Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2013. (II.20.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 02. 21- 2014. 05. 09


Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzata Képviselő-testületének

3/2013.  (II. 20.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat

2013. évi költségvetéséről

Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló, 2012. évi CCIV. törvény, továbbá az államháztartásról szóló, 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzatának 2013. évi költségvetéséről a következő rendeletet alkotja:

I. FEJEZET

A költségvetés bevételének és kiadásának főösszege, a költségvetési hiány mértéke és finanszírozásának módja, a költségvetés bevételei és kiadásai, létszám

A költségvetés bevételének és kiadásának főösszege, a költségvetési hiány mértéke és finanszírozásának módja


1. § Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzata 2013. évi költségvetés


bevételi főösszegét

8 283 398 e Ft-ban

kiadási főösszegét

8 283 398 e Ft-ban

költségvetési egyenlegét


   0 e Ft-ban

állapítja meg.

2. § Az 1. § szerinti bevételi és kiadási főösszeg előirányzat-csoportonkénti önkormányzati főösszesítőjét, valamint a költségvetési egyenleget az 1. számú melléklet tartalmazza.

3. § Az 1. § szerinti bevételi főösszeg alaptevékenységhez kapcsolódó források szerinti részletezését előirányzat-csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti, valamint kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladat bontásban az önkormányzat tekintetében a 2.1. számú melléklet 3. 4. 5. számú oszlopai, a Polgármesteri Hivatal tekintetében a 3.1. számú melléklet 3. 4. 5. számú oszlopai és az intézmények tekintetében 4. számú melléklet 3. 4. 5. számú oszlopai szerint határozza meg.

4. § Az 1. § szerinti kiadási főösszeg alaptevékenységhez kapcsolódó előirányzat-csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti, valamint kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladat bontásban az önkormányzat tekintetében a 2.3. számú melléklet 3. 4. 5. számú oszlopai, a Polgármesteri Hivatal tekintetében a 3.1. számú melléklet 3. 4. 5. számú oszlopai és az intézmények tekintetében 4. számú melléklet 3. 4. 5. számú oszlopai szerint határozza meg.

5. § Az 1. § szerinti bevételi főösszegen belül a központi költségvetésből származó forrásokat a 2.2. számú melléklet tartalmazza.

A költségvetés bevételi és kiadási előirányzatai, létszám


6. § A költségvetés bevételi és kiadási előirányzatait, előirányzat-csoportonként és kiemelt előirányzatonként, valamint kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladat bontásban az önkormányzat, az önállóan működő és gazdálkodó intézmények, azaz a Polgármesteri Hivatal és a GAMESZ, valamint önállóan működő intézményenkénti bontásban a 2.1, 2.3., 3.1. 4. és 4.1-4.25. számú mellékletek 3. 4. 5. számú oszlopai tartalmazzák.

7. § Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal létszámkeretét, valamint a közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzatát a 1.7. számú melléklet tartalmazza.

8. § A 2013. évi működési és felhalmozási célú támogatási kiadások, valamint működési és felhalmozási célú átadott pénzeszközök jogcímenkénti előirányzatait a 2.4. számú melléklet 3. 4. 5. számú oszlopai tartalmazzák.

9. § A 2013. évi költségvetési tartalék előirányzatait ágazatonként és feladatonként az önkormányzat tekintetében a 2.5. számú melléklet, a Polgármesteri Hivatal tekintetében a 3.2. számú melléklet 3. 4. 5. számú oszlopai tartalmazzák.

10. § (1) Az önkormányzat által folyósított pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások előirányzatait ellátási típusonként a 2.6. számú melléklet 5. 6. 7. számú oszlopai tartalmazzák.

(2) A Polgármesteri Hivatal által folyósított pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások előirányzatait ellátási típusonként a 3.3. számú melléklet 5. 6. 7. számú oszlopai tartalmazzák.

A 2013. évi fejlesztési (beruházási) előirányzatok

11. § A fejlesztési előirányzatokat beruházásonként az Önkormányzat tekintetében a 2.7. számú melléklet, a Polgármesteri Hivatal tekintetében a 3.4. számú melléklet, az intézmények esetében a 4.27. számú melléklet 3. 4. és 5. számú oszlopai kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladat bontásban tartalmazzák.

A 2013. évi felújítási előirányzatok

12. § A felújítási előirányzatokat felújításonként az Önkormányzat tekintetében a 2.8. számú melléklet, a Polgármesteri Hivatal tekintetében a 3.5. számú melléklet 3. 4. és 5. számú oszlopai kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladat bontásban tartalmazzák.

Az EU-s társfinanszírozással megvalósuló programok

13. § Az EU-s társfinanszírozással megvalósuló programok, projektek bevételeit és kiadásait elkülönítetten a 1.5. számú melléklet tartalmazza.


Adósságot keletkeztető ügyletekből eredő fizetési kötelezettségek


14. § Az Önkormányzat saját bevételeinek és az adósságot keletkeztető ügyletekből eredő fizetéseinek bemutatását a 2.9. számú melléklet tartalmazza, tárgyévre, az azt követő három évre és a futamidő végéig, valamint tartalmazza továbbá az Önkormányzat fejlesztési céljait.

TÁJÉKOZTATÓ TÁBLÁK

Költségvetési mérleg

15. § Az 1. § bekezdés szerinti bevételi és kiadási főösszegen belül a működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat mérlegszerűen, egymástól elkülönítetten, de a finanszírozási célú műveleteket is figyelembe véve együttesen egyensúlyban, tájékoztató jelleggel a 1.1. számú melléklet tartalmazza.

Előirányzat-felhasználási terv

16. § A 2013. év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről készített előirányzat-felhasználási ütemtervet önkormányzat összesen a 1.3. számú melléklet, az önkormányzat tekintetében a 2.12. számú melléklet, a Polgármesteri Hivatal tekintetében a 3.6. számú melléklet és az intézmények tekintetében a 4.26. számú melléklet tartalmazza.

Többéves kihatással járó döntések előirányzatai

17. § (1) Többéves kihatással járó döntések számszerűsített előirányzatait évenkénti bontásban és összesítve a 1.2. számú melléklet tartalmazza.

(2) A költségvetési évet és az azt követő éveket terhelő adósságszolgálati kötelezettségeket (hitelek) a 2.10. számú melléklet tartalmazza.

(3) A költségvetési évet és az azt követő éveket terhelő adósságszolgálati kötelezettségek (hitelek) kamatait a 2.11. számú melléklet tartalmazza.

Közvetett támogatások és az Áht. 102. § (3) bekezdése szerinti mérleg

18. § (1) Az önkormányzat, az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal közvetett támogatásait a 1.4. számú melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak mérlegét az Áht. 102. § (3) bekezdése szerinti bontásban a 1.6. számú melléklet tartalmazza.

II. FEJEZET

A költségvetés végrehajtásának szabályai

Az Önkormányzat, az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásának általános szabályai


19. § A Képviselő-testület felhatalmazza az önkormányzat nevében a polgármestert, az önkormányzati intézmények vezetőit és a Polgármesteri Hivatal nevében a jegyzőt a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.

20. § Az önkormányzatnál, az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál a bevételi előirányzatok azok teljesítésének kötelezettségét, a kiadási előirányzatok azok felhasználásának jogosultságát jelentik. A költségvetési év kiadási előirányzatainak terhére kötelezettségvállalásra, a képviselő-testület által megállapított, azzal megegyező összegű kiadási előirányzatok szabad előirányzatának mértékéig kerülhet sor.

21. § Az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál a tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után az önkormányzati támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok, amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, nem teljesíthetők, kivéve a jogerős vagy fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható bírósági döntésen alapuló kifizetéseket, vagy a jogszabályban vagy szerződésen alapuló visszavonhatatlan kötelezettségvállalásból eredő kiadásokat. A bevételi előirányzatokat teljesülésük elmaradása esetén csökkenteni kell.

22. § Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal saját nevében a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló, 2011. évi CXCIV. törvény (továbbiakban: Stabilitási tv.) 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletet érvényesen nem köthet, értékpapírt nem bocsáthat ki, nem szerezhet meg, faktoringot magában foglaló szerződést nem köthet és garanciát és kezességet nem vállalhat.

23. § (1) Az önkormányzat, az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal gazdálkodási tevékenységük során kötelesek a gazdaságosság, a hatékonyság és az eredményesség követelményeit érvényesíteni.

(2) Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal a rendelkezésre álló kapacitásokat szakmai alapfeladatra használhatják. Kivételesen az időleges szabad kapacitásait nem kötelezően végzett tevékenységekre is hasznosíthatja. A költségvetési intézménynek e tevékenységéből származó bevételének fedeznie kell a végzett tevékenységgel összefüggő valamennyi közvetlen kiadását és az ahhoz hozzárendelhető közvetett kiadásokat. A költségvetési intézményeknek ezen tevékenységét a szakmai alapfeladatoktól elkülönítetten kell nyilvántartani.

