Letkés Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2016 (VI.22.) önkormányzati rendelete

a települési hulladék gyűjtésére és elszállítására vonatkozó szervezett közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 10/2014. (XII. 31.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2016. 06. 22- 2016. 12. 31

Letkés Község Önkormányzata Képviselő-testületének

4/2016. ( VI.22. ) önkormányzati rendelete


a  települési hulladék gyűjtésére és elszállítására vonatkozó szervezett közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 10/2014. (XII. 31.) önkormányzati rendelete módosításáról



Letkés Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikkének (2) bekezdésében és a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. § (1) bekezdésében és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a települési hulladék gyűjtésére és elszállítására vonatkozó szervezett közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 10/2014. (XII. 31.) önkormányzati rendeletének (továbbiakban: Rendelet) módosításáról a következőket rendeli el:


1. §. (1) A Rendelet 1. § címe helyébe „Az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladat tartalma” szöveg lép. 


(2) A Rendelet 1. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„(1) Letkés Község Önkormányzata a település közigazgatási területén az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatot az 1. mellékletben meghatározott gazdálkodó szervezet – közszolgáltató – útján biztosítja.”


(3) ) A Rendelet 2. § (5) és (6) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„(5) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásba újonnan bekapcsolódó ingatlanhasználó a Koordináló szervnek köteles bejelenteni, hogy a közszolgáltatás igénybevételére kötelezetté vált.”

„(6) Az ingatlanhasználó személyében bekövetkező változás esetén az ingatlan korábbi használója, valamint az új használó 15 napon belül köteles e tényt a Koordináló szervnek írásban bejelenteni.”


(4) A Rendelet 6. § szövegében az „ingatlantulajdonos” szöveg helyébe az „ingatlanhasználó” szöveg lép.


(5) A Rendelet 8. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:


7. Díjfizetés

8. §


(1) Az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladat ellátásához kapcsolódó hulladékgazdálkodási közszolgáltató igénybevételéért az ingatlanhasználó a Koordináló szerv részére közvetlenül vagy a Koordináló szerv által megbízott díjbeszedő útján közszolgáltatási díjat köteles fizetni.

(2) Az ingatlanhasználó változása esetén a közszolgáltatás díját az ingatlanhasználó váltás bejelentése hónapjának utolsó napjáig a régi, azután pedig az új ingatlanhasználó köteles fizetni.

(3) A fizetendő közszolgáltatási díjat a Koordináló szerv vagy az általa megbízott díjszedő által összeállított számla kézhezvételét követően, a számlában feltüntetett fizetési határidőig kell kiegyenlíteni. A számla átadása történhet megbízott útján, személyesen, vagy postai úton.

(4) Ha az ingatlanhasználó az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladat ellátásához kapcsolódó hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételéért jogszerűen megállapított és kiszámlázott díjat nem fizette meg, és díjhátraléka keletkezik, akkor a Koordináló szerv a 30 napon belül küldött fizetési felszólításért jogosult az adminisztrációs díjat kiszámlázni ingatlanhasználó részére. Amennyiben a számla kiegyenlítésére a felszólítás dátumát követően került sor, a befizetett összeg először az adminisztrációs díjjal szemben kerül elszámolásra, a fennmaradó összeggel a közszolgáltatási díjhátralékot csökkenti a Koordináló szerv.

(5) Nem tagadhatja meg a közszolgáltatási díj megfizetését az az ingatlanhasználó, aki a hulladékkal kapcsolatos kötelezettségeit nem teljesíti, ha a Koordináló szerv az ingatlanhasználó számára a közszolgáltatást felajánlotta, vagy rendelkezésre állását igazolja.

(6) A közszolgáltatásért fizetendő díj a Koordináló szervet illeti meg.”


(6) A Rendelet 9. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„ A Koordináló szerv a jelen rendeletben és egyéb jogszabályokban foglalt feladatkörének gyakorlásához szükséges valamennyi adatot és információt írásban igényelheti az önkormányzattól, amely az adatszolgáltatásra vonatkozó kérelemnek a jogszabályban előírt határidőn belül köteles eleget tenni.”


2. § (1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatálya, és hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

(2) E rendelet alkalmazásában Koordináló szerv: Nemzeti Hulladék Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt.

    

Letkés, 2016. június 21.


                                                  Kovács István                     Bahil Emilné dr.

                                               polgármester                         jegyző


Kihirdetési záradék:


A rendelet 2016. június 22. napján kihirdetésre került.


                                                                                                   Hegedűs Ferencné

                                                                                                         aljegyző



Mellékletek