Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkornányzat Képviselő-testületének 43/2013. (XII.12.) önkormányzati rendelete

A pénzben és természetben nyújtható szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 42/2011. (XI. 24.) Ök. számú rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 01. 01- 2014. 01. 01

Szerkesztés

Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata Képviselő-testületének

43./2013. (XII. 12..) önkormányzati rendelete

a pénzben és természetben nyújtható szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 42/2011. (XI. 24.) Ök. számú rendelet módosításáról

Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzatának Képviselő-testülete                        a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 26. §-ában, 32.§ (3) bekezdésében, 132. § (4) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (1) bekezdés b) pontjában, 18. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A pénzben és természetben nyújtható szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 42/2011. (XI. 24.) Ök. számú rendelet (továbbiakban: Rendelet) 6.§ (2) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„d) aktív korú nem foglalkoztatott személy esetén az állami foglalkoztatási szerv igazolása a megállapított ellátásról, amennyiben az aktív korú nem foglalkoztatott személy ellátásban nem részesül, a foglalkoztatási szerv igazolása az álláskeresőként történő nyilvántartásáról és együttműködésről.”

(2) A Rendelet 6. §-a az alábbi (3)-(4) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A gyermek elhelyezésének igazolására szolgáló iratok különösen: a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes hatályú elhelyezése, vagy a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági, illetve gyámhatósági döntés, továbbá a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX.10.) Kormányrendelet 18. § (2) bekezdésében meghatározott jegyzőkönyv.”

„(4) Tanköteles kort betöltött személy esetén nappali oktatás munkarendje szerint fennálló tanulói vagy hallgatói jogviszony az oktatási intézmény által kiállított igazolással igazolható.” 

2. § A Rendelet 7. § (3) bekezdésében a „rendkívüli segélyformákra” szövegrész helyébe az „önkormányzati segélyre” szöveg lép.  

3. § A Rendelet 11. §. b) és c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„b) az önkormányzati segélyről,

 c) a méltányossági közgyógyellátásról,”

4. § A Rendelet 12. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„12.§ A pénzbeli szociális ellátások folyósítása postai úton, házi pénztári kifizetéssel, illetve banki átutalással történik.”

5. §   A Rendelet 15. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A (3) bekezdés alapján megállapított rendszeres szociális segélyt a Szt. 25. § (4) bekezdésében foglatakon kívül, a jogosultság megállapításának alapjául szolgáló állapot megszűnésekor vagy a szakvélemény érvényességi idejének lejártakor felül kell vizsgálni.”

6. § A Rendelet 24. §-a  helyébe a következő rendelkezés lép:

24. § Az Szt. 50. § (3) bekezdése szerinti méltányossági közgyógyellátásra jogosult az a szociálisan rászorult személy,

a) akinek esetében a havi rendszeres gyógyító ellátásnak az egészségbiztosítási szerv által elismert térítési díja (a továbbikaban: havi rendszeres gyógyító ellátás költsége) eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20 %-át, feltéve, hogy családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének a 150%-át, egyedülélő személy esetén havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének a 200%-át, vagy 

b) akinek esetében a havi rendszeres gyógyító ellátás költsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 23 %-át, feltéve, hogy családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének a 200%-át, egyedülélő személy esetén havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének a 250%-át, orvos által igazoltan krónikus fekvőbeteg személy esetén, családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének a 300%-át, vagy

c) akinek esetében a havi rendszeres gyógyító ellátás költsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25 %-át, feltéve, hogy családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének a 230%-át, egyedülélő személy esetén havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének a 300%-át.”

7. § A Rendelet  „ A rendkívüli segélyek formái és szabályozása” alcíme és 25. §-a helyébe a következő alcím és rendelkezés lép:

Önkormányzati segély   

„25. § (1) A Polgármester Szt. 45. § (1) bekezdése szerinti önkormányzati segélyben részesíti a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyeket. 

(2) Önkormányzati segély elsősorban a Szt. 45. § (4) bekezdésében meghatározott körülményekre tekintettel nyújtható.

(3) A Szt. 45. § (4) bekezdésében meghatározottakon kívül rendkívüli élethelyzetnek tekinthető a kérelmező vagy családtagja

(4) Az önkormányzati segély indokául szolgáló rendkívüli élethelyzetet minden esetben dokumentummal kell alátámasztani.

(5) Önkormányzati segély a (11) és (14) bekezdésben foglaltakat kivéve, abban az esetben állapítható meg, ha

(6) Az önkormányzati segély tárgyévi keretösszege egy család esetében nem haladhatja meg a  40.000 Ft-ot, a tárgyévben lakásfenntartási támogatásban, adósságkezelési támogatásban részesülő családok esetében a 20.000 Ft-ot.

(7) Az önkormányzati segély tervezett formában is megállapítható, különösen a tartósan létfenntartási gonddal küzdő, megélhetéséről más módon gondoskodni nem képes személyek és családok részére, feltéve, hogy a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a (5) bekezdésben meghatározott jövedelemhatárt.

(8) Az önkormányzati segély jogosultra vonatkozó tárgyévi keretösszeg egésze vagy annak egy része is folyósítható tervezett formában, az alkalmanként kifizethető összeg és a folyósítás időpontjának meghatározásával.

(9) A tervezett önkormányzati segély megállapításához környezettanulmány vagy a családgondozó javaslata szükséges.

(10) Az önkormányzati segély egyszeri összege nem lehet kevesebb 3.000 Ft-nál.

(11) A Polgármester az (5) bekezdésben meghatározottakat meghaladó jövedelem esetén méltányosságból,  különös méltánylást érdemlő rendkívüli élethelyzetre tekintettel  – a tárgyévi költségvetési rendeletben meghatározott keret erejéig – is megállapíthat  önkormányzati segélyt, ha a kérelmező az alábbi feltételeknek együttesen megfelel

(12) A rendelet alkalmazásában különös méltánylást érdemlő rendkívüli élethelyzet

(13) A (11) bekezdés szerinti önkormányzati segély egy család esetében tárgyévben egy alkalommal nyújtható, legfeljebb 30.000-Ft öszegben.  

(14) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként igényelt önkormányzati segély abban az esetben állapítható meg, ha

a)  családban az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 170%-át, illetve

b) egyedülélő személy, valamint gyermekét egyedül nevelő törvényes képviselő esetén, a havi jövedelem illetve a családban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 275%-át.

(15) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként igényelt önkormányzati segély iránti kérelemhez csatolni kell a temetés költségeiről az eltemetteő nevére kiállított számla eredeti példányát és a halotti anyakönyvi kivonatot.  

(16) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított önkormányzati segély összege hamvasztásos temetés esetében 20 000-Ft, koporsós temetés esetében 30 000-Ft.

(17) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított önkormányzati segély összege az önkormányzati segély (6) bekezdésben meghatározott tárgyévi keretösszegébe nem számolható be. 

(18) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként igényelt önkormányzati segély az elhalálozás napjától számított 6 hónapon belül nyújtható be.

(19) A megállapított önkormányzati segély felhasználásáról elszámolás kérhető. Amennyiben a jogosult az elszámolási kötelezettségének a megadott határidőn belül nem tesz eleget, illetve az önkormányzati segélyt  bizonyíthatóan jogosulatlanul és rosszhiszeműen vette fel, a támogatás visszafizetésére kötelezhető.

8. § Jelen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 24/2013. (VI.26.)  önkormányzati rendelet 2. sz. mellékletének II. Polgármesterre átruházott hatáskörök alcíme 4. pontja a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„ a) önkormányzati segélyről,

   b) méltányossági közgyógyellátásról,” 

Záró rendelkezések

9. §  (1) Jelen rendelet 2014. január 01-én lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.

 (2) Hatályát veszti a Rendelet

a) 2. § (2) bekezdése,

b) 13. §-a,

c) 14. § (1) és (5)-(6) bekezdése.

d) 23.§-a.

