Hejőpapi Község Önkormányzat Képviselő testületének 7/2014(XI.12.)önkormányzati rendelete
Hejőpapi Község Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2017. 02. 24- 2017. 09. 14Hejőpapi Község Önkormányzat Képviselő testületének 7/2014(XI.12.)önkormányzati rendelete
Hejőpapi Község Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2017-02-24-tól 2017-09-14-ig
Hejőpapi Község Önkormányzat
Képviselő-testületének
7/2014. (XI. 12.) önkormányzati Rendelete
Hejőpapi Község Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hejőpapi Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32.cikk (1) bekezdés a) pontjában biztosított jogalkotó hatáskörében eljárva és Magyarország Alaptörvénye 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi Önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvény 53.§-ban kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el.
- Az Önkormányzat elnevezése, székhelye, feladatai
1.§. (1)Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Hejőpapi Község Önkormányzata (a továbbiakban önkormányzat)
(2)Az önkormányzat székhelye: 3594. Hejőpapi , Kossuth u. 57.
Az önkormányzat illetékességi területe: megegyezik a település közigazgatási területével.
(3) Az Önkormányzat az Mötv. 13. § (1) bekezdésének 6.pontjában meghatározott önkormányzati feladat ellátása érdekében óvodát alpított, melynek főbb adatait a Rendelet 3. melléklete tartalmazza. (módosítva az 5/2016. (V.18.) ÖR.)
(4) Az Önkormányzat az Mötv. 13. § (1) bekezdésének 8. és 8a. pontjában meghatározott önkormányzati feladat ellátása érdekében konyhát alapított, melynek főbb adatait a Rendelet 4. melléklete tartalmazza. (módosítva a 4/2017. (II.21.) ÖR)
3.§ Az önkormányzat feladatait, ellátási kötelezettségeit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv.(Mötv.) határozza meg.
4.§ A képviselő-testület bizottságra és polgármesterre átruházott hatásköreit e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
5.§ (1) Az átruházott hatáskör gyakorlója – az e kereten belül tett – intézkedéseiről, azok eredményeiről polgármester esetén a soron következő, rendes ülésen, egyéb hatáskörgyakorló esetén évente legalább egyszer beszámol.
(2) A képviselő kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül a polgármester, bizottság – a képviselő-testület által átruházott – önkormányzati ügyben hozott döntését.
II. Együttműködés
- Az önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat együttműködése (hatályon kívül helyezve az 5/2016. (V.18.) ÖR.)
6.§ (1) Hejőpapi község helyi nemzetiségi önkormányzata a Hejőpapi Roma Nemzetiségi Önkormányzat.
(2) Az önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat közötti együttműködést külön megállapodás szabályozza.
(3) A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80.§ (2) bekezdése alapján az önkormányzat a következő módon biztosítja az Hejőpapii Roma Nemzetiségi Önkormányzat működésének feltételeit:
- a testületi működéshez szükséges helyiség az Önkormányzat épületében ingyenesen biztosított
- a testületi működés postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatait a helyi nemzetiségi önkormányzat igénye szerint, valamint a működéssel, gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a Mezőcsáti Közös Önkormányzati Hivatal Hejőpapi Kirendeltsége látja el, egyúttal az ezzel járó költségeket az önkormányzat viseli.
2. Társulások
7.§ (1)Az önkormányzat feladatai hatékony, gazdaságos és célszerű megoldása érdekében társulásokban vesz részt.
(2) A képviselő-testület a rendelkezésre álló eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok megoldására, annak segítésére irányulnak.
(3) A társulások létrehozását, szervezeti és működési rendjét rögzítő együttműködési megállapodások az Önkormányzat nyilvántartásában szerepelnek.
3. Nemzetközi együttműködések
8.§ (1) Hejőpapi Község Önkormányzata támogatja a nemzetközi, határon átnyúló együttműködéseket.
(2) A nemzetközi kapcsolatok létrehozását, szervezeti és működési rendjét rögzítő együttműködési megállapodások az Önkormányzat nyilvántartásában szerepelnek.
- A képviselő-testület
1. A képviselő-testület működése
9.§ (1) A képviselő-testület évente legalább 6, a munkatervben meghatározott ülést tart. Az ülések nyilvánosak, azokon bárki részt vehet és a képviselő-testület előzetes hozzájárulásával felszólalhat.
(2) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 3-5 nappal megkapják. Az anyagok megküldése a képviselők és a bizottsági tagok részére papíralapon történik.
(3) A testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét az önkormányzat hirdetőtábláján közzé kell tenni, valamint azt, hogy a napirendek anyagát meg lehet tekinteni az önkormányzat hivatalában.
