Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkornányzat Képviselő-testületének 03/2015. (II.19.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 24/2012. (V. 22.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2015. 03. 01- 2015. 03. 01Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkornányzat Képviselő-testületének 03/2015. (II.19.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 24/2012. (V. 22.) önkormányzati rendelet módosításáról
2015-03-01-tól 2015-03-02-ig
Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata Képviselő-testületének
3/2015. (II. 19.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló
helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 24/2012. (V.22.) önkormányzati rendelet módosításáról
Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109. § (4) bekezdésében, továbbá a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 5. § (2) bekezdés b)-c) pontjaiban és (4) bekezdésében, a 11.§ (16) bekezdésében, 13. § (1) bekezdésében és a 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107-109. §-ban meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló
helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 24/2012. (V.22.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) 2.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bérbeadói jogokat a Képviselő-testület, a polgármester, helyiség esetében a Gazdasági Bizottság, lakás esetében a Szociális Bizottság gyakorolja.”
2.§ Az Ör. 3.§-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3.§ A Képviselő-testület:
a)felmentést adhat helyiség pályáztatása alól,
- dönt a nem lakás céljára szolgáló helyiség lakássá, valamint lakás helyiséggé történő átminősítéséről,
- dönt az önkormányzati tulajdonú lakás, nem lakás céljára szolgáló helyiség ingyenes, kizárólag közfeladat ellátása céljából történő használatba adása tárgyában, a közfeladat ellátásához szükséges mértékben.
- a 2015. évben 2015. április 30-ig, majd ezt követően minden év február 28-ig meghatározza a szociális alapon bérbe adható lakásokat,
- minden év július 31-ig felülvizsgálja a d) pontban meghatározottak szerinti döntését a bérbe adható lakásokról.”
3. § Az Ör. 5.§ helyébe a következő rendelkezés lép:
„5.§ A Gazdasági Bizottság dönt:
- a helyiség, valamint a lakás bérlő által történő rendeltetésszerű használatra alkalmassá tétele költségeinek elfogadásáról és a bérlő részére történő megtérítéséről,
b)a helyiségbe történő befogadáshoz szükséges hozzájárulás megadásáról,
c)a helyiség albérletbe adásához, a helyiség cseréjéhez történő hozzájárulás megadásáról,
- dönt a meghatározott célra épült és annak megfelelően hasznosított helyiség (különösen üzlet, műhely, garázs, iroda) más funkcióra történő bérbeadásáról,
- dönt a helyiség bérbeadásáról, amennyiben az éves bérleti díj nettó összege a 20 millió forintot nem haladja meg.”
4.§ Az Ör. 6.§ (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Szociális Bizottság dönt:
- az üres lakás hasznosításának módjáról,
- a piaci alapon bérbe adható lakásokról,
- a lakások bérbeadására beérkezett pályázatokról,
- bérleti jogviszony közös megegyezéssel történő megszüntetéséről,
- bérlőtársi jogviszony engedélyezéséről,
- albérletbe adási kérelemről,
- lakásba való befogadási kérelemről,
- a bérleti jogviszony időtartamáról és annak meghosszabbításáról határozott időtartamra,
- vagy határozatlan időtartamra:
ia ) többségi magántulajdonban levő társasházban található lakás,
ib) Pesterzsébet Önkormányzatánál legalább 10 év közszolgálati idővel rendelkező kérelmező szolgálati jogviszonyának fennállásáig szóló szerződés,
ic) a 12. § (6) bekezdése esetében.
- a 16. § és 16/A. § (1)-(4) bekezdés rendelkezései szerinti egyéb esetekben.”
5. § Az Ör. 6.§ (2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Szociális Bizottság bérbeadói jogokat gyakorol a bérleti jogviszony felmondása, valamint a 13.§ (1)-(2) bekezdésének kivételével, továbbá részt vesz a folyamatban lévő végrehajtási eljárásokkal kapcsolatos döntések meghozatalában.”
