Hejőpapi Község Önkormányzat Képviselő testületének 5/2018(XI.19.)önkormányzati rendelete

Hejőpapi Község Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2021. 10. 28- 2022. 02. 11

Hejőpapi Község Önkormányzat Képviselő testületének 5/2018(XI.19.)önkormányzati rendelete

Hejőpapi Község Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2021.10.28.

Hejőpapi Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében és a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Az Önkormányzat elnevezése, székhelye, feladatai

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Hejőpapi Község Önkormányzata
(a továbbiakban: Önkormányzat).

(2) Az önkormányzat székhelye: 3594 Hejőpapi, Kossuth u. 57.

2. § (1) Az önkormányzat feladatait, ellátási kötelezettségeit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) határozza meg.

(2) Az Önkormányzat tevékenységéhez kapcsolódó feladatainak felsorolását Hejőpapi
Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2018. (XI. 19.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. függeléke tartalmazza.

(3) Az Önkormányzat a Mötv. 13. § (1) bekezdésének 6. pontjában meghatározott önkormányzati feladat ellátása érdekében óvodát alapított, melynek főbb adatait a Rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(4) Az Önkormányzat a Mötv. 13. § (1) bekezdésének 8 és 8a. pontjában meghatározott önkormányzati feladat ellátása érdekében konyhát alapított, melynek főbb adatait a Rendelet 2. melléklete tartalmazza.

3. § (1) A képviselő-testület a pénzben és természetben nyújtható szociális ellátásokról szóló 4/2015. (II. 26.) önkormányzati rendeletében meghatározott egyes feladatait illetve hatásköreit átruházza a polgármesterre.

(2) A képviselő-testület a Mötv. 41. § (4) bekezdése alapján egyes hatásköreit átruházza azokra a társulásokra – a társulások döntéshozó szerveire – , amelyeknek tagja az önkormányzat.

(3) Az átruházott hatásköröket a Rendelet 3. melléklete tartalmazza.

4. § (1) Az átruházott hatáskör gyakorlója – az e kereten belül tett – intézkedéseiről, azok eredményeiről polgármester esetén a soron következő rendes ülésen, egyéb hatáskörgyakorló esetén évente legalább egyszer beszámol.

II. Együttműködés

Társulások

5. § (1) Az önkormányzat feladatai hatékony, gazdaságos és célszerű megoldása érdekében társulásokban vesz részt.

(2) A képviselő-testület a rendelkezésre álló eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok megoldására, annak segítésére irányulnak.

(3) A társulások létrehozását, szervezeti és működési rendjét rögzítő együttműködési megállapodások az Önkormányzat nyilvántartásában szerepelnek.

III. A képviselő-testület

1. A képviselő-testület működése

6. § (1) A képviselő-testület évente legalább a munkatervben meghatározott számú ülést tart. Az ülések nyilvánosak, azokon bárki részt vehet és a képviselő-testület előzetes hozzájárulásával felszólalhat.

(2) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább
3 nappal megkapják. Az anyagok megküldése a képviselők és a bizottsági tagok részére papíralapon, illetve nagyobb terjedelem esetén elektronikus úton történik.

(3) A meghívót legalább 3 nappal az ülés előtt ki kell függeszteni az önkormányzat hirdetőtábláján és közzé kell tenni a község internetes honlapján. Rendkívüli ülés esetén az ülés előtt 2 órával is kifüggeszthető a meghívó. A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét és időpontját,

b) a javasolt napirendi pontokat,

c) a napirendek előadóit.

(4) A polgármester rendkívüli testületi ülést hív össze a képviselők egynegyedének vagy a bizottság napirendet is tartalmazó indítványára. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt 2 órával is kiküldhető a meghívó. A meghívásra bármilyen értesítési mód igénybe vehető, a sürgősség okát azonban közölni kell.

(5) [1] A Képviselő-testület és bizottsága üléseire - az előterjesztések megküldésével – tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) jegyzőt,

b) a kirendeltség-vezetőt.

(6) A Képviselő-testület üléseire meghívót kell küldeni azon személyeknek és szervezetek képviselőinek, akik jelenléte a napirend tárgyalásánál a polgármester megítélése szerint szükséges.

7. § (1) A képviselő-testület megbízatásának időtartamára a Mötv. alapján elfogadja tevékenységének irányvonalát, az elsőbbséget élvező célokat, a fejlesztési elképzeléseket tartalmazó koncepciót, a gazdasági programot.

(2) A gazdasági program tervezetét a polgármester készíti el és terjeszti a képviselő-testület elé.

