Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének 50/2018 (XI.19.) önkormányzati rendelete

Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat jelképeiről, valamint a Hegyvidék és Normafa név használatáról

Hatályos: 2018. 11. 20- 2022. 06. 28

Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének 50/2018 (XI.19.) önkormányzati rendelete

Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat jelképeiről, valamint a Hegyvidék és Normafa név használatáról

2018.11.20.

Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés i) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

Az Önkormányzat jelképei

1. § Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) jelképei a címer, az egyedi jelzés (logó), a zászló, a díszzászló és a lobogó.

A címer leírása

2. § Az Önkormányzat címere: álló, hegyestalpú pajzs kék mezejében vörös párta, jobb és bal sarkában egy-egy fehér (ezüst) rózsa, középen sárga (arany) liliom; a pajzs kék mezejében a választóvonalig felnyúló zöld ék, melyben lebegő helyzetben a Jánoshegyi kilátó heraldikailag stilizált, fehér (ezüst) épülete. (A felfelé csökkenő szélességű és magasságú épület alsó szintjének két szélén és közepén egy-egy gömbben végződő oszlop.)

A címer használata

3. § (1) Az Önkormányzat címerét mint díszítő és utaló jelképet használni lehet:

a) az Önkormányzat körbélyegzőjén megfelelő körirattal ellátva;

b) az Önkormányzat Képviselő-testületének, bizottságainak, polgármesterének, alpolgármesterének, jegyzőjének, aljegyzőjének, polgármesteri hivatalának készített levélpapírok fejlécén és borítékján, továbbá a képviselőknek, a polgármesteri hivatal köztisztviselőinek készített névkártyákon és arcképes igazolványokon;

c) az Önkormányzat által kiadott díszokleveleken, emléklapokon, jelvényeken, kitüntető vagy emlékérmeken;

d) a Polgármesteri Hivatal épületének bejáratánál, tanácskozó termeiben és más protokolláris célt szolgáló helyiségeiben;

e) az Önkormányzat intézményei épületének bejáratánál és tanácskozó termeiben;

f) az Önkormányzat Képviselő-testülete, bizottságai, polgármestere, Polgármesteri Hivatala által megjelentetett, a kerület életével foglalkozó nyomdai és elektronikus kiadványokon, meghívókon, emléktárgyakon;

g) az Önkormányzat ünnepi rendezvényein.

(2) Az Önkormányzat címerével ellátott körbélyegző az Önkormányzat és más bel - , illetve külföldi önkormányzat közötti kapcsolatokban protokolláris célból, illetőleg szerződések, megállapodások hitelesítésekor, valamint kitüntető oklevelek hitelesítésekor használható.

(3) Az Önkormányzat címerével ellátott körbélyegző hatósági eljárás során nem alkalmazható.

4. § (1) Engedéllyel lehet az Önkormányzat címerét mint díszítő és utaló jelképet használni vagy alkalmazni:

a) a kerületben működő jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet által kiadott, a szervezet történetét, életét, fejlődését bemutató kiadványokon;

b) a kerületet érintő kiadványokon;

c) a kerületben szervezett rendezvényeken;

d) a 3. § (1) bekezdésében nem említett egyéb esetekben.

(2) Az Önkormányzat címerének használatát kérelemre az Önkormányzat Képviselő-testülete engedélyezi.

(3) A címer használatára vonatkozó kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a kérelmező megnevezését, címét;

b) a címerhasználat célját;

c) az előállítani kívánt mennyiséget (darabszámot);

d) a címer előállításának anyagát;

e) terjesztés, illetve forgalombahozatal esetén ennek módját;

f) a használat időtartamát;

g) a címerrel díszítendő tárgy mintapéldányát (rajzát, fényképmásolatát, stb.);

h) a felhasználásért felelős személy megnevezését.

(4) A címer használatára vonatkozó engedélynek tartalmaznia kell:

a) a használatra jogosult megnevezését és címét;

b) az előállítás anyagát;

c) az engedélyezett felhasználás célját;

d) az előállításra engedélyezett mennyiséget;

e) a felhasználás idejét, illetőleg az engedély érvényességének időtartamát;

f) a terjesztés, a forgalombahozatal módjára vonatkozó esetleges kikötéseket;

g) a címer felhasználásáért felelős személy megnevezését.

(5) A kiadott engedélyekről a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.

5. § (1) A címer használatát, alkalmazását, előállítását nem lehet engedélyezni, a kiadott engedélyt pedig vissza kell vonni, ha a használat vagy forgalombahozatal módja, körülményei az Önkormányzat jogait vagy jogos érdekeit sérti.

(2) A kiadott engedélyt vissza lehet vonni, ha a felhasználó a rendeletben vagy a részére kiadott engedélyben meghatározott feltételeket, előírásokat megsérti.

6. § (1) Az Önkormányzat címerének kicsinyítése csak olyan mértékű lehet, hogy az ne sértse a hiteles ábrázolást.

