Nagybajom Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (II. 14.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről

Hatályos: 2022. 02. 15- 2023. 05. 30

Nagybajom Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (II. 14.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről

2022.02.15.

Nagybajom Város Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. §. (2) bekezdésében foglaltak alapján a következőket rendeli el:

1. § (1) A rendelet hatálya Nagybajom Város Önkormányzatának képviselő-testületére és annak bizottságaira, a képviselő-testület hivatalára, és az önkormányzat intézményeire terjed ki, és meghatározza az önkormányzat bevételeit és kiadásait, figyelemmel a költségvetési szervek kiemelt előirányzatának megállapítására, valamint a 2022. évi gazdálkodás főbb szabályaira.

(2) E rendeletben foglaltak végrehajtását az önkormányzat képviselő-testülete, pénzügyi bizottsága, polgármestere, jegyzője a gazdálkodás szabályszerűségének ellenőrzése mellett költségvetési ellenőrzések, valamint a költségvetési szervek vezetőinek általános és eseti jellegű gazdasági beszámoltatásával ellenőrzi.

I. Fejezet

A költségvetés bevételeinek és kiadásainak fő összege, a hiány mértéke

2. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei együttes 2022. évi költségvetését:

a) 761 291 531,- tárgyévi költségvetési bevétellel,

b) 1 000 753 572,- tárgyévi költségvetési kiadással,

c) 259 901 427,- finanszírozási bevétellel,

d) 20 439 386,- finanszírozási kiadással állapítja meg.

e) 2022. évi bevételi és kiadási főösszeget 1 021 192 958 Ft-ban határozza meg. A tárgyévi működési hiány fedezeteként az előző évekről áthúzódó pénzmaradványt jelöli meg.

(2) A Képviselő-testület Nagybajom Város Önkormányzat Tárgyévi költségvetési bevételét 761 291 531 forintban, ebből:

a) Működési költségvetési bevétel 756 691 847 forint,

b) Felhalmozási költségvetési bevétel 3 599 684,

c) Támogatási kölcsön visszatérülés 1 000 000 forint állapítja meg.

(3) A Képviselő-testület Nagybajom Város Önkormányzat Tárgyévi költségvetési kiadásait 1 000 753 572 forintban, ebből:

a) Működési költségvetési kiadásai 966 153 888 forint

aa) Személyi jellegű kiadások 295 931 991 forint

ab) Munkaadót terhelő járulékok 39 010 318 forint

ac) Dologi kiadások 261 618 777 forint

ad) Ellátottak pénzbeli juttatásai 261.618.777 forint

ae) Egyéb működésre átadott pénzeszközök (egyéb speciális támogatások) 157 378 71 forint: ebből ellátottak juttatásai 0 forint, lakástámogatás összege 0 forint

af) Lekötött tartalékok 212 214 092 forint

b) Felhalmozási költségvetési kiadásait 34 599 684 forint

ba) Intézményi beruházások előirányzatát 6 599 684 forint

bb) Felújítások előirányzatát 28 000 000 forint, melyből az intézményi felújítás 5 000 000 forint

c) Finanszírozási célú kiadásait (Megelőlegezés visszafizetése) 20 439 386 forint állapítja meg.

(4) A Képviselő-testület Nagybajom Város Önkormányzat költségvetési hiányát:

a) működési költségvetési hiányát 208 462 041 forintban

b) felhalmozási költségvetési hiányát 31 000 000 forintban

c) finanszírozási célú kiadások hiányát 20 439 386 forintban határozza meg.

