Szuhakálló Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018. (II.28.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2018.évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 09. 26- 2020. 06. 01

Szuhakálló község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk 2. bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk 1. bekezdés f. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. fejezet

A rendelet hatálya


1.§ A rendelet hatálya az önkormányzat képviselő-testületére, polgármesterére, a Szuhakállói Községi Konyhára és a Szuhakállói Közös Önkormányzati Hivatalra terjed ki.

II. fejezet

Az önkormányzati költségvetés bevételei és kiadásai


2.§ (1)[1] Szuhakálló község Önkormányzata Képviselő-testülete az önkormányzat 2018. évi költségvetését

                                    247 800 661- Ft bevétellel, ebből

a) a helyi önkormányzatok működésének általános támogatása

136 163 850

Ft

b) intézményi működési bevételek

5 081 083

Ft

c) közhatalmi bevételek

5 500 000

Ft

d) működési célú átvett pénzeszközök

32 493 580

Ft

e) intézményi felhalmozási bevétel

13 174 707

Ft

f) felhalmozási célú közhatalmi bevétel

4 600 000

Ft

g) előző évi költségvetési maradvány

45 391 086

Ft

h) államháztartáson belüli megelőlegezés

5 396 355

Ft


                                                                                                                                  állapítja meg.

(2)[2] A 2. §. szerinti bevételi főösszeg bevételi forrásonkénti előirányzat megoszlását a Rendelet 1. melléklete tartalmazza, előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban.

A melléklet tartalmazza az önkormányzat - Áht. 23.§ (2) bek. g. pontja szerinti Stabilitási tv. 45. § (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti - saját bevételeit.

A melléklet tartalmazza a normatív hozzájárulásokat, támogatásokat, a központi költségvetésből származó egyéb költségvetési támogatásokat.

A melléklet tartalmazza a költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek költségvetési maradványának igénybevételét, működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban.

(3) Az önkormányzat 2018. évi költségvetése európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételi és kiadási előirányzatait tartalmazzák, az alábbiak szerint:

  1. KÖFOP–1.2.1.-VEKOP-16 jelű támogatásból megvalósuló, „Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztése” elnevezésű projekt 1.344.500 Ft bevételi és kiadási előirányzattal.
  2. TOP-3.2.1-15-BO1-2016 00027 jelű támogatásból megvalósuló, „Energetikai Fejlesztés Szuhakálló község Polgármesteri Hivatalában” elnevezésű projekt 30.699.737 Ft bevételi és kiadási előirányzattal


3.§ (1)[3] Szuhakálló község Önkormányzata Képviselő-testülete az önkormányzat 2018. évi költségvetését

                                    247 800 661- Ft kiadással, ebből

a)  személyi juttatások

39 898 937 Ft

b)  munkaadót terhelő járulékok 

5 961 699 Ft

c)   működési, fenntartási kiadások

32 582 729 Ft

d)  támogatások, pénzbeli juttatások

2 812 000 Ft

e)   működési célú pénzeszköz átadás

118 185 939 Ft

f)   beruházási jellegű kiadás

48 359 357 Ft

                                                                                                                                 állapítja meg.

(2)[4] A Rendelet 2/a. és 2/b. melléklete tartalmazza a költségvetés kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti, az 1. függeléke pedig kormányzati funkciónkénti bontásban.

A melléklet tartalmazza a felújítási előirányzatokat célonként és a felhalmozási kiadásokat feladatonként.

4.§ (1)[5] Az önkormányzat működési célú költségvetési egyenlegét - tájékoztató jelleggel, mérlegszerűen – a Rendelet 3. melléklete tartalmazza.

(2)[6] Az önkormányzat felhalmozási célú költségvetési egyenlegét - tájékoztató jelleggel, mérlegszerűen – a Rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzat vállalkozási célú költségvetési egyenlegét - tájékoztató jelleggel, mérlegszerűen – a Rendelet 5. melléklete tartalmazza.

(4) A Rendelet 6. melléklete tartalmazza feladatfinanszírozásból eredő normatív hozzájárulásokat, támogatásokat, a központi költségvetésből származó egyéb költségvetési támogatásokat és azok kormányzati funkciók szerinti felhasználásának kiadási előirányzatait.

(5) Az önkormányzat 2018. évben működési, vagy felhalmozási célú hitelállománnyal nem rendelkezik, hitelfelvételt nem tervez.

(6) Az önkormányzat – az Áht.23.§ (2) g.) pontja szerint - a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletet és kezességvállalásból eredő kötelezettséget nem tervez.

(7) A Rendelet 7. melléklete tartalmazz az Áht. 24. § (4) bekezdés c) pontja szerinti közvetett támogatásokról szóló kimutatást.

(8) A képviselő-testület az Áht 24.§ (4) bekezdés b.) pontja szerinti többéves kihatással járó döntést nem hozott.

(9)[7] A Rendelet 8. melléklete tartalmazza az éves bevételi és kiadási előirányzat teljesülésről szóló előirányzat-felhasználási ütemtervet.

(10)[8] A Rendelet 9. melléklete tartalmazza a pénzeszközök tervezett változásáról szóló kimutatást.

(11) A képviselő-testület a költségvetési év során nem határoz meg olyan fejlesztési célt, amelyek megvalósításához a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé.

(12)[9] A Rendelet 10. melléklete tartalmazza költségvetési évet követő három év tervezett bevételi előirányzatainak és kiadási előirányzatainak keretszámait főbb csoportokban.

(13) Az önkormányzat tulajdonában gazdálkodó szervezet nem áll, így a Rendelet az ilyen szervezet működéséből eredő kötelezettségeket, a részesedések alakulásának bemutatását nem tartalmazza.

(14) A képviselő-testület a költségvetési létszámkeretet – a közös önkormányzati hivatal és a községi konyha létszámával együtt - 24 főben állapítja meg.

(15) A 2018. évi közfoglalkoztatás során, a közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzata: 22 fő.

(16) A képviselő-testület a költségvetés általános tartalékát 0 Ft összegben állapítja meg.

(17) A képviselő-testület a költségvetés céltartalékát 0 Ft összegben állapítja meg.


III. fejezet

A Szuhakállói Községi Konyha költségvetése


5.§ (1)[10] Szuhakálló község Önkormányzata Képviselő-testülete, a Szuhakállói Községi Konyha 2018. évi költségvetését (a továbbiakban: Községi Konyha)

                                                           25 054 460.- Ft  bevétellel, ebből

                                                           25 054 460.- Ft  kiadással

                                                                                                          állapítja meg.

(2)[11] Az (1) bekezdés szerinti bevételi főösszeg bevételi forrásonkénti előirányzat megoszlását a Rendelet 11. melléklete tartalmazza.

(3)[12] Az (1) bekezdésben megállapított kiadási előirányzatból

  1. személyi juttatások

8 477 246 Ft

  1. munkaadót terhelő járulékok 

1 594 462 Ft

  1. működési, fenntartási kiadások

14 982 752 Ft

(4)[13] A Községi Konyha költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a Rendelet 12. melléklete tartalmazza. A melléklet tartalmazza a felújítási előirányzatokat célonként és a felhalmozási kiadásokat feladatonként.

(5) A Községi Konyha engedélyezett létszáma:4 fő.


IV. fejezet

A Szuhakállói Közös Önkormányzati Hivatal költségvetése


6.§ (1)[14] Szuhakálló község Önkormányzata Képviselő-testülete, a Szuhakállói Közös Önkormányzati Hivatal 2018. évi költségvetését (a továbbiakban: Közös Önkormányzati Hivatal)

                                               100 897 030 - Ft  bevétellel, ebből

                                               100 897 030- Ft  kiadással

                                                                                                          állapítja meg.

(2)[15] Az (1) bekezdés bevételi főösszeg bevételi forrásonkénti előirányzat megoszlását a Rendelet 13. melléklete tartalmazza.

(3)[16] Az (1) bekezdésben megállapított kiadási előirányzatból

  1. személyi juttatások

65 232 397 Ft

  1. munkaadót terhelő járulékok 

12 815 845 Ft

  1. működési, fenntartási kiadások

14 390 565 Ft

  1. működési célú támogatások

66 460 Ft

  1. beruházási jellegű kiadás

8 145 863 Ft

(4)[17] A Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a Rendelet 14. melléklete tartalmazza. A melléklet tartalmazza a felújítási előirányzatokat célonként és a felhalmozási kiadásokat feladatonként.

(5) A Közös Önkormányzati Hivatalnál, a közszolgálati tisztviselőkről 2011. évi CXCIX. törvény hatálya alá tartozó foglalkoztatottak 2018. évi, bruttó cafeteria-keret összege 200.000 Ft/fő.

(6) A Közös Önkormányzat Hivatal engedélyezett létszáma:16 fő.


IV. fejezet

A költségvetés végrehajtásának szabályai


7.§ (1) Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a képviselő-testület, polgármester, a községi konyha intézményvezetője és a jegyző a Közös Önkormányzati Hivatal közreműködésével látja el.

(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, a Községi Konyhát, illetve a Közös Önkormányzati Hivatalt a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.

8.§ (1) Az Önkormányzat bevételei és kiadásai előirányzatainak módosítására, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra, a kiemelt kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra a képviselő-testület a polgármestert felhatalmazza.

(2) A polgármester az (1) bekezdés szerinti jogkörét az Áht. és az Ávr. rendelkezései szerint gyakorolhatja.


IV. fejezet

Záró rendelkezések


9.§ (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2018. január 1-jétől kell alkalmazni.

(2) Hatályát veszti a 2016. évi zárszámadásról szóló 9/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet.


Dávid István                                                                                      Dr. Herczeg Tibor

polgármester                                                                                                jegyző

                                                                                                             címzetes főjegyző

[1]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[2]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[3]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[4]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[5]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[6]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[7]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[8]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[9]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[10]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[11]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[12]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[13]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[14]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[15]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[16]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet

[17]

Módosította a 7/2018.(IX.25.) önk.rendelet