Segesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014. (IV. 11.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2022. 07. 25 17:30- 2022. 07. 25

Segesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014. (IV. 11.) önkormányzati rendelet módosításáról

2022.07.25.

Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 17. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására – annak ismertté válását követően azonnal – a képviselő-testület ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a képviselő-testület Pénzügyi, Szociális és Ügyrendi Bizottsága hatáskörébe tartozik.”

2. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 18. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„18. § A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést a képviselő-testület Pénzügyi, Szociális és Ügyrendi Bizottságának adja át kivizsgálásra. A bizottság a vizsgálat eredményét – törvény eltérő rendelkezése hiányában – döntés céljából a képviselő-testület elé terjeszti.”

3. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 24. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A rendelet-tervezetet (a továbbiakban: tervezet) és annak indoklását a jegyző készíti elő. A tervezetet – megvitatás céljából – meg kell küldeni a Pénzügyi, Szociális és Ügyrendi Bizottságnak, valamint a rendelet tárgya szerint illetékes állandó bizottságnak. A tervezetet indoklással együtt kell a képviselő-testület elé terjeszteni. Egyidejűleg tájékoztatni kell a képviselő-testületet az előkészítés és a véleményezés során felvett, de a tervezetben fel nem vett javaslatokról – utalva a mellőzés indokaira is.”

4. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 35. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A társadalmi megbízatású polgármester munkarendjét figyelembe véve, a polgármester munkaideje a következők szerint kerül meghatározásra. A polgármester hetente kettő napon, hétfőn és pénteken látja el feladatait. Hetente hétfői napokon fogadóórát tart 8.00-12.00-ig.”

5. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 36. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ, akinek tiszteletdíjára vonatkozóan a Pénzügyi, Szociális és Ügyrendi Bizottság tesz javaslatot.”

6. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 39. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület állandó bizottsága és létszáma: Pénzügyi, Szociális és Ügyrendi Bizottság (rövidítése: PSZÜB), 5 fő képviselő-testületi tag. A bizottság feladatait az SZMSZ 6. melléklete tartalmazza. A bizottság tagjait és elnökét a képviselő-testület nyílt szavazással választja meg.”

7. § (1) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 3. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

(3) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

(4) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

(5) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 8. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.

8. § Ez a rendelet 2022. július 25-én 17 óra 30 perckor lép hatályba, és 2022. július 26-án hatályát veszti.

1. melléklet

A képviselő-testület által a Pénzügyi, Szociális és Ügyrendi Bizottságra átruházott feladat- és hatáskörök

1. Gyermekek napközbeni ellátását, étkeztetését nem biztosító intézményvezetői intézkedés határozattal történő elbírálása.

2. A települési létfenntartási támogatás, az elemi kár elhárításához kapcsolódó támogatás, a települési gyermeknevelési támogatás a gyermek iskoláztatásához kapcsolódó támogatás kivételével, valamint a gazdálkodást segítő támogatás elbírálása.

3. A társadalmi megbízatású polgármester esetében gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokhoz kapcsolódó jogosítványokat.”

2. melléklet

1. A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 3. melléklete a következő 5. ponttal egészül ki:

„5. Elbírálja a születési temetési támogatást.”

3. melléklet

EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS

1. amely létrejött egyrészről Segesd Község Önkormányzata (képviseli Bencze Imre alpolgármester, székhely: 7562 Segesd, Szabadság tér 1., bankszámlaszám: 67000021-11028017-00000000, adószám: 15398587-2-14, KSH statisztikai számjel: 15398587-8411-321-14, törzskönyvi azonosító szám: 398589) továbbiakban Önkormányzat,

2. másrészről a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzat (képviseli Széll Árpádné elnök, székhely: 7562 Segesd, Szabadság tér 1., bankszámlaszám: 67000021-11028794-00000000, adószám: 15783907-1-14, KSH statisztikai számjel: 15783907-8411-371-14, törzskönyvi azonosító szám: 783903) továbbiakban Nemzetiségi Önkormányzat között, az alulírott helyen és időben, a következő feltételekkel.

3. A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § alapján Segesd Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) és a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzata (a továbbiakban: Nemzetiségi Önkormányzat) együttműködésének szabályait az alábbi megállapodásban rögzítik. A megállapodás jogi háttérszabályozása:

3.1. Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény,

3.2. a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény,

3.3. az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.),

3.4. az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (Ávr.),

3.5. az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet,

3.6. a köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény.

4. A megállapodás célja, hogy a felek meghatározzák a Nemzetiségi Önkormányzat tevékenységéhez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosításának módját, működésével kapcsolatos végrehajtási, gazdálkodási feladatok ellátásának rendjét.

5. A megállapodás részletesen tartalmazza az Önkormányzat és a Nemzetiségi Önkormányzat együttműködését meghatározó alábbi szabályokat, azaz:

a) a helyi nemzetiségi önkormányzat működésének biztosítása, működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátása [80. § (1)-(2) bekezdés],

b) a helyi önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésének előkészítésével és megalkotásával, ezzel összefüggő adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésével, a nemzetiségi önkormányzat önálló fizetési számla nyitásával, törzskönyvi nyilvántartásba vételével és adószám igénylésével kapcsolatos határidőket és együttműködési kötelezettségeket, felelősök és határidők kijelölésével [80. § (3) bekezdés a) pont],

c) a nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalásaival kapcsolatos, helyi önkormányzatot terhelő ellenjegyzési, érvényesítési utalványozási, szakmai teljesítésigazolási feladatokat, felelősök konkrét kijelölését [80. § (3) bekezdés b) pont],

d) a kötelezettségvállalás szabályait, különösen az összeférhetetlenségi, nyilvántartási kötelezettségekre [80. § (3) bekezdés c) pont],

e) a nemzetiségi önkormányzat működési feltételeinek és gazdálkodásának eljárási és dokumentációs részletszabályait, a belső ellenőrzés, valamint az ezeket végző személyek kijelölésének rendjét, az adatszolgáltatási feladatok teljesítésével kapcsolatos előírásokat, feltételeket [80. § (3) bekezdés d) pont].

I. A személyi feltételek biztosítása

6. Az Önkormányzat biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges személyi feltételeket, melynek keretében a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez kapcsolódó adminisztratív feladatokat a Segesdi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) kijelölt köztisztviselője, ügykezelője látja el.

7. A közreműködőként kijelölt és szakmailag illetékes köztisztviselők feladatai:

a) a testületi ülések előkészítésével kapcsolatos meghívók, előterjesztések elkészítése, a hivatalos levelezések elkészítésével és postázásával kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátása a Nemzetiségi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatában, illetve a hatályos jogszabályokban foglaltaknak megfelelően.

b) a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítésével, továbbításával kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátása a jogszabályi előírások, határidők betartásával,

c) a testületi döntések előkészítése, a testületi döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatok ellátása.

8. A Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat a Hivatal szakmailag illetékes ügyintézői végzik, munkaköri leírásukban foglaltaknak megfelelően.

9. A Hivatal jegyzője vagy az általa megbízott aljegyző az Önkormányzat megbízásából és képviseletében részt vesz a Nemzetiségi Önkormányzat testületi ülésein és jelzi, amennyiben jogszabálysértést észlel.

II. A tárgyi feltételek biztosítása

10. Az Önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi feltételeket a következők szerint biztosítja:

a) biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat részére havonta igény szerint, munkaidőben harminckét órában ingyenes használati jogot a 7562 Segesd, Szabadság tér 1. szám alatti Önkormányzat irodai helyiségére vonatkozóan,

b) a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez, a testület tagjainak feladatellátásához térítésmentesen biztosítja az irodaszereket, viseli a postaköltséget,

c) biztosítja a Községházán a vezetékes telefon használatát.

11. A Nemzetiségi Önkormányzat használatában lévő irodahelyiség berendezési tárgyairól a Hivatal nyilvántartást vezet. A leltározást kétévente, illetve minden elnökváltásnál végre kell hajtani. A Nemzetiségi Önkormányzat testülete felelős a használatába adott vagyontárgyakért.

III. A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos feladatok

12. A Nemzetiségi Önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásról a Hivatal nemzetiségi ügyekkel foglalkozó pénzügyi munkatársa gondoskodik, aki a költségvetési szervekre vonatkozó gazdálkodási szabályok betartása mellett végzi feladatait.

