Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkornányzat Képviselő-testületének 3/2014. (II.4.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2014. évi költségvetési rendelete

Hatályos: 2014. 02. 05- 2014. 04. 29

Szerkesztés.

Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzata Képviselő-testületének

3/2014. (II. 4.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat

2014. évi költségvetéséről

Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló, 2013. évi CCIII. törvény, továbbá az államháztartásról szóló, 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzatának 2014. évi költségvetéséről a következő rendeletet alkotja:

I. FEJEZET

A költségvetés bevételének és kiadásának főösszege, a költségvetési hiány mértéke és finanszírozásának módja, a költségvetés bevételei és kiadásai, létszám

A költségvetés bevételének és kiadásának főösszege, a költségvetési hiány mértéke és finanszírozásának módja

1. § Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzatának Képviselő-testülete 2014. évi költségvetésének bevételi, kiadási főösszegét, költségvetési egyenlegét, költségvetési hiány összegét, a hiány belső és külső finanszírozásának módját, működési és felhalmozási előirányzatonként az alábbiakban határozza meg:

Költségvetési bevétele:

8 163 173 e Ft

működési bevétel

7 802 821 e Ft

felhalmozási bevétel

360 352 e Ft

Finanszírozási bevétele

1 254 000 e Ft

működési

724 000 e Ft

felhalmozási

530 000 e Ft

Költségvetési kiadása:

9 406 343 e Ft

működési kiadás

7 949 864 e Ft

felhalmozási kiadás

1 456 479 e Ft

Finanszírozási kiadása:

10 830 e Ft

működési

felhalmozási

10 830 e Ft

költségvetési egyenlege

0 e Ft

BEVÉTELEK ÖSSZESEN:

9 417 173 e Ft

KIADÁSOK ÖSSZESEN:

9 417 173 e Ft

költségvetési hiány összege

 0 e Ft

  2. § Az 1. § szerinti bevételi és kiadási főösszeg előirányzat-csoportonkénti önkormányzati főösszesítőjét, valamint a költségvetési egyenleget az 1. számú melléklet tartalmazza.

3. § Az 1. § szerinti bevételi főösszeg alaptevékenységhez kapcsolódó források szerinti részletezését előirányzat-csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti, valamint kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladat bontásban, rovatrend szerint az önkormányzat tekintetében a 2.1. számú melléklet 4. 5. 6. 7. számú oszlopai, a Polgármesteri Hivatal tekintetében a 3.1. számú melléklet 4. 5. 6. 7. számú oszlopai és az intézmények összes bevétele tekintetében 4. számú melléklet 4. 5. 6. 7. számú oszlopai szerint határozza meg.

4. § Az 1. § szerinti kiadási főösszeg alaptevékenységhez kapcsolódó előirányzat-csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti, valamint kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladat bontásban, rovatrend szerint az önkormányzat tekintetében a 2.3. számú melléklet 4. 5. 6. 7. számú oszlopai, a Polgármesteri Hivatal tekintetében a 3.2. számú melléklet 4. 5. 6. 7. számú oszlopai és az intézmények összes kiadása tekintetében 4. számú melléklet 4. 5. 6. 7. számú oszlopai szerint határozza meg.

5. § Az 1. § szerinti bevételi főösszegen belül a központi költségvetésből származó forrásokat a 2.2. számú melléklet tartalmazza.

A költségvetés bevételi és kiadási előirányzatai, létszám

6. § A költségvetés bevételi és kiadási előirányzatait, előirányzat-csoportonként és kiemelt előirányzatonként, valamint kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladat bontásban, rovatrend szerint az önkormányzat, az önállóan működő és gazdálkodó intézmények, azaz a Polgármesteri Hivatal és a GAMESZ, valamint önállóan működő intézményenkénti bontásban a 2.1, 2.3., 3.1., 3.2, 4. és 4.1-4.22. számú mellékletek 4. 5. 6. számú oszlopai tartalmazzák.

7. § Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal létszámkeretét, valamint a közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzatát a 1.5. számú melléklet tartalmazza.

8. § A 2014. évi működési és felhalmozási célú támogatási kiadások, valamint működési és felhalmozási célú átadott pénzeszközök jogcímenkénti előirányzatait a 2.4. számú melléklet 4. 5. 6. számú oszlopai tartalmazzák.

9. § A 2014. évi költségvetési tartalék előirányzatait ágazatonként és feladatonként az önkormányzat tekintetében a 2.5. számú melléklet, a Polgármesteri Hivatal tekintetében a 3.3. számú melléklet 4. 5. 6. számú oszlopai tartalmazzák.

10. § (1) Az önkormányzat által folyósított pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások előirányzatait ellátási típusonként a 2.6. számú melléklet 3. 4. 5. számú oszlopai tartalmazzák.

(2) A Polgármesteri Hivatal által folyósított pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások előirányzatait ellátási típusonként a 3.4. számú melléklet 3. 4. 5. számú oszlopai tartalmazzák.

A 2014. évi fejlesztési (beruházási) előirányzatok

11. § A fejlesztési előirányzatokat beruházásonként az Önkormányzat tekintetében a 2.7. számú melléklet, a Polgármesteri Hivatal tekintetében a 3.5. számú melléklet, az intézmények esetében a 4.2., 4.4, 4.6., 4.8., 4.10., 4.12., 4.14., 4.16., 4.18., 4.20., 4.22. számú mellékletek 4. 5. és 6. számú oszlopai kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladat bontásban tartalmazzák.

A 2014. évi felújítási előirányzatok

12. § A felújítási előirányzatokat felújításonként az Önkormányzat tekintetében a 2.8. számú melléklet, a Polgármesteri Hivatal tekintetében a 3.6. számú melléklet 4. 5. és 6. számú oszlopai kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladat bontásban tartalmazzák.

Az EU-s társfinanszírozással megvalósuló programok

13. § Az EU-s társfinanszírozással megvalósuló programok, projektek bevételeit és kiadásait elkülönítetten a 1.4. számú melléklet tartalmazza.

Adósságot keletkeztető ügyletekből eredő fizetési kötelezettségek

14. § Az Önkormányzat saját bevételeinek és az adósságot keletkeztető ügyletekből eredő fizetéseinek bemutatását a 2.9. számú melléklet tartalmazza, tárgyévre, az azt követő három évre és a futamidő végéig, valamint tartalmazza továbbá az Önkormányzat fejlesztési céljait.

TÁJÉKOZTATÓ TÁBLÁK

Költségvetési mérleg

15. § Az 1. § bekezdés szerinti bevételi és kiadási főösszegen belül a működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat mérlegszerűen, egymástól elkülönítetten, de a finanszírozási célú műveleteket is figyelembe véve együttesen egyensúlyban, tájékoztató jelleggel a 1.1. számú melléklet tartalmazza.

Előirányzat-felhasználási terv

16. § A 2014. év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről készített előirányzat-felhasználási ütemtervet önkormányzat tekintetében a 2.12. számú melléklet, a Polgármesteri Hivatal tekintetében a 3.7. számú melléklet és az intézmények tekintetében a 4.23. számú melléklet tartalmazza.

Többéves kihatással járó döntések előirányzatai

17. § (1) Többéves kihatással járó döntések számszerűsített előirányzatait évenkénti bontásban és összesítve a 1.2. számú melléklet tartalmazza.

(2) A költségvetési évet és az azt követő éveket terhelő adósságszolgálati kötelezettségeket (hitelek) a 2.10. számú melléklet tartalmazza.

(3) A költségvetési évet és az azt követő éveket terhelő adósságszolgálati kötelezettségek (hitelek) kamatait a 2.11. számú melléklet tartalmazza.

Közvetett támogatások és az Áht. 102. § (3) bekezdése szerinti mérleg

18. § (1) Az önkormányzat közvetett támogatásait a 2.13. számú, az intézmények közvetett támogatásait a 4.24. számú melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak mérlegét az Áht. 102. § (3) bekezdése szerinti bontásban a 1.3. számú melléklet tartalmazza.

II. FEJEZET

A költségvetés végrehajtásának szabályai

Az Önkormányzat, az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásának általános szabályai

19. § A Képviselő-testület felhatalmazza az önkormányzat nevében a polgármestert, az intézmények nevében az önkormányzati intézmények vezetőit és a Polgármesteri Hivatal nevében a jegyzőt a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.

20. § Az önkormányzatnál, az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál a költségvetési bevételek a bevételi előirányzatokon felül is teljesíthetők. A költségvetési év kiadási előirányzatainak terhére kötelezettségvállalásra, a képviselő-testület által megállapított, azzal megegyező összegű kiadási előirányzatok szabad előirányzatának mértékéig kerülhet sor.

21. § Az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál a tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után az önkormányzati támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok, amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, nem teljesíthetők, kivéve a jogerős vagy fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható bírósági döntésen alapuló kifizetéseket, vagy a jogszabályban vagy szerződésen alapuló visszavonhatatlan kötelezettségvállalásból eredő kiadásokat. A bevételi előirányzatokat teljesülésük elmaradása esetén csökkenteni kell.

22. § Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal saját nevében a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló, 2011. évi CXCIV. törvény (továbbiakban: Stabilitási tv.) 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletet érvényesen nem köthet, értékpapírt nem bocsáthat ki, nem szerezhet meg, faktoringot magában foglaló szerződést nem köthet és garanciát és kezességet nem vállalhat.