6. § Az Ör. 6.§-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A 3.§ d) pontja alapján a 2015. évben 2015. június 30-ig, majd ezt követően minden év március 31-ig - a 3.§ e) pontjának megfelelően felülvizsgált döntés alapján pedig minden év szeptember 30-ig - kiírja a szociális alapon bérbe adható lakásokra vonatkozó pályázatot.”
7. § Az Ör. 7.§ (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A lakásokat bérbe lehet adni:
a) piaci- és szociális alapon pályázat útján,
b) további bérbeadás esetén szociális, jövedelmi és vagyoni helyzet alapján,
c) bérlőkijelölési és bérlő-kiválasztási jog alapján,
d) törvényben előírt elhelyezési/bérbeadási kötelezettség alapján,
e) szolgálati lakáshoz juttatással,
f) kényszerbérletek felszámolása útján,
g) lakáscsere útján,
h) helyi közérdekből.”
8. § Az Ör. 7.§ (3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Amennyiben a kérelmező résztulajdonnal rendelkezik, a Szociális Bizottság az alábbi szempontok alapján dönt a bérleti szerződés megkötésének lehetőségéről:
- a résztulajdonos tulajdoni illetősége alapján jogosult-e a lakás használatára,
- milyen mértékben jogosult a lakás használatára,
- személyi (családi) körülményeire tekintettel elvárható-e a résztulajdon értékesítése,
- a résztulajdon nagysága,
- rászorultság mértéke.”
9. § (1) Az Ör. 5. címének helyébe a következő szöveg rész:
„5. A piaci és szociális bérbeadás pályázati eljárásának szabályai”
(2) Az Ör. 9.§ (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzati bérlakások piaci alapon történő bérbeadására a Szociális Bizottság ír ki pályázatot. A pályázati eljárás lebonyolításra a mindenkor hatályos Versenyeztetési Szabályzatot kell - e §-ban foglalt eltérésekkel, értelemszerűen – alkalmazni.”
10. § Az Ör. 9.§ (7) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A pályázatokról a Szociális Bizottság a soron következő ülésén dönt a pályázati kiírásban szereplő feltételek és szempontok szerint.”
11. § Az Ör. 9.§ (8) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A Szociális Bizottság az eljárása során a nyertes pályázó által közölt adatokat ellenőrzi.”
12. § Az Ör. 9.§-a a következő 9/A. §-al egészül ki:
„9/A.§ (1) Az önkormányzati bérlakások szociális alapon történő bérbeadására a Szociális Bizottság ír ki pályázatot. A pályázati eljárás lebonyolítására a mindenkor hatályos Versenyeztetési Szabályzatot kell az e §-ban foglalt eltérésekkel alkalmazni.
(2) A pályáztatást nyilvános eljárással kell lebonyolítani.
(3) A pályázaton benyújtott lakásigények az üres, illetve a megüresedő, valamint az önkormányzat tulajdonába újonnan bekerült lakásállományból elégíthetők ki.
(4) A pályázónak a pályázati feltételekben meghatározott igazolásokat is be kell nyújtania, különös tekintettel a pályázó és együttköltözők jövedelemigazolásaira, illetve az együttköltözők és eltartottak számáról tett nyilatkozatára.
(5) A pályázatokat a pályázat kiírásától számított 30 napon belül kell benyújtani.
(6) A beadott pályázatokat kizárólag a hiánypótlásra nyitva álló határidő lejártát követően lehet pontozni és besorolni.
(7) A pályázati kiírásnak tartalmaznia kell:
a)a bérbeadás jogcímét,
b)a bérbeadás útján hasznosítani kívánt önkormányzati lakások címét, helyrajzi számát, komfortfokozatát, szobaszámát,
c)a pályázati feltételeket, az elbírálás szempontjait és a pályázók értesítésének módját,
d)a pályázat mellékleteként benyújtandó nyilatkozatok és igazolások meghatározását,
e)az eredmény közlésének módját, időpontját,
f)a pályázat érvénytelenségének eseteit.
(8)A pályázatok rangsorolásához szükséges pontrendszert e rendelet 3. melléklete tartalmazza.
(9)A benyújtott pályázatok elbírálása a benyújtásra nyitva álló határidő lejártát követő legfeljebb 60 napon belül a Szociális Bizottság hatáskörébe tartozik.
(10)Pontegyenlőség esetén a Szociális Bizottság választja ki azt a pályázót, akinek a bérleti szerződés megkötésére ajánlatot kell tenni.
(11)A nyertes pályázó visszalépése esetén a rangsorban következő pályázó lép előre.
(12)Nyertes pályázat esetén a pályázat mellékleteként benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát minden esetben a szerződés aláírását megelőzően a jegyzőnek ellenőriznie kell. Amennyiben a benyújtott igazolásokban, nyilatkozatokban foglaltak megalapozatlanok, a pályázatot a Szociális Bizottság érvénytelenné nyilváníthatja, a pályázat eredményéről szóló döntését módosíthatja, amely esetben a rangsorban a következő pályázó lép előre.
(13)A pályázónak a pályázat benyújtásával egyidejűleg nyilatkoznia kell arról, hogy amennyiben a szerződés megszűnésekor a szociális bérletre vonatkozó feltételek hiánya miatt részére a lakás nem adható tovább bérbe, úgy a lakást elhelyezési igény nélkül a szerződés megszűnését követő 30 napon belül kiüríti, és jegyzőkönyv felvétele mellett az Önkormányzat részére rendeltetésszerű állapotban visszaadja.
(14)Azt a pályázatot, mely a szükséges mellékleteket, igazolásokat, nyilatkozatokat, a pályázati kiírásban feltüntetett egyéb dokumentumokat nem tartalmazza, érvénytelennek kell tekinteni.
(15)Szociális bérlet esetén a pályázati eljárás során is legfeljebb e rendelet 1. melléklete szerinti méltányolható lakásigény mértékét meg nem haladó szobaszámú lakás adható bérbe. A lakásigény mértékének megállapításánál a szociális bérletre jogosultat, és a vele együttköltöző személyeket kell figyelembe venni.”
13. § Az Ör. 10.§ helyébe a következő rendelkezés lép:
„10.§ (1) A rendelet hatályba lépése előtt, pályázati eljáráson kívül bérbe vett lakások további bérbeadásáról a bennlakó Bérlő részére a Szociális Bizottság dönt.
(2) Ha a határozott időre létesített bérlet a határozott idő lejárta miatt szűnik meg, feltéve, hogy nem következett be a bérlet létesítését kizáró ok, az Önkormányzat a bérlőnek biztosít elsőbbséget a lakás ismételt bérbevételére.
(3) A (2) bekezdésben biztosított jogosultságot a rendelet alkalmazásában előbérleti jognak kell tekinteni. A rendeletben meghatározott kivételekkel, az előbérleti jog alapján a korábban határozott időre szóló szerződés meghosszabbítható további három év határozott időre.
(4) Nem nyílik meg, illetve nem gyakorolható az előbérleti jog, ha a bérleti jogviszony a bérlőnek felróható okból szűnik meg, feltéve, hogy az előbérleti jog gyakorlása iránti igény bejelentésének időpontjáig a bérlőnek a felmondás előtti bérbeadói figyelmeztetés már meg lett küldve.”
14. § Az Ör. 11.§ (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Szociális, jövedelmi, illetve vagyoni helyzet alapján pályázati eljáráson kívül a 10.§-ban meghatározott követelményeken felül a következő feltételeknek megfelelő kérelmezőkkel köthető bérleti szerződés a rendelet 2. mellékletének benyújtásával:
a)a kérelmező családja, valamint az együttköltöző hozzátartozók egy főre jutó, igazolt havi nettó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a két és félszeresét, és
- a kérelmező és családja - nyilatkozata alapján - nem rendelkezik olyan vagyonnal, amelynek együttes forgalmi értéke meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 200-szorosát, és
- a kérelmező nyilatkozik, hogy az önkormányzat közigazgatási területén legalább 5 éve életvitelszerűen lakik, igazolja, hogy itt 5 éve lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik.”
15. § Az Ör. 11.§-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) Pályázat útján szociális bérlet csak azzal létesíthető:
a)akinek lakásbérleti jogviszonya nem áll fenn, kivéve az Önkormányzattal fennálló lakásbérleti jogviszonyt, ha a bérleti jogviszony létesítése és a pályázat benyújtása között legalább 5 év eltelt és a pályázó írásos nyilatkozattal vállalja, hogy nyertessége esetén az új lakásra vonatkozó bérleti szerződés megkötésével egyidejűleg a pályázat benyújtásakor bérelt ingatlanát beköltözhető, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban az Önkormányzat részére átadja,
b)a pályázatát a pályázati kiírásban nyitva álló határnapig benyújtotta,
c)a pályázat benyújtásakor a már meglévő bérleményére lakbér-és közüzemi, illetve egyéb díjtartozással nem rendelkezik,
d)a kérelmező nyilatkozik, hogy az önkormányzat közigazgatási területén legalább 5 éve életvitelszerűen lakik, igazolja, hogy itt 5 éve lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik,
e)a d) pontban foglaltak hiányában azzal a kérelmezővel is köthető bérleti szerződés, aki igazolja, hogy munkavégzés helye legalább 5 éve Pesterzsébet közigazgatási területén van, és rendelkezik az alábbi jogviszonyok valamelyikével:
ea) Munkaviszony,
eb) Megbízási szerződés keretében végzett munka,
ec) Közalkalmazotti jogviszony,
ed) Közszolgálati jogviszony,
ee) Kormánytisztviselői jogviszony,
ef) Ügyészségi szolgálati jogviszony,
eg) Fegyveres erők, rendvédelmi szervek hivatásos tagja.
f) a kérelmező családja, valamint az együttköltöző hozzátartozók egy főre jutó, igazolt havi nettó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a két és félszeresét, és
g) a kérelmező és családja - nyilatkozata alapján - nem rendelkezik olyan vagyonnal, amelynek együttes forgalmi értéke meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 200-szorosát.”
16. § Az Ör. 12.§ (2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A szolgálati lakás iránti írásbeli kérelmet az igénylőnek – a munkáltatói jogkört gyakorló vezető véleményével együtt – a Szociális Bizottsághoz kell benyújtania. A szolgálati lakás iránti igény elévülése egy év. Az igény benyújtásától számított egy éven belül ki nem elégített igény a Szociális Bizottsághoz írt kérelemmel meghosszabbítható.”
17. § Az Ör. 12.§ (8) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A szolgálati lakás bérlője abban az esetben, ha elhelyezését a bérleti jogviszony fennállása alatt saját erejéből meg tudja oldani, ennek tényéről haladéktalanul köteles írásban tájékoztatni a Szociális Bizottságot, a lakást pedig a kiköltözéstől számított 8 napon belül köteles rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban a bérbeadó rendelkezésére bocsátani.”
18. § Az Ör. 13.§ (4) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4)A Szociális Bizottság bérbe adhatja a Ltv. hatályba lépése előtt (1994. január 1.) jogcím nélküli lakáshasználóvá vált személynek az általa használt lakást, ha a bérleti jogviszony megszűnése után rendszeresen megfizette a lakáshasználati díjat és a lakás közüzemi díjait.”
19. § Az Ör. 13.§ (5) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A Szociális Bizottság a bérlő halála esetén határozott időre bérbe adhatja a lakást annak a Ltv. hatályba lépése után jogcím nélküli lakáshasználóvá vált személynek, aki
a)a bérbeadó írásbeli hozzájárulásával költözött a lakásba,
b)a befogadástól számítva legalább 5 év eltelt,
a bérlő halála után rendszeresen megfizette az önkormányzat által meghatározott lakáshasználati díjat és a lakás közüzemi díjait,
c) a bérbeadás által olyan lakáshoz jut, amelynek mérete nem haladja meg a szociális bérletre vonatkozó, az 1. melléklet szerinti lakásigény mértékét. Ennek megállapításánál jogosultként már a bérlő életében is lakóhellyel rendelkező, a bérlővel együttlakó azon személyeket lehet figyelembe venni, akik a bérbeadó hozzájárulása nélkül is befogadhatók, vagy a bérbeadó hozzájárulásával éltek a lakásban.”