8. § (1) A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv.

(2) A munkaterv tervezetét - a polgármester irányításával - a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a. a testületi ülések tervezett időpontját,
b. az egyes ülések napirendi pontjainak felsorolását,
c. a napirendek előadóit.
(4)A munkaterv-tervezetbe fel kell venni a Mötv.-ben és egyéb jogszabályokban kötelezően előírtakat, a képviselő-testület saját határozatával előírtakat, valamint a képviselő-testület bizottsága által javasoltakat.

2. A képviselő-testület ülésének vezetése

9. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a legidősebb képviselő hívja össze és vezeti az ülést.

(2) A képviselő testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok:

a. a képviselő-testület határozatképességének megállapítása
b. napirend elfogadása
c. zárt ülés bejelentése
d. napirendenként:
da)vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,
db)a vita összefoglalása,
dc)az indítványok szavazásra való feltevése,
dd)határozati javaslatok szavaztatása,
de)a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,
df)a napirend tárgyában hozott döntés kihirdetése
e. a rend fenntartása
f. ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása, a szavazás eredményének kihirdetése
g. időszerű kérdésekről tájékoztatás
h. tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről
i. az ülés bezárása
(3)A képviselő-testület határozatképességének szabályait a Mötv. tartalmazza.
(4)A tanácskozás rendjének fenntartásáról az ülés vezetője gondoskodik. Ennek során:
a)rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan, az ülést zavaró magatartást tanúsít,
b)figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy akinek a hozzászólása másokat sértő,
c)a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonhatja a szót, amelynek következményeként az illető személy ugyanazon napirendi pont tárgyalásánál nem szólalhat fel,
d)az ülést általa meghatározott időre felfüggeszti, ha olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi.

3. A vita és a döntéshozatal módja

10. § (1) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek. A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak napirendenként két alkalommal kérdést intézhetnek. Az első alkalommal a hozzászólásra, illetve a kérdésre rendelkezésre álló idő
3 perc, második alkalommal 2 perc.

(2) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.

(3) Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.

(4) A jegyző a jogszabálysértő működést az ülés alatt bármikor, a jogszabálysértő döntést a szavazás előtt jelzi a képviselő-testület felé.

(5) A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).

(6) Minősített többség szükséges a Mötv.-ben meghatározott esetekben.

(7) Amennyiben a képviselő személyes érintettségét nem jelenti be, úgy a képviselő-testület határozatban rögzíti, hogy a képviselő törvényben előírt kötelezettségének nem tett eleget.

11. § (1) A képviselő–testület a döntéseit általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.

A levezető elnök köteles a szavazatokat megszámlálni. Először a javaslat mellett, majd ellene szavazó képviselők, s végül a döntéstől tartózkodók szavaznak.

12. § (1) [2] A képviselő-testület név szerinti szavazást rendel el, ha azt

a.) jogszabály előírja,
b.) a polgármester kezdeményezi,
c.) legalább két képviselő indítványozza.
(2)Név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.

13. § (1) A Képviselő-testület a jogszabályban meghatározott esetekben titkos szavazást tart.

(2) Titkos szavazásra bármely képviselő tehet javaslatot. A Képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt a titkos szavazás tartozásáról.

(3) [3] A titkos szavazást az Ügyrendi Bizottság tagjai bonyolítják le.

(4) [4] A titkos szavazás eredményét az Ügyrendi Bizottság állapítja meg. A szavazásról jegyzőkönyv készül, melyet az Ügyrendi Bizottság tagjai és a jegyzőkönyv vezetője ír alá.

4.A felvilágosítás kérés szabályai

14. § (1) A képviselők az ülésen a polgármestertől, az alpolgármestertől, a bizottság elnökétől, valamint a jegyzőtől – az önkormányzat feladatkörébe tartozó témában – írásban felvilágosítást kérhetnek.

(2) Felvilágosítás kérésnek az a kérdés-, ill. problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, ill. valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.

(3) A felvilágosítás-kérést a polgármesternél lehetőleg az ülés előtt 3 munkanappal írásban kell benyújtani.

(4) Amennyiben a felvilágosítás-kérést a (3) bekezdésben előírt határidőn túl vagy a testület ülésén nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a testület a soron következő ülésén dönt.

(5) Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik és ha azt nem fogadja el, arról a testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás-kérés tárgyának kivizsgálását.

5. Előterjesztés

15. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó:

a) tájékoztató

b) beszámoló

c) rendelet-tervezet

d) határozat-tervezet

(2) A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.

(3) Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján, ill. az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.

(4) Írásos előterjesztés nélkül nem tárgyalható a rendelet - alkotással összefüggő napirend.

16. § Az előterjesztések tartalmi elemei:

a) az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása,

b) a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk,

c) a téma ismertetése,

d) a jogszabályi háttér bemutatása,

e) anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása,

f) egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt,

g) határozati javaslat.

17. § Az írásos előterjesztéseket a jegyzőnek jogszerűségi szempontból meg kell vizsgálnia.

6. A képviselő-testület döntései

18. § A képviselő-testület döntései:

a) határozat (egyedi és normatív)

b) rendelet

19. § A képviselő-testület határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.

20. § (1) A képviselő-testület Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott esetekben rendeletet alkot.

(2) Rendelet alkotását a képviselő, a polgármester, az alpolgármester, a bizottság és a jegyző kezdeményezheti a polgármesternél.

(3) A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

21. § (1) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.

(2) A képviselő-testület évenként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát.

(3) A jegyző gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe foglalásáról.

(4) Az önkormányzati rendeletek kihirdetését a jegyző végzi el az önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel. Kihirdetni csak a polgármester és a jegyző által aláírt rendeletet lehet. A kihirdetett rendeletek egy példányát a község honlapján is közzé kell tenni.

7. Jegyzőkönyv

22. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni a Mötv. 52. § (1) bekezdés szerinti tartalommal. A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző és 2 fő képviselő – hitelesítő – írja alá.

(2) Valamely képviselő kérésére a jegyző köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint jegyzőkönyvbe venni.

(3) Zárt ülés esetén rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben (érintett vagy szakértő) vannak jelen. A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.

(4) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:

a) a meghívót

b) a jelenléti ívet

c) az írásos előterjesztéseket

d) a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet.

(5) A jegyzőkönyvbe való betekinthetőségről, valamint a jegyzőkönyvek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.

IV. A polgármester, az alpolgármester, a települési képviselő

1. A polgármester és az alpolgármester

23. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.

(2) A képviselő-testület a Mötv.-ben foglaltak szerint a polgármester javaslatára titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának helyettesítésére saját tagjai közül 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(3) A polgármester általános helyettese az alpolgármester. Az alpolgármester akadályoztatása esetén a helyettesítésre a legidősebb képviselő jogosult.

2. A települési képviselő

24. § (1) A települési képviselő jogait, kötelezettségeit a Mötv. szabályozza.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon túl a képviselő köteles:

a) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni

b) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.

(3) [5] A települési képviselők járandóságait az önkormányzat képviselő-testülete rendeletben határozza meg.

(4) A képviselő-testület tagjainak névsorát a Rendelet 2. függeléke tartalmazza.

3. A polgármester, alpolgármester és képviselők vagyonnyilatkozatai

25. § (1) [6] A polgármester, alpolgármester, képviselők, valamint a velük közös háztartásban élő házas- vagy élettárs, továbbá gyermekei vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek. A vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, ellenőrzését, vizsgálatát az Ügyrendi Bizottság végzi.


V. A képviselő-testület bizottságai

26. § (1) A képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) [7] A képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre:

- Ügyrendi Bizottság 3 fővel, melynek 3 tagja képviselő.
(3)Az önkormányzati bizottság tagjainak jegyzékét a Rendelet 3. függeléke tartalmazza.
(4)A Bizottság feladatait a Rendelet 4. melléklete tartalmazza
(5)A képviselő-testület indokolt esetben – meghatározott feladat ellátására – ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, ill. az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

27. § (1) A képviselő-testület a bizottság létrehozásakor

a) dönt a bizottság elnevezéséről

b) rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról

c) meghatározza a bizottságok feladat- és hatáskörét.

(2) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.

(3) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely - a bizottság feladatkörébe tartozó - ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

28. § (1) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül a Mötv.-ben szabályozott tartalommal. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, valamint a bizottság által kijelölt tagja írja alá.

(2) A bizottság tevékenységéről - a képviselő-testület munkaterve szerint - beszámol a képviselő-testületnek.

VI. Az önkormányzati hivatal és a jegyző

29. § (1) A Képviselő-testület közös önkormányzati hivatalt hozott létre Mezőcsát és Ároktő települések Képviselő-testületeivel.

(2) A közös hivatal elnevezése: Mezőcsáti Közös Önkormányzati Hivatal, melynek Hejőpapi településen Kirendeltsége működik.

(3) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti felépítéséről, munkarendjéről, ügyfélfogadási rendjéről annak Szervezeti és Működési Szabályzata rendelkezik.

(4) A Közös Önkormányzati Hivatal igény és szükség szerint köteles adatot szolgáltatni és jelentést készíteni a képviselő-testületnek és az önkormányzati bizottságnak.

30. § (1) A Közös Önkormányzati Hivatalt a jegyző vezeti és ellátja a Mötv. 81. § (3) bekezdés szerinti feladatokat.

(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége vagy tartós akadályoztatás esetén – legfeljebb 6 hónapi időtartamra – a jegyzői feladatokat megbízott kirendeltség-vezető látja el.

VII. Az önkormányzat gazdasági alapja, az önkormányzat vagyona

1.Az önkormányzat vagyona, költségvetése, gazdálkodásának ellenőrzése

31. § (1) [8] Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket önkormányzati rendelet határozza meg.

32. § (1) A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg.

(2) A költségvetési rendelet tervezetét a Pénzügyi Bizottság előzetesen kötelezően megtárgyalja és véleményezi.

VIII. A lakossági fórumok

33. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal közmeghallgatást tart, melynek fontosabb szabályai:

a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, az alpolgármesterekhez, a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, ill. közérdekű javaslatokat tehetnek,

b) a közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a községháza hirdetőtábláján kell tájékoztatni a lakosságot a rendezvény előtt legalább 5 nappal,

c) a közmeghallgatást a polgármester vezeti,

d) a közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.

(2) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, ill. a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében – az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából – falugyűlést hívhat össze.

(3) Nincsenek olyan önszerveződő közösségek melyek képviselőit tevékenységi körükben megilletné a tanácskozási jog a képviselő-testület és bizottsága ülésein.

VIII. Záró rendelkezések

34. § (1) E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Hejőpapi község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Hejőpapi község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2014. (XI. 12.) önkormányzati rendelete.

1. melléklet

1. Törzskönyvi alany azonosító adatai:

1a. Törzskönyvi azonosító szám: 684196

1b. Adószám: 16676213-2-05

1c. KSH statisztikai számjel: 16676213-8510-322-05

1d. Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 2003.09.30.

1e. OM azonosító: 028685

1f. Megnevezés: Hejőpapi Napközi Otthonos Óvoda, Főzőkonyha és Étkezde

1g. Cím: 3594 Hejőpapi, Bartók Béla út 4.

1h. Óvodavezető: Kopcsóné Vizsolyi Zsuzsanna

2. Alaptevékenységi besorolás:

2a. Államháztartási szakágazat: 851020 Óvodai nevelés

2b. Kormányzati funkció:

2c. 091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

2d. 091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

2e. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatok

2. melléklet

1. Törzskönyvi alany azonosító adatai:

1a. Törzskönyvi azonosító szám: 836472

1b. Adószám: 15836476-2-05

1c. KSH statisztikai számjel: 15836476-5629-322-05

1d. Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 2016.12.23.

1e. Megnevezés: Hejőpapi Konyha és Étkezde

1f. Cím: 3594 Hejőpapi, Bartók Béla út 4.

1g. Intézményvezető: Berecz Sándor

2. Alaptevékenységi besorolás:

2a. Államháztartási szakágazat: 62900 Egyéb vendéglátás

2b. Kormányzati funkció:

2c. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

2d. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

2e. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

2f. 107051 Szociális étkeztetés

3. melléklet1

I. A Képviselő-testület által a Polgármesterre átruházott hatáskörök

1. Települési támogatást ad az arra jogosultnak a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez.

2. Rendkívüli települési támogatást ad:
2a. átmenetileg nehéz anyagi, létfenntartását súlyosan veszélyeztető helyzetbe került személy, vagy család kiadásainak mérséklésére,
2b. természeti csapás, elemi kár, vagy sérelmére elkövetett bűncselekményből keletkező anyagi kárra,
2c. hosszantartó kórházi kezelés (15 napon túli) súlyos betegség költségeihez való hozzájárulásra, vagy
2d. elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra, amennyiben a kérelmezőn kívül az elhunyt is Hejőpapi községben állandó bejelentett lakóhellyel rendelkezett.

3. Az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítési kötelezettsége alól részben vagy egészben különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén mentesítheti.

4. Nevelési- oktatási támogatást állapít meg az arra jogosult részére.

5. Köztemetés elrendeléséről dönt.

6. A szociális étkeztetés igénybevételéről, valamint az ellátás megszüntetéséről a polgármester dönt.

6a. A polgármester gyakorolja a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ban meghatározott hatásköröket.

II. A Képviselő-testület által a Dél-Borsodi Sürgősségi Betegellátási Társulásra átruházott hatáskörök

7. Orvosi ügyelet megszervezése és fenntartása, ezekkel kapcsolatos döntések meghozatala.

III. A Képviselő-testület által a Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök

8. Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás megszervezése, működtetése és általában hulladékgazdálkodási rendszerek fejlesztése, szükség esetén közvetlen üzemeltetése.

9. Hulladékgazdálkodási, illetve hulladékkezelési rendszer hatékony működéséhez szükséges indokolt fejlesztések, a célok megvalósításához szükséges beruházások szervezése.

10. Települési hulladék elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása, vegyes begyűjtése, szállítása, átrakása, egyéb szennyeződés-mentesítési tevékenység, igazgatási tevékenység.

IV. A Képviselő-testület által a Mezőcsát és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök

11. Fejlesztési feladatok ellátása, igazgatási tevékenységek.

12. Településfejlesztés, területfejlesztés.

V. A Képviselő-testület által a Mezőcsát Kistérség Többcélú Társulásra átruházott hatáskörök

13. Szociális alapszolgáltatási feladatok megszervezése, ellátása.

4. melléklet

Az Ügyrendi Bizottság

1. Pénzügyi, gazdasági feladatai:

1. Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásról szóló féléves, éves beszámoló tervezetét.

2. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását-külön tekintettel a saját bevételekre-, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az előidéző okokat.

3. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és a gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

4. Véleményezi a vállalkozásokban való önkormányzati részvételt célzó testületi előterjesztéseket.

5. Javaslatot tesz a helyi adók, közterület-használati, bérleti, használati díjak összegére.

6. Tevékenységével, javaslataival közreműködik az önkormányzati vagyonnal, eszközökkel való hatékony gazdálkodásban, a felújítások, fejlesztések szakszerű, megalapozott lebonyolításában.

2. Vagyonnyilatkozat nyilvántartásával kapcsolatos feladatai:

1. A képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése.

2. A vagyonnyilatkozatok nyilvántartása.

3. A vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását.

4. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása.

5. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.

3. Jogi, ügyrendi feladatai:

1. Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálása.

2. Ellátja a testület hatáskörébe tartozó választási, kinevezési ügyekkel kapcsolatos szavazás lebonyolításával összefüggő feladatokat,

3. Közreműködik a képviselőtestület munkáját érintő ügyrendi, jogi feladatok ellátásában

4. A bizottság ellátja a polgármester foglalkoztatási jogviszonyához kapcsolódó egyéb munkáltatói jogokat.

1. függelék

Önkormányzat alaptevékenységei

1. Alaptevékenység besorolás: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

2. Kormányzati funkciók: 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége; 011220 Adó-, vám-és jövedéki igazgatás; 013210 Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások; 013320 Köztemető fenntartása és működtetés; 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok; 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények; 021020 Védelmi képesség fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés; 031010 Közbiztonság, közrend igazgatása; 032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek; 041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás; 041232 Start-munka program- téli közfoglalkoztatás; 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás; 041236 Országos közfoglalkoztatási program; 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram; 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása; 063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése; 064010 Közvilágítás; 066010 Zöldterület-kezelés; 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások; 072111 Háziorvosi alapellátás; 074011 Foglalkozás-egészségügyi alapellátás; 074031 Család-és nővédelmi egészségügyi gondozás; 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás; 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése; 081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása; 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása; 082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme; 082044 Könyvtári szolgáltatások; 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai; 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben; 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben; 102050 Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok; 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés; 107051 Szociális étkeztetés; 082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése; 082092 Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása;104044 Biztos Kezdet Gyerekház

2. függelék

HEJŐPAPI KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLET 2019. október 13-án megválasztott képviselő-testületi tagok névsora
Polgármester:
Miskolci Tibor
Képviselő-testületi tagok:
Balla Gyula
Deák Mihály
Morvainé Vizsolyi Mária
Nemes Gergely
Nemes Sándor
Zongor Zoltánné

3. függelék

HEJŐPAPI KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGA


Ügyrendi Bizottság:
Morvainé Vizsolyi Mária képviselő (elnök)
Nemes Gergely képviselő
Nemes Sándor képviselő
1

A 3. melléklet a Hejőpapi Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2021. (IX. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.