Csörög Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014 (X.28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2011. (III. 20.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2014. 10. 29- 2017. 09. 27Csörög Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014 (X.28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2011. (III. 20.) önkormányzati rendelet módosításáról
2014-10-29-tól 2017-09-28-ig
Csörög Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva az alábbiakat rendeli el:
1. § Csörög Község Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2011. (III. 20.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SZMSZ) 7. § (4) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(4) A képviselő-testület ülésének meghívóját és az előterjesztéseket legkésőbb 8 nappal a képviselő-testület ülése előtt meg kell küldeni a képviselő-testület tagjainak és a képviselő-testület ülésén tanácskozási joggal rendelkező személyeknek. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a meghívó a rendkívüli ülés napján is kiküldhető bármilyen értesítési mód alkalmazásával. Ez esetben az előterjesztés helyszíni kiosztással is megtehető.”
2. § Az SZMSZ 7. §-a az alábbi (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) A meghívót és mellékleteit elektronikusan vagy papír alapon kell kiküldeni.”
3. § Az SZMSZ 23. § bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„A képviselő-testület bizottságai
23. §
- A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, valamint ellenőrzésére 2 állandó bizottságot hoz létre, melyeknek képviselő és nem képviselő jogállású tagjai vannak.
- Az állandó bizottság feladata, hogy folyamatosan segítse a képviselő-testület tevékenységét és munkájának eredményességét.
- A bizottság által előkészített előterjesztés előadója a képviselő-testület ülésén a bizottság elnöke, alelnöke vagy az elnök által felkért bizottsági tag.
- A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti. A bizottság tagjai maguk közül az elnök munkájának segítésére és az elnök akadályoztatása esetére, az elnök helyettesítésére alelnököt választanak. Bizottsági alelnök csak települési képviselő lehet.
- A bizottság ülésére meg kell hívni:
- a bizottság tagjait,
- a polgármestert,
- az alpolgármestert,
- a települési képviselőket,
- a jegyzőt és
- a képviselő-testület ülésén tanácskozási joggal rendelkező személyeket.
- A bizottsági ülés meghívóját és a napirendi pontok előterjesztéseit a bizottság ülése előtt legkésőbb 3 nappal a bizottsági ülésre meghívottaknak meg kell küldeni. A bizottsági ülés meghívóját a helyben szokásos módon nyilvánosságra kell hozni.
A bizottság tevékenységéről évente beszámol a képviselő-testületnek.
- Kötelező összehívni a bizottsági ülést a képviselő-testület döntése alapján vagy a polgármester indítványára vagy a bizottsági tagok kétharmadának indítványára.
- A polgármester, az alpolgármester, a települési képviselő és a jegyző javaslatot tehet a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozót is.
4. § Az SZMSZ az alábbi 23/A-D. §-okkal egészül ki:
„Szociális Bizottság
23/A. §
- A Szociális Bizottság feladata a szociális és családügyi ügyekben, feladatkörökben a képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtásának ellenőrzése, továbbá a képviselő-testület által átruházott hatáskörök gyakorlása.
- A Szociális Bizottság 3 tagú: 2 képviselő és 1 nem képviselő jogállású taggal.
- A Szociális Bizottság feladatkörében különösen:
- részt vesz a szociális, gyermekvédelmi témájú rendeletek előkészítésében, azok felülvizsgálatában,
- zárt ülés keretében első fokon dönt – a képviselő-testület által a költségvetésben jóváhagyott előirányzatot figyelembe véve – az átruházott hatáskörökben,
- figyelemmel kíséri az idős emberek, a családok, a veszélyeztetett gyermekek helyzetét,
- kapcsolatot tart az intézményvezetőkkel, a pedagógusokkal, a gyermekjóléti és családsegítő szolgálattal, a háziorvossal és a védőnővel,
- ellátja a munkatervében és a képviselő-testület által határozatban meghatározott feladatokat, gyakorolja a képviselő-testület által a bizottságra átruházott hatásköröket.
Pénzügyi Bizottság
23/B. §
- A Pénzügyi Bizottság feladata a pénzügyi, gazdasági kérdésköröket tartalmazó képviselő-testületi döntések előkészítése, a döntések végrehajtásának ellenőrzése, továbbá a képviselő-testület által átruházott hatáskörök gyakorlása.
- A Pénzügyi Bizottság 3 tagú: 2 képviselő és 1 nem képviselő jogállású taggal.