13. A költségvetés elkészítésének és jóváhagyásának rendje:

13.1. A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozatának elkészítése

a) A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozatának előkészítése során a jegyzőt a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozatának előkészítéséhez szükséges adatokat – a költségvetési törvényből adódó részletes információk rendelkezésre állását követően azonnal – közli a Nemzetiségi Önkormányzat elnökével.

b) A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetését költségvetési határozatban állapítja meg, amelyet az Áht. 26. § (1) bekezdésében, valamint az Ávr. 29. § (1) bekezdésében foglaltak szerint kell elkészíteni.

c) A jegyző által elkészített költségvetési határozat tervezetet a Nemzetiségi Önkormányzat elnöke a központi költségvetésről szóló törvény hatálybalépését követő negyvenötödik napig nyújtja be a képviselő-testületnek.

d) Az elfogadott költségvetés alapján a Hivatal elkészíti és a Magyar Államkincstárnak megküldi a Nemzetiségi Önkormányzat elemi költségvetéséről szóló információszolgáltatást.

e) Az önkormányzati gazdálkodás biztonságáért a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete, a szabályszerűségért a Nemzetiségi Önkormányzat elnöke felel.

f) A Nemzetiségi Önkormányzat évente, legkésőbb a költségvetési határozat elfogadásáig határozatban állapítja meg a Stabilitási tv. 45. § (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeinek és a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek a költségvetési évet követő három évre várható összegét.

13.2. A költségvetési előirányzatok módosításának rendje

a) Amennyiben a Nemzetiségi Önkormányzat a költségvetésében meghatározott eredeti előirányzatához képest többletbevételt ér el, bevételi kiesése következik be, vagy a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást kíván végrehajtani, a Nemzetiségi Önkormányzat köteles módosítani a költségvetésről szóló határozatát. Az elnök által kezdeményezett módosító határozat tervezetét a Hivatal állítja össze, azt a következő ülésen az elnök terjeszti a testület elé.

b) A Nemzetiségi Önkormányzat előirányzatairól és az abban bekövetkezett változásokról a Hivatal naprakész nyilvántartást vezet.

13.3. A Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodási rendje

a) A költségvetési információ szolgáltatásának rendje, beszámolási kötelezettség: Az adatszolgáltatás a Magyar Államkincstár által biztosított nyomtatványok, elektronikus űrlapok, elektronikus nyomtatványkitöltő programok segítségével, az Áht., és az Ávr. szabályai szerint történik.

b) A vagyonról és a költségvetés végrehajtásáról a számviteli szabályok szerint éves elemi költségvetési beszámolót (zárszámadást) kell készíteni, melyet a Nemzetiségi Önkormányzat elnöke hagy jóvá.

c) A zárszámadás elkészítésére és elfogadásának rendjére a költségvetés elkészítésére vonatkozó szabályok az irányadóak azzal, hogy a Hivatal nemzetiségi ügyekkel foglalkozó munkatársa által elkészített zárszámadási határozatot a Nemzetiségi Önkormányzat elnöke terjeszti a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete elé úgy, hogy az a képviselő-testület elé terjesztését követő harminc napon belül, de legkésőbb a költségvetési évet követő ötödik hónap utolsó napjáig hatályba lépjen.

d) A Nemzetiségi Önkormányzat a zárszámadási határozattal egy időben megállapítja pénzmaradványát, szükség esetén módosítja költségvetési határozatát.

e) A Nemzetiségi Önkormányzat időközi költségvetési jelentést köteles készíteni a Magyar Államkincstár részére, melye a Nemzetiségi Önkormányzat elnöke hagy jóvá. Az időközi költségvetési jelentést a jegyző készíti el az Ávr.-ben meghatározott határidőig.

f) A Nemzetiségi Önkormányzat az eszközök és források alakulásáról negyedéventer időközi mérlegjelentést köteles megküldeni a Magyar Államkincstár részére, melyet a Nemzetiségi Önkormányzat elnöke hagy jóvá. Az időközi mérlegjelentést a jegyző készíti el a tárgynegyedévet követő hónap 20-ig, a negyedik negyedévre vonatkozóan gyorsjelentésként a tárgynegyedévet követő negyven nagyon belül, az éves jelentést az éves költségvetési beszámoló benyújtásának határidejével megegyezően.

g) A Nemzetiségi Önkormányzat adatot szolgáltat a Stabilitási tv. 2. §-a szerinti államadósságról, államadósság mutató számításáról, és az Európai Unió felé teljesítendő évközi költségvetési és adósságállományi monitoring jelentésről.

h) A Nemzetiségi Önkormányzat számviteli rendszerére vonatkozó szabályozás, működtetésének rendje a Hivatal Számviteli Politikájában kerül meghatározásra, az abban meghatározott szabályokat kell alkalmazni a könyvvezetés során.

i) A Nemzetiségi Önkormányzatnak a költségvetési év első félévi gazdálkodásáról június 30.-i fordulónappal féléves, az egész évi gazdálkodásról december 31.-i fordulónappal éves költségvetési beszámolót kell készítenie.

j) Az elnök a Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásának első félévi helyzetéről szeptember 15.-ig, háromnegyedévi helyzetéről november 30.-ig írásban tájékoztatja a Nemzetiségi Önkormányzat testületét.

