Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzata Képviselő-testületének 29/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

Rákosmente Önkormányzata tulajdonában lévő közterületek használatáról és rendjéről

Hatályos: 2025. 11. 29

Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzata Képviselő-testületének 29/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

Rákosmente Önkormányzata tulajdonában lévő közterületek használatáról és rendjéről

2025.11.29.

[1] A szabályozás célja, hogy Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzata tulajdonában lévő közterületek rendeltetéstől eltérő használatának szabályait úgy határozza meg, hogy azzal a Rákosmentén élő emberek érdekeit szolgálja. Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzatának Képviselő-testülete e rendelet megalkotásával megteremti, fejleszti és megóvja Rákosmente egységes, kertvárosi jellegű városképét, fejleszti és megóvja Rákosmente épített és természetes környezetét, megteremti és megóvja Rákosmente közlekedési rendjének biztonságát, továbbá érvényre juttatja Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzatának a közterületek hasznosításához fűződő gazdasági érdekét.

[2] Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzatának Képviselő-testülete az alábbi szabályok megalkotásával hozzájárul a közbiztonság, a közrend magas színvonalú kialakításához és fenntartásához, továbbá biztosítja a közvagyon fokozott védelmét.

[3] Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet területi hatálya kiterjed Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente közigazgatási területén a Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzatának (a továbbiakban: Rákosmente Önkormányzata) tulajdonában lévő valamennyi közterületre.

(2) E rendelet alkalmazása szempontjából közterület a közhasználatra szolgáló minden olyan állami vagy önkormányzati tulajdonban álló terület, amelyet rendeltetésének megfelelően bárki használhat, ideértve a közterületnek közútként szolgáló és a magánterületnek a közforgalom számára a tulajdonos (használó) által megnyitott és kijelölt részét, továbbá az a magánterület, amelyet azonos feltételekkel bárki használhat.

2. § A választási kampány idején a közterületen elhelyezett választási plakátok és a közterületen folytatott politikai kampánytevékenység kapcsán e rendelet szabályai nem alkalmazhatóak.

3. § A szomszédjogok és a tulajdonjog korlátainak különös szabályairól szóló 2013. évi CLXXIV. törvény (a továbbiakban: Szomszédjogi tv.) 5/A. §-ában meghatározott rendelkezések vonatkozásában e rendelet szabályai nem alkalmazhatóak.

2. Hatásköri és eljárási szabályok

4. § (1) Az e rendeletben meghatározott minden döntés önkormányzati hatósági ügy és Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) hatáskörébe tartozik. A Képviselő-testület e hatáskörét Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente polgármesterére (a továbbiakban: Polgármester) ruházza át.

(2) A Polgármester által az (1) bekezdésekben foglaltak alapján átruházott hatáskörben hozott döntés ellen a Képviselő-testülethez lehet fellebbezni a döntés közlésétől számított 15 napon belül. A Képviselő-testület döntése ellen fellebbezésnek helye nincs. A Képviselő-testület határozatának felülvizsgálatát jogszabálysértésre való hivatkozással, annak kézhezvételétől számított 30 napon belül a bíróságtól lehet kérni.

(3) A Polgármesternek és a Képviselő-testületnek a döntése során e rendelet szabályait kell alkalmaznia. A Polgármester, illetve a Képviselő-testület eljárására a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény, a közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény és az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény, valamint a közigazgatási szabályszegések szankcióiról szóló 2017. évi CXXV. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

(4) Jogellenes közterület-használat esetén az alábbi közigazgatási szankciók alkalmazhatók:

a) figyelmeztetés, vagy

b) közigazgatási bírság.

(5) Jogellenes közterület-használat esetén természetes személlyel szemben kétszázezer forintig, jogi személlyel és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettel szemben kétmillió forintig terjedő közigazgatási bírság szabható ki.

(6) Rákosmente Önkormányzata a közterület-használat egyes eseteiben a (4)–(5) bekezdéstől eltérő joghátrányt - különösen pótdíjat - alkalmazhat.

(7) A hatóság a (4) bekezdés szerinti közigazgatási szankció alkalmazása vagy a (6) bekezdés szerinti joghátrány alkalmazása mellett kötelezheti a közterület-használat szabályait megsértő személyt vagy szervezetet az eredeti állapot helyreállítására.

(8) Amennyiben a közterület-használat szabályait megsértő személy vagy szervezet a (4)–(7) bekezdésben foglaltaknak nem tesz eleget, úgy Rákosmente Önkormányzata végrehajtási eljárást kezdeményez az adóhatóságnál.

(9) A (4)–(8) bekezdésben meghatározottaktól a közterület-használat egyes eseteiben - különösen a jogellenes elkerítéssel megvalósuló közterület-használat esetében - Rákosmente Önkormányzata eltérhet.

3. A közterületek osztályozása

5. § (1) A 1. § (2) bekezdésében meghatározott közterületeket három kategóriába kell besorolni.

(2) Az I. kategóriába tartozók a Pesti út - Csabai út - Kaszakő utca - Kaszáló utca - 128468/2 helyrajzi számú közterület - Pesti út - Bakancsos utca - Gyökér utca - Bujákhida utca által határolt területen találhatóak.

(3) A II. kategóriába tartozók a Borsó utca - Újlak utca - Széchenyi utca - Napkelet köz - Napkelet utca - Csabai út - Kántor utca - Várvíz utca - Kaszáló utca - Ferihegyi út - Rákos-patak - Csékút utca által határolt területen találhatóak, kivéve az I. kategóriába sorolt területen lévőket.

(4) A III. kategóriába tartoznak mindazon közterületek, amelyek nem az I. és a II. kategóriában találhatóak.

II. Fejezet

RÉSZLETES RENDELKEZÉSEK

4. A közterület használata és a közterület-használati hozzájárulás

6. § (1) A közterületet rendeltetésének megfelelő célra - a jogszabályok keretei között - bárki szabadon használhatja.

(2) A közterület rendeltetésszerű használata mások hasonló célú jogait nem csorbíthatja.

(3) Rendeltetésétől eltérő a közterület használata, ha a használat a közterület mások általi rendeltetésszerű használatát az e rendeletben meghatározott módon akadályozza.

(4) A közterület rendeltetésétől eltérő használata (a továbbiakban: közterület-használat) kérdésében az önkormányzat önkormányzati hatáskörben hoz döntést, mely határozat, végzés meghozatala, vagy - amennyiben annak törvényi feltételei fennállnak - hatósági szerződés megkötése lehet. A közterület-használathoz - a (6) bekezdésben foglaltak kivételével - az önkormányzat hatósági határozatba vagy hatósági szerződésbe foglalt hozzájárulása szükséges (a továbbiakban: közterület-használati hozzájárulás).

