Murakeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VI.30.) önkormányzati rendelete

a hulladékgazdálkodásról szóló 9/2016. (VI. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 07. 01- 2021. 07. 01

Murakeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VI. 30.) önkormányzati rendelete

a hulladékgazdálkodásról szóló 9/2016. (VI. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról

Murakeresztúr Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 11. és 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. §-ában és a 88. § (4) bekezdésében, valamint a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 44/C. §(2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az alábbiakat rendeli el:

1. § A hulladékgazdálkodásról szóló Murakeresztúr Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2016 (VI.24..) önkormányzati rendelete 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A természetes személy ingatlanhasználó – részére történő közvetlen számlázás esetén - írásban kérheti a Közszolgáltatótól a hulladékkezelési közszolgáltatás szünetelését távolléte idejére, ha legalább 90 napig megszakítás nélkül nem tartózkodik lakóingatlanán, és ez idő alatt az ingatlanban senki sem lakik. A szüneteltetés megkezdése előtt, illetve időtartama alatt az ingatlanhasználónak nem lehet 180 napot meghaladó lejárt tartozása. A természetes személy ingatlanhasználó köteles a szüneteltetés időpontját megelőző utolsó ürítés után a tárgyévre biztosított edényazonosító matricát a Közszolgáltató ügyfélszolgálatára haladéktalanul eljuttatni. A szüneteltetés attól az időponttól kezdődik, amely napon a Közszolgáltató a matricát átvette az ingatlantulajdonostól és a szüneteltetés megszüntetését követően kibocsátott új matrica kiküldéséig tart.”

2. § A hulladékgazdálkodásról szóló Murakeresztúr Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2016 (VI.24..) önkormányzati rendelete 8. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A szüneteltetés idejére kizárólag alapdíj fizetési kötelezettség terheli a természetes személy ingatlanhasználót.

(4) Közszolgáltató jogosult a szüneteltetés időtartama alatt ellenőrizni, hogy az ingatlanon képződik-e hulladék. Az ellenőrzésről a Közszolgáltató fényképfelvételt és két tanú aláírásával jegyzőkönyvet készít. Amennyiben a Közszolgáltató a szüneteltetés időszaka alatt igazolhatóan azt állapítja meg, hogy képződik hulladék az ingatlanon, úgy a Közszolgáltató értesítése alapján a Koordináló Szerv jogosult a szüneteltetés kezdetére visszamenőlegesen a ki nem számlázott ürítési díjat a természetes személy ingatlanhasználó részére kiszámlázni.”

3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.