(4) A polgármester rendkívüli testületi ülést hív össze a képviselők egynegyedének vagy a bizottság napirendet is tartalmazó indítványára. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt 2 órával is kiküldhető a meghívó. A meghívásra írásban, személyesen és telefonon keresztül kerülhet sor, a sürgősség okát azonban közölni kell.
(5) A Képviselő-testület üléseire – az előterjesztések megküldésével – tanácskozási joggal meg kell hívni:
- a jegyzőt,
- a kirendeltség vezetőt,
- a nemzetiségi önkormányzat elnökét (hatályon kívül helyezve az 5/2016. (V.18.) ÖR.)
(6) A Képviselő-testület üléseire meghívót kell küldeni azon személyeknek és szervezetek képviselőinek, akik jelenléte a napirend tárgyalásánál a polgármester megítélése szerint szükséges.
10.§(1) A képviselő-testület megbízatásának időtartamára a Mötv. alapján elfogadja tevékenységének irányvonalát, az elsőbbséget élvező célokat, a fejlesztési elképzeléseket tartalmazó koncepciót, a gazdasági programot.
(2) A gazdasági program tervezetét a polgármester készíti el és terjeszti a képviselő-testület elé.
11.§(1) A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv.
(2) A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé.
(3) A munkaterv tartalmazza:
a) a testületi ülések tervezett időpontját,
b) az egyes ülések napirendi pontjainak felsorolását,
c) a napirendek előadóit,
(4) A munkaterv-tervezetbe fel kell venni a Mötv-ben és egyéb jogszabályokban kötelezően előírtakat, a képviselő-testület saját határozatával előírtakat, valamint a képviselő-testület bizottsága által javasoltakat.
2. A képviselő-testület ülésének vezetése
12.§(1)A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a legidősebb képviselő hívja össze és vezeti az ülést.
(2) A képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok:
- a képviselő-testület határozatképességének megállapítása
- a jegyzőkönyv-vezető kijelölése
- a jegyzőkönyv-hitelesítők kijelölése
- napirend elfogadása
- zárt ülés bejelentése
- napirendenként:
da) vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,
db)a vita összefoglalása,
dc)az indítványok szavazásra való feltevése,
dd)határozati javaslatok szavaztatása,
de)a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,
df)a napirend tárgyában hozott döntés kihirdetése
- a rend fenntartása
- ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása, a szavazás eredményének kihirdetése
- időszerű kérdésekről tájékoztatás
- tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről
- az ülés bezárása.
(3) A képviselő-testület határozatképességének szabályait a Mötv. tartalmazza.
3. A vita és a döntéshozatal módja
13.§(1) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek.
(2) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.
(3) Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.
(4) A jegyző a jogszabálysértő működést az ülés alatt bármikor, a jogszabálysértő döntést a szavazás előtt jelzi a képviselő-testület felé.
(5) A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).
(6) Minősített többség szükséges a Mötv-ben meghatározott esetekben.
(7) Amennyiben a képviselő személyes érintettségét nem jelenti be, úgy a képviselő-testület határozatban rögzíti, hogy a képviselő törvényben előírt kötelezettségének nem tett eleget.
14.§(1)A képviselő-testület a döntéseit általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.
A levezető elnök köteles a szavazatokat megszámlálni. Először a javaslat mellett, majd ellene szavazó képviselők, s végül a döntéstől tartózkodók szavaznak.
2)Az eredmény kihirdetése előtt a nem szavazók figyelmét fel kell hívni a szavazatuk hiányára. A felhívás után nyilatkoznak arról, hogy nem kívánnak szavazni, vagy pótolják az elmaradt szavazást. A nem szavazókat a határozatképesség szempontjából jelen lévő képviselőnek kell tekinteni.
3)A szavazatok összeszámlálása után a levezető elnök megállapítja a javaslat mellett, a javaslat ellen szavazók számát, a szavazástól tartózkodók számát és végül a teremben tartózkodó de a döntéshozatalban részt nem vevők számát.
15.§.(1)A képviselő-testület név szerinti szavazást rendel el, ha azt
- jogszabály előírja
- a polgármester kezdeményezi
- legalább két képviselő indítványozza
(2) Név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott választ (igen, nem tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.
16. §.(1)A Képviselő – testület
- jogszabályban meghatározott esetekben titkos szavazást tart.
(2)Titkos szavazásra bármely képviselő tehet javaslatot. A Képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt a titkos szavazás tartásáról.
(3)A titkos szavazást a Pénzügyi Bizottság tagjai bonyolítják.
(4)A titkos szavazás eredményét a Pénzügyi Bizottság állapítja meg. A szavazásról jegyzőkönyvet készít, melyet a Bizottság tagjai és a jegyzőkönyv vezetője ír alá.
4. A felvilágosítás kérés szabályai
17.§(1) A képviselők az ülésen a polgármestertől, az alpolgármesterektől, a bizottság elnökétől, valamint a jegyzőtől – az önkormányzat feladatkörébe tartozó témában –írásban-felvilágosítást kérhetnek.
(2) Felvilágosítás kérésnek az a kérdés-, ill. problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, ill. valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.
(3) A felvilágosítás-kérést a polgármesternél lehetőleg az ülés előtt 3 munkanappal írásban kell benyújtani.
(4) Amennyiben a felvilágosítás-kérést a (3) bekezdésben előírt határidőn túl vagy a testület ülésén nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a testület a soron következő ülésén dönt.
(5) Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik és ha azt nem fogadja el, arról a testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás-kérés tárgyának részletes kivizsgálását.
5. Előterjesztés
18.§(1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó:
a) tájékoztató
b) beszámoló
- rendelet-tervezet
- határozat-tervezet
(2) A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.
(3) Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján, ill. az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.
(4) Írásos előterjesztés nélkül nem tárgyalható a rendelet-alkotással összefüggő napirend.
19.§ Az előterjesztések tartalmi elemei:
a) az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása
b) a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk
c) a téma ismertetése
d) a jogszabályi háttérbemutatása
- anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása
- egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt
- határozati javaslat.
20.§ Az írásos előterjesztéseket a jegyzőnek jogszerűségi szempontból meg kell vizsgálnia.
6. A képviselő-testület döntései
21.§(1) A képviselő-testület döntései:
a) határozat (egyedi és normatív)
b) rendelet.
22.§(1) A képviselő-testület határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.
23.§(1)A képviselő-testület Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott esetekben rendeletet alkot.
(2) Rendelet alkotását a képviselő, az alpolgármester, a bizottság, a jegyző kezdeményezheti a polgármesternél.(módosítva az 5/2016. (V.18.) ÖR.)
(3) A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(4)A képviselő-testület egyes rendelet-tervezeteket az érdemi vita előtt közmeghallgatásra, a lakosság széles rétegeinek jogait, kötelességeit érintő önkormányzati rendeletek tervezeteit legalább 8 napig közszemlére bocsátja, amelynek megtörténtéről a lakosságot a helyben szokásos módon tájékoztatni kell.
24.§
(1) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.
(2) A képviselő-testület évenként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát.
(3) A jegyző gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe foglalásáról.
(4) Az önkormányzati rendelet kihirdetésének módja:
a) az Önkormányzati Hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés
b) az önkormányzat hivatalos honlapján történő megjelentetés.
7. Jegyzőkönyv
25.§(1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni a Mötv. 52.§ (1) bekezdés szerinti tartalommal. A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző és 2 fő képviselő –hitelesítő- írja alá.
(2) Valamely képviselő kérésére a jegyző köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint jegyzőkönyvbe venni.
(3) Zárt ülés esetén rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben (érintett vagy szakértő) vannak jelen. A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.
(4) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:
a) a meghívót
b) a jelenléti ívet
c) az írásos előterjesztéseket
d) a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet.
(5) A jegyzőkönyvbe való betekinthetőségről, valamint a jegyzőkönyvek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.
IV.A polgármester, az alpolgármester, a települési képviselő
1. A polgármester és az alpolgármester
26.§(1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.
(2) A képviselő-testület a polgármester javaslatára titkos szavazással minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának helyettesítésére saját tagjai közül 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(3) A polgármester javaslatára a képviselő-testület titkos szavazással minősített többséggel 1 fő „külsős” alpolgármestert választhat, aki nem tagja a Képviselő-testületnek, azonban a közösség és a község életében kiemelkedő jelentőséggel bír, a társadalom által elismert személy.
2. A települési képviselő
27.§(1) A települési képviselő jogait, kötelezettségeit az Mötv. szabályozza.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon túl a képviselő köteles:
b) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni
d) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.
(3) A települési képviselők járandóságait az önkormányzat képviselő-testülete külön rendeletben határozza meg.
(4.) A képviselőtestület tagjainak névsorát a szabályzat 1. sz. függeléke tartalmazza.
3. A képviselők és a polgármester, alpolgármester vagyonnyilatkozata
28.§ A képviselők és a polgármester, alpolgármesterek, valamint a velük közös háztartásban élő házas- vagy élettárs, valamint gyermek vagyonnyilatkozatának nyilvántartását, ellenőrzését, vizsgálatát a Pénzügyi Bizottság végzi.