(5) Közterület-használati hozzájárulást kell beszerezni

1. árusító vagy szolgáltató tevékenység célját szolgáló építmény vagy eszköz, és árutárolásra szolgáló konténer elhelyezéséhez, létesítéséhez, fennmaradásához, továbbá árubemutató elhelyezéséhez, fennmaradásához,

2. jogszerű szerencsejáték szolgáltatáshoz használt eszköz elhelyezéséhez, működtetéséhez,

3. árusító vagy szolgáltatást kínáló automaták elhelyezéséhez, fennmaradásához,

4. vásár, sport-, kulturális vagy szabadidős rendezvények megtartásához, mutatványos tevékenység folytatásához, illetve az ezekhez kapcsolódó parkolók létesítéséhez,

5. árusításra szolgáló asztal, guruló kocsi, állvány és egyéb eszköz elhelyezéséhez, mindezek helyszíni tárolásához és használatához,

6. fenyőfa árusításához, idényjellegű gyümölcsök és zöldségek, illetve fagyasztott élelmiszerek mozgóboltként használt járműről történő árusításához,

7. vendéglátó egységhez kapcsolódó terasz, előkert létesítéséhez, fennmaradásához, illetve sörsátor állításához,

8. zöldség és gyümölcs üzlethelyiséghez kapcsolódó, annak homlokzatával érintkező legfeljebb 5 m2 közterületet foglaló kirakodott árusításához,

9. közterületbe nyúló védőtető, előtető vagy ernyőszerkezet elhelyezéséhez, fennmaradásához,

10. vitrin elhelyezéséhez, fennmaradásához,

11. üzemanyagtöltő állomás létesítéséhez, fennmaradásához, üzemanyag-egységárat jelző berendezés elhelyezéséhez, fennmaradásához, elektromos töltőállomás létesítéséhez, a 20. § (1) bekezdés e) pontjában foglalt esetek kivételével,

12. kivetítő- és videófal-berendezés elhelyezéséhez, fennmaradásához, köztéri óra elhelyezéséhez, fennmaradásához,

13. reklámcélú tevékenység folytatásához, szórólaposztáshoz,

14. hírközlési tevékenységgel kapcsolatos, továbbá közműves berendezések és létesítmények (pl. kábelszekrény, kapcsolószekrény, transzformátor) elhelyezéséhez,

15. műalkotásnak nem minősülő jel és jelkép elhelyezéséhez, fennmaradásához,

16. építési, szerelési munkához kapcsolódó létesítmények, eszközök, berendezések elhelyezéséhez, munkaterület körülhatárolásához, valamint építőanyag, illetve építési törmelék és lom tárolásához használt konténer elhelyezéséhez,

17. a közúti közlekedésben való részvétel feltételeivel nem rendelkező gépjármű és a közúti forgalomban csak hatósági jelzéssel használható jármű hatósági jelzés nélküli, a közösségi közlekedés által nem használt mellékútvonalon történő, 10 napot meghaladó, de legfeljebb 60 napig tartó elhelyezéséhez, továbbá közúti közlekedési szolgáltatáshoz használt jármű tárolásához a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 7. §-ában foglalt esetben,

18. a köztisztasággal kapcsolatos építmények és tárgyak elhelyezéséhez, fennmaradásához,

19. adománygyűjtéshez, karitatív tevékenység folytatásához és ételosztáshoz,

20. művészeti tevékenység folytatásához,

21. környezettudatos befektetéssel, fenntartható fejlődéssel vagy zöldberuházással, összefüggő hosszútávú közterület-használathoz,

22. a reklám és a reklámeszköz elhelyezésének szabályairól szóló 476/2024. (XII. 31.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Reklám korm. rend.) szerinti reklámeszköz létesítéséhez és fennmaradásához, kivéve a Szomszédjogi tv. szerinti eseteket.

(6) Az (5) bekezdés 2., 4., 7., 10., 11., 12. pontjaira vonatkozóan benyújtott közterület-használati kérelemhez csatolni kell a településkép védelméről szóló 19/2019. (VII. 9.) önkormányzati rendeletben meghatározott településképi szakmai konzultáció, településképi bejelentési eljárás vagy településképi véleményezési eljárás lefolytatásáról szóló dokumentumot.

(7) Bejelentést kell tenni, de nem kell közterület-használati engedélyt kérni a választási kampány idején kívüli politikai tevékenység folytatásához, amennyiben annak nincsen üzleti haszonszerzésre irányuló célzata.

(8) Nem adható közterület-használati hozzájárulás

1. zöldség és gyümölcs üzlethelyiségen kívüli, kirakodott árusításához, illetve zöldség és gyümölcs üzlethelyiséghez kapcsolódó, annak homlokzatával érintkező közterületen történő kirakodott árusításához, amennyiben a használt közterület nagysága az 5 m2-t meghaladja,

2. olyan járdaszakaszra, ahol a tervezett létesítmény, építmény vagy tevékenység a gyalogos közlekedést akadályozná vagy a közúti közlekedés biztonságát zavarná, vagy veszélyeztetné, illetve oda sem, ahol a tervezett létesítmény, építmény vagy tevékenység a felszíni vízelvezetés műtárgyait vagy természetes felületeit akadályozza az ilyen funkciójuk betöltésében,

3. zöldfelületekre, ahol a tervezett létesítmény vagy tevékenység a növényállományt oly módon károsítaná, hogy a helyrehozatal nem, vagy csak aránytalan nehézségek árán volna lehetséges,

4. használtcikk-piac tartásához, használtcikk egyéb módon közterületen történő árusításához

5. az I. és II. kategóriába sorolt közterületen építményen kívüli árusításhoz, árubemutató kirakodásához, kivéve, ha a tervezett szolgáltatással érintett környék lakosai számára a szolgáltatás fontos és más módon nem elérhető,

6. a Reklám korm. rend. szerinti reklámeszköz létesítéséhez, ha a járási hivatal az engedélyt megtagadta,

7. a közúti közlekedésben való részvétel feltételeivel nem rendelkező gépjármű és a közúti forgalomban csak hatósági jelzéssel használható jármű hatósági jelzés nélküli, főútvonalon vagy a közösségi közlekedés által használt mellékútvonalon történő elhelyezéséhez,

8. gépjárművek parkolását, illetve közlekedését akadályozó tárgyak elhelyezéséhez,

9. építési törmelék és lom konténer nélküli közterületen történő elhelyezéséhez, tárolásához,

10. ahhoz az egyébként engedélyezhető közterület-használati módhoz, amit adott kategóriájú közterület vonatkozásában a díjtáblázatot tartalmazó 1. melléklet mégis tilalmasnak minősít,

11. annak a közterületen lévő építménynek a fennmaradásához, amelynek elidegenítése során a felek nem kérték Rákosmente Önkormányzatának hozzájárulását az ügylethez,

12. a házaló kereskedelmi tevékenység folytatásához, ide értve azt a tevékenységet is, amelynek során a tevékenységet végző meghatározott dolgok megvételét, átvételét kínálja fel a lakosságnak,

13. tartozása kiegyenlítéséig annak a kérelmezőnek, akinek közterület-használati díjtartozása van, illetve annak sem, aki a kérelem benyújtását megelőző 24 hónapban bármilyen időtartamban és módon a közterületet jogszerűtlenül használta, továbbá annak sem, aki olyan közterületen álló építmény fennmaradása érdekében terjeszt elő kérelmet, amellyel kapcsolatban másnak közterület-használati díjtartozása van,

14. közterület magáncélú elkerítéséhez,

15. amennyiben a közterület-használat az önkormányzati vagy társadalmi érdeket egyéb módon sérti,

16. a 1. § (2) bekezdésben meghatározott területen, valamint magánterületen a közterület rendjét meghatározó tábla kihelyezéséhez,

17. amennyiben az (5) bekezdés 2., 4., 7., 10., 11., 12. pontjaira vonatkozóan benyújtott közterület-használati kérelemhez nem csatolták a (6) bekezdés szerinti településképi szakmai konzultáció, településképi bejelentési eljárás vagy településképi véleményezési eljárás lefolytatásáról szóló dokumentumot, továbbá abban az esetben sem, ha ezen eljárások során a Polgármester megtiltotta a tervezett létesítmény közterületi elhelyezését,

18. közterület rendjébe nem illeszkedő tárgyak, berendezések elhelyezéséhez.

(9) A jogellenes közterület-használat és a más által felhalmozott díjtartozás miatti tilalomtól különös méltánylást érdemlő érdek fennállása esetén el lehet tekinteni.

7. § A közúti forgalomban csak hatósági jelzéssel használható jármű fogalmának meghatározására, a közterületen való közterület-használati hozzájárulás nélküli (10 napot meg nem haladó) tárolhatóságára, illetve a jogellenesen tárolt jármű elszállítására, tárolására és értékesítésére a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelet (a továbbiakban: KRESZ), a közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény és a kerékbilincs közterület-felügyelet általi alkalmazására, a járművek elszállítására valamint a felmerült költségekre vonatkozó szabályokról szóló 55/2009. (X.16.) IRM rendelet rendelkezései az irányadóak.

8. § A közterületet csak a kérelmező és az érdekkörébe tartozó személyek használhatják. Amennyiben a kérelmezett tevékenység jellege azt szükségessé teszi, a kérelmező közreműködőket vehet igénybe. A kereskedelmi vagy szolgáltató céllal működtethető építmény bérbe- vagy használatba adható, azonban albérletbe vagy alhasználatba adni tilos. Az ilyen építmények bérbe- vagy használatba adásához, illetve elidegenítésükhöz Rákosmente Önkormányzatának előzetes és írásbeli hozzájárulása szükséges.

9. § Rákosmente Önkormányzatának szervezésében vagy Rákosmente Önkormányzata által támogatott rendezvények közterület-használati jogviszonyait a szervező, illetve a rendezvényen részt vevő vállalkozó és Rákosmente Önkormányzata között kötendő hatósági szerződés szabályozza.

5. A közterület-használati hozzájárulás kérelmezése

10. § (1) A közterület-használati hozzájárulást határozott időtartamra, vagy valamely feltétel bekövetkeztéig lehet kérni.

(2) A közterület-használati hozzájárulás nem mentesíti a kérelmezőt a tervezett tevékenység vagy létesítendő építmény megkezdéséhez, folytatásához, illetve létesítéséhez szükséges más hatósági engedélyek beszerzésének kötelezettsége alól.

(3) A közterület-használati hozzájárulást annak kell kérnie, aki az engedélyezendő tevékenységet folytatni kívánja, illetve aki a létesítendő vagy a fennmaradási kérelemmel érintett építmény tulajdonosa.

(4) A közterületi-használati hozzájárulás iránt előterjesztett kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a kérelmező nevét, születési nevét, anyja nevét, születési helyét és idejét,

b) a kérelmező lakcímét, vagy székhelyét, telephelyét,

c) a kérelmező vagy képviselőjének elektronikus levélcímét, telefonszámát, levelezési címét, adószámát, szervezet esetén cégjegyzék- vagy nyilvántartási számát,

d) jogi személyiséggel rendelkező szervezet vagy jog személyiséggel nem rendelkező, de szervezeti formában működő kérelmező esetén a képviselő képviseleti jogát igazoló aláírási címpéldányt,

e) a közterület-használat célját és időtartamát,

f) a használni kívánt közterület természetes azonosító adatait, valamint helyrajzi számát, továbbá a közterület elfoglalni kívánt részének nagyságát,

g) a használni kívánt közterület helyszínrajzát, azon méretarányosan bejelölve a folytatni kívánt tevékenység vagy az elhelyezni kívánt létesítmény, építmény pontos helyét, kiterjedését,

h) a kérelmező nyilatkozatát arról, hogy kíván-e élni a fellebbezési jogával.

(5) Amennyiben a kérelmező nem nyilatkozik, abban az esetben a hatóság úgy tekinti, hogy a fellebbezési jogáról nem mondott le.

(6) A kérelem benyújtását segítő formanyomtatványt az önkormányzat honlapján kell közzé tenni.

(7) Mutatványos tevékenységgel összefüggő kérelem esetén a közterület-használati hozzájárulás iránti kérelemnek tartalmaznia kell a tevékenységhez használt berendezés biztonságos működését tanúsító, érvényes okiratot.

(8) A hulladék keletkezésével együtt járó tevékenység vagy kereskedelmi, szolgáltató tevékenység folytatására alkalmas építmény elhelyezésének, fennmaradásának kérelmezése esetén a kérelem beterjesztésével egy időben a kérelmezőnek szabályszerűen igazolnia kell, hogy mind a települési szilárd, mind a települési folyékony hulladék elszállítása biztosított.

(9) A kérelmezőnek a kérelméhez nem kell csatolnia a közterület-használati díjtartozásról szóló igazolást. A díjtartozás fennállását a hozzájárulást kibocsátó hatóság hivatalból vizsgálja.

(10) A közúti közlekedésben való részvétel feltételeivel nem rendelkező gépjármű és a közúti forgalomban csak hatósági jelzéssel használható jármű hatósági jelzés nélküli elhelyezése esetében csak akkor kell helyszínrajzot csatolni, ha a járművet nem kiépített parkolóban, hanem másutt, de a KRESZ szabályainak megfelelően kívánja elhelyezni.

