Tápiógyörgye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XII. 18.) önkormányzati rendelete
Tápiógyörgye Község Önkormányzata 2024. évi átmeneti gazdálkodásáról
Hatályos: 2024. 01. 01Tápiógyörgye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XII. 18.) önkormányzati rendelete
Tápiógyörgye Község Önkormányzata 2024. évi átmeneti gazdálkodásáról
Tápiógyörgye Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában megfogalmazott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdésének l) pontjában meghatározott feladatkörében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva a következőket rendeli el:
Bevételek és kiadások teljesítése
1. § (1) Tápiógyörgye Község Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) felhatalmazza a Polgármestert, hogy 2024. január 1-től a 2024. évi költségvetési rendelet hatályba lépéséig terjedő időszakban (a továbbiakban: átmeneti időszakban) az Önkormányzat bevételeit folytatólagosan beszedje.
(2) A Polgármester az (1) bekezdésben meghatározott időtartamban köteles feltárni az eseti bevételi lehetőségeket is és gondoskodni azok beszedéséről.
2. § (1) A Polgármester – a (2) bekezdésben foglalt eltéréssel – a havi, rendszeres járandóságok (munkabér, illetmény, költségtérítés, tiszteletdíj) utalására a tárgyhónapot követő 5. naptári napon köteles intézkedni, amennyiben ez a nap nem munkanap, akkor az ezt követő első munkanap a járandóság folyósításának a napja.
(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy az átmeneti időszakban az esetleges likviditási gondok megoldása érdekében az Önkormányzatnak az érvényben lévő bankszámlaszerződés alapján, a költségvetési elszámolási számlához kapcsolódó likvid hitelt igénybe vegye.
3. § (1) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy az 1. § (1) bekezdésében megjelölt átmeneti időszakban az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek működési kiadásaihoz szükséges fedezetet – a (2)-(4) bekezdésekben foglalt eltérésekkel, valamint a központi nettó finanszírozás és a vonatkozó felsőbb szintű jogszabályok változásának figyelembevételével – az Önkormányzat 2023. évi költségvetéséről szóló 1/2023. (I.30.) rendeletében meghatározott önkormányzati támogatás összegén belül, időarányosan, a takarékos gazdálkodásra való tekintettel teljesítse.
(2) Az (1) bekezdés szerinti időarányos támogatáson belül, a dologi kiadások tekintetében - a (3) és (4) bekezdésben meghatározottak kivételével - maximálisan az időarányos támogatási összeg 85 %-a teljesíthető.
(3) Az e rendelettel meghatározott átmeneti gazdálkodási időszakban a Polgármester köteles gondoskodni az Önkormányzat folyamatban lévő beruházásainak, felújításainak, valamint kiemelt jelentőségű feladatainak pénzügyi teljesítéséről, és a teljesítéshez szükséges fedezet biztosításáról.
(4) Az (1) és (2) bekezdésekben meghatározott korlátozás nem terjed ki, a költségvetési szervek élelmezéssel, illetve közüzemi szolgáltatással kapcsolatos kiadásaira, a közfoglalkoztatással, valamint a hó-, és síkosságmentesítéssel kapcsolatos teendők ellátásával összefüggő kiadásokra. Ezen feladatok költségét - a rendelkezésre álló bevétel függvényében - a Polgármester köteles biztosítani.
Beszámolási kötelezettség
4. § Az átmeneti gazdálkodási időszak alatt beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az Önkormányzat 2024. évi költségvetési rendeletébe eredeti előirányzatként be kell építeni, és a teljesítési adatokról a 2024. I. féléves beszámoló keretén belül kell beszámolni.
Záró rendelkezések
5. § Ez a rendelet 2024. január 1-jén lép hatályba, és az Önkormányzat 2024. évi költségvetéséről szóló rendelete hatályba lépésekor hatályát veszti.