      Szabados Ákos                                                     Dr. Kiss Irén

                   polgármester                                                 címzetes főjegyző

Hatásvizsgálati lap

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § (1) bekezdése értelmében a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálatot kell lefolytatni. A (2) bekezdés alapján az előzetes hatásvizsgálat keretében az alábbi tényezők vizsgálata szükséges:

Társadalmi hatások: Az egységes önkormányzati segély bevezetése egyszerűsíti az ügyintézés menetét és átláthatóbbá teszi a segélyezési rendszert. A törvényi módosítás alapján lerövidül az eljárásra megállapított határidő is. Az önkormányzati segély jogosultsági feltételei, a korábbi segélyformák jövedelmi feltételeihez igazodnak, így a jogosultak körét nem szűkíti az új szabályozás. Az önkormányzati segély egy család részére nyújtható éves keretösszegének, valamint a temetési költségekhez való hozzájárulásként nyújtható önkormányzati segély jövedelmi határainak 20 %-os emelésével, lehetőség nyílik a rászoruló családok nagyobb mértékű támogatására. A különös méltánylást igénylő, rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtható segély lehetőségével, méltányosságból a kicsit magasabb jövedelmű családok részére is nyújtható támogatás. A költségvetési vonzatra figyelemmel, méltányosság a költségvetési rendeletben meghatározott keret erejéig gyakorolható. A módosítás kedvező hatással lehet a rászoruló családok szociális helyzetére.

A méltányossági közgyógyellátásra való jogosultság három szintű „sávos”szabályozása, a jogosultsági feltételeként meghatározott havi rendszeres gyógyító ellátás költségének csökkentésével, valamint a jövedelmi határ emelésével szélesítheti a jogosultak körét.

Gazdasági, költségvetési hatások: A módosítás a jelenlegi segélyformák jövedelmi feltételeit is figyelembe veszi, a jogosulti kör bővítése a költségvetésre figyelemmel került meghatározásra. A módosítás a számítások számítások alapján nem jelent aránytalanul magas terhet a költségvetésre, a koncepcióban tervezett költség fedezi a költségeket. A méltányossági közgyógyellátás feltételeinek módosításából adódó többletköltségre a 2014. évi költségvetési koncepcióban tervezésre került a fedezet.      

Környezeti és egészségi hatások: A rendelet elfogadása nem jár számottevő környezeti és egészségi kihatással.

Adminisztratív terheket befolyásoló hatások: A rendelet elfogadásával az ügyintézőkre  többlet teher nehezedik, de számításaink szerint a rendelkezésre álló személyi állománnyal biztosítható a feladat megoldása.   

A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: Az önkormányzati rendelet módosítását a magasabb szintű jogszabályban meghatározott rendeletalkotási kötelezettség teszi szükségessé. A Szt. 140./R §-a alapján a települési önkormányzatnak legkésőbb 2013. december 31.-éig kell megalkotnia az önkormányzati segély megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzése szabályiról szóló rendeletét. A rendelkezésre álló költségvetési keretre figyelemmel, a méltányossági közgyógyellátásra jogosultak valamint a segélyezés jogosulti körének szélesítését a lakossági szükségletek indokolják. A jogalkalmazás során felmerülő fogalmak pontosabb meghatározása, az egységes jogalkalmazási gyakorlat kialakítása érdekében szükséges.  

A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: A rendelet alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek rendelkezésre állnak.      

A pénzben és természetben nyújtható szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 42/2011. (XI.24.) Ök. számú rendelet módosításáról szóló 43/2013. (XII. 15.)          önkormányzati rendelet indokolása

Általános indokolás

Az önkormányzati segély kialakításával összefüggő törvénymódosításokról szóló 2013. évi LXXV. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényt (a továbbiakban:Szt.) és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényt (a továbbiakban: Gyvt.) is több helyen módosította.   

I. A Szt. módosítással érintett 45.§-a 2014. január 1-jétől bevezeti az önkormányzati segély fogalmát és általános szabályait. A módosítással a Gyvt. rendkívüli gyermekvédelmi támogatást megállapító 21. §-a 2014. január 01-től hatályát veszti, az átmeneti rendelkezések alapján a 2013. december 31-ét követően rendkívüli gyermekvédelmi támogatás iránt előterjesztett kérelmet a Szt. 45.§-a szerinti önkormányzati segélyként kell elbírálni.  

A fenti jogszabály módosítások alapján 2014. január 01-től az átmeneti segély, temetési segély és a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás önálló ellátási formaként megszűnik és önkormányzati segéllyé olvad össze.

A jogszabály változással összefüggésben a Szt. 140/R. §-a a következőképpen szabályozza az önkormányzat rendeletalkotási kötelezettségét: „A települési önkormányzatnak legkésőbb 2013. december 31-éig kell megalkotnia az önkormányzati segély megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének szabályairól szóló rendeletét.”

Fentiek alapján az önkormányzat törvényi kötelezettsége a pénzben és természetben nyújtható szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 42/2011.(XI.24.) Ök. számú rendeletének felülvizsgálata, figyelembe véve a Szt. 45.§-ában meghatározott jogalkotási szempontokat és általános eljárási szabályokat.  

A Szt. 2014. január 01-ével hatályba lépő 45. §-a az alábbiak szerint rendelkezik:

45. § (1) A települési önkormányzat képviselő-testülete a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére a rendeletében meghatározottak szerint önkormányzati segélyt nyújt. Önkormányzati segély pénzügyi szolgáltatási tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában is nyújtható.

(2) A fővárosban - ha a fővárosi önkormányzat és a kerületi önkormányzat másként nem állapodik meg - a hajléktalanok önkormányzati segélyezése a fővárosi önkormányzat feladata.

(3) Önkormányzati segély adható eseti jelleggel vagy meghatározott időszakra havi rendszerességgel.

(4) Önkormányzati segélyben elsősorban azokat a személyeket indokolt részesíteni, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni vagy alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások - így különösen betegséghez, halálesethez, elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások - vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.

(5) Önkormányzati segély esetén az ellátás megállapításánál figyelembe vehető, egy főre számított havi családi jövedelemhatárt az önkormányzat rendeletében úgy kell szabályozni, hogy az nem lehet alacsonyabb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130%-ánál.

(6) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított önkormányzati segély összege nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál, de elérheti annak teljes összegét, ha a temetési költségek viselése a kérelmező vagy családja létfenntartását veszélyezteti.

(7) A temetési költségek finanszírozása érdekében önkormányzati segély nem állapítható meg annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül.

(8) Az önkormányzati segély kérelemre és hivatalból - különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság, továbbá más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére - is megállapítható.

(9) Az önkormányzati segély iránti kérelemről a kérelem beérkezését vagy a hivatalbóli eljárás megindítását követő 15 napon belül kell dönteni.”

A segélyezési formák összevonásánál figyelembe vettük a 2014. évi költségvetési koncepcióban meghatározott segélyezési sorok összegeit, a már kialakult segélyezési gyakorlatot, valamint a fent idézett törvényi szabályozást is.

Az önkormányzati segély jogosultsági feltételei, a jelenlegi segélyformák jövedelmi   feltételeihez igazodnak, így a jogosultak körét nem szűkíti az új szabályozás. Az önkormányzati segély egy család részére nyújtható éves keretösszegének, valamint a temetési költségekhez való hozzájárulásként nyújtható önkormányzati segély jövedelmi határainak 20 %-os emelésével, lehetőség nyílik a rászoruló családok nagyobb mértékű támogatására. A módosítás a számítások alapján nem jelent aránytalanul magas terhet a költségvetésre, a koncepcióban tervezett összeg fedezi a költségeket.

A különös méltánylást igénylő rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtható segély lehetőségével, méltányosságból, a kicsit magasabb jövedelmű családok részére is nyújtható  támogatás. A költségvetési vonzatra figyelemmel, méltányosság a költségvetési rendeletben meghatározott keret erejéig gyakorolható.   

