Hejőpapi Község Önkormányzat Képviselő testületének 5/2018(XI.19.)önkormányzati rendelete
Hejőpapi Község Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2018. 11. 19- 2019. 07. 31Hejőpapi Község Önkormányzat Képviselő testületének 5/2018(XI.19.)önkormányzati rendelete
Hejőpapi Község Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2018-11-19-tól 2019-07-31-ig
Hejőpapi Község Önkormányzat Képviselő-testületének
5/2018. (XI. 19.) önkormányzati rendelete
Hejőpapi Község Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hejőpapi Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk
(2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében és a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- Az Önkormányzat elnevezése, székhelye, feladatai
1. §
(1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Hejőpapi Község Önkormányzata
(a továbbiakban: Önkormányzat).
(2) Az önkormányzat székhelye: 3594 Hejőpapi, Kossuth u. 57.
2. §
(1) Az önkormányzat feladatait, ellátási kötelezettségeit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) határozza meg.
(2) Az Önkormányzat tevékenységéhez kapcsolódó feladatainak felsorolását Hejőpapi
Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2018. (XI. 19.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. függeléke tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat a Mötv. 13. § (1) bekezdésének 6. pontjában meghatározott önkormányzati feladat ellátása érdekében óvodát alapított, melynek főbb adatait a Rendelet
1. melléklete tartalmazza.
(4) Az Önkormányzat a Mötv. 13. § (1) bekezdésének 8 és 8a. pontjában meghatározott önkormányzati feladat ellátása érdekében konyhát alapított, melynek főbb adatait a Rendelet
2. melléklete tartalmazza.
3. §
(1) A képviselő-testület a pénzben és természetben nyújtható szociális ellátásokról szóló 4/2015. (II. 26.) önkormányzati rendeletében meghatározott egyes feladatait illetve hatásköreit átruházza a polgármesterre.
(2) A képviselő-testület a Mötv. 41. § (4) bekezdése alapján egyes hatásköreit átruházza azokra a társulásokra – a társulások döntéshozó szerveire – , amelyeknek tagja az önkormányzat.
(3) Az átruházott hatásköröket a Rendelet 3. melléklete tartalmazza.
4. §
(1) Az átruházott hatáskör gyakorlója – az e kereten belül tett – intézkedéseiről, azok eredményeiről polgármester esetén a soron következő rendes ülésen, egyéb hatáskörgyakorló esetén évente legalább egyszer beszámol.
- Együttműködés
Társulások
5. §
(1) Az önkormányzat feladatai hatékony, gazdaságos és célszerű megoldása érdekében társulásokban vesz részt.
(2) A képviselő-testület a rendelkezésre álló eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok megoldására, annak segítésére irányulnak.
(3) A társulások létrehozását, szervezeti és működési rendjét rögzítő együttműködési megállapodások az Önkormányzat nyilvántartásában szerepelnek.
- A képviselő-testület
- A képviselő-testület működése
6. §
(1) A képviselő-testület évente legalább a munkatervben meghatározott számú ülést tart. Az ülések nyilvánosak, azokon bárki részt vehet és a képviselő-testület előzetes hozzájárulásával felszólalhat.
(2) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább
3 nappal megkapják. Az anyagok megküldése a képviselők és a bizottsági tagok részére papíralapon, illetve nagyobb terjedelem esetén elektronikus úton történik.
(3) A meghívót legalább 3 nappal az ülés előtt ki kell függeszteni az önkormányzat hirdetőtábláján és közzé kell tenni a község internetes honlapján. Rendkívüli ülés esetén az ülés előtt 2 órával is kifüggeszthető a meghívó. A meghívónak tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét és időpontját,
b) a javasolt napirendi pontokat,
c) a napirendek előadóit.
(4) A polgármester rendkívüli testületi ülést hív össze a képviselők egynegyedének vagy a bizottság napirendet is tartalmazó indítványára. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt 2 órával is kiküldhető a meghívó. A meghívásra bármilyen értesítési mód igénybe vehető, a sürgősség okát azonban közölni kell.
(5) A Képviselő-testület üléseire - az előterjesztések megküldésével – tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) jegyzőt,
b) a kirendeltség-vezetőt.
(6) A Képviselő-testület üléseire meghívót kell küldeni azon személyeknek és szervezetek képviselőinek, akik jelenléte a napirend tárgyalásánál a polgármester megítélése szerint szükséges.
