Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkornányzat Képviselő-testületének 2/2020. (II.26.) önkormányzati rendelete
a Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébeti Polgármesteri Hivatalban a 2020. évi igazgatási szünet elrendeléséről
Hatályos: 2020. 02. 27- 2020. 12. 31Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkornányzat Képviselő-testületének 2/2020. (II.26.) önkormányzati rendelete
a Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébeti Polgármesteri Hivatalban a 2020. évi igazgatási szünet elrendeléséről
2020-02-27-tól 2021-01-01-ig
Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata
2/2020. (II. 26.) önkormányzati rendelete
a Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébeti Polgármesteri Hivatalban a
2020. évi igazgatási szünet elrendeléséről
Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- §
A rendelet hatálya Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébeti Polgármesteri Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott köztisztviselőre, valamint a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény hatálya alá tartozó munkavállalóra (a továbbiakban együtt: foglalkoztatottak) terjed ki, kivéve a Rendvédelmi Osztályon dolgozó foglalkoztatottakat.
- §
- A Hivatalban 2020. augusztus 10-től 19-ig (8 nap), valamint 2020. december 21-től 31-ig (7 nap) terjedő időszak igazgatási szünet.
- A jegyző az igazgatási szünet időtartama alatt a foglalkoztatott részére az éves alapszabadság háromötödének megfelelő, azaz legfeljebb 15 nap szabadságot ad ki.
- Az igazgatási szünet időszaka alatt az esedékesség évében ki nem adott szabadság egésze kiadható.
- §
- Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatalban az általános ügyfélfogadás szünetel, de a folyamatos feladatellátás és a zavartalan ügymenet biztosítása érdekében ügyeletet kell tartani.
- Az ügyeleti ügyfélfogadás rendjét a jegyző külön intézkedésben határozza meg.
- §
Az ügyeleti ügyfélfogadás rendjéről a jegyző a helyben szokásos módon (honlap, újság, hirdetőtábla) tájékoztatja a lakosságot.
- §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és 2021. január 1-jén hatályát veszti.
dr. Demjanovich Orsolya Szabados Ákos
jegyző polgármester
INDOKOLÁS
Általános indokolás
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX törvény 232. § (3) bekezdése alapján a Képviselő-testület – a Kormány ajánlásának figyelembevételével – a rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendelhet el. Az így kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg az érintettek részére megállapított alapszabadság (25 nap) 3/5-ét, azaz a 15 napot.
A Kormány ajánlását a közszolgálati tisztviselők munka-és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunka-végzésről szóló 30/2012. (III.7.) Korm. rendelet 13-15. §-ai tartalmazzák.
Részletes indokolás
Az 1. §-hoz
Meghatározza azon személyek körét (személyi hatály), akikre a rendeletet alkalmazni kell, továbbá kivételi kört is meghatároz.
A 2. §-hoz
A Kormány ajánlásában szereplő időtartamot figyelembe véve, az ott írt időszakon belüli időpontokban határozza meg a nyári és a téli igazgatási szünet napjait a 2020. évre.
Rendelkezik a kiadható szabadság maximális mértékéről és az esedékesség évében ki nem vett szabadság teljes kiadhatóságáról.
A 3. §-hoz
Rendelkezik az igazgatási szünet alatti ügyeleti rendről, valamint kialakításának és meghatározásának módjáról.
A 4. §-hoz
Meghatározza az ügyeleti ügyfélfogadásról szóló lakossági tájékoztatás módját.
Az 5. §-hoz
Hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezést tartalmaz.