6. A közterület-használat különös szabályai

11. § (1) A közterület-használati kérelem elbírálásakor figyelemmel kell lenni az országos, a fővárosi és a kerületi építésügyi, településkép védelmi szabályokra, a közlekedési, a környezetvédelmi, a közegészségügyi és a köztisztasági, továbbá a kereskedelmi előírásokra.

(2) A közterület- használati hozzájárulásban meg kell határozni:

a) a közterület-használat időtartamát, vagy annak a feltételnek a meghatározását, amelynek bekövetkeztéig a hozzájárulás érvényes,

b) a közterület-használat céljának, módjának, mértékének és feltételeinek meghatározását,

c) közterület-használati díj fizetési kötelezettség esetén a díj mértékét és megfizetésének módját, díjmentesség esetén az erre történő utalást.

(3) A kérelmező a közterület-használati kérelem benyújtásával nem mentesül a tervezett tevékenység vagy létesítendő építmény megkezdéséhez, folytatásához, illetve létesítéséhez szükséges más hatósági engedélyek beszerzésének kötelezettsége alól.

(4) A közterület-használati hozzájárulás megszűnése esetén a jogosult köteles kártalanítási igény támasztása nélkül a használt közterület eredeti állapotát Rákosmente Önkormányzata által kitűzött határidőre helyreállítani.

(5) A közterület-használat időtartama alatt a jogosult köteles a használt közterületet és annak környékét tisztán tartani és a szükséges állagmegóvási munkálatokat elvégezni.

(6) A közterület-használati hozzájárulás nem ruházható át, azonban a jogosult az érdekkörébe tartozó személyeket, továbbá közreműködőket igénybe vehet a közterület használata során.

(7) A kereskedelmi vagy szolgáltató céllal működtethető építmény létesítését, vagy fennmaradását engedélyező hozzájárulás esetén az építményt a közterület-használatra jogosult Rákosmente Önkormányzata által kiállított tulajdonosi hozzájárulással adhatja alhasználatba vagy albérletbe, az építmény alhasználatba vagy albérletbe ezen eseten kívül tovább nem adható.

12. § (1) A közterület-használati hozzájárulás egy példányát a használat helyszínén kell tartani és az ellenőrzésre jogosult szerv felhívására azt be kell mutatni.

(2) A kérelmező a közterület használatára a hozzájárulásról szóló végleges határozatban meghatározott naptól jogosult.

(3) A közterület-használati hozzájárulás nem pótolja az egyéb hatósági, szakhatósági engedélyeket.

7. Filmforgatás céljára történő közterület-használat jóváhagyása

13. § (1) Rákosmente Önkormányzata tulajdonában álló közterületek filmforgatási célú használatára e rendelet előírásait a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvényben, a közterületek és az állami tulajdonban álló ingatlanok filmforgatási célú használatának részletes szabályairól szóló 302/2016. (X. 13.) Korm. rendeletben, valamint az e §-ban meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni.

(2) A filmforgatásra irányuló használatot a Polgármester abban az esetben hagyja jóvá, ha a kezdeményező a következő feltételek teljesítését vállalja a hatósági szerződésben:

a) az igénybe vett közterületeken az eredeti állapot helyreállítását, a közterületi utcabútorokban és a burkolatokban bekövetkezett károk, továbbá a filmforgatás miatti, vagy azzal összefüggésben harmadik személy által Rákosmente Önkormányzata felé érvényesített károk megtérítését,

b) a forgatás engedélyezett ideje alatt az utcabútorok, szobrok, egyéb közcélú berendezések és kihelyezett tárgyak rendben és tisztán tartását,

c) a keletkezett hulladék elszállítását,

d) filmforgatással érintett lakosság, intézmények és vállalkozások tájékoztatását a filmforgatással kapcsolatban őket érintő korlátozásokról és a mindennapi életvitelüket esetlegesen zavaró körülményekről.

(3) A hatósági szerződés jóváhagyásának egyedi feltételeként kell meghatározni mindazon előírásokat, amelyeket a kérelmezett közterület-használattal kapcsolatban a közútkezelő a véleményében, a forgalomtechnikai kezelő-üzemeltető az általa jóváhagyott forgalomtechnikai tervben, a zöldfelület kezelője-üzemeltetője a hozzájárulásban, vagy bármely más, a kérelmezett közterület-használat folytán érintett szerv, szervezet nyilatkozatában meghatároz. A közút közterület-használatára vonatkozó közútkezelői vélemény hiányában a hatósági szerződés nem hagyható jóvá.

(4) A filmforgatás során a szomszédos lakó ingatlanok gyalogosan vagy gépkocsival történő megközelítését a közterület-használó köteles folyamatosan biztosítani. E kötelezettséget nem tartalmazó hatósági szerződés nem hagyható jóvá.

(5) Amennyiben a közterületre vonatkozóan több közterület-használat iránti kérelmet nyújtottak be, a korábban benyújtott kezdeményezés az elbírálás során elsőbbséget élvez.

(6) Ha a hatósági szerződés megküldésének időpontjában a közterületre vonatkozóan érvényes közterület-használati szerződés vagy határozat van, a hatósági szerződés jóváhagyását meg kell tagadni.

(7) A filmforgatást akadályozó, de a kezdeményezőnek nem felróható, valamint a rendkívüli természeti események esetén az akadály elhárulása után az esetleges kárelhárítást vagy helyreállítást követő 10 munkanapon belül biztosított a közterület használata olyan időtartamban, ameddig a filmforgatás akadályozva volt. Ennek feltétele írásos kérelem benyújtása a közterület-használatának további biztosítására vonatkozóan, mely tartalmazza annak igazolását, indokolását, hogy mely okokból nem valósulhatott meg a közterület-használata az engedélyezett időszakban.

(8) Rákosmente Önkormányzata a filmforgatáshoz szükséges közterület használatát a vonatkozó jogszabályban meghatározott díj szerint biztosítja.

(9) A kérelmező a közterület-használati díj megfizetése alól kizárólag abban az esetben mentesíthető, ha filmalkotás közérdekű célt szolgál. Közérdekű célnak minősül különösen Rákosmente Önkormányzata, Rákosmente Önkormányzatának intézménye, Rákosmente Önkormányzata tulajdonában álló gazdasági társaság által vagy érdekében, továbbá oktatási, tudományos vagy ismeretterjesztési célok érdekében végzett filmforgatás.

