Igrici község Önkormányzata 7/2005.(III.31.) önkormányzati rendelete

a talajterhelési díj fizetési kötelezettség helyi végrehajtásáról

Hatályos: 2012. 04. 14

Igrici község Önkormányzata 7/2005.(III.31.) önkormányzati rendelete

a talajterhelési díj fizetési kötelezettség helyi végrehajtásáról

Igrici község Önkormányzat Képviselő-testülete a környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. Törvényben / továbbiakban: Törvény / kapott felhatalmazás alapján a következő rendeletet alkotja.

Rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed arra a környezethasználóra (a továbbiakban: kibocsátó), aki az önkormányzat illetékességi területén a műszakilag rendelkezésre álló közcsatornára nem köt rá és helyi vízgazdálkodási hatósági engedélyezés hatálya alá tartozó szennyvízelhelyezést - ideértve az egyedi zárt szennyvíztárolót is - alkalmaz.

Talajterhelési díj mértéke

2. § A talajterhelési díj mértékét a Törvényben meghatározott alap, egységdíj, valamint az Igrici település közigazgatási területére vonatkozó területérzékenységi szorzó határozza meg.

A talajterhelési díj alapja

3. § A talajterhelési díj alapja, amennyiben az egyedi vízbeszerzés mérésére nincs lehetőség, igrici község Önkormányzatának a vízi közműből szolgáltatott csatornadíjról szóló tárgy évi rendeletének 1. mellékletében meghatározottak szerint kerül kiszámításra (átalányösszeg).[1]

4. § [2]

A díjfizetési kötelezettség bevallása

5. § (1) A kibocsátó a díjfizetési kötelezettségről évente a tárgyévet követő év március 31.-ig tesz bevallást az erre a célra szolgáló nyomtatványon az önkormányzati adóhatóságnál. A nyomtatvány ezen rendelet 1. számú melléklete[3].

(2) Ha a gazdálkodó szervezet több telephelyet működtet, bevallásában az adatokat telephelyenként kell feltüntetni.

(3) A (2) bekezdésben leírt kibocsátó köteles olyan nyilvántartást vezetni, amelyből a díjfizetés alapja, valamint összege telephelyenként megállapítható.

A talajterhelési díj befizetése

6. § A kibocsátó önadózás keretében a talajterhelési díjat tárgyévet követő év március 31.-ig tartozik megfizetni Igrici község Önkormányzat „Talajterhelési díjbeszedési számla” megnevezésű, 12035803-00197233-00800005 számú számlájára.[4]

A díjfizetési kötelezettség keletkezése és megszűnése

7. § (1) A kibocsátó talajterhelési díj fizetési kötelezettsége keletkezését, valamint a várható talajterhelési díj összegét a vízszolgáltatás igénybevételét követő 15 napon belül jelenti be az Igrici község Önkormányzat Polgármesteri Hivatala adóhatóságánál / továbbiakban: adóhatóság / az erre a célra szolgáló nyomtatványon.

(2) A kibocsátó talajterhelési díj fizetési kötelezettsége azzal a nappal megszűnik, amely napon

  • a) a műszakilag rendelkezésre álló közcsatornára ráköt,
  • b) a vízszolgáltatás igénybevétele a szolgáltató igazolása szerint megszűnt és az ingatlanról elköltözött.

(3) A kibocsátónak a talajterhelési díj fizetési kötelezettségének megszűnéséről, annak bekövetkezésétől számított 15 napon belül kell bejelentést tennie az adóhatóságnál.

Szolgáltatók adatszolgáltatási kötelezettsége

8. § (1) Az Igrici község közigazgatási területén tevékenységet folytató ivóvíz-szolgáltató és csatornaszolgáltató szervezet az Önkormányzat adóhatóságának az alábbi tartalmú adatszolgáltatást köteles megadni:

  • a) a szolgáltatást igénybe vevők neve, lakóhelye,
  • b) az érintett ingatlan címe
  • c) a szolgáltatás igénybevételének, illetve megszűnésének időpontja.

(2) A szolgáltatást igénybe vevőkről az a) és b) pont szerint adatszolgáltatást első ízben 2005. június 01-ig kell teljesíteni az adóhatóság felé, majd azt követően a változást havi rendszerességgel, a tárgyhót követő hó 10.ig napjáig.

Eljárási szabályok

9. § Helyszíni ellenőrzés lefolytatására az adóhatóság, vagy az ezzel a feladattal megbízott szakértő jogosult.

Átmeneti és záró rendelkezések

10. § Ez a rendelet 2005. július 01.-én lép hatályba.

1. melléklet

BEVALLÁS A HELYI VÍZGAZDÁLKODÁSI HATÓSÁGI JOGKÖRBE TARTOZÓ SZENNYVÍZELHELYEZÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ TALAJTERHELÉSI DÍJRÓL


Önkormányzati adóhatóság tölti ki!
Beérkezés/postára adás dátuma: Adóhatóság megnevezése (bélyegző):
20……év……………hó…..nap
Átvevő aláírása: ……………………………

Adóhatóság azonosító száma:

Iktatószám:………………………………… ……………………………………….

I. A díjfizető (kibocsátó): Adózó adó-nyilvántartási száma:……………………..

Neve: ……………………………………………………………………………………………………………………………..

Születési helye, ideje:………………………………………………………………………………………………………………

Anyja születési családi és utóneve: ………………………………………………………………………………………………..

Adószáma: - -

Adóazonosító jele:

Statisztikai számjele: - - -


Lakóhelye: …………………………………………………………………………………..város/község

………………………………………………….. közterület ………………… közterület jellege ………………… hsz…………ép…….lh……………………emelet………………………ajtó

Levelezési címe: ………………………………………………………………………………város/község

…………………………………………………_ közterület…………………közterület jellege……………………..hsz…………ép. ……… lh. …….. em……………….ajtó

II. A díjfizetéssel érintett ingatlan:

Címe: _______________________________________________________________ város/község

________________________________________ közterület _________ közterület jellege ________ hsz. ___ ép. ___ lh. __ em. __ ajtó


Helyrajzi szám: ______________________/______________/____________________

III. Az ingatlan tulajdonosának (Akkor kell kitölteni, ha nem azonos a díjfizetővel):

Neve (cégneve): ________________________________________________________________________________

Születési helye, ideje: __________________________________________________________________


Anyja születési családi és utóneve: ___________________________________________________________



[1] Hatályos 2012.04.14.-től az 5/2012.(IV.13.) önkormányzati rendelet 1.§-a alapján.
[2] Hatályon kívül 2012.04.14.-től az 5/2012.(IV.13.) önkormányzati rendelet 2.§-a alapján.
[3] Az 1. melléklet tartalma 2012.04.14.-től módosult az 5/2012.(IV.13.) önkormányzati rendelet 4.§-a alapján.
[4] Hatályos 2012.04.14.-től az 5/2012.(IV.13.) önkormányzati rendelet 3.§-a alapján.