Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2020. (II. 20.) önkormányzati rendelete

A települési támogatásokról valamint az étkeztetési térítési díjakról

Hatályos: 2020. 03. 01- 2021. 09. 02

Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2020. (II. 20.) önkormányzati rendelete

A települési támogatásokról valamint az étkeztetési térítési díjakról

2020.03.01.

Nyírkércs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában biztosított jogalkotói hatáskörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szoctv.) 132. § (4) bekezdés d), és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A rendelet célja, hatálya

1. § A rendelet célja, hogy Nyírkércs Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén élő személyek és családok szociális biztonságának megőrzése, elősegítése érdekében megállapítsa a települési támogatás keretében nyújtott támogatások formáit, az azokra való jogosultság feltételeit, kifizetésének, folyósításának és ellenőrzésének szabályait.

2. § A rendelet személyi hatálya, amennyiben a rendelet másképpen nem rendelkezik, Nyírkércs község közigazgatási területén érvényes lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. §-ában meghatározott személyekre terjed ki.

2. Értelmező rendelkezések

3. § (1) E rendelet alkalmazásában – a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - a jövedelem, család, közeli hozzátartozó, egyedül élő, háztartás, szociális szolgáltató, szociális intézmény, rendszeres pénzellátás, keresőtevékenység, aktív korú, egyedülálló, fenntartó, fogyasztási egység és egyéb fogalmak értelmezésére a Szoctv. 4. §-át kell értelemszerűen használni.

3. Eljárási szabályok

4. § (1) Az e rendeletben szabályozott valamennyi szociális ellátásra érvényes általános eljárási szabályokat jelen rendelet 5-7. §-ai határozzák meg. Az e rendeletben nem szabályozott eljárásra a Szoctv. valamint az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

(2) Az egyes ellátási formákhoz kapcsolódó speciális eljárási szabályokat adott ellátási formák részletezik.

4. Az eljárás megindítása

5. § (1) Az eljárás megindítása történhet:

a) kérelemre vagy

b) hivatalból.

(2) A kérelmet Nyírkércs Község Önkormányzatánál (4537 Nyírkércs, Fő utca 84.) kell előterjeszteni az erre a célra rendszeresített formanyomtatványokon, melyek jelen rendelet 3-7. mellékletét képezik. A kérelmet írásban vagy postai úton lehet benyújtani az e rendeletben meghatározott dokumentumokkal (igazolásokkal, nyilatkozatokkal) együtt.

(3) Ha adott szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához e rendelet szerint vagyoni, jövedelmi viszonyokra vonatkozó nyilatkozatot, illetve igazolást kell benyújtani, akkor ezek tekintetében a jövedelemszámításnál irányadó időszak a Szoctv. 10. § (2)-(3) bekezdésében meghatározott időszak.

(4) A kérelmező köteles együttműködni az önkormányzattal, valamint a Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatallal (a továbbiakban: Hivatal) a szociális helyzetének feltárásában. Ha arról e rendelet rendelkezik, a kérelemhez csatolni kell a kérelmező és családja jövedelmi viszonyairól szóló igazolásokat és mindazokat a bizonyítékokat, amelyeket a rendelet az egyes ellátásoknál előír, továbbá amelyek az ügy elbírálásához elengedhetetlenül szükségesek.

5. Az ellátások megállapítása

6. § (1) A szociális ellátások megállapításáról - e rendeletben meghatározott kivételekkel - a képviselő-testület határozattal dönt.

(2) A polgármester a szociális ellátás tárgyában - átruházott hatáskörében - hozott döntéséről szintén határozatot hoz.

(3) A jegyző a szociális ellátás tárgyában – átruházott hatáskörében – hozott döntéséről szintén határozatot hoz.

(4) A képviselő-testület a polgármester hatáskörébe rendeli a 1. mellékletben felsorolt ellátásokkal kapcsolatos döntéseket. A polgármester döntése ellen a képviselő-testülethez fellebbezés nyújtható be a döntés kézhezvételétől számított 15 napon belül.

(5) A képviselő-testület a jegyző hatáskörébe rendeleti a 1. mellékletben felsorolt ellátásokkal kapcsolatos döntéseket. A jegyző döntése ellen a képviselő-testülethez fellebbezés nyújtható be a döntés kézhezvételétől számított 15 napon belül.

6. A pénzbeli ellátások kifizetése, folyósítása

7. § (1) A pénzbeli ellátások kifizetése, természetben nyújtott támogatások biztosítása a - 6. § szerint hozott - határozat alapján a Hivatal pénzügyi ügyintézőjének feladata, aki további feladatként a kifizetett és természetben nyújtott ellátásokról pénzügyi nyilvántartást vezet.

(2) A 6. §-ban foglaltak szerint megállapított pénzbeli ellátásokat a döntést követő 8 munkanapon belül a Hivatal pénzügyi ügyintézője folyósítja a kérelmező részére.

(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltak teljesülése érdekében a szociális ügyintéző a döntést követő 5 munkanapon belül a Hivatal pénzügyi ügyintézője részére átadja a 6. §-ban foglaltak szerinti határozatokat.

7. Pénzbeli ellátások

8. § Az önkormányzat a következő pénzbeli ellátásokat biztosítja:

(1) eseti, rendkívüli települési támogatás

(2) temetési települési támogatás

(3) első lakáshoz jutók települési támogatása

(4) tanévkezdési települési támogatás

9. §

Eseti, rendkívüli települési támogatás

(1) A Képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére eseti, rendkívüli települési támogatás nyújt. Az eseti, rendkívüli települési támogatás pénzben vagy természetbeni ellátás formájában nyújtható.
a) Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet különösen:
aa) a kérelmező, vagy a kérelmezővel közös háztartásban élő közeli hozzátartozók valamelyikének hirtelen fellépő vagy kórházi ápolást igénylő betegsége, továbbá súlyos vagy életveszélyes sérüléssel járó balesete;
ab) a kérelmező gyermeke 5 egymást követő napot meghaladó kórházi kezelésre szorulása;
ac) a kérelmező gyermeke betegsége miatt a szülő harminc egymást követő napot meghaladó táppénz igénybevétele;
ad) a családot ért elemi kár esete, ha elemi kár következtében lakhatását biztosító ingatlan és ingósága megrongálódott, és helyrehozatali költségének teljesítése átmenetileg vagy tartósan a kérelmező és családja létfenntartását veszélyezteti;
ae) a kérelmezővel közös háztartásban élő hozzátartozó halálesete, amennyiben a Rendelet 10. §-ában foglalt temetési települési támogatásra nem nyújtott be kérelmet a kérelmező;
af) egyéb, súlyos krízishelyzet megoldása.
(2) Nem létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet, ha a kérelmező családjában a jövedelemcsökkenés azért következik be, mert határozott idejű közfoglalkoztatotti jogviszonya megszűnik.
(3) Eseti, rendkívüli települési támogatásban csak azt a személyt lehet részesíteni, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi minimumnyugdíj 150 %-át, egyedülálló esetén 180 %-át nem haladja meg és nincs vagyona.
(4) El kell utasítani azt a kérelmet, amelyben a kérelmező a 9. § (1) bekezdésében meghatározott létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetet nem igazolt.
(5) A döntéshozó a (2) bekezdésben foglaltaktól eltérhet a (4) bekezdésben foglalt, létfenntartást veszélyeztető, különös méltánylást érdemlő rendkívüli élethelyzethez vezető körülmények megszüntetése érdekében, amennyiben azt a kérelmező hitelt érdemlő módon igazolni tudja.
(6) Az eseti, rendkívüli települési támogatás alkalmanként adható.
(7) A támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell a kérelmező és családja jövedelemigazolását, illetve a havi rendszeres jövedelemmel nem rendelkező és pályakezdő személyek esetében az erre vonatkozó nyilatkozatot.
(8) Amennyiben a rászorultsággal, illetve a nyújtott támogatás céljának megfelelő felhasználásával kapcsolatban kétség merül fel, a kérelmező köteles a Hivatal által kezdeményezett környezettanulmány végrehajtásában közreműködni. Ha a közreműködést megtagadja, kérelme elutasítható.
(9) Az alkalmanként megállapított eseti, rendkívüli települési támogatás összege esetenként 3.000.- Ft-nál kevesebb és 100.000.- Ft-nál több nem lehet.

10. §

Temetési települési támogatás

(1) Az önkormányzat temetési települési támogatást nyújt annak a személynek, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy tartására köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése aránytalanul nagy terhet jelet számára.
(2) A temetési költségek mérséklésére nyújtandó temetési települési támogatásra az a személy jogosult, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi minimumnyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500%-át és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.
(3) Az e címen nyújtott támogatás összege 15.000.- Ft.
(4) A temetési települési támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell a temetés költségeiről a támogatást kérő vagy egy háztartásban élő családtagja nevére kiállított számlák eredeti példányát.
(5) Az (4) bekezdésben meghatározott számlákat a kérelmező részére vissza kell adni. A megállapított támogatás összegét - vagy a kérelem elutasításának tényét -, illetve a határozat iktatószámát a jegyző a számlákra rávezeti.
(6) A kérelemhez csatolni kell a kérelmező és családja jövedelem-igazolását.
(7) Ha a temetési települési támogatás megállapítását nem a haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzattól kérik, a kérelemmel egyidejűleg be kell mutatni az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát is.
(8) Temetési települési támogatás megállapítható a temetés költségeit igazoló számla hiányában is - ha a támogatást megítélő határozatban rendelkeznek a folyósított összeggel kapcsolatos utólagos elszámolási kötelezettségről.
(9) A Rendelet 9. § (1) bekezdés a) pont ae) alpontja alapján benyújtott kérelem esetén a 10. §-ban foglaltak alapján kérelem nem nyújtható be.

11. §

Első lakáshoz jutók támogatása

(1) A Képviselő-testület Nyírkércs község közigazgatási területén jogerős építési engedély alapján első lakásépítéshez, valamint – a lebonyolítás módjától függetlenül – első lakásvásárláshoz támogatást nyújt annak a személynek, akinek lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye a kérelem benyújtásakor Nyírkércs településen van és akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi minimumnyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800%-át.
(2) A támogatás megállapításának feltétele, hogy a kérelmezőnek a nem adásvétel útján történt tulajdonjog szerzéssel más ingatlanban legfeljebb ½ tulajdoni hányada legyen és a kérelmező más ingatlanban adásvétel útján szerzett tulajdonjoggal, haszonélvezeti joggal ne rendelkezzen.
(3) A támogatás iránti kérelmet legfeljebb a földhivatali ingatlan nyilvántartásba történő tulajdonjog bejegyzést követő 1 éven belül lehet benyújtani.
(4) Az első lakáshoz jutók támogatási keretösszegét, évente a Képviselő-testület a tárgyévi költségvetéséről szóló rendeletben határozza meg, amely keret nem túlléphető.
(5) Az első lakáshoz jutók támogatása vissza nem térítendő támogatás.
(6) A támogatás mértéke lakás, lakóingatlan építés és vásárlás esetén is legfeljebb 100.000.-Ft
(7) A támogatás iránt kérelemhez csatolni kell:
a) új lakás építése esetén a jogerős építési engedély vagy használatbavételi engedély hiteles másolatát,
b) lakás, lakóingatlan vásárlása esetén az adásvételi szerződés egy példányát,
c) az a) és b) pontok esetében egyaránt a tulajdoni lap másolatát.
(8) A megítélt támogatást a Hivatal közvetlenül a jogosult részére utalja át vagy fizeti ki.
(9) Ha a Képviselő-testület lakásépítésre állapított meg támogatást, annak összege akkor utalható, ha kérelemben foglalt lakás készültségi foka 100%-os.

8. Természetben nyújtott szociális ellátások

12. § Az önkormányzat az alábbi természetben nyújtott szociális ellátásokat állapítja meg:

(1) köztemetés

(2) lakásfenntartási települési támogatás

(3) élelmiszer támogatás

(4) természetben nyújtott eseti, rendkívüli települési támogatás

13. §

Köztemetés

A Szoctv. 48. § (4) bekezdésében meghatározott különös méltánylás esetét Nyírkércs Község Önkormányzata nem alkalmazza.

