Farád Község Önkormányzat Képviselő-testülete 17/2013.(XII.13.) önkormányzati rendelete
A szociális ellátásokról
Hatályos: 2014. 05. 02- 2014. 09. 23Farád Község Önkormányzat Képviselő-testülete 17/2013.(XII.13.) önkormányzati rendelete
A szociális ellátásokról
2014-05-02-tól 2014-09-23-ig
Farád Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 33.cikk (1) bekezdés a) pontja és a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (továbbiakban: Szt.) biztosított felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 13.§ (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól az alábbi rendeletet alkotja:
- fejezet
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
A rendelet hatálya
1. §
A rendelet személyi hatálya kiterjed Farád község területén élő, az Sztv. 3.§ (1)-(3) bekezdésében meghatározott személye közül azokra, akik a község területén lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkeznek és életvitelszerűen Farád községben élnek.
Értelmező rendelkezések
2.§
Az e rendeletben használt fogalmak magyarázatánál az Sztv. 4.§-ban meghatározottakat kell értelemszerűen alkalmazni.
Eljárási rendelkezések
3.§
- A képviselő-testület a polgármesterre ruházza át törvény által hatáskörébe utalt alábbi ügyekben az eljárási és döntési jogosultságot:
- a 8. és 11. §-ban foglaltak alapján megállapítható önkormányzati segély,
- méltányossági közgyógyellátás.
- A szociális ellátásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények – pld. anyagi, jövedelmi helyzetének – megváltozásáról köteles a változást követő 15 napon belül a Farádi Közös Önkormányzati Hivatal farádi hivatalában bejelenteni. (továbbiakban: Hivatal)
(3) Az e rendeletben meghatározott szociális ellátások iránti kérelmet írásban, az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon a Hivatalban kell benyújtani. Valamennyi ellátás iránti kérelemhez csatolni kell a jövedelemnyilatkozatot és jövedelemigazolásokat, valamint az e rendeletben illetve a vonatkozó jogszabályban meghatározott egyéb igazolásokat.
(4) A jövedelemszámításnál irányadó időszak a kérelem benyújtását megelőző.
a) 1 hónap: a havonta rendszeresen mérhető jövedelemmel rendelkezők esetében,
b) 1 év: az egyéb jövedelemmel rendelkezők esetében.
(5) A 4.§ (3) bekezdésében foglalt kérelemhez mellékelni kell:
- a havonta rendszeresen mérhető jövedelemmel rendelkező kérelmező esetén a kérelem benyújtását megelőző egy hónap nettó átlagkeresetéről szóló munkáltatói igazolást, vagy az elmúlt három hónapban kifizetett ellátást igazoló szelvényt, vagy a társadalombiztosítási igazgatási ellátás igazolását, továbbá az Flt-ben foglaltak szerinti ellátásban részesülő kérelmező esetén a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátást igazoló szelvényt, ennek hiányában a munkaügyi kirendeltségnek a kérelem benyújtását megelőző 30 napnál nem régebbi igazolását a nyilvántartásba vételről és együttműködésről,
- vállalkozóként nyilvántartott kérelmező esetén az illetékes NAV igazolást a kérelmező előző gazdálkodási évre vonatkozó személyi jövedelemadó alapjáról,
- egyéb kérelmező esetén a kérelmező büntetőjogi felelőssége mellett átlagos havi jövedelméről szóló nyilatkozatát
(6) Nem köteles az ügyfél olyan adatok igazolására, amelyet valamely hatóság jogszabállyal rendszeresített nyilvántartásának tartalmaznia kell, és annak a Hivatal általi beszerzését törvény lehetővé teszi, továbbá az ügyfél írásban felhatalmazást ad az igazolások beszerzésére.
(7) A szociális ellátás iránti kérelemben és jövedelemnyilatkozatban szereplő adatok valódisága környezettanulmány készítésével vizsgálható. Vitatott esetben az Szt. 10.§ (2) bekezdésében foglaltak szerint kell eljárni. A környezettanulmányt a Beled Város Szociális és Gyermekjóléti Társulása – Egyesített Szociális Központ (továbbiakban: Szociális Központ) családgondozója készíti.
(8) A megállapított rendszeres ellátásokat - ha e jogszabály másként nem rendelkezik - a Hivatal a havonta utólag, a hónap 5. napjáig folyósítja.
(9) Az ellátások igényéléséhez szükséges nyomtatványokat az 1. melléklet tartalmazza.
