Siójut Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2019.(X.29.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2021. 01. 20- 2022. 11. 29 17:24Siójut Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2019.(X.29.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Siójut Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat elnevezése: Siójut Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat).
(2) Az önkormányzat székhelye: 8652 Siójut, Kossuth Lajos utca 14.
(3) Az önkormányzat működési területe: Siójut község közigazgatási területe.
(4) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladatokat és hatásköröket a képviselő-testület gyakorolja. A képviselő-testületet a polgármester vezeti.
(5) A települési képviselők száma a polgármesterrel együtt 5 fő. A polgármester és a települési képviselők névsorát az 1. függelék tartalmazza.
2. § (1) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét külön önkormányzati rendelet szabályozza.
(2) A képviselő-testület önálló rendeletben szabályozza a helyi népszavazás kezdeményezéséhez szükséges választópolgárok számát.
Az önkormányzat feladat- és hatáskörei
3. § (1) A képviselő-testület a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyekben szabadon dönt. A törvény keretei között önállóan szabályozza, egyedi ügyekben szabadon igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket.
(2) A képviselő-testület ellátja a helyi közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatokat.
(3) A képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlását átruházhatja a bizottságaira, a polgármesterre, a jegyzőre, az önkormányzati társulásra.
(4) A képviselő-testület hatásköre átruházásának lehetőségét, az átruházás alapvető szabályait a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (4)–(5) bekezdése tartalmazza.
(5) A képviselő-testület át nem ruházható hatáskörei a Mötv. 42. § (1) bekezdésében felsoroltakon kívül az alábbiak:
4. § (1) A képviselő-testület önként vállalt feladatai lehetnek különösen:
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE
A képviselő-testület alakuló ülése
5. § (1) A képviselő-testület a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választása eredményének jogerőssé válását követő 15 napon belül alakuló ülést tart a Mötv. 43. § (1) – (3) bekezdésében foglaltak szerint.
(2) Az alakuló ülés első napirendjeként a Siójuti Helyi Választási Bizottság elnöke beszámol a választások eredményéről és amennyiben korábban nem adta át, átadja a megbízóleveleket.
(3) Az alakuló ülésen a polgármester és a települési képviselők a Mötv. 1. mellékletében meghatározott szöveggel esküt tesznek.
(4) Az alakuló ülés összehívása során a polgármester eltérhet a rendelet a képviselő-testület összehívását szabályozó rendelkezéseitől, különösen a meghívó kiküldésére vonatkozó határidő, valamint az előterjesztések elkészítésére és benyújtására meghatározott határidő tekintetében. A szabályozástól való eltérés nem sértheti a nyilvánosság biztosítására vonatkozó előírások betartását.
A képviselő-testület munkaterve és ülései
6. § A képviselő-testület munkaterve szerint ülésezik, évente legalább 6 ülést köteles tartani.
7. § (1) Rendkívüli ülést kell összehívni
a) az Mötv. 44 §-ban meghatározott esetben,
b) ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,
c) a települési képviselők egynegyedének az indítványára, valamint
e) ha azt más hivatalos szervek kezdeményezik,
(2) A képviselő-testület összehívására irányuló kezdeményezést írásban a polgármesternél kell benyújtani, a napirendi indítvány feltüntetésével.
(3) A polgármester a kezdeményezés benyújtásától számított legkésőbb 15 napon belüli időpontban köteles a testület rendkívüli ülését összehívni.
(4) Rendkívüli ülést lehet összehívni az (1) bekezdésben meghatározott eseteken kívül, ha a polgármester megítélése szerint a képviselő-testület összehívására van szükség.
8. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános.
(2) A képviselő-testület ülésének időpontjáról és napirendjéről a nyilvánosságot a meghívónak a helyben szokásos módon - a Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban hivatal) Siójuti Kirendeltségének hirdetőtábláján történő kifüggesztésével - kell értesíteni.
9. § (1) A képviselő-testület a Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott esetekben rendeli, illetve rendelheti el zárt ülés tartását.
(2) A zárt ülés elrendeléséről az Mötv. 46. § (2) bekezdés a) és b) pontja szerint meghatározott esetekben szavazni nem kell. A testületi ülést levezető személynek kell a napirend közlésével egyidejűleg hivatkozni a zárt ülésre vonatkozó törvényi előírásra.
(3) A képviselő-testület határozattal dönt a zárt ülés elrendeléséről a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerint meghatározott esetekben.
