Zebegény Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019. (XII. 5.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 01. 28- 2023. 01. 28

Zebegény Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019. (XII. 5.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.01.28.

Zebegény Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2019.(XII.5.) önkormányzati rendeletét az alábbiak szerint módosítja.

1. § A ZEBEGÉNY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 9/2019.(XII.5.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETEI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 9/2019 (XII.5.) önkormányzati rendelet a következő 13/A. §-sal egészül ki:

„13/A. § (1) A rendes képviselő-testületi ülés kezdetének időpontja hétköznapokon legkorábban 18 óra 30 perc. A rendes testületi ülést 14 nappal korábban megküldött meghívóval, a tárgyalandó napirendi pontokat írásos előterjesztéssel kell a képviselőknek eljuttatni.

(2) Rendkívüli képviselő-testületi ülést indokolt esetben a következő napra is össze lehet hívni, az ülés időpontjáról a testület tagjaival előzetesen egyeztetett, a képviselők többsége által elfogadott időpontra is össze lehet hívni. A képviselőkkel történt előzetes egyeztetés és megállapodás hiányában a rendkívüli testületi ülést következő nap 18 óra 30 perc, vagy azt követő időpontra lehet összehívni. Nem tekinthető rendkívülinek az a körülmény, amelyről a polgármester több mint 8 nappal korábban már tudomást szerzett.

(3) Ha két egymást követő rendkívüli képviselő-testületi ülést nem sikerül megtartani, mert a testület nem határozatképes, akkor a polgármester az alábbi témákban döntést hozhat a testület nélkül:

a) Havária esetén minden olyan ügyben, mely a kialakult helyzetben a további károk bekövetkezésének kockázatát csökkentik, vagy megakadályozzák. Mindezt az azonnaliság fogalmi keretein belül. A keletkezett károk helyreállítására a jogosultság semmilyen formában nem terjed ki.

b) Havária esetén a Polgármester azonnali kötelessége a lakosság tájékoztatása a lehető legszélesebb körben, valamint kapcsolatfelvétel az érintettekkel, a lakossági szolgáltatókkal, a hatóságokkal, szükség esetén más szervekkel.

(4) A képviselő-testület bizottságai indokolt esetben a napirendi pontok minél szélesebb körben történő tárgyalásának céljából a bizottsági ülést az iskola étkezőjébe, vagy a könyvtár galériájába is összehívhatják, tekintettel arra, hogy ezek a helyiségek az Önkormányzat tulajdonában állnak. Abban az esetben, ha a tárgyalandó téma indokolttá teszi az említett helyszíneken történő üléseket, a bizottsági ülést 14 nappal korábban össze kell hívni, a meghívót az önkormányzat honlapján is közzé kell tenni, feltételezve a nagyfokú lakossági érdeklődést.”

2. § Ez a rendelet 2023. január 28-án lép hatályba.