(5) A Képviselő-testület Nagybajom Város Önkormányzat költségvetési hiányaként:

a) Előző év(ek) felhasználható maradványát 259 901 427 Ft-ban,

aa) Az a. pontból a működési hiány finanszírozását szolgáló (tervezett) maradványát: 208 462 041 Ft-ban

ab) Az a. pontból a felhalmozási hiány finanszírozását szolgáló (tervezett) maradványát: 31 000 000 Ft-ban

b) A működőképesség megőrzését szolgáló kiegészítő támogatás összegét 99 115 357 Ft tartja indokoltnak pályázat útján kérelmezni Nagybajom Város Önkormányzat Képviselő-testülete.

c) Finanszírozási célú műveletek bevételét 259 901 427 Ft-ban

ca) A c. pontból a működést szolgáló finanszírozási célú műveletek bevételét: 208 462 041 Ft-ban,

cb) A c. pontból a felhalmozást szolgáló finanszírozási célú műveletek bevételét: 31 000 000 Ft-ban,

d) Finanszírozási célú műveletek kiadását 20 439 386. Ft- ban,

da) A d. pontból –a működés finanszírozását szolgáló műveletek kiadását 20 439 386 Ft-ban,

db) A d. pontból a felhalmozás finanszírozását szolgáló műveletek kiadását 0 E Ft-ban állapítja meg.

Az önkormányzat bevételei és kiadásai

3. § (1) Nagybajom Város Önkormányzat költségvetési mérlegét, összesített költségvetési bevételeit e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(2) Nagybajom Város Önkormányzat költségvetési mérlegét, összesített költségvetési bevételeit kötelező feladatokra e rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(3) Nagybajom Város Önkormányzat költségvetési mérlegét, összesített költségvetési bevételeit önként vállalt feladatokra e rendelet 3. melléklete tartalmazza.

(4) Nagybajom Város Önkormányzat működési költségvetési mérlegét, 2022. évre összesített bevételeit és kiadásait e rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(5) Nagybajom Város Önkormányzat felhalmozási költségvetési mérlegét, 2022. évre összesített bevételeit és kiadásait e rendelet 5. melléklete tartalmazza.

(6) Azokat a fejlesztési célokat, amelyek megvalósításához Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (továbbiakban: Stabilitási tv.) 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése szükséges, valamint az adósságot keletkeztető ügyletek várható együttes összegét e rendelet 6. melléklete tartalmazza.

(7) Nagybajom Város Önkormányzata saját bevételeinek részletezése az adóságot keletkeztető ügyletekből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához e rendelet 7. melléklete tartalmazza.

(8) Nagybajom Város Önkormányzat Címrendjének bemutatását e rendelet 8. melléklete tartalmazza.

(9) Nagybajom Város Önkormányzat tételes kimutatásait a 2022. évre tervezett beruházásokról e rendelet 9. melléklete tartalmazza.

(10) Nagybajom Város Önkormányzat tételes kimutatásait a 2022. évre tervezett felújításokról e rendelet 10. melléklete tartalmazza.

(11) Nagybajom Város Önkormányzatnál 2022. évre vonatkozó EU-s pályázatok tételes kimutatását e rendelet 11. melléklete tartalmazza.

(12) Nagybajom Város Önkormányzat költségvetését e rendelet 12. melléklete tartalmazza.

(13) Nagybajomi Közös Önkormányzati Hivatal költségvetését e rendelet 13. melléklete tartalmazza.

(14) Nagybajomi Mesevár Óvoda és Bölcsőde költségvetését e rendelet 14. melléklete tartalmazza.

(15) Nagybajomi Kulturális Intézmény költségvetését e rendelet 15. melléklete tartalmazza.

(16) Nagybajom Város Önkormányzat tájékoztató adatai 2020-2022 évre vonatkozó összesített adatai a bevételek és kiadásokról e rendelet 16. melléklete tartalmazza.

(17) Nagybajom Város Önkormányzat működési és felhalmozási kiadásainak hiányára szolgáló maradványérték levezetését a 2021-es és 2022-es évre e rendelet 17. melléklete tartalmazza.

(18) Nagybajom Város Önkormányzat kiadásainak kormányzati funkciók szerinti kimutatását e rendelet 18. melléklete tartalmazza.

(19) Nagybajom Város Önkormányzat 2022. évre vonatkozó ütemterve az előirányzatok felhasználásról e rendelet 19. melléklete tartalmazza.

(20) 2022. évi általános működés és ágazati feladatok támogatásának alakulását jogcímenként e rendelet 20. melléklete tartalmazza

(21) 2021. évben céljelleggel kiutalt támogatások részletes bemutatását 21. melléklete tartalmazza.