VI. A képviselő-testület bizottságai
29.§(1) A képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.
(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre:
- Pénzügyi Bizottság 3 fővel , melynek 3 tagja képviselő
(3) Az önkormányzati bizottság tagjainak jegyzékét jelen rendelettel elfogadott szabályzat 2.sz. függeléke tartalmazza.
(4) A Bizottság feladatait a szabályzat 2. melléklete tartalmazza
(5) A képviselő-testület indokolt esetben – meghatározott feladat ellátására – ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, ill. az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
30.§(1) A képviselő-testület a bizottság létrehozásakor
a) dönt a bizottság elnevezéséről
b) rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról
c) meghatározza a bizottságok feladat- és hatáskörét.
(2) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.
(3) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely – a bizottság feladatkörébe tartozó – ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
31.§(1) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül a Mötv-ben szabályozott tartalommal. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, valamint a bizottság által kijelölt tagja írja alá.
(2) A bizottság tevékenységéről – a képviselő-testület munkaterve szerint – beszámol a képviselő-testületnek.
VII. Az önkormányzati hivatal és a jegyző
32.§(1) A Képviselő –testület közös önkormányzati hivatalt hozott létre Mezőcsát, Ároktő települések Képviselő –testületeivel. (módosítva az 1/2015. (I.22.)ÖR)
(2) A közös hivatal elnevezése: Mezőcsáti Közös Önkormányzati Hivatal, melynek Hejőpapi településen Kirendeltsége működik.
(3)A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti felépítéséről, munkarendjéről, ügyfélfogadási rendjéről annak Szervezeti és Működési Szabályzata rendelkezik.
(4) A Közös Önkormányzati Hivatal igény és szükség szerint köteles adatot szolgáltatni és jelentést készíteni a képviselő-testületnek és az önkormányzati bizottságnak.
(3) Hejőpapi Község Képviselő-testülete a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. tv. szerinti elektronikus kapcsolattartás lehetőségét önkormányzati hatósági ügyben nem biztosítja.
33.§(1) A Közös Önkormányzati Hivatalt a jegyző vezeti és ellátja a Mötv. 81.§ (3) bekezdés szerinti feladatokat.
VIII. Az önkormányzat gazdasági alapja, az önkormányzat vagyona
1. Az önkormányzat vagyona ,költségvetése, gazdálkodásának ellenőrzése
34.§ Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket külön önkormányzati rendelet határozza meg.
35.§(1) A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg.
(2) A költségvetési rendelet tervezetét a Pénzügyi Bizottság előzetesen kötelezően megtárgyalja és véleményezi.
(3) Az önkormányzat alaptevékenységét az SZMSZ 3. függeléke tartalmazza.(módosítva az 5/2016. (V.18.) ÖR.)
IX. Helyi népszavazás, népi kezdeményezés, lakossági fórumok
36.§(1)A helyi népszavazást a képviselő-testület köteles kitűzni, ha azt a polgármesternél a választópolgárok 25 %-a kezdeményezi.
(2) A választópolgárok 10 %-ának aláírása esetén köteles a képviselő-testület a népi kezdeményezést napirendre tűzni.
(3) A jegyző az aláírásgyűjtő íven a hitelesítéskor feltünteti e rendelet alapján szükséges aláírások számát.
(4) A helyi népszavazás kiírását és eredményét tárgyaló képviselő-testületi ülésre a polgármester tanácskozási joggal meghívja az aláírásgyűjtők képviselőjét, képviselőit.
(5)A népi kezdeményezés tárgyalására – tanácskozási joggal meg kell hívni a kezdeményezők képviselőit.
(6) A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy esetben közmeghallgatást tart, melynek fontosabb szabályai:
- a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterekhez, a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, ill. közérdekű javaslatokat tehetnek,
- a közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a községháza hirdetőtábláján kell tájékoztatni a lakosságot a rendezvény előtt legalább 5 nappal,
- a közmeghallgatást a polgármester vezeti,
- a közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.
