Hernádkak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XII. 16.) önkormányzati rendelete

Hernádkak Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 12. 17- 2021. 12. 17

Hernádkak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XII. 16.) önkormányzati rendelete

Hernádkak Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

2021.12.17.

Hernádkak község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 143. § (4) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján eljárva a következőket rendeli el.

1. § A Hernádkak község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Hernádkak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020(II.27..)önkormányzati rendelete 21. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében állandó bizottságot hoz létre.”

2. § A Hernádkak község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Hernádkak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020(II.27..)önkormányzati rendelete 27. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az önkormányzat által ellátandó feladatok kormányzati funkció szerinti felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.”

3. § A Hernádkak község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Hernádkak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020(II.27..)önkormányzati rendelete 29. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) Az együttműködési megállapodást a 2. melléklet tartalmazza.”

4. § (1) A Hernádkak község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Hernádkak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020(II.27..)önkormányzati rendelete 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Hernádkak község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Hernádkak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020(II.27..)önkormányzati rendelete 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

5. § Hatályát veszti a Hernádkak község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Hernádkak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020(II.27..)önkormányzati rendelete

a) 17. §-a,

b) 3. melléklete,

c) 4. melléklete.

6. § Ez a rendelet 2021. december 17-én lép hatályba, és 2021. december 18-án hatályát veszti.

1. melléklet

1. melléklet
Alaptevékenységi besorolás:
841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
Kormányzati funkció:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási
tevékenysége
013320 Köztemető fenntartás és -működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program- Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
042220 Erdőgazdálkodás
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
107052 Házi segítségnyújtás
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
104042 Család – és gyermekjóléti szolgáltatások
104044 Biztos Kezdet Gyerekház
104060 A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások”

2. melléklet

2. melléklet
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS
amely létrejött egyrészről Hernádkak község Önkormányzata (képviseli Tirk Tamás polgármester, székhelye: 3563 Hernádkak Rákóczi u. 42., bankszámlaszám: 54500112-17779120-00000000, adószám: 15735942-2-05, törzskönyvi azonosítószám: 735946) továbbiakban Önkormányzat,
másrészről a Hernádkaki RomaNemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete (képviseli: Kiss Zsolt elnök, székhelye: 3563 Hernádkak Rákóczi u. 42., adószám: 15827101-1-05, törzskönyvi azonosító szám: 828109) továbbiakban Nemzetiségi Önkormányzat között, az alulírott helyen és időben, a következő feltételekkel.
A nemzetiségi jogokról szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. §-a alapján Hernádkak község Önkormányzata és a Hernádkaki Roma Nemzetiségi Önkormányzat együttműködési szabályait az alábbi megállapodásban rögzítik.

I. Roma Nemzetiségi Önkormányzat működése,

a személyi- tárgyi feltételek biztosítása
Hernádkak község Önkormányzatának Képviselő- testülete biztosítja a Hernádkaki Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére a működéséhez szükséges feltételeket, az alábbiak szerint:
(1) Az Önkormányzat ingyenesen biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat az üléseinek lebonyolításához szükséges helyiséget illetve közmeghallgatásaihoz, fórumaihoz Hernádkak, Petőfi u. 45. szám alatti könyvtár helyiséget.
(2) A képviselő- testület a Hernádkaki Közös Önkormányzat Hivatalon (továbbiakban: hivatal) keresztül biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, adminisztrációs feladatok ellátását és az ezzel járó költségek viselését, a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket.
(3) A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő- testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző és a Hivatal témafelelősei részt vesznek.
(4) A Nemzetiségi Önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, adatszolgáltatási, iratkezelési feladatokat a hivatal látja el.
(5) A Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek előkészítését (meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele stb.) a Hivatal biztosítja.

II. A költségvetési határozat, zárszámadás elkészítésének és elfogadásának a rendje

1. A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozatának elkészítése
A költségvetési törvény kihirdetését követően, a költségvetésre vonatkozó részletes információk ismeretében a hivatal pénzügyi főmunkatársa folytatja az egyeztetést a Nemzetiségi Önkormányzat elnökével.
A pénzügyi főmunkatárs készíti elő a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési előterjesztését és határozatának tervezetét. A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő- testülete megtárgyalja, az elnök előterjesztésében önálló határozatában elfogadja a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetését.
A költségvetési határozat beterjesztésének határideje tárgyév február 15., elfogadásának határideje tárgyév március 15.

2. A költségvetési előirányzatok módosításának rendje
Ha a Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő- testülete az eredeti előirányzatán felül többletbevételt ér el, vagy bevétel kiesése van, illetve kiadási előirányzatain belül átcsoportosítást hajt végre, módosítja a költségvetésről szóló határozatát. A módosítást a hivatal pénzügyi főmunkatárs az elnök kérésére készíti elő.
A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési előirányzatai a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő- testületének határozata alapján módosíthatók.
A nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete – az első negyedév kivételével - negyedévenként, a döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési határozatát. Ha év közben az Országgyűlés – a nemzetiségi önkormányzatot érintő módon - meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési határozat módosítását.

3. Információszolgáltatás a költségvetésről
A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete által jóváhagyott költségvetési határozatáról, időközi költségvetési jelentéséről, időközi mérlegjelentéséről az államháztartási pénzügyi információs rendszeren keresztül szolgáltat adatot a hivatalon keresztül.

4. A beszámolási kötelezettség teljesítésének rendje
A Nemzetiségi Önkormányzatnak a költségvetés végrehajtásáról december 31-i fordulónappal éves költségvetési beszámolót kell készítenie.
A Nemzetiségi Önkormányzat zárszámadásáról szóló előterjesztést és a határozati javaslatot a hivatal pénzügyi főmunkatársa készíti elő és az elnök terjeszti be elfogadásra a Képviselő- testület elé. A zárszámadási határozat úgy kell a képviselő-testület elé terjeszteni, hogy az előterjesztést követő harminc napon belül, de legkésőbb a költségvetési évet követő ötödik hónap utolsó napjáig hatályba lépjen.

III. A költségvetési gazdálkodás bonyolításának rendje,

kötelezettségvállalás

5. Költségvetési határozat végrehajtása
A Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a hivatal látja el.
Az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) kormányrendelet 13. §-a alapján a jegyző gondoskodik belső ellenőrzés által a nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos eljárásrendek, szabályzatok elkészítéséről, továbbá az Áht. 69. §-a alapján a kontrollkörnyezet kialakítása érdekében a folyamatba épített előzetes, utólagos, és vezetői ellenőrzés szabályozásáról, valamint az Áht. 70. – alapján a belső ellenőrzés működéséről.
A nemzetiségi önkormányzat könyvvezetésével, költségvetési információ szolgáltatással kapcsolatos feladatait a hivatal látja el.

6. Kötelezettségvállalás rendje
A Nemzetiségi Önkormányzat nevében a Nemzetiségi Önkormányzat feladatainak ellátása (végrehajtása) során kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag Kiss Zsolt elnök, vagy távollétében, vagy az elnök összeférhetetlensége esetén Farkas Zsoltné elnök-helyettes jogosult.
A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló, fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet. Kötelezettségvállalás 200.000 forint felett csak írásban és a kötelezettség ellenjegyzése után történhet. A kötelezettségvállalás nyilvántartásának vezetése a hivatal feladata, betartva a hivatal Gazdálkodási Szabályzatában foglaltakat.
A kötelezettségvállalás során be kell tartani az Áht és az Áht végrehajtási rendelkezéseit, valamint a hivatal Gazdálkodási Szabályzatában foglaltakat.

7. Utalványozás
A Nemzetiségi Önkormányzat a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére (továbbiakban: utalványozására) kizárólag Kiss Zsolt elnök, vagy távollétében, vagy összeférhetetlensége esetén az általa felhatalmazott Farkas Zsoltné elnökhelyettes jogosult. Utalványozni csak érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre az utalványozás után és az utalványozás ellenjegyzése mellett kerülhet sor. Az utalványozás során be kell tartani Áht. és az Áht. végrehajtási rendelkezései, valamint a hivatal gazdálkodási szabályzatában foglaltakat.

8. Ellenjegyzés
A kötelezettségvállalás valamint az utalvány ellenjegyzését házipénztár esetén Gilányi Zsoltné banki utalás esetén Kiss Péterné végzi. A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a pénzügyi ellenjegyzés dátumának és a pénzügyi ellenjegyzés tényére történő utalás megjelölésével, az arra jogosult személy aláírásával kell igazolni. Az ellenjegyzés során be kell tartani az Áht és az Áht végrehajtási rendelkezései, valamint a hivatal gazdálkodási szabályzatában lefoglaltakat.

9. Érvényesítés
Az érvényesítést Kiss Péterné pénzügyi- számviteli szakképesítésű köztisztviselő végzi. Az érvényesítésnek tartalmaznia kell az érvényesítésre utaló megjelölést, a megállapított összeget, az érvényesítés dátumát és az érvényesítő aláírását. Az érvényesítőnek a helyi nemzetiségi önkormányzat gazdasági eseményeinek vonatkozásában ellenőriznie kell az összegszerűséget, a fedezet meglétét, és azt, hogy a megelőző ügymenetben az Áht., az államháztartási számviteli kormányrendelet és e rendelet előírásait, továbbá a belső szabályzatokban foglaltakat megtartották-e. Érvényesítés során be kell tartani az Áht. és az Áht végrehajtás rendelkezései, valamint a hivatal gazdálkodási szabályzatában foglaltakat.

10. Teljesítés igazolás
A teljesítés igazolása a nemzetiségi önkormányzat nevében a nemzetiségi önkormányzat elnöke Kiss Zsolt írásban jogosult.
A teljesítést az igazolás dátumának és a teljesítés tényére történő utalás megjelölésével, az arra jogosult személy aláírásával kell igazolni.

IV. Összeférhetetlenségi követelmények

A Nemzetiségi Önkormányzat tekintetében a kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel. A kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítési igazolására irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki azt a tevékenységet a Polgári Törvénykönyv szerinti közeli hozzátartozója, vagy maga javára látná el.

V. A Nemzetiségi Önkormányzat

pénzforgalmi számlája, pénzellátás
A Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásával összefüggő pénzforgalom a Nemzetiségi Önkormányzat által megnyitott fizetési számlán bonyolódik. A Nemzetiségi Önkormányzat fizetési számláját a helyi önkormányzat által választott számlavezető banknál végzi.
A Nemzetiségi Önkormányzat Elnökét és az általa meghatalmazott személyt- a banki aláírás bejelentés szerint- a fizetési számla feletti rendelkezési jogosultságát illeti meg.
A Nemzetiségi Önkormányzat részére a pénztártevékenységet Kiss Péterné pénzügyi főmunkatárs látja el.
A Nemzetiségi Önkormányzat önálló fizetési számlájának megnyitásával, törzskönyvi nyilvántartásba vételével és adószám igénylésével kapcsolatos feladatokat a Hivatal köztisztviselője Fehérné Deák Éva látja el.
A központi költségvetés támogatása közvetlenül a Nemzetiségi Önkormányzat saját bankszámlájára érkezik.

VI. Vagyongazdálkodás

A nemzetiségi önkormányzat vagyoni és pénzügyi helyzetéről a hivatal elkülönített nyilvántartást vezet.
A nemzetiségi önkormányzat vagyona, elkülönítetten a könyvviteli mérleg szerkezete szerinti tagolásban, a zárszámadási határozatban kerül bemutatásra. A vagyon leltározása az önkormányzati leltározási és leltárkészítési szabályzatában előírtak szerinti rendszerességgel és módon történik. A nemzetiségi önkormányzat vagyonának leltározásában az elnök, és az általa írásban kijelölt képviselő közreműködik.
A vagyontárgyak selejtezésével összefüggő szabályokat az önkormányzat felesleges vagyontárgyak hasznosításának és selejtezésének a szabályzatában előírtak szerint kell elvégezni. A nemzetiségi önkormányzat a selejtezésre javasolt eszközeire az elnök tesz javaslatot a képviselő-testület felé.

VII. A belső kontrollrendszer és a belső ellenőrzés

A hivatal a nemzetiségi önkormányzat vonatkozásában köteles a belső kontrollrendszer keretében kialakítani, működtetni és fejleszteni a kontrollkörnyezetet, a kockázatkezelési rendszert, a kontrolltevékenységeket, az információ és a kommunikációs rendszert, továbbá a nyomon követési rendszert.
Belső ellenőrzésre a kockázatelemzéssel alátámasztott éves belső ellenőrzési tervben meghatározottak szerint kerül sor. A belső ellenőrzés lefolytatásának rendjét a jegyző által jóváhagyott belső ellenőrzési kézikönyv tartalmazza.
A nemzetiségi önkormányzat részt vesz a belső ellenőrzés értékeléséről készülő éves beszámoló – rá vonatkozó részének – elkészítésében, amit a hivatal készít el.

VIII. Vagyoni és számviteli nyilvántartás,

adatszolgáltatás rendje
A Hernádkaki Közös Önkormányzati Hivatal a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a helyi önkormányzat nyilvántartásain belül elkülönítetten végzi. Az adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiaságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a nemzetiségi önkormányzat tekintetében az elnök felelős.

IX. Záró rendelkezések

A megállapodás az aláírás napján lép hatályba és az ebben foglaltakat e naptól kezdve kell alkalmazni.
Az együttműködési megállapodást minden évben január 31-ig kell felülvizsgálni és szükség szerint módosítani.
Az együttműködési megállapodást Hernádkak község Önkormányzatának Képviselő- testülete a 2/2020. (I.21.) határozatával, míg a Hernádkaki Roma Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő- testülete az 1/2020. (I.30.) határozatával hagyta jóvá.”