(4) A zárt ülésen az Mötv. 46. § (3) bekezdésben meghatározott személyek vehetnek rész.
10. § (1) A képviselő-testület rendes üléseit az általa határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza, melyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző – a gazdasági programot figyelembe véve – állít össze, és a polgármester terjeszt elő.
(2) A munkaterv tartalmazza
a) az ülések időpontját, helyét
b) az adott ülésen tárgyalandó témákat,
c) az előterjesztő megnevezését,
d) az előterjesztésben közreműködőket,
e) szükség szerint az egyeztetési kötelezettséget,
f) szükség szerint az előterjesztéssel kapcsolatos tartalmi követelményeket.
A képviselő-testület üléseinek előkészítése
11. § (1) A képviselő-testület ülésére készített előterjesztéseket a polgármester hatáskörébe tartozó ügyekben a polgármester, a jegyző hatáskörébe tartozó ügyekben a jegyző vagy megbízásából a jegyzői referens terjeszti a képviselő-testület elé.
(2) Az Ügyrendi Bizottság bármely, a képviselő-testület napirendjén szereplő ügyben hozandó döntés előkészítésében, végrehajtásának ellenőrzésében részt vehet, előzetesen véleményt nyilváníthat, a jegyzői referenstől, a hivatal köztisztviselőjétől tájékoztatást kérhet.
(3) Az önkormányzati intézmény, illetve szerv vezetője az előterjesztője annak a napirendnek, amely kizárólag az adott szervre, vagy az általa végzett tevékenység ellátására vonatkozik.
(4) Az előterjesztésnek tartalmazni kell a jegyző azon nyilatkozatát, mely szerint az törvényességi szempontból megfelelő.
12. § (1) A képviselő-testület elé kizárólag írásban nyújthatók be az alábbi tárgyú előterjesztések:
A képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése
14. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége vagy akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke jogosult a képviselő-testület ülésének összehívására és az ülés levezetésére.
(2) A képviselő-testület ülésére szóló meghívót írásban kell elkészíteni, azt a képviselők és meghívottak részére elektronikus úton, - technikai problémák felmerülése esetén papíralapon - kell megküldeni. A meghívó tartalmazza az ülés helyét, időpontját, a tervezett napirendeket és azok előterjesztőit.
(3) A meghívóhoz csatolni kell az írásos előterjesztéseket. A megküldés megtörténtéről a hivatal tájékoztatja a képviselőket.
(4) A meghívót olyan időpontban kell kiküldeni – kivéve a rendkívüli ülés meghívóját -, hogy azt a testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők, illetve az egyéb érdekeltek az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.
(5) Rendkívül sürgős esetben a képviselő-testület ülése szóban (telefon útján) 24 órán belüli időpontra is összehívható. Ebben az esetben is el kell készíteni az írásbeli meghívót, és a határozati javaslatot, a kizárólag írásban benyújtandó előterjesztések esetén az előterjesztést és a határozati javaslatot illetve rendelet-tervezetet.
15. § (1) A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt.
(2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan
a) a jegyzőt,
b) az illetékes országgyűlési képviselőt.
(3) Tanácskozási jog illeti meg az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan az adott napirend tárgyalására meghívott személyt.
(4) A polgármester az ülés kezdetekor megállapítja az ülés határozatképességét és azt az ülés során folyamatosan figyelemmel kíséri.
(5) A polgármester előterjeszti az ülés napirendi tervezetét, a napirend elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül dönt.
(6) A polgármester minden előterjesztés felett külön-külön vitát nyit. A képviselő-testület úgy is határozhat, hogy több, témájánál összefüggő előterjesztés vitáját együtt folytatja le.
16. § (1) A polgármester az ülés vezetése során az egyes napirendeknél a 10 perc időtartamot meghaladó hozzászólás esetén a hozzászólás további időtartamát 1 percre korlátozhatja, az előterjesztésekkel kapcsolatos viták indokolatlan elhúzódásakor az ismételt felszólaló hozzászólási időtartamát 2 percben korlátozhatja.
(2) A képviselő-testület ülésén megjelent hallgatóság az adott napirendi pont megvitatását követően kézfeltartással jelezheti, amennyiben az üléshez hozzá kíván szólni. A polgármester a hozzászóláshoz 5 perc időtartamot engedélyezhet. Amennyiben a hozzászólás az ülés elhúzódását eredményezné, a polgármester a hozzászólást 2 percre korlátozhatja.
