Pilisjászfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (VII. 11.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 07. 12- 2023. 07. 12Pilisjászfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (VII. 11.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Pilisjászfalu Község Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet a „Vagyonnyilatkozatot és Összeférhetetlenséget vizsgáló Bizottság” alcímét megelőzően a következő fejezetcímmel egészül ki:
A képviselő-testület bizottságai”
2. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet az 57. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„Vagyonnyilatkozatot és Összeférhetetlenséget vizsgáló Bizottság”
3. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„Pénzügyi Bizottság
57/A. § (1) A Pénzügyi Bizottság tagjainak száma: 3 fő, melyből 2 fő képviselő-testületi tag, 1 fő külsős közgazdász szakértő.
(2) A Pénzügyi Bizottság tagjainak nevét a rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.
(3) A Pénzügyi Bizottság VÉLEMÉNYEZI:
a) az átmeneti gazdálkodásra, az éves költségvetésre, annak módosításra vonatkozó rendeletek tervezetét, az időszakos költségvetési beszámolókat, valamint a zárszámadást,
b) az intézmény költségvetési javaslatairól és a végrehajtásáról szóló beszámolót,
c) a közös hivatal és annak alapszolgáltatási intézményének költségvetési javaslatait és a végrehajtásról szóló beszámolót,
d) az önkormányzati támogatással kapcsolatos előterjesztéseket,
e) a helyi adók bevezetésére, megváltoztatására és megszüntetésére irányuló javaslatokat,
f) az éves költségvetés végrehajtását, az átcsoportosításokat és a költségvetési gazdálkodás szabályszerűségét,
g) az államháztartás alrendszereibe nem tartozó forrás átvételével és átadásával kapcsolatos előterjesztéseket.
(4) A Pénzügyi Bizottság ELLENŐRZI:
a) a kötelezettségvállalás szabályszerűségét,
b) a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.
(5) A Pénzügyi Bizottság további feladatai:
a) előterjesztést készíthet a képviselő-testület számára, bármely az önkormányzat gazdálkodását érintő ügyben,
b) figyelemmel kíséri az éves költségvetés végrehajtása során megkötött szerződéseket,
c) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat,
d) javaslatot tesz az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalásra, amennyiben a képviselő-testület döntéseinek forrásához hitel igénybevételére van szükség,
e) javaslatot tehet a képviselő-testület által alapított kitüntető címek, elismerések adományozására.”
4. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
5. § Hatályát veszti az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet
a) „A képviselő-testület bizottságai” alcím címe,
b) 57. § (1) bekezdése.
6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.
Borsó András |
Geréb Tünde |
1. melléklet a 16/2023. (VII. 11.) önkormányzati rendelethez