Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 09. 27- 2025. 09. 27Budapest Főváros XX. Kerület Pesterzsébet Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] A rendelet módosítás célja a képviselők és bizottsági tagok vagyonnyilatkozat-tételével kapcsolatos szabályok módosítása, a sürgősségi indítvány szabályainak, a Képviselő-testületi ülésen nézőként megjelenő személyek ülésrendjének, hozzászólásának a Képviselő-testület ülései lehetséges helyszíneinek, a központi hirdetőtáblákkal kapcsolatos rendelkezések pontosítása, valamint a Képviselő-testület ülésein tanácskozási joggal rendelkező önszerveződő közösségek meghatározása.
[2] Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 21. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A vagyonnyilatkozat-tétellel kapcsolatos eljárási szabályokat e rendelet 12. melléklete tartalmazza.”
2. § A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 22. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„22. § (1) A Képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagjait a képviselő tagokkal azonos jogok illetik, illetve azonos kötelezettségek terhelik, rájuk az önkormányzati képviselőkre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni a Mötv. 40. §-ban foglalt eltérésekkel.
(2) A bizottságok nem képviselő tagjai az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvényben meghatározott szabályok szerint kötelezettek vagyonnyilatkozat-tételre, vagyonnyilatkozatuk nem nyilvános.”
3. § A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 33. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A Képviselő-testület
a) az alakuló, a rendes, valamint a rendkívüli üléseit a Városháza Dísztermében,
b) a közmeghallgatást a Csili Művelődési Központban, vagy a Bp. XX. Kossuth Lajos u. 49. szám alatti Hivatali épület Házasságkötő Termében,
c) a díszülést a Városháza Dísztermében, vagy a Bp. XX. Kossuth Lajos u. 49. szám alatti Hivatali épület Házasságkötő Termében
tartja.”
4. § A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet „Napirendek meghatározása” alcíme a következő 39/A. §-sal egészül ki:
„39/A. § (1) Sürgősségi indítványt a 47. § (3) bekezdésben meghatározott időponton túl a Polgármester, bármely bizottság, a települési képviselők legalább egynegyede és a Jegyző terjeszthet elő.
(2) Sürgősségi indítványt a Polgármesterhez írásban kell benyújtani az adott képviselő-testületi ülés megkezdéséig. Az indítványban meg kell jelölni a sürgősség alátámasztásául szolgáló tényeket.
(3) A sürgősségi indítvány napirendre vételéről a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel vita nélkül dönt.
(4) A 47. § (3) bekezdésben meghatározott időponton túl, nem sürgősségi indítványként benyújtott előterjesztéseket, a Képviselő-testület soron következő rendes ülésén lehet napirendre tűzni.”
5. § A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 43. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testületi ülésen nézőként jelenlévő személyek az ülés folyamán az ülésteremben a nekik fenntartott helyen, a karzaton foglalhatnak helyet. Kötelesek a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani, olyan jellegű tetszést, vagy nem tetszést, amely zavarhatja mások hozzászólását nem nyilváníthatnak ki. Amennyiben a jelenlévő személyek nem a részükre fenntartott helyen foglalnak helyet, a levezető elnök figyelmezteti, majd, ha továbbra sem hajlandóak a karzaton helyet foglalni, a rendzavarókat az ülésterem elhagyására kötelezheti.”
6. § A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 44. §-a a következő (4) és (5) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Azon önszerveződő közösségek felsorolását, melyeknek képviselőit tevékenységi körükben tanácskozási jog illeti meg a Képviselő-testület ülésein, e rendelet 13. melléklete tartalmazza.