20. § Az Ör. 13.§ (6) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6)A Szociális Bizottság a lakásként nyilvántartott, de állapota miatt lakhatásra nem alkalmas szükséglakást – amennyiben annak csatolása a mellette lévő lakással műszakilag megoldható – bérbe adhatja a közvetlenül mellette lévő lakás bérlőjének, vagy javaslatot tehet a Gazdasági Bizottságnak a közvetlenül mellette lévő lakás tulajdonosának történő eladásra.”
21. § Az Ör. 13.§ (7) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7)Amennyiben a (6) bekezdésben foglaltak szerint nem lehet eljárni, a Szociális Bizottság az állapota miatt lakhatásra nem alkalmas szükséglakás helyzetének rendezésére javaslatot tesz a Gazdasági Bizottságnak, hogy azt adja a társasház tulajdonába azzal a feltétellel, hogy a társasház azt lakásként nem hasznosítja, és az Alapító Okirat módosításának költsége a társasházat terheli.”
22. § Az Ör. 16.§ (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1)A határozott időtartamú szerződés legfeljebb 5 évre, szociális alapon bérbeadott lakás esetében pedig legfeljebb 3 évre szólhat.”
23. § Az Ör. 22.§ (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Szociális Bizottság a bérlő/bérlőtárs írásbeli kérelmére hozzájárulhat ahhoz, hogy a bérlő a lakásba befogadja
a)élettársát,
- a Ltv. 21. § (2) bekezdése hatálya alá nem tartozó unokáját,
- gyermeke, unokája házastársát/élettársát.”
24. § Az Ör. 31.§ (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bérlő a helyiségbe más személyt a Gazdasági Bizottság hozzájárulásával fogadhat be.”
25. § Az Ör. 33.§ (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bérlő a helyiség bérleti jogát írásba foglalt megállapodás alapján – a Gazdasági
Bizottság hozzájárulásával – másra átruházhatja.”
26. § Az Ör. 34.§ (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bérleti jog cseréjére vonatkozó feltételek a (2) bekezdés kivételével megegyeznek a 33. §-ban foglaltakkal.
27.§ Az Ör. 36.§ (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bérleti díj legkisebb mértékét a Képviselő-testület határozatban állapítja meg, ettől a mértéktől - amennyiben az éves bérleti díj nettó összege a 20 millió forintot nem haladja meg – Versenyeztetési eljárás alkalmazása esetén a Gazdasági Bizottság alacsonyabb és magasabb mértéket is megállapíthat.”
28. § Az Ör. kiegészül az 1. melléklet szerinti 3. melléklettel.
Záró rendelkezések
29. § E rendelet 2015. március 01-én lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti. E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
30. § Hatályát veszti az Ör. 29.§ g) pontja.
