Segesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2018.(I.26.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014. (IV. 11.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2018. 01. 27- 2018. 01. 27

Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



1. §


Segesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014. (IV. 11.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.) 5. melléklete helyébe e rendelet 1. melléklete lép.



2. §


Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.




Péntek László                                     dr. Varga Katalin

 polgármester                                               jegyző




Kihirdetve: 2018. január 26.


                                                                         dr. Varga Katalin

                                                                                  jegyző

1. melléklet az 1/2018. (I. 26.) önkormányzati rendelethez

„5. melléklet a 6/2014. (IV.11.) önkormányzati rendelethez”



EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS


amely létrejött egyrészről Segesd Község Önkormányzata (képviseli Péntek László polgármester, székhely: 7562 Segesd, Szabadság tér 1., bankszámlaszám: 67000021-11028017-00000000, adószám: 15398587-2-14, KSH statisztikai számjel: 15398587-8411-321-14, törzskönyvi azonosító szám: 398589) továbbiakban Önkormányzat,


másrészről a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzat (képviseli Széll Árpádné elnök, székhely: 7562 Segesd, Szabadság tér 1., bankszámlaszám: 67000021-11028794-00000000, adószám: 15783907-1-14, KSH statisztikai számjel: 15783907-8411-371-14, törzskönyvi azonosító szám: 783903) továbbiakban Nemzetiségi Önkormányzat között, az alulírott helyen és időben, a következő feltételekkel.


A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njtv.) 80. § alapján Segesd Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) és a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzata (a továbbiakban: Nemzetiségi Önkormányzat) együttműködésének szabályait az alábbi megállapodásban rögzítik.

A megállapodás jogi háttérszabályozása:

  • Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény,
  • a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény,
  • az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény,
  • az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet,
  • az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Korm. rendelet,
  • 428/2012. (XII.29.) Korm. rendelet a nemzetiségi célú előirányzatokból nyújtott támogatások feltételrendszeréről és elszámolásának rendjéről,
  • a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény,
  • a köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény.


A megállapodás célja, hogy a felek meghatározzák a Nemzetiségi Önkormányzat tevékenységéhez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosításának módját, működésével kapcsolatos végrehajtási, gazdálkodási feladatok ellátásának rendjét.


A megállapodás részletesen tartalmazza az Önkormányzat és a Nemzetiségi Önkormányzat együttműködését meghatározó alábbi szabályokat, azaz:

  • a helyi nemzetiségi önkormányzat működésének biztosítása, működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátása [80. § (1)-(2) bekezdés],
  • a helyi önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésének előkészítésével és megalkotásával, ezzel összefüggő adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos határidőket és együttműködési kötelezettségeket, felelősök és határidők kijelölésével [80. § (3) bekezdés a) pont],
  • a nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalásaival kapcsolatos, helyi önkormányzatot terhelő ellenjegyzési, érvényesítési utalványozási, szakmai teljesítésigazolási feladatokat, felelősök konkrét kijelölését [80. § (3) bekezdés b) pont],
  • a kötelezettségvállalás szabályait, különösen az összeférhetetlenségi, nyilvántartási kötelezettségekre [80. § (3) bekezdés c) pont],
  • a nemzetiségi önkormányzat működési feltételeinek és gazdálkodásának eljárási és dokumentációs részletszabályait, személyek kijelölésének rendjét [80. § (3) bekezdés d) pont].


I. A személyi feltételek biztosítása


1. Az Önkormányzat biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges személyi feltételeket, melynek keretében a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez kapcsolódó adminisztratív feladatokat a Segesdi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) kijelölt köztisztviselője, ügykezelője látja el.


2. A közreműködőként kijelölt és szakmailag illetékes köztisztviselők feladatai:

a) a testületi ülések előkészítésével kapcsolatos meghívók, előterjesztések elkészítése, a hivatalos levelezések elkészítésével és postázásával kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátása a Nemzetiségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatában illetve a hatályos jogszabályokban foglaltaknak megfelelően.

b) a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítésével, továbbításával kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátása a jogszabályi előírások, határidők betartásával,

c) a testületi döntések előkészítése, a testületi döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatok ellátása.


3. A Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat a Hivatal szakmailag illetékes ügyintézői végzik, munkaköri leírásukban foglaltaknak megfelelően.


4. A Hivatal jegyzője vagy az általa megbízott aljegyző az Önkormányzat megbízásából és képviseletében részt vesz a Nemzetiségi Önkormányzat testületi ülésein és jelzi, amennyiben jogszabálysértést észlel.