II. fejezet
RENDSZERES PÉNZBELI ELLÁTÁSOK
Aktív korúak ellátása
Rendszeres szociális segély
4.§
- A rendszeres szociális segélyben részesülő, egészségkárosodott nem minősülő személynek a rendszeres szociális segély folyósítása feltételeként együttműködési kötelezettség áll fenn.
- Az Sztv. 37.§ (1) bekezdés b)-d) pontja szerinti esetekben a rendszeres szociális segély akkor állapítható meg és akkor folyósítható, ha az aktív korúak ellátásra jogosult személy nyilatkozatában az e § szerinti együttműködési kötelezettséget vállal a Beledi Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat Családsegítő Szolgálatával (továbbiakban: Családsegítő Szolgálat).
- A rendszeres szociális segélyben részesülő az együttműködési kötelezettség teljesítése érdekében
- a támogatásra való jogosultságot megállapító határozatban közölt határidőig nyilvántartásba veteti magát a Családsegítő Szolgálatnál,
- a Családsegítő Szolgálatnál a beilleszkedési programról írásban megállapodik,
- teljesíti a beilleszkedési programban foglaltakat.
- A nyilvántartásba vétel teljesítése érdekében a hatáskör gyakorlója
- az együttműködésre kötelezettet írásban értesíti a határozat jogerőre emelkedésének, és a nyilvántartásba vételi kötelezettsége teljesítésének időpontjáról,
- az együttműködésre kijelölt szerv részére megküldi a jogerősített határozatot.
- A rendszeres szociális segély szüneteltetésére és megszüntetésére vonatkozóan az Sztv. 37/B §-ában foglaltakat kell figyelembe venni.
Foglalkoztatást helyettesítő támogatás
5.§
- Foglakoztatást helyettesítő támogatásra az Sztv. 35.§ (1) bekezdésében meghatározott személyek jogosultak.
- A Képviselő-testület az Sztv-ben az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapításának feltételein túl a foglakoztatást helyettesítő támogatásra való jogosultsághoz az alábbi feltételeket írja elő:.
- Nem állapítható meg foglakoztatást helyettesítő támogatás annak a kérelmezőnek vagy aktív korúak ellátására jogosult személynek, aki
- az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház, kerítéssel kívül határos útingatlanig terjedő közterületen lévő árok, áteresz tisztántartásáról, a csapadékvíz akadálytalan elfolyásának biztosításáról nem gondoskodik,
- az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház, kerítéssel kívül határos útingatlanig terjedő közterületen a járda és a közterület tisztántartásáról nem gondoskodik,
- az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház általa megművelt udvarának és kertjének gaz- és gyommentesítéséről nem gondoskodik,
- az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház műveletlen udvarának és kertjének rendszeres kaszálásáról, fűnyírásáról nem gondoskodik,
- az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház állagának és rendeltetésszerű használhatóságának, valamint higiénikus állapotának biztosításáról a tőle elvárható mértékben nem gondoskodik,
- nem gondoskodik arról, hogy ne legyen az udvarán háztartási hulladék, használhatatlan háztartási cikk, építési törmelék sem szétszórt, sem felhalmozott állapotban,
- nem gondoskodik arról, hogy a kerítése olyan állapotban legyen, ami az állatai elkóborlását megakadályozza.
- A jegyző a (2) bekezdésében meghatározott jogosultsági feltételek maradéktalan
meglétét eljárása során a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvényben foglalt szemle szabályai szerint vizsgálja.
Ápolási díj
6.§
1. Méltányosságból ápolási díj állapítható meg- a jegyes kivételével- annak a nagykorú hozzátartozónak (Ptk. értelmében), aki önmaga ellátására képtelen, állandó és tartós felügyeletre szoruló 18. életévét betöltött, tartósan beteg személy gondozását végzi.”[1]
- Az ápolási díjra az az igénylő jogosult, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedülálló esetén a 250%-át és az ápolásra szoruló ellátása más módon nem biztosítható.
- A méltányosságból megállapítható ápolási díj összege: az éves költségvetési törvényben meghatározott alapösszeg 80 %-a.
- Nem jogosult méltányossági ápolási díjra a hozzátartozó az Sztv 42. § (1) bekezdésében foglaltak fennállása esetén, valamint az ápolási díjra való jogosultságot meg kell szüntetni az Sztv. 42. § (2)-(3) bekezdésében szabályozottak szerint.
III. fejezet
NEM RENDSZERES PÉNZBELI ELLÁTÁSOK
Önkormányzati segély
7.§
- A Képviselő-testület eseti jelleggel önkormányzati segélyt nyújt a létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő családok illetve személyek részére elsősorban a Sztv. 45. § (4) bekezdésében meghatározott esetekben.
- Önkormányzati segélyben azok a személyek részesíthetők, akik
- családban élnek, és az egy főre jutó jövedelmük nem haladja meg a öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át,
- egyedül élnek, vagy gyermeküket egyedül nevelő személyek és a havi jövedelmük/ egy főre jutó havi jövedelmük az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át nem haladja meg.
- Egy naptári éven belül önkormányzati segély többször is adható, a segélyezési esetek éves összege azonban nem haladhatja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum összegét, kiskorú gyermeket nevelő családok esetén az öregségi nyugdíjminimum összegének 150 %-át.
- A fenti összeghatárnál a 8-11. §-ban foglaltak szerint biztosított önkormányzati segély összegét figyelmen kívül kell hagyni.
- Az önkormányzati segély mértéke esetenként és személyenként nem lehet kevesebb 2000 forintnál.
- Az önkormányzati segély felvételére jogosult személy kötelezhető arra, hogy a határozatban megadott határidőn belül a segély felhasználásáról számoljon el.
- Az önkormányzati segély természetbeni ellátás formájában is nyújtható, elsősorban élelmiszersegély, tüzelősegély, gyógyszertámogatás, közüzemi díjhátralék átvállalása, közoktatás keretében tanuló gyermek tankönyv- és tanszertámogatása formájában.
8.§
1.[2]Különös méltánylást érdemlő esetben a kérelmező évente legfeljebb egy alkalommal részesíthető méltányossági önkormányzati segélyben. Méltányossági önkormányzati segély azoknak a személyeknek, családoknak nyújtható, akiknél az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500%-át.
A helyi rendelet különös méltánylást érdemlő esetnek tekinti, ha a kérelmező:
- tartósan beteg és emiatt jelentős jövedelem kiesést szenved,
- elemi kár, baleset, bűncselekmény miatt anyagi segítségre szorul,
- nyugdíjkifizetés valamilyen ok miatt késik,
- állandó ápolásra, gondozásra és felügyeletre szoruló közeli hozzátartozóját ápolja és részére ápolási díj nem állapítható meg
- részére egyszeri nagy összegű gyógyszer, gyógyászati segédeszköz beszerzés szükséges
- közeli hozzátartozó halála miatt,
- hosszantartó kórházi kezelésben részesül”
- A méltányosságból adott önkormányzati segély összege a 20.000 forintot nem haladhatja meg
9.§
Az önkormányzati segély helyett természetbeni ellátásként szociális célú tűzifa is adható a feltételekkel:
a.) A szociálisan rászorulók háztartásában téli fűtési problémák enyhítésére természetbeni tűzifa támogatás nyújtható annak a vegyes tüzelési rendszert alkalmazó farádi lakosnak, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori nyugdíjminimum 250 %-át, egyedülálló esetében 300 %-át.
b.) Háztartásonként fűtési szezononként egy kérelem adható be. Az igényelhető legnagyobb mennyiség 5 m3.
c.) A rászorultság megállapítása során előnyt élvez, aki:
- aktív korúak ellátására vagy
- időkorúak járadékára vagy
- adósságkezelési támogatáshoz kapcsolódó adósságcsökkentési támogatásra vagy lakásfenntartási támogatásra jogosult.
d.) A kedvezményes tűzifa támogatást az önkormányzati segély céljára rendszeresített nyomtatványon kell benyújtani.
e.) A határozat kézhezvételét követő 30 napon belül a tűzifa támogatás rászorulókhoz való eljuttatásáról az Önkormányzat gondoskodik.
f.) A támogatásként kapott tűzifát tilos tovább értékesíteni.
10.§
- A szociálisan rászorult személyek, családok részére önhibájukon kívül adódó átmeneti nehézségeik enyhítésére önkormányzat segély kamatmentes kölcsön formájában is nyújtható.
- A kölcsön felhasználási célja lehet:
- saját tulajdonban lévő lakás halasztást nem tűrő felújítása vagy karbantartása,
- előre nem látható rendkívüli körülmények okozta nehézségek áthidalása.
3.[3] A szociális kölcsön azoknak a személyeknek, családoknak nyújtható, akiknél az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400%-át.”
- A kölcsön összege nem haladhatja meg a 300.000 forintot.
- A kölcsönt 3 év alatt vissza kell fizetni.
- A kölcsön akkor indokolt a leginkább, amikor a rendszeresen jelentkező havi kiadásai mellett a felmerült rendkívüli beruházást saját erőből nem tudja elvégezni, és a pénzintézeti kamat terheit már nem tudja vállalni.
- A kamatmentes kölcsön folyósításának feltételeit az önkormányzat a jogosulttal szerződésbe foglalja.
11.§
1. A 7-10.§-ban foglalt eseteken túl önkormányzati segélyre jogosult az a közeli hozzátartozója eltemettetéséről gondoskodó személy is, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át nem haladja meg.
2. Ebben az esetben az önkormányzati segély iránti kérelmet a haláleset bekövetkeztétől számított 60 napon belül kell előterjeszteni. A kérelemhez mellékelni kell az eltemettető nevére kiállított eredeti temetési számlát és a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát.[4]
- Az e §-ban foglaltak szerint biztosított önkormányzati segély összege 15.000.-Ft.
- A helyben szokásos legolcsóbb temetési költsége 150.000.-Ft, melyet a Képviselő-testület minden év április 30-ig felülvizsgál.
IV. fejezet
TERMÉSZETBEN NYÚJTOTT SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOK
Méltányossági közgyógyellátás
12.§
- Méltányosságból közgyógyellátásra való jogosultságot állapítható meg annak a farádi lakóhellyel rendelkező szociálisan rászoruló személynek, aki az alábbi feltételeknek együttesen megfelel:
a) a kérelmező családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg
aa) egyedülálló esetén a nyugdíjminimum 250%-át,
ab) kétfős család esetén a nyugdíjminimum 200%-át,
ac) három vagy több főből álló család esetén a nyugdíjminimum 175%-át
b) a havi rendszeres gyógyító ellátás költsége eléri az öregségi
nyugdíjminimum összegének
ba) egyedülálló esetén 15%-át,
bb) két- vagy több főből álló család esetén 20%-á.
- A méltányossági közgyógyellátás iránti kérelmet a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének, megállapításának valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006.(III.27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: szvhr.) 9. sz. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, amelyhez mellékelni kell
- az szvhr. 10. számú melléklete szerinti formanyomtatványon a háziorvos igazolását, továbbá
- az Szvhr. 9. számú mellékletében található jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmekről – a jövedelem típusának megfelelő – igazolást, vagy azok fénymásolatát.
Adósságkezelési szolgáltatás
13.§
- A képviselő-testület lakhatást segítő adósságkezelési szolgáltatásban részesítheti azt a családot vagy személyt, aki az Sztv. 55.§-ában foglalt feltételeknek megfelel, és vállalja az adósság és a megítélt támogatás közötti különbség megfizetését, továbbá vállalja az adósságkezelési tanácsadáson történő részvételt.
- Az Sztv. 55.§ (1) bekezdés b) pontja szerinti jövedelemhatár az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-a, egyedül élő és gyermekét egyedül nevelő kérelmező esetén annak 300%-a.
- Az adósság mértéke és az adósság felső határa nem haladhatja meg az Sztv. 55/A § (2) bekezdésében meghatározott mértéket.
- Az adósságcsökkentési támogatás az egy lakásban életvitelszerűen együtt lakó személyek számától függően a következő alapterületű lakásokhoz nyújtható:
Személyek száma | Szobaszám | Alapterület |
2 személyig | 2 | 100 m2-ig |
4 személyig | 3 | 150 m2-ig |
6 személyig | 4 | 200 m2-ig |
14.§
- Az adósságkezelési tanácsadó felvilágosítást ad az adósnak a jogosultság feltételeiről, az eljárás módjáról.
- Az adós írásbeli kérelmét a tanácsadónak terjeszti elő. A kérelemben a kérelmező felhatalmazást ad a szolgáltatóknál a személyét és családját érintő adósságokról való tájékozódásra, és a segítségnyújtásra irányuló eljárásra.
- A kérelemhez mellékelni kell:
- az adósságkezelési támogatás körébe bevont tartozások összegéről, valamint a keletkezés időszakáról szóló igazolást,
- a hátralék keletkezésének okáról szóló nyilatkozatot, és az azt igazoló dokumentumokat,
- a lakásban együtt lakóknak a kérelem benyújtását megelőző havi nettó jövedelmének igazolását,
- a kérelmező nyilatkozatát az 18..§ (1) bekezdés szerinti kötelezettségvállalásáról,
- lakáscélú kölcsönszerződéséből fennálló hátralék esetén az ingatlan tulajdoni lapjának másolatát.
15.§
- A tanácsadó a kérelem benyújtását követően környezettanulmányt készít, ezt követően az adóssal megállapodást köt az együttműködésről, a tartozás visszafizetésének vállalt ütemezéséről, az együttműködés módjáról, valamint a megállapodás megszegésének következményeiről.
- A tanácsadó a kérelmet, a megállapodást és egyéb szükséges iratokat továbbítja Hivatal jegyzőjéhez. A jegyző a hozzá eljuttatott kérelmet döntésre a képviselő-testület elé terjeszti.
- Az adósságkezelési támogatás megállapítását követően a jogosult köteles folyamatosan együttműködni az adósságkezelési tanácsadóval, részére havonta bemutatni a befizetett önrészt igazoló, valamint a havi esedékes csekkeket. Köteles továbbá a tanácsadó segítségével háztartási naplót vezetni.
16.§
Nem állapítható meg adósságkezelési támogatás annak, akinek a háztartásában együtt élő személyek tulajdonában
- egynél több lakásingatlan, beépítetlen lakótelek vagy üdülőingatlan van, kivéve, ha azt örökéléssel szerezte, és az haszonélvezettel terhelt,
- akinek lakáshasznosításból jövedelme van.
VI. fejezet
SZEMÉLYES GONDOSKODÁST NYÚJTÓ ELLÁTÁSOK
17.§
A személyes gondoskodást nyújtó ellátások körében az Önkormányzat:
a) étkeztetést,
házi segítségnyújtást,
nappali ellátást: Idősek Klubja
a Csorna, Szent István tér 17. székhelyű Szociális és Gyermekjóléti Központ által, a Gondozási Szolgáltatási Társulás társulási megállapodása alapján biztosít
b) Társulási megállapodás alapján a Beled székhelyű Egyesített Szociális Központ által – családsegítés biztosít.
18.§
(1) Napi egyszeri meleg étkeztetés annak a szociálisan rászorult személynek biztosítható, aki
- öregségi nyugdíjban, rokkantsági nyugdíjban, nyugdíjszerű rendszeres szociális (átmeneti járadék, egészségkárosodási járadék, vakok személyi járadéka, rokkantsági járadék, rendszeres szociális járadék), időskorúak járadékában, rendszeres szociális segélyben, fogyatékossági támogatásban részesül, vagy
- a háziorvos, illetve a kezelőorvos véleménye alapján étkezését betegségéből adódóan nem képes biztosítani.
(2) Az (1) bekezdéstől eltérően napi háromszori étkeztetés biztosítható annak a személynek, aki az (1) bekezdésben foglalt feltételeknek megfelel, és egyidejűleg az időskorúak nappali ellátását igénybe veszi.
19. §
(1) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevétele – ha a törvény másként nem rendelkezik – önkéntes.
(2) Az ellátás biztosításáról és megszüntetéséről az intézményvezető dönt.
20.§
(1) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások intézményi térítési díját a társulási megállapodásban erre kijelölt Csorna Város Önkormányzata állapítja meg.
(2) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások intézményi térítési díját e rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza.
21. §
(1) Az önkormányzat 50% kedvezményt biztosít az étkeztetés és házi segítségnyújtás intézményi térítési díjából, ha az ellátást igénybevevő havi jövedelme az öregségi nyugdíj legkisebb összegének a 200%-át nem haladja meg.
(2) A személyi térítési díjakat az intézmény vezetőjéhez benyújtott kérelemre a képviselő-testület csökkentheti, vagy elengedheti, ha a fizetésre kötelezett:
a) időszakosan létfenntartási gondokkal küzd, vagy
b) az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100%-át.
(3) A térítési díj felülvizsgálata során megállapított új személyi térítési díjat a felülvizsgálatot követő hónap első napjától kell alkalmazni.
22.§
Az Önkormányzat a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. XXXI. tv. 29.§ (2) bekezdése e) pontjában foglalt felhatalmazása alapján az önkormányzat konyhájából biztosított étkeztetésre vonatkozóan az intézményi térítési díjakat e rendelet 3. melléklete szerint állapítja meg.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
23.§
(1) Ez a rendelet 2014. január 1. napján lép hatályba.
(2) Az e rendeletben nem szabályozottakra az Sztv. rendelkezései és a külön jogszabályban meghatározottak az irányadók.
(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Farád Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2011.(III.30.) rendelete a szociális és gyermekvédelmi ellátásokról.
(4) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
A rendelet szövegét a 4/2014 (V.1.) önkormányzati rendelet 1 §-a módosította. Hatályos: 2014.05.02-től
A rendelet szövegét a 4/2014 (V.1.) önkormányzati rendelet 2 §-a módosította. Hatályos: 2014.05.02-től
A rendelet szövegét a 4/2014 (V.1) önkormányzati rendelet 3 §-a módosította. Hatályos: 2014.05.02-től
A rendelet szövegének (1)-(2) bekezdéséta 4/2014 (V.1.) önkormányzati rendelet 4 §-a módosította. Hatályos: 2014. 05.02.-től