Szabados Ákos polgármester | Dr. Kiss Irén címzetes főjegyző |
1. melléklet a 3/2015. (II. 19.) önkormányzati rendelethez
3. melléklet a 24/2012. (V.22.) önkormányzati rendelethez
Értékelési szempontok
Szociális bérlakás pályázatok elbírálásához
1. Családi állapot
Házastársi, illetve bejegyzett élettársi kapcsolatban élők 3 pont
Élettársi kapcsolatban élők 2 pont
Egyedülálló 1 pont
Egyedülálló öregségi nyugdíjas 2 pont
2. Gyermekek száma
Együttköltöző gyermekenként 1 pont
(legfeljebb 3 pont)
3. Jövedelmi viszonyok
Család egy főre jutó nettó jövedelme:
1- 40.000 Ft 3 pont
40.001- 60.000 Ft 2 pont
60.001- mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összege 2,5-szerese* 1 pont
Egyedülálló nettó jövedelme
1 - 40.000 Ft 1 pont
40.001 - 60.000 Ft 2 pont
60.001 - mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összege 2,5-szerese* 3 pont
4. Jövedelemmel rendelkezők aránya a 18 éven felüli beköltözők között
- 50% vagy annál magasabb 2 pont
- 50% alatti 1 pont
5. Ha a pályázó, vagy a vele együttköltöző családtag fogyatékkal élőnek minősül 1 pont
6. Ha a pályázó és vele együtt költöző családtagja ellen 5 éven belül nem indult
önkormányzati bérlakás kiürítése iránti eljárás , valamint ha a pályázónak és a vele együtt költöző családtagjának a pályázat kiírását megelőző 1 évben az Önkormányzat, vagy a szolgáltatók felé bérleti díj, vagy közüzemi díjtartozása nem volt 6 pont
7. Ha a pályázónak és a vele együtt költöző családtagjának a pályázat kiírását megelőző félévben az Önkormányzat, vagy a szolgáltatók felé bérleti díj, vagy közüzemi díjtartozása nem volt 4 pont
* Az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 2,5-szerese 2015-ben 71.250,- Ft
8. Ha a pályázónak és a vele együtt költöző családtagjának a pályázat kiírását megelőző 1 évben az Önkormányzat, vagy a szolgáltatók felé bérleti díj, vagy közüzemi díjtartozása volt, de arra részletfizetést kötött. Melynek részleteit igazoltan minden hónapban hiánytalanul kiegyenlítette 2 pont
9. A pályázó a pályázat kiírását megelőző
5-10 évben kerületi lakos, illetve kerületi dolgozó volt 2 pont
10 év vagy annál régebb óta kerületi lakos, illetve kerületi dolgozó 4 pont
10. A kérelmezett lakás alapterülete az 1 főre jutó m2 figyelembevételével:
4 m2/fő alatt 0 pont
4-6 m2/fő között 2 pont
6-8 m2/fő között 4 pont
8- nagyobb m2/fő 6 pont
11. Támogató javaslat (HSZI, SZO) 4 pont
12. Munkaviszonyra vonatkozó adatok*:
A kérelmező folyamatos** munkaviszonya mióta áll fenn
0-1 év 1 pont
1-3 év 3 pont
3-5 év 5 pont
5-7 év 7 pont
8-nál vagy annál több éve 10 pont
A pályázó öregségi nyugdíjban részesül 5 pont
Az együttköltöző öregségi nyugdíjban részesül 5 pont
A pályázó rokkantsági nyugdíjban részesül 3 pont
Az együttköltöző rokkantsági nyugdíjban részesül 3 pont
13. Egyéb méltányolható körülmény a Szociális Bizottság döntése alapján: 0-10 pont
* Az öregségi nyugdíjban részesülő és egyben munkaviszonyból származó jövedelemmel is rendelkező személy esetében a számára kedvezőbb pontszámot kell figyelembe venni.
** Folyamatos munkaviszonynak minősül a munkaviszony, ha a pályázó foglalkoztatotti jogviszonya – tekintet nélkül a munkáltató személyének változására – megszakítás nélküli, illetve egymást követő jogviszonyokban a jogviszonyban töltött utolsó és az új jogviszony első napja között legfeljebb 5 naptári nap különbség van.
Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata Képviselő-testületének
3/2015. (II. 19.) önkormányzati rendelete indokolása
Általános indokolás
A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata tulajdonában álló lakásállomány felülvizsgálata 2015-ben megkezdődött.
A felmért, és a felmérés alatt álló állomány tekintetében megállapítható, hogy a kérelmezők számával nem arányos a bérbe adható lakások száma, ezeknek azonban a felújítása jelentős terhet jelentene az Önkormányzatnak.
Fentiek alapján célként fogalmazódott meg egy olyan rendszer kidolgozása, mely esetében kizárólag olyan lakások bérbeadása történne meg, melyek élhető körülményeket biztosítanának a kérelmezők számára.
