Mike község képviselő-testülete 2/2015(II.24.) önkormányzati rendelete

Mike Község Önkormányzata képviselő-testületének 2/2015.(II.24.) sz.rendelete a szociális gondoskodás helyi szabályairól

Hatályos: 2021. 01. 18

Mike község képviselő-testülete 2/2015(II.24.) önkormányzati rendelete

Mike Község Önkormányzata képviselő-testületének 2/2015.(II.24.) sz.rendelete a szociális gondoskodás helyi szabályairól

(egységes szerkezetben: 2/2015. (II.24.), 12/2015. (XII.10.), 1/2016. (I.21.), 18/2016. (XI.23.), 1/2017. (I.19.), 13/2017. (X.03.), 15/2017. (XI.28.), 1/2018. (I.23.), 18/2018. (XI.22.), 2/2019. (I.29.), 12/2019 (XII.11.), 2/2020 (II.10.), 9/2020 (XII.14) és 1/2021. (III.1.) önkormányzati rendelettel)

Hatályos: 2021. március 1. napjától

Mike Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 10. § (1) bekezdésében a 3. § (1) bekezdés tekintetében, az Szt. 26. §-ában, az Szt. 32. § (1) bekezdés b) pontjában a 3. § (1) bekezdés tekintetében, az Szt. 32. § (3) bekezdésben, az Szt. 33. § (7) bekezdésében a 8. § (12) bekezdés tekintetében, az Szt. 45. § (1) és (3) bekezdésében, az Szt. 48. § (4) bekezdésében a 6. § tekintetében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. A rendelet hatálya [1]

1. § (1) A rendelet hatálya a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szoctv.) alapján kiterjed:

  • a) az önkormányzat illetékességi területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen ott tartózkodó magyar állampolgárokra;
  • b) a település közigazgatási területén élő, lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen ott tartózkodó bevándorolt személyekre;
  • c) a település közigazgatási területén élő, lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen ott tartózkodó letelepedett személyekre;
  • d) a magyar hatóságok által menekültként vagy oltalmazottként elismert, a település közigazgatási területén élő személyekre;
  • e) arra a hajléktalan személyre, aki az ellátás igénybevételekor úgy nyilatkozott, hogy tartózkodási helye a település közigazgatási területén van.

(2) Az önkormányzat hatáskörére és illetékességére tekintet nélkül köteles az arra rászorulónak – ide értve az Szoctv. 3. § (2) bekezdésében foglalt személyeket is – átmeneti segélyt, étkezést, illetve szállást biztosítani, ha ennek hiánya az arra rászoruló személy életét, testi épségét veszélyezteti.

II. Hatásköri és általános eljárási rendelkezések

2. § (1) E rendeletet az Szoctv.-vel és a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelettel továbbá az egyes szociális ellátások folyósításának és elszámolásának szabályairól szóló 62/2006. (III. 27.) Korm. rendelettel és a személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjairól szóló 29/1993. (II. 17.) Korm. rendelettel együtt kell alkalmazni.

3. § (1) Az ellátás iránti kérelmet a Mikei Közös Önkormányzati Hivatalánál (továbbiakban: Hivatal) lehet előterjeszteni. az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon.

(2) Amennyiben a szociális ellátást kérő az általa kérelmezett ellátás helyett más ellátásra lenne jogosult, erre a tényre a figyelmét fel kell hívni, illetőleg amennyiben a benyújtott iratok alapján annak feltételei fennállnak az ellátást részére hivatalból meg kell állapítani.

4. § (1) A rendelet által alkalmazott fogalmak értelmezésére az Szoctv.-ben foglaltakat kell alkalmazni.

(2) Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, melyek a Hivatal nyilvántartásaiban fellelhetőek.

(3) A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendeletáltal említett ellátások tekintetében a kérelemhez az ott felsorolt bizonyítékokat kell csatolni.

(4) A települési támogatás iránti kérelmet e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell előterjeszteni az abban meghatározott mellékletekkel.

5. § (1) A döntésre jogosult szerv döntését a benyújtott kérelem, annak mellékletei, valamint – indokolt esetben - környezettanulmány alapján köteles meghozni. A környezettanulmány elkészítése érdekében a Hivatal megkeresi a Kaposmérő és Környéke Szociális Társulás által fenntartott családsegítő szolgálatot (Kaposmérői Szociális Alapszolgáltatási Központ) (továbbiakban: családsegítő szolgálat).

(2) Mellőzni kell a környezettanulmány felvételét, ha a kérelmező a kérelem benyújtását megelőző három hónapon belül már valamilyen ellátásban részesült, és vélelmezhető, hogy körülményeiben nem állt elő változás.

A jogosulatlanul igénybevett ellátás visszatérítése

6. § Az Szoctv. 17. § (5) bekezdésében meghatározott kérelmek elbírálása a Képviselő-Testület hatáskörébe tartozik.

A szociális gondoskodás rendszere

7. § (1) Az önkormányzat a szociális gondoskodásra vonatkozó kötelezettségeinek teljesítését

  • a) pénzbeli- és természetbeni ellátások nyújtásával;
  • b) személyes gondoskodást biztosító alap ellátások megszervezésével valósítja meg.

III. Pénzbeli ellátások

Települési támogatások

Lakhatási támogatás

8. § (1) Az önkormányzat települési támogatást nyújt a szociálisan rászorult személyeknek, családoknak az általuk lakott lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez, az e rendeletben meghatározott feltételek fennállása esetén (a továbbiakban: lakhatáshoz nyújtott települési támogatás).

(1a) A lakhatási támogatást elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában, és a lakhatással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.

(2) A lakhatáshoz nyújtott települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona. Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával.

(3) A lakhatáshoz nyújtott települési támogatás tekintetében fogyasztási egység a háztartás tagjainak a háztartáson belüli fogyasztási szerkezetet kifejező arányszáma, ahol

  • a) a háztartás első nagykorú tagjának arányszáma 1,0,
  • b) a háztartás második nagykorú tagjának arányszáma 0,9,
  • c) a háztartás minden további nagykorú tagjának arányszáma 0,8,
  • d) a háztartás első és második kiskorú tagjának arányszáma személyenként 0,8,
  • e) a háztartás minden további kiskorú tagjának arányszáma tagonként 0,7.

(4) Ha a háztartás

  • a) (3) bekezdés a)-c) pontja szerinti tagja magasabb összegű családi pótlékban vagy fogyatékossági támogatásban részesül, vagy
  • b) (3) bekezdés d) vagy e) pontja szerinti tagjára tekintettel magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak, a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.

(5) Ha a háztartásban gyermekét egyedülállóként nevelő szülő - ideértve a gyámot, a nevelőszülőt és a hivatásos nevelőszülőt - él, a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.

(6) A lakhatás elismert havi költsége az elismert lakásnagyság és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata. Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összege 450. -Ft.

(7) A lakhatáshoz nyújtott települési támogatás esetében elismert lakásnagyság

  • a) ha a háztartásban egy személy lakik 35 nm,
  • b) ha a háztartásban két személy lakik 45 nm,
  • c) ha a háztartásban három személy lakik 55 nm,
  • d) ha a háztartásban négy személy lakik 65 nm,
  • e) ha négy személynél több lakik a háztartásban, a d) pontban megjelölt lakásnagyság és minden további személy után 5-5 nm, de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága.

(8) A lakhatáshoz nyújtott települési támogatás egy hónapra jutó összege

  • a) a lakhatás elismert havi költségének 20%-a, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50%-át, [2]
  • b) a lakhatás elismert havi költségének és a támogatás mértékének (a továbbiakban: TM) szorzata, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem az a) pont szerinti mértéket meghaladja,

de nem lehet kevesebb, mint 2500 forint, azzal, hogy a támogatás összegét 100 forintra kerekítve kell meghatározni.

(9) [3] A (8) bekezdés b) pontja szerinti TM kiszámítása a következő módon történik:

ahol a J a jogosult háztartásában egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelmet, az NYM pedig az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét jelöli. A TM-et századra kerekítve kell meghatározni.

(10) [4] A lakhatáshoz nyújtott települési támogatást, ami több mint egy éve került megállapításra évente felül kell vizsgálni. Ha a felülvizsgálat eredményeként a lakhatási támogatásra való jogosultság megszűnik, akkor az ellátás folyósítását a határozat meghozatala hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni. Ha a felülvizsgálat eredményeként a lakhatási támogatás megállapításra kerül, akkor az ellátás folyósítára a felülvizsgálat megindítást követő hónap első napjától kerül sor.

(11) A lakhatáshoz nyújtott települési támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától. E rendelkezés alkalmazásában külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.

(12) A lakókörnyezet rendezettségének biztosítása körében a kérelmező vagy jogosult által életvitelszerűen lakott lakás vagy ház és annak udvara, kertje, a kerítéssel kívül határos terület, járda tisztán tartása, az ingatlan állagának és rendeltetésszerű használhatóságának, valamint higiénikus állapotának biztosítására irányuló kötelezettség írható elő. A rendeletben megállapított feltételek teljesítésére a kérelmezőt, illetve a jogosultat megfelelő, de legalább ötnapos határidő tűzésével a polgármesternek - az elvégzendő tevékenységek konkrét megjelölésével - fel kell szólítania. Amennyiben a kérelmező vagy a jogosult a feltételeknek felszólítás ellenére sem tesz eleget, a kérelmet el kell utasítani, vagy a megállapított támogatást meg kell szüntetni.

(13) Amennyiben a lakhatási támogatás iránti kérelmet a polgármester a (12) bekezdés szerinti okból elutasítja, vagy a megállapított lakhatási támogatást megszünteti, ugyanazon lakásra vonatkozóan

a) a döntés jogerőre emelkedésétől számított három hónapon belül a háztartás egy tagja sem nyújthat be lakhatási támogatás iránti kérelmet, valamint

b) a döntés jogerőre emelkedésétől számított egy éven belül benyújtott kérelem esetén a lakhatási támogatás kizárólag természetbeni szociális ellátás formájában nyújtható.

(14) A lakhatáshoz nyújtott települési támogatás iránti kérelem ügyében a Polgármester dönt.

(15) A támogatás folyósítására a kérelem benyújtását követő hónap első napjától kerül sor.

Kamatmentes kölcsön formájában nyújtható önkormányzati segély

9. § (1) Mike község képviselő-testülete kamatmentes kölcsönt nyújthat

  • a) lakás: építéshez, bővítéshez, vásárláshoz, felújításhoz, korszerűsítéshez
  • b) közüzemi tartozás rendezéséhez
  • c) temetési költség rendezéséhez.

(2) A támogatás mértéke max: 100.000 Ft, mely legfeljebb egy évre adható. A támogatási kérelmeket az (1) bekezdés a) pontja vonatkozásában minden év március 31-ig lehet benyújtani. Pótkérelem benyújtási határideje: minden év szeptember 30-a. Az (1) bekezdés b) és c) pontja esetében a kérelmek benyújtása folyamatos. A kérelmekről a beérkezési határidőt követő első testületi ülésen dönt a képviselő-testület.

(3) A támogatás igénybe vételéről és a visszafizetés feltételeiről egyedi megállapodást kell kötni az igénylővel. Amennyiben házastársi vagy élettársi kapcsolatban él az igénylő, a visszafizetési kötelezettség mindkét felet egyetemlegesen terheli.

(4) A kérelmet a 2. § (1) bekezdésben előírt nyomtatványon, a 3. §-ban rögzített jövedelemigazolások, valamint:

- lakás vásárlás esetén az adásvételi előszerződés vagy szerződés,

- lakás bővítés, korszerűsítés, építés, felújítás esetben a költségvetési tervezet,

- közüzemi tartozás esetén a hátralékos közüzemi csekkek

- temetési költség esetén a temetkezési vállalkozó által kiállított előzetes költségvetés

egyidejű benyújtásával lehet előterjeszteni.

(5) Nem nyújtható kamatmentes kölcsön formájában önkormányzati segély annak, akinek az Önkormányzat felé köztartozása áll fenn.

(6) A temetéshez igényelt kölcsön megállapításával kapcsolatos hatáskört a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.

Önkormányzati temetési segély

10. § (1) Mike község Önkormányzat Képviselő-testülete 20.000 Ft temetési segélyt állapít meg azon mikei állandó lakóhellyel rendelkező személy részére, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott. A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolatát, valamint a kérelmező nyilatkozatát arról, hogy az eltemettetésről ő gondoskodik. A temetési segély megállapításával kapcsolatos hatáskört átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja.

Rendkívüli települési támogatás

11. § (1) Rendkívüli települési támogatásban részesíthetők kérelemre vagy hivatalból azok, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy alkalmanként jelentkező többletkiadásuk miatt anyagi segítségre szorulnak és

  • a) akinek családjában az egy főre jutó jövedelem legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-a vagy
  • b) egyedülálló személy esetén jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének legfeljebb 200%-a, mert

1.) tartós betegség vagy rokkantság miatt jelentős jövedelem-kiesése következett be vagy

2.) elemi kár, vagy sérelmére elkövetett bűncselekményből anyagi kára keletkezett vagy

3.) nyugdíj vagy a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvény 3. § (1) bekezdése szerint folyósított ellátás kifizetése a jogosultság megállapításának elhúzódása miatt késik vagy

4.) önhibáján kívül legfeljebb 2 havi közüzemi díjhátraléka, lakbérhátraléka halmozódott fel, melyet önerőből nem tud kiegyenlíteni vagy

5.) nagyobb összegű, váratlan vagy előre látott kiadásai vannak, amelyeket önerőből nem tud kiegyenlíteni vagy

6.) gyermek nevelésével, gondozásával, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartáshoz, a gyermek családba történő visszakerülésének elősegítéséhez

kapcsolódó kiadásai keletkeztek.

(2) A rendkívüli települési támogatás évente 2 esetben adható folyamatosan, illetőleg külön-külön, természetben és pénzbeli támogatásként. Az egy alkalommal nyújtott rendkívüli települési támogatás legmagasabb összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-át nem haladhatja meg, de legalább 1000,-Ft. Az egy naptári éven belül megállapított települési támogatás együttes összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át. A kérelemhez mellékelni kell a többletkiadásokat hitelt érdemlően bizonyító dokumentumokat. Amennyiben azok a kérelem benyújtásakor nem állnak rendelkezésre, a Szoctv. 17. § (1) bekezdésében foglaltakra figyelemmel utólagos elszámolási kötelezettséget kell előírni.

(3) A rendkívüli települési támogatás iránti kérelem ügyében 5.000- Ft.-ig a Polgármester, a felett a Képviselő-Testület dönt.

Eseti gyógyszer hozzájárulás

12. § (1) Az egészségi állapot megőrzése és helyreállítása érdekében eseti gyógyszer hozzájárulás állapítható meg annak, akinek gyógyszerköltsége illetve gyógyászati segédeszköz költsége – a rendszeres havi kiadásokat is figyelembe véve – létfenntartását veszélyezteti, és

  • a) akinek családjában az egy főre jutó jövedelem legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-a vagy
  • b) egyedülálló személy esetén jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének legfeljebb 250%-a.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott eseti hozzájárulás együttes mértéke egy családnak, illetve egyedülállónak egy naptári éven belül nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át.

(3) Az eseti gyógyszer hozzájárulás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell a jövedelemigazoláson kívül, a szükséges gyógyszereket, azok havi adagját, a gyógykezelés időtartamát is feltüntető háziorvosi vagy szakorvos igazolást, valamint a gyógyszertár igazolását az orvosi igazoláson szereplő gyógyszerek, illetve gyógyászati segédeszközök költségéről.

(4) A támogatás iránti kérelem ügyében a Polgármester dönt.

Lakhatáshoz kapcsolódó tüzelőanyag támogatás

13. § (1) A képviselő-testület minden mikei lakott ingatlant lakhatáshoz kapcsolódó pénzbeli tüzelőanyag támogatást ad hivatalból kérelem és jövedelmi adatok vizsgálata nélkül.

(2) A támogatásra jogosult:

a.) az ingatlan tulajdonosa;

b.) bérbe adott ingatlan esetén a bérlő.

(3) A támogatást évente egy alklaommal a képviselő-testület állapítja meg.

(4) A támogatás mértéke 15.000 Ft minden lakott ingatlanak.

(5) A támogatás kifizetésének határideje tárgyév december 31. napja.

14. §

Beiskolázási támogatás

(1) A képviselő-testület az általános iskolás rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben nem részesülők esetében évente egy alkalommal a beiskolázás költségéhez 10.000 Ft összegben támogatást nyújthat a képviselő-testület egyedi döntése alapján. A támogatás folyósításához a tanulóktól iskolalátogatási igazolást kér.

(2) A képviselő-testület a 2011. CXC. törvény 7 § (1) c-e) pontjaiban szereplő középfokú oktatási intézményben, valamint szakiskolában tanuló (első szakma megszerzése ideje alatt) nappali tagozatos tanulónak (kivétel OKJ-s képzések és szakképzések), aki rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben nem részesül évente egy alkalommal a beiskolázás költségéhez 10.000 Ft összegben támogatást nyújthat a képviselő-testület egyedi döntése alapján. A támogatás folyósításához a tanulóktól iskolalátogatási igazolást kér.

(3) A képviselő-testület a felsőfokú oktatási intézményben tanulók esetében (nappali tagozatos tanulók) évente egy alkalommal a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben nem részesül részére évente egy alkalommal 10.000 Ft összegben támogatást nyújthat a képviselő-testület döntése alapján. A támogatás folyósításához a tanulóktól iskolalátogatási igazolást kér.

15. §

Rendkívüli települési krízistámogatás

(1) Természetbeli támogatásként rendkívüli települési krízistámogatásra jogosult - jövedelemére tekintet nélkül - az a rendkívüli méltánylást érdemlő élethelyzetbe került személy,

a) akinél gyermeke betegsége, kezelése miatt váratlan kiadásai merülnek fel,

b) aki hosszabb ideig történő kórházi kezelés, tartós betegség miatti jelentős jövedelem kieséssel küzd,

c) aki elemi kár, baleset, bűncselekmény miatti jelentős anyagi kárt szenvedett,

d) aki egyéb, igazolt rendkívüli méltánylást igénylő élethelyzetbe került.

(2) A krízistámogatásként kiadható tűzifa mennyisége egyedi mérlegelés alapján kerül megállapításra, évente több alkalommal is nyújtható, de alkalmanként legfeljebb 5m3.

IV. Természetben nyújtott ellátások

Köztemetés

16. § (1) A Szoctv. 48. §-a szerinti köztemetés esetén a polgármester jár el.

(2) A Szoctv. 48. § (3) bekezdés b) pontjában meghatározott esetben a polgármester a visszafizetést elrendelő határozat jogerőre emelkedését követő harminc napon belül kérelemre, méltányosságból engedélyezhet:

  • a) részletfizetést, ha a temetésre köteles

-egyedülálló esetén havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege háromszorosát nem éri el, vagy

- családjában egy főre jutó havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege két és félszeresét nem éri el,

b) a visszafizetési kötelezettség 60 %-ig csökkentést, ha a temetésre köteles

- egyedülálló esetén havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege két és félszeresét nem éri el, vagy

- családjában egy főre jutó havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege kétszeresét nem éri el,

c) elengedést, ha a temetésre köteles

- egyedülálló esetén havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege kétszeresét nem éri el, vagy

- családjában egy főre jutó havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének másfélszeresét nem éri el.

V. Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

17. § A személyes gondoskodást nyújtó ellátások körében az önkormányzat alapellátásként a Kaposmérő és Környéke Szociális Társulás által fenntartott Kaposmérői Szociális Alapszolgáltatási Központ (7521 Kaposmérő, Hunyadi u.5.) intézmény útján

  • a) étkeztetést,
  • b) családsegítést,
  • c) gyermekjóléti szolgálat,
  • d) házi segítségnyújtást biztosít.

VI. Átmeneti rendelkezések

18. § (1) [9]

VII. Záró és hatályba léptető rendelkezések

19. § (1) E rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépése után indult eljárásokban kell alkalmazni.

(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló 3/2014. (II.10.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.

Mike, 2015. február 24.

Dr. Barka Tamás s.k. Tóth Árpád s.k.

jegyző polgármester

Kihirdetési záradék:

A rendelet kihirdetve: 2015. február 24-én

Dr. Barka Tamás s.k.

jegyző

Záradék:

Jelen rendelet 2021. március 1. napján került egységes szerkezetbe foglalásra. Az egységes szerkezetű 2/2015. (II.24.) önkormányzati rendelet kihirdetve: 2021. március 1. napja.

dr. Barka Tamás

jegyző

[1] Módosította: 13/2017. (X.03.) önkormányzati rendelet

[2] Módosítva: 1/2017. (I.19.) önkormányzati rendelet

[3] Módosította: 1/2016. (I.21.) önkormányzati rendelet

[4] Módosította: 1/2017. (I.19.) önkormányzati rendelet

[5] Bevezette: 12/2019. (XII.11.) önkormányzati rendelet 1. § szakasza

[6] Bevezette: 12/2019. (XII.11.) önkormányzati rendelet 2. § szakasza

[7] Bevezette: 12/2019. (XII.11.) önkormányzati rendelet 3. § szakasza

[8] Módosította: 2/2019. (I.29.) önkormányzati rendelet

[9] Módosította: 2/2020. (II.10.) önkormányzati rendelet 1. § szakasza és a 9/2020 (XII.14.) önkormányzati rendelet 1. § szakasza, hatályon kívül helyezte: 1/2021. (III:1.) önkormányzati rendelet