Komló Város Önkormányzata Képviselő-testületének 30/2020. (XI. 4.) önkormányzati rendelete

Komló Város Önkormányzat Képviselő-testületének szervezetét és működését érintő veszélyhelyzeti szabályozásról

Hatályos: 2020. 11. 18- 2021. 02. 07

KOMLÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

30/2020. (XI.4.)

önkormányzati rendelete


Komló Város Önkormányzat Képviselő-testületének szervezetét és működését érintő veszélyhelyzeti szabályozásról


(A 37/2020. (XI.17.) sz. önkormányzati rendelettel egységes szerkezetbe foglalt szöveg)



Komló Város Polgármestere az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjaiban biztosított feladatkörében, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében, a 478/2020. (XI. 3.) Korm. rendelet, az Alaptörvény 54. cikk (4) bekezdése, valamint a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) és 86. § (3) bekezdései alapján a következőket rendeli el:



I. Általános rendelkezések


  1. §


Magyarország Kormánya által a 478/2020. (XI. 3.) Korm. rendelettel kihirdetett veszélyhelyzet ideje alatt, Komló Város Önkormányzat Képviselő-testületének (a továbbiakban: képviselő-testület) a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2019. (XII. 5.) önkormányzati rendeletét (a továbbiakban: SZMSZ rendelet) és az önkormányzati döntéshozatalhoz kapcsolódó minden egyéb önkormányzati rendeletet és szabályozást az e rendeletben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.


II. Képviselő-testület által átruházott hatáskörök

alkalmazhatóságának felfüggesztése


  1. §


  1. A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény (a továbbiakban: Kat.) 46. § (4) bekezdése alapján veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatásköreit a polgármester gyakorolja. Ennek keretében nem foglalhat állást önkormányzati intézmény átszervezéséről, megszüntetéséről, ellátási, szolgáltatási körzeteiről, ha a szolgáltatás a települést is érinti.


  1. Az (1) bekezdéssel összhangban a polgármester a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (4) bekezdése alapján az SZMSZ rendeletben a képviselő-testület szerveire átruházott hatáskörök mindegyikének alkalmazhatóságát felfüggeszti a veszélyhelyzet idejére.



  1. Veszélyhelyzet idején a polgármester - képviselő-testületi hatáskörben eljárva - határozat és rendelet (a továbbiakban együtt: döntés) formájában hozhat döntést.


  1. Veszélyhelyzet idején a polgármester – bizottsági hatáskörben eljárva - határozat formájában hozhat döntést.



III. Döntéshozatali eljárás


  1. §


Veszélyhelyzet idején az SZMSZ rendeletben meghatározott döntéshozatali eljárásra vonatkozó szabályokat az e rendeletben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.



1. Döntések előkészítése


  1. §


  1. Képviselő-testületi hatáskörben eljárva hozott polgármesteri döntés fő szabályként írásbeli előterjesztés alapján hozható, mely tartalmazza az ügy részletes leírását, a döntés indokolását, valamint a határozati javaslatot.


  1. Amennyiben a határozati javaslat a döntés meghozatalához szükséges minden lényeges információt tartalmaz, úgy a döntéshozatalra írásbeli határozati javaslat alapján is sor kerülhet.


  1. Veszélyhelyzet idején előterjesztés és határozati javaslat (a továbbiakban együtt: előterjesztés) a polgármester nevében készül.


  1.  Az előterjesztés tárgyára a polgármesternek javaslatot tehet:
  1. az alpolgármester,
  2. a jegyző
  3. a képviselő,
  4. a bizottság,
  5. a településrészi önkormányzat, vagy
  6. az önkormányzat társulása.


  1. Veszélyhelyzet idején az előterjesztés előkészítéséért, az abban foglaltak megalapozottságáért, az előkészítés során az érdekelt személyekkel és szervekkel való egyeztetésért a polgármester és a jegyző felelős.


  1. A Komlói Közös Önkormányzati Hivatal polgármester által – a jegyzővel egyeztetve - kijelölt köztisztviselője (a továbbiakban: ügyintéző) feletteseivel, valamint a polgármesterrel és a jegyzővel egyeztetve elkészíti az adott ügyben indokolt döntés meghozatalához szükséges előterjesztést.


  1. A vírus terjedésének megakadályozása céljával, közegészségügyi okokból, a személyes érintkezések elkerülése érdekében az előterjesztés elkészítéséhez szükséges egyeztetések elsősorban telefonon és e-mailen keresztül történnek.


  1. A kész előterjesztést a jegyző és a testületi ügyintéző törvényességi szempontból ellenőrzi, valamint vizsgálja az előterjesztés e rendeletben és az SZMSZ rendeletben foglaltaknak való megfelelését.


  1. A polgármester jóváhagyását követően az előterjesztést a szükséges mellékletekkel együtt az ügyintéző véleményezés céljával e-mailben megküldi a képviselő-testületi frakciók vezetőinek, valamint az alpolgármesternek. Amennyiben az adott ügy eldöntése valamely bizottság átruházott döntési hatáskörébe tartozik, úgy a polgármester által jóváhagyott előterjesztést és annak mellékleteit az ügyintéző az adott bizottság elnökének küldi meg véleményezésre.


  1. [1]A polgármester a kiemelt személyi kérdésekben, vagy a jelentős költségvonzattal járó ügyekben történő döntés meghozatala előtt kikérheti az önkormányzati képviselők írásbeli véleményét is.


  1. [2] A (9)-(10) bekezdésekben foglalt véleményezésre – az ügy sürgősségére és a döntéshozatalra vonatkozó határidőkre tekintettel – az ügyintéző által a kísérő e-mailben meghatározott, de legalább 24 óra áll rendelkezésre. A véleményezésre rendelkezésre álló határidőt úgy kell meghatározni, hogy annak lejárata minden esetben a Komlói Közös Önkormányzati Hivatal hivatali idején belüli időpontra essen. Amennyiben a véleményezésre jogosult személyek határidőben nem jeleznek vissza az előterjesztéssel kapcsolatban, úgy az előterjesztés támogatottnak tekintendő
  2. [3]A véleményezésre jogosult személyek beérkezett véleményét az ügyintéző tájékoztatás céljából megküldi a polgármesternek.



2. Döntéshozatal


  1. §


  1. A beérkezett vélemények ismeretében a polgármester módosítja vagy változatlanul tartalommal jóváhagyja az előterjesztésben foglaltakat.


  1. Az előterjesztést készítő ügyintéző a polgármester által aláírt végleges előterjesztést pdf. formátumban, elektronikus úton az aláírást követően haladéktalanul megküldi a testületi ügyintézőnek.


  1. A polgármester utasításának megfelelő végleges, számozással ellátott döntést a testületi ügyintéző készíti elő.


  1. Veszélyhelyzet idején képviselő-testületi hatáskörben eljárva a tényleges döntéshozatal a döntés aláírásával történik az alábbiak szerint:
  1. a határozat formájában hozott döntés meghozatalához a polgármester aláírása szükséges,
  2. az önkormányzati rendelet formájában hozott döntés meghozatalához a polgármester és a jegyző együttes aláírása szükséges.


  1. A veszélyhelyzet idején meghozott döntések számozását az alábbiak szerint szükséges elvégezni:
  1. a képviselő-testületi hatáskörben eljárva hozott önkormányi rendeletek számozása folytatólagos,
  2. a képviselő-testületi hatáskörben eljárva hozott határozatok számozása a képviselő-testület veszélyhelyzetet megelőzően hozott határozataival folytatólagos.


  1. A veszélyhelyzetben meghozott döntéseknek tartalmazniuk kell a veszélyhelyzeti szabályokat azok pontos megjelölésével, valamint azt, hogy a döntésre a képviselő-testület feladat- és hatáskörében eljárva került sor.


  1. A veszélyhelyzet ideje alatt szükséges döntéseket két példányban kell aláírni, melyből egy példány az ügyintéző ügyiratába kerül és egy példány a Titkársági irodát illeti.


  1. A Titkársági iroda a veszélyhelyzetben meghozott polgármesteri döntésekről külön nyilvántartást vezet.



3. Döntésekkel kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátása

és a döntések végrehajtása


  1. §


  1. Az aláírt döntést szkennelve e-mailben – a döntéshozatalt követően haladéktalanul – meg kell küldeni a testületi ügyintézőnek.


  1. A Titkársági iroda a képviselő-testületi hatáskörben hozott polgármesteri döntést, a meghozataltól számított 3 napon belül
  1. tájékoztatás céljával megküldi a képviselők részére e-mailben,
  2. megküldi a helyi önkormányzatok törvényességi felügyeletét ellátó szerv részére,
  3. közzéteszi a városi honlapon,
  4. a határozatokat elhelyezi az Y:/Hatarozatok/”aktuális év” mappában,
  5. a rendeleteket elhelyezi az Y:/Rendeletek/”aktuális év” mappában,
  6. a rendeleteket közzéteszi a Nemzeti Jogszabálytárban.


  1. Az ügyintéző a képviselő-testületi hatáskörben hozott polgármesteri döntést, a meghozataltól számított 3 napon belül kísérőlevéllel megküldi az ügyben érintett szervezeteknek és magánszemélyeknek.


  1. §


  1. A képviselő-testületi döntéseket a határozatban felelősként megjelölt személy – a polgármester irányítása mellett – köteles végrehajtani.


  1. Az ügyintéző – a jegyző és az irodavezető irányítása és ellenőrzése mellett – közreműködik a döntés végrehajtásában és a végrehajtás ellenőrzésében.



IV. Záró rendelkezések


  1. §


  1. Ez a rendelet a 2020. november 4-én, 15 óra 50 perckor lép hatályba.


  1. Ez a rendelet hatályát veszti a Magyarország Kormánya által a 478/2020. (XI. 3.) Korm. rendelettel kihirdetett veszélyhelyzet megszűnését követő napon.



Komló, 2020. november 4.






  dr. Vaskó Ernő                                                           Polics József

címzetes főjegyző                                                        polgármester


[1]

Kiegészítette Komló Város Önkormányzat Képviselő-testületének 37/2020. (XI.17.) sz. rendeletének 1. §-a. Hatályos 2020. november 18. napjától.

[2]

Módosította Komló Város Önkormányzat Képviselő-testületének 37/2020. (XI.17.) sz. rendeletének 2. §-a. Hatályos 2020. november 18. napjától.

[3]

Módosította Komló Város Önkormányzat Képviselő-testületének 37/2020. (XI.17.) sz. rendeletének 3. §-a. Hatályos 2020. november 18. napjától.