A jelenlegi kérelmeket egyenként elbíráló körülményes, mára elavult rendszer helyett, egy pályázati eljárás alapján kidolgozott rendszer bevezetése javasolt.
Fentieken felül a 2014-es választásokat követően megalakult új Bizottságok elnevezésének javítása is a rendelet e tekintetben történő módosítását is indokolta.
Részletes indokolás
1.§-hoz
A 2014-es választásokat követően az új Bizottságok nevének átvezetése a jogszabályon szükségessé vált.
2.§-hoz
A pályázati rendszer bevezetése indokolja, melynek során minden évben adott dátum meghatározásával kell a döntéshozó szerveknek kijelölni a szociálisan bérbe adható lakásokat.
3.-5.§-hoz
A 2014-es választásokat követően az új Bizottságok nevének átvezetése a jogszabályon szükségessé vált.
6.§-hoz
A pályázati eljárás miatt hatáskört biztosít a Szociális Bizottságnak a pályázati eljárás kiírására szociális bérbeadás esetén.
7.§-hoz
A pályázati eljárás bevezetésével különbséget kell tenni a pályázati eljáráson kívül már korábban bérbe adott lakások további bérbe adására, illetve a pályázati eljárás során bérbe adott lakásokra vonatkozóan új kérelmezők esetén.
8.§-hoz
A 2014-es választásokat követően az új Bizottságok nevének átvezetése a jogszabályon szükségessé vált
9.§-hoz
A szociális bérlakások pályázati rendszerének jogszabályba történő beillesztésével szükséges volt a cím módosítása is.
10-11.§-hoz
A 2014-es választásokat követően az új Bizottságok nevének átvezetése a jogszabályon szükségessé vált
12.§-hoz
A pályázati eljárás bevezetésével szociális bérlakások esetében is pontosan meg kellett határozni az eljárás menetét, a követendő szempontokat, és a sajátosságokat, melyeket a Versenyeztetési Szabályzat nem, vagy nem konkrétan tartalmaz.
13.§-hoz
A pályázati eljárás kialakítása az előbérlet intézmények bevezetését is szükségessé teszi, melynek szabályozását jogszabályi keretek között kell megoldani.
14.§-hoz
A pályázati eljárásban illetve a további bérbe adás esetében a pályázati eljáráson kívüli szerződéskötés feltételeit összhangba kellett hozni.
15.§-hoz
A bérleti szerződés megkötésének feltételeit szükséges volt kibővíteni a pályázati eljárásra vonatkozó sajátosságok figyelembe vételével.
16-21.§-hoz
A 2014-es választásokat követően az új Bizottságok nevének átvezetése a jogszabályon szükségessé vált.
22.§-hoz
A jogszabályhely pontatlanul volt megfogalmazva. A határozott időtartamú szerződés nem legalább, hanem legfeljebb 5 évre köthető meg.
23.§-hoz
A 2014-es választásokat követően az új Bizottságok nevének átvezetése a jogszabályon szükségessé vált.
24-25.§-hoz
A 2014-es választásokat követően az új Bizottságok nevének átvezetése a jogszabályon szükségessé vált.
26.§-hoz
A jogszabály korábbi szövegében tévesen a 35.§-ára hivatkozott a rendelet, ugyanakkor a helyes hivatkozású jogszabályhely a rendelet 33.§-a.
27.§-hoz
A 2014-es választásokat követően az új Bizottságok nevének átvezetése a jogszabályon szükségessé vált.
28.§-hoz
Az Ör. Kiegészül az 1. melléklet szerinti 3. melléklettel.
29.§-hoz
A rendelet hatályba lépéséről rendelkezik.
30.§-hoz
Tekintettel arra, hogy az önkormányzat tulajdonában álló vagyonnal való rendelkezés szabályairól szóló 22/2012. (V. 22.) önkormányzati rendeletben szabályozás van erre vonatkozóan, így indokolatlan volt, és jogalkalmazási szempontból zavaró is, jelen rendeletben történő külön szabályozása.