(22) Nagybajom Város Önkormányzat 2022. évi költségvetési évet követő 3 év tervezett bevételei, kiadásai e rendelet 22. melléklete tartalmazza.

(23) Nagybajom Város Önkormányzat 2022. évre áthúzódó közfoglalkoztatási programok létszám szerintit kimutatása e rendelet 23. melléklete tartalmazza.

(24) Nagybajom Város Önkormányzatnál engedélyezett foglalkoztatottak létszám adatait e rendelet 24. melléklete tartalmazza.

A bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtéséhez szükséges intézkedések, a hitelműveletekkel kapcsolatos hatáskörök

4. § A képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtése érdekében átmeneti hitel felvételét tervezi.

A bevételi többlet kezelése

5. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 5.000.000.- Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.

Általános és céltartalék

6. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat céltartalékát 0 Ft összegben állapítja meg.

(2) A képviselő-testület az önkormányzat általános tartalékát 212 214 092- Ft összegben állapítja meg.

(3) Az általános tartalék felhasználásáról a képviselő-testület az erre vonatkozó igény felmerülésekor egyedi határozatban dönt.

Több éves kihatással járó feladatok

7. § A képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatokat 2022. évre nem tervez.

Előirányzat-felhasználási ütemterv

8. § A 2022. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 4. számú tájékoztató tábla tartalmazza.

Közvetett támogatások

9. § Az önkormányzat közvetett támogatásokat nem folyósít.

II. Fejezet

A 2022. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

Általános végrehajtási szabályok

10. § A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.

11. § (1) A helyi önkormányzat, a költségvetését, valamint az irányítása alá tartozó költségvetési szervek előirányzatait a rendeletének módosításával megváltoztathatja.

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben átruházott hatáskörökön túl a jóváhagyott kiadásai előirányzatok közötti és a céltartalék terhére történő átcsoportosítás jogát- ide nem értve a (5) bekezdésben foglaltakat – nem ruházza át.

(3) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a későbbi években - a Képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb többletkiadással nem járhatnak.

(4) A Nagybajom Város Önkormányzat 6 000 000 Ft támogatást, illetve pénzeszköz átadást biztosít a Nagybajomi Atlétikai Club működtetésének biztosítására. A diáksport tömegsport szakfeladaton tervezett kiadás teljes összegéből 1 000 000 Ft a Nagybajomi Röplabda Club támogatására szolgál. 2.000.000 forint összegben egyéb civil szervezetek támogatását teszi lehetővé a nonprofit szervezetek jogszabályban meghatározott módján.

(5) Az Önkormányzat költségvetésében tervezett szociális kiadások felhasználására és átcsoportosítására a Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága jogosult.

(6) A készpénzben történő egyszeri kifizetés maximális összege 250 000 Ft-nál több nem lehet, az ellátottak szociálpolitikai juttatásainak kifizetése napjainak kivételével.

(7) Ha a képviselőtestületi tagok tiszteletdíjáról és egyéb juttatásairól rendelet van, a testületi, illetve a bizottsági tag a költségvetési éven belül az őt megillető tiszteletdíjáról lemondhat, vagy kezdeményezheti a tiszteletdíjával megegyező mértékű pénzeszköz dologi kiadásba, vagy pénzeszközátadásba történő átcsoportosítását, annak a felhasználására történő javaslattétellel együtt. Az átcsoportosítás végrehajtására a képviselőtestület a polgármestert hatalmazza fel. A változást a képviselőtestület határozattal, ezt követően jelen rendelet módosításával hagyja jóvá.

(8) A polgármester pótköltségvetési rendelettervezetet terjeszt a képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek a helyi önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.

(9) A Képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzati gazdálkodás folyamatosságának biztosítása érdekében két testületi ülés közötti időszakban 500.000.-Ft-ig kötelezettséget vállaljon az általános tartalék terhére a költségvetésben nem szereplő feladatok végrehajtására.