13.4. A költségvetési gazdálkodás szabályai

13.4.1. Felelősségi rend

13.4.1.1. A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetésének előkészítésével és megalkotásával, a költségvetéssel összefüggő adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésével, a helyi nemzetiségi önkormányzat önálló fizetési számlájának nyitásával, törzskönyvi nyilvántartásba vételével és adószám igénylésével kapcsolatos feladatok ellátásáért, valamint az adatok szükség szerinti, a megállapodásban illetve a hatályos jogszabályokban megjelölt határidők szem előtt tartásával történő aktualizálásáért felelős:

a) a települési önkormányzat részéről Tóth Anita vezető-tanácsos.

b) a nemzetiségi önkormányzat részéről Széll Árpádné elnök.

13.4.1.2. A Nemzetiségi Önkormányzat kiadási előirányzatai terhére az elnök vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult kötelezettségvállalásra. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére a jegyző által írásban felhatalmazott személy jogosult. A kötelezettségvállalásról a Hivatal naprakész nyilvántartást vezet.

a) A Nemzetiségi Önkormányzat nevében szakmai teljesítés igazolására jogosult személyeket az elnök, írásban jelöli ki.

b) Az érvényesítést a Hivatal e feladattal megbízott, pénzügyi-számviteli szakképesítésű köztisztviselői végezhetik.

c) A nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalásaival kapcsolatos ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási, szakmai teljesítésigazolási feladatok felelősségi rendje: Utalványozó: Széll Árpádné elnök, Széll Alexandra elnök-helyettes; Pénzügyi ellenjegyző: Peti Boglárka főelőadó; Érvényesítő: Tóth Anita vezető-tanácsos; Szakmai teljesítés igazolása: Széll Árpádné elnök, Széll Alexandra elnök-helyettes.

d) A Nemzetiségi Önkormányzat kiadási előirányzatai terhére vállalt kötelezettsége kifizetését a Hivatal teljesíti. A Hivatal által kezelt, a Nemzetiségi Önkormányzat házipénztárából készpénz legfeljebb 50.000 Ft összeghatárig fizethető ki, a Nemzetiségi Önkormányzat elnökének 3 nappal a kifizetést megelőzően az operatív gazdálkodási feladatokat végző köztisztviselőhöz eljuttatott írásbeli kérelmére. Az 50.000 Ft feletti készpénzben történő kifizetésére a jegyző engedélyével kerülhet sor.

13.4.2. A nemzetiségi önkormányzat pénzellátása

a) A Nemzetiségi Önkormányzat a gazdálkodásával és pénzellátásával kapcsolatos minden pénzforgalmat a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzata elnevezésű, M7 Takarék Szövetkezetnél vezetett 67000021-11028794-00000000 számú pénzforgalmi számláján bonyolítja. A számla felett kizárólag a számlavezető pénzintézet által elfogadott aláírás bejelentőn felsorolt személyek rendelkezhetnek.

b) Általános működési támogatásban a Nemzetiségi Önkormányzat a mindenkori költségvetési törvényben foglalt feltételek alapján részesül. A támogatás összegét a Magyar Államkincstár utalja a nemzetiségi önkormányzat számlájára.

c) A feladatalapú támogatásban a Nemzetiségi Önkormányzat a mindenkori költségvetési törvényben foglalt feltételek alapján részesül. A támogatás összegét a Magyar Államkincstár utalja a nemzetiségi önkormányzat számlájára.

d) Ha a Nemzetiségi Önkormányzat év közben megszűnik, a megszűnést követő hónap 1-jétől nem illeti meg sem az általános működési, sem a feladatalapú támogatás.

13.4.3. Belső ellenőrzés

a) A Hivatal a Nemzetiségi Önkormányzat vonatkozásában köteles a belső kontrollrendszert kialakítani, működtetni. A Nemzetiségi Önkormányzatra vonatkozó belső kontrollrendszer kialakításáért a jegyző felelős.

b) A Nemzetiségi Önkormányzat belső ellenőrzését a Hivatal belső ellenőre végzi. A Hivatal a belső ellenőrzést megbízási szerződés alapján teljesíti. Belső ellenőrzésre az éves belső ellenőrzési tervben meghatározottak alapján kerül sor.

13.5. A Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási kötelezettség

13.5.1. A Nemzetiségi Önkormányzat törzskönyvi nyilvántartásba vételét, az adószámát, illetve a fizetési számláját érintő intézkedések megtétele tekintetében a Hivatal köztisztviselője jár el.

A Nemzetiségi Önkormányzat adataiban bekövetkező változásról a bejelentési kérelem benyújtásával, a módosítást tartalmazó okirat csatolásával a törzskönyvi adat keletkezésétől, illetve változásától számított 8 napon belül a Magyar Államkincstár felé bejelentést kell tenni.
13.5.2. A Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásával összefüggő pénzforgalom önálló fizetési számlán bonyolódik.
A Nemzetiségi Önkormányzat elnökét és az általa meghatalmazott személyt a banki aláírás bejelentés szerint a fizetési számla feletti rendelkezési jogosultság illeti meg.
13.5.3. A Hivatal a Nemzetiségi Önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait az Önkormányzat nyilvántartásain belül, azoktól elkülönítetten vezeti.

IV. Záró rendelkezések

14. A szerződő felek kijelentik, hogy a jövőben az éves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési terv elkészítése során jelen megállapodásban rögzített eljárási rend szerint járnak el és az elfogadott költségvetés végrehajtása során az együttműködés szabályait kölcsönösen betartják.

15. A szerződő felek jelen megállapodást határozott időre, a nemzetiségi önkormányzat megbízatásának idejére kötik, minden év január 31. napjáig felülvizsgálják, és szükség szerint módosítják. A jegyző a megállapodásra vonatkozó jogszabályok változása miatti módosítások szükségességét a települési és nemzetiségi önkormányzatnak jelzi. A települési és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete a megállapodást szükség esetén határozatával módosíthatja.

16. Az együttműködési megállapodást Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 201/2019. (X. 25.) önkormányzati határozatával, míg a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete 115/2019. (X. 25.) számú határozatával hagyta jóvá.

17. Jelen együttműködési megállapodás elfogadásával hatályát veszti a Segesd Község Önkormányzata Képviselő-testülete által a 6/2014. (IV.11.) önkormányzati rendelet 5. melléklete, továbbá a Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 6/2015. (IV. 30.) önkormányzati határozatával elfogadott együttműködési megállapodás, valamint a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete 10/2015. (IV. 13.) számú határozatával elfogadott együttműködési megállapodás.

18. Az együttműködési megállapodást Segesd Község Önkormányzatának Polgármestere az 1/2021. (I. 11.) számú polgármesteri határozatával, míg a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzatának Elnöke az 1/2021. (I. 11.) számú elnöki határozatával felülvizsgálta.

19. Az együttműködési megállapodást Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 8/2022. (I. 26.) önkormányzati határozatával, míg a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzatának Elnöke a 4/2022. (I. 20.) számú határozatával felülvizsgálta és az 1. pontját, a III. fejezet 2.4.1.2. c) pontját, valamint a IV. fejezetet módosította.

20. Az együttműködési megállapodást Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 134/2022. (VII. 25.) önkormányzati határozatával, míg a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete a 69/2022. (VII. 27.) számú határozatával felülvizsgálta és módosította.

21. Bencze Imre polgármester

22. Széll Árpádné elnök”

4. melléklet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET PÉNZÜGYI, SZOCIÁLIS ÉS ÜGYRENDI BIZOTTSÁGÁNAK FELADATAI

1. A bizottság véleményezi:

1.1. Az önkormányzat költségvetési koncepcióját, valamint az önkormányzat költségvetéséről és annak módosításáról szóló előterjesztéseket.

1.2. Az önkormányzat gazdálkodásának első féléves és háromnegyed éves helyzetéről szóló tájékoztatót, valamint a zárszámadásról szóló rendelettel kapcsolatos előterjesztést, az éves pénzmaradvány felhasználására és felosztására vonatkozó javaslatot.

