Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkornányzat Képviselő-testületének 2/2020. (II.26.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébeti Polgármesteri Hivatalban a 2020. évi igazgatási szünet elrendeléséről

Hatályos: 2020. 02. 27- 2020. 12. 31

Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata



2/2020. (II. 26.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébeti Polgármesteri Hivatalban a

2020. évi igazgatási szünet elrendeléséről


Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. §


A rendelet hatálya Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébeti Polgármesteri Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott köztisztviselőre, valamint a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény hatálya alá tartozó munkavállalóra (a továbbiakban együtt: foglalkoztatottak) terjed ki, kivéve a Rendvédelmi Osztályon dolgozó foglalkoztatottakat.


  1. §


  1. A Hivatalban 2020. augusztus 10-től 19-ig (8 nap), valamint 2020. december 21-től 31-ig (7 nap) terjedő időszak igazgatási szünet.


  1. A jegyző az igazgatási szünet időtartama alatt a foglalkoztatott részére az éves alapszabadság háromötödének megfelelő, azaz legfeljebb 15 nap szabadságot ad ki.


  1. Az igazgatási szünet időszaka alatt az esedékesség évében ki nem adott szabadság egésze kiadható.


  1. §


  1. Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatalban az általános ügyfélfogadás szünetel, de a folyamatos feladatellátás és a zavartalan ügymenet biztosítása érdekében ügyeletet kell tartani.


  1. Az ügyeleti ügyfélfogadás rendjét a jegyző külön intézkedésben határozza meg.


  1. §


Az ügyeleti ügyfélfogadás rendjéről a jegyző a helyben szokásos módon (honlap, újság, hirdetőtábla) tájékoztatja a lakosságot.


  1. §


Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és 2021. január 1-jén hatályát veszti.



                        dr. Demjanovich Orsolya                                       Szabados Ákos

                                      jegyző                                                           polgármester






INDOKOLÁS


Általános indokolás


A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX törvény 232. § (3) bekezdése alapján a Képviselő-testület – a Kormány ajánlásának figyelembevételével – a rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendelhet el. Az így kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg az érintettek részére megállapított alapszabadság (25 nap) 3/5-ét, azaz a 15 napot.


A Kormány ajánlását a közszolgálati tisztviselők munka-és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunka-végzésről szóló 30/2012. (III.7.) Korm. rendelet 13-15. §-ai tartalmazzák.



Részletes indokolás



Az 1. §-hoz


Meghatározza azon személyek körét (személyi hatály), akikre a rendeletet alkalmazni kell, továbbá kivételi kört is meghatároz.


A 2. §-hoz


A Kormány ajánlásában szereplő időtartamot figyelembe véve, az ott írt időszakon belüli időpontokban határozza meg a nyári és a téli igazgatási szünet napjait a 2020. évre.

Rendelkezik a kiadható szabadság maximális mértékéről és az esedékesség évében ki nem vett szabadság teljes kiadhatóságáról.


A 3. §-hoz


Rendelkezik az igazgatási szünet alatti ügyeleti rendről, valamint kialakításának és meghatározásának módjáról.


A 4. §-hoz


Meghatározza az ügyeleti ügyfélfogadásról szóló lakossági tájékoztatás módját.


Az 5. §-hoz


Hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezést tartalmaz.