(10) A polgármester ezekről a kötelezettségvállalásokról a Képviselőtestületet a soron következő testületi ülésen köteles tájékoztatni.

12. § (1) Az önkormányzati intézményvezetők az intézményt megillető követelésről nem mondhatnak le, önkormányzatot illető követelésről kizárólag a képviselőtestület mondhat le, kivéve Nagybajom Város Képviselő-testülete 6/2018. ( IX. 25.) önkormányzati rendeletének 2 . § ( 1) bek. a.) b.) pontja alapján behajthatatlan követelésről történő lemondás eseteit.

(2) Az önkormányzati vagyon ingyenes, vagy kedvezményes átengedése az önkormányzat vagyonáról szóló rendelet szerint lehetséges. Versenytárgyalást önkormányzati vagyon értékesítésére, használat biztosítására, hasznosítási jog átengedésére a vagyonrendeletben foglaltak szerint kell alkalmazni.

13. § (1) A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a költségvetési szerv vezetője a felelős.

(2) A költségvetési szerv éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, illetve kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.

(3) A költségvetési szervnél tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be – nem teljesíthetők.

(4) A költségvetési szervek számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.

(5) A költségvetési szervek kizárólag a képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.

(6) Az önkormányzat költségvetési szervei éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a képviselő-testület jóváhagyásával vállalhatnak.

14. § (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv maradványát a képviselő-testület hagyja jóvá.

15. § (1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő Nagybajomi Közös Önkormányzati hivatal.

(2) A helyi nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve - a helyi nemzetiségi önkormányzattal történő megállapodás alapján - a költségvetési szervként működő Nagybajomi Közös Önkormányzati Hivatal.

16. § (1) Ha a helyi önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(2) A képviselő-testület a (1) bekezdés alapján - az első negyedév kivételével – negyedévenként, döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

A költségvetési szerv előirányzat-módosításának szabályai

17. § (1) A helyi önkormányzat költségvetési rendeletében megjelenő bevételek és kiadások módosításáról, a kiadási és bevételi előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2)-(5) bekezdésekben foglalt kivétellel a képviselő-testület dönt.

(2) A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat saját hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre a (3) – (5) bekezdésben foglalt szabályok betartása mellett.

(3) Az átcsoportosítás nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére kivéve az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 36. §. (2) bekezdésében foglalt eseteket.

(4) Az önállóan működő költségvetési szervek esetében az előirányzatok módosítására csak a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetőjével történő előzetes egyeztetés alapján, annak egyetértésével kerülhet sor.

(5) A költségvetési szervek a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításokat, valamint a többletbevételek felhasználáshoz kapcsolódó módosításokat kötelesek az irányító szervnek beterjeszteni, melyről a polgármester a képviselő-testületet 30 napon belül tájékoztatja. Az önállóan működő költségvetési szervek e kötelezettségüknek a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv adatszolgáltatása útján tesznek eleget.

Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások

19. § (1) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám-keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.

(2) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.

(3) A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.

(4) A Nagybajom Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közös önkormányzati hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapját a 2020. évi XC. törvény 61. § (6) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján 2022. január 1-től 50.000.- Ft-ban határozza meg illetve a 2020. évi XC. tv. 61. § (4) bekezdése alapján került tervezésre a köztisztviselők juttatása.

(5) A Kttv. 234. § (3) bekezdés c) pontja alapján Nagybajom Város képviselő-testülete önkormányzati rendeletében egységesen valamennyi felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselőnek a tárgyévre vonatkozóan – azaz 2022. évre – illetménykiegészítést állapít meg, amelynek mértéke a köztisztviselő alapilletményének 20 %-a. Ezen § (4) bekezdése alapján a képviselő testület önkormányzati rendeletben egységesen valamennyi középfokú iskolai végzettségű köztisztviselőnek a tárgyévre vonatkozóan – azaz 2021. évre – illetménykiegészítést állapít meg, amelynek mértéke a köztisztviselő alapilletményének 10 %-a.

Támogatási szerződés

20. § (1) A támogatások átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.

(2) A támogatási szerződésben meg kell határozni:

a) a támogatott tevékenység konkrét meghatározását,

b) a támogatás összegét,

c) a támogatás felhasználásának célját,

d) a támogatás időtartamát, felhasználásának határidejét,

e) a támogatás rendelkezésre bocsátásának módját, feltételeit, ütemezését,

f) a beszámolással, továbbá az ellenőrzéssel kapcsolatos szabályokat,

g) a jogosulatlanul igénybe vett támogatás jogkövetkezményeit, visszafizetésének rendjét,

h) a támogatással kapcsolatos iratok, valamint a támogatás felhasználását alátámasztó bizonylatok teljes körű megőrzésének határidejét,

i) a támogatott tevékenység megvalósításában közreműködők bevonásának lehetőségét, a közreműködők által megvalósítható tevékenységeket,

j) a támogatás nyújtásához szükséges adatok és az azokban bekövetkező változások támogató felé történő bejelentésének kötelezettségét,

k) a támogatási szerződéstől való elállás, felmondás okait, valamint a támogatás visszavonásának okait.

(3) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő, illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 2 évig nem ítélhető meg.

20. § Az ötmillió forintot meghaladó értékű az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. melléklet III. Gazdálkodási adatok 4. pontjában meghatározott szerződéseket közzé kell tenni a helyben szokásos módon, illetve e törvénynek megfelelően a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül.

21. § A költségvetési szerv költségvetési támogatását a képviselő-testület a költségvetési szervek pénzellátási rendje szerint biztosítja. Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a megállapodásoknak megfelelően, illetve negyedévente egyenlő részletekben kerülnek kiutalásra.

22. § A Környezetvédelmi Alap bevételeit a szennyezőforrások szennyezésének megelőző, illetve utólagos műszaki védelmére kell felhasználni.

Szolgáltatási szerződés

23. § (1) Az önkormányzat által irányított költségvetési szervekben szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételének szabályai:

(2) Az önkormányzat által felügyelt költségvetési szervnél, szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésére szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében külső személy vagy szervezet az e §-ban meghatározott feltételekkel vehető igénybe.

(3) A szolgáltatási szerződést írásban kell megkötni.

(4) A szerződéskötés feltétele, hogy

a) a költségvetési szerv az adott feladat ellátáshoz megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy

b) eseti, nem rendszeres jellegű feladat ellátása szükséges és a költségvetési szerven belül a feladat ellátásához megfelelő szakértelemmel rendelkező személy átmenetileg nem áll rendelkezésre.

(5) Jogszabályban vagy a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában meghatározott vezetői feladat ellátására szolgáltatási szerződés nem köthető.

(6) A feladat ellátásának – a fenntartóval egyeztetett - részletes feltételeit, az ellátható feladatokat a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatban határozza meg.

(7) A szerződésnek tartalmaznia kell különösen:

a) az ellátandó feladatot,

b) a díjazás mértékét,

c) a részletes utalást arra, hogy a (3) bekezdésben írt feltétel mely körülményre tekintettel áll fenn

d) a szerződés időtartamát,

e) szervezettel kötendő szerződés esetén azt, hogy a szervezet részéről személy szerint ki(k) köteles(ek) a feladat ellátására, valamint,

f) a teljesítés igazolására felhatalmazott személy megnevezését.

Önkormányzati biztos kirendelése

24. § (1) Ha a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szerv harminc napon túli elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja harminc nap alá szorítani, a képviselő-testület a költségvetési szervhez – az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. 71. § (2) és (3) bekezdésben foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.

(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.

(3) Ha a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, a biztos kirendelését indítványozhatja

a) az önkormányzat képviselő-testületének pénzügyi bizottsága,

b) a helyi önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül,

c) a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megbízott könyvvizsgáló,

d) a költségvetési szerv vezetője.

(4) Az önkormányzati biztost a jelölhető személyek, illetve szervezetek közül a képviselő-testület döntése alapján a polgármester bízza meg, és ennek tényét a helyben szokásos módon teszi közzé.

Záró és egyéb rendelkezések

25. § (1) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.

(2) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.