(5) A tanácskozási joggal nem rendelkező személynek, ülésenként 1 alkalommal, maximum 3 percben egyszerű többséggel hozott határozattal, egyszeri hozzászólási jogot biztosíthat a Képviselő-testület a Bizottságok beszámolói, tagcserék, kérdések, bejelentések, interpellációk című napirendi pont keretében. Főszabályként a hozzászólási szándékot az ülést megelőzően 24 órával a Polgármesternél írásban kell kérni. A kérelemben meg kell jelölni a hozzászóló nevét és a hozzászólás témáját. Kivételes esetben a Képviselő-testület a hozzászólási jogot a kérelem nélkül is megadhatja.”
7. § A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 65. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„65. § (1) Helyben szokásos kihirdetés során az önkormányzati, illetve hivatali hivatalos hirdetményt (a továbbiakban: hirdetmény) az alábbi módon és helyen kell egyidejűleg megjeleníteni:
a) a Polgármesteri Hivatal (4) bekezdés szerinti központi hirdetőtábláin (4 db) 15 napra kell kifüggeszteni,
b) meg kell jelentetni az önkormányzat hivatalos honlapján (www.pesterzsebet.hu) minimum 3 hónapra,
c) hozzáférhetővé kell tenni a Hivatal Szervezési Osztályán.
(2) A hirdetményeket vagy a róluk szóló tájékoztatót lehetőség szerint meg kell jelentetni az (1) bekezdésben meghatározottakon kívül:
a) az Önkormányzat szolgáltató lapjában (Pesterzsébet újság),
b) Polgármesteri Hivatal központi hirdetőtábláján,
c) a Polgármesteri Hivatal külső hirdetőtábláin,
d) az Önkormányzat hivatalos Facebook oldalán.
(3) Az SZMSZ szempontjából hirdetménynek minősül:
a) a közmeghallgatásról szóló tájékoztatás,
b) polgármesteri, jegyzői tájékoztató,
c) választási közlemény.
(4) Központi hirdetőtáblák:
a) A hirdetmények elhelyezése céljából a Polgármesteri Hivatal 4 db központi hirdetőtáblát üzemeltet az alábbi helyeken:
aa) a Bp. XX. Kossuth Lajos tér 1. (Városháza),
ab) a Bp. XX. Kossuth Lajos utca 95. (Tátra téri piac),
ac) a Bp. XX. Vörösmarty tér 2. (Vörösmarty piac),
ad) a Bp. XX. Farkaslaka utca 31. (mintalakópark).
b) A hirdetőtáblák üzemeltetéséről a Jegyző gondoskodik.
c) Az egyházak, valamint a civil szervezetek hirdetményeit a Polgármester jóváhagyása esetén lehet elhelyezni a hivatal hirdetőtábláin.
d) A hirdetőtáblákon lakossági hirdetést elhelyezni TILOS!”
8. § A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 66. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A közmeghallgatás összehívására és lefolytatására egyebekben a képviselő-testületi ülésekre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, kivételt képez a Közmeghallgatás helye, mert azt a Képviselő-testület a CSILI Művelődési Központban vagy a Bp. XX. Kossuth Lajos u. 49. épület Házasságkötő Termében tartja.”
9. § (1) A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 3. melléklete e rendelet 1. melléklete szerint módosul.
(2) A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet e rendelet 2. melléklete szerinti 12. melléklettel egészül ki.
(3) A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet e rendelet 3. melléklete szerinti 13. melléklettel egészül ki.
10. § A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 40. § (1) bekezdésében a „9.00 órakor” szövegrész helyébe a „10.00 órakor” szöveg lép.
11. § Hatályát veszti a Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet
a) 39. § (4) bekezdése,
12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 22/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelethez
1. A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 4.5. és 4.6. pontja helyébe a következő pontok lépnek:
„4.5. Nyilvántartja és ellenőrzi a Polgármester, az alpolgármester(ek), a képviselők, nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatát, lefolytatja az ezzel kapcsolatos eljárásrendben foglaltakat.
4.6. Beszámol a Polgármester, az alpolgármester(ek), a képviselők, nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatával kapcsolatos eljárás eredményéről a Képviselő-testület soron következő ülésén.”
2. melléklet a 22/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelethez
1. Általános rendelkezések
1.1. Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 39. §-a polgármester, az alpolgármester(ek), valamint a helyi önkormányzati képviselők részére – nyilvános – vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget ír elő.
1.2. az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény (a továbbiakban: Vnytv.) 3. § (3) bekezdés e) pontja alapján a Képviselő-testület bizottságainak nem képviselő bizottsági tagjai (továbbiakban: nem képviselő bizottsági tagok) részére nem nyilvános vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget ír elő.
1.3. Ezen Eljárásrendben meghatározott eljárási szabályokat kell alkalmazni Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata polgármesterére, az alpolgármester(ek)re, a képviselőkre és a nem képviselő bizottsági tagokra.
1.4. A Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzata és szervei szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2024. (X. 24.) (továbbiakban: SZMSZ) 21. § (2) bekezdése, továbbá az SZMSZ 3. sz. mellékletének 4.5. pontja alapján a vagyonnyilatkozat-tételi eljárással összefüggő feladatokat a Pénzügyi, Ellenőrzési és Jogi Bizottság (továbbiakban: Bizottság) látja el.
1.5. A vagyonnyilatkozat-tételi eljárással összefüggő adminisztrációs és előkészítő feladatokat Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébeti Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Hivatal) Szervezési Osztályának vezetője által kijelölt munkatárs (továbbiakban: ügyintéző) látja el, jelen Eljárási Rendben meghatározottak szerint.
2. Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség
2.1. A polgármester, alpolgármester(ek), az önkormányzati képviselő (továbbiakban: képviselő) a megválasztásától, majd ezt követően minden év január 1-jétől számított harminc napon belül köteles a Mötv. 2. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot tenni, és a saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekének (e § tekintetében együtt: hozzátartozó) a vagyonnyilatkozatát.
2.2. Az ügyintéző az Mötv.-ben meghatározott határidő lejárta előtt legalább 30 nappal a vagyonnyilatkozat megtételéhez szükséges iratokat elektronikusan (e-mail-ben) megküldi a képviselők részére. Kérés esetén a nyomtatványokat papíralapon is biztosítani kell.
2.3. A vagyonnyilatkozat megtételéhez szükséges iratok:
a) tájékoztató levél a vagyonnyilatkozattételi kötelezettségről;
b) Nyilatkozat a hozzátartozókról nyomtatvány;
c) Mötv. 2. melléklet szerinti vagyonnyilatkozat nyomtatvány;
d) Felhatalmazás személyes adatok megismerésére (képviselő) nyomtatvány;
e) Felhatalmazás személyes adatok megismerésére (képviselő hozzátartozója) nyomtatvány;
2.4. A megküldött nyomtatványok közül a képviselőnek az alábbi iratokat kell kitöltve a Mötv-ben meghatározott határidőig leadni/visszaküldeni az ügyintéző részére:
a) a Nyilatkozatot a hozzátartozókról, a képviselővel egy háztartásban élő házas-, illetve élettársa és gyermeke(i) nevéről 1 példányban;
b) a képviselő vagyonnyilatkozatát elektronikus úton a Hivatal által megadott e-mail címre;
c) a képviselő hozzátartozója /hozzátartozóinak/ vagyonnyilatkozatának 1-1 példányát papíralapon;
d) a Felhatalmazás személyes adatok megismerésére (képviselő) 1 példányban, papíralapon;
e) a Felhatalmazás személyes adatok megismerésére (képviselő hozzátartozója) a hozzátartozói nyilatkozatban meghatározott személyektől 1-1 példányban, papíralapon.
2.5. Az ügyintéző
a) az elektronikus úton beérkezett vagyon-nyilatkozatot – a képviselő jelenlétében – kinyomtatja, a kinyomtatott vagyonnyilatkozatot a képviselő aláírja, majd azt az ügyintéző – a képviselő jelenlétében – borítékba teszi.
b) a hozzátartozók vagyonnyilatkozatát az ügyintéző külön-külön – a képviselő jelenlétében – borítékba zárja, amit a képviselő a lezárás mentén aláírásával hitelesít.