II. A tárgyi feltételek biztosítása


1. Az Önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi feltételeket a következők szerint biztosítja:


  1. biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat számára az Önkormányzat házasságkötő termének szükség szerinti, ingyenes használatát,
  2. a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez, a testület tagjainak feladatellátásához térítésmentesen biztosítja az irodaszereket, viseli a postaköltséget,
  3. biztosítja a Községházán a vezetékes telefon használatát.


2. A Nemzetiségi Önkormányzat használatában lévő irodahelyiség berendezési tárgyairól a Hivatal nyilvántartást vezet.


3. A leltározást kétévente, illetve minden elnökváltásnál végre kell hajtani. A Nemzetiségi Önkormányzat testülete felelős a használatába adott vagyontárgyakért.


III. Költségvetés tervezésével összefüggő feladatok


1. A jegyző a költségvetési törvény kihirdetésétől számított 30 napon belül egyeztetést folytat le a Nemzetiségi Önkormányzat elnökével, amely során közli a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozatának előkészítéséhez szükséges adatokat.


2. A jegyző a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozatának elkészítéséről a hatályos jogszabályi előírások és a költségvetési törvény rendelkezései alapján a Hivatal nemzetiségi ügyekkel foglalkozó munkatársán keresztül gondoskodik.


3. Amennyiben a Nemzetiségi Önkormányzat a költségvetésében meghatározott eredeti előirányzatához képest többletbevételt ér el, bevételi kiesése következik be, vagy a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást kíván végrehajtani, a Nemzetiségi Önkormányzat köteles módosítani a költségvetésről szóló határozatát. Az elnök által kezdeményezett módosító határozat tervezetét a Hivatal állítja össze, azt a következő ülésen az elnök terjeszti a testület elé.


4. Az elfogadott költségvetés alapján a Hivatal elkészíti és a Magyar Államkincstárnak megküldi a Nemzetiségi Önkormányzat elemi költségvetéséről szóló információszolgáltatást.


5. A Nemzetiségi Önkormányzatnak a költségvetési év első félévi gazdálkodásáról június 30.-i fordulónappal féléves, az egész évi gazdálkodásról december 31.-i fordulónappal éves költségvetési beszámolót kell készítenie.


6. Az elnök a Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásának első félévi helyzetéről szeptember 15.-ig, háromnegyedévi helyzetéről november 30.-ig írásban tájékoztatja a Nemzetiségi Önkormányzat testületét.


7. A Nemzetiségi Önkormányzat féléves és éves költségvetési beszámolóját a Hivatal készíti el, majd az aláírt példányokat megküldi a Magyar Államkincstár Somogy Megyei Igazgatóságának.


8. A zárszámadás elkészítésére és elfogadásának rendjére a költségvetés elkészítésére vonatkozó szabályok az irányadóak azzal, hogy a Hivatal nemzetiségi ügyekkel foglalkozó munkatársa által elkészített zárszámadási határozatot a Nemzetiségi Önkormányzat terjeszti a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete elé úgy, hogy az a képviselő-testület elé terjesztését követő harminc napon belül, de legkésőbb a költségvetési évet követő ötödik hónap utolsó napjáig hatályba lépjen.


IV. A Nemzetiségi Önkormányzat operatív gazdálkodási feladatai


1. A Nemzetiségi Önkormányzat operatív gazdálkodásának bonyolító szerve a Hivatal.


2. A Hivatal a Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodási feladatait a költségvetési határozatában foglaltaknak megfelelően, annak figyelemmel kísérésével végzi, a költségvetési szervekre vonatkozó gazdálkodási szabályok betartása mellett.


3. A Nemzetiségi Önkormányzat kiadási előirányzatai terhére az elnök vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult kötelezettségvállalásra.

4. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére a jegyző által írásban felhatalmazott személy jogosult. A kötelezettségvállalásról a Hivatal naprakész nyilvántartást vezet.


5. A Nemzetiségi Önkormányzat nevében szakmai teljesítés igazolására jogosult személyeket az elnök, írásban jelöli ki.


6. A Nemzetiségi Önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére, vagyis utalványozására az elnök vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.


7. Az érvényesítést a Hivatal e feladattal megbízott, pénzügyi-számviteli szakképesítésű köztisztviselői végezhetik.


8. A Nemzetiségi Önkormányzat kiadási előirányzatai terhére vállalt kötelezettsége kifizetését a Hivatal teljesíti. A Hivatal által kezelt, a Nemzetiségi Önkormányzat házipénztárából készpénz legfeljebb 50.000 Ft összeghatárig fizethető ki, a Nemzetiségi Önkormányzat elnökének 3 nappal a kifizetést megelőzően az operatív gazdálkodási feladatokat végző köztisztviselőhöz eljuttatott írásbeli kérelmére. Az 50.000 Ft feletti készpénzben történő kifizetésére a jegyző engedélyével kerülhet sor.


V. A Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, adatszolgáltatási kötelezettség


1. A Nemzetiségi Önkormányzat törzskönyvi nyilvántartásba vételét, az adószámát, illetve a fizetési számláját érintő intézkedések megtétele tekintetében a Hivatal köztisztviselője jár el.


2. A Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásával összefüggő pénzforgalom önálló fizetési számlán bonyolódik. A Nemzetiségi Önkormányzat elnökét és az általa meghatalmazott személyt a banki aláírás bejelentés szerint a fizetési számla feletti rendelkezési jogosultság illeti meg.


3. A Hivatal a Nemzetiségi Önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait az Önkormányzat nyilvántartásain belül, azoktól elkülönítetten vezeti.


4. A Hivatal a jogszabályban meghatározott határidőig elkészíti a Magyar Államkincstár Somogy Megyei Igazgatóságához benyújtandó, a Nemzetiségi Önkormányzat időközi költségvetési jelentéseit, időközi mérlegjelentéseit, féléves és éves elemi beszámolóit.


VI. Felelősségi rend


1. A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetésének előkészítésével és megalkotásával, a költségvetéssel összefüggő adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésével, a helyi nemzetiségi önkormányzat önálló fizetési számlájának nyitásával, törzskönyvi nyilvántartásba vételével és adószám igénylésével kapcsolatos feladatok ellátásáért, valamint az adatok szükség szerinti, a megállapodásban illetve a hatályos jogszabályokban megjelölt határidők szem előtt tartásával történő aktualizálásáért felelős:


  1. a települési önkormányzat részéről Sára Erika vezető-főtanácsos
  2. a nemzetiségi önkormányzat részéről Széll Árpádné elnök.


2. A nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalásaival kapcsolatos ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási, szakmai teljesítésigazolási feladatok felelősségi rendje:


a) Utalványozó:

Széll Árpádné elnök

Széll Alexandra elnök-helyettes


b) Pénzügyi ellenjegyző:

Sára Erika vezető-főtanácsos

Kovács Kornélia főelőadó


c) Érvényesítő:

Horváth Csilla előadó


d) Szakmai teljesítés igazolása:

Széll Árpádné elnök

Széll Alexandra elnök-helyettes


VII. Záró rendelkezések


A szerződő felek kijelentik, hogy a jövőben az éves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési terv elkészítése során jelen megállapodásban rögzített eljárási rend szerint járnak el és az elfogadott költségvetés végrehajtása során az együttműködés szabályait kölcsönösen betartják.

A szerződő felek jelen megállapodást határozott időre, a nemzetiségi önkormányzat megbízatásának idejére kötik, minden év január 31. napjáig felülvizsgálják, és szükség szerint módosítják. A jegyző a megállapodásra vonatkozó jogszabályok változása miatti módosítások szükségességét a települési és nemzetiségi önkormányzatnak jelzi. A települési és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete a megállapodást szükség esetén határozatával módosíthatja.


Az együttműködési megállapodást Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-­testülete a 64/2015. (IV.30.) önkormányzati határozatával, míg a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete 10/2015. (IV.13.) számú határozatával hagyta jóvá.


Az együttműködési megállapodást Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-­testülete a 15/2017. (I. 24.) önkormányzati határozatával, míg a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete az 5/2017. (I. 25.) számú határozatával módosította.


Az együttműködési megállapodást Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-­testülete a 6/2018. (I. 25.) önkormányzati határozatával, míg a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete a 4/2018. (I. 24.) számú határozatával módosította.


Jelen együttműködési megállapodás elfogadásával hatályát veszti a Segesd Község Önkormányzata Képviselő-­testülete által a 6/2014. (IV.11.) önkormányzati rendelet 5. melléklete, továbbá a Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 125/2014. (X.27.) önkormányzati határozatával elfogadott együttműködési megállapodás, valamint a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete 10/2014. (IV.28.) számú határozatával és 27/2014. (X.27.) számú határozatával elfogadott együttműködési megállapodás.




            Péntek László                                                                          Széll Árpádné

            polgármester                                                                                    elnök