23. § (1) Az önkormányzat, az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal gazdálkodási tevékenységük során kötelesek a gazdaságosság, a hatékonyság és az eredményesség követelményeit érvényesíteni.

(2) Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal a rendelkezésre álló kapacitásokat szakmai alapfeladatra használhatják. Kivételesen az időleges szabad kapacitásait nem kötelezően végzett tevékenységekre is hasznosíthatják. A költségvetési intézménynek e tevékenységéből származó bevételének fedeznie kell a végzett tevékenységgel összefüggő valamennyi közvetlen kiadását és az ahhoz hozzárendelhető közvetett kiadásokat. A költségvetési intézményeknek ezen tevékenységét a szakmai alapfeladatoktól elkülönítetten kell nyilvántartani.

24. § Az önkormányzat az intézményektől felülvizsgálatot követően a kötött felhasználású támogatást elvonhatja.

25. § A költségvetés végrehajtásánál a közbeszerzésről szóló - módosított - 2011. évi CVIII. számú tv. rendelkezései szerint kell eljárni.

26. § Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal a gazdálkodás folyamatára (tervezés, végrehajtás, beszámolás) és sajátosságaira tekintettel kötelesek kialakítani, működtetni és fejleszteni a belső kontrollrendszert.

27. § Az önállóan működő és gazdálkodó intézmény és a Polgármesteri Hivatal köteles kialakítani és működtetni a belső ellenőrzést.

28. Az Önkormányzat által nyújtott, az Áht. szerinti költségvetési támogatások kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó adatok, kivéve ha a közzététel előtt a költségvetési támogatást visszavonták vagy arról a kedvezményezett lemond a döntés meghozatalát követő hatvanadik napig az önkormányzat honlapján közzé kell tenni. Az adatok hozzáférhetőségét legalább öt évig biztosítani kell.

29. § (1) Az önkormányzat pénzeszközeinek felhasználásával, az államháztartáshoz tartozó vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő, az egymillió forintot elérő vagy azt meghaladó értékű árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések megnevezését (típusát), tárgyát, a szerződést kötő felek nevét, a szerződés értékét, határozott időre kötött szerződés esetében annak időtartamát, valamint az említett adatok változásait az önkormányzat honlapján a szerződés létrejöttét követő hatvan napon belül közzé kell tenni. Az adatok hozzáférhetőségét legalább öt évig biztosítani kell.

(2) A szerződés értéke alatt a szerződés tárgyáért kikötött - általános forgalmi adó nélkül számított - ellenszolgáltatást kell érteni, ingyenes ügylet esetén pedig a vagyon piaci vagy könyv szerinti értéke közül a magasabb összeget kell figyelembe venni. Az időszakonként visszatérő - egy évnél hosszabb időtartamra kötött - szerződéseknél az érték kiszámításakor az ellenszolgáltatás egy évre számított összegét kell alapul venni. Az egy költségvetési évben ugyanazon szerződő féllel kötött azonos tárgyú szerződések értékét a közzétételi kötelezettség szempontjából egybe kell számítani.

30. § Az önkormányzat nem alapfeladatai ellátására (így különösen társadalmi szervezet támogatására, foglalkoztatottai szakmai és munkavállalói érdek-képviseleti szervei számára, foglalkoztatottjai, ellátottjai oktatási, kulturális, szociális és sporttevékenységet, segítő szervezet támogatására, alapítványok által ellátott feladatokkal összefüggő kifizetésekre) fordított, ötmillió forintot meghaladó kifizetések adatait az önkormányzat honlapján negyedévente közzé kell tenni. Az adatok hozzáférhetőségét legalább egy évig biztosítani kell.

 31. § Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztések leírását, az azokra vonatkozó szerződéseket az önkormányzat honlapján negyedévente közzé kell tenni. Az adatok hozzáférhetőségét legalább egy évig biztosítani kell.

32. § Közbeszerzési információkat (éves terv, összegzés az ajánlatok elbírálásáról, a megkötött szerződésekről) az önkormányzat honlapján negyedévente közzé kell tenni. Az adatok hozzáférhetőségét legalább egy évig biztosítani kell.

33. § Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (vészhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedéseket hozhat, amelyekről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

34. § Önkormányzati vagyon ingyenesen kizárólag közfeladat ellátása céljából adható használatba, a közfeladat ellátásához szükséges mértékben.

A többletbevétel felhasználása

35. § (1) Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal a közhatalmi bevételek, intézményi működési és felhalmozási bevételek eredeti vagy – ha bevételek tervezettől történő elmaradása miatt csökkentették – módosított bevételi előirányzatán felüli többletbevételét a Képviselő-testület előzetes engedélyével, a felhasználásra engedélyezett többletnek megfelelő összegű előirányzat-módosítás után használhatja fel.

 (2) Az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál a tervezettet meghaladó többletbevételt az eredeti előirányzat 5 %-ig, de maximum 4 000 e Ft-ig felhasználhatja a Képviselő-testület külön engedélye nélkül. Ez esetben az előirányzat-módosítás utólag az intézmény adatszolgáltatása alapján kerül sor.

 (3) Az önkormányzat intézményei és a Polgármesteri Hivatal személyi juttatások előirányzata

a) a jóváhagyott többletbevétellel,

b) a jóváhagyott, kötelezettségvállalással terhelt pénzmaradvány személyi juttatásból származó részével,

c) az eredeti előirányzatként nem tervezett, év közben rendelkezésre bocsátott és felhasználási célja szerint személyi jellegű kifizetést tartalmazó egyéb forrásból növelhető.

Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal pénzmaradvány elszámolása

36. § (1) Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal esetében a Képviselő-testület dönt a pénzmaradvány elvonandó és felhasználható részéről. A pénzmaradványát kiemelt előirányzatonként a Képviselő-testület állapítja meg a zárszámadási rendeletével.

(2) Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal pénzmaradványának elszámolása során

a) a végleges feladatelmaradás miatti összeg,

b) a munkaadókat terhelő járulékok előirányzata az önkormányzati támogatással fedezett, illetve arányos részének maradványából azon összeg, amely nem kapcsolódik személyi juttatások előirányzatának járulékköteles maradványához, kivéve, ha ezen maradványrészt terhelő járulékfizetési elmaradása van,

c) az önkormányzat költségvetéséből meghatározott célra rendelkezésre bocsátott, áthúzódó pénzügyi teljesülés nélküli összeg,

d) gazdálkodási szabályok megsértéséből származó maradvány

Pesterzsébet Önkormányzatát illeti meg.

(3) Az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál a pénzmaradvány személyi juttatásból származó része - a személyi juttatásokba tartozó tételeken túlmenően - a kiemelt előirányzatokba tartozó tételek kifizetésére is fordítható. A pénzmaradvány személyi juttatásokon felüli része személyi juttatásra nem használható fel. A pénzmaradvány terhére nem vállalható olyan tartós kötelezettség, amely támogatási többlettel jár.

(4) Az Egészségügyi Alapból finanszírozott feladatok pénzmaradvány-elszámolása során az alap kezelőjének rendelkezése szerint kell eljárniuk az érintett költségvetési szerveknek.

(5) A Képviselő-testület az önkormányzati intézményeket megillető pénzmaradvány felhasználást gazdasági szükséghelyzetben korlátozhatja, jogosult dönteni az irányítása alá tartozó intézmények maradványának elvonandó és az intézmény által felhasználható részéről.

(6) Az önkormányzati intézmények pénzmaradvány elszámolása során tételesen kötelesek bemutatni a kötelezettséggel terhelt pénzmaradványukat, illetőleg a szabad pénzmaradványt.

(7) Az OEP finanszírozásban részesülő intézményeknek pénzmaradványukat, úgy kell kimutatni, hogy elkülönüljön az OEP és az önkormányzat finanszírozásából adódó pénzmaradvány.

Az előirányzat módosítás hatáskörei

37. § Az önkormányzat rendeletében megjelenő bevételek és kiadások módosításáról, a kiadási előirányzatok átcsoportosításáról a Képviselő-testület dönt.

a) az önkormányzati intézmények vezetői és a Polgármesteri Hivatal nevében a jegyző, az önkormányzat nevében a polgármester kiemelt előirányzatok között és a kiemelt előirányzatokon belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre, amely nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt,

b) az önkormányzati intézmények vezetői és a Polgármesteri Hivatal nevében a jegyző, az önkormányzat nevében a polgármester kizárólag a bevételi előirányzatok túlteljesülése esetén növelhetik a bevételi előirányzatokat,

c) az önkormányzati intézmények vezetői és a Polgármesteri Hivatal nevében a jegyző, az önkormányzat nevében a polgármester a költségvetési bevételek tervezettől történő elmaradása esetén azokat csökkentik,

d) az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal alaptevékenysége körében szellemi tevékenységgel, számla ellenében történő igénybevételre szolgáló kiadási előirányzataikat csak a személyi juttatások terhére növelhetik,

e) a saját hatáskörű előirányzat módosításról a polgármester a Képviselő-testületet a következő költségvetési rendelet módosítása során tájékoztatni kell.

38. § A Képviselő-testület,

a) amennyiben év közben az Országgyűlés, a központi költségvetésben meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul,

b) az önkormányzat, az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal év közben a költségvetési rendelet készítésekor számára nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak az első negyedév kivételével, negyedévenként, a döntés szerinti időpontban de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal, 

módosítja a költségvetési rendeletét.

39. § A költségvetésben megállapított létszám-előirányzat az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal hatáskörében nem léphetők túl.

40. § (1) A polgármesterre átruházott előirányzat-módosítási hatáskör 2014. december 31-i hatállyal gyakorolható.