2.6. Az ügyintéző a vagyonnyilatkozat átvételéről és az előző évben tett vagyonnyilatkozat visszaadásáról igazolást ad ki az alábbiak szerint:
a) az „Igazolás a vagyonnyilatkozat átvételéről” nyomtatványt 2 példányban kell kitölteni;
b) 1 példány a képviselőé;
c) 1 példány a Hivatalé.
2.7. Az ügyintéző a képviselő vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség megszűnését vagy a képviselő által új vagyonnyilatkozat tételét követően, a képviselő és hozzátartozója előző évre vonatkozó vagyonnyilatkozatát visszaadja a képviselőnek. Ennek tényét a 2.6. pontban foglalt igazolás példányára is rá kell vezetni.
2.8. A Hivatal – leadási határidőt követően – a Bizottság soron következő rendes ülésére írásbeli beszámolót készít a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítéséről, közli azok nevét, akik határidőben nem tettek eleget e kötelezettségnek.
2.9. A Bizottság a beszámoló alapján határozatban állapítja meg a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség eredményét.
2.10. A Bizottság elnöke a Bizottság határozatáról a Képviselő-testületet a soron következő rendes ülésén a „Bizottságok beszámolói, tagcserék, kérdések, bejelentések, interpellációk” című napirendi pont keretén belül beszámol.
2.11. A Képviselő-testület a vagyonnyilatkozat tétel elmulasztás esetén személyre szólóan, határozatban állapítja meg a szankciót.
3. Vagyonnyilatkozat nyilvánossága
3.1. A polgármester, az alpolgármesterek, valamint a képviselők vagyonnyilatkozatait, azok leadására fennálló határidőt követő 15 napon belül Budapest Főváros XX. kerület Pesterzsébet Önkormányzatának hivatalos Honlapján, www.pesterzsebet.hu (továbbiakban: Honlap) azonosításra alkalmas adatok nélkül nyilvánosságra kell hozni és a teljes önkormányzati választási ciklus ideje alatt fent kell tartani. A hozzátartozók vagyonnyilatkozata nem nyilvános.
3.2. A 3.1. pont szerinti nyilvánosságra hozatalról, majd a törlésről a Hivatal gondoskodik.
3.3. A nyilvános papíralapú vagyonnyilatkozatba bárki betekinthet. A betekintésről nyilvántartást kell vezetni.
3.4. A nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozata nem nyilvános.
4. A vagyonnyilatkozatok nyilvántartása
4.1. A leadott vagyonnyilatkozatokat az ügyintéző a többi irattól elkülönítetten, zárható szekrényben, a Hivatal helyiségében őrzi.
4.2. A vagyonnyilatkozatokról az ügyintéző nyilvántartást vezet, képviselőkként külön – külön iratgyűjtőben.
4.3. A nyilvántartásban rögzíteni kell
a) az iratgyűjtő sorszámát;
b) a képviselő nevét;
c) az iratgyűjtőben lévő iratokat, külön jegyzékben.
4.4. Az iratgyűjtő számozása az alábbiak szerint történik:
a) a sorszám arab szám, a képviselők névsorának megfelelően;
b) perjel;
c) év (arabszámmal);
d) „Iratgyűjtő” kifejezés.
4.5. Az iratgyűjtőt az ügyintéző beszámozza a 4. pont alapján, a következő minta szerint:
4.6. Az iratgyűjtőn belül az iratokat az érkezés sorrendjében folyamatos arab sorszámmal kell ellátni.
4.7. A vagyonnyilatkozatok kezelése kizárólag jelen Eljárási Rend szerint történik, a leadott vagyonnyilatkozatok nem kerülnek iktatásra.