(2) Amennyiben nincs lehetőség az Önkormányzat címerének eredeti színben való ábrázolására, akkor az csak a hordozó tárgy anyagának (fém, fa, bőr, kerámia, stb.) színében, de a heraldika általános szabályainak megtartásával történhet.

(3) A címer grafikai megjelenítésére a magyar szabvány előírásai irányadók.

Az egyedi jelzés, logó

7. § (1) Az Önkormányzat egyedi jelzése (logója) a Jánoshegyi Kilátó fehér színű épülete, valamint a környező hegyek megjelenítése emblémaként a Hegyvidéki Önkormányzat felirattal.

(2) A logó alapváltozatának színes grafikai ábrázolása:

logo

A zászló és a lobogó

8. § (1) Az Önkormányzat zászlaja 2:1 arányú fekvő, kék téglalap, melybe a rúd felőli oldalról, a zászló teljes hosszában zöld ék nyúlik be. A zászló első harmadának vonalán helyezkedik el a címer.

(2) Az Önkormányzat lobogója 1:2 arányú álló – a zászlóval megegyező színű – téglalap, melyben a címer a zászlóhoz képest 90 fokkal elfordulva helyezkedik el.

A zászló és a lobogó használata

9. § (1) A zászló (lobogó) vagy annak méretarányos változatai használhatók:

a) a nemzeti ünnepek alkalmával a Magyarország és Budapest Főváros zászlajával együtt;

b) a kerület, illetve a főváros életében jelentős események, ünnepségek és rendezvények alkalmából;

c) a kerülettel összefüggő vagy az Önkormányzat részvételével rendezett eseményeken;

d) állandó jelleggel a Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat intézményeinek épületein;

e) a Képviselő-testület, a bizottságok, a Polgármesteri Hivatal, az Önkormányzat intézményei tanácskozó termeiben, a polgármester, az alpolgármester, a jegyző és az aljegyző irodáiban.

(2) A zászló (1) bekezdésben nem említett esetekben történő használatának engedélyezésére a címer használatának engedélyezésére vonatkozó rendelkezéseket (4-7. §) kell megfelelően alkalmazni.

A díszzászló leírása

10. § A díszzászló megegyezik az Önkormányzat zászlajával, azzal az eltéréssel, hogy a színezésében a fehér és a sárga szín helyett ezüst, illetve arany alkalmazandó.

A díszzászló használata

11. § A díszzászló használatát kizárólag az Önkormányzat polgármestere rendelheti el:

a) nemzeti ünnepeken,

b) minden olyan eseményen, rendezvényen, ahol az Önkormányzatot képviseli.

A „Hegyvidék” és „Normafa” név használata

12. § (1) Magánszemélyek, jogi személyek, egyéb szervezetek részére elnevezésükhöz, tevékenységük gyakorlásához, vagy működésük folytatásához a „Hegyvidék” és „Normafa” név, valamint azok egyéb toldalékkal ellátott használatát az Önkormányzat Képviselő-testülete engedélyezi.

(2) A név használatát csak azok kérhetik, akiknek az állandó lakóhelye, székhelye, telephelye illetve fióktelepe az Önkormányzat területén van vagy tevékenységüket az Önkormányzat területén fejtik ki.

(3) A névhasználat iránti kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a kérelmező megnevezését, címét (székhelyét),

b) a kérelmező tevékenységi körét,

c) a használat célját és módját,

d) a használat időtartamát.

(4) Amennyiben a névhasználat dísztárgy, embléma, kiadvány vagy termék megjelölését szolgálja, úgy annak tervét a kérelemhez mellékelni kell.

(5) A név használatára vonatkozó engedélynek tartalmaznia kell:

a) a jogosult megnevezését, címét (székhelyét),

b) a névhasználat módját,

c) az engedély érvényességének időtartamát,

d) a használat módjával kapcsolatos esetleges egyéb kikötéseket és előírásokat.

13. § (1) A névhasználatot nem lehet engedélyezni, a kiadott engedélyt pedig vissza kell vonni, ha a használat módja, körülményei az Önkormányzat jogait vagy jogos érdekeit sérti.

(2) A kiadott engedélyt vissza lehet vonni, ha a felhasználó a rendeletben, vagy az engedélyben meghatározott feltételeket, előírásokat megsérti.

(3) Az engedély visszavonásáról az Önkormányzat Képviselő-testülete határoz.

(4) A kiadott engedélyekről a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.

Záró rendelkezések

14. § Az önkormányzati címer és zászló (lobogó), valamint a „Hegyvidék” és „Normafa” név használatának engedélyezése iránti eljárásban az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

15. § (1) Ez a rendelet 2018. december 1. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Budapest Hegyvidék XII. kerületi Önkormányzat új elnevezéséről, jelképeiről és azok használatáról szóló 1/2001. (II.7.) Budapest Főváros XII. kerületi Önkormányzat rendelete.