(2) A bizottságokra átruházott előirányzat-módosítási hatáskör 2014. december 31-ig gyakorolható.

(3) Az átruházott hatáskörben fel nem használt előirányzat 2014. december 31-i hatállyal általános céltartalékot képez.

(4) A Képviselő-testület egyes előirányzatokkal kapcsolatos döntési jogosultságot a következők szerint állapítja meg:

Bizottságokra átruházott hatáskörök

1) Egészségügyi, Szociális és Ifjúsági Bizottság

kizárólagos hatáskörébe tartozik az Egészségügyi, Szociális és Ifjúsági Bizottsági támogatási céltartalék és a helyi támogatásra tervezett előirányzat felosztása,

2) Oktatási, Kulturális, Sport és Környezetvédelmi Bizottság

kizárólagos hatáskörébe tartozik az oktatási, kulturális, sport  és környezetvédelmi támogatási céltartalék, madarak, fák napi verseny és a helyi felsőoktatási és BURSA ösztöndíj előirányzat felosztása,

3) Informatikai és Média Bizottság

kizárólagos hatáskörébe tartozik az Informatikai céltartalék felosztása.

Polgármesterre átruházott hatáskörök

nyári napközis tábor,

közfoglalkoztatás pályázati önrész,

talajterhelési díj céltartalék,

környezetvédelmi alap céltartalék,

polgármesteri céltartalék,

kerületi védelmi feladatok céltartalék,

intézményvezetők jutalmazása,

temetési segély,

óvodai ágyak beszerzése,

üzlethelyiségek óvadéka,

intézmények működési tartalékának,

intézmények rekonstrukciója tartalék,

BKISZ csatorna fejlesztési program,

jégcsarnok-uszoda energia összekapcsolása,

központi támogatás visszafizetése,

közművelődési érdekeltségnövelő támogatás önrésze,

étkezési kiadás tartaléka,

karácsonyi ajándékcsomag,

beruházások és felújítások tervezése céltartalék,

2014. évi választások saját kiadásai,

Polgármesteri Hivatal informatikai rendszerének fejlesztése,

általános tartalék

felosztása.

41. § A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik

beruházási feladatok jóváhagyása,

felújítási célok jóváhagyása,

EU-s és hazai pályázatok támogatási és önrésze,

kitüntetések, díjak adományozása,

kötvénybevételből tartalék felhasználása,

önkormányzati lakások elidegenítésének bevételéből képzett tartalék,

egyéb helyiség-telek értékesítés,

alapítványi forrás  átvétele,  átadása

felosztása.

42. § Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal saját hatáskörben költségvetési előirányzataikat módosítják a felülvizsgált és a Képviselő-testület által jóváhagyott előző évi pénzmaradványukkal.

43. § A költségvetési rendelet módosításai során nem kell előterjeszteni a tájékoztató táblákat.

A beruházások, felújítások általános szabályai az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál

44. § A Képviselő-testület

a) a tárgyi eszközök beruházási és felújítási előirányzatának felhasználását - az ingatlanok kivételével - az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal,

b) az ingatlanok beruházási és felújítási előirányzatának felhasználását az önkormányzat,

c) a képzőművészeti alkotások beruházási és felújítási előirányzatának felhasználását az önkormányzat és a Pesterzsébeti Múzeum

hatáskörébe utalja.

45. § Amennyiben jogi vagy természetes személy vagyonról az önkormányzat, az önkormányzati intézmények, illetőleg a Polgármesteri Hivatal javára lemond, 1 000 000 Ft értékhatár felett szükséges a tulajdonosi jogokat gyakorló Képviselő-testület jóváhagyása.

A szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások külső személlyel, szervezettel történő szerződéskötés szabályai az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál

46. § (1) Az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál alaptevékenység körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére a dologi kiadások között eredeti előirányzatként elkülönítetten nem megtervezett összegen túlmenően csak a személyi juttatások egyidejű átcsoportosításával növelhető.

(2) A szerződést írásban kell megkötni.

(3) A szerződéskötés feltétele:

a) azt jogszabály nem zárja ki,

b) a szerződés megkötése a közfeladatok ellátásához feltétlenül szükséges,

c) törvény vagy kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában az adott feladat elvégzéséhez megfelelő szakértelemmel, szakképzettséggel és gyakorlattal, vagy egyéb megfelelő sajátos szakmai adottságokkal, képességekkel rendelkező személyt a megrendelő nem foglalkoztat, vagy a szerződés tárgyát képező szolgáltatás egyedi, időszakos, vagy időben rendszertelenül ellátandó feladat.

Az önkormányzati költségvetési intézmények működési támogatásának utalása

47. § Az önkormányzati intézmények működési és felhalmozási kiadásaihoz kapcsolódó önkormányzati támogatásukat az önállóan működő és gazdálkodó intézménye útján, napi limit keretében igénylik a Pénzügyi és Számviteli Osztálytól. Az OTP Bank Nyrt. az intézmények napi limit igényét csökkenti az aznap érkezett saját bevételeivel és ennek figyelembe vételével teljesíti a kiadásaikat. A nap végén a megmaradt limitet visszavezeti az önkormányzat számlájára.

A nemzetiségi önkormányzatokat érintő támogatások utalása

48. § (1) Pesterzsébet Önkormányzata a nemzetiségi önkormányzatok működéséhez és a felhalmozási kiadásaikhoz évenként támogatást biztosít. A támogatások felhasználási és elszámolási kötöttség nélkül kapják a nemzetiségi önkormányzatok.

(2) Az önkormányzat a nemzetiségi önkormányzati támogatást két részletben utalja.

Első részletet: április 15-ig

Második részletet: szeptember 15-ig

A szakmai pályázatok benyújtásának szabályai

49. § (1) Az önkormányzati intézmények a Képviselő-testület előzetes jóváhagyása nélkül csak abban az esetben nyújthatnak be szakmai programokra pályázatot, ha a pályázat benyújtásának feltételéül megszabott saját forrás (önrész) összege a 100 e Ft-ot nem haladja meg, nem utófinanszírozott, illetőleg a költségvetési évben és azt követő években költségvetési többlettámogatást nem igényel a pályázattal összefüggő feladat finanszírozása.

(2) Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthat be Európai Uniós támogatással megvalósuló szakmai programokra pályázatot.

Az illetményalap meghatározása és a jutalmazás szabályai az önkormányzati intézményeknél és a Polgármesteri Hivatalnál

50. § (1) A Képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló törvény alapján 2014. január 1. napjától 38 650 Ft-ban állapítja meg.

(2) A Polgármesteri Hivatal részére a rendszeres személyi juttatás eredeti előirányzatának kifizethető összegét 15 %-ban állapítja meg jutalom címén, ide tartozik a prémium címén, teljesítményösztönzés, személyi ösztönzés céljából történő kifizetés, valamint a kerületi hűségjutalom kifizetése is.

(3) Az önkormányzati intézmények részére a törvény szerinti illetmények, munkabérek eredeti előirányzatának kifizethető összegét 15  %-ban állapítja meg jutalom címén, ide tartozik a prémium címén, teljesítményösztönzés, személyi ösztönzés céljából történő kifizetés, valamint a kerületi hűségjutalom kifizetése is.

(4) A Polgármesteri Hivatal felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselője illetménykiegészítése 2014. évtől a köztisztviselő alapilletményének 40 %-a.

(5)    A Polgármesteri Hivatal középiskolai végzettségű köztisztviselője illetménykiegészítése 2014. évtől a köztisztviselő alapilletményének 20 %-a.

(6)    A köztisztviselők 2014. évi cafetéria juttatása bruttó 200 e Ft/fő.

A hitelfelvétellel, kezességvállalással és a pénzügyi befektetésekkel kapcsolatos szabályok

51. § (1) Az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal saját nevükben adósságot keletkeztető ügyletet nem köthetnek.

(2) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletet a Stabilitási tv. szerint köthet.

(3) Az önkormányzat működési célra csak likvid hitelt vehet fel.

(4) Az önkormányzat a tárgyévre vonatkozó költségvetési rendeletében szerepeltetett adósságkeletkeztetési szándékáról, az adósságot keletkeztető ügylethez kapcsolódó fejlesztési céljáról és az ügylet várható értékéről a Kormányt előzetesen tájékoztatja a kormányzati hozzájáruláshoz kötött ügyletek esetében.

 (5) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az év közben jelentkező likviditási problémák megoldása érdekében a rendelkezésre álló, 500 000 e Ft összegű, 12 hónap futamidejű folyószámlahitelt és indokolt esetben - a folyószámla hitelen túlmenően - munkabér hitelt vegyen igénybe. Kötelezettséget vállal arra, hogy a felvett folyószámlahitelt, illetőleg munkabérhitelt és járulékaikat a hitel futamidejének évében, azok lejáratakor, éves költségvetésének összeállításakor minden más fejlesztési kiadást megelőzően betervezi és jóváhagyja, valamint az ebből adódó tőke- és kamatfizetési kötelezettségeinek eleget tesz. A polgármester a folyószámlahitel, illetőleg munkabér hitel igénybe vételéről, felhasználásáról és visszafizetéséről köteles a Képviselő-testületet folyamatosan tájékoztatni.

(6) A polgármester az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeit lekötheti. 

A bankszámlák feletti rendelkezési jog

52. § (1) Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás célú helyiségek értékesítéséből szármató bevételt elkülönített számlán kell kezelni.

(2) Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és nem lakás célú helyiségek értékesítéséből származó bevételt kizárólag a képviselő-testület döntése alapján ingatlan beruházásra, felújításra, bővítésre, vásárlásra, illetve a felhalmozási bevételek kiesésének fedezetére lehet fordítani.

53. § A kötvény számlán elkülönített pénzeszközt a Képviselő-testület döntése alapján pályázati támogatások előfinanszírozására, pályázati saját forrás (önrész) biztosítására, beruházásokra, felújításokra lehet felhasználni.

54. § A Környezetvédelmi Alap számlán lévő pénzeszközt a polgármester döntése alapján lehet felhasználni a jogszabályi előírások alapján.

55. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármester, hogy az átmeneti pénzügyi likviditás biztosítása érdekében a kötvény számlán elkülönített bevételből, valamint az önkormányzati bérlakások elidegenítéséből származó bevételből a folyó kiadások teljesítéséhez az elkülönített számlákon lévő pénzeszközöket igénybe vegye. Az igénybevett összegeket az iparűzési adó beérkezését követően április végéig és október végéig az elkülönített számlákra vissza kell pótolni.

A polgármester tájékoztatási kötelezettségei

56. § (1) Az Önkormányzat költségvetését veszélyeztető körülmények felmerülése esetén a polgármester haladéktalanul köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.

(2) Amennyiben a polgármester az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében (vészhelyzetben) a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedéseket hozott, úgy a Képviselő-testület részére a legközelebbi ülésén be kell számolni.

(3) A polgármester az önkormányzat gazdálkodásának első félévi helyzetéről szeptember 15-ig, három-negyedéves helyzetéről a koncepció  ismertetésekor írásban tájékoztatja a Képviselő-testületet.”

 (4) A polgármester köteles a költségvetési évet követő negyedik hónap utolsó napjáig zárszámadásáról szóló rendeletet a Képviselő-testület elé terjeszteni. A költségvetés végrehajtásáról szóló zárszámadást az elfogadott költségvetéssel összehasonlítható módon, az év utolsó napján érvényes szervezeti, besorolási rendnek megfelelően kell elkészíteni.

(5) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap az önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít a polgármester köteles a képviselő-testületet tájékoztatni.

(6) A költségvetés elfogadásáig megvalósuló bevételek és kiadások teljesítéséről (átmeneti gazdálkodás) a polgármester a költségvetés elfogadásakor a Képviselő-testületnek be kell számolni.

A készpénzfizetés korlátozása

57. § (1) A bevételek beszedésekor és a kiadások teljesítésekor a készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni. Ugyanazon szerződés alapján ugyanazon partnerünknek (amennyiben partnerünk is pénzforgalmi számla nyitására köteles) egy naptári hónapban termékértékesítés és szolgáltatásnyújtás – általános forgalmi adót is magába foglaló – ellenértékeként összesen maximum 1 500 000 Ft összeghatárig lehet készpénzben kifizetést teljesíteni.

(2) Átutalási fizetési mód alkalmazásával kell megoldani az 50 000 e Ft feletti kifizetéseket.

Leltározással kapcsolatos feladatok

   58 § (1) Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzata és intézményei tulajdonának védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, az eszközökről és azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, ezért az Önkormányzatnak és intézményeinek három évente kell leltározást végezni.

(2) A koncesszióba, vagyonkezelésbe adott eszközök esetében a működtetőnek évenként kell a leltározást elvégezni és hitelesített leltárral alátámasztani.

(3) Az egyeztetéssel végzett leltározást (kivéve a vagyonértékű jogokat) évente kell leltározni.

(4) A felesleges eszközök feltárását és a selejtezést évente kell elvégezni.

Működési és felhalmozási célú támogatás átvétele államháztartáson belülről

59. § Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az intézmények részére államháztartáson belülről nyújtott támogatások elfogadásáról 1 000 000 Ft felett a Képviselő-testület-, 1 000 000 Ft értékhatárig pedig a polgármester dönt, melyről a Képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

Működési és felhalmozási célú támogatás átadása államháztartáson belüli szervezet részére

60. § (1) Az önkormányzat tárgyévi költségvetési rendeletében határozza meg azon költségvetési előirányzatait, amelyek terhére felhalmozási vagy működési célú támogatás adható államháztartáson belüli szervezetek részére.

(2) Önkormányzati támogatás nyújtása kérelemre történik. A támogatás vonatkozásában döntéshozó lehet:

  1. a Képviselő-testület 1 000 000 Ft összeghatár felett,
  2. átruházott hatáskörben a polgármester 1 000 000 Ft összeghatárig.”

(3) A kérelem írásban nyújtható be. A beérkezett kérelmekkel kapcsolatos további ügyintézési feladatok ellátásáról a polgármester gondoskodik.

(4) A döntéshozó a kérelmet 30 napon belül bírálja el, amennyiben a döntéshozó testületként jár el akkor a kérelem elbírálására a soron következő rendes ülésén történik, de legfeljebb 80 napon belül.

(5) A kérelem/pályázat elbírálása után kerülhet sor az előirányzat módosításra.

(6) Támogatás juttatása esetén támogatási szerződést kell kötni a támogatottal az önkormányzat költségvetési rendeletét módosító rendelet hatálybalépését követő 15 napon belül.

(7) A támogatási szerződést a polgármester írja alá.

(8) Az elszámolás a megkötött támogatási szerződésben meghatározottak szerint történik.

Működési és felhalmozási célú átvett pénzeszköz államháztartáson kívülről

61. § Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az intézmények részére államháztartáson kívülről átvett pénzeszközök elfogadásáról 1 000 000 Ft felett a Képviselő-testület-, 1 000 000 Ft értékhatárig pedig a polgármester dönt, melyről a Képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

III. FEJEZET

Záró és vegyes rendelkezések

62. § (1) E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2014. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni és 2015. április 30-ával hatályát veszti.

(2) A 2013. évi költségvetésről szóló, 3/2013. (II. 20.) önkormányzati rendelet 2014. április 30-ával hatályát veszti.

dr. Kiss Irén

Szabados Ákos

címzetes főjegyző

polgármester

INDOKOLÁS

Általános indoklás

Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. (továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében meghatározott jogkörében eljárva alkotja meg Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzatának 2014. évi költségvetési rendeletét.

A rendelet (és táblázatai) az Áht., valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.) előírásainak megfelelően került összeállításra.

A rendelet I. fejezete tartalmazza a költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszegét, a költségvetés hiány mértékét és finanszírozásának módját, az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal létszámkeretét, a fejlesztési előirányzatokat feladatonként, az EU-s társfinanszírozással megvalósuló programokat, az adósságot keletkeztető ügyletből eredő fizetési kötelezettségeket, valamint a tájékoztató táblákat.

A rendelet II. fejezete a 2014. évi költségvetés végrehajtásának szabályait rögzíti.

Az önkormányzat, az önkormányzati intézmények és a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásának általános szabályait tartalmazza Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló, 2013. évi CCXXX. tv., továbbá az államháztartásról szóló, 2011. évi CXCV., és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló, 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet, a Stabilitási tv., az adózás rendjéről szóló, 2003. évi XCII. törvény, a Nemzeti vagyonról szóló, 2011. évi CXCVI. tv., az információs önrendelkezési jogról és az információs szabadságról szóló, 2011. évi CXII. tv.  előírásai alapján.

Meghatározza a bevételi, kiadási és létszám előirányzatokkal való gazdálkodást, az átadott pénzeszközökkel való eljárási rendet, a közzétételt, a vagyonnal kapcsolatos gazdálkodást.

Részletes indoklás

Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak szöveges indoklása

Önkormányzati összesítő (1. sz. melléklet)

Az önkormányzat bevétele                                                              9 417 173 e Ft

Az önkormányzat kiadása                                                               9 417 173 e Ft

Költségvetési egyenleg:                                                                   0 e Ft

A bevételek számításánál a költségvetési bevételek között, a B1-B7 rovatszámokon a költségvetési törvényben, „A Fővárosi Önkormányzatot és a kerületi önkormányzatokat osztottan megillető bevételek 2014. évi megosztásáról” szóló rendelet-tervezetben foglaltakat, illetőleg a saját bevételeinket vettük figyelembe.

A költségvetési bevételeket és kiadásokat egyensúlyba terveztük meg. Számba vettünk továbbá a finanszírozási bevételek között 1 254 000 e Ft 2013. évi pénzmaradványt. A pénzmaradvány - ami finanszírozási bevétel - felhasználására költségvetési és nem finanszírozási kiadást terveztünk.

Az új számviteli szabályozás szerint a költségvetési kiadások a K1-K9-es rovatszámokon jelennek meg. A pénzmaradvány a finanszírozási bevételek között a B8-as rovatszámon, és nem a költségvetési bevételek (B1-B7 rovatok) szerepel. Ezen könyvelési sajátosság miatt a pénzmaradvány terhére betervezett költségvetési kiadások „látszólag rontják a költségvetési egyenleget. Ott a pénzmaradvánnyal szemben hozott kiadás hiányként mutatkozik, ami nem tényleges hiánya az önkormányzatnak.

Emiatt az önkormányzat összesítő táblán a hiány összegéhez a pénzmaradvány terhére betervezett költségvetési kiadások összegét nem mutatjuk ki.