8. A közterület-használati hozzájárulás megszűnése

14. § (1) A közterület-használati hozzájárulás megszűnik,

a) a hozzájárulásban meghatározott időtartam elteltével, vagy a meghatározott feltétel beálltával,

b) a jogosult halálával, vagy jogutód nélküli megszűnésével,

c) ha Rákosmente Önkormányzatának fontos közérdekből a használatba adott közterületre szüksége van,

d) ha a használatba adott közterület elveszíti a közterületi minőségét,

e) ha a jogosult írásban bejelenti Rákosmente Önkormányzatának, hogy a közterület használatával - érdekkörében felmerült méltányolható okból - felhagy,

f) ha a jogosult a hozzájárulásban foglaltaktól eltér, illetve akkor is, ha a jogosult által folytatott tevékenységgel kapcsolatban más hatóság rendellenességet állapít meg és a megállapítások következtében bírságot szab ki vagy a tevékenység abbahagyására kötelezi a jogosultat,

g) ha a hozzájárulás kereskedelmi vagy szolgáltató céllal működő építménnyel kapcsolatos és az építményben működő kereskedelmi vagy szolgáltató tevékenység ellenőrzése során más hatóság rendellenességet állapít meg és a megállapítások következtében bírságot szab ki vagy az üzlet bezáratása mellett dönt,

h) ha a jogosult a tevékenység folytatására való jogosultságát egyéb okból elveszíti.

(2) A közterület-használati hozzájárulás megszűnése esetén külön döntés nélkül vissza kell fizetni jogosultnak a már befizetett közterület-használati díj időarányos részét.

(3) Amennyiben a közterület-használati hozzájárulás az (1) bekezdés f) vagy g) pontja alapján szűnik meg úgy jogosult nem tarthat igényt díj-visszatérítésre.

15. § (1) Rákosmente Önkormányzata fontos közérdekből a közterület használatának felfüggesztését rendelheti el.

(2) A közterület-használat felfüggesztésének ideje nem számít bele a közterület-használat időtartamába.

(3) A felfüggesztési ok elhárulását követően a közterület-használat ideje a felfüggesztés idejével meghosszabbítható.

16. § (1) Ha a közterület-használati hozzájárulás megszűnik, a jogosult kártalanítási igény nélkül köteles a közterület eredeti állapotát Rákosmente Önkormányzata által kitűzött határidőre helyreállítani.

(2) A közterület-használattal járó kötelezettségek - így különösen a közterület-használati díj megfizetése - szempontjából azt az időt is be kell számítani a közterület-használatba, ameddig a jogosult az eredeti állapotot hiánytalanul helyre nem állította.

(3) Arra az időtartamra, amely a közterület-használati hozzájárulás megszűnésétől a közterület eredeti állapotának helyreállításáig eltelik, az egyébként irányadó díjtétel tízszeresét is meg lehet állapítani.

(4) Amennyiben a jogosult a (2)–(3) bekezdésben foglaltaknak nem tesz eleget, úgy Rákosmente Önkormányzata 4. § (4)–(9) bekezdés szerinti jogkövetkezményeket alkalmazhatja.

9. A közterület-használati díj

17. § (1) A közterület használatáért közterület-használati díjat kell fizetni. Az irányadó közterület-használati díj mértékét az e rendelet 1. mellékletében lévő táblázat tartalmazza a használati mód és a közterületek osztályozásának megfelelően.

(2) Az e rendeletben foglalt feltételek fennállása esetén a hozzájárulás az irányadóhoz képest kedvezményes díj ellenében, vagy díjmentesen is kiadható.

(3) A közterület-használati díjat a jogosultnak kell megfizetnie, függetlenül attól, hogy a közterületet ténylegesen használja-e. A kereskedelmi vagy szolgáltató céllal működtethető építménnyel kapcsolatos közterület-használati díjat az építmény tulajdonosának kell megfizetnie, függetlenül attól, hogy ő használja, vagy másnak adja használatba, avagy használaton kívül helyezi azt.

(4) Amennyiben valamely közterület-használati módra vonatkozóan az e rendelet 1. mellékletében szereplő díjtáblázat nem tartalmaz megfelelő díjtételt, úgy azt egyedi döntéssel kell megállapítani.

18. § (1) A fizetendő közterület-használati díj napi, havi vagy éves díjszabás alapján határozandó meg.

(2) Napi és éves díjszabás esetén a díjat egy összegben, legkésőbb a közterület-használat határozatban engedélyezett kezdő napját megelőző munkanapon kell a kötelezettnek megfizetnie.

(3) Havi díjszabás esetén a közterület-használat kezdő hónapjára irányadó díj naptári napok alapján számított arányos részét legkésőbb a közterület-használat határozatban engedélyezett kezdő napját megelőző munkanapon, azt követően pedig minden hónap 5. napjáig kell a kötelezettnek megfizetnie.

19. § Amennyiben a jogosult tizenkét hónapnál hosszabb időtartamban folyamatosan használná a közterületet, a díjfizetéssel terhelt időszak első három hónapjára fizetendő közterület-használati díjat egy összegben kell megfizetnie legkésőbb a közterület-használat engedélyezett kezdő napját megelőző munkanapon.

10. Kedvezmények, valamint mentesség a közterület-használati díj fizetése alól

20. § (1) Nem kell közterület-használati díjat fizetni

a) Rákosmente Önkormányzata lakás- és nem lakáscélú helyiségeinek fenntartása során elvégzett feladatokkal kapcsolatos létesítmények elhelyezéséhez, feltéve, ha nem irányul üzleti haszonszerzésre a közterület ilyen célú használata,

b) sport-, kulturális vagy szabadidős rendezvény megtartásához, feltéve, ha nem irányul üzleti haszonszerzésre a közterület ilyen célú használata,

c) a 6. § (8) bekezdés szerinti esetekben, amennyiben a jogosult eleget tett a bejelentési kötelezettségnek,

d) Rákosmente Önkormányzata részvételével vagy támogatásával megvalósuló közmű-beruházással kapcsolatos munkálatok elvégzéséhez, létesítmények elhelyezéséhez,

e) állami vagy önkormányzati beruházással vagy támogatással megvalósuló elektromos töltőállomások telepítésére és működtetésére mindaddig, amíg azok ingyenesen vehetők igénybe a szolgáltatást használók részére,

f) közcélú közlekedési szolgáltatással kapcsolatos megállóhelyeken létesített, utcabútornak minősülő fülke és várakozóhelyiség létesítéséhez, fennmaradásához.

(2) A közterület-használati díj mértéke korlátlanul csökkenthető

a) a Rákosmente Önkormányzata érdekében elvégzett építési, felújítási, karbantartási, tisztántartási munkálatokkal összefüggő tevékenység folytatása esetén,

b) az üzleti jelleggel vegyes, Rákosmente Önkormányzata által támogatott sport-, kulturális vagy szabadidős rendezvények esetén,

c) az adománygyűjtés és karitatív tevékenység folytatása esetén,

d) a műalkotásnak nem minősülő jel és jelkép elhelyezése, fennmaradása esetén,

e) környezettudatos befektetéssel, fenntartható fejlődéssel vagy zöldberuházással összefüggő hosszútávú közterület-használat esetén.

11. A jogellenes közterület-használat és következményei

21. § (1) Aki közterületet bejelentés nélkül, hozzájárulás nélkül, vagy a hozzájárulástól eltérő módon, különösen a hozzájárulásban rögzített céltól vagy tevékenységtől eltérő más tevékenység kifejtésére, vagy a hozzájárulásban meghatározott mértéket meghaladóan használ, köteles Rákosmente Önkormányzatának felhívására a jogellenes közterület-használatot haladéktalanul megszüntetni, továbbá kártalanítás nélkül köteles a Rákosmente Önkormányzata által kitűzött határidőre a közterület eredeti állapotát helyreállítani. Rákosmente Önkormányzata az eredeti állapot helyreállítása érdekében a 4. § (4)–(9) bekezdés szerint jár el.

(2) Rákosmente Önkormányzata az eredeti állapotot az erre irányuló felhívás mellőzésével és az (1) bekezdésben megszabott határidő elteltére való tekintet nélkül azonnal helyreállíthatja, ha a helyreállítást élet- és balesetveszély, vagy jelentős anyagi kárral fenyegető veszély, a közrend, a közbiztonság, a közterület rendje vagy fontos közérdek indokolja. Az eredeti állapot helyreállításának költségeit ebben az esetben is a jogosulatlan közterület-használó köteles viselni.

(3) A közterület hozzájárulás nélküli, a hozzájárulástól eltérő, a hozzájárulásban meghatározott mértéket meghaladó használata, vagy a hozzájárulás megszűnése esetén a használó az (1) bekezdésben foglaltak mellett az irányadó használati díj mértékének tízszereséig terjedő pótdíjra kötelezhető. Amennyiben a használó tevékenységére nincs irányadó díjtétel az e rendelet 1. mellékletét képező táblázatban, a pótdíj helyett a 4. § (4) bekezdésben meghatározott közigazgatási szankció alkalmazható. A döntés során figyelembe kell venni a jogellenesen használt közterület osztályba sorolását, elhelyezkedését, a közterület használt, elfoglalt részének méretét, a használattal megsértett köz- és magánérdekeket és a használat időtartamát.

(4) Amennyiben a közterület-használatra jogosult személyében változás áll be a kereskedelmi vagy szolgáltató céllal működtethető építmények esetében, az új jogosult köteles a közterület-használati kérelmet benyújtani a jogosult személyében bekövetkezett változást követő napon, de legkésőbb 15 napon belül, a jogosult személyében bekövetkezett változás napjára visszamenőleg. Amennyiben a jogosult a közterület-használati kérelem előterjesztésére vonatkozó kötelezettségét elmulasztja, abban az esetben Rákosmente Önkormányzata 4. § (4)–(9) bekezdés szerint jár el.

(5) Amennyiben Rákosmente Önkormányzatának hivatalos tudomására jut, hogy a kereskedelmi vagy szolgáltató céllal működtethető építmények esetében a jogosult személyében változást állt be, úgy Rákosmente Önkormányzata határidő tűzésével felszólítja az új jogosultat, hogy a közterület-használati kérelmet nyújtsa be. Amennyiben a jogosult a közterület-használati kérelem előterjesztésére vonatkozó kötelezettségét elmulasztja, abban az esetben Rákosmente Önkormányzata 4. § (4)–(9) bekezdés szerint jár el.

(6) Amennyiben a jogosult által folytatott tevékenységgel kapcsolatban más hatóság rendellenességet állapít meg és bírságot szab ki vagy a tevékenység abbahagyására kötelezi a jogosultat, illetve akkor is, ha a hozzájárulás kereskedelmi vagy szolgáltató céllal működő építménnyel kapcsolatos és az építményben működő vállalkozás ellenőrzése során más hatóság rendellenességet állapít meg és bírságot szab ki vagy az üzlet bezáratása mellett dönt, úgy a jogosult a más hatóság döntésének jogerőre emelkedését követő egy évben közterület-használati hozzájárulást Rákosmente Önkormányzatától nem kaphat. E tilalomtól különös méltánylást érdemlő esetben el lehet térni.

12. A jogosulatlan elkerítéssel megvalósuló közterület-használat jogkövetkezményei

22. § (1) Amennyiben a jogellenes közterület-használat közterület hozzájárulás nélküli elkerítésével valósul meg, a közterület elkerítésével érintett ingatlan tulajdonosa Rákosmente Önkormányzata írásbeli figyelmeztetésére köteles saját ingatlanának kerítését 90 napon belül a jogi telekhatárra visszahelyezni.

(2) Amennyiben az ingatlan tulajdonosa e figyelmeztetésnek a fenti határidőben nem tesz eleget, a közterület használatáért az alábbiak szerint kiszámított mértékű közigazgatási bírságot köteles fizetni a felszólítás kézhezvételének napjától számítva mindaddig, amíg ingatlanának kerítését a jogi telekhatárra vissza nem helyezi, és ennek tényét megfelelően írásban igazolja.

(3) E rendelkezések alkalmazásában a hónap vagy az év a kezdő nap számánál fogva megegyező napon jár le. Minden megkezdett hónap egy egész hónapnak minősül.

(4) A jogellenes elkerítéssel megvalósuló közterület-használat esetén fizetendő közigazgatási bírság mértéke a közterület elhelyezkedésétől függ az alábbiakban meghatározottak szerint:

a) Az első figyelmeztetést követően belterület esetén a fizetendő közigazgatási bírság mértéke nettó 750,- Ft/m2/hó, de minimum havi nettó 50 000,- Ft, természetes személyek esetén maximum havi nettó 200 000,- Ft, jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén maximum 2 000 000,- Ft.

b) Az első figyelmeztetést követően külterület esetén a fizetendő közigazgatási bírság mértéke nettó 600,- Ft/m2/hó, de minimum havi nettó 50 000,- Ft, természetes személyek esetén maximum havi nettó 200 000,- Ft, jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén maximum 2 000 000,- Ft.

c) A teljesítési határidő eredménytelen leteltét követően másodszorra kiszabott közigazgatási bírság mértéke az először kiszabott közigazgatási bírság kétszerese, természetes személyek esetén legfeljebb 200 000,- Ft, jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén maximum 2 000 000,- Ft.

d) A másodízben kiszabott közigazgatási bírsággal együtt meghatározott újabb teljesítési határidő eredménytelen letelte esetén a bírság háromszorosára, majd négyszeresére stb. növekszik mindaddig, míg a jogszabályban meghatározott maximális mértéket el nem éri a szankció, ezután ez a maximális összeg ismételten kiszabható a kötelezettség teljesítéséig.

(5) A jogi telekhatár visszaállítására köteles ingatlan tulajdonosát - különös méltánylást érdemlő magánérdek vagy nyomós közérdek kivételével - az eljáró hatóság nem mentesítheti kötelezettsége alól.

(6) Amennyiben Rákosmente Önkormányzatának tulajdonosi érdekei azt megengedik, mert az elkerítéssel érintett közterület szabályozási szempontból nélkülözhető, forgalomképtelen besorolásának feloldásával forgalomképessé tehető, és forgalomtechnikailag, illetve a vonatkozó más jogszabályok szerint sincs annak akadálya, a jogi telekhatár rendezésére köteles ingatlantulajdonos az elkerítéssel érintett területre vételi ajánlatot tehet, mellyel kapcsolatos eljárást a Rákosmenti Polgármesteri Hivatal Vagyonkezelői Irodája folytatja le.

(7) Amennyiben Rákosmente Önkormányzatának tulajdonosi érdekei azt megengedik, mert az elkerítéssel érintett közterület szabályozási szempontból nélkülözhető, annak kiszabályozása pedig nem lehetséges, így forgalomképtelen besorolása nem oldható fel, illetve a közterület használója számára a közterület eredeti állapotának helyreállítása aránytalan sérelemmel járna, úgy a közterület használójával Rákosmente Önkormányzata hatósági szerződést köthet a közterület további használata céljából.

(8) Rákosmente Önkormányzata a közterület használójával a jogutódokra is kiterjedő hatályú hatósági szerződést köt. A hatósági szerződésben Rákosmente Önkormányzata az ingatlan forgalmi értékét alapul véve állapítja meg a közterület-használat egy összegben fizetendő díját. A közterület használója közterület-használati díjat a hatósági szerződésben megállapított módon és formában köteles Rákosmente Önkormányzata részére megfizetni.

(9) Amennyiben a közterület-használója nem kíván szerződést kötni Rákosmente Önkormányzatával, úgy havi elszámolás mellett a (4) bekezdésben foglaltak szerinti közigazgatási bírság megfizetésére köteles.

III. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

23. §1

24. § Ez a rendelet 2025. november 28-án lép hatályba.

25. § E rendelet rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

1. melléklet a 29/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelethez

1. Közterület-használati díj:

A

B

C

D

1

a közterület-használat módja, célja,

az I. kategóriájú területen

a II. kategóriájú területen

a III. kategóriájú területen

2

árusító vagy szolgáltató tevékenység célját szolgáló építmény elhelyezése, létesítése,
fennmaradása 6 m2-ig
6. § (5) bekezdés 1. pont

3 440,- Ft/hó/m2

2 740,- Ft/hó/m2

1 900,- Ft/hó/m2

3

árusító vagy szolgáltató tevékenység célját szolgáló építmény elhelyezése, létesítése,
fennmaradása 7-12 m2-ig
6. § (5) bekezdés 1. pont

20 640,- Ft/hó,
6 m2 felett minden további m2 után
1 000,- Ft/hó/m2

16 440,- Ft/hó,
6 m2 felett minden további m2 után
500,- Ft/hó/m2

11 400,- Ft/hó,
6 m2 felett minden további m2 után
400,- Ft/hó/m2

4

árusító vagy szolgáltató tevékenység célját szolgáló építmény elhelyezése, létesítése,
fennmaradása 13-30 m2-ig
6. § (5) bekezdés 1. pont

2 050,- Ft/hó/m2

1 500,- Ft/hó/m2

1 080,- Ft/hó/m2

5

árusító vagy szolgáltató tevékenység célját szolgáló építmény elhelyezése, létesítése,
fennmaradása 31-60 m2-ig
6. § (5) bekezdés 1. pont

61 500,- Ft/hó,
30 m2 felett minden további m2 után
700,- Ft/hó/m2

45 000,- Ft/hó,
30 m2 felett minden további m2 után
250,- Ft/hó/m2

32 400,- Ft/hó,
30 m2 felett minden további m2 után
200,- Ft/hó/m2

6

árusító vagy szolgáltató tevékenység célját szolgáló építmény elhelyezése, létesítése,
fennmaradása 61-100 m2-ig
6. § (5) bekezdés 1. pont

82 500,- Ft/hó,
60 m2 felett minden további m2 után
550,- Ft/hó/m2

52 500,- Ft/hó,
60 m2 felett minden további m2 után
180,- Ft/hó/m2

38 400,- Ft/hó,
60 m2 felett minden további m2 után
160,- Ft/hó/m2

7

árusító vagy szolgáltató tevékenység célját szolgáló építmény elhelyezése, létesítése,
fennmaradása 100 m2 felett
6. § (5) bekezdés 1. pont

104 500,- Ft/hó,
100 m2 felett minden további m2 után
260,- Ft/hó/m2

65 300,- Ft/hó,
100 m2 felett minden további m2 után
150,- Ft/hó/m2

44 800,- Ft/hó,
100 m2 felett minden további m2 után
140,- Ft/hó/m2

8

árubemutató elhelyezése, fennmaradása
6. § (5) bekezdés 1. pont

1 300,- Ft/hó/m2

980,- Ft/hó/m2

640,- Ft/hó/m2

9

árutárolásra szolgáló konténer elhelyezése, fennmaradása
6. § (5) bekezdés 1. pont

2 500,- Ft/hó/m2

2 500,- Ft/hó/m2

2 500,- Ft/hó/m2

10

jogszerű szerencsejáték szolgáltatáshoz használt eszköz elhelyezéséhez, működtetéséhez
6. § (5) bekezdés 2. pont

4 000,- Ft/hó/m2

3 200,- Ft/hó/m2

2 570,- Ft/hó/m2

11

árusító vagy szolgáltatást kínáló automaták elhelyezése, fennmaradása
6. § (5) bekezdés 3. pont

4 000,- Ft/hó/m2

3 200,- Ft/hó/m2

2 570,- Ft/hó/m2

12

vásár, sport- vagy kulturális rendezvények megtartása, mutatványos tevékenység folytatása,
illetve az ezekhez kapcsolódó parkolók létesítése
6. § (5) bekezdés 4.pont

850,- Ft/nap/m2

510,- Ft/nap/m2

270,- Ft/nap/m2

13

árusításra szolgáló asztal, guruló kocsi, állvány és egyéb eszköz elhelyezése,
mindezek helyszíni tárolása és használata
6. § (5) bekezdés 5. pont

4 000,- Ft/hó/m2

3 230,- Ft/hó/m2

2 400,- Ft/hó/m2

14

fenyőfa árusítása
6. § (5) bekezdés 6. pont

1 100,- Ft/nap/ m2

810,- Ft/nap/m2

410,- Ft/nap/m2

15

idényjellegű gyümölcsök és zöldségek, illetve fagyasztott élelmiszerek
mozgóboltként használt járműről történő árusítása
6. § (5) bekezdés 6. pont

6 000,- Ft/nap/jármű

6 000,- Ft/nap/jármű

6 000,- Ft/nap/jármű

16

vendéglátó egységhez kapcsolódó terasz, előkert létesítése, fennmaradása
6. § (5) bekezdés 7. pont

3 440,- Ft/hó/m2

2 740,- Ft/hó/m2

1 870,- Ft/hó/m2

17

sörsátor állítása, fennmaradása
6. § (5) bekezdés 7. pont

3 820,- Ft/hó/m2

3 820,- Ft/hó/m2

3 820,- Ft/hó/m2

18

zöldség és gyümölcs üzlethelyiségen kívül, de ahhoz kapcsolódóan kirakodott 5 m2-ig
6. § (5) bekezdés 8. pont

1 100,- Ft/hó/m2

1 100,- Ft/hó/m2

1 100,- Ft/hó/m2

19

közterületbe nyúló védőtető, előtető, ernyőszerkezet elhelyezése
6. § (5) bekezdés 9. pont

1 300,- Ft/hó/m2

980,- Ft/hó/m2

980,- Ft/hó/m2

20

vitrin elhelyezése, fennmaradása
6. § (5) bekezdés 10. pont

1 300,- Ft/hó/m2

980,- Ft/hó/m2

640,- Ft/hó/m2

21

üzemanyagtöltő állomás létesítése, fennmaradása
6. § (5) bekezdés 11. pont

3 920,- Ft/hó/m2

3 920,- Ft/hó/m2

3 920,- Ft/hó/m2

22

elektromos töltőállomás létesítése, fennmaradása töltőberendezésenként
6. § (5) bekezdés 11. pont

5 000,- Ft/töltő/hó+1,5 Ft/kWh/töltő

5 000,- Ft/töltő/hó+1,5 Ft/kWh/töltő

5 000,- Ft/töltő/hó+1,5 Ft/kWh/töltő

23

üzemanyag-egységárat jelző berendezés elhelyezése, fennmaradása
6. § (5) bekezdés 11. pont

38 480,- Ft/hó/darab

32 650,- Ft/hó/darab

26 820,- Ft/hó/darab

24

reklámcélú tevékenység folytatása
6. § (5) bekezdés 13. pont

2 000,- Ft/nap/m2

1 070,- Ft/nap/m2

640,- Ft/nap/m2

25

szórólaposztás
6. § (5) bekezdés 13. pont

2 120,- Ft/nap

795,- Ft/nap

400,- Ft/nap

26

hírközlési tevékenységgel kapcsolatos berendezések és létesítmények,
továbbá a közműves berendezések és létesítmények
6. § (5) bekezdés 14. pont

350,- Ft /m2/hó

350,- Ft /m2/hó

350,- Ft /m2/hó

27

műalkotásnak nem minősülő jel és jelkép elhelyezése, fennmaradása
6. § (5) bekezdés 15. pont

3 200,- Ft/hó/m2

2 440,- Ft/hó/m2

2 000,- Ft/hó/m2

28

építőanyag elhelyezése
6. § (5) bekezdés 16. pont

500,- Ft/nap/m2

450,- Ft/nap/m2

400,- Ft/nap/m2

29

építőanyag, építési törmelék és lom tárolásához használt konténer elhelyezése
6. § (5) bekezdés 16. pont

4 000,- Ft/nap/db

2 500,- Ft/nap/db

2 500,- Ft/nap/db

30

a közúti közlekedésben való részvétel feltételeivel nem rendelkező gépjármű és
a közúti forgalomban csak hatósági jelzéssel használható jármű
hatósági jelzés nélküli tárolása
6. § (5) bekezdés 17. pont

tilos

19 610,- Ft/jármű/hó

19 610,- Ft/jármű/hó

31

a közúti közlekedési szolgáltatáshoz használt jármű tárolása
6. § (5) bekezdés 17. pont

2 120,- Ft/nap/jármű

1 060,- Ft/nap/jármű

1 060,- Ft/nap/jármű

32

a köztisztasággal kapcsolatos építmények és tárgyak elhelyezése, fennmaradása
6. § (5) bekezdés 18. pont

1 590,- Ft/nap/m2

1 590,- Ft/nap/m2

1 590,- Ft/nap/m2

33

adománygyűjtés, karitatív tevékenység folytatása és ételosztás
6. § (5) bekezdés 19. pont

800,- Ft/nap/m2

480,- Ft/nap/m2

250,- Ft/nap/m2

34

művészeti tevékenység folytatása
6. § (5) bekezdés 20. pont

2 120,- Ft/nap

795,- Ft/nap

400,- Ft/nap

35

zöldberuházásokkal összefüggő közterület-használat
6. § (5) bekezdés 21. pont

2 500,- Ft/hó/m2

2 500,- Ft/hó/m2

2 500,- Ft/hó/m2

36

reklámeszköz létesítéséhez és fennmaradásához
6. § (5) bekezdés 22. pont

3 500,- Ft/hó/m2

3 500,- Ft/hó/m2

3 500,- Ft/hó/m2

2. A táblázatban a m2 alapján meghatározott díj számításakor minden esetben a megkezdett m2-t kell alapul venni, napokban meghatározott díjtételnél naptári napokkal kell számolni, ahol a kezdő nap a közterület-használat első napja, függetlenül a tevékenység megkezdésének időpontjától.

3. Építési, szerelési munkához kapcsolódó létesítmények, eszközök, berendezések elhelyezése, munkaterület körülhatárolásának közterület-használati díja [6. § (5) bekezdés 16. pont]:

3.1. 0-30 napig: 400,- Ft/nap/m2.

3.2. 31-90 napig: 0-30. napig terjedő időre 400,- Ft/nap/m2 és a 31. naptól kezdődő időtartamra 250,- Ft/nap/m2.

3.3. 91 nap fölött: 0-30. napig terjedő időre 400,- Ft/nap/m2 és a 31-90. napig terjedő időre 250,- Ft/nap/m2, a 91. naptól kezdődő időtartamra 150,- Ft/nap/m2.

1

A 23. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.