II. A módosítás érinti a közgyógyellátással kapcsolatos rendelkezéseket is. A jogszabályváltozás alapján 2014. január 01-től a méltányossági közgyógyellátás megállapításával kapcsolatos feladat, az eddigi jegyzői hatáskörből, a települési önkormányzat hatáskörébe kerül.

A kerület idős, tartósan beteg, rendszeres gyógyszerszükségletű lakói számára, a gyógyszerköltséghez való hozzájárulás, méltányossági közgyógyellátás keretében eddig is  segítséget jelentett. A jelenlegi szabályozás szerint a jogosultság megállapításához a jövedelmi feltételek fennállása mellett, további feltétel, hogy a kérelmező havi rendszeres gyógyító ellátás költsége elérje az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25 %-át (7.125,-Ft). A méltányossági jogcímen megállapított jogosultság alapján kiállított igazolvány után a települési önkormányzat térítést fizet. A térítés  összege a megállapított gyógyszerkeret éves összegének 30 %-a. 

A méltányossági közgyógyellátásra való jogosultság három szintű „sávos”szabályozása, a jogosultsági feltételeként meghatározott havi rendszeres gyógyító ellátás költségének csökkentésével, valamint a jövedelmi határ emelésével szélesítheti a jogosultak körét.

A mellékelt rendelet tervezet 2014. január 01. napjától lép hatályba, így a méltányossági közgyógyellátás feltételeinek módosításából adódó többletköltség a 2014. évi költségvetést terheli. A 2014. évi költségvetési koncepcióban - a várható változásokra figyelemmel – tervezésre került a közgyógyellátásra biztosított soron  a költség.

Az önkormányzati rendeletet az EU intézményeknek, tagállamoknak, illetve más államnak előzetesen nem kell megküldeni sem bejelentésre, sem egyéb véleményezésre.

Részletes indokolás  

                                                                        1. §-hoz

Pontosítja az aktív korú nem foglalkoztatott személyek esetén a jövedelemre vonatkozó igazolás tartalmát, valamint meghatározza a gyermek elhelyezésére és a tanulói vagy hallgatói jogviszony igazolására szolgáló iratokat.    

                                                                        2. §-hoz 

Az eljárási szabályok közt az önkormányzati segély ellátás nevet szerepelteti.

                                                                        3. §-hoz

A magasabb rendű jogszabályokhoz igazodva, meghatározza a hatáskör gyakorlóját az önkormányzati segély és a méltányossági közgyógyellátás tekintetében.  

                                                           

4. §-hoz

Az eljárási szabályok közt a pénzbeli szociális ellátások folyósításáról rendelkezik. 

                                                                        5. §-hoz

A rendszeres szociális segélyben részesülők esetén pontosítja a felülvizsgálati időpontokat.

                                                                        6. §-hoz

A közgyógyellátásra való jogosultság feltételeit szabályozza. A jogosultak körét, a jövedelmi feltételt meghatározó egy főre jutó jövedelem emelésével, illetve a havi rendszeres gyógyító ellátás költségének csökkentésével bővíti. A gyakorlati tapasztalatok alapján a gyógyító ellátás költségének már kis mértékű csökkentése is sok alacsony jövedelmű ügyfél számára jelenthet segítséget. Az új szabályozással több tartósan beteg, rendszeres gyógyszerszükségletű kérelmező részére állapítható meg a jogosultság.      

                                                            7. §-hoz

A Szt. 140./R. §-ában meghatározott rendeletalkotási kötelezettségnek eleget téve szabályozza az önkormányzati segély megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének szabályait. Az önkormányzati segély szabályainak megfogalmazása a kialakult segélyezi gyakorlatra, valamint a magasabb rendű jogszabályi rendelkezésekre épül.

   

                                                                       

                                                                        8. §-hoz

Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 24/2013. (VI.26.) önkormányzati rendelet módosításáról rendelkezik. 

                                                                       

                                                                        9. §-hoz

A Rendelet hatálybalépéséről, valamint egyes jogszabályhelyek hatályon kívül helyezéséről rendelkezik.  

                                                           

 

...

Mellékletek