2014. évre tervezett EU-s társfinanszírozással megvalósuló programok (1.4. sz. mellékelt)

Folyamatban lévő pályázatok:

a) KMOP-4.6.1-11-2012-0018 Új Széchenyi Terv „Pesterzsébeti Nyitnikék Óvoda fejlesztése” pályázat, melynek végső elszámolása 2014. évre áthúzódott,

b) TÁMOP-3.2.12-12/1/KMR-2012-0013 „Hagyomány és innováció” Csili Művelődési Központ pályázata, ami szintén áthúzódó pályázat,

c) KMOP-3.3.3-13-2013-0011 Új Széchenyi Terv „Pesterzsébet Önkormányzat épületének energetikai korszerűsítése”, melynek támogatásáról az értesítést megkaptuk.

Pesterzsébet Önkormányzatának 2014. évi költségvetési létszámkerete (1.5. sz. mellékelt)

A létszámkeret tartalmazza havonkénti bontásban a közalkalmazottak és a köztisztviselők létszámát, valamint a közfoglalkoztatottak és a bedolgozók létszámait. A létszámban szerepel a TÁMOP 1.1.1-12/1 pályázat keretében alkalmazott 2 fő megváltozott munkaképességű személy is.

TÁJÉKOZTATÓ TÁBLÁK

Pesterzsébet Önkormányzatának 2014. évi költségvetési mérlege (1.1. sz. melléklet)

Az összevont költségvetési mérleg az önkormányzat, az intézmények és a Polgármesteri Hivatal adatait együttesen tartalmazzák.

A mérleg működési és felhalmozási célú bevételt és kiadást külön-külön mutatja.

A mérleg kimutatással jól látszik, hogy az önkormányzat működési bevételei fedezik az önkormányzat felhalmozási kiadásainak egy részét.

Pesterzsébet Önkormányzata több éves kihatással járó döntései (1.2. sz. melléklet)

Bemutatásra kerültek az elnyert pályázatok megvalósításával és követhetőségéből fennálló kötelezettségek, melyek fenntartási és nyomon követési ideje öt év, a projekt megvalósításának befejezésétől számítva.

Továbbá szerepel a táblázatban a DUNA-ÁG INVEST KFT., Pesterzsébet Önkormányzat és Raiffeisen Bank Zrt. háromoldalú megállapodása alapján a helytállási kötelezettség felmerülése esetén keletkező fizetési kötelezettségünk is.

Bevételek és kiadások Áht. 102. § (3) bekezdése szerinti mérlege (1.3. sz. melléklet)

Az Áht. 102. § (3) bekezdése szerint a bevételek és kiadások zárt rendszerű és megfelelő csoportosításban történő bemutatásához mérlegeket kell kialakítani és összeállítani, figyelemmel az osztályozási rendszerek szempontjaira és előírásaira. A mérlegek – az e törvényben meghatározott kivétellel – a költségvetés előterjesztésekor a vonatkozó év tervadatait, az előző év várható, és az azt megelőző év tényadatait tartalmazzák.

Az Önkormányzat bevételei (2.1. sz. melléklet)

Működési bevételek

A bevételek számbavételét az új számviteli kormányrendelet által meghatározott rovatrend szerint tüntettük fel a táblázatban.

B1 rovat Működési célú támogatások Áh-n belülről

Központi költségvetésből származó támogatások

A Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló, 2013. évi CCXXX. tv., törvényben foglaltak szerint a központi költségvetésből származó támogatás 1 740 228 e Ft, amely 152 854 e Ft-tal több a 2013. évi tervezettnél.

A növekedés főleg az Országgyűlés által elfogadott, 2013. év szeptemberétől bevezetésre került pedagógusi életpálya előmeneteli rendszer többletköltségeinek finanszírozásából származik.

Egyes jövedelempótló támogatás címén bevételhez az önkormányzat a költségvetési törvény II. számú melléklete III. 1. pont szerint az önkormányzat utólagos igényléssel jut. A tervezett adatok alapján ennek összege 335 580 e Ft.

Működési célú támogatás ÁH-n belülről

A támogatások között számba vettük a Szent Mihály napi tűzgyújtásból NKA-tól elnyert 1 500 e Ft pályázati támogatás összegét, mely még nem érkezett meg a számlánkra.

A megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatásának támogatására kiírt TÁMOP 1.1.1-12/1 pályázaton való részvételünk miatt 1 400 e Ft támogatást kapunk 2 fő alkalmazása esetén személyi juttatás és munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adóra.

B2 Felhalmozási célú támogatások

Felhalmozási célú támogatás EU-s programokra

A „Új Széchenyi Terv Közép-Magyarországi Operatív Program „Pesterzsébeti Nyitnikék óvoda fejlesztése” KMOP-4.6.1-11-2012-0018 európai uniós pályázat 2014. évi támogatási előirányzatára 7 157 e Ft-ot terveztük meg.

A „Pesterzsébet Önkormányzat épületének energetikai korszerűsítése” KMOP-3.3.3-13-2013-0011 európai uniós pályázat 2014. évi támogatási előirányzatára 16 027 e Ft-ot terveztük meg.

A „Pesterzsébeti Hullám Csónakházak szabadidős és turisztikai célú komplex fejlesztése és szerves gyalogos összekötés kialakítása a városközponttal” TÉR_KÖZ pályázati támogatás bevételére 220 250 e Ft-ot terveztünk.

B3 Közhatalmi bevétel 

Vagyoni típusú adók

Helyi adók

A helyi építményadóról szóló, 40/2012. (XII. 7.) Ök. sz. rendelet alapján az építményadó évi mértéke 1 658 Ft/m2,, a  telekadóról szóló 41/2012. (XII. 7.) Ök. sz. rendelet alapján a telekadó évi mértéke 301 Ft/m2. A fenti mérték 2012. január 1-jétől hatályos.

A 2013. évi eredeti előirányzathoz képest a figyelembe vett teljesítési adatok alapján az építményadót azonos mértékben, a telekadót 30 000 e Ft-tal többre lehetett tervezni.

A 2013. évi lajstrom alapján építményadóban adózók száma 1232, az adóköteles terület 348 202 m2.

A 2013. évi lajstrom alapján telekadóban adózók száma 135, az adóköteles terület 1 305 245 m2.

A Fővárosi Önkormányzatnak „A Fővárosi Önkormányzatot és a kerületi önkormányzatokat osztottan megillető bevételek 2014. évi megosztásáról” szóló rendelet-tervezetében az iparűzési adóból  való részesedésünk 3 330 386 e Ft. Ez 8 323 e Ft-tal több, mint a 2013. évi eredeti előirányzat.

A gépjárműadó tervezett előirányzata 137 000 e Ft.

A 2014. évben 20 000 e Ft talajterhelési díj bevételt vettünk számításba, ami 12 500 e Ft-tal több, mint előző évben. Ennek oka, hogy jogszabályváltozás miatt a díj mértéke jelentősen megemelkedett 100 Ft/m3 –ről 1 800 Ft/m3 –re. A talajterhelési díj adózók száma 2013. januárban 664 fő volt.

Idegenforgalmi adóra a fővárosi forrásmegosztás alapján 1 959 e Ft-ot terveztünk.

A helyi adókhoz kapcsolódó késedelmi pótlékra és bírságra összesen 11 500 e Ft-ot terveztünk.

B4 Működési bevételek

Önkormányzati lakások lakbérbevétele a 2013. évben 40 305 e Ft volt. A 2013. évi teljesítési adatok szerint a várható lakbérbevétel 2014-ben 42 000 e Ft.

Az Egyéb helyiségek bérbeadásából származó bevételi előirányzat magában foglalja a bérbe adott helyiségek bérleti díjait, amelynek tervezhető összege a nyilvántartások alapján 141 900 e Ft. A bevétel a tavalyi előirányzathoz képest 9 300 e Ft-tal több, mint az előző évben, a teljesítési adatokat figyelembe véve.

Az Egyéb működési bevételek  48 600 e Ft a következő jogcímeken keletkeznek: az önkormányzati lakások és a nem lakás célú helyiségek közüzemi díjai, közterület használati díjakból származó bevétel és a távfűtési díjhátralékból származó bevétel.

A közvetített szolgáltatások - közmű és köztemetés továbbszámlázása - tervezett előirányzata a 2013. évi teljesítésre figyelemmel 15 800 e Ft.

Az áfa bevételeink számított előirányzata, figyelembe véve az ÁFÁ-s bevételeket, összesen 67 041 e Ft.

A bankszámláinkon várhatóan keletkező, illetőleg a rövid lejáratú betételhelyezések kamatának előirányzata: 12 000 e Ft, felhalmozási betételhelyezések előirányzata 18 000 e Ft.

B5 Felhalmozási bevételek

A lakások és nem lakás célú helyiségek értékesítésénél az előző évi teljesítési adatokat vettük figyelembe, mivel a Vagyongazdálkodási Osztálynál lévő lakás és nem lakás célú helyiségekre benyújtott vásárlási szándékot nem mindig követi tényleges adás-vétel. 2014. évre számos értékesítést jelölt meg az Osztály, melyet betervezni nem lehetett.

Önkormányzati lakások értékesítése 30 000 e Ft – tartalmazza, önkormányzati egyéb helyiségek értékesítése 50 000 e Ft előirányzattal számoltunk.

B7 Felhalmozási célú átvett pénzeszközök

A helyi támogatást a lakásépítéshez-vásárláshoz korábbi években nyújtott helyi támogatás visszafizetéséből, illetőleg a hátralékok behajtásából tervezetünk 3 492 e Ft értékben, továbbá a dolgozóknak nyújtott kölcsön 12 000 e Ft értékben.

B8 Finanszírozási bevételek

A finanszírozási bevételek között 1 254 000 e Ft várható pénzmaradvánnyal számoltunk. A pénzmaradvány terhére 1 000 000 e Ft összegben az önkormányzat költségvetési kiadásai között terveztünk felhasználást. 174 000 e Ft összegben az intézmények 2013. évi alulfinanszírozását terveztük, melyet az intézmények költségvetésükben felügyeleti szervi támogatásként terveztek be. 80 000 e Ft pedig a Polgármesteri Hivatal 2013. évi alulfinanszírozása, melyet szintén felügyeleti szervi támogatások között számba vettünk a 2014. évi költségvetésében.

Az Önkormányzat kiadásai (2.3. sz. melléklet)

K1 Személyi juttatások

Személyi juttatások között a polgármester és az alpolgármesterek személyi juttatásait és a képviselők költségtérítését terveztük 105 938 e Ft összegben.

K2 Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

A személyi juttatáshoz tartozó munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó összege 28 358 e Ft.

K3 Dologi kiadások

Dologi kiadások tervezett előirányzata 1 296 544 e Ft. Ez 11 318 e Ft-tal több, mint a 2013. évi előirányzat. Az előirányzat tartalmazza 5 gondozóház karbantartását, 3 000 e Ft/gondozó házanként, valamint az útkarbantartás összegét, továbbá a 2013. év során újonnan vállalt kötelezettségek összegét (pl. Centrum tv, Helyi téma stb.).

K4 Ellátottak pénzbeli juttatása (2.6. sz. melléklet)

Az előirányzatra 51 640 e Ft-ot terveztünk, mely tartalmazza a helyi felsőoktatásban támogatottak 2 000 e Ft-os előirányzatát is. A táblázat a szociális és a gyermekvédelmi törvény által előírt támogatásokat tartalmazza részletesen a törvényi besorolás szerint, valamint az önkormányzat által elfogadott juttatásokat sorolja fel.

K5 Egyéb működési célú kiadások

Az előirányzat mindösszesen 1 447 733 e Ft, mely az alábbi rovatokra tervezett összegeket tartalmazza.

Egyéb működési célú támogatások Áh-n belülre (2.4. sz. melléklet).

Az előirányzaton belül a XX. kerületi Rendőrségnek nyújtott támogatás összege 53 025 e Ft, továbbá a BURSA támogatás a Nemzeti Erőforrás Minisztérium részére 5 000 e Ft, és terveztünk 300 e Ft-ot a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság támogatására.

A nemzetiségi önkormányzatok támogatására 8 500 e Ft-ot állítottunk be, mely 500 e Ft-tal több, mint 2013-ban.

Működési célú garancia és kezességvállalásból származó kifizetések Áh-n kívülre

Itt terveztük meg a DHK által benyújtott inkasszók fedezetét, melyek az önkormányzati lakásokban lakó bérlők távhő díjának nem fizetése esetén érvényesít a DHK.

Egyéb működési célú támogatás Áh-n kívülre (2.4. sz. melléklet)

Az egyházak támogatását 15 000 e Ft-tal terveztük meg, mely 10 000 e Ft-tal több, mint a 2013. évi eredeti költségvetési javaslat.

A Közbiztonságért Közalapítvány támogatására 2 000 e Ft-ot terveztünk, a Keresztény Advent Közösség támogatására 500 e Ft-ot és az ESMTK Egyesület támogatására 13 000 e Ft támogatást terveztünk.

Elkülönítettünk 4 000 e Ft-ot a civil szervezetek támogatására.

Az ESMTK LE Kft. 25 000 e Ft-tal, az Aranyfű Gyógyszertárt pedig 2 500 e Ft-tal támogatja az önkormányzat.

Felosztandó összegként további 7 000 e Ft-ot különítettünk el.

Tartalékok (2.5. sz. melléklet)

Az Oktatási, Kulturális és Sport ágazat valamint az Egészségügyi, Szociális és Gyermekvédelmi ágazat működés és felhalmozási célú céltartalékait célonként terveztük meg, valamint az „Egyebek” között az önkormányzat működési és felhalmozási céltartalékait terveztük.

Tartalékként terveztünk továbbá 100 000 e Ft-ot az intézmények működési kiadásainak pótlására, 90 000 e Ft-ot intézmények rekonstrukciójának tartalékaként, megterveztük a pályázatok támogatási és önrészét, az elkülönített számlák egyenlegeit.

Az általános tartalék 190 011 e Ft.

K6 Beruházások (2.7. sz. melléklet)

A beruházások előirányzata 87 695 e Ft, melyből az intézményi beruházásra 17 692 e Ft.

K7 Felújítások (2.8. sz. melléklet)

A felújítások kiadások előirányzata 339 471 e Ft, amelyből az intézményi felújítások 236 220 e Ft.

K8 Egyéb felhalmozási célú kiadások

Az előirányzat mindösszesen 51 951 e Ft, mely az alábbi rovatokra tervezett összegeket tartalmazza.

Egyéb felhalmozási célú támogatások Áh-n belülre (2.4. sz. melléklet)

Az előirányzat tartalmazza a Fővárosi Katasztrófa Védelmi Kirendeltség XX. kerületi Hivatásos Tűzoltóparancsnokság klimatizálásának 3 810 e Ft-os előirányzatát, valamint a BRFK XX. kerületi Kapitányságának legénységi szállás felújításának 23 876 e Ft-os előirányzatát. Továbbá tartalmazza a Képviselő-testület előzetes kötelezettségvállalása alapján a Jahn Ferenc Délpesti Kórház részére szakrendelő felújításra tervezett 7 000 e Ft előirányzatát.

Felhalmozási célú visszatérítendő támogatások kölcsönök törlesztése Áh-n kívülre

Az előirányzat tartalmazza a helyi támogatásra és a dolgozóknak lakásépítésre, vásárlásra, felújításra nyújtott munkáltatói kölcsön előirányzatát.

K9 Finanszírozási kiadások

Az intézmények és a Polgármesteri Hivatal működési és felhalmozási célú felügyeleti szervi támogatása 5 027 660 e Ft.

Hosszú lejáratú hitel törlesztő részként 10 830 e Ft-ot terveztünk meg, ugyanis az állam 2014. február 28-ával átvállalta az önkormányzatok fennmaradó hitelállományát. Ez az összeg a fenti időpont előtt fizetendő CIB uszoda hitelünk törlesztő részlete, mely az átvállalással még nem érintett.

Adósságot keletkeztető ügyletből eredő fizetési kötelezettség bemutatása (2.9. sz. mellékelt)

Az Áht. 29. § (3) bekezdése szerint a helyi önkormányzat évente, legkésőbb a költségvetési rendelet elfogadásáig határozatban állapítja meg a Stabilitási tv. tv. 45. § (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban (353/2011. (XII. 30.) Kormány rendelet) meghatározottak szerinti saját bevételeinek, valamint a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek a költségvetési évet követő három évre várható összegét és a futamidő végéig.

A táblázatban bemutatásra kerültek a törvényben meghatározott saját bevételek, valamint az előző években keletkezett tárgyévi fizetési kötelezettségek és a tárgyévben keletkezett, illetve keletkező a tárgyévet terhelő fizetési kötelezettségek.

A DUNA-ÁG INVEST KFT., a Raiffeisen Bank és az Önkormányzat által megkötött háromoldalú megállapodás szerint Önkormányzat megvásárolja a Duna parton létrejött szálloda komplexumot, amennyiben DUNA-ÁG INVEST KFT. az általa felvett 707 273 e Ft hitel megfizetésével kapcsolatosan a bank értesítése alapján.

TÁJÉKOZTATÓ TÁBLÁK

Pesterzsébet Önkormányzata hiteleinek állománya (2.10. sz. melléklet)

Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló, 2013. évi CCXXX. törvény (továbbiakban: 2014. évi költségvetési törvény) 67-68. §-a tartalmazza az 5000 fő feletti települési önkormányzatok részletes adósságkonszolidációjáról szóló részletszabályokat.

Ez alapján az állam teljes mértékben átvállalja a települési önkormányzatok 2013. december 31-én fennálló, a 2014. évi költségvetési törvény 67. § (1) és (2) bekezdése szerint Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3. § (1) bekezdés a)-d) és f) pontja szerinti kölcsön-, vagy hiteljogviszonyon, hiteljogviszonyt megtestesítő értékpapíron, váltókibocsátáson, pénzügyi lízingen, valamint szerződésben kapott legalább 365 nap futamidejű halasztott fizetésen, részletfizetésen alapuló tartozását, amely pénzügyi intézmény felé áll fenn.

2014-ben esedékes törlesztésként 10 830 e Ft-ot terveztünk meg, ugyanis az állam 2014. február 28-ával vállalja át az önkormányzatok fennmaradó hitelállományát. Ez az összeg a fenti időpont előtt fizetendő CIB uszoda hitelünk törlesztő részlete, mely az átvállalással így nem érintett.

Pesterzsébet Önkormányzata hitelei után fizetendő kamatkiadás tervezet (2.11. sz. melléklet)

A kamatkiadás tervezet az átvállalás időpontjáig fennálló hitelállomány után számított fizetendő kamatösszeget tartalmazza. Ennek összege figyelembe véve a törlesztő részeltek tervezésénél várható átvállalást 2014. évben várhatóan 2 739 e Ft

Pesterzsébet Önkormányzata 2014. évi bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási terve (2.12. sz. melléklet)

Az ütemterv tartalmazza az önkormányzati bevételek és kiadások ütemezését.

