Tiszaszőlős Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020 (I.23.) önkormányzati rendelete

Tiszaszőlős Községi Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2022. 02. 12- 2022. 02. 28

Tiszaszőlős Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020 (I.23.) önkormányzati rendelete

Tiszaszőlős Községi Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2022.02.12.

Tiszaszőlős Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 43. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, továbbá a 44. §, 45. §, 48. § (2)-(4) bekezdés, 49. § (2) bekezdés, 50. §, 51. § (2) bekezdés, 52. § (1) bekezdés, 53. § (1)-(3) bekezdés, 57. § (1)-(2) bekezdés, 59. § (2) bekezdés, 68. § (3) bekezdés, 82. § (3) bekezdés, 84. § (2) bekezdésben foglalt felhatalmazás alapján a következő rendeletet alkotja meg szervezeti és működési rendjéről.

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Tiszaszőlős Községi Önkormányzat

(2) Az önkormányzat székhelye, pontos címe: 5244 Tiszaszőlős, Fő út 21.

(3) Az önkormányzat működési területe: Tiszaszőlős község közigazgatási területe.

(4) Az önkormányzat szervei:

a) képviselő-testület,

b) polgármester,

c) jegyző,

d) Pénzügyi, Ügyrendi és Fejlesztési Bizottság

e) Szociális, Oktatási és Kulturális Bizottság

f) közös önkormányzati hivatal

2. § (1) Az önkormányzat jelképei: címeres zászló és pecsét. Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a Képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.

(2) Az Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi kitüntetések és elismerő címek adományozására alapította Tiszaszőlős Község díszpolgára címet. Az odaítélés és az elbírálás rendjét a képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.

(3) Az önkormányzat minden évben - amennyiben azt anyagi lehetősége engedi - Falunapot tart, melynek pontos dátumát a képviselő-testület évente határozza meg.

(4) Az önkormányzat hivatalos pecsétje kör alakú, benne „Tiszaszőlős Községi Önkormányzat Képviselő-testülete ” felírással. A pecsétet kell használni :

a) a képviselő-testület által adományozott okleveleken

b) az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő dokumentumokon.

(5) Az Önkormányzat hivatalos lapja : Szőlősi Hírek.

II. Fejezet

Az önkormányzat feladata, hatásköre, szervei

3. § (1) A helyi önkormányzati feladat- és hatáskörök a Képviselő-testületet illetik meg. A Képviselő-testület a hatásköreit meghatározott esetekben a polgármesterre, a jegyzőre, állandó bizottságára és társulásra ruházhatja át. Az átruházás elvei:

a) azon ügyekben amelyek kollektív döntést igényelnek, az átruházás csak a bizottságra történhet, amelyek pedig operatív jellegűek, azokat a hatékony és gyors döntések meghozatala érdekében a polgármesterre, jegyzőre ruházza;

b) bmennyiben a Képviselő-testület szükségesnek tartja, úgy a hatáskör átruházásakor vagy képviselő-testületi normatív határozat formájában bármikor a hatáskör gyakorlójának utasítást fogalmazhat meg, melynek végrehajtására és beszámolására határidőt állapíthat meg.

(2) A képviselő-testület bizottságára, a polgármesterre, jegyzőre, társulására átruházott hatásköreit ezen rendelet (továbbiakban: SZMSZ) 1. melléklete tartalmazza.

(3) A képviselő-testület hatáskör átruházásának lehetőségét, az átruházás alapvető szabályait az Mötv. 41. § (4)–(5) bekezdése tartalmazza.

(4) Az Mötv.42. §-ában felsoroltakon kívül a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik:

a) a helyi közügy megoldásának vállalása, vagy az arról történő lemondás;

b) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, ezek alapítása, megszüntetése.

4. § (1) Az Önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatokat lát el. Az Önkormányzat feladatait kormányzati funkció besorolás szerint az SZMSZ 3. függeléke tartalmazza.

(2) Az Önkormányzat kötelező feladatait az alábbiak szerint látja el:

1. Egészséges ivóvíz ellátása: TRV Zrt. Szolnok

2. Óvodai nevelés: Cseperedő Óvoda költségvetési szerv fenntartásával.

3. Egészségügyi ellátás: vegyes háziorvosi praxis vállalkozó háziorvossal kötött szerződés alapján, fogorvosi ellátás, védőnői ellátás önkormányzati szakfeladaton, orvosi ügyeleti rendszer működtetése Tiszafüred Kistérség Többcélú Társulásán keresztül.

4. Szociális alapellátás: - 2011. július 1. napjától határozatlan időre a Református Egyházközség Szociális Szolgáltató Központja Tiszaszentimre.

5. Család és gyermekjóléti szolgálat: Tiszafüred Kistérség Többcélú Társulásán keresztül.

6. Közvilágítás: E-ON Rt. Debrecen

7. Helyi közutak: Önkormányzati tulajdonú közutak a Tiszaszőlős Községi Önkormányzat fenntartásában.

8. Köztemető fenntartása: Tiszaszőlős Községi Önkormányzat fenntartásában.

9. Közutakon, tereken, parkokban, közterületen várakozás: parkolóhelyek kialakításával a Tiszaszőlős Községi Önkormányzat.

10. Közösségi tér biztosítása: Könyvtár és Szabadidőközpont költségvetési szervként történő fenntartása.

11. Önkormányzati hivatali feladatok ellátása: Tiszafüred város és Tiszaszőlős község részvételével működő Tiszafüredi Közös Önkormányzati Hivatalon (továbbiakban: Hivatal) keresztül,

12. Nemzeti és etnikai nemzetiségek jogainak érvényesülése: Tiszaszőlős községben roma és görög nemzetiségi önkormányzat működik. A nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló törvénynek megfelelően az Önkormányzat a Tiszafüredi Közös Önkormányzati Hivatal Tiszaszőlősi Kirendeltsége (továbbiakban: Kirendeltség) által segíti munkájukat, együttműködési megállapodás alapján. A nemzetiségi önkormányzatok működéséhez az alábbi támogatást biztosítja az Önkormányzat a Kirendeltségen keresztül:

13. működésükhöz ingyenes helyiséghasználat;

a) postai, kézbesítési, leírási, sokszorosítási feladatok ellátása és az ezzel járó költségek viselése;

b) a helyi médiában megjelenítési lehetőség;

c) pályázatok készítésében való együttműködés.

