Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelete

egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatások ellentételezéseként fizetendő díjak összegéről

Hatályos: 2025. 03. 02

Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelete

egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatások ellentételezéseként fizetendő díjak összegéről

Hatályos: 2025. 03. 02

[1] Jelen rendelet célja Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületében az anyakönyvi események többletszolgáltatásainak és az ellentételezéseként fizetendő díjaknak a megváltozott társadalmi, gazdasági igényekhez igazított szabályozása.

[2] Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § E rendelet hatálya a házasulni vagy bejegyzett élettársi kapcsolatot (a továbbiakban: anyakönyvi esemény) létesíteni szándékozó természetes személyekre terjed ki.

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény: az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény (a továbbiakban: At.) 3. § w) pontjában meghatározott hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény,

b) hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményhez biztosított hivatali helyiség Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Polgármesteri Hivatala (1221 Budapest, Városház tér 11.)

ba) Házasságkötő terme és

bb) Záborszky Nándor terme.

c) többletszolgáltatás:

ca) hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményhez biztosított hivatali helyiségben:

- az ba) pont esetében: az anyakönyvvezető a) pont szerinti rendelkezésre állása, zeneszolgáltatás, gyertya, pezsgő és felszolgálása,

- a bb) pont esetében: az anyakönyvvezető a) pont szerinti rendelkezésre állása, zeneszolgáltatás, gyertya, pezsgő és felszolgálása, továbbá a kerületet jelképező kisértékű ajándék,

cb) hivatali helyiségen kívül: az anyakönyvvezető a) pont szerinti rendelkezésre állása és az anyakönyvi alapirat fokozott védelme.

2. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi események engedélyezésének szabályai

3. § (1) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani a házasulni vagy bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni szándékozó felekkel történő egyeztetést követően – az At. 27. § (2) és 39. § (2) bekezdéseiben foglaltak kivételével – munkanapokon és szombaton lehet.

(2) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az az anyakönyvi esemény méltóságát, tekintélyét nem csorbítja, továbbá az anyakönyvi alapirat fokozott védelme biztosítható.

(3) Sem a hivatali helyiségen kívüli, sem a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény a már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett anyakönyvi események lebonyolítását nem veszélyeztetheti.

3. Az anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjak

4. § (1) A hivatali munkaidőn kívül hivatali helyiségben történő, továbbá a hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi események többletszolgáltatásainak ellentételezéseként fizetendő díjakat a rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.

(2) A házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni szándékozók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetén az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá lakóhelyéül/tartózkodási helyéül szolgáló lakcímén lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.

(3) Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata a Kerület Napján lebonyolított házasságkötéshez díjmentesen biztosítja a Polgármesteri Hivatal Záborszky Nándor termét a Kerület Párja önkormányzati címet elnyert házasulóknak.

(4) Az e rendeletben meghatározott díjak megállapítása a mindenkor hatályos jogszabályokban foglalt aktuális adómértéknek megfelelően történik.

5. § (1) Hivatali munkaidőn kívül hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt, eseményenként – választása szerint – a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő helyett bruttó 10.000 Ft díjazás illeti meg.

(2) Hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt – a 4. § (2) bekezdésében foglaltak kivételével, eseményenként – választása szerint – a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő helyett bruttó 20.000 Ft díjazás illeti meg.

4. Záró rendelkezések

6. §1

7. § Ez a rendelet 2025. március 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 4/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelethez

A hivatali munkaidőn kívüli és hivatali helyiségben, továbbá a hivatali munkaidőn kívüli és hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi események többletszolgáltatásainak ellentételezéseként fizetendő díjak összegéről

1. Hivatali munkaidőn kívül hivatali helyiségben tartandó anyakönyvi események díjai:

1.1. a Polgármesteri Hivatal Házasságkötő termében történő anyakönyvi esemény díja 35.000 Ft, amelyből ÁFA körön kívüli szolgáltatás: 30.000 Ft, az ÁFA köteles szolgáltatások díja bruttó 5.000 Ft.

1.2. a Polgármesteri Hivatal Záborszky Nándor termében történő anyakönyvi esemény díja 100.000 Ft, amelyből ÁFA körön kívüli szolgáltatás: 93.000 Ft, az ÁFA köteles szolgáltatások díja bruttó 7.000 Ft.

2. Hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi események díja: 100.000 Ft.

3. Az 1. pont szerinti ÁFA köteles szolgáltatások:

3.1. Az 1.1. alpont szerint: gyertya, zeneszolgáltatás díja, pezsgő és felszolgálása.

3.2. Az 1.2. alpont szerint: gyertya, zeneszolgáltatás díja, pezsgő és felszolgálása, továbbá a kerületet jelképező kisértékű ajándék.

1

A 6. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.