Kerkaszentkirály Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015(II.18.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról

Hatályos: 2015. 05. 08- 2016. 06. 29


MÓDOSÍTÁSOKKAL EGYSÉGES SZERKEZETBEN


Kerkaszentkirály Község Önkormányzata Képviselőtestülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13.§(1) bekezdés 8. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (Szt.) törvény 1.§ (2) bekezdésében, 26.§-ban, 32.§(3) bekezdésében, 45.§-ban, 132.§(4) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli.


I. Fejezet

Bevezető rendelkezések


          1.§ E rendelet célja, hogy Kerkaszentkirály község lakossága szociális biztonságának megteremtése és megőrzése érdekében, meghatározza a helyi önkormányzat által biztosított egyes szociális pénzbeli és természetben nyújtott ellátások formáit, a jogosultsági és eljárási szabályokat, illetve azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit.


2.§  A rendelet hatálya az Szt-ben meghatározott személyekre terjed ki.

    

       3. § (1) E rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokkal kapcsolatos

        eljárás kérelemre vagy hivatalból indulhat.

       (2) A szociális ellátások megállapítása iránti kérelmet az erre a célra rendszeresített

      formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelem benyújtható postai küldeményként vagy  

        személyesen a Bázakerettyei Közös Önkormányzati Hivatal Csörnyeföldi Kirendeltségén(

        továbbiakban:  önkormányzati hivatal ).


4. § (1) A kérelemhez csatolni kell az  Szt.-ben, és a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006.(III.27.) Kormányrendeletben ( továbbiakban: Szmr.), valamint a jelen rendeletben meghatározott iratokat.
(2) A szociális ellátások megállapításakor a jövedelem számítására vonatkozó szabályokat az Szt. tartalmazza.

5. § (1) Nincs szükség igazolásra, ha az adatok az eljáró hatóság nyilvántartásában fellelhetőek.
(2) Az eljáró hatóság a döntését a benyújtott kérelem és annak mellékletei alapján hozza meg, szükség esetén környezettanulmányt kell beszerezni.
(3) Amennyiben a kérelmező a döntéshez szükséges igazolásokat, iratokat felszólítás ellenére – a felszólításban meghatározott időpontig – nem bocsátja az eljáró hatóság rendelkezésére, vagy a környezettanulmány elkészítését nem teszi lehetővé, az eljárást az eljáró hatóság megszünteti vagy a rendelkezésre álló adatok alapján dönt.


6. § (1) A kérelmező köteles együttműködni a hivatallal szociális helyzetének feltárásában.

(2) A benyújtott jövedelem és vagyonnyilatkozatban szereplő adatok valódisága az eljárás során 

helyszíni környezettanulmány készítésével ellenőrizhető. Amennyiben az ügyfél a környezettanulmány elkészítését nem teszi lehetővé, és emiatt a tényállás nem kellően tisztázott, a hatáskör gyakorlója a rendelkezésre álló adatok alapján dönt, vagy az eljárást megszünteti.



Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése


  7. § (1) A jogosulatlanul igénybevett támogatás megtérítésével kapcsolatban a Szt. 17. §-ának rendelkezéseit kell alkalmazni.
(2) A polgármester a kötelezett kérelmére a határozatát egy ízben méltányosságból módosíthatja oly módon, hogy a visszafizetendő összeg mértékét csökkentheti, elengedheti, vagy részletfizetést engedélyezhet, feltéve, hogy az igénybevételtől egy év még nem telt el és a visszafizetés olyan helyzetet eredményezne, amely az adós vagy családja megélhetését veszélyeztetné, vagy amelyben ismételten szociális gondoskodásra szorulna. A részletfizetés időtartama azonban nem lehet hosszabb 12 hónapnál.
(3) A polgármester döntése ellen a Képviselő-testülethez címzett – a döntés közlésétől számított 15 napon belül az eljáró hatóságon benyújtott vagy postai úton eljuttatott – illetékmentes fellebbezéssel lehet élni.


II. Fejezet

Az ellátások rendszere


         8. § (1) A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására pénzbeli és természetbeni ellátás nyújtható.

         (2) Szociális rászorultság esetén a jogosult részére a képviselőtestület, vagy a képviselőtestület által átruházott hatáskörben a polgármester pénzbeli és természetbeni ellátásként az alábbi támogatásokat biztosítja:

         a) Települési támogatásként

              aa)  lakhatási támogatást

              ab) ápolási díjat,

              ac) gyógyszertámogatást.

         b) Rendkívüli települési támogatást.

         c) Köztemetést.

    

III. fejezet

Települési támogatások


Lakhatási támogatás


9. § (1) A polgármester[1] lakhatási támogatást biztosít a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez, így különösen a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a csatornahasználat és a szemétszállítás díjhoz, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztő részletéhez, illetve a tüzelőanyag költségeihez.

(2) A lakhatási támogatást elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában, és a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.

(3)[2] Lakhatási támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó  havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedül élő esetében a 250 %-át és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.

(4)[3]

(5)[4]

(6)[5]

10. § [6] (1) A lakhatási támogatás havi összege 3.000- 6.000,-Ft  között állapítható meg .

(2) A jogosultságokat a kérelem benyújtása hónapjának 1. napjától 12 hónapra kell megállapítani.

(3) A lakhatási támogatásra való jogosultság ismételt megállapítása iránti kérelem legkorábban a megszűnést követő hónapban nyújtható be. Ebben az esetben az új jogosultságot a korábbi jogosultság megszűnését követő naptól kell megállapítani.

 (4) Ha a lakhatási támogatásban részesülő személy lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, vagy a jogosult meghal, a változás, illetve a haláleset hónapjára járó támogatást teljes összegben kell folyósítani, de a támogatás folyósítását a változás, vagy a haláleset hónapját követő hónap első napjával meg kell szüntetni.


11.§ (1) A lakhatási támogatás egyéb feltételeként az önkormányzat előírja, hogy a kérelem benyújtója, illetve az ellátás jogosultja a lakókörnyezete rendezettségét biztosítsa.

(2) A lakókörnyezet rendezettségének biztosítása körében a kérelmező vagy jogosult köteles az általa életvitelszerűen lakott lakást vagy házat és annak udvarát, kertjét, a kerítéssel kívül határos területét, járdát tisztán tartani, az ingatlan állagmegőrzését és rendeltetésszerű használhatóságát, valamint higiénikus állapotát biztosítani.

(3) A (2) bekezdésben megállapított feltételek teljesítésére a kérelmezőt, illetve a jogosultat megfelelő, de legalább ötnapos határidő tűzésével a jegyzőnek – az elvégzendő tevékenységek konkrét megjelölésével – fel kell szólítania. Amennyiben a kérelmező vagy a jogosult a feltételeknek felszólítás ellenére sem tesz eleget, a kérelmet el kell utasítani, vagy a megállapított támogatást meg kell szüntetni.

12. § Lakhatási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.


Ápolási díj


13. § (1) A képviselőtestület ápolási díj állapíthat meg annak a hozzátartozónak, aki 18. életévét betöltött tartósan beteg személy ápolását, gondozását végzi.

      (2) A jogosultság megállapítása szempontjából figyelembe vehető egy főre számított havi családi            

       jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedülálló esetén annak 150%-át

       nem haladhatja meg.

      (3) Nem jogosult ápolási díjra a hozzátartozó az Szt. 42.§(1) bekezdésében felsorolt esetekben.

      (4) Az ápolási díj megállapítása iránti kérelmet az Szmr. szerint erre a célra rendszeresített

       formanyomtatványon kell benyújtani.

      (5) Valamennyi kérelem elbírálása előtt az ápolt lakóhelyén vagy tartózkodási helyén

       környezettanulmányt kell készíteni, melynek során vizsgálni kell, hogy az ápolással járó 

       kötelezettségek teljesíthetők-e.

       (6) Az ápolási díjra való jogosultságot évente felül kell vizsgálni. Az ápolási díj folyósításának

       megszüntetésére az Szt. szabályait kell alkalmazni.

 (7)[7]  Az ápolási díj összege nem lehet kevesebb az ápolási díj központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott alapösszegének 80%- ánál, és nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.      


Gyógyszertámogatás


           14.§ (1) A képviselőtestület gyógyszertámogatást állapít meg annak a szociálisan rászorult személynek, aki nem jogosult közgyógyellátásra, és akinek esetében az alábbi feltételek fennállnak:

  1. családjában az egy főre számított havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át, egyedül élő esetén annak 200%-át, továbbá
  2. a havi rendszeres gyógyító ellátás költsége az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20%-át eléri.

(2) Az elismert havi rendszeres gyógyszerköltséget a háziorvosi javaslat alapján kiállított gyógyszertári igazolás alapján kell meghatározni, melyet a kérelemhez csatolni kell.

(3) A gyógyszertámogatás havi összege az elismert havi gyógyszerköltség 50%-a maximum 5.000,-Ft.

(4)[8] A gyógyszertámogatásra való jogosultságot a benyújtás hónapjának első napjától egy évre kell megállapítani, azonban, ha ezen időtartama alatt a jogosult részére közgyógyellátás kerül megállapításra, a részére folyósított gyógyszertámogatás a közgyógyellátásra való jogosultság napjától megszűnik.


IV. Fejezet

Rendkívüli települési támogatások


15.§ (1) A képviselőtestület által átruházott hatáskörben a polgármester rendkívüli települési támogatásra való jogosultságot állapít meg azon személyek részére, akik önmaguk, családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások miatt anyagi segítségre szorulnak, elsősorban az Szt. 45.§(4) bekezdésében meghatározott esetekben.

(2) Rendkívüli települési támogatás formái:

a) eseti segély

b) időszaki támogatás -  maximum 6 hónapra biztosított támogatás formájában-,

c) kamatmentes kölcsön,

d) rendkívüli gyógyszersegély

e) gyermekvédelmi segély

f) temetési segély.


16.§ (1) A 15.§ (2) bekezdés a),b), c), d), e), pontjaiban foglalt segélyre jogosult az a személy, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkor legkisebb összegének 130%-át, egyedül élő esetén annak 200%-át nem haladja meg.

 (2) Az igénylő és a vele közös háztartásban élő családtagjai számára az önkormányzati segély összege a 15. § (2) bekezdés a), d) e) pontjai esetében az adott naptári évben nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át.

(3) Az önkormányzati segély felhasználásának ellenőrzése keretében a felhasználást alátámasztó dokumentumok (számla, nyugta stb.) becsatolására lehet kötelezni a jogosultat.


17.§ (1) Az eseti segély egyszeri összege nem lehet kevesebb, mint  3.000,-Ft és nem haladhatja meg a 10.000,Ft-ot.

    (2) Időszaki támogatás elsősorban azon egyedül élő személyeknek, különösen pályakezdő    

    fiatalok, munkanélküli ellátásban nem részesülő személyeknek állapítható meg, akik

    létfenntartásukhoz semmilyen jövedelemmel nem rendelkeznek, munkába állásuk nem oldható

    meg.

    (3) Az időszaki támogatás havi összege a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 50%-át nem

    haladhatja meg.

   

    18.§ (1)  A jogosult önhibáján kívüli okból bekövetkező anyagi veszélyhelyzet - különösen elemi

    kár - esetén az önkormányzati segély kamatmentes kölcsön formájában is nyújtható, ha a

    kölcsönben részesülő megállapodásban vállalja a kölcsön összegének havi egyenlő részletekben

    egy év alatt történő visszafizetését.

    (2) A kölcsön összege legfeljebb 60.000,-Ft-ig terjedhet.


19. § (1) Rendkívüli gyógyszersegélyre benyújtott igény megállapításának a 16.§ (1) bekezdésében meghatározottakon túl további feltétele, hogy az igazolt gyógyszer, gyógyászati segédeszköz kiadás költsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20 %-át, és a kérelmező a kérelem benyújtásának időpontjában nem részesül közgyógyellátásban.

(2) Rendkívüli gyógyszersegély iránt benyújtott kérelem kötelező melléklete a gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök eseti vagy havi költségéről szóló gyógyszertári igazolás.


20.§ (1) A gyermekvédelmi segély megállapításához csatolni kell a jövedelemigazolásokon felül  a segélyezésre okot adó körülmények igazolására szolgáló iratokat,  különösen tankönyv, kollégiumi díj költségeiről szóló igazolásokat.

(2) A támogatást a gyermekre, illetve a fiatal felnőttre kell megállapítani és a törvényes képviselőjének, illetve a fiatal felnőttnek kell folyósítani.

Az egy családban élő gyermekek részére nyújtható támogatás összege az adott naptári évben nem haladhatja meg a 16.§ (2) bekezdésében meghatározott mértéket.

   

    21.§ (1) Temetési segély adható annak a személynek, aki a meghalt személy eltemettetéséről

    gondoskodott és a temetés költségek viselése saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti és

    a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkor legkisebb összegének

    háromszorosát nem haladja meg.

    (2) A temetési segély összege nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés

    költségeinek 10 %-ánál.

    (3) A helyben szokásos legolcsóbb temetés összegeként az önkormányzat 150.000,- Ft-ot

    ismer el.

    (4) A temetési segély iránti kérelmet a temetést követő 30 napon belül lehet benyújtani, a

    kérelemhez csatolni kell az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát és a temetés költségeit igazoló

    számlákat.


22.§ (1) A  polgármester az e rendeletben szabályozott rendkívüli települési  támogatást méltányosságból abban az esetben is megállapíthatja, ha az egy főre jutó havi jövedelem a kérelmező családjában vagy az egyedül élő egyedülálló kérelmező esetén a 15.§ (1) bekezdésében előírt jövedelmi feltételektől legfeljebb 15 %-kal tér el, feltéve, ha a kérelmező a kérelem benyújtásával egyidejűleg hitelt érdemlően igazolja, hogy a kérelem benyújtását közvetlenül megelőzően az alábbi körülmények valamelyike fennáll:

  1. kérelmező tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevel, gondoz,
  2. 12 hónapon belül a kérelmező vagy házastársa, élettársa, bejegyzett élettársa álláskeresővé vált és nem részesül foglalkoztatást helyettesítő támogatásban vagy rendszeres szociális segélyben,
  3. a kérelmező vagy vele együtt élő házastársának, gyermekének betegsége, balesete miatt végzett ápolás, gondozás okán kérelmező 30 egymást követő napot meghaladóan táppénzt vesz igénybe,
  4. kérelmezőt és családját elemi kár, katasztrófa, vis maior helyzet sújtotta és az eset összes körülményét mérlegelve az ellátás hiánya a kérelmező, vagy családja létfenntartását veszélyeztetné. 

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott körülmények fennállását a kérelmezőnek hitelt érdemlően bizonyítania kell.

(3) Méltányosság kérelmező és családja esetében az adott naptári évben egy alkalommal gyakorolható.


V. Fejezet

Természetben nyújtandó ellátások

Köztemetés


      23.§ (1) A köztemetés elrendelése esetén a Szt. 48. §-ának szabályai szerint kell eljárni.

      (2) Az eltemettetésre köteles személy kérelemre részben vagy egészben mentesíthető a köztemetés  

      költségeinek megtérítése alól, ha

  1. annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné, így a vagyoni, jövedelmi és egyéb körülményeinek ismeretében vélelmezhető, hogy az eltemettetés költségeinek megfizetése létfenntartását veszélyeztetné vagy
  2. az eltemettetés költségeinek megtérülése annak az ingatlannak az értékéből várható, amelyben kiskorú örökösök élnek, vagy
  3. a közös tulajdon örökösei közül valamelyikük életvitelszerűen az ingatlanban él, és háztartásában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át


VI. Fejezet

Szociális szolgáltatások

Étkeztetés


    24.§ (1) Az önkormányzat a szociálisan rászoruló személyek étkeztetését a Tormaföldi Gyermek

    Rehabilitációs Egyesület  által üzemeltetett konyhán keresztül, onnan történő elszállítással  

     biztosítja.

    (2) Az étkeztetést azok igényelhetik, akik a legalább napi egyszeri meleg étkezést maguknak,

    vagy eltartottjaiknak tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, így különösen

    koruk, egészségi állapotuk, fogyatékosságuk, szenvedélybetegségük vagy hajléktalanságuk    

    miatt.

    (3) A személyi térítési díj összegéről a kérelem elbírálásával egyidejűleg a polgármester dönt.

    (4) A személyi térítési díj megállapításánál a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres

     havi jövedelmét kell figyelembe venni. A személyi térítési díj összegét a rendelet 1. számú   

     mellékletében foglaltak szerint kell megállapítani.


Házi segítségnyújtás


 25(1) Az önkormányzat biztosítja a rászorulóknak az Szoctv. 63. §-ában foglalt házi segítségnyújtást a társulásban fenntartott Lovászi Gondozási Központ intézmény működtetésével.

(2) A házi segítségnyújtás személyi térítési díját a rendelet 2. számú  melléklete alapján kell megállapítani.

   

Családsegítés


     26. § (1) A családsegítés az önkormányzat által a szociális és mentálhigiénés problémák, illetve   

egyéb krízishelyzet miatt segítségre szoruló személyek, családok számára az ilyen helyzetekhez  

     vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség

     megőrzése céljából nyújtott szolgáltatás.

(2) Az önkormányzat az ellátást foglalt intézményfenntartói társulási formában biztosítja a Muramenti Családsegítő Központ és Gyermekjóléti Szolgálat útján.

  (3) A Muramenti Családsegítő Központ és Gyermekjóléti Szolgálat az egyén és a család számára           

nyújtott szolgáltatása térítésmentes.


VII. Fejezet

Egyéb támogatások


Letelepedési támogatás


 27.§ (1) A képviselőtestület letelepedési támogatást biztosít annak  

    a) a Kerkaszentkirályon élő fiataloknak, akik a rendelet hatályba lépését követően kötnek

         házasságot és a községben kívánnak letelepedni, feltéve ha legalább egyikük már a

         házasságkötést megelőzően is kerkaszentkirályi lakos volt

    b) a más helységből a községbe költöző házaspárnak, aki a községben kíván letelepedni

        és lakást vásárol, vagy épít Kerkaszentkirályon.

  (2) A támogatás legfeljebb 40 éves korig adható.

  (3) A támogatás összege családonként 50.000,-Ft.

  (4) A támogatásban részesülőkkel az önkormányzat megállapodást köt, melyben a

       jogosultak vállalják, hogy minimum 10 évig kerkaszentkirályi állandó lakosok maradnak

       és életvitelszerűen is községben tartózkodnak.

  (5) Amennyiben a megállapodásban foglalt feltételeket a jogosultak nem teljesítik, a

       támogatás arányos részét a mindenkori kamatokkal növelve kötelesek visszafizetni.

  (6) A kérelemhez csatolni kell a házassági anyakönyvi kivonatot és a bejelentkezésről szóló

       igazolást.


Születési támogatás


  28.§ (1) Annak a kerkaszentkirályi állandó lakosnak, akinek a rendelet hatályba lépését

 követően gyermeke születik, a képviselőtestület születési támogatást biztosít.

 (2) A születési támogatás összege gyermekenként 50.000,-Ft, mely a gyermek

 bejelentkeztetését követően igényelhető. A kérelemhez csatolni kell a gyermek anyakönyvi

 kivonatát és lakcímkártyáját.

 (3) A támogatásban részesülőkkel az önkormányzat megállapodást köt, melyben a

 jogosultak vállalják, hogy minimum 5 évig kerkaszentkirályi állandó lakosok maradnak

 és életvitelszerűen is községben tartózkodnak.

 (4) Amennyiben a (3) bekezdésben foglalt feltételeknek a jogosult nem tesz eleget, a

 támogatást egy összegben köteles visszafizetni.


Ingyenes lakótelek biztosítása


29.§ (1) Az képviselőtestület az önkormányzat tulajdonában álló, beépítetlen belterületi lakótelket biztosít ingyenesen a helyi, vagy más helyiségből érkező és helyben letelepedni kívánó személyek, illetőleg családok részére.

(2) A támogatás feltétele, hogy a támogatásban részesített a lakótelken három éven belül

családi házat épít és állandó lakosként oda bejelentkezik családjával együtt és lakhatási

engedélyt szerez.

(3) Amennyiben a (2)  bekezdésben foglalt feltételeket a jogosult nem teljesíti, úgy az

ingatlant térítésmentesen az önkormányzat részére köteles visszaadni


VIII. Fejezet

Záró rendelkezések


    30.§ E rendelet 2015. március 1. napjával lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát veszti az 

    önkormányzat  szociális gondoskodásokról szóló 9/2013.(XII.23.) önkormányzati rendelete.



                                 


                 Pál Zoltán                                                      Dr. Ratkovics Ágnes

                 polgármester                                                                   jegyző





A módosításokkal egyéges szerkezetbe foglalt rendeletet a mai napon kihirdettem.


Kerkaszentkirály, 2015. május 5.


                                                                                   Dr. Ratkovics Ágnes

                                                                                              jegyző





[1]

Módosította a 6/2015. (V.5.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 2015. május 8. napjától.

[2]

Módosította a 6/2015. (V.5.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos: 2015. május 8. napjától.

[3]

2015. május 8. napjával hatályon kívül helyezte 6/2015. (V.5.) önkormányzati rendelet 2. §-a.

[4]

2015. május 8. napjával hatályon kívül helyezte 6/2015. (V.5.) önkormányzati rendelet 2. §-a.

[5]

2015. május 8. napjával hatályon kívül helyezte 6/2015. (V.5.) önkormányzati rendelet 2. §-a.

[6]

Módosította a 6/2015. (V.5.) önkormányzati rendelet 3. §-a. Hatályos: 2015. május 8. napjától.


[7]

Módosította a 6/2015. (V.5.) önkormányzati rendelet 4. §-a. Hatályos: 2015. május 8. napjától.

[8]

Módosította a 6/2015. (V.5.) önkormányzati rendelet 5. §-a. Hatályos: 2015. május 8. napjától.