Zalkod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2015. (II. 16.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
Hatályos: 2015. 02. 17- 2015. 09. 22Zalkod Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015.(II.16.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
2015-02-17-tól 2015-09-22-ig
Zalkod Község Önkormányzata az Alaptörvény 32. Cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, és az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2014. (X.29.) önkormányzati rendelet 32. § a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Zalkod Községi Önkormányzat Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1.§
A rendelet hatálya Zalkod Községi Önkormányzat Képviselő-testületére terjed ki.
2.§ A költségvetés bevételei és kiadásai
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését:
44.874 E Ft Költségvetési bevétellel
45.397 E Ft Költségvetési kiadással
523 E Ft Költségvetési hiánnyal állapítja meg
(melyből: működési hiány: 523 E Ft, felhalmozási hiány: 0 E Ft)
A hiányt a helyi önkormányzatok kiegészítő támogatására benyújtandó pályázat biztositja.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten a rendelet 1.1. sz. melléklete, továbbá az önkormányzat kötelező feladatainak mérlegét a rendelet 1.2. sz. melléklete, önként vállalt feladatainak mérlegét a rendelet 1.3. sz. melléklete alapján határozza meg a képviselő testület.
(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(4) A működési hiány finanszírozásának érdekében a helyi önkormányzatok kiegészitő támogatására kiirt pályázat benyújtását rendeli el.
3.§
A Képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége táblát (3. sz. melléklet), a saját bevételek részletezése az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi kötelezettség megállapításhoz táblát (4.sz. melléket), a 2015. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljai táblát ( 5. sz. melléklet) nemleges tartalommal fogadja el.
(2) A beruházási kiadások előirányzatát a 6.sz. melléklet tartalmazza. A felújítási kiadások előirányzata (7.sz. melléklet) táblát nemleges tartalommal fogadja el.
(3) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást (8.sz. melléklet) nemleges tartalommal fogadja el.
(4) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati megoszlását, az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát a 9.1.,. melléklet szerint határozza meg.
(5) A 2, § (1) bekezdésében megállapított az önkormányzat kötelező feladatainak megoszlását a 9.1.1. sz. melléklet szerint határozza meg, az önkormányzat önként vállalt feladatainak megoszlását a 9.1.2. sz. melléklet szerint határozza meg.
4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester a felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Amennyiben az önkormányzatnak 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10 %-át, vagy a 10 millió forintot, és a tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor az önkormányzat képviselő-testülete önkormányzati biztost jelöl ki.
(5) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(6) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
5.§ Az előirányzatok módosítása
(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát ötszázezer Ft összeghatárig- mely esetenként az egymillió Ft összeghatárt nem haladhatja meg a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselő-testület a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.
(3) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével– negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
(4) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) és (3) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként félévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja költségvetési rendeletét.
(5) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
6. § A gazdálkodás szabályai
(1) Az önkormányzat számla és bérkifizetései elsősorban átutalással teljesítendőek.
(2) Készpénzes kifizetés esetei:
a) a közfoglalkoztatásban résztvevők bére,
b) az egységes rovatrend K47. Intézményi ellátottak pénzbeli juttatásai rovaton elszámolandó kiadások,
c) az egységes rovatrend K31. Készletbeszerzés és K34. Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások rovatain elszámolandó kiadások,
d) az egységes rovatrend K61. Immateriális javak beszerzése, létesítése, K63. Informatikai eszközök beszerzése, létesítése és K64. Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése rovatain elszámolandó, kisértékű immateriális javak, tárgyi eszközök beszerzésére irányuló kiadások,
e) az egységes rovatrend K33. Szolgáltatási kiadások és K123. Egyéb külső személyi juttatások rovatain elszámolandó, 100.000 forint értéket el nem érő kiadások,
f) a c)-e) pont szerinti kiadásokhoz kapcsolódóan az egységes rovatrend K351. Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó és a K67. Beruházási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó rovatain elszámolandó kiadások,
g) az a)-f) pont szerinti kiadásokra a foglalkoztatottaknak elszámolási kötelezettséggel adott előlegek,
h) az önkormányzat által az államháztartáson kívüli szervezetek, személyek számára biztosított támogatás kifizetése, abban az esetben, ha a támogatatott szervezet, személy nem rendelkezik hitelintézeti számlával.
7. § A költségvetés végrehajtásnak ellenőrzése
(1) Az önkormányzat ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért a jegyző a felelős.
(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Sárospatak és Térsége Önkormányzati Társulás útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
8. § Záró és vegyes rendelkezések
(1) E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2015. január 1-jétől kell alkalmazni.
(2) Jelen rendelet az önkormányzat 2015. évi költségvetési zárszámadásának elfogadásáról szóló rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti.
Battáné Oreskó Éva sk. Papp Gizella sk.
jegyző polgármester