Borsodszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2017. (III. 30.) önkormányzati rendelete

egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 03. 31

Borsodszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2017. (III. 30.) önkormányzati rendelete

egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről

2017.03.31.

Borsodszentgyörgy Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Borsodszentgyörgy Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötésre (a továbbiakban: anyakönyvi esemény).

(2) E rendelet alkalmazásában:

a) hivatali helyiség: Borsodszentgyörgy Község Önkormányzata által biztosított Borsodszentgyörgy, Szentgyörgy út 143. szám alatt található épület nagyterme illetve aljegyzői irodája

b) hivatali munkaidő: a Járdánházai Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott Borsodszentgyörgyi Kirendeltségre vonatkozó munkarend.

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályai

2. § (1) Anyakönyvi esemény - a Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti nap kivételével - hivatali munkaidőn kívül hétfő-péntek napokon 16 órától 18 óráig, szombati napon 11 órától 18 óráig terjedő időszakban engedélyezhető.

(2) Sem a hivatali helyiségen kívüli, sem a hivatali időn kívüli anyakönyvi esemény a már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett anyakönyvi események lebonyolítását nem veszélyeztetheti.

Az anyakönyvi esemény lebonyolításáért fizetendő díjak

3. § (1) Az anyakönyvi esemény házasságkötő teremben, hivatali munkaidőben történő lebonyolítása térítésmentes.

(2) Az anyakönyvi esemény házasságkötő teremben, hivatali munkaidőn kívül történő lebonyolításáért 5.000 Ft + ÁFA díjat kell fizetni az önkormányzat részére.

(3) Az anyakönyvi esemény házasságkötő termen kívüli, külső helyszínen történő lebonyolításáért 20.000 Ft + ÁFA díjat kell fizetni az önkormányzat részére.

(4) A házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.

Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke

4. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként - választása szerint - a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő helyett bruttó 4.000 Ft díjazás illeti meg.

(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként - választása szerint - a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő helyett bruttó 15.000 Ft díjazás illeti meg.

Záró rendelkezések

5. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett házassági szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.

(2) Hatályát veszti az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről szóló 4/2011.(II.16.) önkormányzati rendelet.