7. §
(1) A képviselő-testület megbízatásának időtartamára a Mötv. alapján elfogadja tevékenységének irányvonalát, az elsőbbséget élvező célokat, a fejlesztési elképzeléseket tartalmazó koncepciót, a gazdasági programot.
(2) A gazdasági program tervezetét a polgármester készíti el és terjeszti a képviselő-testület elé.
8. §
(1) A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv.
(2) A munkaterv tervezetét - a polgármester irányításával - a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé.
(3) A munkaterv tartalmazza:
- a testületi ülések tervezett időpontját,
- az egyes ülések napirendi pontjainak felsorolását,
- a napirendek előadóit.
(4) A munkaterv-tervezetbe fel kell venni a Mötv.-ben és egyéb jogszabályokban kötelezően előírtakat, a képviselő-testület saját határozatával előírtakat, valamint a képviselő-testület bizottsága által javasoltakat.
- A képviselő-testület ülésének vezetése
9. §
(1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a legidősebb képviselő hívja össze és vezeti az ülést.
(2) A képviselő testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok:
- a képviselő-testület határozatképességének megállapítása
- napirend elfogadása
- zárt ülés bejelentése
- napirendenként:
da) vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,
db) a vita összefoglalása,
dc) az indítványok szavazásra való feltevése,
dd) határozati javaslatok szavaztatása,
de) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,
df) a napirend tárgyában hozott döntés kihirdetése
- a rend fenntartása
- ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása, a szavazás eredményének kihirdetése
- időszerű kérdésekről tájékoztatás
- tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről
- az ülés bezárása
(3) A képviselő-testület határozatképességének szabályait a Mötv. tartalmazza.
(4) A tanácskozás rendjének fenntartásáról az ülés vezetője gondoskodik. Ennek során:
a) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan, az ülést zavaró magatartást tanúsít,
b) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy akinek a hozzászólása másokat sértő,
c) a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonhatja a szót, amelynek következményeként az illető személy ugyanazon napirendi pont tárgyalásánál nem szólalhat fel,
d) az ülést általa meghatározott időre felfüggeszti, ha olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi.
- A vita és a döntéshozatal módja
10. §
(1) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek. A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak napirendenként két alkalommal kérdést intézhetnek. Az első alkalommal a hozzászólásra, illetve a kérdésre rendelkezésre álló idő
3 perc, második alkalommal 2 perc.
(2) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.
(3) Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.
(4) A jegyző a jogszabálysértő működést az ülés alatt bármikor, a jogszabálysértő döntést a szavazás előtt jelzi a képviselő-testület felé.
(5) A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).
(6) Minősített többség szükséges a Mötv.-ben meghatározott esetekben.
(7) Amennyiben a képviselő személyes érintettségét nem jelenti be, úgy a képviselő-testület határozatban rögzíti, hogy a képviselő törvényben előírt kötelezettségének nem tett eleget.
11. §
(1) A képviselő–testület a döntéseit általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.
A levezető elnök köteles a szavazatokat megszámlálni. Először a javaslat mellett, majd ellene szavazó képviselők, s végül a döntéstől tartózkodók szavaznak.
12. §
(1) A képviselő-testület név szerinti szavazást rendel el, ha azt
- jogszabály előírja,
- a polgármester kezdeményezi,
- legalább két képviselő indítványozza.
(2) Név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.
13. §
(1) A Képviselő-testület a jogszabályban meghatározott esetekben titkos szavazást tart.
(2) Titkos szavazásra bármely képviselő tehet javaslatot. A Képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt a titkos szavazás tartozásáról.
(3) A titkos szavazást a Pénzügyi Bizottság tagjai bonyolítják le.
(4) A titkos szavazás eredményét a Pénzügyi Bizottság állapítja meg. A szavazásról jegyzőkönyv készül, melyet a Pénzügyi Bizottság tagjai és a jegyzőkönyv vezetője ír alá.
4.A felvilágosítás kérés szabályai
14. §
(1) A képviselők az ülésen a polgármestertől, az alpolgármestertől, a bizottság elnökétől, valamint a jegyzőtől – az önkormányzat feladatkörébe tartozó témában – írásban felvilágosítást kérhetnek.
(2) Felvilágosítás kérésnek az a kérdés-, ill. problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, ill. valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.
(3) A felvilágosítás-kérést a polgármesternél lehetőleg az ülés előtt 3 munkanappal írásban kell benyújtani.
(4) Amennyiben a felvilágosítás-kérést a (3) bekezdésben előírt határidőn túl vagy a testület ülésén nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a testület a soron következő ülésén dönt.
(5) Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik és ha azt nem fogadja el, arról a testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás-kérés tárgyának kivizsgálását.
5. Előterjesztés
15. §
(1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó:
a) tájékoztató
b) beszámoló
c) rendelet-tervezet
d) határozat-tervezet
(2) A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.
(3) Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján, ill. az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.
(4) Írásos előterjesztés nélkül nem tárgyalható a rendelet - alkotással összefüggő napirend.
16. §
Az előterjesztések tartalmi elemei:
a) az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása,
b) a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk,
c) a téma ismertetése,
d) a jogszabályi háttér bemutatása,
e) anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása,
f) egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt,
g) határozati javaslat.
17. §
Az írásos előterjesztéseket a jegyzőnek jogszerűségi szempontból meg kell vizsgálnia.
6. A képviselő-testület döntései
18. §
A képviselő-testület döntései:
a) határozat (egyedi és normatív)
b) rendelet
19. §
A képviselő-testület határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.
20. §
(1) A képviselő-testület Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott esetekben rendeletet alkot.
(2) Rendelet alkotását a képviselő, a polgármester, az alpolgármester, a bizottság és a jegyző kezdeményezheti a polgármesternél.
(3) A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
21. §
(1) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.
(2) A képviselő-testület évenként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát.
(3) A jegyző gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe foglalásáról.
(4) Az önkormányzati rendeletek kihirdetését a jegyző végzi el az önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel. Kihirdetni csak a polgármester és a jegyző által aláírt rendeletet lehet. A kihirdetett rendeletek egy példányát a község honlapján is közzé kell tenni.
7. Jegyzőkönyv
22. §
(1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni a Mötv. 52. § (1) bekezdés szerinti tartalommal. A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző és 2 fő képviselő – hitelesítő – írja alá.
(2) Valamely képviselő kérésére a jegyző köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint jegyzőkönyvbe venni.
(3) Zárt ülés esetén rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben (érintett vagy szakértő) vannak jelen. A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.
(4) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:
a) a meghívót
b) a jelenléti ívet
c) az írásos előterjesztéseket
d) a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet.
(5) A jegyzőkönyvbe való betekinthetőségről, valamint a jegyzőkönyvek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.
- A polgármester, az alpolgármester, a települési képviselő
- A polgármester és az alpolgármester
23. §
(1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.
(2) A képviselő-testület a Mötv.-ben foglaltak szerint a polgármester javaslatára titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának helyettesítésére saját tagjai közül 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(3) A polgármester általános helyettese az alpolgármester. Az alpolgármester akadályoztatása esetén a helyettesítésre a legidősebb képviselő jogosult.
- A települési képviselő
24. §
(1) A települési képviselő jogait, kötelezettségeit a Mötv. szabályozza.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon túl a képviselő köteles:
a) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni
b) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.
(3) A települési képviselők járandóságait az önkormányzat képviselő-testülete külön rendeletben határozza meg.
(4) A képviselő-testület tagjainak névsorát a Rendelet 2. függeléke tartalmazza.
3. A polgármester, alpolgármester és képviselők vagyonnyilatkozatai
25. §
(1) A polgármester, alpolgármester, képviselők, valamint a velük közös háztartásban élő házas- vagy élettárs, továbbá gyermekei vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek. A vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, ellenőrzését, vizsgálatát a Pénzügyi Bizottság végzi.
V. A képviselő-testület bizottságai
26. §
(1) A képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.
(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre:
- Pénzügyi Bizottság 3 fővel, melynek 3 tagja képviselő.
(3) Az önkormányzati bizottság tagjainak jegyzékét a Rendelet 3. függeléke tartalmazza.
(4) A Bizottság feladatait a Rendelet 4. melléklete tartalmazza
(5) A képviselő-testület indokolt esetben – meghatározott feladat ellátására – ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, ill. az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
27. §
(1) A képviselő-testület a bizottság létrehozásakor
a) dönt a bizottság elnevezéséről
b) rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról
c) meghatározza a bizottságok feladat- és hatáskörét.
(2) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.
(3) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely - a bizottság feladatkörébe tartozó - ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
28. §
(1) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül a Mötv.-ben szabályozott tartalommal. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, valamint a bizottság által kijelölt tagja írja alá.
(2) A bizottság tevékenységéről - a képviselő-testület munkaterve szerint - beszámol a képviselő-testületnek.
- Az önkormányzati hivatal és a jegyző
29. §
(1) A Képviselő-testület közös önkormányzati hivatalt hozott létre Mezőcsát és Ároktő települések Képviselő-testületeivel.
(2) A közös hivatal elnevezése: Mezőcsáti Közös Önkormányzati Hivatal, melynek Hejőpapi településen Kirendeltsége működik.
(3) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti felépítéséről, munkarendjéről, ügyfélfogadási rendjéről annak Szervezeti és Működési Szabályzata rendelkezik.
(4) A Közös Önkormányzati Hivatal igény és szükség szerint köteles adatot szolgáltatni és jelentést készíteni a képviselő-testületnek és az önkormányzati bizottságnak.
30. §
(1) A Közös Önkormányzati Hivatalt a jegyző vezeti és ellátja a Mötv. 81. §
(3) bekezdés szerinti feladatokat.
(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége vagy tartós akadályoztatás esetén – legfeljebb 6 hónapi időtartamra – a jegyzői feladatokat megbízott kirendeltség-vezető látja el.
- Az önkormányzat gazdasági alapja, az önkormányzat vagyona
1.Az önkormányzat vagyona, költségvetése, gazdálkodásának ellenőrzése
31. §
(1) Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket külön önkormányzati rendelet határozza meg.
32. §
(1) A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg.
(2) A költségvetési rendelet tervezetét a Pénzügyi Bizottság előzetesen kötelezően megtárgyalja és véleményezi.
VIII. A lakossági fórumok
33. §
(1) A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal közmeghallgatást tart, melynek fontosabb szabályai:
a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, az alpolgármesterekhez, a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, ill. közérdekű javaslatokat tehetnek,
b) a közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a községháza hirdetőtábláján kell tájékoztatni a lakosságot a rendezvény előtt legalább 5 nappal,
c) a közmeghallgatást a polgármester vezeti,
d) a közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.
(2) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, ill. a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében – az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából – falugyűlést hívhat össze.
(3) Nincsenek olyan önszerveződő közösségek melyek képviselőit tevékenységi körükben megilletné a tanácskozási jog a képviselő-testület és bizottsága ülésein.
- Záró rendelkezések
34. §
(1) E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Hejőpapi község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Hejőpapi község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2014. (XI. 12.) önkormányzati rendelete.
Dr. Jerebák József Miskolci Tibor
jegyző polgármester
A kihirdetés napja: 2018. november 19.
dr. Jerebák József
jegyző
1. melléklet az 5/2018. (XI. 19.) önkormányzati rendelethez
Törzskönyvi alany azonosító adatai:
Törzskönyvi azonosító szám: 684196
Adószám: 16676213-2-05
KSH statisztikai számjel: 16676213-8510-322-05
Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 2003.09.30.
OM azonosító: 028685
Megnevezés: Hejőpapi Napközi Otthonos Óvoda,
Főzőkonyha és Étkezde
Cím: 3594 Hejőpapi, Bartók Béla út 4.
Óvodavezető: Kopcsóné Vizsolyi Zsuzsanna
Alaptevékenységi besorolás:
Államháztartási szakágazat: 851020 Óvodai nevelés
Kormányzati funkció:
091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai
091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatok
2. melléklet az 5/2018. (XI. 19.) önkormányzati rendelethez
Törzskönyvi alany azonosító adatai:
Törzskönyvi azonosító szám: 836472
Adószám: 15836476-2-05
KSH statisztikai számjel: 15836476-5629-322-05
Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 2016.12.23.
Megnevezés: Hejőpapi Konyha és Étkezde
Cím: 3594 Hejőpapi, Bartók Béla út 4.
Intézményvezető: Berecz Sándor
Alaptevékenységi besorolás:
Államháztartási szakágazat: 62900 Egyéb vendéglátás
Kormányzati funkció:
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
107051 Szociális étkeztetés
3. melléklet az 5/2018. (XI. 19.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testület által a Polgármesterre átruházott hatáskörök
1. Települési támogatást adhat a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez, továbbá létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került személynek.
2. Rendkívüli települési támogatást adhat elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra, amennyiben a kérelmezőn kívül az elhunyt is Hejőpapi községben állandó bejelentett lakóhellyel rendelkezett, továbbá az átmenetileg nehéz anyagi, létfenntartását súlyosan veszélyeztető helyzetbe került személy vagy család kiadásainak mérséklésére, természeti csapás, elemi kár, vagy sérelmére elkövetett anyagi kárra, hosszantartó kórházi kezelés (15 napon túli) súlyos betegség esetén.
3. Az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítési kötelezettsége alól részben vagy egészben különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén mentesítheti.
A Képviselő-testület által a Dél-Borsodi Sürgősségi Betegellátási Társulásra átruházott hatáskörök
- Orvosi ügyelet megszervezése és fenntartása, ezekkel kapcsolatos döntések meghozatala.
A Képviselő-testület által az Észak-magyarországi Regionális Hulladékkezelési Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök
1. Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás megszervezése, működtetése és általában hulladékgazdálkodási rendszerek fejlesztése, szükség esetén közvetlen üzemeltetése.
- Hulladékgazdálkodási, illetve hulladékkezelési rendszer hatékony működéséhez szükséges indokolt fejlesztések, a célok megvalósításához szükséges beruházások szervezése.
- Települési hulladék elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása, vegyes begyűjtése, szállítása, átrakása, egyéb szennyeződés-mentesítési tevékenység, igazgatási tevékenység.
A Képviselő-testület által a Mezőcsát és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök
- Fejlesztési feladatok ellátása, igazgatási tevékenységek.
- Településfejlesztés, területfejlesztés.
A Képviselő-testület által a Mezőcsát Kistérség Többcélú Társulásra átruházott hatáskörök
- Gyermekjóléti és szociális alapszolgáltatási feladatok megszervezése, ellátása.
4. melléklet az 5/2018. (XI. 19.) önkormányzati rendelethez
A Pénzügyi Bizottság
Pénzügyi, gazdasági feladatai:
- Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásról szóló féléves, éves beszámoló tervezetét.
- Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását-külön tekintettel a saját bevételekre-, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az előidéző okokat.
- Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és a gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.
- Véleményezi a vállalkozásokban való önkormányzati részvételt célzó testületi előterjesztéseket.
- Javaslatot tesz a helyi adók, közterület-használati, bérleti, használati díjak összegére.
- Tevékenységével, javaslataival közreműködik az önkormányzati vagyonnal, eszközökkel való hatékony gazdálkodásban, a felújítások, fejlesztések szakszerű, megalapozott lebonyolításában.
- Előzetesen véleményezi a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, az önkormányzati vagyont érintő döntéseket, beleértve a különböző fejlesztési terveket, koncepciókat, a konkrét (egyedi) önkormányzati beruházásokat, fejlesztési és felújítási javaslatokat.
Vagyonnyilatkozat nyilvántartásával kapcsolatos feladatai:
- A képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése.
- A vagyonnyilatkozatok nyilvántartása.
- A vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását.
- A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása.
- A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.
Jogi, ügyrendi feladatai:
1. Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálása.
2. Ellátja a testület hatáskörébe tartozó választási, kinevezési ügyekkel kapcsolatos szavazás lebonyolításával összefüggő feladatokat,
3. Közreműködik a képviselőtestület munkáját érintő ügyrendi, jogi feladatok ellátásában
4. A bizottság elnöke ellátja a polgármester foglalkoztatási jogviszonyához kapcsolódó egyéb munkáltatói jogokat.
1. függelék az 5/2018. (XI. 19.) önkormányzati rendelethez
- Önkormányzat alaptevékenységei:
Alaptevékenység besorolás:
841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
Kormányzati funkciók:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011220 Adó-, vám-és jövedéki igazgatás
013210 Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások
013320 Köztemető fenntartása és működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
021020 Védelmi képesség fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés
031010 Közbiztonság, közrend igazgatása
032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program- téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
074000 Foglalkozás-egészségügyi alapellátás
074031 Család-és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme
082044 Könyvtári szolgáltatások
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
091110 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
102050 Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
107051 Szociális étkeztetés
2. függelék az 5/2018. (XI. 19.) önkormányzati rendelethez
HEJŐPAPI KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLET
2014. október 12-én megválasztott képviselő-testületi tagok névsora
Polgármester Miskolci Tibor
Képviselő-testületi tagok Balla Gyula
Deák Mihály
Morvainé Vizsolyi Mária
Nemes Sándor
Dr. Osir Godfreyné
Zongor Zoltánné
3. függelék az 5/2018. XI. 19.) önkormányzati rendelethez
HEJŐPAPI KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT
KÉPVISELŐ-TESTÜLET
BIZOTTSÁGA
Pénzügyi Bizottság:
Morvainé Vizsolyi Mária képviselő
Dr. Osir Godfreyné képviselő
Zongor Zoltánné képviselő