(3) A határozat meghozatala előtt a jegyzőnek, vagy a jegyzői referensnek szót kell adni, ha a határozat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.
A tanácskozás rendjének fenntartása
17. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata. Ennek során:
Döntéshozatali eljárás
18. § (1) A képviselő-testület döntéseit rendelet vagy határozat formájában hozza meg.
(2) Amennyiben a szavazásra bocsátott kérdés a szavazástól tartózkodók száma miatt nem kapja meg a többségi igen, vagy nem szavazatot, újraszavazás rendelhető el. Az újraszavazás során a képviselő-testület lépcsőzetes szavazással (a legkisebb igen szavazatot kapott javaslat szavazási fordulónként kiesik) dönt olyan kérdésekben, amelyekben csak az egymás utáni többszöri szavazás vezet eredményre.
(3) Határozatképesség hiánya esetén a napirendet a képviselő-testület a következő ülésen újratárgyalja.
(4) Amennyiben a képviselő-testület két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat mindazon ügyben, mely az önkormányzat feltétlen érdekét szolgálja, és a döntés vagyonkiadással, tulajdonjog változással nem jár. Nem hozható döntés a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyekben. Döntést hozhat továbbá a polgármester mindazon ügyben, mellyel az önkormányzatot károsodástól óvja meg. A polgármester döntéséről köteles a képviselő-testületet utólag, a következő ülésen tájékoztatni.
19. § A képviselő-testület minősített többséggel dönt a Mötv. 50. § (1) bekezdésében meghatározott ügyeken kívül:
20. § (1) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza meg. A szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) A képviselő-testület egyszerű többséggel név szerinti szavazást rendelhet el a képviselők egynegyedének indítványára.
(3) Név szerinti szavazás esetén a jegyző, vagy a jegyzői referens egyenként olvassa a települési képviselők nevét, akik nevük felolvasásakor igennel, vagy nemmel szavaznak, vagy tartózkodnak a szavazástól.
(4) Nem lehet név szerinti szavazást tartani a bizottság létszáma és összetétele tekintetében, illetve a tanácskozások lefolytatásával összefüggő kérdésekben.
21. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást rendelhet el a Mötv. 74. § (1) bekezdésében, és 76. § d) pontjában foglaltakon túl mindazon ügyekben, melyek tárgyalása zárt ülésen történik.
(2) A titkos szavazás lebonyolításával kapcsolatos teendőket az Ügyrendi Bizottság látja el.
22. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. A képviselő-testület előbb a módosító és kiegészítő javaslatokról, ezt követően az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokról dönt.
(2) A polgármester először a javaslatok mellett leadott szavazatokat, majd az ellenszavazatokat, illetve a szavazástól tartózkodók számát állapítja meg.
(3) A szavazás eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti az elfogadott határozatot.
A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve
23. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv hitelesítésére a képviselő-testület az ülésen egy fő jegyzőkönyvhitelesítőt választ.
(2) A testületi ülések jegyzőkönyvének a Mötv. 51. § (1) bekezdésében foglaltakon kívül tartalmazni kell:
Önkormányzati határozatok
24. § (1) A határozatok számozása külön-külön, naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal történik. A határozatok megjelölése tartalmazza a sorszámot, elfogadásának évét, hónapját és napját, a felelős személyét, valamint a határidőt.
(2) A határozatok nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
Határozatok végrehajtása
25. § (1) A képviselő-testületnek a határozatok végrehajtásáról a polgármester köteles beszámolni. A képviselő-testület rendelete vagy határozata végrehajtásával, a végrehajtás ellenőrzésével megbízhat e célra létrehozott ideiglenes bizottságot is.
(2) Ha a határozat végrehajtásáért felelős személy végrehajtást akadályozó körülményt észlel, azt jelzi a polgármesternek, aki a képviselő-testületet tájékoztatva intézkedik a végrehajtást gátló körülmény elhárításáról.
Önkormányzati rendeletalkotás
26. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti a:
29. § (1) Az önkormányzati rendeletet a Mötv. 51. § (2) bekezdésében foglaltak szerint kell kihirdetni. A kihirdetés helyben szokásos módja a hivatal Siójuti Kirendeltségének hirdetőtábláján történik.
(2) A rendeletekről nyilvántartást kell vezetni, melyről a jegyző gondoskodik.
(3) A hatályos önkormányzati rendeleteket szükség szerint felül kell vizsgálni
A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐ
A képviselő jogállása, jogai és kötelezettségei
30. § (1) A települési képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli választói érdekeit. Részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásának szervezésében és ellenőrzésében. A települési képviselők jogai és kötelességei azonosak.
(2) A települési képviselők esküje letételének megszervezése a jegyző feladata.
31. § (1) A települési képviselő – az Mötv. 32. § (2) bekezdés i), j), k) és (3) bekezdésében meghatározottakon túl – köteles
a) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,
b) az önkormányzat által szervezett rendezvényeken megjelenni
c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,
d) a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.
(2) A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az Mötv. 53. § (1) bekezdés d) pontja alapján az alábbiak szerint határozza meg:
a) a képviselő köteles az ülésre pontosan megjelenni,
b) a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni,
c) hozzászólási jogát a jelen szervezeti és működési szabályzatban meghatározottak szerint gyakorolni.
32. § (1) A képviselő-testület a döntéshozatalból kizárhatja azt, akit, vagy akinek közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A települési képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról a képviselő-testület dönt. A kizárt települési képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni.
(2) Amennyiben a képviselő a bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, és a személyes érintettsége a határozathozatalt követően derül ki, úgy a képviselő-testület a határozatot visszavonhatja, hatályon kívül helyezheti, és kezdeményezheti az adott napirend ismételt tárgyalását.
33. § (1) A települési képviselő a képviselő-testület ülésén önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet a polgármestertől (alpolgármestertől), a jegyzőtől (jegyzői referenstől) és az Ügyrendi bizottság elnökétől, illetve hozzájuk kérdést intézhet.
(2) A kérdés, felvilágosítás kérés szóban és írásban is előterjeszthető.
(3) A települési képviselő a kérdést, illetve a felvilágosítás kérést a napirendek tárgyalását követően terjesztheti elő.
(4) A kérdésre, illetve a felvilágosítás kérésre az ülésen szóban, vagy legkésőbb 30 napon belül írásban érdemi választ kell adni.
A közmeghallgatás
34. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás képviselő-testületi ülésnek minősül.
(2) A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, valamint a hivatal jegyző által kijelölt köztisztviselője.
(3) A közmeghallgatás kihirdetésére a képviselő-testület rendes ülésének összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
35. § (1) A közmeghallgatást a polgármester hirdeti meg és vezeti. Akadályoztatása, távolléte esetén a képviselő-testületi ülés összehívására és vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(2) Az ülés vezetője az előre meghirdetett napirendi pontok ismertetését követően lehetőséget ad a megjelentek részére egyéb javaslatok és kérdések feltevésére.
(3) A közmeghallgatásról a jegyző a képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok szerint jegyzőkönyvet készít.
Az önkormányzat szervei, azok jogállása, feladatai
36. § A képviselő-testület szervei:
a) a polgármester
b) a képviselő-testület bizottsága,
c) a jegyző,
d) a Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal,
e) a Siójut Község Önkormányzata részvételével működő társulás.
A polgármester és az alpolgármester
37. § (1) A polgármester jogai és kötelezettségei a megválasztásával keletkeznek, a megbízatás megszűnésével szűnnek meg.
(2) A polgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.
a) segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,
b) meghatározza a jegyző képviselő-testületi tevékenységével kapcsolatos feladatait,
c) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel.
38. § A polgármester átruházott hatáskörben dönt:
39. § Az alpolgármester a feladatait a polgármester szóbeli és írásbeli irányításával, valamint a polgármester által meghatározott kiadmányozási rend szerint látja el.
40. § A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében állandó és ideiglenes bizottságokat hozhat létre.
41. § A képviselő-testület állandó bizottsága az Ügyrendi Bizottság.
42. § (1) [1] Az Ügyrendi Bizottság 2 fő települési képviselőből és 1 fő nem települési képviselő tagból áll. A bizottság elnökének és tagjainak nevét az SZMSZ 1. függeléke tartalmazza.
(2) Az Ügyrendi Bizottság feladat- és hatásköre:
a) nyilvántartja és ellenőrzi az önkormányzati képviselők és velük egy háztartásban élő családtagjaik vagyonnyilatkozatait,
b) vagyonnyilatkozat ellenőrzése, ha az ellenőrzésre kezdeményezés érkezik,
c) vagyonnyilatkozat-tételi eljárás lefolytatását követően az eredményről a képviselő-testület tájékoztatása,
d) kivizsgálja a képviselő-testület összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezéseket és az eljárás
A jegyző, aljegyző
44. § (1) A jegyzői feladatokat a Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal székhelytelepülése, Siófok Város Polgármestere által, pályázat útján határozatlan időre kinevezett jegyző látja el. A jegyző felett Siófok Város Polgármestere gyakorolja a munkáltatói jogokat. A pályázati felhívás tartalmát a székhelytelepülés polgármestere határozza meg és gondoskodik a pályáztatás lefolytatásáról.
(2) Az aljegyzői feladatokat a Siófoki Közös Önkormányzati Hivatalt létrehozó és fenntartó önkormányzatok megállapodása alapján, a Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal aljegyzője látja el.
(3) A jegyző a közös önkormányzati hivatal létrehozásáról szóló megállapodásban foglaltak szerint jegyzői referens közreműködésével gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról.
(4) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a hivatal székhelytelepülésének polgármestere, Siófok Város Polgármestere által megbízott hivatali köztisztviselő jogosult a jegyzői feladatokat – legfeljebb hat hónapra – a jegyzői tisztség betöltéséig, vagy a jegyző, aljegyző akadályoztatásának megszűnéséig ellátni.
A Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal
45. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján közös önkormányzati hivatalt hoz létre.
(2) A képviselő-testület hivatali szervezetének elnevezése: Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal
(3) A Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban hivatal) székhelye: 8600 Siófok Fő tér 1.
(4) A Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltségei:
46. § A hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét - az Mötv. 67. § d) pontja és a 85. § (6), (9) bekezdése pontja figyelembe vételével - a Képviselő-testületek határozattal fogadják el.
Önkormányzati Társulás
47. § (1) Az önkormányzat részvételével működő önkormányzati társulás a Dél-Balatoni Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás. A társulás székhelye: 8600 Siófok, Fő tér 1.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott társulás feladata a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 2. § 27. pontjában meghatározott hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátása, mely a közszolgáltatás körébe tartozó hulladék átvételét, elszállítását, kezelését, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással érintett hulladékgazdálkodási létesítmény fenntartását, üzemeltetését biztosító, kötelező jelleggel igénybe veendő szolgáltatás.
(3) A képviselő-testület a települési hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátására a közszolgáltatóval a közszolgáltatási szerződés megkötésére vonatkozó hatáskörét átruházza a Dél-Balatoni Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásra
Az önkormányzat gazdálkodása
A gazdasági program
48. § (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program alapján működik.
(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.
Az önkormányzat költségvetése
49. § (1) Az önkormányzat évente meghatározza a költségvetését. Ebből finanszírozza a kötelező és önként vállalt feladatait.
(2) A képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetését és zárszámadását külön rendeletben állapítja meg.
(3) A hivatal költségvetése tartalmazza a kirendeltségek kiadásait, bevételeit külön előirányzatként.
(4) A polgármester pótköltségvetési rendelet-tervezetet terjeszt a képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények akként változnak meg, hogy ezek az önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.
Az önkormányzat vagyona
50. § Az önkormányzat vagyonát, a vagyonnal való rendelkezés szabályait külön önkormányzati rendelet állapítja meg.
Záró Rendelkezések
51. § (1) A rendelet 2019. október 29. napján 18 óra 20 perckor lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2013. (III. 4.) önkormányzati rendelete.
A POLGÁRMESTER, A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐK, VALAMINT A ÜGYRENDI BIZOTTSÁG TAGJAINAK NÉVSORA1. függelék a 12/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelethez
HORVÁTH LÁSZLÓNÉ |
elnök |
VARGA LÁSZLÓ |
|
BÉVÁRDI ILDIKÓ |
2. függelék a 12/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelethez
AZ ÖNKORMÁNYZAT ALAPTEVÉKENYSÉGÉNEK KORMÁNYZATI FUNKCIÓ SZERINTI MEGJELÖLÉSE
3. függelék a 12/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelethez
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÜLÉSEIRE TANÁCSKOZÁSI JOGGAL MEGHÍVHATÓ ÖNSZERVEZŐDŐ KÖZÖSSÉG
Szervezet neve |
Az érintett napirend tárgyköre |
---|---|
Siójutért Faluszépítő Egyesület |
településfejlesztés |
Szőlőhegyi Gazdák Egyesülete |
településfejlesztés |