(3) Az Önkormányzat részvételével működő társulások adatait az SZMSZ 4. függeléke tartalmazza.

5. § (1) Amennyiben a Képviselő-testület helyi közügy önálló megoldásának ellátását vállalja, előkészítő eljárást kell lefolytatni. Az előkészítő eljárásban tisztázni kell a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárást a testület döntésétől függően a polgármester, a képviselő-testület állandó bizottsága vagy e célra létrehozott külön bizottság folytatja le.

(2) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztésnek tartalmaznia kell a feladat elvállalásával elérendő célt és a megoldásnak az (1) bekezdésben említett részletes feltételeit.

III. Fejezet

A képviselő-testület működése

6. § A képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő, 6 fő képviselő és a polgármester. A képviselők névsorát az SZMSZ 1. függeléke tartalmazza. A képviselők aktuális névjegyzékét a jegyző az önkormányzat hirdetőtáblájára függeszti ki.

7. § (1) A települési képviselők jogait és kötelességét a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 32. §-a tartalmazza.

(2) A települési képviselő köteles tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában. Ennek keretében köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára. Felkérésre köteles részt venni a testületi ülések előkészítésében, a képviselő-testület által elrendelt vizsgálatokban.

(3) A települési képviselő amennyiben akadályoztatása miatt nem tud részt venni a képviselő-testület vagy bizottsága ülésén úgy köteles azt írásban vagy ha ez nem lehetséges az azt megelőző napon szóban ( távbeszélőn is ) jelezni.

(4) Amennyiben a képviselő távolmaradását csak az ülés napján jelenti be vagy nem jelenti be és hiányzásának nincs menthető indoka ( betegség, stb.) úgy távolmaradását igazolatlannak kell tekinteni.

Kérdés, interpelláció

8. § (1) A kérdezés a képviselő-testületi hatáskörbe tartozó szervezetre, működésre, döntésre, előkészítésre vonatkozó tudakozódás.

(2) Az interpelláció, olyan felszólalás, melynek tárgya szoros kapcsolatban kell, hogy álljon az önkormányzat hatáskörének ellátásával, illetőleg annak valamely- az önkormányzat irányítása alá tartozó- szervezet hatáskörébe kell tartoznia.

(3) A kérdezés illetve interpellálás joga a képviselőket a napirend tárgyalásának befejezését követően szóban vagy írásban illeti meg. A hozzászólásra napirendenként legfeljebb három alkalommal van lehetőség, időtartama alkalmanként nem haladhatja meg a három percet. Az interpellációt illetve kérdést írásban az ülés előtt is be lehet nyújtani a polgármesternek címezve. Amennyiben a benyújtásra az ülés előtt 2 nappal korábban kerül sor, úgy arra a soron következő ülésen érdemben válaszolni kell.

(4) Az interpelláció és a kérdés csak testületi ülésen ismertethető. A polgármester az ülés kezdetekor tájékoztatást ad a képviselőknek a beérkezett kérdésekről.

(5) Az interpellációra a kérdezett az ülésen szóban vagy a képviselő-testület hozzájárulásával legkésőbb 15 napon belül írásban köteles választ adni. Az írásban küldött választ a Képviselő-testület soron következő ülésén ismertetni kell.

(6) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik és külön dönt a testület is. A kérdésre adott válasz elfogadásáról a testület nem dönt.

A képviselő-testület ülései

9. § (1) A képviselő-testület:

a) üléseit általában minden hónap harmadik hetének szerdai napján tartja;

b) július és augusztus hónapokban ütemterv szerint nem tart ülést, azonban testületi ülés összehívásának szükségessége esetén ettől eltérhet;

c) ülésére a polgármester a napirendek és azok előadói megjelölésével az ülés napját megelőzően legalább 5 nappal írásos meghívót küld.

(2) A képviselő-testület rendkívüli ülést tarthat amennyiben a polgármester megítélése szerint olyan jellegű kérdésben kell állást foglalni, melyben a késlekedés az önkormányzatot hátrányos helyzetbe hozná. A rendkívüli ülésre írásos meghívót küldeni nem kell, de a helyben szokásos módon a lakosságot tájékoztatni kell az ülés helyéről és idejéről.

(3) Rendkívüli ülés tartása esetén lehetőség van a képviselők összehívására:

a) elektronikusan küldött üzenettel,

b) telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,

c) egyéb szóbeli meghívással.

(4) Amennyiben az ülést a (3) bekezdésben meghatározott módok valamelyike alapján hívták össze, úgy ennek tényét a jegyzőkönyv elején rögzíteni kell. A szóbeli meghívás esetében lehetőség szerint biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatatását, illetve az ülésen történő megismerésüket.

(5) Az ülések helye: Tiszaszőlős Község Önkormányzat tanácskozó terem, azonban a polgármester vagy a képviselő-testület döntése alapján lehetséges ettől eltérő helyszínen való ülésezés (pl. falugyűlés, közmeghallgatás). Ennek tényét az írásos meghívóban közölni kell.

(6) A képviselő-testület esetenként a polgármester döntése alapján kihelyezett ülést is tarthat, melynek helyét a meghívóban közölni kell.

(7) A közmeghallgatás idejéről, helyéről, napirendjéről a lakosságot a Kirendeltség hirdetőtábláján elhelyezett meghívó útján legalább 8 nappal előtte tájékoztatni kell. Erről a polgármester gondoskodik.

Az ülések nyilvánossága

10. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár részt vehet. Az ülés nyilvánossága a meghívónak az ülést megelőzően legalább 5 nappal a Kirendeltség hirdetőtábláján történő megjelentetésével biztosított.

(2) A zárt ülések tartására Mötv. 46. §. (2) bekezdés a), b), c) pontjaiban foglaltak esetén kerülhet sor.

(3) Az Mötv. 46. §. (2) c) pontjában meghatározott esetben az üzleti érdek sérelmének megvalósulását abban az esetben kell vélelmezni, ha a tárgyalandó ügy kapcsán harmadik személy érdekkörébe tartozó olyan adat nyilvánosságra kerülése vélelmezhető, melynek kapcsán a harmadik személynek erkölcsi vagy anyagi kára keletkezhet.

Munkaterv

11. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább hat ülést tart. A képviselő-testület éves munkaterv alapján működik.

(2) A munkaterv tervezetét a tárgyévet megelőző év december 15. napjáig a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé jóváhagyása. A tervezet összeállításához javaslatot tehetnek :

a)a képviselők;
b)a bizottságok;
c)a rendőrség, katasztrófavédelem képviselői;
d)az önkormányzati intézményvezetők.
A javaslatot november 15-ig kell benyújtani a polgármesterhez. A munkaterv előterjesztésével egyidejűleg a képviselő-testületet tájékoztatni kell a munkatervbe fel nem vett napirendi javaslatokról.
(3)A munkaterv tartalmazza:
a)az ülések időpontját,
b)az adott ülésen tárgyalandó témákat,
c)az előterjesztő megnevezését.
Meghívó, meghívottak

12. § (1) A képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét;

b) az ülés időpontját;

c) a tervezett napirendeket;

d) a napirendek előadóit;

e) a képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését.

(3) A meghívót és lehetőség szerint az előterjesztéseket a képviselőknek a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal ki kell küldeni. Az előterjesztéseket amennyiben indokolt, a képviselő-testületi ülésen is ki lehet osztani. Ebben az esetben az ülés vezetőjének lehetőséget kell biztosítani az anyag áttanulmányozására.

13. § (1) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal kell meghívni:

a) a napirend tárgya szerint illetékes szerv vezetőjét,

b) a jegyzőt,

c) nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,

d) a Hivatal vagy a Kirendeltség jegyző által nevesített, a tárgyalt napirendi ponthoz kapcsolódó munkatársait,

e) akiket az ülés összehívója megjelöl.

(2) A meghívót meg kell küldeni ( tanácskozási jog biztosítása nélkül ) azon személyeknek, akiket az ülés összehívója megjelöl.

Előterjesztés

14. § (1) Előterjesztésnek minősül mindazon a képviselő-testület részére benyújtott anyag, melyben a képviselő-testület döntése szükséges.

(2) Tájékoztatónak minősül minden olyan a képviselő-testület részére benyújtott írásos anyag, melyben nem szükséges képviselő-testületi döntés és melynek célja a testület tájékoztatása egy kérdésről vagy területről.

(3) Előterjesztést nyújthat be a képviselő-testülethez:

a) polgármester,

b) települési képviselő,

c) jegyző,

d) bárki, ha az ügyben történő döntés a képviselő-testület hatáskörébe tartozik.

(4) Az előterjesztést akkor kell benyújtani a képviselő-testületnek döntésre, ha az abban megfogalmazottakból világosan és egyértelműen kitűnik, hogy a beterjesztője mit akar, alkalmas a megfelelő következtetések levonására, a döntés meghozatalára. Az előterjesztés döntésre történő beterjesztését minden esetben meg kell, hogy előzze a jegyző törvényességi véleményének kialakítása.

(5) Az előterjesztést elsősorban írásban kell az ülést megelőzően legalább 15 nappal a polgármesternek címezve benyújtani. Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján, illetve az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott írásos előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.

(6) Írásos előterjesztés nélkül nem tárgyalhatóak az alábbi ügyek:

a)költségvetést érintő előterjesztés,
b)önkormányzati rendelettervezet,
c)intézményalapítás, átszervezés, megszüntetés,
d)helyi népszavazás kiírása,
e)munkaterv,
f)valamennyi hatósági döntést igénylő ügy,
g)szolgáltatási díjakat érintő előterjesztések.
A képviselő-testületi ülések összehívása

15. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti.

(2) A polgármester távolléte, akadályoztatása esetében az alpolgármester gondoskodik a képviselő-testület összehívásáról, és a polgármester távollétében vezeti az ülést.

(3) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetében a Pénzügyi, Ügyrendi és Fejlesztési Bizottság elnöke hívja össze a képviselő-testületet és vezeti a képviselő-testület ülését.

(4) Amennyiben határozatképtelen a képviselő-testület, az ülést 5 napon belüli időre időtűzéssel, változatlan napirenddel az ülés vezetőjének újra össze kell hívnia, a lakosságot erről a Kirendeltség hirdetőjére kitűzött írással értesíteni kell.

(5) Amennyiben az ülés összehívását a települési képviselők egynegyede vagy a bizottság indítványozza, a kezdeményezők az ülés megtartására irányuló kérelmüket konkrét időpont megjelölésével írásban kell hogy benyújtsák, a polgármesternek a javasolt időpontot megelőző legalább 5 nappal korábban. Az ülés megtartására irányuló kérelemben meg kell jelölni az összehívást megalapozó körülményeket és csatolni kell az ülés témáját érintő előterjesztést is. Amennyiben az előterjesztést a bizottságnak is meg kell tárgyalnia, úgy az idő kitűzéskor erre is figyelemmel kell lenni és a bizottsági ülés megtartására is kell, hogy irányuljon a kérelem.

Hozzászólási jog

16. § (1) A képviselő-testület egyedi döntéssel – egyszerű szótöbbséggel – hozzászólási jogot adhat a képviselő-testület ülésén megjelent személynek legfeljebb egy alkalommal. A hozzászólás maximális időtartama 3 perc. Hozzászólási jog nem adható azokban az esetekben, melyeknél zárt ülés rendelhető el. Az ülésen megtárgyalásra kerülő napirendi pontokhoz kapcsolódóan az ülést megelőzően, legkésőbb a kezdési idő előtt 2 órával írásban kérdés, vélemény nyújtható be a polgármesterhez, melyet a napirend tárgyalása során ismertetni, majd a kérdés, vélemény benyújtóját az ülést követő 15 napon belül tájékoztatni kell.

(2) A hozzászólási jog feltétele, hogy az érintett személy a hozzászólási jog megadása előtt a képviselő-testület ülését viselkedésével ne zavarja. A hozzászólási jog megvonható, ha az érintett személy nem tartja be a számára megadott időkeretet.

Napirendi javaslat előterjesztése és elfogadtatása

17. § (1) A polgármester előterjeszti a meghívóval azonosan a napirendi pontokat. A polgármester és a képviselők javaslatot tehetnek a napirendi pontok felcserélésére, javasolt napirendi pontok törlésére.