A bevételeknél figyelembe vettük a központi támogatások, a fővárosi önkormányzat osztottan megillető bevételei, a felhalmozási és működési célú támogatások ÁH-n belülről várható teljesülését és a saját bevételek várható teljesülését a tapasztalati adatok alapján. A kiadásoknál tapasztalati adatokkal számoltunk, illetve az ismert teljesülési kiadási adatok esetében a várható kifizetésekkel.

Pesterzsébet Önkormányzata 2014. évi közvetett támogatásai (2.13. sz. melléklet)

A közvetett támogatások az önkormányzat által megadott adatokat tartalmazzák.

A helyi adóban, illetőleg a gépjárműadóban a kedvezmények, illetőleg adómentességek alapján nyújtott közvetett támogatások tervezett összege 638 e Ft.

Az szám az építményadóból méltányosságból elengedett összeget tartalmazza, telekadó törlésére méltányosságból nem került sor. A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény értelmében az önkormányzat által nem adható sem kedvezmény sem mentesség.

Helyiségek, eszközök hasznosításából származó bevételből nyújtott kedvezmény mentesség összege 57 216 e Ft.

A járások kialakításáról szóló törvény úgy rendelkezik, hogy az települési önkormányzatok mindazon vagyona és vagyoni értékű joga, amelyek a jogszabályok által meghatározott, átvételre kerülő államizgatási feladatok ellátását biztosítják, 2013. január 1-jén a Magyar Állam ingyenes használatába kerültek. Budapest XX. kerületében 10 db helyiség szolgálja az állami szervek, míg 1 db helyiség a nemzetiségi önkormányzat feladat ellátását.

A Képviselő-testület döntése alapján 14 helyiséget adtunk bérbe, illetve használatba, gazdasági társaságunk és egyéb szervezetek részére.

Polgármesteri Hivatal bevételei (3.1. sz. melléklet)

B4 Működési bevételek

A Polgármesteri Hivatal működési bevétele 3 226 e Ft, mely 33 182 e Ft-tal kevesebb, mint a 2013. évi eredeti előirányzat. A csökkenés oka, hogy 2014-ben már nem terveztük meg a a Kormányhivatalhoz átkerült feladatok miatti továbbszámlázott bevételeket.

B8 Finanszírozási bevételek

A Polgármesteri Hivatal irányító szervi támogatása 1 817 297 e Ft, mely tartalmazza a 2013. évi alulfinanszírozás összegét, 80 000 e Ft-ot is.

Polgármesteri Hivatal kiadásai (3.2. sz. melléklet)

K1 Személyi juttatások

A személyi juttatások előirányzata 659 247 e Ft, mely 79 183 e Ft-tal több, mint a 2013. évi eredeti előirányzat. A növekedés oka többek között a Rendvédelmi Osztály kialakítása 12 fővel, valamint 2 fő megváltozott munkaképességű munkavállaló alkalmazása. Ez a létszámnövekedés kihatással van az egyéb juttatások, cafetéria, egészségügyi költségtérítés stb. kiadások növekedésére is. Továbbá terveztünk még 5 % illetményemelést is.

Cafetéria juttatásként 200 000 e Ft/fő összeget terveztünk.

K2 Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

A munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adót a személyi juttatás kiadásaihoz terveztük a törvényi előírások alapján, melynek összege: 188 226 e Ft.

K3 Dologi kiadások

A Polgármesteri Hivatal dologi kiadásai 2014. évben 358 413 e Ft, amelyek többsége a szervezési feladatokhoz kapcsolódó kiadások. Ez 16 496 e Ft-tal több mint az előző évben. A növekedés oka többek között a szerződésekből fennálló fizetési kötelezettségek növekedése, továbbá 2013-ban történt újabb kötelezettségvállalásokból adódó többletkiadás, valamint az új Rendvédelmi Osztály megalakulásával jelentkező többletkiadások.

K4 Ellátottak pénzbeli juttatása (3.4. sz. melléklet)

A melléklet a szociális és a gyermekvédelmi törvény által előírt támogatásokat tartalmazza részletesen a törvényi besorolás szerint. Az előirányzat összege: 393 456 e Ft már itt került tervezésre.

K5 Egyéb működési célú kiadások

Tartalékok (3.3. sz. melléklet)

Az előirányzat mindösszesen 76 300 e Ft, mely a 2014. évi választások kiadásaira tervezett önrész összegét, 43 000 e Ft, valamint az informatikai céltartalék összegét, 8 000 e Ft és a Polgármesteri Hivatal informatikai rendszerének fejlesztési tartalékát tartalmazza 25 000 e Ft. összegben. Általános tartalék 300 e Ft.

K6 Beruházások (3.5. sz. melléklet)

A működéssel kapcsolatos szoftverek, gépek, berendezések, tárgyi eszközök beszerzéseit tervezte a hivatal. Beruházási kiadásokra terveztünk 62 739 e Ft-ot, melyek tartalmazza többek köztt egy gépjármű, és négy robogó beszerzését a Rendvédelmi Osztály részére.

K7 Felújítások (3.6. sz. melléklet)

Az előirányzat 82 042 e Ft, mely tartalmazza a Polgármesteri Hivatal homlokzat felújításának második ütemét.

TÁJÉKOZTATÓ TÁBLÁK

Pesterzsébet Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának 2014. évi bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási terve (3.7. sz. melléklet)

Az ütemterv tartalmazza a Polgármesteri Hivatal bevételei és kiadásai ütemezését.

A működési bevételeket egyenletesen minden hónapra terveztük, ugyanúgy, ahogy a kiadások között a személyi juttatások, járulékok, dologi kiadások és segélyek folyósításának várható teljesülését. A felhalmozási kiadásokat a költségvetés elfogadását követően terveztük be március hónaptól. 

Intézmények bevételei (4., 4.1-4.22sz. mellékletek)

Intézmények bevételei

B1 Működési célú támogatások Áh-n belülről

Működési célú támogatás bevétele központi költségvetési szervtől

A Szociális Foglalkoztató 153 020 e Ft összegű bevételt tervezett, amely a Munkaügyi Központtól a „TÉLI” közfoglalkoztatási programra szervezett 356 fő foglalkoztatásával kapcsolatos pályázat bevételét jelenti. A CSILI Művelődési Központ 8 909 eFt bevételt tervezett, amely szintén a Munkaügyi Központtól a közfoglalkoztatással kapcsolatos pályázat bevételét jelenti.

2013. évben a Szociális Foglalkoztató által tervezett összeg 11 959 eFt volt, a CSILI Művelődési Központ és Baross Óvoda áthúzódó bevétele 708 eFt volt. Az emelkedés oka 2014-re, hogy az elnyert pályázatok több közfoglalkoztatott alkalmazását biztosítják 100 %-os támogatással.

Működési célú támogatás bevétele fejezeti kezelésű előirányzatoktól EU-s programok finanszírozására

A Csili Művelődési Központ a TÁMOP-3.2.12-12/1/KMR-2012-0013 „Hagyomány és innováció” európai uniós pályázaton nyert 2012. évben, melynek 2014. évre tervezett bevétele 9 607 eFt.

Működési célú támogatás bevétele társadalombiztosítási pénzügyi alapjaitól

A 2013. évi eredeti előirányzathoz viszonyítva az OEP támogatás összege 34 017 eFt-tal nőtt - az egészségügyi dolgozók bérfejlesztése és a nyugdíj-helyettesítő jövedelem kiegészítése miatt - 208 377 eFt-ra.

B2 Felhalmozási célú támogatások Áh-n belülről

Előirányzatként terveztük meg a Szociális Foglalkoztató a közfoglalkoztatottak foglalkoztatására kapott támogatását – 3 426 eFt – ot.

B4 Működési bevételek

Az intézmények működési bevételei magukban foglalják a szolgáltatások díjbevételét (nyújtott szolgáltatások ellenértéke, helyiségbérleti bevételek, alkalmazottak térítése) a közvetített szolgáltatások értékét, az intézményi ellátási díjakat, a kiszámlázott általános forgalmi adót, valamint az általános forgalmi adó visszatérítését.

A 2014. évi költségvetésben 582 788 eFt-ot terveztünk meg, amely 27 269 eFt-tal több, mint a 2013. évi előirányzat, főleg az étkeztetéssel összefüggő általános forgalmi adó visszatérítésének számítása miatt.

Az intézmények működési bevételüket a 2014. évi várható bevételeikkel tervezték meg.

B8 Finanszírozási bevételek

Irányítószervi támogatás

A 2013. évi eredeti költségvetési támogatás 2 778 132 e Ft volt, 2014. évben 3 210 363 e Ft. A növekedés oka nagymértékben az óvodák pedagógusainak 2013. szeptember 1-jei béremeléséből és létszámbővítéséből, illetve a minimálbér és garantált bérminimum emeléséből adódik. Továbbá tartalmazza az intézmények 2013. évi alulfinanszírozásából eredő pénzmaradványát, 174 000 e Ft-ot.

Intézmények kiadásai (4., 4.1-4.24. sz. mellékletek)

B1 Személyi juttatások

Az intézmények 2013. évi eredeti személyi juttatás előirányzata 1 521 119 e Ft volt, 2014. évben  ez 1 981 306 e Ft. A személyi juttatás 460 187 Ft-tal nőtt.

