Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2024. (V. 13.) önkormányzati rendelete
a Polgármesteri Hivatalban dolgozó közszolgálati tisztviselők közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseiről
Hatályos: 2024. 05. 15- 2999. 12. 31Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2024. (V. 13.) önkormányzati rendelete
a Polgármesteri Hivatalban dolgozó közszolgálati tisztviselők közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseiről1
Pesterzsébet Önkormányzatának Képviselő-testülete a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. tv. 232. § (1) bekezdése, a 236. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseiről a következőket rendeli el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § (1) E rendelet hatálya Pesterzsébet Önkormányzata Képviselő-testületének Polgármesteri Hivatala és Közterület-felügyelete köztisztviselőinek közszolgálati jogviszonyára terjed ki.
(2) A polgármesterre, valamint a foglalkoztatási jogviszonyban álló alpolgármesterre e rendelet hatálya akkor terjed ki, ha arról kifejezetten rendelkezik.
(3) Az e rendeletben meghatározott juttatásokra felhasználható keretösszeg előirányzat nagyságát a Képviselő-testület évente a költségvetési rendeletében határozza meg.
A MUNKAIDŐ
2. § (1) A Hivatalban a heti munkaidő: 40 óra.
(2) A napi 6 órát meghaladó munkakörben foglalkoztatott köztisztviselőt – a munkaidőn belül – naponta 30 perc munkaközi szünet illeti meg, amit 12.00 és 14.00 óra között vehet igénybe.
(3) A Hivatal heti munkaidő rendje: hétfő: 8.00-18.00, kedd: 8.00-16.00, szerda: 8.00-16.30, csütörtök: 8.00-16.00, péntek: 8.00-13.30,
(4) A Hivatal ügyfélfogadási rendje: hétfő: 14.30-18.00, szerda: 8.00-16.30, péntek: 8.00-11.30
(5) A Rendvédelmi Osztály
a) ügyfélfogadási rendje: hétfő: 14.30-18.00, szerda: 8.00-16.30, péntek: 8.00-11.30
b) az általános ügyfélfogadási renden felül a nap 24 órájában folyamatos közterület-felügyelői jelenlétet biztosít Pesterzsébet közigazgatási területén, biztosítja, hogy a lakosság közérdekű bejelentéseit a nap 24 órájában megtegye, továbbá biztosítja a térfigyelő kamerarendszer 24 órás üzemeltetését;
c) a folyamatos közterület-felügyelői jelenlét biztosítására járőrszolgálatot, a lakossági bejelentések fogadására, valamint a térfigyelő kamerarendszer üzemeltetésére ügyeleti szolgálatot működtet;
d) a b)-c) pontokban meghatározott feladatok ellátása érdekében szolgálatot ellátó köztisztviselők munkaidőkeretben látják el szolgálati feladataikat;
e) állományába tartozó köztisztviselők munkaidejét, a szolgálati feladatokat ellátó köztisztviselők napi munkaidejét, valamint a munkaidőkeret tartamát az osztályvezető állapítja meg.
(6) A (3) bekezdésben meghatározott munkaidőtől eltérő munkaidő beosztást - a köztisztviselő kérelmére - az osztályvezető állapíthat meg.
VEZETŐI MUNKAKÖRÖK
3. § (1) A Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetésére kizárólag felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező köztisztviselő nevezhető ki, osztályvezetői munkakörre, főosztályvezető-helyettesi besorolással.
(2) A belső szervezeti egységen belül működő munkacsoport vezetésével kizárólag felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező köztisztviselő nevezhető kis osztályvezető-helyettesi munkakörre, osztályvezetői besorolással.
VEZETŐI ILLETMÉNYPÓTLÉK
4. § (1) A Hivatalban a vezetői munkakörrel rendelkező köztisztviselő vezetői illetménypótlékra jogosult.
(2) A vezetői illetménypótlék mértéke:
a) az osztályvezető besorolási szintnek megfelelő vezetőnél alapilletményének 10 %-a
b) a főosztályvezető-helyettes besorolási szintnek megfelelő vezetőnél alapilletményének 15 %-a
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
5. §2
6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Az önkormányzati rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2024. május 16. napjával.
Az 5. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.