(2) A polgármester és a képviselők írásban benyújtott anyaggal vagy szóban ismertetve indítványozhatják egyéb kérdések megvitatását, napirendre vételét is rövid indoklással. Az indítványt a polgármesternél kell az ülés előtt benyújtani vagy szóban a napirendi tervezet ismertetését követően előadni. A javasolt napirendi pontot a meghívóban szereplő napirendek után kell felvenni, ettől a képviselő-testület célszerűségi okokból eltérhet. Az indítványról – mely tartalmazza a napirendben elfoglalt helyét is- a képviselők egyszerű többséggel döntenek.

(3) A napirend elfogadásáról a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

Napirendek tárgyalása - vitától a döntéshozatalig

18. § (1) A napirendi pont tárgyalását szóbeli kiegészítés előzheti meg.

(2) A szóbeli kiegészítés nem ismételheti meg az írásbeli előterjesztést, ahhoz képest új információkat kell tartalmaznia.

(3) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a meghívottak kérdést intézhetnek.

(4) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.

(5) Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, kiegészítő majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.

(6) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben ő bármely javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(7) A szavazás eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti a határozatot.

Személyes érintettség bejelentése

19. § (1) A települési képviselő a Mötv. 49. § (1) bekezdésében foglalt esetben köteles bejelenteni személyes érintettségét a képviselő-testületnek a döntéshozatalt megelőzően. A képviselő a bejelentés megtételekor kérheti a képviselő-testületet, hogy érintettsége ellenére ne zárja ki a szavazásból.

(2) Az érintett képviselő szavazásból történő kizárásáról sorszámozott határozattal a képviselő-testület dönt.

(3) Az a települési képviselő, aki személyes érintettsége ellenére nem teszi meg a törvényben előírt bejelentést, maximum egy havi tiszteletdíjnak megfelelő összegű rendbírsággal sújtható. A személyes érintettség utólagos tudomásra jutása a döntéstől számított 6 hónapon belül jelenthető be. A bejelentést a polgármester, vagy települési képviselő teheti meg. A rendbírság mértékéről a képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján egyszerű többséggel dönt.

A tanácskozás rendjének fenntartása

20. § (1) A képviselő-testület ülésének vezetése során a tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata. Ennek során:

a) figyelmeztetheti azt a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása;

b) rendreutasíthatja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít a teremben;

c) széksértés megállapítását kezdeményezheti: az a képviselő-testületi tag, aki a tanácskozás méltóságát magatartásával sérti, a képviselő-testület tagjait sértő kifejezésekkel illeti- ha a bántó kijelentéseit rögtön vissza nem vonja, továbbá a sértettet, illetőleg a testületet meg nem követi-széksértést követ el;

d) szünetet rendel el amennyiben a helyzet - a rend helyreállítása érdekében- ezt igényli.

(2) A széksértés tényét a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel állapítja meg, a határozatban egyben rendelkezik a rendbírság összegéről is, mely nem haladhatja meg az 5000 forintot.

Szavazatok, szavazások

21. § (1) A képviselők a szavazásban igenlő vagy ellenszavazattal vesznek részt, illetőleg tartózkodnak.

(2) A szavazás kézfelemeléssel történik, a számszaki eredményt az ülés vezetője hangosan ismerteti.

(3) Minősített többség szükséges a helyi közügy önálló megoldásának vállalásához, illetőleg erről történő lemondáshoz, illetve a helyi népszavazásra irányuló kezdeményezésről való döntés, népi kezdeményezés tárgyalására

Név szerinti szavazás

22. § (1) A képviselő-testület a polgármester vagy a jelenlévő képviselők egynegyedének indítványára névszerinti szavazást tart.

(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa képviselők nevét, akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és az eredményről az ülés elnökét tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülés elnöke állapítja meg.

(3) Személyi és ügyrendi kérdésben név szerinti szavazás nem tartható.

Titkos szavazás

23. § (1) A titkos szavazásról a képviselő-testület esetenként, egyszerű többséggel dönt.

(2) A titkos szavazást a Pénzügyi, Ügyrendi és Fejlesztési Bizottság bonyolítja le.

(3) A titkos szavazás eredményéről a bizottság külön jegyzőkönyvet készít. Ezt a jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez. A jegyzőkönyv tartalmazza a szavazásra jogosultak és a ténylegesen szavazók számát, az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, valamint a megállapított eredményt.

(4) A jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai aláírják.

(5) A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testület tagjaival.

Önkormányzati rendeletalkotás

24. § (1) Rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) polgármester

b) képviselő,

c) a képviselő-testület bizottsága,

d) civil szervezetek képviselője,

e) települési kisebbségi önkormányzatok elnökei,

f) jegyző.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltak a kezdeményezést a polgármesternél nyújthatják be írásban. A kezdeményezést, majd a rendelettervezetet – amennyiben tárgyalásra alkalmas módon nyújtották be – a polgármester köteles a soron következő ülés napirendi javaslatába felvenni.

(3) Amennyiben a rendelettervezet részletes előkészítése szükséges, az ülésvezető indítványozza, hogy a képviselő-testület foglaljon állást a rendeletalkotás szükségességéről, az előkészítés menetéről és felelőséről.

(4) A rendelettervezet szakszerű előkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(5) A jegyző az előkészítés keretében gondoskodik a tervezetek bizottsági véleményeztetéséről, az esetlegesen beérkezett észrevételek feldolgozásáról, az ágazati jogszabályok által előírt egyeztetések lefolytatásáról, az adminisztrációs munkák elvégzéséről.

(6) A jegyző által elkészített előzetes hatásvizsgálatot és az indoklást is a bizottság elé kell terjeszteni a tervezettel együtt.

(7) Az elkészült, de még el nem fogadott rendelet-tervezeteket amennyiben az állampolgárok széles körét érinti, amennyiben erre a határidők lehetőséget adnak közszemlére kell tenni 30 napra a Kirendeltség hirdetőtábláján. A közszemlére tételt a polgármester rendelheti el. A közszemlére tett rendelet-tervezettel kapcsolatban az érdekeltek írásban kifogást emelhetnek, javaslatot, észrevételt tehetnek. A megtett észrevételek tárgyában a képviselő-testület dönt.

25. § (1) Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon ki kell hirdetni.

(2) Helyben szokásos módnak minősül a Kirendeltség hirdetőtáblájára történő kihelyezés.

(3) A képviselő-testület által hozott rendeletekről hatálybelépésüket követően az Tiszaszőlős községben megjelenő helyi újságban a lakosságnak tájékoztatást kell adni, illetve biztosítani kell a honlapon történő megjelentetést.

26. § A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.

27. § (1) A képviselő-testület által hozott határozatok:

a) normatív határozatok,

b) egyedi határozatok.

(2) A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(3) A normatív határozatot a Kirendeltség hirdetőtáblájára történő kihelyezéssel ki kell hirdetni.

A jegyzőkönyv

28. § (1) A jegyzőkönyv Mötv. 52 § (1) bekezdésén túl az alábbiakat tartalmazza:

a) napirendi pontonként az előadók nevét, szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, a felszólalók nevét és mondanivalójuk lényegét,

b) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, az azokkal kapcsolatos válaszokat és határozatokat,

c) a képviselő kérésére véleményének rögzítését,

d) dátumot, pecsétet.

(2) A polgármester, illetve a képviselő-testület valamely tagja kérésére a jegyző köteles az általuk elmondottakat szó szerint jegyzőkönyvbe vetetni.

(3) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:

a) a meghívót,

b) a jelenléti ívet,

c) az írásos előterjesztéseket,

d) a rendelet valamit a határozattervezetek egy-egy példányát.

(4) A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá.

(5) A választópolgárok – a zárt ülés kivételével – a Kirendeltségen betekinthetnek a képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvébe.

(6) A jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni. A betekintési jog gyakorlására hivatali időben kerülhet sor.

(7) Zárt ülésről készített jegyzőkönyvbe az érintetteken kívül más nem tekinthet be. Az érintettek is kizárólag a jegyzőkönyv őket közvetlenül érintő részébe kaphatnak betekintési jogot.

(8) A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik. A nyílt ülések jegyzőkönyveit az ülést követő 30 napon belül a település honlapján közzé kell tenni.

(9) A jegyzőkönyvekről, annak egy részéről illetve más önkormányzati dokumentumokról térítés ellenében másolat adható ki. A térítési díja megegyezik a közös önkormányzati hivatalban működő fénymásoló szolgáltatás díjaival.

Közérdekű adatok megismerése

29. § (1) Önkormányzati ügyet érintő közérdekű adat megismerésére irányuló kérelmet írásban kell a polgármesterhez benyújtani. A kérelmet a polgármester – amennyiben annak teljesítése jogszabályba ütközik – az adatról kért írásos dokumentáció kiadásával 15 napon belül teljesíti, vagy ha annak teljesítése jogszabályba ütközik, elutasítja.

(2) A dokumentáció kiadásáról a Kirendeltség iktatórendszerében megjelenő írásos feljegyzést kell készíteni.

(3) Államigazgatási ügyet érintő közérdekű adat megismerésére irányuló kérelmet a jegyzőhöz lehet írásban benyújtani. A jegyző az adatról 15 napon belül írásos dokumentáció kiadásával rendelkezik vagy a kérelmet, ha annak teljesítése jogszabályba ütközik, elutasítja.

(4) Az államigazgatási ügyet érintő dokumentáció kiadásáról a Kirendeltség iktatórendszerében megjelenő írásos feljegyzést kell készíteni.

Lakossági fórumok

30. § (1) Az önkormányzatés a lakosság közvetlen kapcsolattartására az alábbi fórumok hivatottak:

a) falugyűlés,

b) közmeghallgatás.

(2) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetőleg a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében, az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából falugyűlést hívhat össze. A falugyűlésen a lakosság a községet érintő fontosabb kérdésekről kap tájékoztatást. Ugyanekkor az állampolgárok közérdekű javaslatot, bejelentést tehetnek, illetve véleményt nyilváníthatnak a számukra jelentős ügyekben.

(3) A gyűlés helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre, vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a Kirendeltség hirdetőtábláján vagy - lehetőség szerint - a helyi újság útján kell tájékoztatást adni a rendezvény előtt legalább 8 nappal.

(4) A gyűlést a polgármester vezeti, erre meg kell hívni a képviselőket, a jegyzőt.

(5) A gyűlésről jegyzőkönyv készül, melynek vezetéséről a jegyző gondoskodik.

(6) Falugyűlést szükség szerint kell tartani. Ha ennek feltételei fennállnak, a falugyűlés összekapcsolható a közmeghallgatással.

31. § (1) A képviselő-testület az éves, legalább évi egy alkalommal megrendezésre kerülő közmeghallgatást az alábbi, önkormányzati döntések előtt tartja meg:

a) helyi adó bevezetése vagy,

b) nagyobb arányú területrendezéssel kapcsolatos döntés vagy,

c) jelentősebb fejlesztéshez kapcsolódó döntés vagy,

d) a polgármester által meghatározott egyéb, a lakosság túlnyomó részét érintő döntések.

(2) A közmeghallgatás idejéről, helyéről, napirendjéről és az ülésen megválaszolásra kerülő kérdések feltevésének lehetőségéről a lakosságot a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján elhelyezett meghívó útján legalább 8 nappal előtte. A meghívó közzétételéről a polgármester gondoskodik. A közmeghallgatás időpontjáról, helyéről és az ülés napirendjeiről a lakosságot írásos meghívó minden lakoshoz történő eljuttatásával értesíti az Önkormányzat.

(3) A közmeghallgatást a polgármester vezeti és felel a rend fenntartásáért. A közmeghallgatáson részt vesznek a képviselők, továbbá meghívást kapnak a 13. §-ban felsorolt személyek, a lakosság ellátásában érdekelt intézmények, szervek képviselői.

(4) A közmeghallgatáson a napirendek után először a meghívott vendégek kapnak szót, majd a lakosság részéről jelenlévők szólhatnak hozzá az elhangzottakhoz, vagy kérdezhetnek, javaslatot tehetnek a helyi közügyeket érintően. A közmeghallgatáson hozzászólás, kérdés, javaslat kizárólag szóban tehető.