24. § Az önkormányzat az intézményektől felülvizsgálatot követően a kötött felhasználású támogatást elvonhatja.

25. § A költségvetés végrehajtásánál a közbeszerzésről szóló - módosított - 2011. évi CVIII. számú tv. rendelkezései szerint kell eljárni.

26. § Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal a gazdálkodás folyamatára (tervezés, végrehajtás, beszámolás) és sajátosságaira tekintettel kötelesek kialakítani, működtetni és fejleszteni a belső kontrollrendszert.



27. § Az önállóan működő és gazdálkodó intézmény és a Polgármesteri Hivatal köteles kialakítani és működtetni a belső ellenőrzést.

28. Az Önkormányzat által nyújtott, az Áht. szerinti költségvetési támogatások kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó adatok, kivéve ha a közzététel előtt a költségvetési támogatást visszavonták vagy arról a kedvezményezett lemond a döntés meghozatalát követő hatvanadik napig az önkormányzat honlapján közzé kell tenni. Az adatok hozzáférhetőségét legalább öt évig biztosítani kell.

29. § (1) Az önkormányzat pénzeszközeinek felhasználásával, az államháztartáshoz tartozó vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő, az egymillió forintot elérő vagy azt meghaladó értékű árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések megnevezését (típusát), tárgyát, a szerződést kötő felek nevét, a szerződés értékét, határozott időre kötött szerződés esetében annak időtartamát, valamint az említett adatok változásait az önkormányzat honlapján a szerződés létrejöttét követő hatvan napon belül közzé kell tenni. Az adatok hozzáférhetőségét legalább öt évig biztosítani kell.

(2) A szerződés értéke alatt a szerződés tárgyáért kikötött - általános forgalmi adó nélkül számított - ellenszolgáltatást kell érteni, ingyenes ügylet esetén pedig a vagyon piaci vagy könyv szerinti értéke közül a magasabb összeget kell figyelembe venni. Az időszakonként visszatérő - egy évnél hosszabb időtartamra kötött - szerződéseknél az érték kiszámításakor az ellenszolgáltatás egy évre számított összegét kell alapul venni. Az egy költségvetési évben ugyanazon szerződő féllel kötött azonos tárgyú szerződések értékét a közzétételi kötelezettség szempontjából egybe kell számítani.

30. § Az önkormányzat nem alapfeladatai ellátására (így különösen társadalmi szervezet támogatására, foglalkoztatottai szakmai és munkavállalói érdek-képviseleti szervei számára, foglalkoztatottjai, ellátottjai oktatási, kulturális, szociális és sporttevékenységet, segítő szervezet támogatására, alapítványok által ellátott feladatokkal összefüggő kifizetésekre) fordított, ötmillió forintot meghaladó kifizetések adatait az önkormányzat honlapján negyedévente közzé kell tenni. Az adatok hozzáférhetőségét legalább egy évig biztosítani kell.

 31. § Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztések leírását, az azokra vonatkozó szerződéseket az önkormányzat honlapján negyedévente közzé kell tenni. Az adatok hozzáférhetőségét legalább egy évig biztosítani kell.

32. § Közbeszerzési információkat (éves terv, összegzés az ajánlatok elbírálásáról, a megkötött szerződésekről) az önkormányzat honlapján negyedévente közzé kell tenni. Az adatok hozzáférhetőségét legalább egy évig biztosítani kell.

33. § Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (vészhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedéseket hozhat, amelyekről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

34. § Önkormányzati vagyon ingyenesen kizárólag közfeladat ellátása céljából adható használatba, a közfeladat ellátásához szükséges mértékben.

A többletbevétel felhasználása

35. § (1) Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal a közhatalmi bevételek, intézményi működési és felhalmozási bevételek eredeti vagy – ha bevételek tervezettől történő elmaradása miatt csökkentették – módosított bevételi előirányzatán felüli többletbevételét a Képviselő-testület előzetes engedélyével, a felhasználásra engedélyezett többletnek megfelelő összegű előirányzat-módosítás után használhatja fel.

 (2) Az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál a tervezettet meghaladó többletbevételt az eredeti előirányzat 5 %-ig, de maximum 4 000 e Ft-ig felhasználhatja a Képviselő-testület külön engedélye nélkül. Ez esetben az előirányzat-módosítás utólag az intézmény adatszolgáltatása alapján kerül sor.

 (3) Az önkormányzat intézményei és a Polgármesteri Hivatal személyi juttatások előirányzata

a) a jóváhagyott többletbevétellel,

b) a jóváhagyott, kötelezettségvállalással terhelt pénzmaradvány személyi juttatásból származó részével,

c) az eredeti előirányzatként nem tervezett, év közben rendelkezésre bocsátott és felhasználási célja szerint személyi jellegű kifizetést tartalmazó egyéb forrásból növelhető.


Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal pénzmaradvány elszámolása

36. § (1) Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal esetében a Képviselő-testület dönt a pénzmaradvány elvonandó és felhasználható részéről. A pénzmaradványát kiemelt előirányzatonként a Képviselő-testület állapítja meg a zárszámadási rendeletével.

(2) Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal pénzmaradványának elszámolása során

a) a végleges feladatelmaradás miatti összeg,

b) a munkaadókat terhelő járulékok előirányzata az önkormányzati támogatással fedezett, illetve arányos részének maradványából azon összeg, amely nem kapcsolódik személyi juttatások előirányzatának járulékköteles maradványához, kivéve, ha ezen maradványrészt terhelő járulékfizetési elmaradása van,

c) az önkormányzat költségvetéséből meghatározott célra rendelkezésre bocsátott, áthúzódó pénzügyi teljesülés nélküli összeg,

d) gazdálkodási szabályok megsértéséből származó maradvány

Pesterzsébet Önkormányzatát illeti meg.

(3) Az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál a pénzmaradvány személyi juttatásból származó része - a személyi juttatásokba tartozó tételeken túlmenően - a kiemelt előirányzatokba tartozó tételek kifizetésére is fordítható. A pénzmaradvány személyi juttatásokon felüli része személyi juttatásra nem használható fel. A pénzmaradvány terhére nem vállalható olyan tartós kötelezettség, amely támogatási többlettel jár.

(4) Az Egészségügyi Alapból finanszírozott feladatok pénzmaradvány-elszámolása során az alap kezelőjének rendelkezése szerint kell eljárniuk az érintett költségvetési szerveknek.

(5) A Képviselő-testület az önkormányzati intézményeket megillető pénzmaradvány felhasználást gazdasági szükséghelyzetben korlátozhatja, jogosult dönteni az irányítása alá tartozó intézmények maradványának elvonandó és az intézmény által felhasználható részéről.

(6) Az önkormányzati intézmények a 2012. évi pénzmaradvány elszámolása során tételesen kötelesek bemutatni a kötelezettséggel terhelt pénzmaradványukat, illetőleg a szabad pénzmaradványt.

(7) Az OEP finanszírozásban részesülő intézményeknek pénzmaradványukat, úgy kell kimutatni, hogy elkülönüljön az OEP és az önkormányzat finanszírozásából adódó pénzmaradvány.

Az előirányzat módosítás hatáskörei

37. § Az önkormányzat rendeletében megjelenő bevételek és kiadások módosításáról, a kiadási előirányzatok átcsoportosításáról a Képviselő-testület dönt.

a) az önkormányzati intézmények vezetői és a Polgármesteri Hivatal nevében a jegyző, az önkormányzat nevében a polgármester kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, amely nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt.

b) az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal alaptevékenysége körében szellemi tevékenységgel, számla ellenében történő igénybevételre szolgáló kiadási előirányzataikat csak a személyi juttatások terhére növelhetik,

c) a saját hatáskörű előirányzat módosításról a polgármester a Képviselő-testületet a következő költségvetési rendelet módosítása során tájékoztatni kell.

38. § A Képviselő-testület,

a) amennyiben év közben az Országgyűlés, a központi költségvetésben meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul,

b) az önkormányzat, az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal év közben a költségvetési rendelet készítésekor számára nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak az első negyedév kivételével, negyedévenként, a döntés szerinti időpontban de legkésőbb a költségvetési  beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal, 

módosítja a költségvetési rendeletét.

39. § A költségvetésben megállapított létszám-előirányzat az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal hatáskörében nem léphetők túl.

40. § (1) A polgármesterre átruházott előirányzat-módosítási hatáskör 2013. december 31-i hatállyal gyakorolható.

(2) A bizottságokra átruházott előirányzat-módosítási hatáskör 2013. december 31-ig gyakorolható.

(3) Az átruházott hatáskörben fel nem használt előirányzat 2013. december 31-i hatállyal általános céltartalékot képez.

(4) A Képviselő-testület egyes előirányzatokkal kapcsolatos döntési jogosultságot a következők szerint állapítja meg:

a) Bizottságokra átruházott hatáskörök

1) Egészségügyi, Szociális és Ifjúsági Bizottság

kizárólagos hatáskörébe tartozik az Egészségügyi, Szociális és Ifjúsági Bizottsági támogatási céltartalék és a helyi támogatásra tervezett előirányzat felosztása,

2) Oktatási és Kulturális Bizottság

kizárólagos hatáskörébe tartozik az Oktatási és kulturális támogatási céltartalék, gyermek és ifjúsági koncepció szerinti feladatok céltartalék, a kulturális koncepcióból adódó feladatok céltartalék, a helyi felsőoktatási és BURSA ösztöndíj előirányzat felosztása,

3) Informatikai és Média Bizottság

kizárólagos hatáskörébe tartozik az Informatikai céltartalék felosztása.


b) Polgármesterre átruházott hatáskörök

1) járási hivatalok kialakításával kapcsolatos kiadások céltartalék,

2) Csili MK 95. éves évfordulója,

3) nyári napközistábor,

4) közfoglalkoztatás pályázati önrész,

5) talajterhelési díj céltartalék,

6) környezetvédelmi alap céltartalék,

7) polgármesteri céltartalék,

8) kerületi védelmi feladatok céltartalék,

9) jogi eljárási bevételek számla tartaléka,

10) az intézményvezetők jutalmazása,

11) óvodák kiadási tartaléka a szeptemberi feladatbővülés miatt céltartalék,

12) temetési segély,

13) üzlethelyiségek óvadéka,

14) az intézmények működési tartalékának,

15) Román nemzetiségi önkormányzat bankszámlaegyenlege céltartalék,

16) beruházások és felújítások tervezése céltartalék,

17) általános tartalék

felosztása.


41. § A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik

1) a beruházási feladatok jóváhagyása,

2) a felújítási célok jóváhagyása,

3) EU-s pályázatok támogatási és önrésze,

4) kitüntetések, díjak adományozása,

5) kötvénybevételből tartalék felhasználása,

6) önkormányzati lakások elidegenítésének bevételéből képzett tartalék,

7) a szilárd burkolatú utak tartalékának

felosztása.

42. § Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal saját hatáskörben költségvetési előirányzataikat módosítják a felülvizsgált és a Képviselő-testület által jóváhagyott előző évi pénzmaradványukkal.



43. § A költségvetési rendelet módosításai során nem kell előterjeszteni a tájékoztató táblákat.

A beruházások, felújítások általános szabályai az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál

44. § A Képviselő-testület

a) a tárgyi eszközök beruházási és felújítási előirányzatának felhasználását - az ingatlanok kivételével - az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal,

b) az ingatlanok beruházási és felújítási előirányzatának felhasználását az önkormányzat,

c) a képzőművészeti alkotások beruházási és felújítási előirányzatának felhasználását az önkormányzat és a Pesterzsébeti Múzeum

hatáskörébe utalja.

45. § Amennyiben jogi vagy természetes személy vagyonról az önkormányzat, az önkormányzati intézmények, illetőleg a Polgármesteri Hivatal javára lemond, 1 000 000 Ft értékhatár felett szükséges a tulajdonosi jogokat gyakorló Képviselő-testület jóváhagyása.


A külső személlyel, szervezettel történő szerződéskötés szabályai az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál

46. § (1) Az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál alaptevékenység körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére a dologi kiadások között eredeti előirányzatként elkülönítetten nem megtervezett összegen túlmenően csak a személyi juttatások egyidejű átcsoportosításával növelhető.

(2) A szerződést írásban kell megkötni.

(3) A szerződéskötés feltétele:

a) azt jogszabály nem zárja ki,

b) a szerződés megkötése a közfeladatok ellátásához feltétlenül szükséges,

c) törvény vagy kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában az adott feladat elvégzéséhez megfelelő szakértelemmel, szakképzettséggel és gyakorlattal, vagy egyéb megfelelő sajátos szakmai adottságokkal, képességekkel rendelkező személyt a megrendelő nem foglalkoztat, vagy a szerződés tárgyát képező szolgáltatás egyedi, időszakos, vagy időben rendszertelenül ellátandó feladat.

(4) Az önkormányzati intézmények a szellemi tevékenység szolgáltatás formájában történő igénybevételéről kötelesek önállóan elkülönített analitikus nyilvántartást vezetni.

Az önkormányzati költségvetési intézmények működési támogatásának utalása

47. § Az önkormányzati intézmények működési és felhalmozási kiadásaihoz kapcsolódó önkormányzati támogatásukat az önállóan működő és gazdálkodó intézménye útján, napi limit keretében igénylik a Pénzügyi és Számviteli Osztálytól. Az OTP Bank Nyrt. az intézmények napi limit igényét csökkenti az aznap érkezett saját bevételeivel és ennek figyelembe vételével teljesíti a kiadásaikat. A nap végén a megmaradt limitet visszavezeti az önkormányzat számlájára.

A nemzetiségi önkormányzatokat érintő támogatások utalása

48. § Az önkormányzat a nemzetiségi önkormányzati támogatást két részletben utalja.

Első részletet: április 15-ig

Második részletet: szeptember 15-ig

A szakmai pályázatok benyújtásának szabályai

49. § (1) Az önkormányzati intézmények a Képviselő-testület előzetes jóváhagyása nélkül csak abban az esetben nyújthatnak be szakmai programokra pályázatot, ha a pályázat benyújtásának feltételéül megszabott saját forrás (önrész) összege a 100 e Ft-ot nem haladja meg, illetőleg a költségvetési évben és azt követő években költségvetési többlettámogatást nem igényel a pályázattal összefüggő feladat finanszírozása.

(2) Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthat be Európai Uniós támogatással megvalósuló szakmai programokra pályázatot.

Az illetményalap meghatározása és a jutalmazás szabályai az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál

50. § (1) A Képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló törvény alapján 2013. január 1. napjától 38 650 Ft-ban állapítja meg.

(2) A Polgármesteri Hivatal részére a rendszeres személyi juttatás eredeti előirányzatának kifizethető összegét 15 %-ban állapítja meg jutalom címén, ide tartozik a prémium címén, teljesítményösztönzés, személyi ösztönzés céljából történő kifizetés, valamint a kerületi hűségjutalom kifizetése is.

(3) Az önkormányzati intézmények részére a rendszeres személyi juttatás eredeti előirányzatának kifizethető összegét 15  %-ban állapítja meg jutalom címén, ide tartozik a prémium címén, teljesítményösztönzés, személyi ösztönzés céljából történő kifizetés, valamint a kerületi hűségjutalom kifizetése is.

A hitelfelvétellel, kezességvállalással és a pénzügyi befektetésekkel kapcsolatos szabályok

51. § (1) Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal saját nevükben adósságot keletkeztető ügyletet nem köthetnek.

(2) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletet a Stabilitási tv. szerint köthet.

(3) Az önkormányzat működési célra csak likvid hitelt vehet fel.

(4) Az önkormányzat a tárgyévre vonatkozó költségvetési rendeletében szerepeltetett adósságkeletkeztetési szándékáról, az adósságot keletkeztető ügylethez kapcsolódó fejlesztési céljáról és az ügylet várható értékéről a Kormányt előzetesen tájékoztatja a kormányzati hozzájáruláshoz kötött ügyletek esetében.

 (5) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az év közben jelentkező likviditási problémák megoldása érdekében a rendelkezésre álló, 500 000 e Ft összegű, 12 hónap futamidejű folyószámlahitelt és indokolt esetben - a folyószámla hitelen túlmenően - munkabér hitelt vegyen igénybe. Kötelezettséget vállal arra, hogy a felvett folyószámlahitelt, illetőleg munkabérhitelt és járulékaikat a hitel futamidejének évében, azok lejáratakor, éves költségvetésének összeállításakor minden más fejlesztési kiadást megelőzően betervezi és jóváhagyja, valamint az ebből adódó tőke- és kamatfizetési kötelezettségeinek eleget tesz. A polgármester a folyószámlahitel, illetőleg munkabér hitel igénybe vételéről, felhasználásáról és visszafizetéséről köteles a Képviselő-testületet folyamatosan tájékoztatni.

(6) A polgármester az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeit, a központi költségvetésből származó hozzájárulások és támogatások kivételével számlavezető pénzintézetnél lekötheti. 

A bankszámlák feletti rendelkezési jog

52. § (1) Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások értékesítéséből szármató bevételt elkülönített számlán kell kezelni.

(2) Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások értékesítéséből származó bevételt kizárólag a képviselő-testület döntése alapján ingatlan beruházásra, felújításra, bővítésre, vásárlásra, illetve a felhalmozási bevételek kiesésének fedezetére lehet fordítani.

53. § A kötvény számlán elkülönített pénzeszközt a Képviselő-testület döntése alapján pályázati támogatások előfinanszírozására, pályázati saját forrás (önrész) biztosítására, beruházásokra, felújításokra lehet felhasználni.

54. § A Környezetvédelmi Alap számlán lévő pénzeszközt a polgármester döntése alapján lehet felhasználni a jogszabályi előírások alapján.

55. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármester, hogy az átmeneti pénzügyi likviditás biztosítása érdekében a kötvény számlán elkülönített bevételből, valamint az önkormányzati bérlakások elidegenítéséből származó bevételből a folyó kiadások teljesítéséhez az elkülönített számlákon lévő pénzeszközöket igénybe vegye. Az igénybevett összegeket az iparűzési adó beérkezését követően április végéig és október végéig az elkülönített számlákra vissza kell pótolni.

A polgármester tájékoztatási kötelezettségei

56. § (1) Az Önkormányzat költségvetését veszélyeztető körülmények felmerülése esetén a polgármester haladéktalanul köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.

(2) Amennyiben a polgármester az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében (vészhelyzetben) a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedéseket hozott, úgy a Képviselő-testület részére a legközelebbi ülésén be kell számolni.

(3) A polgármester az önkormányzat gazdálkodásának első félévi helyzetéről szeptember 15-ig, míg három-negyedéves helyzetéről november 30-ig írásban tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(4) A polgármester köteles a költségvetési évet követő negyedik hónap utolsó napjáig zárszámadásáról szóló rendeletet a Képviselő-testület elé terjeszteni. A költségvetés végrehajtásáról szóló zárszámadást az elfogadott költségvetéssel összehasonlítható módon, az év utolsó napján érvényes szervezeti, besorolási rendnek megfelelően kell elkészíteni.

(5) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap az önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít a polgármester köteles a képviselő-testületet tájékoztatni.

(6) A költségvetés elfogadásáig megvalósuló bevételek és kiadások teljesítéséről (átmeneti gazdálkodás) a polgármester a költségvetés elfogadásakor a Képviselő-testületnek be kell számolni.

A készpénzfizetés korlátozása

57. § (1) A bevételek beszedésekor és a kiadások teljesítésekor a készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni. Ugyanazon szerződés alapján ugyanazon partnerünknek (amennyiben partnerünk is pénzforgalmi számla nyitására köteles) egy naptári hónapban termékértékesítés és szolgáltatásnyújtás – általános forgalmi adót is magába foglaló – ellenértékeként összesen maximum 1 500 e Ft összeghatárig lehet készpénzben kifizetést teljesíteni.

(2) Átutalási fizetési mód alkalmazásával kell megoldani a 100 e Ft feletti kifizetéseket.

III. FEJEZET

Záró és vegyes rendelkezések

58. § E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2013. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.


dr. Kiss Irén

Szabados Ákos

címzetes főjegyző

polgármester

INDOKOLÁS

Általános indoklás

Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. (továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében meghatározott jogkörében eljárva alkotja meg Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzatának 2013. évi költségvetési rendeletét.

A rendelet (és táblázatai) az Áht., valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.) előírásainak megfelelően került összeállításra.

A rendelet I. fejezete tartalmazza a költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszegét, a költségvetés hiány mértékét és finanszírozásának módját, az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal létszámkeretét, a fejlesztési előirányzatokat feladatonként, az EU-s társfinanszírozással megvalósuló programokat, az adósságot keletkeztető ügyletből eredő fizetési kötelezettségeket, valamint a tájékoztató táblákat.

A rendelet II. fejezete a 2013. évi költségvetés végrehajtásának szabályait rögzíti.

Az önkormányzat, az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásának általános szabályait tartalmazza Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló, 2012. évi CCIV. tv., továbbá az államháztartásról szóló, 2011. évi CXCV., és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló, 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet, a Stabilitási tv., az adózás rendjéről szóló, 2003. évi XCII. törvény, a Nemzeti vagyonról szóló, 2011. évi CXCVI. tv., az információs önrendelkezési jogról és az információs szabadságról szóló, 2011. évi CXII. tv.  előírásai alapján.

Meghatározza a bevételi, kiadási és létszám előirányzatokkal való gazdálkodást, az átadott pénzeszközökkel való eljárási rendet, a közzétételt, a vagyonnal kapcsolatos gazdálkodást.

Részletes indoklás

Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak szöveges indoklása

Önkormányzati összesítő (1. sz. melléklet)

Az önkormányzat bevétele                                                            8 283 398 e Ft

Az önkormányzat kiadása                                                             8 283 398 e Ft

Költségvetési egyenleg:                                                                 0 e Ft

A bevételek számításánál a költségvetési törvényben, „A Fővárosi Önkormányzatot és a kerületi önkormányzatokat osztottan megillető bevételek 2013. évi megosztásáról” szóló rendelet-tervezetben foglaltakat, illetőleg a saját bevételeinket vettük figyelembe.

2013. évre tervezett EU-s társfinanszírozással megvalósuló programok (1.5. sz. mellékelt)

Folyamatban lévő pályázatok:

a) KMOP-4.6.1-11-2012-0018 Új Széchenyi Terv „Pesterzsébeti Nyitnikék Óvoda fejlesztése” pályázat

b) TÁMOP-3.2.12-12/1/KMR-2012-0013 „Hagyomány és innováció” Csili Művelődési Központ pályázata.

Pesterzsébet Önkormányzatának 2013. évi költségvetési létszámkerete (1.7. sz. mellékelt)

A létszámkeret tartalmazza havonkénti bontásban a közalkalmazottak és a köztisztviselők létszámát, valamint a közfoglalkoztatottak és a bedolgozók létszámait. A létszámkeret megállapításánál figyelembe vettük a 2013. január 1-je változásokat.


TÁJÉKOZTATÓ TÁBLÁK

Pesterzsébet Önkormányzatának 2013. évi költségvetési mérlege (1.1. sz. melléklet)

Az összevont költségvetési mérleg az önkormányzat, az intézmények és a Polgármesteri Hivatal adatait együttesen tartalmazzák.

A mérleg működési és felhalmozási célú bevételt és kiadást külön-külön mutatja.

A mérleg kimutatással jól látszik, hogy az önkormányzat működési bevételei fedezik az önkormányzat felhalmozási kiadásainak közel a felét.

Pesterzsébet Önkormányzata több éves kihatással járó döntései (1.2. sz. melléklet)

Bemutatásra kerültek 2.10 és 2.11. sz. mellékletek alapján a hosszú lejáratú hitelek és kamatai.

Fentieken túl bemutatásra kerültek az elnyert pályázatok megvalósításával és követhetőségéből fennálló kötelezettségek, melyek fenntartási és nyomon követési ideje öt év, a projekt megvalósításának befejezésétől számítva.

Továbbá a már fentebb részletezett DUNA-ÁG INVEST KFT., Pesterzsébet Önkormányzat és Raiffeisen Bank Zrt. háromoldalú megállapodása alapján a helytállási kötelezettség felmerülése esetén keletkező fizetési kötelezettségünk.

Pesterzsébet Önkormányzata 2013. évi bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási terve (1.3. sz. melléklet)

Az ütemterv tartalmazza az egységes önkormányzati bevételek és kiadások ütemezését.

A bevételeknél figyelembe vettük a központi támogatások, a fővárosi önkormányzat osztottan megillető bevételei, a felhalmozási és működési célú támogatások ÁH-n belülről várható teljesülését és a saját bevételek várható teljesülését a tapasztalati adatok alapján. A kiadásoknál tapasztalati adatokkal számoltunk, illetve az ismert teljesülési kiadási adatok esetében a várható kifizetésekkel.

Pesterzsébet Önkormányzata 2013. évi közvetett támogatásai (1.4. sz. melléklet)

A közvetett támogatások az önkormányzat, az intézmények és a Polgármesteri Hivatal osztályai által megadott adatokat tartalmazzák.

Az étkezési térítési díjból történő elengedés tervezett összege 117 251 e Ft.

A helyi adóban, illetőleg a gépjárműadóban a kedvezmények, illetőleg adómentességek alapján nyújtott közvetett támogatások tervezett összege 638 e Ft.

Helyiségek, eszközök hasznosításából származó bevételből nyújtott kedvezmény mentesség összege 38 491 e Ft.

Egyéb nyújtott kedvezmény vagy kölcsön elengedésének összege 7 672 e Ft.    

Bevételek és kiadások Áht. 102. § (3) bekezdése szerinti mérlege (1.6. sz. melléklet)

Az Áht. 102. § (3) bekezdése szerint a bevételek és kiadások zárt rendszerű és megfelelő csoportosításban történő bemutatásához mérlegeket kell kialakítani és összeállítani, figyelemmel az osztályozási rendszerek szempontjaira és előírásaira. A mérlegek – az e törvényben meghatározott kivétellel – a költségvetés előterjesztésekor a vonatkozó év tervadatait, az előző év várható, és az azt megelőző év tényadatait tartalmazzák.