1.3. A rövid- és hosszú lejáratú hitelek felvételére vonatkozó javaslatot.

1.4. A helyi adók bevezetésére vagy módosítására vonatkozó javaslatot.

1.5. A költségvetési tartalék felhasználására vonatkozó javaslatot.

1.6. Az ágazati fejlesztési koncepciókat, szakmai programokat.

1.7. A képviselő-testület elé kerülő rendelet-tervezetet.

2. A bizottság javaslatot tesz:

2.1. És állást foglal a tevékenységi területéhez tartozó intézményvezetők vonatkozásában a képviselő-testület munkáltatói jogkörébe tartozó döntések tekintetében /kinevezés, munkaviszony megszüntetés, bérfejlesztés, jutalmazás, kitüntetés, fegyelmi ügyek/.

2.2. A polgármester jutalmazására.

3. A bizottság ellenőrzést végez:

3.1. Ellenőrizheti a Pénzkezelési Szabályzat megtartását, a bizonylati rend és fegyelem érvényesítését, megállapításait a képviselő-testülettel haladéktalanul közli.

3.2. Ellenőrzi a jóváhagyott költségvetést, az önkormányzati vagyon törvényes és célszerű felhasználását.

3.3. Ellenőrzi a Szervezeti és Működési Szabályzat hatályosulását, szükség szerint módosító indítványt terjeszt elő. Az SZMSZ és módosítása csak a bizottság véleményével együtt terjeszthető a képviselő-testület elé.

3.4. Ellenőrzi a polgármesteri hivatalnak a képviselő-testület és a bizottságok tevékenységével kapcsolatos munkáját.

4. A bizottság állást foglal:

4.1. Az intézmények pénzmaradványának visszaadásáról.

4.2. Az intézmények beruházásairól, felújításairól.

4.3. Az intézmények kihasználtságának a vizsgálatáról, ennek függvényében költségvetésük módosításáról.

4.4. Az önkormányzati intézmények ellenőrzési tervéről, beszámolójáról.

4.5. A tevékenységi területét illetően intézményalapítás, megszüntetés, átszervezés, közfeladat önkéntes felvállalása kérdésében.

5. A bizottság további feladatai:

5.1. Közreműködik az önkormányzat vagyonának nyilvántartásba vételében.

5.2. Pénzügyi kihatású előterjesztés a bizottság előzetes állásfoglalásával terjeszthető a képviselő-testület elé.

5.3. Elemzi az egészségügyi, szociális ellátottság helyzetét, figyelemmel kíséri a halmozottan hátrányos helyzetű lakossági csoportok helyzetét. Ezekre vonatkozóan javaslatokat dolgoz ki.

5.4. Vizsgálja - esetenként szakértők bevonásával - a hatáskörébe tartozó intézmények szakmai tevékenységét.

5.5. Az átruházott hatáskörök gyakorlása.

5.6. Ellátja a képviselő-testületi ülésen a titkos szavazással kapcsolatos szavazatszámláló bizottsági teendőket.

5.7. Megvizsgálja és javaslatával a képviselő-testület elé terjeszti a képviselő-testület döntése elleni törvényességi észrevételt.

5.8. Az önkormányzati tisztségviselői és képviselői összeférhetetlenségi ügyekben előterjesztést tesz a képviselő-testületnek.

5.9. Szervezi a helyi népszavazás előkészítését és lebonyolítását.

5.10. Figyelemmel kíséri és véleményezi az önkormányzat által kötött szerződéseket, társulást létesítő megállapodásokat és az önkormányzat jogvitáit.

5.11. Elvégzi a polgármesteri és képviselői vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos teendőket.

5.12. A társadalmi megbízatású polgármester esetében gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokhoz kapcsolódó jogosítványokat.

5.13. Közreműködik a község rendjének, tisztaságának fenntartásával kapcsolatos feladatok ellátásában, koordinálja, ellenőrzi az ezzel kapcsolatos tevékenységet.

5.14. Lefolytatja a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálását.

5.15. Ellátja a közterületek elnevezésével kapcsolatos előkészítő feladatokat.

5.16. Javaslatot tesz a település fejlesztését, komfortosabbá tételét szolgáló tevékenységekre, ellenőrzést folytat le e tekintetben.”

5. melléklet

8. melléklet
A képviselő-testület által a jegyzőre átruházott feladat- és hatáskörök

1. Dönt az eseti és rendszeres települési gyógyszertámogatás, a települési temetési támogatás, a települési gyermeknevelési támogatáson belül a gyermek iskoláztatásához kapcsoló támogatás, a települési lakhatási támogatás, a települési ápolási támogatás, a temetési kölcsön és a köztemetés megállapításával összefüggő kérdésekben.”