(7) A képviselő-testület az általa meghatározott téma megvitatására esetenként lakossági fórumot hirdethet meg, mely a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatását és a legfontosabb döntések előkészítésébe való bevonást szolgálja. (módosítva a 4/2017. (II.21.) ÖR)
a. A lakossági fórum tartásának helyéről, idejéről, az ismertetésre kerülő tárgykörökről a lakosságot az önkormányzat hirdetőtábláján (3594 Hejőpapi, Kossuth utca 57.), a helyi médiákban legalább 8 nappal a fórum megtartása előtt tájékoztatni kell.
b. A lakossági fórumra meg kell hívni a képviselőket, a jegyzőt.
c. A lakossági fórumot a polgármester vezeti, a jegyző gondoskodik a jegyzőkönyv elkészítéséről, melyet a polgármester, a jegyző és 2 fő képviselő –hitelesítő- ír alá.
d. A lakossági fórumok előkészítéséhez és lebonyolításához a fórum témájában az önkormányzati hivatal illetékes köztisztviselői nyújtanak segítséget.
X. Záró rendelkezések
37.§(1) Ez a rendelet (továbbiakban: SZMSZ) kihirdetését követő. napon lép hatályba.
(2) Ezen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Hejőpapi község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2011. (V.20.) önkormányzati rendelete.
Tóthné Bodnár Irén Miskolci Tibor
címzetes főjegyző polgármester
1.melléklet
Nincs átruházott hatáskör
2. melléklet
Pénzügyi Bizottság pénzügyi, gazdasági feladatai:
- Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit.
- Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását – külön tekintettel a saját bevételekre -, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az előidéző okokat.
- Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.
- Véleményezi a vállalkozásokban való önkormányzati részvételt célzó testületi előterjesztéseket.
- Javaslatot tesz a helyi adók, közterület-használati, bérleti, használati díjak összegére.
- Tevékenységével, javaslataival közreműködik az önkormányzati vagyonnal, eszközökkel való hatékony gazdálkodásban, a felújítások, fejlesztések szakszerű, megalapozott lebonyolításában.
- Előzetesen véleményezi a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, az önkormányzati vagyont érintő döntéseket, beleértve a különböző fejlesztési terveket, koncepciókat, a konkrét (egyedi) önkormányzati beruházásokat, fejlesztési és felújítási javaslatokat.
A Bizottság vagyonnyilatkozat nyilvántartásával kapcsolatos feladatai:
1. A képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése.
2. A vagyonnyilatkozatok nyilvántartása.
3. A vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását.
4. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása.
5. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.
A Bizottság jogi, ügyrendi feladatai
- Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálása.
2. Ellátja a testület hatáskörébe tartozó választási, kinevezési ügyekkel kapcsolatos szavazás lebonyolításával összefüggő feladatokat,
3. Közreműködik a képviselőtestület munkáját érintő ügyrendi, jogi feladatok ellátásában
3. melléklet
Törzskönyvi alany azonosító adatai:
Törzskönyvi azonosító szám: 684196
Adószám: 16676213-2-05
KSH statisztikai számjel: 16676213-8510-322-05
Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 2003.09.30.
OM azonosító: 028685
Megnevezés: Hejőpapi Hétszínvirág Óvoda
Cím: 3594 Hejőpapi, Bartók Béla út 4.
Óvodavezető: Kopcsóné Vizsolyi Zsuzsanna
Alaptevékenységi besorolás:
Államháztartási szakágazat: 851020 Óvodai nevelés
Kormányzati funkció:
091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai
091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
4. melléklet
Törzskönyvi alany azonosító adatai:
Törzskönyvi azonosító szám: 836472
Adószám: 15836476-2-05
KSH statisztikai számjel: 15836476-5629-322-05
Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 2016.12.23.
Megnevezés: Hejőpapi Konyha és Étkezde
Cím: 3594 Hejőpapi, Bartók Béla út 4.
Intézményvezető: Berecz Sándor
Alaptevékenységi besorolás:
Államháztartási szakágazat: 562900 Egyéb vendéglátás
Kormányzati funkció:
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
107051 Szociális étkeztetés
1. függelék
HEJŐPAPI KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ TESTÜLET
2014. október 12-én megválasztott képviselőtestületi tagok névsora
Polgármester Miskolci Tibor
Képviselőtestületi tagok Balla Gyula
Deák Mihály
Dr. Osir Godfreyné
Morvainé Vizsolyi Mária
Nemes Sándor
Zongor Zoltán Istvánné
2. függelék
Pénzügyi Bizottság tagjainak névsora
Tagok: Dr. Osir Godfreyné
Morvainé Vizsolyi Mária
Zongor Zoltánné
3. függelék
Önkormányzat alaptevékenységei:
Alaptevékenységi besorolás:
841105 államháztartási szakágazat - Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
Kormányzati funkciók:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
013210 Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások
013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
021020 Védelmi képesség fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés
031010 Közbiztonság, közrend igazgatása
032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
074011 Foglalkozás-egészségügyi alapellátás
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
102050 Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
104051 Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások
107051 Szociális étkeztetés
107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások