Vasvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2013.(XII.21.) önkormányzati rendelete

Vasvár Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2023. 12. 06

Vasvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2013.(XII.21.) önkormányzati rendeleteVasvár Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2023.12.06.

Vasvár Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében foglalt eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Vasvár Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat).

(2) Az önkormányzat székhelye: 9800 Vasvár, Alkotmány u.1.

2. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét, használatuk módját a képviselő-testület külön önkormányzati rendeletben szabályozza.

(2) Az önkormányzat díjakat, elismerő címeket adományoz, melynek részletes szabályait külön önkormányzati rendelet tartalmazza.

3. § (1) A képviselő-testület feladat- és hatásköreit magasabb szintű jogszabályok határozzák meg. Az önkormányzat által önként vállalt feladatokat az SZMSZ 1. számú melléklete tartalmazza.

(2) Az önkormányzat kormányzati funkcióit az SZMSZ 2. számú melléklete tartalmazza.

A képviselő-testület működése

Alakuló ülés

4. § A polgármester esküokmányát az esküt kivevő legfiatalabb képviselő írja alá.

5. § (1) A képviselő-testület a megalakulását követően egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Amennyiben az alpolgármester választása eredménytelen volt, a soron következő rendes ülésen a választást e rendelet 5. § (1) bekezdése szerint meg kell ismételni.

(3) Az alakuló ülésre egyebekben a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Munkaterv

6. § A képviselő-testület – a polgármester előterjesztése alapján – éves munkatervet készít, melyet a tárgyévet megelőző év december hónapjában kell előterjeszteni. A munkaterv tervezetét a polgármester irányításával a jegyző készíti elő.

7. § A munkaterv tartalmazza:

a, a gazdasági programból adódó éves feladatokat,
b, a képviselő-testületi ülések havi ütemezését, a jogszabály, illetve az SZMSZ által kötelezően előírt napirendi pontokat, ezek előadóját, az előkészítésért felelősöket, a közreműködő bizottságokat és az előterjesztések elkészítésének határidejét,
c, a közmeghallgatás tervezett ütemezését,
d, annak megjelölését, mely napirendi pontokhoz kell kérni várospolitikai, lakossági fórumok, érdekképviseleti szervezetek véleményét.

8. § A munkaterv tervezetének összeállításához a polgármester javaslatot kér:

a, a város országgyűlési képviselőjétől
b, az alpolgármestertől
c, a tanácsnokoktól
d, a városi önkormányzati képviselőktől
e, a bizottságtól
f, a jegyzőtől
g, a közszolgáltatást végző szervektől

Az előterjesztések

9. §

.

(1) A képviselő-testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban történhet.
(2) Előterjesztést tehetnek:
a, polgármester
b, alpolgármester
c, a tanácsnokok
d, a városi képviselők
e, a jegyző, valamint
f, akit a polgármester erre felkér
(3) Szóbeli előterjesztés esetén a határozati javaslatot legkésőbb a napirendi pont tárgyalásának megkezdéséig akkor is írásban kell kiosztani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor.

10. §

.

(1) Az előterjesztésben meg kell határozni
a, az előterjesztés címét, tárgyát
b, ismertetni kell a téma előzményeit, testületi megállapításokat, a hozott határozatok eredményét
c, a kérdést szabályozó jogszabályokat
d, amennyiben jogszabály kötelezővé teszi a külső szerv vagy a nemzetiségi önkormányzat jóváhagyását, egyetértését, véleményének kikérését
e, az előterjesztést megtárgyaló bizottságok megnevezését
f, mindazon tényeket, melyek a megalapozott döntés meghozatalát segítik
g, a pontosan megfogalmazott határozati javaslatot
h, a végrehajtásért felelős megnevezését és a határidőt.
(2) Az előterjesztésnek ki kell térnie a megtett javaslat költségvetési hatásaira is.

11. § (1) Az írásbeli előterjesztést a megfelelő belső egyeztetéseket követően a képviselő-testület ülésének időpontja előtt legalább 10 nappal korábban el kell készíteni, és leadni az üléseket előkészítő munkatársnak. Az előterjesztések tartalmáért, a határidők és a szükséges egyeztetések megtartásáért az előterjesztő, illetve a hivatal előkészítést végző belső szervezeti egységének a vezetője a felelős.

Külső szerv esetében az előterjesztésért a szerv vezetője, a határozati javaslat előkészítéséért pedig az előterjesztővel együtt a hivatal érintett belső szervezeti egységének a vezetője felelős.
(2) A határozati javaslatok törvényességét a képviselő-testületi ülésre történő kiküldés előtt – a külső szerv előterjesztése esetén is – a jegyző vagy az aljegyző köteles megvizsgálni.
(3) Az írásbeli előterjesztésben – amennyiben annak tartalma ezt indokolttá teszi - az előterjesztő javaslatára fel kell tüntetni, hogy az csak a döntés után hozható a sajtó, rádió, vagy a televízió útján nyilvánosságra.
(4) A 9-11. §-ban foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni abban az esetben is, ha az előterjesztést nem az Önkormányzat vagy valamely szerve készíti el.

Sürgősségi indítvány

12. § (1) A polgármester, az alpolgármester, a tanácsnok, a bizottság, a képviselő és a jegyző javaslatot tehet a képviselő-testületnek előterjesztés vagy önálló indítvány sürgős tárgyalására. A sürgősségi javaslatot indokolni kell.

A sürgősségi indítvány esetében a 10. §-ban foglalt előírásokat értelemszerűen alkalmazni kell.
(2) A sürgősségi indítványt legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző napon 09.00 óráig a polgármesternél lehet benyújtani.

A képviselő-testület összehívása

13. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 10 ülést tart.

(2) A képviselő-testület minden hónap utolsó csütörtöki napján tartja rendes ülését. A képviselő-testület július és augusztus hónapban nem ülésezik. A polgármester a rendes ülés időpontjától eltérően is összehívhatja a képviselő-testület ülését.

(3) A képviselő-testület minden év februárjában az önkormányzat költségvetését elfogadó ülésén közmeghallgatást tart.

(4) Indokolt esetben a polgármester a rendes ülést a (2) bekezdésben meghatározott időponttól eltérően is összehívhatja azzal, hogy ebben az esetben is a rendes ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

14. § (1)1 A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke hívja össze.

(2) A képviselő-testület ülésére szóló meghívót a napirendi pontok írásos anyagaival együtt úgy kell kézbesíteni, illetve elektronikus úton kiküldeni, hogy a képviselők és a meghívottak legalább az ülés előtt 5 nappal korábban megkapják.

(3) Indokolt esetben a meghívóban „később kerül kiküldésre” jelzéssel jelölt előterjesztéseket a (2) bekezdésben megjelölt időponttól eltérően, de legkésőbb az ülés napján kell az érintettekhez eljuttatni.

(4) A rendkívüli ülésre szóló meghívót 3 nappal, sürgős esetekben legalább 24 órával előbb kell kézbesíteni, illetve elektronikus úton kiküldeni.

15. § (1) A képviselő-testület ülésére a városi képviselőkön, jegyzőn és aljegyzőn kívül a nyilvános anyag valamennyi írásbeli előterjesztésének megküldésével tanácskozási joggal meg kell hívni:

a, a város országgyűlési képviselőjét,
b, a helyi önkormányzatok törvényességi felügyeletéért felelős Vas Megyei Kormányhivatal vezetőjét,
c, a város önkormányzati hivatalának osztályvezetőit,
d, a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökét.
(2) A képviselő-testület ülésére a meghívó és a feladatkörükkel kapcsolatos napirendi pont előterjesztésének megküldésével tanácskozási joggal meg kell hívni:
a, a napirendi pont előadóját, amennyiben az előterjesztő külső szerv
b, a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság és a Vasvár Városi Rendőrkapitányság vezetőjét,
c, az önkormányzat tulajdoni részesedésével működő gazdasági társaságok ügyvezető igazgatóit,
d, a napirendi pont tárgya szerinti gazdasági kamara képviselőjét,
e, a helyi, a körzeti és a megyei sajtó képviselőit,
f, azon önszerveződő közösségek vezetőit, akiket tevékenységi körüket érintően a polgármester, illetve a képviselő-testület a 22. §-ban foglaltak szerint meghív,
g, akinek a meghívását a polgármester indokoltnak tartja.
(3) A sajtó képviselői nem rendelkeznek tanácskozási joggal, de meghívót, előterjesztést kapnak a képviselő-testület ülésére.
(4) A 15. § (1) bekezdésében meghatározott személyek bármely napirendi ponthoz, a (2) bekezdésben felsorolt személyek pedig a feladatkörükkel kapcsolatos napirendi ponthoz hozzászólhatnak, azonban szavazati joggal nem rendelkeznek.
(5) A zárt ülés anyagát azon személyek kapják meg, akik az Mötv. törvény szabályai szerint az ülésen részt venni jogosultak, továbbá a helyi önkormányzatok törvényességi felügyeletét ellátó szervnek is meg kell küldeni.

16. § A meghívó tartalmazza:

a, a képviselő-testületi ülés időpontját és helyét,
b, közmeghallgatás tartása esetén a közmeghallgatás tartására szóló felhívást,
c, a napirendi javaslatot, az előterjesztő nevét, beosztását, valamint utalást arra, hogy az előterjesztés szóban történik vagy az ülésen kerül kiosztásra,
d, A kiadásának időpontját és a polgármester aláírását.

17. § A nyilvános képviselő-testületi ülés időpontját, helyét és napirendi-tervezetét a meghívó kiküldésével egyidejűleg a Városháza hirdetőtábláján, honlapján is közzé kell tenni.

A képviselő-testület ülésének menete

18. §2 A képviselő-testület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke vezeti.

19. § (1) A polgármester a képviselő-testület ülésének megkezdésekor megállapítja és kimondja a határozatképességet a jelenléti ív alapján.

(2) A polgármester a határozatképességet az ülés végéig állandóan figyelemmel kíséri.

20. § A polgármester feladatai és jogosítványai a képviselő-testületi ülés vezetésével kapcsolatban:

a, Megnyitja az ülést.
b, Megállapítja a határozatképességet.
c, Az írásban kiküldött, de a meghívóban nem szereplő, de a polgármesternek a 11. és 12. §-ban megjelölt időben benyújtott előterjesztés napirendre tűzéséről a képviselő-testület egyszerű többséggel dönt.
d, A határozatképességet az ülés végéig figyelemmel kíséri.
e, Ismerteti a sürgősségi indítványokat.
f, Előterjeszti a napirendi javaslatot, indokolja, ha az a munkatervtől és a meghívóban szereplő napirendtől eltér.
g, Napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát.
h, Napirendi pontonként szavazásra bocsátja a határozati javaslatokat és kihirdeti a határozatokat.
i, Biztosítja a képviselő-testületi tagok bejelentési és interpellációs jogának gyakorlását.
j, Biztosítja az ülés zavartalan rendjét.
k, Berekeszti az ülést.

21. § (1) A polgármester az ülés vezetése körében a következő intézkedések megtételére jogosult:

a, Megadja az szót.
b, Felszólítja azt a hozzászólót, aki eltért a tárgytól, hogy térjen a tárgyra.
c, Megvonhatja a szót ismételt figyelmeztetés és felszólítás után attól a hozzászólótól, aki eltért a tárgytól. Akitől a szót megvonták, ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel.
d, Korlátozhatja a hozzászólások időtartamát a vita elhúzódása esetén.
e, Figyelmezteti a hozzászólót az üléshez nem illő, másokat sértő kijelentésektől való tartózkodásra.
f, Rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan megatartást tanúsít.
g, A képviselő-testülethez méltatlan magatartás, vagy az üléshez nem illő, másokat sértő kijelentések ismétlődése esetén – figyelmeztetés, illetve rendre utasítás után – a teremből kiutasíthatja a rendzavarót.
h, A tanácsokozás folytatását lehetetlenné tevő egyéb körülmények (tartós rendzavarás, állandó lárma) esetén az ülést határozott időre félbeszakíthatja, felfüggesztheti.
i, A felfüggesztés után folytatott ülésen a rendzavarás folytatódása esetén az ülést berekesztheti és a hátralévő napirendek tárgyalását következő ülésre elnapolhatja.
(2) A polgármesternek az ülés vezetése körében, a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében tett – az SZMSZ-ben meghatározott - intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani vagy azokkal vitába szállni nem szabad.

Civil önszerveződő közösségek

22. § (1) Az önkormányzat feladatai ellátása körében együttműködik az önszerveződő közösségek képviselőivel. Jelen SZMSZ 3. sz. melléklete tartalmazza azon civil szervezetek, egyesületek megnevezését, akiknek a tevékenységi körüket illetően a képviselő-testület és a bizottságok ülésein tanácskozási jogot biztosít. Őket a tevékenységi körüket érintő napirend tárgyalására tanácskozási joggal meghívja a polgármester, illetve az illetékes bizottság elnöke.

(2) Az egyesületek, önszerveződő közösségek jelen SZMSZ 63. §-a szerint az évi egyszer tartandó civil fórumon kapnak tájékoztatást a fontosabb önkormányzati döntésekről, és e tanácskozáson az előkészítésbe is bekapcsolódhatnak, véleményt nyilváníthatnak. Ezen túl jelen SZMSZ 61. §-a szerinti fórumon is véleményt nyilváníthatnak és bekapcsolódhatnak a döntés előkészítésébe.

A tanácskozás rendje

23. § (1) A képviselő-testület – a polgármester előterjesztése alapján – a napirend tárgyalásának megkezdése előtt – vita nélkül dönt:

a, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,
b, az átruházott hatáskörben tett intézkedésekről,
c, az előző ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről,
d, a fontosabb közérdekű eseményekről szóló beszámoló elfogadásáról.
(2) A képviselő-testület a napirend elfogadásáról vita nélkül határoz. A képviselő-testület bármely tagja javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. A javaslatot indokolni kell. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz és – az elnapolásra vonatkozó javaslat elfogadása esetén – meghatározza a napirendi pont tárgyalásának időpontját.
(3) A napirend előadója – írásban kiküldött előterjesztés esetén – szóbeli kiegészítést tehet, vagy vitaindítót tarthat, melynek maximális időtartama 10 percnél több nem lehet.
(4) Szóbeli előterjesztés maximális időtartama 15 percnél több nem lehet.
(5) A képviselő-testület bizottsága által tárgyalt előterjesztés esetén a vita előtt lehetőséget kell adni a bizottsági vélemény ismertetésére.
(6) A polgármester minden egyes napirendi pont előterjesztése felett külön-külön nyit vitát. A képviselő-testület bármely tagja javasolhatja egyes hasonló tárgyú napirendi pontok összevont tárgyalását. Erről a képviselő-testület vita nélkül dönt.
(7) Az előadóhoz a képviselő-testület tagja és a tanácskozási joggal résztvevők a vita előtt kérdéseket tehetnek fel, melyre az előadó köteles rövid, tényszerű választ adni.
(8) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalásban a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal résztvevők kifejtik a napirendi ponttal kapcsolatos észrevételeiket és a döntés-tervezettel, illetve a hozandó döntéssel kapcsolatos javaslataikat.
(9) A felszólalás során az előterjesztésben szereplő önkormányzati rendelet-tervezethez vagy határozati javaslathoz a városi képviselőnek, illetve a tanácskozási joggal meghívottnak a módosító javaslatot szövegszerűen, pontosan meg kell fogalmaznia, és ismertetése után azt indokolnia szükséges.
Az önkormányzati képviselő az ülésen általa önállóan megfogalmazott határozati javaslatot is beterjeszthet, vagy a tartalmi szempontok megjelölésével kérheti a jegyzőtől a határozati javaslat elkészítését. A képviselő által önállóan elkészített határozati javaslat esetén a jegyzőnek nyilatkoznia kell a határozat törvényességi követelményeknek való megfeleléséről.
(10) A polgármester esetenként a tanácskozási joggal nem rendelkező állampolgároknak és közösségek képviselőinek felszólalást engedélyezhet, meghatározhatja, korlátozhatja annak időtartamát.
(11) A közmeghallgatáson megjelenteknek biztosítani kell, hogy hozzászólásaikat, véleményüket megtegyék.
(12) A polgármester a vitát akkor zárja le, ha a napirendi ponthoz további vagy ismételt felszólaló nem jelentkezik.
(13) A napirendi pont előadóját – a vita lezárása után – megilleti a zárszó joga.
(14) A képviselő-testület működése során és a döntése meghozatala előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat törvényességével kapcsolatban észrevételt kíván tenni.
(15) A vita lezárása után a polgármester ismerteti a vita során elhangzott módosító és kiegészítő javaslatokat.

24. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról dönt a képviselő-testület.

A módosító, kiegészítő javaslatokat mindig a javaslattétel sorrendjében visszafele haladva kell szavazásra feltenni.
(2) A polgármester a szavazás eredményének megállapítása után a határozatot kihirdeti.
(3) Amennyiben a napirendi pont vitája során az előterjesztett határozati javaslat az elhangzott módosító és kiegészítő indítványok eredményeként jelentős mértékben módosul, a polgármester a szavazás megkezdése előtt elrendeli a végleges határozati javaslat írásba foglalását. A határozati javaslat átdolgozásáig a polgármester szünetet rendel el, és ennek időtartamára a napirend tárgyalását felfüggeszti. A felfüggesztett napirendi pont befejezésére az átdolgozott határozati javaslatról szóló szavazás megtörténte után kerül sor.
(4) A rendelet-tervezetek esetében, melyet a bizottság/ok/ előzetesen véleményezett, az itt keletkezett véleményt, javaslatot, módosító indítványt az ülésen a bizottság elnöke, távollétében a bizottság egy tagja ismerteti.
(5) A rendelet-tervezethez módosító indítványt a vita lezárásáig lehet előterjeszteni.

Határozathozatal, a szavazás rendje

25. § Minősített többség szükséges az Mötv-ben foglaltakon túl:

a, a közhasznú szervezetté történő minősítéshez és a nyilvántartásba vétel kérelmezéséhez
b, alapítvány alapító okiratának módosításához,
c, hitelfelvételhez, a kötvénykibocsátáshoz, adósságot keletkeztető kötelezettségvállaláshoz,
d, sürgősségi indítvány napirendre tűzéséhez
e, ideiglenes bizottság választásához, feladatának megállapításához, megbízatásának meghosszabbításához, valamint feladatának végrehajtását megelőzően történő megszüntetéséhez

26. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) A szavazásra feltett kérdést mindenki számára közérthető módon kell az ülés elnökének ismertetnie úgy, hogy az igennel vagy nemmel eldönthető legyen.

(3) A szavazatok összeszámlálása során a polgármester megállapítja az igen és a nem szavazatokat, végül a szavazástól tartózkodók számát.

(4) Amennyiben a szavazás eredménye felől kétség merül fel, akkor az Mötv-ben foglaltak szerint a szavazást meg lehet ismételni.

(5) A polgármester a személyes érintettségét be nem jelentő képviselő döntéshozatalban történő részvételéről tájékoztatja a képviselő-testületet. Ezt követően a képviselő-testület az érintett döntést visszavonja, majd újratárgyalja.

27. § (1) A név szerinti szavazás tartásáról a képviselő-testület egyszerű többséggel, vita nélkül dönt.

(2) Az ülést vezető elnök névszerinti szavazást rendel el a 100.000.000,-Ft-ot meghaladó fejlesztési célú önkormányzati hitel felvétele esetén.

(3) Névszerinti szavazást egyébként a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel az Mötv-ben meghatározott ügyek kivételével bármely ügyben elrendelhet.

(4) Név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők névsorát, minden képviselőt személy szerint szólít. A képviselők „igen”’, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.

A jegyző a szavazatot a névsoron feltünteti, a szavazás végén a képviselő nyilatkozatát aláírásával hitelesíti. A jegyző a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét az általa is aláírt névsorral átadja az ülés elnökének. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki, és aláírásával hitelesíti. Az így aláírt és hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

28. § A titkos szavazásra vonatkozó javaslatot a jelen lévő képviselők legalább egyharmada az adott napirendi pont tárgyalásának megkezdéséig az ülés elnökénél írásban köteles jelezni. A javaslatról a képviselő-testület a napirendi pont tárgyalását megelőzően vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

29. § (1) A titkos szavazás lebonyolítása a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság képviselő tagjainak a feladata.

(2) A titkos szavazást bélyegzővel ellátott, a döntés tárgyát és a szavazás módját megjelölő szavazólapon kell lebonyolítani.

Egy alkalommal kérhet a képviselő rontás miatt új szavazólapot. A szavazólap átvételét – beleértve a rontott szavazólap miatti új szavazólap átvételét is – átvételi íven igazolja a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke.
(3) A szavazatokat a bizottság által lepecsételt urnába kell bedobni. Az urna a bizottság tagjai előtt kerül felbontásra. Felbontás után a bizottság megállapítja:
a, hány szavazólapot osztottak ki,
b, hány szavazólapot találtak az urnában,
c, a hiányzó szavazólapok számát,
d, az érvénytelen és érvényes szavazatok számát,
e, a fentiek figyelembe vételével az egyes tárgykörökben leadott szavazatok számát.
(4) Az összesítést követően az ülés vezetője megállapítja a titkos szavazás végeredményét. A titkos szavazás lebonyolításáról jegyzőkönyv készül, melyet a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság valamennyi, a szavazás lebonyolításában résztvevő tagja aláírásával hitelesít.
A jegyzőkönyv tartalmazza:
a, annak megjelölését, milyen ügyben történt a szavazás,
b, a szavazás helyét és idejét,
c, a bizottság elnökének, tagjainak a nevét,
d, a bizottság szavazás során tett esetleges intézkedéseit,
e, a szavazás eredményét.
(5) Amennyiben a szavazás körülményeivel, a szavazatok érvényességével kapcsolatban vita merül fel, a vitás kérdésben egyszerű többséggel a képviselő-testület dönt.
A titkos szavazás eredményét a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke a 29. § (4) bekezdésében foglaltak szerint készült jegyzőkönyv alapján ismerteti.
(6) A titkos szavazás eredményét tartalmazó jegyzőkönyvet a képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyv első példányához kell csatolni.

30. § (1) Amennyiben ugyanazon döntés elfogadásához titkos, illetve név szerinti szavazásra vonatkozó javaslatot nyújtanak be egyazon döntésre vonatkozóan, abban az esetben a polgármester a titkos szavazásra irányuló javaslatot teszi fel szavazásra.

(2) Amennyiben a titkos szavazásra irányuló javaslat nem kapja meg a szükséges többséget, úgy a polgármester a név szerinti szavazásra irányuló javaslatot teszi fel szavazásra.

31. § (1) A képviselő-testület határozatait külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően – folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint: Vasvár Város Önkormányzata Képviselő-testülete ../20..(..hó..nap) számú határozata.

(2) A képviselő-testületi határozatokról a Hivatal nyilvántartást vezet betűsoros és határidő szerinti formában.

(3) A képviselő-testületi határozatok végrehajtásának időpontját lehetőség szerint konkrét naptári napban kell meghatározni.

(4) A képviselő-testületi határozat végrehajtásáért felelős személy köteles a végrehajtásról szóló jelentést legkésőbb a határidő lejártát követően a képviselő-testületi előterjesztések előkészítésére és leadási határidejére vonatkozó szabályok meghatározásával a jegyzőnek megküldeni.

A végrehajtás bármilyen okból történő akadályoztatása esetén a határidő meghosszabbítását – indoklással ellátva – a képviselő-testülettől kell kérelmezni a korábban megállapított határidő lejárta előtt.
(5) A normatív határozatokat a jegyző köteles az önkormányzat hirdetőtábláján kifüggesztés útján közzétenni.

Önkormányzati rendelet

32. § (1) A rendelet-tervezetet általában a jegyző készíti elő. Az előkészítéssel megbízható ezen kívül a képviselő-testület illetékes bizottsága, továbbá a polgármester által felkért személy, szervezet.

(2) A tervezetet megvitatás céljából a rendelet tárgya szerint illetékes bizottság elé kell terjeszteni.

(3) A lakosság széles rétegeit érintő helyi rendeleteket nyilvános vitára lehet bocsátani. A vita eredményéről, az ott elhangzott javaslatokról, véleményekről a képviselő-testületet a polgármester tájékoztatja.

(4) A lakosság széles rétegeit érintő önkormányzati rendelet tervezetének megvitatására városi gyűlés is tartható.

(5) A képviselő-testület ülésén az önkormányzati képviselő önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti a megalkotandó önkormányzati rendelet tartalmi szempontjainak megjelölésével.
(6) A képviselő-testület a jegyzőt bízza meg a hatályos jogszabályi és jogszabályszerkesztési követelményeknek megfelelően készítse elő a rendelet-tervezetet az esetleges véleményeztetési eljárások, esetleges társadalmi viták lefolytatásával a képviselő-testület elé megtárgyalásra, a jogszabályi határidők betartása mellett.
(7)A képviselő-testület dönt az SZMSZ 32. § (5) és (6) bekezdése szerint beterjesztett önkormányzati rendelet megalkotásáról.

33. § (1) Az elfogadott önkormányzati rendeletet, valamint a képviselő-testület által meghozott normatív határozatokat ki kell hirdetni. A kihirdetés a város főterén, a Vasvár, Március 15. tér 6. szám alatti épületen elhelyezett üvegezett, zárt önkormányzati hirdetőtáblán való kifüggesztéssel történik. A kihirdetésről a jegyző gondoskodik.

(2) Az önkormányzati rendeletet a 33. § (1) bekezdés szerinti hirdetőtáblán való kifüggesztés napján kihirdetettnek kell tekinteni.

(3) A hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáról a Hivatal gondoskodik.

(4) A hatályos önkormányzati rendeletek a Hivatal Szervezési, Jogi és Igazgatási Osztályán munkaidő alatt, továbbá a város honlapján megtekinthetők.

Kérdés, interpelláció

34. § (1) A napirend tárgyalásának befejezése után a képviselő-testület tagjai a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez, a jegyzőhöz kérdést intézhetnek, felvilágosítást kérhetnek, illetve interpellációt terjeszthetnek elő.

(2) A kérdést feltenni maximum 2 perc időtartamban, a választ megadni maximum 5 perc időtartamban lehet.

(3) Az interpellációt legkésőbb az ülés előtt egy nappal, a polgármesternél írásban kell benyújtani. Rendkívüli esetben az interpellációt az ülésen szóban is elő lehet terjeszteni.

(4) Az interpellálót megilleti az írásbeli bejelentés mellett az ülésen történő szóbeli kiegészítés joga.

(5) A kérdésre és az interpellációra lehetőleg az ülésen kell válaszolni. Ha ez nem lehetséges, akkor a választ a kérdező, illetve interpelláló képviselőnek 15 napon belül írásban kell megadni.

Az írásbeli válasz másolatát a legközelebbi képviselő-testületi ülés anyagával együtt valamennyi képviselőnek meg kell küldeni, és annak elfogadásáról a következő ülés dönt.
(6) A kérdésre, illetve interpellációra adott válasz elfogadásáról a kérdező, illetve interpelláló nyilatkozata után a képviselő-testület dönt.
(7) Ha a választ a kérdező, illetve interpelláló nem fogadja el, a képviselő-testület vita nélkül dönt a válasz elfogadásáról.
(8) Ha a kérdésre adott választ a képviselő-testület nem fogadja el, a kérdés tárgyának kivizsgálásával a tárgy szerint érintett bizottságát bízza meg.
(9) Ha az interpellációra adott választ a képviselő-testület nem fogadja el, az interpelláció alapján részletesebb vizsgálatot rendelhet el, melynek lefolytatásával a polgármestert, a tárgy szerint érintett bizottságot, a jegyzőt bízhatja meg, vagy a vizsgálatra ideiglenes bizottságot hozhat létre.

Jegyzőkönyv

35. § (1) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvben az Mötv-ben rögzített jegyzőkönyvi tartalmon kívül a névszerinti és titkos szavazás módját, és annak eredményét, továbbá a kérdéseket, interpellációkat és az azokra adott válaszokat is rögzíteni kell.

(2) A jegyzőkönyv:

a, egy példányát a jegyző kezeli,
b, egy példányát az ülést követő 15 napon belül meg kell küldeni a Vas Megyei Kormányhivatal vezetőjének az Mötv. rendelkezései szerint,
c, egy példányát – a zárt ülésről készült jegyzőkönyv kivételével – meg kell küldeni a Városi Könyvtárnak,
d, egy példányát irattárba kell helyezni.
(3) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell:
a, az ülésre szóló meghívót,
b, az írásos előterjesztéseket,
c, az írásban benyújtott kérdéseket, interpellációkat, az azokra írásban adott választ,
d, a titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet,
e, a név szerinti szavazatokat tartalmazó névsort.
(4) A képviselő-testület jegyzőkönyveibe – kivéve a zárt ülés jegyzőkönyvét – az állampolgárok a Közös Önkormányzati Hivatal Szervezési, Jogi és Igazgatási Osztályán és a Városi Könyvtárban betekinthetnek.
(5) A képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyveket – a mellékletekkel együtt – évente be kell köttetni.

Bizottságok

36. § (1) A bizottság elnökének és tagjainak személyére vagy visszahívására a polgármester vagy bármelyik képviselő javaslatot tehet.

(2) A bizottság elnökét és tagjait a képviselő-testület választja meg legkésőbb az alakuló ülést követő első ülésén.

(3) A bizottság szükség szerint tart ülést.

(4) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(5) A bizottságok a polgármester vagy bármely bizottság elnökének javaslatára együttes ülést is tarthatnak. Az együttes ülés akkor határozatképes, ha bizottságonként a tagok több mint fele jelen van.

(6) Az együttes ülés vezetőjét az elnökök egyhangú döntéssel jelölik ki maguk közül. Megegyezésük hiányában az ülést az idősebbik elnök vezeti.

(7) Az ülés vezetésének rendjére, a hozzászólási jogra vonatkozó szabályok tekintetében úgy kell eljárni, mintha egy bizottság ülésezne.

(8) Az együttes ülésen résztvevő bizottságok határozataikat külön szavazással hozzák meg.

37. § (1) Az ideiglenes bizottság személyi összetételére a bizottságok személyi összetételére vonatkozó szabályok az irányadók.

(2) Az ideiglenes bizottság alakításáról rendelkező határozatnak tartalmaznia kell:

a, a bizottság alakításának célját és konkrét feladatát,
b, az elnök és a bizottsági tagok nevét,
c, a feladat elvégzésére megállapított határidőt, vagy feltételt.
(3) Az ideiglenes bizottság választásához, feladatának megállapításához, megbízatásának meghosszabbításához, valamint feladatának végrehajtását megelőzően történő megszüntetéséhez minősített többségű döntés szükséges.
(4) Az ideiglenes bizottság feladatának elvégzése után munkájáról köteles a képviselő-testületnek írásban beszámolni. A bizottság elnökének és tagjainak megbízatása a beszámoló elfogadásával szűnik meg.

38. § A képviselő-testület állandó jelleggel az alábbi bizottságokat hozza létre és létszámukat a következőkben állapítja meg:

a, Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi
Bizottság 5 fő
b, Humán Erőforrás Bizottság 5 fő

39. §

Az egyes bizottságok sajátos feladatai

(1) A Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság feladatait az SZMSZ 5. sz. melléklete tartalmazza.
(2) Humán Erőforrás Bizottság feladatait a 6. sz. melléklet tartalmazza.
(3) A Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság által benyújtott előterjesztések köre:
a, A polgármester illetményének, jutalmának megállapítása.
b, Az alpolgármester tiszteletdíjának, jutalmának megállapítása.
c, A képviselők tiszteletdíjának, juttatásainak megállapítása.
d, A képviselői összeférhetetlenség és méltatlanság kivizsgálásáról szóló előterjesztés.
e, A képviselői vagyon-nyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás megindítása.
(4) A Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleményezésével nyújthatók be a képviselő-testület ülésére az előterjesztések a következő ügyekben:
a, Az önkormányzat gazdasági programja.
b, A városrendezési tervek, koncepciók, településszerkezeti koncepció és terv, városépítési szabályzat, szabályozási terv.
c, A közterületek rendjének kialakítása.
d, Az avar és kerti hulladék égetésére vonatkozó helyi jogszabálytervezet.
e, Az önkormányzati gazdasági társaságok mérlegbeszámolója.
f, Az önkormányzati gazdasági társaság, illetve intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése.
g, Önkormányzati hitel felvétele.
h, A jelentősebb kihatással járó önkormányzati szerződések tervezete.
i, A közlekedési koncepciók, tervek.
(5) Humán Erőforrás Bizottság véleményezésével nyújthatók be a képviselő-testület ülésére az előterjesztések a következő ügyekben:
a, Az önkormányzat tulajdonában lévő sportlétesítmények hasznosítása, elidegenítése, illetve a használatra vonatkozó tervek, koncepciók.
b, A szociális alapellátás koncepciója.
c, A szakrendelések, alapellátások gazdaságos működtetése.
d, Az önkormányzat lakásgazdálkodási koncepciója.

40. § (1) A bizottsági elnököt távolléte esetén a bizottság elnökhelyettese helyettesíti.

(2) A bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni a feladatkörüket érintő napirendi pontok tárgyalásához azon lakossági önszerveződő közösségek vezetőit, képviselőit, akiket tevékenységi körüket illetően az SZMSZ 3. sz. melléklete megnevez.

(3) A bizottság ülésén megjelent állampolgárok az ülés napirendi pontjához kapcsolódva legfeljebb 5 percben hozzászólhatnak.

41. § (1) Az előterjesztéseket írásban kell elkészíteni. A biztossági ülés meghívóját és a napirendi javaslatok anyagait írásban kapják meg a bizottság tagjai.

(2) A bizottság ülésére előterjesztést a 9. § (2) bekezdésében meghatározott személyek tehetnek.

(3) A meghívót a javasolt napirendi pontok anyagaival együtt legalább 4 nappal korábban ki kell küldeni.

Halaszthatatlan esetekben az ülés előtt írásban kiosztott vagy szóban előterjeszteni kívánt ügyek napirendre tűzéséről a bizottság az ülés megnyitása után határoz. A polgármester, alpolgármester, a tanácsnok/ok/, a jegyző és az aljegyző írásbeli előterjesztését a bizottságnak a soron következő ülésén napirendre kell tűznie.
(4) A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vevő személy a bizottság ülésén kérdést tehet fel, véleményt nyilváníthat. A bizottság döntésében részt venni azonban csak a bizottság tagja jogosult, szavazati joggal kizárólag csak a bizottság tagja rendelkezik.

42. § A képviselő-testület által a bizottságokra átruházott hatásköröket az SZMSZ 7. számú melléklete tartalmazza.

43. § (1) A bizottság ülését követően 3 napon belül a határozatokat az elnök által jóváhagyott formában írásba kell foglalni.

(2) A határozatokat bizottságonként külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal, évszámmal és a bizottság nevének feltüntetésével kell ellátni, feltüntetve a végrehajtásért felelős személy nevét és a határidőt.

(3) Önkormányzati ügyekben a polgármestert, alpolgármestert és a bizottság elnökét vagy tagját lehet végrehajtásért felelősként megjelölni. Egyúttal felelősként fel kell tüntetni a Hivatal azon belső szervezeti egységének vezetőjét, vezetőit, akiknek a feladatkörükbe tartozik a határozat végrehajtásának szervezése.

44. § (1) Amennyiben ugyanazon ügyben két vagy több bizottság egybehangzó állásfoglalására vagy határozatára van szükség, a bizottságok az ügyben együttes ülést is tarthatnak.

(2) Együttes ülés esetén az egyes bizottságok határozatképességét külön-külön kell megállapítani. A vita lefolytatása után a bizottságok külön szavaznak.

(3) Amennyiben a szavazás eredményeképpen a bizottságok döntése nem egybehangzó, az ügyet döntés végett a soron következő képviselő-testületi ülés elé kell terjeszteni.

A polgármester, az alpolgármester

45. § A polgármester a megbízatását főállásban látja el.

A polgármesterre átruházott képviselő-testületi hatáskörök

46. § (1) A polgármesterre átruházott képviselő-testületi hatásköröket az SZMSZ 8. számú melléklete tartalmazza.

(2) A képviselő-testület által átruházott hatáskörben hozott intézkedéseiről a polgármester a képviselő-testület következő ülésén köteles tájékoztatást adni.

47. § A polgármester a két ülés közti időszakban jelentkező halaszthatatlan vismajor helyzet bekövetkezése esetén az Mötv. 68. § (3) bekezdése alapján dönthet szolgáltatási, beszerzési pályázat kiírásáról és elbírálásáról 5.000.000,-Ft értékhatárig.

Alpolgármester

48. § (1) A képviselő-testület megbízatásának idejére az Mötv-ben meghatározott eljárási rend szerint egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester feladatkörét társadalmi megbízatásban látja el.

49. § A polgármester és az alpolgármester közti munkamegosztásról, az általa ellátott feladatokról külön polgármesteri utasítás rendelkezik.

Az összeférhetetlenségi, méltatlansági és vagyonnyilatkozat-tétellel kapcsolatos eljárás

Összeférhetetlenségi eljárás

50. § A polgármester, alpolgármester és a városi képviselők összeférhetetlensége, méltatlansága ügyében a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság jár el.

51. § (1) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést írásban kell benyújtani, amiben pontosan meg kell jelölni, hogy mely képviselővel szemben, és milyen összeférhetetlenségi ok merült fel. Mellékelni kell az összeférhetetlenségi ok megállapításához szükséges, összeférhetetlenségi okot valószínűsítő adatokat is. A bejelentésnek tartalmaznia kell a bejelentő személyi azonosító adatait (név, lakcím) és aláírását.

(2) A Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke a képviselő összeférhetetlenségére vonatkozó bejelentés esetén megvizsgálja, hogy a bejelentés megfelel-e az 51. § (1) bekezdésében megkívánt alaki feltételeknek. Amennyiben a bejelentés megfelel a feltételeknek, a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke elrendeli az összeférhetetlenségi vizsgálati eljárás megindítását.

(3) Hiányos bejelentés esetén a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke egy esetben – megfelelő határidő kitűzésével – hiánypótlásra hívja fel a bejelentőt.

Amennyiben a bejelentő nem tett eleget a hiánypótlási felhívásnak, a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság a rendelkezésre álló adatok alapján vagy elrendeli az összeférhetetlenségi vizsgálati eljárás megindítását vagy ha a bejelentés oly mértékben hiányos, ami nem teszi lehetővé az összeférhetetlenségi eljárás eredményes lefolytatását, e tényről, vizsgálata ezen megállapításáról a bizottság haladéktalanul tájékoztatja a polgármestert és a képviselő-testületet.
(4) A Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke az összeférhetetlenségi vizsgálati eljárás során felszólítja az érintett képviselőt, hogy 5 napon belül nyilatkozzon összeférhetetlensége fennállásáról, illetve írásban jelentse be a polgármesternek az összeférhetetlen tisztségről való lemondását. Amennyiben a képviselő az utóbbi megtörténtét bejelenti a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnökének, akkor az elnök megállapítja az összeférhetetlenségi vizsgálati eljárás befejeztét, és erről a tényről tájékoztatja a polgármestert és a képviselő-testületet.
(5) Abban az esetben, ha a képviselő vitatja az összeférhetetlenség fennállását, vagy a felszólítástól számított 5 napon belül nem nyilatkozik az összeférhetetlenség megszüntetéséről, a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke haladéktalanul intézkedik az összeférhetetlenségi eljárás 52. § szerinti folytatásáról.

52. § (1) A Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság adatokat kérhet be és bárkit meghallgathat.

(2) A Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke az összeférhetetlenségi ügy tárgyalásáról, idejéről és helyéről köteles az érintett képviselőt értesíteni. Amennyiben a képviselő megjelenik, kérésére meg kell őt hallgatni, és lehetőséget kell adni neki bizonyítékainak előterjesztésére.

(3) Abban az esetben, ha a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság a rendelkezésre álló adatok és bizonyítékok alapján nem tud dönteni az összeférhetetlenségi ügy előterjeszthetőségében, akkor további adatokat és bizonyítékokat szerezhet be.

(4) A Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság összeférhetetlenségi vizsgálata eredményéről tájékoztatja a polgármestert és javaslatot tesz a polgármesternek a képviselő-testületi ülés összehívására.

53. § (1) Összeférhetetlenségi ügyben a határozati javaslathoz módosító indítványt nem lehet tenni, arról a képviselő-testület vita nélkül határoz. A határozathozatal előtt az érintett képviselő felszólalhat.

(2) Amennyiben a képviselő-testület nem állapítja meg az összeférhetetlenséget, akkor a képviselővel szemben ugyanezen tények alapján újabb összeférhetetlenségi eljárást kezdeményezni nem lehet.

53/A. § A méltatlansági eljárásra az SZMSZ-nek az összeférhetetlenségre vonatkozó 51. §, 52. § és 53. § rendelkezéseit kell értelemszerűen alkalmazni.

Vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás

54. § (1) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás célja a vagyonnyilatkozatban foglaltak valóságtartalmának ellenőrzése. A vagyonnyilatkozatot a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság tartja nyilván.

(2) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetén van helye. A kezdeményezést írásban kell benyújtani, amiben konkrétan meg kell jelölni a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, illetve a bejelentésnek tartalmaznia kell a bejelentő személyi azonosító adatait (név, lakcím) és aláírását.

(1) Abban az esetben, ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Amennyiben a kezdeményező 15 napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, akkor a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság a rendelkezésre álló adatok alapján dönt.

(4) A Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás keretében felhívja az érintett képviselőt, hogy 5 napon belül nyilatkozzon a kezdeményezéssel kapcsolatosan, illetve – amennyiben azt alaposnak találja – javítsa ki a kezdeményezésben kifogásolt adatokat.

Amennyiben a képviselő a kifogásolt adatokat kijavítja, a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás befejeztéről haladéktalanul tájékoztatja a képviselő-testületet.
(5) Amennyiben a képviselő a felhívásnak nem tesz eleget, illetve a kezdeményezésben foglaltakat vitatja, a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság dönt a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás folytatásáról, melynek keretében a valós vagyoni helyzet tisztázása érdekében a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság tagjai betekinthetnek a képviselővel közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekének vagyonnyilatkozatába.

55. § A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállást, adatot tartalmaz. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásra irányuló – új tényállás nélküli – ismételt kezdeményezést a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja.

56. § (1) A vagyonnyilatkozatokat a hivatalban kizárólag erre a célra rendszeresített, elkülönített és a biztonsági követelményeknek megfelelően elhelyezett páncélszekrényben kell őrizni.

(2) A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás során az adatvédelmi törvény rendelkezéseit maradéktalanul be kell tartani.

(3) A képviselők vagyonnyilatkozatába – a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság által kijelölt időpontban – havonta legalább két alkalommal a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnökének vagy arra kijelölt tagjának jelenlétében bárki betekinthet.

Tanácsnok

57. § (1) A képviselő-testület a polgármesternek vagy bármely képviselőnek a javaslatára a képviselők közül kettő tanácsnokot választhat:

a, pénzügy, városfejlesztési és környezetvédelmi
b, humánerőforrás
önkormányzati feladatkörök felügyeletének ellátására.
(2) A tanácsnok/ok/ által felügyelt önkormányzati ügyeket a 4. sz. melléklet tartalmazza.

Jegyző, aljegyző és a hivatal

58. § A jegyző és aljegyző tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén őket – az Mötv. 82. § (3) bek. figyelemmel – a Vasvári Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési és Műszaki Osztályának vezetője helyettesíti, aki ellátja ez idő alatt a jegyzői feladatokat.

Hivatal

59. § (1) A hivatal elnevezése: Vasvári Polgármesteri Hivatal. Székhelye 9800 Vasvár, Alkotmány u. 1. A Hivatal ellátja a mindenkor hatályos jogszabályokban foglalt feladatköröket.

(2) A képviselő-testület a közös hivatalban adományozható szakmai főtanácsadói és szakmai tanácsadói címek számát 1 főben állapítja meg.

Lakossági fórumok

Közmeghallgatás

60. § (1) Az évi egy alkalommal tartandó kötelező közmeghallgatás tervezett időpontját a képviselő-testület az éves munkatervében határozza meg.

(2) A meghallgatás helyéről, idejéről, az ismertetésre és tárgyalásra kerülő kérdésekről az állampolgárokat és a társadalmi szervezeteket az önkormányzat hirdetőtábláján, valamint a köztájékoztatási eszközök útján (plakáton, megyei napilap útján és a város honlapján) kell tájékoztatni a rendezvény előtt legalább 5 nappal korábban.

Városi gyűlés

61. § (1) A polgármester előre meghatározott közérdekű kérdésben, illetőleg jelentősebb döntések előkészítésére az állampolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása céljából városi gyűlést hívhat össze.

(2) A városi gyűlés napirendjéről, helyéről és idejéről az állampolgárokat és a társadalmi szervezeteket az 60. § (2) bekezdésében foglaltak szerint tájékoztatni kell.

(3) A városi gyűlést a polgármester vagy az alpolgármester vezeti.

(4) A városi gyűlésre a képviselőket, jegyzőt, aljegyzőt és a Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit meg kell hívni.

(5) A városi gyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek elkészítéséről a Hivatal gondoskodik.

Városrészi tanácskozás

62. § (1) Vasvár egyes összefüggő területein élő állampolgárokat érintő fontos városfejlesztési és közszolgáltatási kérdésekben a lakosság véleményének megismerése céljából városrészi tanácskozás tartható.

(2) A városrészi tanácskozás napirendjéről, helyéről és idejéről az állampolgárokat az Önkormányzat hirdetőtábláján és a köztájékoztatási eszközök útján (plakáton, megyei napilap útján és a város honlapján) kell tájékoztatni a rendezvény előtt legalább 5 nappal korábban.

Érdekegyeztetés rendszere

63. § (1) A polgármester évente egy alkalommal civil fórumot hív össze a város civil szervezeteivel történő konzultációra.

(2) A civil fórum helyéről, idejéről a civil szerveztek írásos meghívót kapnak.

Társulás

64. § (1) Vasvár Város Önkormányzata Képviselő-testülete minősített többséggel hozott döntése alapján tagja a jogi személyiséggel rendelkező Vasi Hegyhát Önkormányzati Társulásnak (székhelye: 9800. Vasvár, Alkotmány u.1.), valamint a ZALAISPA Hulladékgazdálkodási Társulásnak (székhelye: 8798 Zalabér, 3096/12. hrsz.).

(2) A társulás által ellátandó feladatokat, melyeket a képviselő-testület a társulásra ruházott át, a 10. számú melléklet tartalmazza.

Nemzetiségi Önkormányzat

65. § (1) Vasváron Roma Nemzetiségi Önkormányzat működik. A képviselő-testület a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény rendelkezéseinek megfelelően a Vasvári Roma Nemzetiségi Önkormányzattal közigazgatási szerződést kötött.