(5) A lakossági hozzászólások, kérdések, javaslatok után az önkormányzat tisztségviselői, a képviselők vagy a lakosság ellátásában érdekelt intézmények, szervek jelenlévő képviselői válaszolnak lehetőleg szóban vagy legkésőbb 15 napon belül írásban. Ha a lakossági kérdéssel érintett intézmény, szerv képviselője nincs jelen, akkor a kérdést a közmeghallgatást követő 5 napon belül továbbítani kell részére és gondoskodni kell arról, hogy a kérdező a választ 15 napon belül írásban megkapja.

(6) A megjelentek egy alkalommal és három perces időkorlátozással fejthetik ki véleményüket.

(7) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül.

IV. Fejezet

A polgármester, az alpolgármester, a jegyző

A polgármester

32. § (1) Polgármesteri minden héten szerdán 9.00 órától 11.00 óráig fogadóórát tart.

(2) A polgármester feladata a képviselő-testület működésével kapcsolatban

a) képviseli a képviselő-testületet

b) előterjeszti a képviselő-testület munkatervét,

c) összehívja és vezeti képviselő-testület üléseit,

d) beszámol az átruházott hatáskör gyakorlásáról,

e) segíti a képviselők munkáját,

f) aláírja a képviselő-testület rendeletét, valamint az üléstől készített jegyzőkönyvet,

g) ellenőrzi a képviselő-testület határozatainak végrehajtását.

(3) A polgármester feladata a Kirendeltség működésével kapcsolatban:

a) szükség szerint a Kirendeltség köztisztviselői részére munkaértekezletet tart, értékeli a Hivatal, illetve a Kirendeltség munkáját, ismerteti az adott időszakban tárgyalt fontosabb ügyeket, az időszerű feladatokat;

b) beszámoltatja a jegyzőt.

(4) A polgármester a részére jogszabályban megállapított évi rendes szabadságát az általa meghatározott időben jogosult kivenni. Legkésőbb a szabadság megkezdése előtti napon köteles ennek tényét és sürgős esetre szóló elérhetőségét bejelenteni az alpolgármesternek vagy a jegyzőnek. A szabadság-nyilvántartás vezetéséről a jegyző gondoskodik, aláírására az alpolgármester jogosult.

Az alpolgármester

33. § (1) Az alpolgármesterek száma 1 fő. Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait társadalmi megbízatásban.

(2) Az alpolgármester munkarendjét a polgármester határozza meg azzal, hogy arra a szabad és ünnepnapokon is sor kerülhet.

(3) Az alpolgármester helyettesíti a polgármestert tartós távolléte illetve akadályoztatása esetén.

A jegyző

34. § (1) Jegyző minden héten szerdán 9. 00-től 11. 00 óráig fogadóórát tart.

(2) A jegyzőt akadályoztatása esetén az általa megbízott személy helyettesíti.

V. Fejezet

Közös Önkormányzati Hivatal

35. § (1) Az önkormányzati hivatali feladatok ellátása - a kormánymegbízott kijelölő döntése alapján - 2020. január 1-jétől a Tiszafüred város és Tiszaszőlős község részvételével létrehozott Tiszafüredi Közös Önkormányzati Hivatal útján történik, melynek székhelye Tiszafüred, Tiszaszőlős községben pedig kirendeltség működik.

(2) A jegyző évente egyszer beszámol a Képviselőtestületnek a Hivatal, ezen belül kiemelten a Kirendeltség tevékenységéről.

(3) A Hivatal szervezeti és működési szabályzat alapján látja el feladatát.

VI. Fejezet

A képviselő-testület bizottságai

36. § (1) A képviselő-testület - meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó, vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A képviselő-testület a következő bizottságokat hozza létre:

a) Pénzügyi, Ügyrendi és Fejlesztési Bizottság 5 fővel

b) Szociális, Oktatási és Kulturális Bizottság 5 fővel

(3) A bizottságok tagjainak névsorát a rendelet 2. függeléke tartalmazza.

37. § (1) A bizottság a belső működési szabályait – az Mötv. és az SZMSZ keretei között - maga állapítja meg.

(2) A képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladat ellátására - ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart

(3) A bizottság a működés folyamatosságának biztosítása érdekében elnökhelyettest választhat tagjai közül.

(4) Ha a bizottság (képviselő, illetve nem képviselő) tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a Képviselő-testület dönt a bizottsági tagság megszüntetéséről.

(5) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.

(6) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely - a bizottság feladatkörébe tartozó - ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, amelyekre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

(7) A bizottság ülése nyilvános, azonban zárt ülést köteles tartani a testületre vonatkozó szabályok szerint. Döntéseiről csak a bizottság elnöke adhat tájékoztatást.

(8) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, amely az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést, valamint - külön indítványra - a kisebbségi véleményeket tartalmazza.

(9) A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, az ülésen kijelölt egy tag, mint hitelesítő és a jegyző írja alá.

(10) A bizottság a tevékenységről évente beszámol a képviselő-testületnek.

Pénzügyi, Ügyrendi és Fejlesztési Bizottság feladatai-Pénzügyi, fejlesztési feladatok

38. § (1) A bizottság közreműködik az önkormányzat költségvetési, pénzügyi-ellenőrzési, vagyongazdálkodási, településüzemeltetési, infrastrukturális, településrendezési és fejlesztési feladatainak ellátásában.

(2) A bizottság tesz javaslatot a polgármester illetményének megállapítására, bérfejlesztésre, jutalmazásra.

(3) Közreműködik a feladatkörét érintő önkormányzati rendeletek kidolgozásában, döntések előkészítésében. A bizottság véleményezése szükséges az alábbi képviselő-testületi döntések előkészítéséhez:

a) önkormányzat gazdasági programjának meghatározása;

b) éves költségvetést megalapozó döntések;

c) éves költségvetési javaslat és végrehajtásáról szóló beszámoló;

d) éves költségvetés módosítása;

e) az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet;

f) önkormányzati vagyongazdálkodási ügyek;

g) hitelfelvétel, kötvénykibocsátás;

h) a bizottság feladatkörét is érintő pályázatok benyújtása;

i) azok az ügyek, amelyeket eseti döntésével a képviselő-testület véleményezésre kiad a bizottság részére.

Ügyrendi feladatok

39. § (1) A bizottság látja el a polgármester és a képviselők által benyújtott vagyonnyilatkozat vizsgálatával, nyilvántartásával és ellenőrzésével, a méltatlansági és összeférhetetlenségi ügyekkel kapcsolatos eljárási feladatokat.

(2) Lebonyolítja a képviselő-testület hatáskörébe tartozó választásokat.

(3) Véleményezi a hivatal szervezeti és működési szabályzatát, a Kirendeltség ügyfélfogadás rendjét.

(4) A bizottság véleményezése szükséges az SZMSZ elfogadásához, módosításához, kiegészítéséhez.

Szociális, Oktatási és Kulturális Bizottság feladatai-Szociális ügyek

40. § (1) A bizottság közreműködik az önkormányzat szociális, családsegítő gyermek- és ifjúságvédelmi, valamint gyermekjóléti feladatainak ellátásában.

(2) A bizottság közreműködik az önkormányzati rendeletek tervezeteinek kidolgozásában, a működési területét érintő kérdésekben. A bizottság véleményezése szükséges az alábbi képviselő-testületi döntések előkészítéséhez:

a) a szociális intézmények beszámolójának elfogadása,

b) a szociális ellátások helyi szabályozása,

c) a gyermekvédelmi támogatások helyi szabályozása,

d) szociális bérlakás kiutalása,

e) tanulmányi ösztöndíj ügyek,

f) azok az ügyek, amelyeket eseti döntésével a képviselő-testület véleményezésre kiad.

Oktatási és kulturális ügyek

41. § (1) Segíti az oktatási intézmények szervezeteinek működését, figyelemmel kíséri a településen működő oktatási intézmények működését, az Önkormányzat nevelési és közművelődési intézményeinek személyi és tárgyi feltételeit, felszereltségét, a fejlesztési lehetőségek feltárása és javítása érdekében.

(2) Véleményezi az oktatási, nevelési és kulturális intézmények tevékenységéről, feladatok ellátásról szóló beszámolót.

VII. Fejezet

Az önkormányzat költségvetése vagyona

A költségvetés előkészítése

42. § (1) A költségvetés előkészítése során a jegyző a helyi nemzetiségi önkormányzatok költségvetési szerveinek tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökével áttekinti az önállóan és részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervek következő költségvetési évre vonatkozó feladatait, az önkormányzat bevételi forrásait és ennek alapján kialakítja a költségvetés tervezetét, javaslatot tehet az azt megalapozó döntésekre. A költségvetés tervezetét, az azt megalapozó döntésekre vonatkozó javaslatot a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.

(2) A Pénzügyi, Ügyrendi és Fejlesztési Bizottsága a beterjesztést megelőzően véleményezi a tervezetet.

Költségvetési rendelet alkotás

43. § (1) A helyi önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésére vonatkozó részletes adatokat a költségvetési törvény megjelenését követően a jegyző által meghatározott pénzügyi ügyintéző egyezteti a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökével, rendelkezésre bocsátja a nemzetiségi önkormányzatra vonatkozó adatokat.

(2) A helyi nemzetiségi önkormányzat kérésére a jegyző készíti el a költségvetési határozat tervezetet, melyet a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke terjeszt a helyi nemzetiségi önkormányzat testület elé.

(3) A jegyző a költségvetési rendelettervezetet a költségvetési szervek vezetőivel a pénzügyi ügyintéző bevonásával egyeztetni és az erről készült írásbeli dokumentációt a polgármester részére benyújtja.

(4) A polgármester a költségvetési szervek vezetőinek írásos anyagát a képviselő-testület bizottsága elé terjeszti a költségvetési rendelettervezethez csatoltan.

Az önkormányzati gazdálkodás

44. § (1) A képviselő-testület éves költségvetés alapján gazdálkodik. Költségvetéséről rendeletet alkot, melynek megalkotására nézve a vonatkozó jogszabályok irányadók.

(2)1 A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséről vagy befektetéséről továbbá a költségvetési rendeletben jóváhagyott előirányzatok közötti átcsoportosításról 2 000 000 Ft értékhatárig – a képviselő-testület folyamatos tájékoztatása mellett- két testületi ülés között saját hatáskörben döntsön.

(3)2 A polgármester saját hatáskörében az önkormányzat tulajdonát érintő ügyekben 2 000 000,-Ft értékhatárig köthet szerződéseket, vállalhat kötelezettségeket, írhat alá megállapodásokat. Az általa kötött szerződésekről a képviselő-testület utólag tájékoztatni kell.

VIII. Fejezet

Záró, hatályba léptető rendelkezések

45. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 4. § (2) bekezdés 5. pontja 2020. március 1-jén lép hatályba.

(3) Ezen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Tiszaszőlős Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2014.(I.10.) számú önkormányzati rendelet és az azt módosító 3/2014.(I.31.), 13/2014.(XI.12.), 4/2016.(III.7.), 6/2016.(IV.29.) és 14/2017.(XII.19.) számú önkormányzati rendeletek.

1. melléklet

Tiszaszőlős Községi Önkormányzat Képviselőtestülete által átruházott feladat- és hatáskörök

I. Polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök:

1. temetési támogatás

2. köztemetés elrendelése,

3. köztemetés költségei részletekben történő visszafizetésének engedélyezése

4. települési támogatás elemi kár esetén

5. települési lakásfenntartási támogatás

5a. településképi véleményezés, bejelentés és kötelezés

II. Szociális, Oktatási és Kulturális Bizottságra átruházott feladat- és hatáskörök:

1. települési létfenntartási támogatás

2. települési gyógyszer támogatás

3. természetben nyújtott települési támogatás

4. élelmiszer segélyek adományozása

5. települési támogatás beiskolázáshoz

1. függelék

Tiszaszőlős Község Önkormányzata Képviselőtestületének tagjai

1. Anginé Szőnyi Eszter polgármester

2. Baksiné Szőnyi Julianna Sára képviselő - alpolgármester

3. Baksi Alexandra Irma képviselő

4. Boros Lászlóné képviselő

5. Kerekes András képviselő

6. Muliter István képviselő

7.3 Fazekas András képviselő

2. függelék

Tiszaszőlős Község Önkormányzata bizottságainak tagjai

I. Pénzügyi, Ügyrendi és Fejlesztési (PÜF) Bizottság tagjai

1.4 Baksi Alexandra Irma képviselő - bizottsági elnök

2.5 Fazekas András képviselő bizottsági tag

3. Muliter István képviselő bizottsági tag

4.6 Dósa Imréné külsős bizottsági tag

5.7 Muliter Imréné külsős bizottsági tag

II. Szociális, Oktatási és Kulturális (SZOK) Bizottság tagjai:

1. Boros Lászlóné képviselő – bizottsági elnök

2. Baksi Alexandra Irma képviselő bizottsági tag

3. Kerekes András képviselő bizottsági tag

4. Kiss Bálintné külsős bizottsági tag

5.8 Gazdag Erzsébet külsős bizottsági tag

3. függelék

Tiszaszőlős Községi Önkormányzat
kormányzati funkció besorolás szerint ellátott feladatai

Kormányzati funkció száma

Kormányzati funkció megnevezése

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető-fenntartás és – működtetés

013340

Az állami vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok (nem szociális bérlakás)

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

022010

A polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

032020

Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

032060

Polgári védelmi stratégiai tartalékok tárolása, kezelése

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236

Országos közfoglalkoztatási program

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

042130

Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások

042150

Mezőgazdasági öntözőrendszer építése, fenntartása, üzemeltetése

042180

Állat-egészségügy

045120

Út, autópálya építése

045150

Egyéb szárazföldi személyszállítás

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

061020

Lakóépület építése

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

074031

Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

074054

Komplex egészségfejlesztő, prevenciós programok

076062

Település-egészségügyi feladatok

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

083020

Könyvkiadás

083030

Egyéb kiadói tevékenység

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

102031

Idősek nappali ellátása

102032

Demens betegek nappali ellátása

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104042

Család- és gyermekjóléti szolgáltatások

105020

Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások

106010

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051

Szociális étkeztetés

107052

Házi segítségnyújtás

4. függelék

Tiszaszőlős Községi Önkormányzat társulási tagságai
I/1. Tisza-tavi Régió Hulladéklerakóit Rekultiváló Egycélú Önkormányzati Társulás
- a társulás megnevezése, Tisza-tavi Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás
- a társulás székhelye, 5350 Tiszafüred Fő út 1.
- a társulás társszékhelye, -
- a társulás formája: hatósági igazgatási társulás
- a társulás megalakulásának időpontja: 2004 01.28.
- társulási megállapodás típusa (megbízásos 1997. évi CXXXV. 7. §, alapítói jogok közös gyakorlása 1997. évi CXXXV. 8. §, társulási tanács alakítása 1997. évi CXXXV. 9. §, jogi személyiségű 1997. évi CXXXV. 16. §, többcélú),
- társulás elérhetőségei (levelezési cím, fax, telefonszám, e-mail cím), 5350 Tiszafüred Fő út 1. 59/ 511-285, 59/510-515, polgarmester@tiszafüred.hu ,
- a honlap/weboldal címe, www.keoptiszato.hu
- a társulás képviselőjének (társulási tanács esetén a társulási tanács elnökének) neve és tisztsége, Ujvári Imre Tiszafüred város polgármestere
- a társult önkormányzatok száma, 34
- a társulásban ellátott feladatok száma, 1
- társulási tanács létesítése esetén a társulási tanács tagjai (képviselő vagy polgármester),34 település polgármestere
- a tagok szavazati aránya : lakosságszámon alapuló,
- a társulási tanács elnökhelyettese, Dr Miluczky Attila Egyek polgármestere
- a társulás saját vagyonnal rendelkezik-e, nem
- a társulásban ellátott feladatok ágazati kódja: E301
- a társulás munkaszervezetének típusa: feladatok ellátása gesztor önkormányzat munkaszervezetén belül megállapodás alapján
- társulás elnökének postacíme, 5350 Tiszafüred Fő út 1.
- társulás elnökének e-mail címe, polgarmester@tiszafüred.hu
- társulás elnökének telefonszáma : 59/510-515
I/2. Tisza-tavi Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás
- a társulás megnevezése, Tisza-tavi Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás
- a társulás székhelye, 5350 Tiszafüred Fő út 1.
- a társulás társszékhelye, -
- a társulás formája: hatósági igazgatási társulás
- a társulás megalakulásának időpontja: 2004 01.28.
- társulási megállapodás típusa: társulási tanács alakítása 1997. évi CXXXV. 9. társulás elérhetőségei (levelezési cím, fax, telefonszám, e-mail cím), 5350 Tiszafüred Fő út 1. 59/ 511-285, 59/510-515, polgarmester@tiszafüred.hu ,
- a honlap/weboldal címe, www.tiszatohulladék.hu
- a társulás képviselőjének (társulási tanács esetén a társulási tanács elnökének) neve és tisztsége, Ujvári Imre Tiszafüred város polgármestere
- a társult önkormányzatok száma, 42
- a társulásban ellátott feladatok száma, 1
- társulási tanács létesítése esetén a társulási tanács tagjai (képviselő vagy polgármester),42 település polgármestere
- a tagok szavazati aránya (egyenlő szavazati arány, lakosságszámon alapuló,
- a társulási tanács elnökhelyettese, Dr Fekete Zoltán Mezőkövesd polgármestere
- a társulás saját vagyonnal rendelkezik-e, nem
- a társulásban ellátott feladatok ágazati kódja E316 301 kommunális ügyek
- a társulás munkaszervezetének típusa: feladatok ellátása gesztor önkormányzat munkaszervezetén belül,
- társulás elnökének postacíme, 5350 Tiszafüred Fő út 1sz.
- társulás elnökének e-mail címe, polgarmester@tiszafüred.hu
- társulás elnökének telefonszáma : 59/510-515
I/3. Tisza-Tavi Területfejlesztési Önkormányzati Társulás
- a társulás székhelye 3387 Újlőrincfalva, Kossuth út 26/a.
1

A 44. § (2) bekezdése a Tiszaszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 44. § (3) bekezdése a Tiszaszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

Az 1. melléklet 1. függelék 7. pontja a Tiszaszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 11.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

4

Az 1. melléklet 2. függelék 1. pontja a Tiszaszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 11.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

5

Az 1. melléklet 2. függelék 2. pontja a Tiszaszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 11.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

6

Az 1. melléklet 2. függelék 4. pontja a Tiszaszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 11.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

7

Az 1. melléklet 2. függelék 5. pontja a Tiszaszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 11.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

8

Az 1. melléklet 2. függelék 5. pontja a Tiszaszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 11.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.