14. §

Lakásfenntartási települési támogatás

(1) A lakásfenntartási települési támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás vagy lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás.
(2) A képviselő-testület a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a csatornahasználat és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, közmű-fejlesztési hozzájárulás megfizetéséhez, illetve a tüzelőanyag költségeihez lakásfenntartási támogatást nyújt.
(3) A lakásfenntartási települési támogatást természetbeni szociális ellátás formájában és a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.
(4) Lakásfenntartási települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250 %-át és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.
(5) Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával.
(6) A lakásfenntartási települési támogatás tekintetében fogyasztási egység a háztartás tagjainak a háztartáson belüli fogyasztási szerkezetet kifejező arányszáma, ahol
a) a háztartás első nagykorú tagjának arányszáma 1,0,
b) a háztartás második nagykorú tagjának arányszáma 0,9,
c) a háztartás minden további nagykorú tagjának arányszáma 0,8,
d) a háztartás első és második kiskorú tagjának arányszáma személyenként 0,8,
e) a háztartás minden további kiskorú tagjának arányszáma tagonként 0,7.
(7) Ha a háztartás
a) (6) bekezdés a)-c) pontja szerinti tagja magasabb összegű családi pótlékban vagy fogyatékossági támogatásban részesül, vagy
b) (6) bekezdés d)-e) pontja szerinti tagjára tekintettel magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak,
a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.
(8) Ha a háztartásban gyermekét egyedülállóként nevelő szülő - ideértve a gyámot, a nevelőszülőt és a hivatásos nevelőszülőt - él, a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.
(9) A települési lakásfenntartási támogatás esetében, a lakásfenntartás elismert havi költsége, az elismert lakásnagyság és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata. Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összegét, a képviselő-testület a költségvetési rendeletében határozza meg.
(10) A lakásfenntartási települési támogatás esetében elismert lakásnagyság
a) ha a háztartásban egy személy lakik 35 nm,
b) ha a háztartásban két személy lakik 45 nm,
c) ha a háztartásban három személy lakik 55 nm,
d) ha a háztartásban négy személy lakik 65 nm,
e) ha négy személynél több lakik a háztartásban, a d) pontban megjelölt lakásnagyság és minden további személy után 5-5 nm,
de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága.
(11) A lakásfenntartási települési támogatás egy hónapra jutó összege 2.500,- Ft.
(12) A támogatást a jogosult részére a kérelem benyújtásának hónapja első napjától egy év időtartamra lehet megállapítani.
(13) A támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
(14) Ha a lakásfenntartási települési támogatásban részesülő személy lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, vagy a jogosult meghal, a változás, illetve a haláleset hónapjára járó támogatást a folyósító szerv teljes összegben folyósítja, de a támogatás további folyósítását meg kell szüntetni.
(15) Ha a lakásfenntartási települési támogatásban részesülő személy vagy a háztartás bármely tagjának lakcímében változás következik be, mely köztudomású, vagy a döntést előkészítő szervnek hivatalból tudomására jut, a döntéshozó a háztartás tagjait nyilatkozattételre szólíthatja fel.
(16) Ha a kérelem elbírálása folyamán a kérelmező vagy a háztartás tagjainak életkörülményeihez viszonyítva a vagyonnyilatkozattal kapcsolatban kétely merül fel, a döntéshozó felhívja a döntést előkészítő szervet, hogy vizsgálja meg a vagyoni helyzetet.
(17) A korábban jogerősen megállapított támogatásra való jogosultság esetén új kérelem benyújtására a korábbi jogosultság időtartamának lejáratát követő hónap első napjától van lehetőség. A jogosultság időtartama alatt benyújtott lakásfenntartási települési támogatás iránti kérelmet el kell utasítani.
(18) Nem állapítható meg települési lakásfenntartási támogatás annak a kérelmezőnek, aki által a kérelmében is megjelölt életvitelszerűen lakott lakás vagy ház és annak udvara, kertje, a kerítéssel kívül határos terület, járda tisztán tartása, az ingatlan állagának és rendeltetésszerű használhatóságának, valamint higiénikus állapotának biztosítására irányuló kötelezettségét nem teljesíti.
(19) A (18) bekezdésben foglaltak biztosítására irányuló kötelezettség vizsgálatára a Képviselő-testület a jegyzőt hatalmazza fel.
(20) A jegyző a (19) bekezdésben foglaltak vizsgálatára alkalom- és szükségszerűen környezettanulmányt készít, melyet a döntés meghozatala előtt a kérelemhez kell csatolni.
(21) A (19) bekezdésben meghatározott kötelezettségek teljesítésének vagy elmaradásának megállapítása a Képviselő-testület hatásköre.

15. §

Élelmiszer támogatás

(1) A Képviselő-testület élelmiszer támogatást állapít meg kérelemre évente legfeljebb két alkalommal a Nyírkércsen lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező és a településen életvitelszerűen élő háztartások részére.
(2) A támogatást és annak mértékét a Képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében határozza meg.

16. §

Természetben nyújtott eseti, rendkívüli települési támogatás

(1) A Képviselő-testület a természetben nyújtott eseti, rendkívüli települési támogatást élelmiszer csomag formájában biztosítja.
(2) Az élelmiszer csomag tartalma: 5 kg búzaliszt, 2 liter étolaj, 250 gramm margarin, 1 kg körettészta, 500 gramm konzerv darálthús, 2 kg kristálycukor, 0,5 liter teaízesítő, 40 gramm filteres feketetea, 1 kg konyhasó, 100 gramm ételízesítő, 500 gramm étkezési sertészsír.

9. Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

17. § (1) Az Önkormányzat a szociálisan rászoruló személyek részére biztosítja a személyes gondoskodást nyújtó, következő alapellátási formákat:

a) étkeztetés,

b) házi segítségnyújtás,

c) nappali ellátás,

d) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás.

(2) Az Önkormányzat az étkeztetést és a nappali ellátást a Ramocsaházai Református Egyház fenntartásában álló Nyírségi Napfény Idősek Otthona Intézményen keresztül látja el.

(3) Az Önkormányzat a házi segítségnyújtás és jelzőrendszeres házi segítségnyújtás ellátásokat a Mikrotérségi Szociális Intézményfenntartó Társulás által fenntartott Nyírségi Napfény Összevont Intézményen keresztül látja el.

(4) Az ellátott az (1) bekezdés a)-d) pontjaiban meghatározott szolgáltatásért térítési díjat köteles fizetni, melynek összegét

a) az (1) bekezdés a) és c) pontja esetében a fenntartó Egyház,

b) az (1) bekezdés b) és d) pontja esetében a fenntartó társulás székhelye szerinti önkormányzat Képviselő-testülete fogadja el.

18. §

Szociális étkeztetés

(1) Étkeztetés alapszolgáltatásra jogosult az a szociálisan rászorult kérelmező
a) kora alapján, ha betöltötte 62. életévét vagy
b) ha egészségi állapota miatt akadályozott a háztartási teendők ellátásában vagy
c) ha fogyatékossága, pszichiátriai betegsége fennáll vagy
d) ha a háziorvos igazolása szerint szenvedélybetegsége fennáll.

19. §

Házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

(1) A házi segítségnyújtás azok részére biztosítható, akik otthonukban önellátásra saját erőből nem képesek.
(2) A házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás térítési díjait jelen rendelet 2. melléklete tartalmazza.

10. Gyermekétkeztetéshez nyújtott étkezési térítési díj kedvezmény

20. § (1) Nyírkércs Község Önkormányzata a gyermekétkeztetést a Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatalon keresztül látja el.

(2) Nyírkércs Község Önkormányzata figyelemmel a településen élő családok és egyedül élő polgárainak életkörülményeire, a magasabb jogszabályokban meghatározott normatív kedvezményben nem részesülőknek önkormányzat által átvállalt térítési díj kedvezményt állapít meg.

(3) Az (1) bekezdés szerinti, önkormányzat által átvállalt térítési díj kedvezmény azon gyermekek részére, akik a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21/B. §-ában meghatározott normatív kedvezményben nem részesülnek és a Ramocsaháza—Nyírkércs-Nyíribrony Községi Óvoda Nyírkércsi telephelyén (4537 Nyírkércs, Fő utca 83.) óvodai nevelésben vagy a Nyárády Mihály Általános Iskola Petőfi Sándor Tagintézményében (4537 Nyírkércs, Fő utca 83.) alapfokú oktatásban vesznek részt, a teljes térítési díj 50 %-a.

(4) A (2) és (3) bekezdés szerinti önkormányzati kedvezményben a település közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező gyermekek részesülhetnek.

(5) Az önkormányzat e rendeletében meghatározott kedvezményeit más jogszabályban meghatározott kedvezménnyel összevonni nem lehet.

(6) A gyermekétkeztetés normáit, térítési díjait, kedvezményeit, gyermekétkeztetéshez biztosított kedvezményes térítési díjakat, jelen rendelet 2. melléklete tartalmazza

11. Alkalmazotti és vendég étkeztetés

21. § (1) Nyírkércs Község Önkormányzata a Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal által működtetett Ramocsaházai KÖH Ramocsaháza Községi Konyhája telephelyen található konyha által biztosítja az étkeztetést.

(2) Az alkalmazotti és vendég étkeztetés normáit és térítési díjait jelen rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(3) Nyírkércs Község Önkormányzata

a) a Ramocsaháza-Nyírkércs-Nyíribrony Községi Óvoda Nyírkércsi telephelyén (4537 Nyírkércs, Fő utca 83.),

b) a Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal,

c) a Nyírségi Napfény Összevont Intézmény,

d) Nyírkércs Község Önkormányzata

alapfeladatok ellátásában dolgozók részére munkanapokon egy adag kedvezményes térítési díjú ebédet biztosít.

(4) Nem veheti igénybe konyha szolgáltatását az igénylő, akinek 30 napon túli lejárt térítési díj tartozása van.

12. Hatályba léptető, vegyes és záró rendelkezések

22. § (1) Jelen rendelet 2020. március 01. napján lép hatályba, és a hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a települési támogatásokról és gyermekétkeztetési térítési díjakról szóló 2/2015. (III.16.) önkormányzati rendelet.