Budafok-Tétény Budapest XXII. Kerület Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelete
a képviselői fejlesztési keret eljárási szabályairól
Hatályos: 2025. 03. 01Budafok-Tétény Budapest XXII. Kerület Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelete
a képviselői fejlesztési keret eljárási szabályairól
[1] Kerületünk önkormányzatának fontos célja, hogy minél szélesebb körben vonja be a lakosságot a Budafok-Tétényt érintő döntések meghozatalába, ezt a célt szolgálja a képviselői fejlesztési keret. A képviselői fejlesztési keret létrehozásának köszönhetően a XXII. kerület élhetőbb, fenntarthatóbb és vonzóbb kerületté válik.
[2] Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) A Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) képviselői fejlesztési programot működtet, amelynek keretében a rendelkezésére álló forrásokat olyan beruházások és tevékenységek megvalósítására, illetve működtetésére használja fel, melyre a XXII. kerületben élők széles körű társadalmi egyeztetés keretében történő bevonásával az önkormányzati képviselő tesz javaslatot.
(2) Az Önkormányzat évente, a mindenkori éves költségvetésének elfogadásával egyidejűleg dönt arról a képviselői fejlesztési keretösszegről, amelyet az önkormányzati képviselő javaslatára használ fel.
2. Az önkormányzati képviselői fejlesztési keret felhasználásának eljárási szabályai
2. § (1) Az önkormányzati képviselő a képviselői fejlesztési keretének terhére az alábbi célokra tehet projektjavaslatot:
a) közösségi terek fejlesztése – játszóterek, parkok modernizálása, zöldterületek fenntartása,
b) közbiztonság javítása – közvilágítás fejlesztése, kamerarendszerek telepítése közterületeken,
c) környezettudatos fejlesztések – újrahasznosítási programok és közösségi kertészkedés támogatása.
d) városfejlesztési és üzemeltetési fejlesztések- gyalogos átkelőhelyek, forgalomcsillapítási eszközök, egyéb forgalomtechnikai létesítmények telepítése, járdaépítést, járdafelújítást, felszíni vízelvezetési feladatok ellátása (szikkasztó árkok), parkolók létesítése, út-,járda-,támfal-,lépcsőfelújítások, graffiti mentesítés.
(2) Több képviselő együttesen is javasolhat egy közös projektet, mely esetben keretösszegek részben vagy egészben összeadódnak. Több képviselő együttes javaslattétele esetében külön meg kell nevezni a projektfelelős képviselőt.
3. § (1) A projektjavaslat tervezetét a képviselő a tárgyévi költségvetési rendelet hatályba lépése után nyújthatja be a jegyzőhöz.
(2) A Polgármesteri Hivatal illetékes szakirodája a benyújtott tervezetet a benyújtástól számított 30 napon belül érdemben megvizsgálja, hogy a javaslat megvalósítható-e, továbbá az ötlet tényleges műszaki tartalma alapján megállapítja annak várható megvalósítási költségét, megvizsgálja, van-e azonos tartalmú fejlesztési feladat előkészítés alatt vagy folyamatban, keletkezik-e összevonási szabály más projekttel.
(3) A megvalósításról a Polgármesteri Hivatal illetékes szakirodájának vezetője összefoglalót készít, amelyet a jegyző küld meg a képviselő részére.
(4) A képviselő a megvalósítandó projektjavaslatról kikéri a lakosság véleményét.
(5) A projektjavaslat tervezetét a lakossági vélemények kikérése után a képviselő benyújtja a jegyzőhöz.
(6) A projektjavaslat megvalósításának a lebonyolítására a vonatkozó jogszabályok és az Önkormányzat belső szabályzói irányadóak.
4. § (1) A projektjavaslat megvalósításának lezárása után a képviselő beszámolót készít a Képviselő-testület felé.
(2) Az önkormányzati képviselői fejlesztési éves keretből megmaradó összege a következő évre átvihető.
3. Záró rendelkezések
5. § Ez a rendelet 2025. március 1-jén lép hatályba.