Zalkod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017. (II. 8.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 05. 30- 2018. 05. 30Zalkod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017. (II. 8.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Zalkod Község Önkormányzata az Alaptörvény 32. Cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, és az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2014. (X. 29.) önkormányzati rendelet 32. § a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Zalkod Községi Önkormányzat Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya a képviselő-testületre és annak bizottságára terjed ki.
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését:
A költségvetés részletezése
3. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(2) A beruházási kiadások előirányzatát a 3. sz. melléklet szerinti tartalommal fogadja el.
(3) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 4. melléklet szerint részletezi.
(4) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket ( 5. sz. melléklet) nemleges tartalommal fogadja el.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
4. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(5) Amennyiben a (4) bekezdésben meghatározott tartozás állomány eléri a költségvetési szerv eredeti előirányzatának 8 %-át a 6. mellékletében foglalt adatlapon a költségvetési szerv vezetője köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni a jegyző felé.
(6) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
Az előirányzatok módosítása
5. § (1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2) bekezdésben foglalt kivétellel a Képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát egymillió Ft összeghatárig a polgármesterre ruházza át. Egyéb esetekben a képviselő-testület a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.
(3) Az (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2017. december 31-ig gyakorolható.
(4) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, félévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(5) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
A gazdálkodás szabályai
6. § Az önkormányzat számla és bérkifizetései elsősorban átutalással teljesítendőek.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
7. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról Sárospatak és Térsége Önkormányzati Társulás szervezésében a Sárospataki Polgármesteri Hivatal útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
Záró és vegyes rendelkezések
8. § (1) Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, de rendelkezéseit 2017. január 01. napjától kell alkalmazni.
(2) Jelen rendelet az önkormányzat 2017. évi költségvetési zárszámadásának elfogadásáról szóló rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti.