Ramocsaháza község képviselő testületének 8/2014 (X.22..) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2017. 06. 30- 2018. 03. 18Ramocsaháza község képviselő testületének 8/2014 (X.22..) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
2017-06-30-tól 2018-03-18-ig
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,
az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- Fejezet
Általános rendelkezések
- Az önkormányzat hivatalos elnevezése és székhelye, a képviselő-testület és szervei és bélyegzői
- §
(1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Ramocsaháza Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat). Székhelye: 4536 Ramocsaháza, Fő tér 1.
(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület). Székhelye: 4536 Ramocsaháza, Fő tér 1.
(3) A Képviselő-testület szervei:
- Ramocsaháza Község Önkormányzata Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester);
- Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága (a továbbiakban: Ügyrendi Bizottság);
- Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének Gazdasági és Fejlesztési Bizottsága (a továbbiakban Gazdasági és Fejlesztési Bizottság)
- [1]Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Önkormányzati Hivatal),
- [2]Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője (a továbbiakban: Jegyző)
(4) Az Önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzat elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.
(5) A Képviselő-testület körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Képviselő-testület elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.
(6) A Polgármester körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Polgármester elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát
(7) A Képviselő-testület bizottságai körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a bizottság elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.
(8) Az Önkormányzati Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzati Hivatal elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.
(9) [3]Jegyző körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a „Ramocsaháza; Nyírkércs, Nyíribrony, Magy községek jegyzője feliratot” és a bélyegző sorszámát.
(10) [4]Ramocsaháza Község Önkormányzata közfeladatainak, szakmai alaptevékenységeinek megfelelő kormányzati funkciók felsorolását jelen Rendelet 2. melléklete tartalmazza.
- Az Önkormányzat jelképei, ünnepei, rendezvényei
- §
Az Önkormányzat jelképei:
Település címere:
Háromszögű pajzs középen vágva; felül kék alapon lebegő, tárt szárnyú aranypelikán ül a fészkén.
Három, feltartott fejű, tárt csőrű, aranyfiókáját saját maga által - jobbra lehajtott fejjel, nyitott csőrrel - mellén ejtett sebből vérével táplálja.
Az aranyfészek leveles; a madarak tollazata stilizáltan, fekete vonallal jelzett. A pajzs alsó fele zöld, benne könyökben enyhén behajlított egész emberi jobb kar, mely ezüstpáncéllal borított.
Kézrésze három arany búzakalászt markol, melyek szimmetrikusan helyezkednek el.
Mindkét mező motívumai lebegők, középen elhelyezve.
Település zászlaja:
Fehér, középen a település címerével.
- §
Az Önkormányzat ünnepei: Ramocsaháza Község XX. századi hősi halottainak és az elhurcoltak emléknapja, minden év október 23.-át követő vasárnap.
- §
Az Önkormányzat rendezvényei:
- Falunap. Minden páros sorszámú évben június harmadik szombatján tartja a település Falunapját.
- A Falunap pénzügyi fedezetét a tárgyév költségvetésében külön meg kell határozni.
- Az Önkormányzat által működtetett médiaszolgáltatások és az Önkormányzat által kiadott sajtótermékek
- §
(1) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe:www.ramocsahaza.hu
(2) Az Önkormányzat negyedévente megjelenő lapjának címe: Ramocsaházi Hírek
- A Képviselő-testület átruházott hatáskörei
- §[5]
(1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át a
- eseti, rendkívüli települési támogatás
- temetési települési támogatás
- közfoglalkoztatott személyek munkaszerződésének megkötése és közfoglalkoztatási pályázatok hoz kapcsolódó döntések meghozatala hatáskörét.
(1) Az Önkormányzat hatáskörének átruházására, illetve visszavonására képviselő tesz javaslatot.
(2) Az átruházott hatáskört vissza kell vonni, ha
- 4 fő képviselő-testületi tag javasolja
(3) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről beszámol a döntés meghozatalát követő legközelebbi testületi ülésen.
- Fejezet
A Képviselő-testület működése
- A Képviselő-testület összehívása, vezetése
- §
(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a legidősebb, nem akadályozott képviselő hívja össze és vezeti.
(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában tartós akadályozatásnak minősül a szabadság kivételével 1 hónap időtartamot meghaladó távollét.
- §
(1) A Képviselő-testület évente legalább 6 ülést tart.
(2) A Képviselő-testület ülését az Önkormányzat Hivatalában (4536 Ramocsaháza, Fő tér 1.), annak tanácskozó termében tartja.
(3) A Képviselő-testület dönthet arról, hogy ülését a (2) bekezdésben megjelölt helyszíntől eltérő helyszínen tartja.
- §
(1) A Képviselő-testületet összehívására vonatkozó meghívó tartalmazza az ülés
- tervezett időpontját,
- helyszínét,
- a napirendi javaslatot, az előterjesztők megjelölésével,
- az egyes napirendi pontokhoz meghívottak nevét,
(2) A meghívót az ülés tervezett időpontja előtt 3 nappal elsősorban digitális úton- e-mailen - kell a képviselők és a meghívottak részére megküldeni. A helyi választópolgárok tájékoztatása érdekében a polgármester a meghívót az ülés tervezett időpontját megelőző 3 nappal az Önkormányzat Hivatala hirdetőtábláján közzé teszi.
(3) A Képviselő-testület üléseit az ülésterv szerint tartja.
(4) Az üléstervre javaslatot tehetnek:
- Polgármester
- képviselők
- Bizottság
- Jegyző
(5) A Képviselő-testület üléstervét a megelőző év december 31. napjáig fogadja el.
(6) Az ülésterv tartalmazza:
- Az év folyamán megvalósítandó főbb célkitűzéseket, feladatokat
- a képviselő-testületi ülések tervezett időpontjait, helyét napirendre kerülő tárgyait, előadóit,
(7) Az ülésre meg kell hívni:
- települési képviselőket
- jegyzőt;
- [8]állandó meghívottakat: önkormányzati fenntartásban működő intézmény, intézményvezetőjét, nemzetiségi önkormányzat elnökét
- előterjesztőt;
- akik meghívását törvény vagy önkormányzati rendelet, kötelezővé teszi, az adott napirend tárgyalásánál;
- akit az ülés összehívója megjelöl;
- §
(1) Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést a polgármesterhez, az ülés tervezett időpontja előtt legalább 3 nappal, írásban lehet benyújtani. Az indítványhoz csatolni kell az ülés időpontjára és napirendjére vonatkozó javaslatot.
(2) A polgármester az ülést legkésőbb az indítvány beérkezésétől számított 5 napon belül az indítványban javasolt időpontra, de legkésőbb a kezdeményezés benyújtásától számított 15 napon belüli időpontra hívja össze.
(3) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze az (1) bekezdésében foglalt eseten kívül:
- Önkormányzati pályázathoz szükséges döntés meghozatala érdekében
- Törvénymódosítás miatt szükségessé vált rendelet alkotás módosítás érdekében.
- Önkormányzat működő képességét biztosító határidős döntés meghozatala érdekében.
(4) A Képviselő-testület rendkívüli ülése szóban is összehívható
- §
A határozatképtelen ülést 5 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.
- §
A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.
- §
Az ülésvezető jogkörei:
- megállapítja az ülés határozatképességét,
- javaslatot tesz az ülés napirendjére,
- tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat
- szünetet rendelhet el,
- lezárja a vitát
- szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat
- lezárja a napirendi pontok tárgyalását
- rendre utasítja a Képviselő-testület ülését megzavaró képviselőt
- bezárja az ülést.
- A tanácskozás rendje
- §
(1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:
- polgármesteri beszámoló a két ülés közötti tárgyalásokról, eseményekről;
- beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról;
- a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok;
- a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok;
- határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok;
(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet.
(3) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:
- az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez;
- az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét;
- az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,
- vita az előterjesztéssel kapcsolatban;
- módosító javaslatok megtétele;
- döntés a módosító javaslatokról;
- döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról,
(4) A döntés meghozatala előtt az ülésvezető a jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.
- §
(1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.
(2) Egy napirendi pont esetében 2 alkalommal lehet hozzászólni.
(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót:
- ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik,
(4) A hallgatóság számára a hozzászólási jogot polgármester az ülés rendjének fenntartása figyelembe vételével biztosítja.
- Az előterjesztések
- §
(1) Előterjesztésnek minősül:
- a munkatervbe felvett, a képviselő-testület vagy képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelettervezet, határozattervezet,
- beszámoló és tájékoztató.
(2) Az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén írásban kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét.
(3) Előterjesztés benyújtására jogosultak:
- polgármester
- alpolgármester
- jegyző
- képviselők
- bizottság
(4) Az Ügyrendi Bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések:
- személyi döntést, állásfoglalást igénylő előterjesztések.
(5) A Gazdasági és Fejlesztési Bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések
- Az önkormányzat nettó egymillió forintot meghaladó kötelezettségvállalásával megvalósuló beruházásokkal kapcsolatos döntések.
(6) Kizárólag írásban nyújthatóak be a (4) bekezdésben felsorolt előterjesztések.
(7) Szóbeli előterjesztés esetén is a döntés tervezetét írásban kell benyújtani.
(8) A rendelet-tervezethez készítendő előzetes hatásvizsgálat eredményéről és indokolásról a 1. melléklet szerinti minta alkalmazásával kell a képviselő-testületet tájékoztatni.
(9) Az Ügyrendi Bizottság nyújtja be a
- összeférhetetlenség, méltatlanság megállapítását tartalmazó javaslat
előterjesztéseket.
(10) A rendelet-tervezetet a közös önkormányzati hivatal készíti el és - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.
- Az alakuló ülésre vonatkozó szabályok
- §
(1) Az alakuló ülésre a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni az ebben az alcímben foglalt eltérésekkel.
(2) Az alakuló ülés napirendje:
- Tájékoztatás az önkormányzati választás eredményéről
- megválasztott képviselők, polgármester eskütétele
- tájékoztató a ciklus polgármesteri programjáról
- SZMSZ módosítása, felülvizsgálata, bizottságok megválasztása
- alpolgármesterek megválasztása
- tiszteletdíjról szóló rendelet felülvizsgálata
- döntés polgármester illetményéről, tiszteletdíjáról
(3) Az alakuló ülésen a polgármester illetményére (tiszteletdíjára) jegyző tesz javaslatot.
(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást lebonyolító bizottság az Ügyrendi Bizottság.
(5) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást előre elkészített szavazólap és urna felhasználásával az önkormányzati választáshoz hasonló módon bonyolítja le, úgy hogy a szavazólapon az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés szerepel.
(6) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
- a választás időpontját,
- választáson megjelent képviselők nevét
- az érvényes és érvénytelen szavazatok számát
- a választás számszerű eredményét
- a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.
(7) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
- A döntéshozatali eljárás
- §
(1) A Képviselő-testület nyílt szavazása során a képviselők kézfelnyújtással közlik az adott javaslattal kapcsolatos döntésüket.
(2) A névszerinti szavazás során a jegyző abc sorrendben felolvassa a megválasztott képviselők nevét, akik egymás után, felállva, szóban az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés alkalmazásával szóban közlik döntésüket.
(3) Titkos szavazás során előre elkészített szavazólap és urna felhasználásával az önkormányzati választáshoz hasonló módon bonyolódik, úgy hogy a szavazólapon az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés szerepel.
- §
(1) A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról bejelentésük sorrendjében dönt. A módosító indítványok elfogadásához minősített többségű szavazati arány szükséges.
(2) A módosító indítványt, előterjesztője a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.
(3) Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt ügyrendi javaslatra, szünet elrendelése után a polgármester újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot.
(4) Ha a Képviselő-testület az (3) bekezdésben szabályozott eljárásában újból nem hoz döntést, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésére ismételten napirendre kell tűzni, ha a döntésre:
- törvényi kötelezettség teljesítése miatt van szükség,
- önkormányzat működőképességének megőrzéséhez szükséges döntés.
- §
(1) A jegyző az önkormányzati rendeletet önkormányzati hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel hirdeti ki.
(2) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:
- címét
- számát
- időbeli hatályát
(3) Az Ügyrendi. Bizottság minden év december 31-ig felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosulását és a vizsgálat eredményéről beszámol a Képviselő-testületnek.
- §
(1) [9]A Képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.
a. A határozat megjelölése tartalmazza:
b. a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének
c. a „önkormányzati határozata” kifejezést
d. a határozat meghozatalának évét, hónapját és napját,
e. a határozat címét.
(2) [10]Példa a határozat megjelölésére:
„Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének
38/2010.(I.20.) önkormányzati határozata
a Képviselő-testület 2011. évi üléstervéről „
(3) A határozat a (2) bekezdésben foglaltakon túl tartalmazza:
- a Képviselő-testület döntését
- a végrehajtására szolgáló határidő és a végrehajtásáért felelős megnevezését.
(4) E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra a közigazgatási hatósági eljárásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.
(5) A jegyző a normatív határozatokat a 23. § (1) bekezdésében meghatározott módon teszi közzé.
- A jegyzőkönyv
- §
(1)[11] A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv 1 példányban készül, melyet a lakosság tájékoztatása érdekében az önkormányzati hivatalban kell elhelyezni.
(2) A jegyzőkönyv a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározottakon túl tartalmazza:
- Az ülés megnyitásának és lezárásának, szünet kezdetének és végének időpontjait.
- A megjelent állampolgárok számát, ha ez a nagy számuk miatt nem állapítható meg becsült számát.
(3) A jegyzőkönyvbe való betekintést az önkormányzati hivatalban lehet kezdeményezni. A jegyzőkönyv a polgármesteri hivatalban, munkaidőben tekinthető meg. A jegyzőkönyvről másolat kérhető, melynek díja oldalanként 15 Ft.
- A közmeghallgatás
- §
A Képviselő-testület évente legalább egy alkalommal a Közösségi Házban (4536 Ramocsaháza, Fő tér 2.) közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 5 nappal az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján közzéteszi.
- Fejezet
Az Önkormányzat szervei, azok jogállása, feladataik
- A Polgármester jogállása, feladatai
A polgármester tisztségét főállásban látja el.
- §
(1) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester
- önkormányzati pályázat benyújtása
ügyben döntést hozhat.
(2) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan
- önkormányzati pályázat benyújtása
ügyben döntést hozhat
(3) A polgármester egymillió forint értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről, a döntést követő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
13.
27. §
(1) A Képviselő-testület tagjai közül egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.
- A Bizottságok jogállása feladatai
28. §
(1) [14]Az Ügyrendi Bizottság 3 tagból áll, a bizottsága elnöke és 1 tagja önkormányzati képviselő, 1 tagja nem önkormányzati képviselő.
(2)[15] A Gazdasági és Fejlesztési Bizottság 5 tagból áll.
29. §
(1) [16] [17]A Gazdasági és Fejlesztési Bizottság véleményezi az önkormányzat költségvetési és zárszámadási rendeletét. Ellenőrzési jogkörében vizsgálja az önkormányzat gazdálkodását.
(2)[18] Az Ügyrendi Bizottság nyilván tartja és ellenőrzi a polgármester és hozzátartozója, az önkormányzati képviselő és hozzátartozója vagyonnyilatkozatát, ellátja az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal, összefüggő a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott bizottsági feladatokat. A személyi döntést, állásfoglalást érintő ügyekkel kapcsolatosan véleményezési jogköre van, és ellátja a titkos szavazással kapcsolatos feladatokat. Véleményezi a megyében működő roma települési, területi és országos nemzetiségi Önkormányzat részéről érkező kezdeményezéseket. Nyílván tartja az önkormányzati képviselők hiányzásait.
- Az Önkormányzati Hivatal jogállása és feladatai
30. §[19]
Az Önkormányzati Hivatal: Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal, illetékességi területe Ramocsaháza, Nyírkércs, Nyíribrony és Magy községek közigazgatási területe.
31. §[20]
Az Önkormányzati Hivatal neve, címe:
- Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal, 4536 Ramocsaháza, Fő tér 1.
- Kirendeltségek:
- Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Nyírkércsi Kirendeltsége, 4537 Nyírkércs, Fő u.84.
- Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Nyíribronyi Kirendeltsége 4535 Nyíribrony, Fő u. 84.
- Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Magyi Kirendeltsége 4556 Magy, Hősök tere 4.
- A Jegyző jogállása és feladatai
32. §
(1) [21]Az önkormányzat jegyzője feladatait Ramocsaháza, Nyírkércs, Nyíribrony és Magy településeken látja el.
(2) [22] [23]A jegyzőt akadályoztatása esetén az adóügyi előadó helyettesíti.
(3) [24] [25]A jegyzői és az adóügyi előadói tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére, a polgármester - legfeljebb hat hónap időtartamra – a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő köztisztviselőt nevez ki a jegyzői feladatok ellátására.
- Fejezet
A képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok
33. §
A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülést megelőző 24. óráig a polgármesternek köteles bejelenteni. A hiányzásokat az ügyrendi Bizottság tartja nyilván.
34. §
(1) A helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület az Ügyrendi Bizottság javaslata alapján
- eskü letételének hiánya miatt,
- személyes érintettség bejelentésének elmulasztása miatt,
- a képviselő-testület üléséről való igazolatlan távollét miatt,
legfeljebb tizenkét havi időtartamra csökkentheti, megvonhatja.
(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját a mulasztást megszüntetéséig, de legfeljebb 12 havi időtartamra 50%-ban csökkenti.
(3) A Képviselő-testület az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját 3 havi időtartamra 50%-ban csökkenti.
- Fejezet
A nemzetiségi önkormányzattal való együttműködés szabályai
- A Roma Nemzetiségi Önkormányzattal való együttműködés szabályai
35. §
(1) Az Önkormányzat a településen, a megyében működő roma települési, területi és országos nemzetiségi Önkormányzat részéről érkező kezdeményezéseket az Ügyrendi Bizottságnak adja át véleményezésre. A Bizottság a kezdeményezéssel kapcsolatban 15 napon belül alakítja ki álláspontját és terjeszti a Képviselő-testület elé. A Képviselő-testület a Bizottság véleményének megérkezését követő ülésén dönt.
(2) A nemzetiségi önkormányzat véleményét a polgármester kéri ki a döntés meghozatala előtt.
(3) A nemzetiségi önkormányzat jogszabályban meghatározott egyetértési jogát polgármester kéri ki a jogszabályban meghatározott határidő figyelembevételével.
36. §
(1) [26]Az Önkormányzat a Ramocsaháza Község Roma Nemzetiségi Önkormányzata működéséhez, az önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiséget ingyenesen biztosítja a Tele-Ház épületében (4536 Ramocsaháza, Kossuth Lajos u. 112. szám alatt).
(2) A Teleházban rendelkezésre álló helyiség alkalmas a helyi nemzetiségi önkormányzat működéséhez (a testületi, tisztségviselői, képviselői feladatok ellátásához) szükséges tárgyi feltételek biztosítására.
(3) Az önkormányzat a (2) bekezdésben szereplő feladatok személyi feltételeit és a testületi ülések előkészítése, (különösen a meghívók, az előterjesztések, a testületi ülések jegyzőkönyveinek és valamennyi hivatalos levelezés előkészítése) és postázása feladatokat és a helyi nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok a Közös Önkormányzati hivatalon keresztül biztosítja.
VI. Fejezet
Záró rendelkezések
37. §
- Ez a rendelet 2014. október 22-én 16 óra 20 perckor lép hatályba.
- Hatályát veszti:
- Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2011.(IV.3.) önkormányzati rendelete.
Simon József Molnár Tibor
polgármester jegyző
1 melléklet a ../.. (…..) önkormányzati rendelethez
- Tájékoztatás az előzetes hatásvizsgálat eredményéről
- a tervezett önkormányzati rendelet valamennyi jelentősnek ítélt hatása, így különösen
- társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- környezeti és egészségi következményei:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- az önkormányzati rendelet megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- a jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Kelt: ………………………….
………………………………………………
az előzetes hatásvizsgálatot végző aláírása
- Indokolás a rendelet-tervezethez
- Az önkormányzati rendelet megalkotásának
- társadalmi oka és célja:
- gazdasági oka és célja:
- szakmai oka és célja:
- A jogi szabályozás várható hatása:
- A javasolt szabályozás és az európai uniós jogból eredő kötelezettségek összhangja:
- A javasolt szabályozás esetében a Jat. 20. § -ában nevesített eljárás lefolytatása kötelező-e? igen/nem*
- Amennyiben igen, az előzetes bejelentési eljárás befejeződött-e?
Kelt:
………………………………………….
aláírás
A rendelet szövegét a 8/2016. (VIII.7.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2016. 08. 07-től
A rendelet szövegét a 8/2016. (VIII.7.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2016. 08. 07-től
A rendelet szövegét a 11/2015. (VII.9.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2015. 07. 09-től
Hatályba léptette a 15/2016. (XII.15.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 2016. 12. 15-től
A rendelet szövegét a 11/2015. (VII.9.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2015. 07. 09-től
A rendelet szövegét a 3/2015. (I.25.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2015. 01. 25-től
A rendelet szövegét a 11/2015. (VII.9.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2015. 07. 09-től
A rendelet szövegét a 2/2017. (I.16.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2017. 01. 16-tól
A rendelet szövegét a 11/2015. (VII.9.) önkormányzati rendelet 3. §-a módosította. Hatályos: 2015. 07. 09-től
A rendelet szövegét a 11/2015. (VII.9.) önkormányzati rendelet 3. §-a módosította. Hatályos: 2015. 07. 09-től
A rendelet szövegét a 8/2016. (VIII.7.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2016. 08. 07-től
A rendelet szövegét a 8/2016. (VIII.7.) önkormányzati rendelet 3. §-a módosította. Hatályos: 2016. 08. 07-től
A rendelet szövegét a 2/2017. (I.16.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2017. 01. 16-tól
A rendelet szövegét a 8/2016. (VIII.7.) önkormányzati rendelet 4. §-a módosította. Hatályos: 2016. 08. 07-től
A rendelet szövegét a 2/2017. (I.16.) önkormányzati rendelet 3. §-a módosította. Hatályos: 2017. 01. 16-tól
A rendelet szövegét a 3/2015. (I.25.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2015. 01. 25-től
A rendelet szövegét a 8/2016. (VIII.7.) önkormányzati rendelet 5. §-a módosította. Hatályos: 2016. 08. 07-től
A rendelet szövegét a 8/2016. (VIII.7.) önkormányzati rendelet 5. §-a módosította. Hatályos: 2016. 08. 07-től
A rendelet szövegét a 11/2015. (VII.9.) önkormányzati rendelet 4. §-a módosította. Hatályos: 2015. 07. 09-től
A rendelet szövegét a 11/2015. (VII.9.) önkormányzati rendelet 4. §-a módosította. Hatályos: 2015. 07. 09-től
A rendelet szövegét a 11/2015. (VII.9.) önkormányzati rendelet 4. §-a módosította. Hatályos: 2015. 07. 09-től
Hatályba léptette a 11/2015. (VII.9.) önkormányzati rendelet 4. §-a. Hatályos: 2015. 07. 09-től
A rendelet szövegét a 12/2017. (VI.30.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2017. 06. 30-tól
Hatályba léptette a 11/2015. (VII.9.) önkormányzati rendelet 4. §-a. Hatályos: 2015. 07. 09-től
A rendelet szövegét a 12/2017 (VI.30.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2017. 06. 30-tól
A rendelet szövegét a 8/2016. (VIII.7.) önkormányzati rendelet 6. §-a módosította. Hatályos: 2016. 08. 07-től