Az emelkedés oka az óvodák pedagógusainak 2013. szeptember 1-jei béremelése, a nevelőmunkát segítők létszámbővítése, a minimálbér és garantált bérminimum emelése, az egészségügyi dolgozók bérfejlesztése és a nyugdíj-helyettesítő jövedelem kiegészítése, a közfoglalkoztatottak létszámának jelentős emelkedése.

A 2014. évi eredeti előirányzatok között tervezésre kerültek a kötelező feladatok, remélve, hogy elegendő előirányzat áll az intézmények rendelkezésére.

A személyi juttatások javasolt előirányzata fedezetet nyújt az intézmények munkavállalóinak éves törvény szerinti illetményeire, kötelező átsorolásaira, -köztük a minimálbérre és a garantált bérminimumra történő emelésre -a 2014. január 1-jén érvényes bértábla szerint. A költségvetési rendelettervezetben szereplő előirányzat tartalmazza a 2% kereset-kiegészítés fedezetét, a 25, 30 és 40 éves munkaviszonnyal összefüggő jubileumi jutalmakat. A költségvetési rendelettervezetben szereplő előirányzat tartalmaz készenléti díjakat, műszakpótlékot, túlóra díjakat, megbízási díjakat, illetve megterveztük azoknak a közalkalmazottaknak a felmentési időre járó kifizetéseit, akik 2014-ben rendelkeznek a nyugdíj megállapításához szükséges jogosultsági idővel, és kérelmezték a munkaviszonyuk felmentéssel történő megszüntetését.

Az óvodapedagógusok 2014. szeptember 1-jei bérfejlesztésének összegét az intézményi előirányzatok nem tartalmazzák, (előreláthatólag 6 102 eFt munkaadókat terhelő járulékkal együtt, a várható támogatás összege 6 099 eFt, melyet a működési tartalék soron tervezünk, fedezi a kiadásokat).

Az intézményben dolgozók részére a tervezett költségvetés fedezetet nyújt a munkába járással kapcsolatos (vidékről bejáró munkavállalók) közlekedési költségtérítésre.

K2 Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

A munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó 2013. évben 410 261 eFt volt. 2014-ben ez 554 013 e Ft. A munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó 143 752 e Ft-tal nőtt

A személyi juttatások után 27% munkaadókat terhelő járulék és szociális hozzájárulási adót, valamint táppénz-hozzájárulást terveztünk. Itt kell tervezni a rehabilitációs hozzájárulás és a munkáltatót terhelő személyi jövedelemadó összegét, amely 2013-ban a dologi kiadások között szerepelt.

K3 Dologi kiadások

A dologi kiadások 2013. évi eredeti előirányzata 1 604 292 eFt volt, 2014. évben 1 626  970 eFt, összességében 22 678 eFt-tal nőtt.

A közüzemi díjakhoz, a szemétszállításhoz, kéménysepréshez, az intézmények által továbbszámlázásra kerülő közüzemi és egyéb díjakhoz szükséges kiadásokat a GAMESZ által kiadott segédlet, illetve a 2013. évi teljesítés alapján terveztük.

A gyermekek, tanulók étkezési kiadásai is megtervezésre kerültek, melynek a díjai 6 %-kal emelkedtek, így ezen az előirányzaton nőtt a kiadás a tavalyi tervszámokhoz képest.

A készletbeszerzések között megtervezésre kerültek a szakmai és az üzemeltetési anyagok beszerzéséhez szükséges költségek. A szakmai anyagok beszerzéséhez meghagytuk a 2013-ban a gyermek, illetve a csoportszámok arányában tervezett összegeket (gyermekenként 5000,-Ft, csoportonként 50 000,- Ft).

A működéshez szükséges üzemeltetési anyagok beszerzésére (irodaszer-, nyomtatványbeszerzés, hajtó- és kenőanyagok kiadásai, munkaruha, védőruha beszerzése, egyéb anyagbeszerzések) a tavalyi pénzforgalmi adatok és tapasztalati értékek alapján terveztünk előirányzatot.

Megtervezésre kerültek még az adatátviteli és nem adatátviteli célú távközlési díjak kiadásai, a szolgáltatási kiadások az ismert kötelezettségvállalások és az előző évi teljesítések alapján.

Az előző évhez képest a dologi kiadások csökkentek a rehabilitációs hozzájárulás és a munkáltatót terhelő személyi jövedelemadó összegével, ebben az évben a munkaadókat terhelő járulék és szociális hozzájárulási adó előirányzaton van tervezve.

A Csili Művelődési Központ a TÁMOP-3.2.12-12/1/KMR-2012-0013 „Hagyomány és innováció” európai uniós pályázat 2014. évre tervezett kiadásaira 11 915 eFt –ot tartalmaznak az kiadási előirányzatok.

K4 Ellátottak pénzbeli juttatása

Az előirányzat 450 e Ft-ot terveztünk.

K6 Beruházások

A beruházások között informatikai és egyéb tárgyi eszközök beszerzésére terveztünk előirányzatot, összesen 13 751 eFt-ot. Az összeg tartalmazza – a hat óvodában és két bölcsődében egy-egy – a takarékossági szempontokat figyelembe véve mosogatógép beszerzésének kiadását, mellyel jelentősen csökkenhetnek a víz-csatorna kiadások, a GAMESZ-nél az iskolai és GAMESZ telephelyekre hűtőgép, melegítőpult, mosógép, mosogatógép, illetve a munkaügyi, pénzügyi, számviteli dolgozók részére számítógép beszerzéséhez szükséges kiadásokat, a Szociális Foglalkoztatóban a közfoglalkoztatással kapcsolatos gépek beszerzéséhez szükséges kiadásokat.

TÁJÉKOZTATÓ TÁBLÁK

Pesterzsébet Önkormányzat intézményeinek 2014. évi bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási terve (4.23. sz. melléklet)

Az ütemterv tartalmazza az intézmények bevételei és kiadásai ütemezését.

Intézményi működési bevételek

A nem egyenletes ütemezés oka, hogy a nyári időszakban az iskolák közel két és fél hónapig, az óvodák fele négy hétig, a bölcsődék közel három hétig nem étkeztetnek.

Támogatások

A támogatások esetében egyenletes bevételi teljesülést irányoztunk elő, mert a Szociális Foglalkoztató részére kiszámítható ütemezéssel érkezik a Kormányhivataltól a közfoglalkoztatottak személyi juttatás fedezetét jelentő támogatás.

Önkormányzati támogatás

A fenti kiemelt előirányzatok mértékétől és ütemezésének teljesülésétől függ, mely tartalmazza a 2013. évi alulfinanszírozás összegét is.

Személyi juttatások

A likviditási terv készítésénél figyelembe vettük a jubileumi jutalmak kifizetésének idejét, a felmentéssel megszűnő dolgozók járandóságainak kifizetési esedékességét, a végkielégítés kifizetésének idejét.

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

A személyi juttatások ütemezéséhez igazodik.

Dologi kiadások

A leghektikusabb ütemezés ezen a kiemelt előirányzat soron látszik. Egyrészt azért, mert a közműszámlák csúszása jelentős, van úgy , hogy 3-4 hónap.

Befolyásolja a dologi kiadásainkat az oktatási – nevelési intézmények nyári nyitva tartása, mert a közétkeztetési kiadások a nyári hónapokban jelentősen lecsökkennek.

Ellátottak pénzbeni juttatásai

Ezen a kiemelt kiadási előirányzaton jelentős eltérés nincs a hónapok ütemezése között, mert a HSZI (gyermekek átmeneti otthona lakói) kapják a bevételeiket erről a sorról.

Felhalmozási kiadások

Kizárólag az év első három hónapjára ütemeztük a felhalmozási kiadások megvalósulását, mert a GAMESZ új szervezeti struktúrájának kialakításához feltétlen év elején már el kellett elindítanunk a számítástechnikai beszerzéseket és le is fog bonyolódni márciusig bezárólag.

Az intézmények 2014. évi közvetett támogatásai (4.24. sz. melléklet)

A közvetett támogatások az intézmények által megadott adatokat tartalmazzák.

Ellátottak térítési díjának, kártérítésének méltányossági alapon történő elengedésének összege 125 654e Ft.

-A 12/2008. (III. 31.) Ök. sz. rendelet a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, valamint a fizetendő térítési díjakról 19. § (6) bekezdése szerint a polgármester az intézményvezető által megállapított személyi térítési összegtől – külön méltánylást érdemlő körülmény esetén – a rendelet melléklete szerint tényleges díjkategóriától eggyel lefelé eltérhet.

-Az aktív korú lakosság számára nyújtott kedvezményes és az intézményi étkezés térítési díj különbözete éves összege.

Egyéb nyújtott kedvezmény vagy kölcsön elengedésének összege: 11 385 e Ft

A tagsági díj vagy jelképes hozzájárulás ellenében igénybe vehető szolgáltatások többek között, melyre Képviselő-testületi döntés alapján támogatásban részesülnek:

  • a közművelődésről szóló 1997. évi CXL tv. az önkormányzatok kiemelt feladatának tartja az ismeretszerző, az amatőr alkotó művelődő közösségek tevékenységének támogatását,
  • a családi összetartozást erősítő, együttes élményszolgáló tevékenységek szervezése,
  • az egyetemes komolyzenei, dzsesz, zenei és színházi kultúra értékeinek Pesterzsébeti bemutatása, a kultúra közvetítés helyi intézményének kiemelt feladata stb.

Helyiségek, eszközök hasznosításából származó bevételből nyújtott kedvezmény, mentesség összege: 2 086 e Ft, mely az előzőekben felsoroltakhoz kapcsolódik.

..

Mellékletek