5. A vagyonnyilatkozatok benyújtásának ellenőrzése
5.1. A vagyonnyilatkozatok leadásával kapcsolatos ellenőrzési feladatokat a Bizottság elnöke, a Bizottság nevében eljárva végzi, biztosítva ezzel a törvényes és szabályszerű eljárásmenetet.
5.2. A Bizottság elnöke a vagyonnyilatkozatok benyújtására nyitva álló határidő leteltét követő 8 napon belül, ellenőrzi a vagyonnyilatkozatok leadását, nyilvántartását.
5.3. Az elnök az ellenőrzés során a következő szempontokat veszi figyelembe:
a) a nyilvántartást az ügyintéző ezen eljárási rendben meghatározottak szerint végzi-e,
b) biztosítottak-e a nyilvántartás formai és tartalmi feltételei,
c) az ehhez szükséges adminisztráció megfelelő-e,
d) a nyilvánosságra hozatal megfelelő módon történik-e.
5.4. Az elnök az ellenőrzésről a Bizottság soron következő ülésén beszámol, szükség szerint javaslatot tesz különböző intézkedések meghozatalára.
5.5. Annak érdekében, hogy közzétett vagyonnyilatkozatokban azonosításra lehetőséget adó személyes adat ne maradjon, a Bizottság elnöke, valamint az ügyintéző az vagyonnyilatkozatok elektronikus közzététele előtt – jegyzőkönyvben történő rögzítéssel – azt végig nézi.
5.6. Amennyiben olyan adatot találnak, amiről úgy ítélik meg, hogy az alkalmas azonosításra, az érintett képviselő figyelmét erre felhívják.
5.7. A képviselőnek a javításra – a Hivatal közreműködésével – 8 nap áll rendelkezésre. Ha él a javítás lehetőségével, akkor a korábban kinyomtatott elektronikus példányon elvégzi a javítást, majd a javított elektronikus vagyonnyilatkozatot meg kell küldeni a képviselő e-mail címére. Amennyiben a képviselő a rendelkezésre álló 8 napon belül nem nyilatkozik, azt úgy kell tekinteni, hogy nem kíván élni a javítás lehetőségével.
5.8. A Hivatal a javítást követő munkanapon, illetve a javításra vonatkozó nyilatkozat megtételére rendelkezésre álló 8 nap utáni első munkanapon a vagyonnyilatkozatot a Honlapon nyilvánosságra hozza.
6. Vizsgálati eljárás kezdeményezése
6.1. Vagyonnyilatkozat vizsgálati eljárást a bizottságnál írásban bárki kezdeményezhet a Bizottságnál.
6.2. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás célja a vagyonnyilatkozatban foglaltak valóságtartalmának ellenőrzése.
6.3. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetén van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a Bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Ha a kezdeményező 8 napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy ha a kezdeményezés nyilvánvalóan alaptalan, a Bizottság elnöke eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.
6.4. A Bizottság elnöke a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos kezdeményezés esetén felhívja a képviselőt, hogy 5 napon belül nyilatkozzon a kezdeményezéssel kapcsolatban, illetve – amennyiben azt alaposnak találja – javítsa ki a kezdeményezésben kifogásolt adatokat. Ha képviselő a kifogásolt adatokat kijavítja, az elnök nem rendeli el a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megindítását, mely tényről tájékoztatja a Képviselő-testületet és a kezdeményezőt.
6.5. Ha a képviselő a felhívásnak nem tesz eleget, illetve a kezdeményezésben foglaltakat vitatja, a Bizottság elnöke elrendeli a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megindítását. Az eljárás során a Bizottság tagjai betekinthetnek a képviselővel közös háztartásban élő hozzátartozó vagyonnyilatkozatába is.
6.6. Az eljárás során a Bizottság felhívására a képviselő köteles saját, illetve a közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekének vagyonnyilatkozatában feltüntetett adatokra vonatkozó azonosító adatokat (pl.: tulajdoni lap, számla, gépjármű forgalmi engedély, adásvételi szerződés stb.) 5 napon belül, írásban bejelenteni. Az azonosító adatokba csak a Bizottság tagjai tekinthetnek be, és azokat az eljárás lezárását követő 8 napon belül törölni kell.
6.7. A Bizottság a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési ügyeket zárt ülésen tárgyalja.
6.8. A Bizottság adatokat kérhet be és bárkit meghallgathat.
6.9. A Bizottság elnöke a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési tárgyalásról, annak idejéről és helyéről köteles az érintettet 8 nappal korábban értesíteni. Ha az érintett megjelenik, kérésére meg kell őt hallgatni.
6.10. Az eljárás eredményéről a Bizottság a Képviselő-testületet annak soron következő ülésén tájékoztatja.
6.11. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásnak ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállást (adatot) tartalmaz, egyébként az eljárás lefolytatását a Bizottság elnöke elutasítja.
6.12. Ha a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás a Bizottság tagjaira vagy az elnökre vonatkozik, őt az eljárásból ki kell zárni.
7. A nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségével kapcsolatos külön rendelkezések
7.1. A nem képviselő bizottság bizottsági tagok vagyonnyilatkozat-tételének szabályait az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény szabályait kell alkalmazni.
7.2. A nem képviselő bizottsági tagok az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 3. § (3) eb-ed) pontja alapján a törvény 5. §-ában meghatározott időpontig 2 évente kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni.
7.3. A Hivatal a kötelezettet a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség fennállásáról és esedékességének időpontjáról az esedékességet – a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget keletkeztető jogviszony létesítése kivételével – legalább 30 nappal megelőzően tájékoztatja. A tájékoztatással együtt átadja az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény és a 2.3 a) - b) és d) – e) pontban foglalt nyomtatványokat.
7.4. A nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatáról a képviselőkétől elkülönített nyilvántartást kell vezetni. A vagyonnyilatkozat megtételekor a Hivatal a vagyonnyilatkozatot azonosítóval látja el.
7.5. A vagyonnyilatkozatot tartalmazó boríték lezártságát a nem képviselő bizottság bizottsági tag és a Hivatal a borítékon elhelyezett egyidejű aláírásával igazolja. A Hivatal a vagyonnyilatkozat átvételekor igazolást ad ki.
7.6. A nem képviselő bizottsági tagok, valamint hozzátartozóik vagyonnyilatkozata nem nyilvános.
7.7. A vagyonnyilatkozatokat a Hivatal az egyéb iratoktól elkülönítetten, zárható szekrényben őrzi.
7.8. Ha a kötelezett új vagyonnyilatkozatot tett a Hivatal az általa őrzött vagyonnyilatkozat példányt – a 7.10. pontban foglalt kivétellel - visszaadja.
7.9. Vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség nem teljesítéséről a Hivatal Bizottságot a soron következő rendes ülésén, majd a Bizottság a Képviselő-testületet határidő leteltét követő első rendes képviselő-testületi ülésen tájékoztatja.
7.10. A nem képviselő bizottsági tagság megszűnése miatt tett záró vagyonnyilatkozatot, valamint a jogviszony megszűnésekor őrzött vagyonnyilatkozatot a Hivatal Szervezési Osztálya 3 évig őrzi, majd azokat a kötelezettnek visszaadja.
7.11. A vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítését, a vagyonnyilatkozatok nyilvántartását az Bizottság elnöke kétévente, az esedékesség évében június 30-át követő 15 napon belül ellenőrzi. A kétéves időszakon belül keletkezett vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítését az Bizottság elnöke esetenként ellenőrzi.
7.12. Az ellenőrzés eredményéről a bizottság elnöke soron következő ülésén tájékoztatja a bizottságot, illetve a Képviselő-testületet.
7.13. A nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozat vizsgálatára a 6. pontban foglaltakat kell megfelelően alkalmazni.”
3. melléklet a 22/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelethez