Pilisjászfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (VII. 11.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 07. 12- 2023. 07. 12

Pilisjászfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (VII. 11.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.07.12.

Pilisjászfalu Község Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet a „Vagyonnyilatkozatot és Összeférhetetlenséget vizsgáló Bizottság” alcímét megelőzően a következő fejezetcímmel egészül ki:

„V/A. Fejezet

A képviselő-testület bizottságai”

2. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet az 57. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:

„Vagyonnyilatkozatot és Összeférhetetlenséget vizsgáló Bizottság”

3. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„Pénzügyi Bizottság

57/A. § (1) A Pénzügyi Bizottság tagjainak száma: 3 fő, melyből 2 fő képviselő-testületi tag, 1 fő külsős közgazdász szakértő.

(2) A Pénzügyi Bizottság tagjainak nevét a rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.

(3) A Pénzügyi Bizottság VÉLEMÉNYEZI:

a) az átmeneti gazdálkodásra, az éves költségvetésre, annak módosításra vonatkozó rendeletek tervezetét, az időszakos költségvetési beszámolókat, valamint a zárszámadást,

b) az intézmény költségvetési javaslatairól és a végrehajtásáról szóló beszámolót,

c) a közös hivatal és annak alapszolgáltatási intézményének költségvetési javaslatait és a végrehajtásról szóló beszámolót,

d) az önkormányzati támogatással kapcsolatos előterjesztéseket,

e) a helyi adók bevezetésére, megváltoztatására és megszüntetésére irányuló javaslatokat,

f) az éves költségvetés végrehajtását, az átcsoportosításokat és a költségvetési gazdálkodás szabályszerűségét,

g) az államháztartás alrendszereibe nem tartozó forrás átvételével és átadásával kapcsolatos előterjesztéseket.

(4) A Pénzügyi Bizottság ELLENŐRZI:

a) a kötelezettségvállalás szabályszerűségét,

b) a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

(5) A Pénzügyi Bizottság további feladatai:

a) előterjesztést készíthet a képviselő-testület számára, bármely az önkormányzat gazdálkodását érintő ügyben,

b) figyelemmel kíséri az éves költségvetés végrehajtása során megkötött szerződéseket,

c) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat,

d) javaslatot tesz az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalásra, amennyiben a képviselő-testület döntéseinek forrásához hitel igénybevételére van szükség,

e) javaslatot tehet a képviselő-testület által alapított kitüntető címek, elismerések adományozására.”

4. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

5. § Hatályát veszti az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelet

a) „A képviselő-testület bizottságai” alcím címe,

6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.

Borsó András
polgármester

Geréb Tünde
jegyző

1. melléklet a 16/2023. (VII. 11.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet