Balatonkeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testülete 4/2016. (II.19.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről
Hatályos: 2017. 05. 18- 2022. 05. 18Balatonkeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testülete 4/2016. (II.19.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről1
Balatonkeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya a helyi önkormányzatra, annak képviselő-testületére, és szerveire és az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre (a továbbiakban: önkormányzati költségvetési szerv), a támogatott szervekre, szervezetekre terjed ki.
2. Címrend
2. § (1) A 3. §-ban megállapított kiadási és bevételi főösszegnek, cím, alcímek szerinti részletezését az 1. melléklet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat és költségvetési szervei külön-külön alkotnak egy-egy alcímet, az önkormányzat költségvetése képezi az önálló címet.
A KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEI ÉS KIADÁSAI
3. Az önkormányzat és költségvetési szerveinek 2016. évi költségvetése
3. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei együttes 2016. évi költségvetését
592.061 ezer Ft tárgyévi költségvetési bevétellel,
803.188 ezer Ft tárgyévi költségvetési kiadással és
211.127 ezer Ft költségvetési hiánnyal állapítja meg.
Megnevezés |
Kötelező feladat |
Önként vállalt feladat |
Államigaz- |
Összesen |
||
a) |
tárgyévi költségvetési bevételét |
383.575 |
169.419 |
39.067 |
592.061 |
|
aa) |
működési költségvetési bevételét |
298.507 |
48.806 |
39.067 |
386.380 |
|
ab) |
felhalmozási költségvetési bevételét |
85.068 |
120.613 |
0 |
205.681 |
|
b) |
tárgyévi költségvetési kiadását |
324.249 |
349.873 |
129.066 |
803.188 |
|
ba) |
működési költségvetési kiadását |
185.905 |
135.588 |
124.572 |
446.065 |
|
személyi jellegű kiadások |
18.162 |
34.077 |
78.833 |
131.072 |
||
munkaadókat terhelő járulékok |
5.130 |
8.285 |
21.255 |
34.670 |
||
dologi jellegű kiadások |
61.117 |
42.492 |
19.585 |
123.194 |
||
támogatásértékű működési kiadások |
76.460 |
3.000 |
4.899 |
84.359 |
||
működési célú pénzeszköz átadás |
12.221 |
18.355 |
0 |
30.576 |
||
működési kölcsön folyósítás |
0 |
0 |
0 |
0 |
||
ellátottak pénzbeli juttatásai |
5.741 |
3.653 |
0 |
9.394 |
||
állami támogatás megelőlegezés visszafizetés, előző évi állami támogatás |
7.074 |
0 |
0 |
7.074 |
||
működési célú általános tartalék |
0 |
25.726 |
0 |
25.726 |
||
bb) |
felhalmozási költségvetési kiadását |
138.344 |
214.285 |
4.494 |
357.123 |
|
beruházások előirányzata |
32.930 |
2.371 |
4.494 |
39.795 |
||
felújítások előirányzata |
105.144 |
0 |
0 |
105.144 |
||
támogatásértékű felhalmozási kiadás |
0 |
610 |
0 |
610 |
||
felhalmozási célú pénzeszköz átadás |
0 |
0 |
0 |
0 |
||
felhalmozási kölcsön folyósítás |
0 |
2.000 |
0 |
2.000 |
||
egyéb kiadások, hozzájárulások előirányzata |
270 |
0 |
0 |
270 |
||
fejlesztési célú céltartalék |
0 |
209.304 |
0 |
209.304 |
||
c) |
költségvetési hiányát |
211.127 |
||||
Ebből: Kötelező feladat többlet |
59.326 |
|||||
Önként vállalt feladat hiány |
180.454 |
|||||
Államigazgatási feladat hiány |
89.999 |
|||||
ca) |
működési költségvetési hiányát |
59.685 |
||||
Ebből: Kötelező feladat többlet |
112.602 |
|||||
Önként vállalt feladat hiány |
86.782 |
|||||
Államigazgatási feladat hiány |
85.505 |
|||||
cb) |
felhalmozási költségvetési hiányát |
151.442 |
||||
Ebből: Kötelező feladat hiány |
53.276 |
|||||
Önként vállalt feladat hiány |
93.672 |
|||||
Államigazgatási feladat hiány |
4.494 |
|||||
d) |
előző év felhasználható tervezett pénzmaradványát |
211.127 |
||||
da) |
d) pontból működési hiány finanszírozását szolgáló tervezett pénzmaradványát |
65.959 |
||||
db |
d. pontból felhalmozási hiány finanszírozását szolgáló tervezett pénzmaradványát |
145.168 |
||||
e) |
finanszírozási célú műveletek bevételét |
0 |
||||
ea) |
e) pontból működést szolgáló finanszírozási célú műveletek bevételét |
0 |
||||
eb) |
e) pontból felhalmozást szolgáló finanszírozási célú műveletek bevételét |
0 |
||||
f) |
Finanszírozási célú műveletek kiadását |
0 |
||||
fa) |
f) pontból működési finanszírozását szolgáló műveletek kiadását |
0 |
||||
fb) |
f) pontból felhalmozás finanszírozását szolgáló műveletek kiadását |
0 |
4. A bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtéséhez szükséges intézkedések, a hitelműveletekkel kapcsolatos hatáskörök
4. § (1) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi pénzmaradvány igénybevételét a 2. melléklet alapján hagyja jóvá.
(2) A költségvetési évet érintő hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a képviselő-testületet illetik meg.
5. Az önkormányzat bevételei és kiadásai
5. § (1) A 3. §-ban megállapított bevételi és kiadási főösszeg mérlegszerű bemutatását a rendelet 5. melléklete tartalmazza.
(2) A 3. §-ban megállapított bevételek közül az intézményi tevékenységi és az egyéb bevételeket, a támogatásokat, valamint a támogatásértékű bevételeket költségvetési szervenként a rendelet 8. melléklete tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület a 2016. évi költségvetés költségvetési szervenkénti kiadási előirányzatait a rendelet 9. melléklete szerint hagyja jóvá.
(4) A Képviselő-testület az egyéb működési és felhalmozási kiadások előirányzatait a rendelet 11. melléklete szerint állapítja meg.
(5) A Képviselő-testület a beruházási kiadásokat célonként a rendelet 12. melléklete szerint, a felújítási kiadásokat célonként a rendelet 13. melléklete szerint állapítja meg.
(6) Az Európai Unió támogatásával megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait a 14. melléklet tartalmazza.
(7) A költségvetési évet követő három év működési és fejlesztési célú bevételeit és kiadásait a 4. melléklet tartalmazza.
6. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat éves engedélyezett létszámkeretét összesen, valamint költségvetési szervenként a rendelet 15. melléklete szerint állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként a rendelet 16. melléklete szerint állapítja meg.
(3) A Képviselő-testület az önkormányzat működési és felhalmozási célú bevételeit és kiadásait a 17. melléklet szerint hagyja jóvá.
6. A bevételi többlet kezelése
7. § Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet, általános és céltartalékot pénzintézeti pénzlekötés útján – a fizetési kötelezettségek figyelembevételével – hasznosíthatja. A hasznosítással kapcsolatos szerződések, pénzügyi műveletek lebonyolítására a polgármestert felhatalmazza, aki a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad. A kamatok a lekötés szerinti pénzeszközöket – működési illetve céltartalék - növelik.
7. Általános és céltartalék
8. § (1) A képviselő-testület a 2016. évi költségvetés általános és céltartalékát a 19. melléklet szerint állapítja meg.
(2) Az általános tartalék felhasználásáról a képviselő-testület az erre vonatkozó igény felmerülésekor egyedi határozatban dönt.
8. Előirányzat-felhasználási ütemterv
9. § A 2016. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 20. melléklet tartalmazza.
9. Több éves kihatással járó feladatok
10. § (1) A Képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait a rendelet 21. melléklete szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.
(2) Az önkormányzat által felvett hitelállomány alakulását, lejárat és eszközök szerinti bontásban a 18. melléklet tartalmazza.
10. Közvetett támogatások
11. § A Képviselő-testület a közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke, összege, illetőleg kedvezményezettje szerinti részletezettséggel a 22. melléklet szerint hagyja jóvá.
A 2016. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK SZABÁLYAI
12. § (1) A képviselő-testület a szociális ellátásokra tervezett 7.753.000 Ft keretösszeget állapít meg.
(2) A szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendeletbe foglaltak szerint a szociális ellátásokra biztosított pénzbeni támogatások összegéből a polgármester 2016. évben 150.000 Ft összeggel rendelkezhet a rendkívüli átmeneti segélyről sürgős szükség esetén - ha az igénylő életkörülményei az azonnali segítséget indokolják –évente legfeljebb két alkalommal, a kérelmező nyilatkozata alapján Döntéseiről a képviselő-testületet havonta tájékoztatja.
(3) A képviselő-testület a képviselők tiszteletdíját 40.000 Ft-ban állapítja meg.
(4) A tiszteletdíjak kifizetésére a települési képviselők tiszteletdíjáról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak az irányadóak.
(5) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amennyiben a tervezett 300.000 Ft keretösszeg nem elegendő, és amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(6) A (5) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
13. § (1) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a későbbi években a képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb többletkiadással nem járhatnak.
(2) Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról az érdekeltek negyedévente, a negyedévet követő első képviselő-testületi ülésen kötelesek beszámolni. A költségvetési rendelet módosítására a polgármester ezzel egyidejűleg javaslatot tesz.
(3) A képviselő-testület a polgármester által kezdeményezett rendelet-módosításáról a 15. § (5) bekezdésben foglalt módon dönt.
(4) A jóváhagyott költségvetésen, Képviselő-testületi, vagy polgármesteri döntésen alapuló előirányzatokról, előirányzat módosításokról a költségvetési szervek kiadási és bevételi kiemelt előirányzatokra szóló kiértesítését a Közös Önkormányzati Hivatal végzi.
14. § (1) A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a költségvetési szerv vezetője a felelős.
(2) A költségvetési szervek éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.
(3) A költségvetési szerveknél tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be – nem teljesíthetők.
(4) A költségvetési szervek számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.
(5) A költségvetési szervek kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.
(6) A költségvetési szervek éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a képviselő-testület jóváhagyásával vállalhatnak.
15. § (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá. A helyi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő Közös Önkormányzati Hivatal.
(2) Ha a helyi önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(3) A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen az, amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.
(4) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy legfeljebb 1.000.000,- Ft összeghatárig a képviselőkkel előzetes telefonon történt egyeztetés alapján kötelezettséget vállaljon. Az egyeztetésről feljegyzést kell készíteni, és a tételes elszámolást a polgármester a soron következő ülésen írásban ismerteti.
(5) A képviselő-testület a (2) bekezdés alapján - az első negyedév kivételével – negyedévenként, döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
12. A költségvetési szerv előirányzat-módosításának szabályai
16. § (1) A helyi önkormányzat költségvetési rendeletében megjelenő bevételek és kiadások módosításáról, a kiadási és bevételi előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2)–(6) bekezdésekben foglalt kivétellel a képviselő-testület dönt.
(2) A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat saját hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre a (3) – (6) bekezdésben foglalt szabályok betartása mellett.
(3) Az átcsoportosítás nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére kivéve az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 36. §. (2) bekezdésében foglalt eseteket.
(4) A költségvetési szervek a gazdálkodási év során elért többletbevételeiket 200.000 Ft értékhatárig saját hatáskörben felhasználhatják. Az értékhatárt meghaladó többletbevételek felhasználásról - a költségvetési szervek vezetői által benyújtott kérelem alapján a képviselő-testület dönt.
(5) Az önállóan működő költségvetési szervek esetében az előirányzatok módosítására csak a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetőjével történő előzetes egyeztetés alapján, annak egyetértésével kerülhet sor.
(6) A költségvetési szervek a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításokat, valamint a többletbevételek felhasználáshoz kapcsolódó módosításokat kötelesek az irányító szervnek beterjeszteni, melyről a polgármester a képviselő-testületet 30 napon belül tájékoztatja. Az önállóan működő költségvetési szervek e kötelezettségüknek a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv adatszolgáltatása útján tesznek eleget.
13. Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások
17. § (1) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám-keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.
(2) A Képviselő-testület a közalkalmazotti illetmények megállapításánál csak a törvény által kötelezően előírt, illetve a Képviselő-testület által engedélyezett többletköltségekre biztosít önkormányzati támogatást.
(3) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.
(4) A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.
(5) Az önkormányzat beruházásainak, fejlesztéseinek pályázati úton történő forrásszerzésében részt vevő alkalmazottak részére a pályázatírás, és elnyerés motiválása érdekében a sikeres, megnyert pályázati összeg figyelembe vételével, a pályázati összegnek az önkormányzat számlájára történő megérkezését követően, az összeg bruttó 5 %-a fordítható jutalmazásra, mely a polgármester egyetértésével osztható fel.
(6) A képviselő-testület az intézményeknél képződött bérmaradvány felhasználhatóságáról az önkormányzat III. negyedéves gazdálkodásának áttekintése után dönt.
14. A támogatások odaítélésének, folyósításának és elszámolásának rendje
18. § (1) A támogatások átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.
(2) A támogatási szerződésben meg kell határozni:
a) a támogatott tevékenység konkrét meghatározását,
b) a támogatás összegét,
c) a támogatás felhasználásának célját,
d) a támogatás időtartamát, felhasználásának határidejét,
e) a támogatás rendelkezésre bocsátásának módját, feltételeit, ütemezését,
f) a beszámolással, továbbá az ellenőrzéssel kapcsolatos szabályokat,
g) a jogosulatlanul igénybe vett támogatás jogkövetkezményeit, visszafizetésének rendjét,
h) a támogatással kapcsolatos iratok, valamint a támogatás felhasználását alátámasztó bizonylatok teljes körű megőrzésének határidejét,
i) a támogatott tevékenység megvalósításában közreműködők bevonásának lehetőségét, a közreműködők által megvalósítható tevékenységeket,
j) a támogatás nyújtásához szükséges adatok és az azokban bekövetkező változások támogató felé történő bejelentésének kötelezettségét,
k) a támogatási szerződéstől való elállás, felmondás okait, valamint a támogatás visszavonásának okait.
(3) A támogatásban részesülő elszámolási kötelezettséggel tartozik a képviselő-testület felé.
(4) A támogatás összegének célhoz rendelt felhasználását a támogatott nevére kiállított számviteli bizonylattal kell igazolni. A támogatott elszámolási kötelezettségének a támogatás folyósítását követő év február 20. napjáig, vagy a támogatási szerződésben meghatározott időpontig köteles eleget tenni és pénzügyi elszámolást és szakmai beszámolót is kell készíteni. Amennyiben az elszámolást, beszámolót a szervezet február 20. napjáig a jegyző részére nem nyújtja be, úgy a tárgyévi támogatás időarányos összegére (I. negyedév) nem jogosult. Amennyiben az elszámolást, beszámolót a szervezet a támogatási szerződésben meghatározott időpontig nem nyújtja be egy évig támogatásban nem részesíthető.
(5) A jegyző tárgyév március havi ülésén írásban tájékoztatja a képviselő-testületet a szervezetek elszámolásairól, beszámolóiról.
(6) A képviselő-testület a helyi társadalmi, kulturális szervezetek, alapítványok támogatását negyedéves ütemezésben biztosítja, ettől eltérni polgármester engedélyével lehet, aki erről a soron következő ülésen a képviselő-testületet tájékoztatja. Egyéb esetben a támogatás folyósítására a támogatási szerződésben foglaltak szerint kerül sor.
19. § (1) A nettó 5 millió Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó értékű az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. melléklet III. Gazdálkodási adatok 4. pontjában meghatározott szerződéseket közzé kell tenni a helyben szokásos módon, illetve e törvénynek megfelelően a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül.
(2) A Környezetvédelmi Alap bevételeit a település fásítására, virágosítására kell felhasználni.
15. Szolgáltatási szerződés
20. § (1) Az önkormányzat által felügyelt költségvetési szervnél, szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésére szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében külső személy vagy szervezet az e §-ban meghatározott feltételekkel vehető igénybe.
(2) A szolgáltatási szerződést írásban kell megkötni.
(3) A szerződéskötés feltétele, hogy
a) a költségvetési szerv az adott feladat ellátáshoz megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy
b) eseti, nem rendszeres jellegű feladat ellátása szükséges és a költségvetési szerven belül a feladat ellátásához megfelelő szakértelemmel rendelkező személy átmenetileg nem áll rendelkezésre.
(4) Jogszabályban vagy a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában meghatározott vezetői feladat ellátására szolgáltatási szerződés nem köthető.
(5) A feladat ellátásának – a fenntartóval egyeztetett - részletes feltételeit, az ellátható feladatokat a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatban határozza meg.
(6) A szerződésnek tartalmaznia kell különösen:
a) az ellátandó feladatot,
b) a díjazás mértékét,
c) részletes utalást arra, hogy a (3) bekezdésben írt feltétel mely körülményre tekintettel áll fenn,
d) a szerződés időtartamát,
e) szervezettel kötendő szerződés esetén azt, hogy a szervezet részéről személy szerint ki(k) köteles(ek) a feladat ellátására, valamint,
f) a teljesítés igazolására felhatalmazott személy megnevezését.
16. Önkormányzati biztos kirendelése
21. § (1) Ha a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szerv harminc napon túli elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a 1.000.000 millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja harminc nap alá szorítani, a képviselő-testület a költségvetési szervhez – az Áht. 71. § (2) és (3) bekezdésben foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.
(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.
(3) Ha a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, a biztos kirendelését indítványozhatja
a) az önkormányzat képviselő-testületének pénzügyi bizottsága,
b) a helyi önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül,
c) a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megbízott könyvvizsgáló,
d) a költségvetési szerv vezetője.
(4) Az önkormányzati biztost a jelölhető személyek, illetve szervezetek közül a képviselő-testület döntése alapján a polgármester bízza meg, és ennek tényét a helyben szokásos módon teszi közzé.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
22. § (1) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.
(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a 2017. évi költségvetési rendelet elfogadásáig az önkormányzat bevételeit beszedje és a legszükségesebb kiadásokat teljesítse. A felhatalmazás az új költségvetési rendelet hatályba lépésének napján megszűnik.
(3) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2016. január 1. napjától alkalmazni kell.
Az önkormányzati rendeletet a Balatonkeresztúr Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (V. 18.) önkormányzati rendelete 31. §-a hatályon kívül helyezte 2022. május 19. napjával.