- A Pénzügyi Bizottság feladatkörében különösen:
- véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit; önkormányzati intézmények alapítását, összevonását és megszűnését,
- véleményezi az önkormányzati vállalkozás indítását, az abban való részvételt, a megállapodás tervezeteket, megkereséseket az önkormányzati vagyon elidegenítése, cseréje, jelzálogjog létesítés tárgyában,
- véleményezi az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaság alapítását, belépés, beolvadás, kilépés és megszűnés indokoltságát, önkormányzati alapítvány létrehozását és megszűnését,
- figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodást, a vagyonváltozás (vagyon növekedés, -csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;
- vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését;
- előkészíti a településfejlesztéssel kapcsolatos beruházásokhoz, valamint a településszerkezeti és településrendezési feladatokhoz fűződő képviselő-testületi döntéseket, valamint ellenőrzi azok végrehajtását,
- javaslatot tesz az önkormányzat bevételeire, különösen az ingatlangazdálkodás során keletkező bevételekre, helyi adókra, bérleti díjakra, közterület használat díjakra,
- ellátja az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének kivizsgálását; a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával kapcsolatos feladatokat, gondoskodik azok nyilvántartásáról, kezeléséről és őrzéséről.
- ellátja a képviselő-testület rendeletében meghatározott feladatokat.
Tanácsnok
23/C. §
- A képviselő-testület a polgármester javaslatára a képviselők közül 2 tanácsnokot választhat a hatékony és felelős munka biztosítására. A tanácsnok felügyeli a képviselő-testület által meghatározott önkormányzati feladatok ellátását. A tanácsnok egyénileg felelős az adott szakterület ügyeiért és az ahhoz kapcsolódó döntések előkészítéséért.
- A tanácsnok megbízatása megszűnik
- lemondással,
- visszahívással,
- képviselői megbízatásának megszűnésével.
- A képviselő-testület által választható tanácsnokok:
- Települési Közbiztonsági Tanácsnok,
- Egészség, Életmód, Sport Tanácsnok.
- A Települési Közbiztonsági Tanácsnok feladati különösen:
- felügyeli az önkormányzat települési közbiztonsági feladatainak ellátását,
- kapcsolatot tart, együttműködik a helyi polgárőrséggel, rendőrséggel, civil szervezetekkel,
- előkészíti, véleményezi az általa felügyelt területet érintő előterjesztéseket,
- közreműködik a házi jelzőrendszeres segítségnyújtás megszervezésében,
- közreműködik a települési biztonságtechnikai rendszerek létrehozásában.
- Az Egészség, Életmód, Sport Tanácsnok feladatai különösen:
- felügyeli az önkormányzat hatáskörébe tartozó egészséges életmódra neveléssel, sporttal kapcsolatos feladatok ellátását,
- közreműködik egészséges életmódra neveléssel, sporttal kapcsolatos ismeretek terjesztésében, programok szervezésében,
- kapcsolatot tart, együttműködik a háziorvossal, védőnővel, pedagógusokkal, civil szervezetekkel,
- előkészíti, véleményezi az általa felügyelt területet érintő előterjesztéseket.
Idősek Tanácsa
23/D. §
- A képviselő-testület létrehozza az Idősek Tanácsát. Az Idősek Tanácsának létszáma 5 fő.
- Az Idősek Tanácsa tagjait az önkormányzat illetékességi területén székhellyel rendelkező szervezetek és önszerveződő közösségek (alapítvány, klub, egyesület, stb.) és egyházak jelölik. A jelöltek közül a képviselő-testület választja ki az Idősek Tanácsa tagjait.
- Az Idősek Tanácsa tagjai, maguk közül egyszerű többséggel elnököt választanak. Az Idősek Tanácsa elnöke tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testület és a Szociális Bizottság ülésén.”
5. § Az SZMSZ 26. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el, kötetlen munkaidőben. A polgármester fogadóórát tart minden hétfőn, 16,00 és 18,00 óra között a Művelődési Házban.”
6.§ Az SZMSZ 5. számú mellékletében a „Pénzügyi, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság” illetve „PTK bizottság” kifejezés helyébe a „Pénzügyi Bizottság” kifejezés lép.
7. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
8.§ A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti az SZMSZ 2/1. számú melléklete.
Csörög, 2014. október 27.
Hegedűsné Kripák Ildikó Balázsné Szilvási Zsuzsanna
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
Csörög Község Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2011. (III. 20.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 9/2014.(X.28.) önkormányzati rendelete a mai napon kihirdetésre került.
Csörög, 2014. október 28.
Balázsné Szilvási Zsuzsanna
jegyző