Az Önkormányzat bevételei (2.1. sz. melléklet)

Működési bevételek

Közhatalmi bevétel 

A közhatalmi bevételeknél nem terveztünk bevételt, mivel a Kormányhivatalhoz átkerülő feladatokkal előre láthatólag a bevételeink is megszűntek.

Az önkormányzat egyéb saját bevételei

A szolgáltatások ellenértéke, egyéb sajátos bevételek, továbbszámlázott szolgáltatások ellenértéke - közmű és köztemetés továbbszámlázása - tervezett előirányzata a 2012. évi teljesítésre figyelemmel 12 109 e Ft.

Áfa bevételek, visszatérülések

Az áfa bevételeink számított előirányzata, figyelembe véve az ÁFÁ-s bevételeket, összesen 78 621 e Ft.

Hozam és kamatbevétel

A bankszámláinkon várhatóan keletkező, illetőleg a rövid lejáratú betételhelyezések kamatának előirányzata: 9 200 e Ft.

Helyi önkormányzatok sajátos bevételei

Helyi adók

A helyi építményadóról szóló, 40/2012. (XII. 7.) Ök. sz. rendelet alapján az építményadó évi mértéke 1 658 Ft/m2,, a  telekadóról szóló 41/2012. (XII. 7.) Ök. sz. rendelet alapján a telekadó évi mértéke 301 Ft/m2. A fenti mérték 2012. január 1-jétől hatályos. A Képviselő-testület a 2012. november 29-i ülésén tárgyalta az adó mértékének emelésére tett javaslatot, melyet nem fogadott el, így az előző rendeletekben meghatározott adómértékek maradtak érvényben.

A 2012. évi eredeti előirányzathoz képest a figyelembe vett teljesítési adatok alapján az építményadót 10 000 e Ft-tal, a telekadót 70 000 e Ft-tal többre lehetett tervezni.

A 2012. évi lajstrom alapján építményadóban adózók száma 1249, az adóköteles terület 349 830 m2.

A 2012. évi lajstrom alapján telekadóban adózók száma 119, az adóköteles terület 1 235 710 m2.

A Fővárosi Önkormányzatnak „A Fővárosi Önkormányzatot és a kerületi önkormányzatokat osztottan megillető bevételek 2013. évi megosztásáról” szóló rendelet-tervezetében az iparűzési adóból  való részesedésünk 3 322 063 e Ft. Ez 221 830 e Ft-tal kevesebb mint a 2012. évi előirányzat.

A helyi adókhoz kapcsolódó késedelmi pótlékra és bírságra 10 000 e Ft-ot terveztünk.

Átengedett központi adók

A személyi jövedelemadó helyben maradó részét a fővárosi forrásmegosztás részeként már nem lehetett tervezni, amely 204 796 e Ft bevétel kiesést jelent.

A gépjárműadó tervezett előirányzata 140 000 e Ft, figyelembe véve, hogy 2013. január 1-jétől a gépjárműadó bevétel 40%-a marad az önkormányzatnál. Ez 216 000 e Ft bevétel kiesést jelent.

A 2013. évben 7 500 e Ft talajterhelési díj bevételt vettünk számításba, ami 300 e Ft-tal kevesebb, mint előző évben. A talajterhelési díj adózók száma 2012. januárban 735 fő volt, 2012. február 1-től a díj mértéke 1 00 Ft/m3.

Egyéb sajátos bevételek

Önkormányzati lakások lakbérbevétele a 2012. évben 42 384 e Ft volt. A 2012. évi teljesítési adatok szerint a várható lakbérbevétel 2013-ben 40 305 e Ft.

Az Egyéb helyiségek bérbeadásából származó bevételi előirányzat magában foglalja a bérbe adott helyiségek bérleti díjait, amelynek tervezhető összege a nyilvántartások alapján 132 600 e Ft. A bevétel a tavalyi előirányzathoz képest 45 738 e Ft-tal kevesebb, mint az előző évben, a teljesítési adatokat figyelembe véve.

Az Egyéb különféle sajátos bevételek58 189 e Ft - a következő jogcímeken keletkeznek: az önkormányzati lakások és a nem lakás célú helyiségek közüzemi díjai, közterület használati díjakból származó bevétel és a távfűtési díjhátralékból származó bevétel.

Támogatások


Önkormányzat költségvetési támogatása


Központi költségvetésből származó támogatások

A Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló, 2012. évi CCIV. tv., törvényben foglaltak szerint a központi költségvetésből származó támogatás 1 573 939 e Ft, amely 241 377 e Ft-tal kevesebb a 2012. évi tervezetnél. A korábbi évben tervezett kötött felhasználású normatívák összegével, 264 606 e Ft-tal sem lehetett már tervezni.

A csökkenés részben az iskolák és egyéb feladatok államhoz átkerüléséből adódik.

Egyes jövedelempótló támogatás címén bevételhez az önkormányzat a költségvetési törvény II. számú melléklete III. 1. pont szerint az önkormányzat utólagos igényléssel jut. A tervezett adatok alapján ennek összege 291 942 e Ft.

Működési célú támogatás ÁH-n belülről

A Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivataltól pályázat útján jelzőrendszeres házi segítségnyújtásra 424 e Ft-ot nyertünk el.

A kiegészítő gyermekvédelmi támogatás összegére 22 000 e Ft-ot, a természetbeni támogatásra 2 000 e Ft-ot terveztünk meg a segélyek utáni központi támogatás visszaigénylése címén.

A Képviselő-testület döntése alapján 2013-ben sem szándékozik az Önkormányzat az idegenforgalmi adót bevezetni. Ezek alapján a 2013. évi fővárosi forrásmegosztási rendelet-tervezet szerinti idegenforgalmi adó bevételünk 1 768e Ft. összegben várható.

Előző évi működési célú pénzmaradvány címén 282 456 e Ft-ot terveztünk.



Felhalmozási bevételek

Önkormányzatok sajátos felhalmozási és tőke jellegű bevételei

Ingatlanértékesítés: 14 500 e Ft. Ezen összeg a Léva u. 5. (4 500 e Ft) és a Mártírok útja 121. sz. alatti műhely (10 000 e Ft.), értékesítésből tevődik össze.

Önkormányzati lakások értékesítése előirányzat a korábban értékesített bérlakások részletfizetéseiből (11 743 e Ft), illetőleg a 2013. évben eladásra kerülő lakások értékesítéséből (44 457 e Ft) várható bevételt – 56 200 e Ft - tartalmazza. 

Önkormányzati egyéb helyiségek értékesítése címén a 2012. évben 51 000 e Ft-ot, terveztünk, 2013-ra pedig 42 877 e Ft, amely 11 helyiség tervezett értékesítését jelenti.

Felhalmozási célú támogatás EU-s programokra

A „Új Széchenyi Terv Közép-Magyarországi Operatív Program „Pesterzsébeti Nyitnikék óvoda fejlesztése” KMOP-4.6.1-11-2012-0018 európai uniós pályázat 2013. évri támogatási előirányzatára 119 588 e Ft-ot terveztük meg.

Kölcsönök visszatérülése, igénybevétele

A helyi támogatást a lakásépítéshez-vásárláshoz korábbi években nyújtott helyi támogatás visszafizetéséből, illetőleg a hátralékok behajtásából tervezetünk 3 372 e Ft értékben.


Polgármesteri Hivatal bevételei (3.1. sz. melléklet)

Működési bevételek

A Polgármesteri Hivatal működési bevétele 36 408 e Ft, mely többsége a Kormányhivatalhoz átkerülő feladatok miatti továbbszámlázott bevételekből, hirdetési díj, útkezelői díj, illetve bérleti díj bevételekből tevődik össze.

A Polgármesteri Hivatal felügyeleti szervtől kapott támogatása 1 478 534 e Ft.

Intézmények bevételei (4., 4.1-4.25. sz. mellékletek)

Működési bevételek

Az intézmények működési bevételei magukban foglalják az intézményi ellátási díjakat, az alkalmazottak térítését, az alaptevékenységgel összefüggő szolgáltatások díjbevételét, a helyiségbérleti bevételeket, egyéb intézményi bevételeket, valamint a kiszámlázott termékek, szolgáltatások ÁFA-ját és az alaptevékenységet illető ÁFA-visszatérülést.

A 2013. évi költségvetésben 555 519 e Ft-ot terveztünk meg, amely 17 597 e Ft-tal kevesebb, mint a 2012. évi előirányzat.

Az intézmények működési bevételüket a 2013. évi várható bevételeikkel tervezték meg.

Felhalmozási bevételek

Felhalmozási bevételeket az intézmények a felhalmozási kiadások mértékében irányító szervtől kapott felhalmozási támogatásként terveztek.

Működési célú támogatás ÁH-n belülről

Központi költségvetési szervtől

A Szociális Foglalkoztató 11 959 e Ft összegű támogatás értékű bevételt tervezett, amely a Munkaügyi Központtól a közfoglalkoztatással kapcsolatos pályázat bevételét jelenti. A CSILI Művelődési Központ 370 e Ft, a Baross Ovi Kindergarten Baross Óvoda 338 e Ft támogatás értékű bevételt tervezett, amely szintén a Munkaügyi Központtól a közfoglalkoztatással kapcsolatos pályázat bevételét jelenti.

2012. évben a Szociális Foglalkoztató által tervezett összeg 6 792 e Ft volt. Az emelkedés oka, hogy a 2012-ben elnyert pályázatok 2013-ra áthúzódó részét megterveztük.

Fejezeti kezelésű előirányzatból EU-s programra

A Csili Művelődési Központ a TÁMOP-3.2.12-12/1/KMR-2012-0013 „Hagyomány és innováció” európai uniós pályázaton nyert 2012. évben, melynek 2013. évre tervezett bevételét, 9 331 e Ft-ot, a támogatásértékű bevételek közé kell tervezni.

Társadalombiztosítási Alaptól

A 2012. évi eredeti előirányzathoz viszonyítva az OEP támogatás összege 11 592 e Ft-tal nőtt az Egészségügyi Szolgálatnál az előző évi egészségügyi dolgozók bérfejlesztése miatt.

Irányító szervtől kapott támogatás

A 2012. évi eredeti költségvetési támogatás 4 115 725 e Ft volt, a költségvetési támogatás összege az intézményeknél 2013. évben 2 778 132 e Ft, a csökkenés 1 337 593 e Ft. A csökkenés oka az oktatási intézmények fenntartó-váltásából és a két középiskola megszűnéséből adódik.

Előző évi pénzmaradvány igénybevétele

Az intézmények 12 379 e Ft pénzmaradványt terveztek, az egészségügyi ágazathoz tartozó intézmények 5 170 e Ft-ot, a CSILI Művelődési Központ 7 209 e Ft-ot.


Az Önkormányzat kiadásai (2.3. sz. melléklet)

Működési kiadások

Személyi juttatások 2012. évben nem kerültek tervezésre, mert az Ávr. a Polgármesteri Hivatalhoz rendelte a Képviselő-testület működésével kapcsolatos kiadásait. 2013-tól a Képviselő-testület működésével kapcsolatos kiadásokat, a polgármester és az alpolgármesterek személyi juttatásait, már külön kell tervezni, ennek összege 2013. évre 80 056 e Ft.

A személyi juttatáshoz tartozó munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó összege 22 050 e Ft.

Dologi kiadások tervezett előirányzata az előterjesztésben 1 272 526 e Ft. Ez 317 672 e Ft-tal több, mint a 2012. évi előirányzat. A módosító javaslatok elfogadása után az előirányzat 1 285 226 e Ft lett. A növekedés többek között az útkarbantartás összegének megemelése, ami 95 000 e Ft + ÁFA, az intézményekre tervezett karbantartási összegek növekedése és a lakások és nem lakás célú helyiségek közüzemi díjainak emelkedése.

Az intézmények finanszírozása 1 337 593 e Ft-tal kevesebb, ami az államhoz átkerülő feladatok elviteléből és a két szakközépiskola megszűnéséből – 234 471 e Ft – adódik.

A Polgármesteri Hivatal finanszírozása 134 092 e Ft-tal magasabb, mint a tavalyi évben. Ennek oka, hogy a Polgármesteri Hivatal személyi juttatásai és járulékai ugyan 257 691 e Ft-tal csökkentek, azonban a segélyek nagy része átkerült az önkormányzattól a Polgármesteri Hivatalhoz 373 258 e Ft összegben és átkerült továbbá a dologi kiadások közé a Pesterzsébet Újság kiadásai 20 000 e Ft összegben.


Pesterzsébet Önkormányzatának 2013. évi átadott pénzeszközei (2.4. sz. melléklet)


A működési és felhalmozási célú támogatási kiadások ÁH-n belülre esetében a XX. kerületi Rendőrségnek nyújtott támogatás összege 53 025 e Ft, változatlan továbbá a BURSA támogatás a Nemzeti Erőforrás Minisztérium részére 5 000 e Ft, és terveztünk 300 e Ft-ot a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság támogatására.


Működési és felhalmozási célú átadott pénzeszköz ÁH-n kívülre soron megterveztük azon kiadásokat egy részét, melyekhez már a kérelem beérkezett az Önkormányzathoz (ESMTK Egyesület, ESMTK LE Kft., Aranyfű Gyógyszertár, egyházaknak felosztandó összeget, a Keresztény Advent közösség, Szabó telepi református templom tervezése).

Pesterzsébet Önkormányzatának 2013. évi céltartalékai és általános tartaléka (2.5. sz. melléklet)

Az Oktatási, Kulturális és Sport ágazat valamint az Egészségügyi, Szociális és Gyermekvédelmi ágazat működés és felhalmozási célú céltartalékait célonként terveztük meg, valamint az „Egyebek” között az önkormányzat működési és felhalmozási céltartalékait terveztük.

Tartalékként terveztünk továbbá 100 000 e Ft-ot az intézmények működési kiadásainak pótlására.

76 556 e Ft-ot a bérlakás elidegenítésből származó bevétel elkülönítésére, valamint a kötvény bevétel tartalékból 240 988 e Ft-ot terveztük.

Az általános tartalék a módosító javaslatok elfogadása után 177 602 e Ft lett.

Pesterzsébet Önkormányzata által folyósított pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások (2.6. sz. melléklet)

A melléklet a szociális és a gyermekvédelmi törvény által előírt támogatásokat tartalmazza részletesen a törvényi besorolás szerint, valamint az önkormányzat által elfogadott juttatásokat sorolja fel.

Pesterzsébet Önkormányzatának 2013. évi beruházási kiadásai (2.7. sz. melléklet)

Az ingatlanokkal kapcsolatos beruházások 2013. évi eredeti előirányzatai között szerepelnek intézményi beruházások, egyéb építményekkel kapcsolatos beruházások, továbbá tárgyi eszközök és immateriális javak beszerzése. A beruházások előirányzata 17 %-kal több, mint előző évben.

Pesterzsébet Önkormányzatának 2013. évi felújítási kiadásai célonként (2.8. sz. melléklet)

A felújítások kiadások előirányzata 176 530 e Ft, amely 27 686 e Ft-tal több mint a 2012. évi előirányzat.

Adósságot keletkeztető ügyletből eredő fizetési kötelezettség bemutatása (2.9. sz. mellékelt)

Az Áht. 29. § (3) bekezdése szerint a helyi önkormányzat évente, legkésőbb a költségvetési rendelet elfogadásáig határozatban állapítja meg a Stabilitási tv. tv. 45. § (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban (353/2011. (XII. 30.) Kormány rendelet) meghatározottak szerinti saját bevételeinek, valamint a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek a költségvetési évet követő három évre várható összegét és a futamidő végéig.

A táblázatban bemutatásra kerültek a törvényben meghatározott saját bevételek, valamint az előző években keletkezett tárgyévi fizetési kötelezettségek és a tárgyévben keletkezett, illetve keletkező a tárgyévet terhelő fizetési kötelezettségek. Feltüntettük az Önkormányzat adósságot keletkeztető fejlesztési céljait is, úgymint Vizisport u. 12-18. sz. alatti ingatlan megvásárlása. A DUNA-ÁG INVEST KFT., a Raiffeisen Bank és az Önkormányzat által megkötött háromoldalú megállapodás szerint Önkormányzat megvásárolja a Duna parton létrejött szálloda komplexumot, amennyiben DUNA-ÁG INVEST KFT. az általa felvett 750 000 e Ft hitel megfizetésével kapcsolatosan 30 napot meghaladó fizetési késedelembe esik. A törlesztést a DUNA-ÁG INVEST KFT. megkezdte.

Ennek fedezetére az Önkormányzat hitelt kíván felvenni.

A másik fejlesztési cél a Zodony utcában egy sportcsarnok építése 350 000 e Ft hitel fedezettel, amely 2013. évtől kerül tervezésre 15 év futamidőre.

TÁJÉKOZTATÓ TÁBLÁK

Pesterzsébet Önkormányzata hiteleinek állománya (2.10. sz. melléklet)

A hitelállomány törlesztéseit a szerződésekben foglaltak szerint tartalmazza a táblázat. A tervezett hiteltörlesztési kötelezettségünk a 2013. évben 293 708 e Ft. A svájci frank alapú kötvénykibocsátás törlesztő részlete árfolyama a 2013. január 14-ei eladási árfolyamon, 244,9 Ft/CHF, került átszámításra.

Az előző években keletkezett hitelek törlesztő részleteit már az állam által 2013. július 1-jétől átvállalt, várhatóan 40 %-os mértékű csökkenéssel kalkuláltuk.

Pesterzsébet Önkormányzata hitelei után fizetendő kamatkiadás tervezet (2.11. sz. melléklet)

A kamatkiadás tervezet a fennálló hitelállomány után számított fizetendő kamatösszeget tartalmazza. Ennek összege figyelembe véve a törlesztő részeltek tervezésénél várható átvállalást 2013. évben várhatóan 27 270 e Ft

Pesterzsébet Önkormányzata 2013. évi bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási terve (2.12. sz. melléklet)

Az ütemterv tartalmazza az önkormányzati bevételek és kiadások ütemezését.

A bevételeknél figyelembe vettük a központi támogatások, a fővárosi önkormányzat osztottan megillető bevételei, a felhalmozási és működési célú támogatások ÁH-n belülről várható teljesülését és a saját bevételek várható teljesülését a tapasztalati adatok alapján. A kiadásoknál tapasztalati adatokkal számoltunk, illetve az ismert teljesülési kiadási adatok esetében a várható kifizetésekkel.

Intézmények kiadásai (4., 4.1-4.25. sz. mellékletek)

Oktatási, kulturális intézmények átszervezésének hatása 2013. évre és a 2013. évi költségvetésének indoklása

A Gróf Széchenyi István Szakiskola és Gimnázium, valamint a Baross Gábor Szakiskola 2012. június 30-i megszűnésével 65 fővel csökkent a létszámkeret. Az összes kiadásuk 2012. évi eredeti előirányzata 234 539 eFt volt, mellyel csökkent a 2013. évi kiadási előirányzat.

2012. december 1-jétől a közoktatási intézményeknél egyéb foglalkoztatottak üres álláshelyeinek (3,5) megszüntetésére került sor, melynek megtakarítása 2013-ban a személyi juttatásban 4 915 e Ft, annak járulékában 1 327 e Ft, összesen 6 242 e Ft.

2013. január 1-jétől a közoktatási intézmények a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ fenntartásába kerültek, ezáltal 402 pedagógus, illetve nevelő- és oktatómunkát közvetlenül segítő alkalmazotti álláshely átadása történt meg, mely 2013. évre közel 1 000 000 e Ft személyi juttatás és 270 000 e Ft járulék, összesen 1 270 000 e Ft kiadás csökkenést jelent.

A közoktatási intézmények működtetésének feladatellátását 2013. január 1-jétől a GAMESZ látja el, melyhez 103,75 álláshelyet vett át az intézményektől. Az átszervezés kapcsán az előzetes felmérések alapján a szükséges létszám kialakulásához 9,75 álláshely megszüntetésére került sor 2013. január 2-ától. A létszámcsökkentés várható egy éves megtakarítása 13 830 e Ft, személyi juttatás és 3 734 e Ft járulék, összesen 17 564 e Ft.

A GAMESZ további 2 fővel csökkenti létszámát, melynek egy éves megtakarítása a következő évben várható - az ez évi felmentések, végkielégítések kifizetése miatt -, ami 4 832 e Ft személyi juttatás, 1 305 e Ft járulék, összesen 6 187 e Ft.

Az intézmények 2012. évi eredeti személyi juttatás előirányzata (GAMESZ-szel együtt)

1 951 631 e Ft, a munkáltatókat terhelő járulékok 527 735 e Ft.

Az intézmények 2013. évi eredeti személyi juttatás előirányzata (GAMESZ-szel együtt)

882 733 e Ft, a munkáltatókat terhelő járulékok 238 772 e Ft.

A személyi juttatás 1 068 898 e Ft-tal, a munkáltatókat terhelő járulék 288 963 e Ft-tal csökkent.

A 2013. évi költségvetésben a csökkenések mellett megtervezésre került 19 902 e Ft soros, illetve minimálbér emelés, munkáltatót terhelő járulék 5 374 e Ft.

A 2013. évi eredeti előirányzatok között tervezésre kerültek a kötelező feladatok, remélve, hogy elegendő előirányzat áll az intézmények rendelkezésére.

A személyi juttatások javasolt előirányzata fedezetet nyújt az intézmény munkavállalóinak éves alapilletményeire és pótlékaira, kötelező átsorolásaira, - köztük a minimálbérre emelésre - a 2013. január 1-jén érvényes bértábla szerint. A költségvetési rendelettervezetben szereplő előirányzat tartalmazza a 25, 30 és 40 éves munkaviszonnyal összefüggő jubileumi jutalmakat, a minőségi munkáért járó kereset-kiegészítés (5 250,- Ft/fő/hó), illetve a 2% kereset-kiegészítés fedezetét. A költségvetési rendelettervezetben szereplő előirányzat tartalmaz felmentésre járó összeget, végkielégítés összegét, megbízási díjakat.


Az intézményben dolgozók részére a tervezett költségvetés fedezetet nyújt a munkába járással kapcsolatos (vidékről bejáró munkavállalók) közlekedési költségtérítésre.


A dologi költségek 2012. évi eredeti előirányzata 1 044 689 e Ft, a 2013. évben 1 106 255 e Ft (GAMESZ-szel együtt), 61 566 e Ft-tal emelkedett.

A tervezéskor a fűtéshez, világításhoz, víz használatához, szemétszállításhoz, kéménysepréshez szükséges kiadásokat a GAMESZ által kiadott Segédlet alapján megtervezték, illetve azon elõírt karbantartási feladatok kiadásait, amelyek épületgépészethez kapcsolódnak (pl. gázkazán, gáz biztonsági berendezés, térelválasztó ellenõrzése, karbantartása, étel és személyfelvonók vizsgálata, karbantartása, érintésvédelmi vizsgálat stb.).

Megterveztük az intézmények által továbbszámlázásra kerülő közüzemi és egyéb díjakat, a gyermekek, tanulók étkezési kiadásai is megtervezésre kerültek, melynek a térítési díjai 9 %-kal emelkedtek.

Az ellátottak étkezésének tervezésénél nőtt a kiadás a tavalyi tervszámokhoz képest, mivel nőtt a befizetések száma az óvodai létszámok emelkedése miatt, és jelentősen nõtt a szolgáltatás ára is (9%).

Megtervezésre került még a hajtó- és kenőanyagok kiadása, az adatátviteli és nem adatátviteli célú távközlési díjak kiadásai. Ez utóbbit iskolában, valamint óvodában tanuló, gyermek létszám arányában, a többi intézményben a tavalyi pénzforgalmi adatok és tapasztalati értékek alapján.

A készletbeszerzések közül megtervezésre kerültek a működéshez szükséges költségek. Ezek szükségesek a működéshez (irodaszer-, nyomtatványbeszerzés, munkaruha, védőruha, egyéb anyag-, illetve készletbeszerzések). Az óvodák beszerzéseit megemeltük az előző évhez képest a gyermek, illetve a csoportszámok arányában, gyermekenként 5 000,-Ft, csoportonként 50 000,- Ft-tal.

A Csili Művelődési Központ a TÁMOP-3.2.12-12/1/KMR-2012-0013 „Hagyomány és innováció” európai uniós pályázat 2013. évre tervezett kiadásaira 9 331 e Ft –ot tartalmaznak a kiadási előirányzatok.

Felhalmozási kiadásokra a GAMESZ tervezett a közoktatási intézmények működésének átvételével kapcsolatos feladatok ellátásához szükséges eszközökre 4 966 e Ft-ot, illetve a CSILI Művelődési Központ eszközökre 1 000 e Ft-ot, a Pesterzsébeti Múzeum kép beszerzésére 300 e Ft-ot.

Egészségügyi, szociális és gyermekvédelmi intézmények átszervezésének hatása  2013. évre és a 2013. évi költségvetésének indoklása

2013. január 1-jén az ágazathoz tartozó intézményeknél átszervezés történt. Pesterzsébet Önkormányzatának Egészségügyi Szolgálatába, mint jogutód intézménybe beolvadt a Pesterzsébeti Szociális és Gyermekvédelmi Központ, valamint Pesterzsébet Önkormányzatának Egyesített Bölcsődéi. A beolvadással létrejövő új intézmény Pesterzsébet Önkormányzatának Humán Szolgáltatások Intézménye (HSZI) lett.

Az intézményekben az átszervezés kapcsán 2012. december 1-jével, illetve 31-vel 8 teljes munkaidőre átszámított álláshely szűnt meg, 9 fő házimunkás/gondnok a GAMESZ állományába került.

A 8 álláshely megszüntetéséből 2013-ra 15 258 e Ft személyi juttatás és azok járulékai 4 120 e Ft, összesen 19 378 e Ft megtakarítás keletkezett.

A GAMESZ által átvett 9 főből 3 fő létszámcsökkentésére került sor 2013. január 2-ától.

Ezen álláshelyek megszüntetéséből 3 804 e Ft személyi juttatás és azok járulékai 1 027 e Ft, összesen 4 831 e Ft az éves megtakarítás.

A Szociális Foglalkoztató 1 fővel csökkenti létszámát a feladatmódosulások miatt, a MÁK átvette a bérszámfejtést.

Az álláshely megszüntetéséből 1 050 e Ft személyi juttatás és annak járuléka 284 e Ft, összesen 1 334 e Ft a 2013. évi megtakarítás.

Az intézmények 2012. évi eredeti személyi juttatás előirányzata 646 117 e Ft, a munkáltatókat terhelő járulékok 173 263 e Ft.

Az intézmények 2013. évi eredeti személyi juttatás előirányzata 638 386 e Ft, a munkáltatókat terhelő járulékok 171 539 e Ft.

A személyi juttatás 7 731 e Ft-tal, a munkáltatókat terhelő járulék 1 724 e Ft-tal csökkent.

A megtakarítás összege a 2013. évi költségvetésben ténylegesen nem mutatható ki, mivel megtervezésre került 13 852 e Ft soros, illetve minimálbér emelés, munkáltatót terhelő járulék 3 667 e Ft.

A 2013. évi eredeti előirányzatok között tervezésre kerültek a kötelező feladatok, remélve, hogy elegendő előirányzat áll az intézmények rendelkezésére.

A személyi juttatások javasolt előirányzata fedezetet nyújt az intézmény munkavállalóinak éves alapilletményeire és pótlékaira, kötelező átsorolásaira, - köztük a minimálbérre emelésre - a 2012. január 1-jén érvényes bértábla szerint. A költségvetési rendelettervezetben szereplő előirányzat tartalmazza a 25, 30 és 40 éves munkaviszonnyal összefüggő jubileumi jutalmakat, a 2% kereset-kiegészítés fedezetét. A költségvetési rendelettervezetben szereplő előirányzat tartalmaz tervezett túlóra díjakat, készenléti díjat, műszakpótlékot, felmentésre járó összeget, megbízási díjakat.


Az intézményben dolgozók részére a tervezett költségvetés fedezetet nyújt a munkába járással kapcsolatos (vidékről bejáró munkavállalók) közlekedési költségtérítésre.


A dologi költségek 2012. eredeti előirányzata 493 170 e Ft, a 2013. évben 498 037 e Ft, amely 4 867 e Ft-tal emelkedett.

A tervezéskor a fűtéshez, világításhoz, víz használatához, szemétszállításhoz, kéménysepréshez szükséges kiadásokat a GAMESZ által kiadott Segédlet alapján megtervezték Megterveztük az intézmények által továbbszámlázásra kerülő közüzemi és egyéb díjakat.

Az ellátottak étkezésének tervezésénél nőtt kiadás a tavalyi tervszámokhoz képest.

 Megtervezésre került még a hajtó- és kenőanyagok kiadása, az adatátviteli és nem adatátviteli célú távközlési díjak kiadásai a tavalyi pénzforgalmi adatok és tapasztalati értékek alapján.

A készletbeszerzések közül megtervezésre kerültek a működéshez szükséges költségek. Ezek szükségesek a működéshez (irodaszer-, nyomtatványbeszerzés, munkaruha, védőruha, szakmai anyagok, egyéb anyag-, illetve készletbeszerzések). A bölcsődék beszerzéseit is megemeltük az előző évhez képest a gyermek, illetve a csoportszámok arányában, gyermekenként 5 000,-Ft, csoportonként 50 000,- Ft-tal.

Pesterzsébet Önkormányzat Intézményeinek 2013. évi beruházási kiadásai (4.27. sz. melléklet)

A működéssel kapcsolatos szoftverek, gépek, berendezések, tárgyi eszközök beszerzéseit tervezték az intézmények.

TÁJÉKOZTATÓ TÁBLÁK

Pesterzsébet Önkormányzat intézményeinek 2013. évi bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási terve (4.26. sz. melléklet)

Az ütemterv tartalmazza az intézmények bevételei és kiadásai ütemezését.

Intézményi működési bevételek

A nem egyenletes ütemezés oka, hogy a nyári időszakban az iskolák közel két és fél hónapig, az óvodák fele négy hétig, a bölcsődék közel három hétig nem étkeztetnek.

Támogatások

A támogatások esetében egyenletes bevételi teljesülést irányoztunk elő, mert a Szociális Foglalkoztató részére kiszámítható ütemezéssel érkezik a Kormányhivataltól a közfoglalkoztatottak személyi juttatás fedezetét jelentő támogatás.

Előző évi pénzmaradvány igénybevétele

A pénzmaradvány kötött része (2013-ra áthúzódó kifizetésű, de 2012-es teljesülésű számlák) rendeződik a kifizetéssel január, de legkésőbb február hónapban .

Önkormányzati támogatás

A fenti kiemelt előirányzatok mértékétől és ütemezésének teljesülésétől függ.

Személyi juttatások

A likviditási terv készítésénél figyelembe vettük a jubileumi jutalmak kifizetésének idejét, a felmentéssel megszűnő dolgozók járandóságainak kifizetési esedékességét, a végkielégítés kifizetésének idejét.

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

A személyi juttatások ütemezéséhez igazodik.

Dologi kiadások

A leghektikusabb ütemezés ezen a kiemelt előirányzat soron látszik. Egyrészt azért, mert a közműszámlák csúszása jelentős, van úgy , hogy 3-4 hónap.

Befolyásolja a dologi kiadásainkat az oktatási – nevelési intézmények nyári nyitva tartása, mert a közétkeztetési kiadások a nyári hónapokban jelentősen lecsökkennek.

Ellátottak pénzbeni juttatásai

Ezen a kiemelt kiadási előirányzaton jelentős eltérés nincs a hónapok ütemezése között, mert a HSZI (gyermekek átmeneti otthona lakói) kapják a bevételeiket erről a sorról.

Felhalmozási kiadások

Kizárólag az év első három hónapjára ütemeztük a felhalmozási kiadások megvalósulását, mert a GAMESZ új szervezeti struktúrájának kialakításához feltétlen év elején már el kellett elindítanunk a számítástechnikai beszerzéseket és le is fog bonyolódni márciusig bezárólag.

Polgármesteri Hivatal kiadásai (3.1. sz. melléklet)

A személyi juttatások 2012. évi eredeti előirányzata 778 301 e Ft a 2013. évi előirányzat 580 064 e Ft, mely 198 237 e Ft-tal csökkent a tavalyi évhez viszonyítva. A nagyarányú csökkenés oka az, hogy a Kormányhivatalhoz került köztisztviselők bérével csökkent a kiadás.

A személyi juttatások tartalmazzák a kötelezően előírt alapilletményeket és pótlékokat, 5 %-os illetménykiegészítés növekedést, 200 000 e Ft/fő cafetéria juttatást.

A munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adót a személyi juttatás kiadásaihoz terveztük a törvényi előírások alapján.

A Polgármesteri Hivatal dologi kiadásai 2013. évben 342 017 e Ft, amelyek többsége a szervezési feladatokhoz kapcsolódó kiadások. Ez 19 382 e Ft-tal több mint az előző évben. A növekedés oka az, hogy átkerült az Önkormányzattól a Polgármesteri Hivatalhoz a Pesterzsébet Újság kiadása 20 000 e Ft összegben.

Pesterzsébet Önkormányzat Polgármesteri Hivatala által folyósított pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások (3.3. sz. melléklet)

A melléklet a szociális és a gyermekvédelmi törvény által előírt támogatásokat tartalmazza részletesen a törvényi besorolás szerint. Az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal gazdálkodása 2012. évtől elkülönült, ezért 2013-ban a Polgármesteri Hivatal által folyósított pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások összege 372 310 e Ft már itt került tervezésre.

Pesterzsébet Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala 2013. évi beruházási kiadásai (3.4. sz. melléklet)

Felhalmozási kiadásokra terveztünk 37 494 e Ft-ot, mely 19 717 e Ft-tal több mint előző évben. Az emelkedést a Polgármesteri Hivatal épületében büfé kialakítása kiadásainak tervezése okozza.


Pesterzsébet Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala 2013. évi felújítási kiadásai célonként (3.5. sz. melléklet)

A működéssel kapcsolatos szoftverek, gépek, berendezések, tárgyi eszközök beszerzéseit tervezte a hivatal.

Pesterzsébet Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala 2013. évi céltartalékai és általános tartaléka (3.2. sz. melléklet)

A Polgármesteri Hivatal céltartalékai között terveztünk a járások kialakításával kapcsolatos kiadásokat, valamint informatikai céltartalék összegét 24 375 e Ft összegben.

A Polgármesteri Hivatal általános tartalék a 300 e Ft.

TÁJÉKOZTATÓ TÁBLÁK

Pesterzsébet Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának 2013. évi bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási terve (3.6. sz. melléklet)

Az ütemterv tartalmazza a Polgármesteri Hivatal bevételei és kiadásai ütemezését.

A működési bevételeket egyenletesen minden hónapra terveztük, ugyanúgy, ahogy a kiadások között a személyi juttatások, járulékok, dologi kiadások és segélyek folyósításának várható teljesülését. A felhalmozási kiadásokat a költségvetés elfogadását követően terveztük be március hónaptól. 



Mellékletek