(2) Vasvár Város Önkormányzata a roma nemzetiségi önkormányzat részére a Vasvár Köztársaság tér 4. szám alatt, Vasvár Város Önkormányzata tulajdonában lévő, vasvári 1290/A/10 hrsz-ú, 12,30 m2 alapterületű iroda helyiségre kizárólagos, időkorlátozás nélküli, folyamatos, ingyenes használatot biztosít. A rezsi- és fenntartási költségeket Vasvár Város Önkormányzata fizeti. Testületi üléseik megtartására Vasvár Város Önkormányzatának díszterme is ingyenesen biztosított Vasvár, Alkotmány u. 1. szám alatt.
A Vasvár, Köztársaság tér 4. szám alatti irodahelyiség használatának joga a roma nemzetiségi önkormányzat törvényes fennállása és működése idejére szól. Amennyiben a roma nemzetiségi önkormányzat nem működik törvényesen, vagy időközben működése megszűnik, ezen bekezdésben szabályozott helyiség használatát köteles visszaadni az esemény bekövetkeztétől számított 8 napon belül Vasvár Város Önkormányzatának. Az önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanrész használatba adási szerződés a két önkormányzat által megkötött együttműködési megállapodás mellékletét képezi.
(3) Vasvár Város Önkormányzata a roma nemzetiségi önkormányzat működéséhez szükséges minden személyi és tárgyi feltételt folyamatosan biztosít a Vasvári Polgármesteri Hivatal útján, Vasvár, Alkotmány u. 1. szám alatt, és ellátja a felmerülő költségek viselése mellett – a nemzetiségi testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználati kiadásainak kivételével - a következő feladatokat:
a) A roma nemzetiségi önkormányzat üléseinek előkészítését (meghívók, előterjesztések, testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, aláíratása, benyújtása, valamennyi hivatalos levelezés előkészítése, aláíratása és postázása);
b) A testületi, tisztségviselői döntések előkészítésével, a döntések nyilvántartásával, sokszorosításával, postázásával kapcsolatos feladatokat;
c) A roma nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, adatszolgáltatási, iratkezelési feladatokat
d) Biztosítja a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatát igény esetén.
(4) A Nek tv.80. § (4) bekezdése alapján a jegyző helyett megbízott személy a Polgármesteri Hivatal nemzetiségi ügyeket intéző köztisztviselője, aki a roma nemzetiségi önkormányzat ülésein a helyi önkormányzat megbízásából és képviseletében részt vesz, amennyiben a jegyző akadályoztatva van és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel. Továbbá a roma nemzetiségi önkormányzat kérésére szakmai segítséget nyújt annak ülésén és azon kívül is a roma nemzetiségi önkormányzat működését érintően
(5) A képviselő-testület a nemzetiségi önkormányzat működésének segítéséhez biztosított pénzügyi hozzájárulás mértékét évente az éves költségvetésben állapítja meg.

Záró rendelkezések

66. §
(1) E rendelet 2014. január 1-jén lép hatályba.
(3) E rendelet mellékletei:
1. mellléklet Az önkormányzat önként vállalt feladatai
2. melléklet Az önkormányzat kormányzati funkciói
3. melléklet A tanácskozási joggal meghívandó lakossági önszerveződő közösségek megnevezése
4. melléklet A tanácsok/ok/ által felügyelt feladatkörök
5. melléklet A Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság feladatai
6.melléklet A Humán Erőforrás Bizottság feladatai
7. melléklet A képviselő-testület által a bizottságokra átruházott hatáskörök
8. melléklet A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök
9. melléklet A képviselő-testület által a jegyzőre átruházott hatáskörök
10. melléklet A képviselő-testület által a Vasi Hegyhát Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök.

1. melléklet

Az Önkormányzat önként vállalt feladatai

1. Civil szervezetek támogatása

2. Kitüntetések adományozása

3. Vérvételi hely működtetése és a szerződött laborjárati helyre „laborjárat” biztosítása

4. Kulturális szervezetek támogatása

5. Bőrgyógyászati szakrendelés

6. Fizioterápia szakrendelés

7. Szülészeti-nőgyógyászati szakrendelés

8. Fül orr-gégészet

9. Ideggyógyászat

10. Városi fürdő nyári működtetése

2. melléklet3

VASVÁR VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

Kormányzati funkciók lista

kódja

megnevezése

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető fenntartás és működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013370

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

041110

Általános gazdasági és kereskedelmi ügyek igazgatása

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236

Országos közfoglalkoztatási program

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

045530

Csővezetékes szállítás

047120

Piac üzemeltetése

047310

Turizmus igazgatása és támogatása

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

051020

Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

052080

Szennyvízcsatprna építése, fenntartása, üzemeltetése

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

063020

Víztermelés-, kezelés-, ellátás

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072210

Járóbetegek gyógyító szakellátása

072311

Fogorvosi alapellátás

072450

Fizikoterápiás szolgáltatás

074031

Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081043

Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

081061

Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás

082061

Múzeumi gyűjteményi tevékenység

082062

Múzeumi tudományos feldolgozó és publikációs tevékenység

082063

Múzeumi kiállítási tevékenység

082064

Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

082070

Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082093

Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek

082094

Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés

083030

Egyéb kiadói tevékenység

086020

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

086090

Egyéb szabadidős szolgáltatás

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményekben

104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

106010

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

3. melléklet

A tanácskozási joggal meghívandó lakossági önszerveződő közösségek megnevezése

1. Vasvár Városi Sportegyesület

2. Vasvári Kosárlabda Sport Egyesület

3. Nagymákfáért Egyesület

4. Vasvár Városi Kórusegyesület

5. Vasvári Kneipp Közhasznú Egyesület

6. Vasvári Természetjáró Sportegyesület

7. Vasvár Város Önkéntes Tűzoltó Egyesülete

8. Magyar Vöröskereszt Területi Szervezete

9. Vasvári Petőfi Horgász Egyesület

10. Máltai Szeretetszolgálat Vasvári Csoportja

11. Hegyhát Vidék Vagyonvédelmi Közalapítvány

12. Vasvár Városért Közalapítvány

13. Vas-Vár Örökség Népfőiskola

4. melléklet

A tanácsnok/ok/ által felügyelt feladatkörök

I. Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi tanácsnok:

1. Figyelemmel kíséri az önkormányzati rendelet tervezetek, képviselő-testületi határozatok megalkotását, előkészítését. E feladatkörében véleményezi különösen a költségvetésről, a helyi adókról, valamint a települési szerkezeti tervről, helyi építési szabályzatról szóló javaslatokat.

2. Figyelemmel kíséri az önkormányzati vagyon hasznosítását, ennek keretében vizsgálja az önkormányzati vagyon működtetésével, felhasználásával kapcsolatos lehetőségeket.

3. Figyelemmel kíséri az önkormányzati beruházásokat és azok megvalósítását.

4. Véleményezi az önkormányzat által alapított gazdasági társaságok tevékenységéről szóló éves beszámolót, üzleti tervet.

5. Véleményezi a város közlekedésének helyzetét, forgalmi rendjét, az önkormányzati belterületű utak állagát.

6. Figyelemmel kíséri a város környezetvédelmi helyzetét.

II. Humánerőforrás tanácsnok:

1. Figyelemmel kíséri az önkormányzat egészségügyi, szociális feladatköreinek teljesítését.

2. Javaslatokat dolgoz ki a szociális, egészségügyi, lakásügyi, oktatási és kulturális feladatok színvonalasabb ellátására.

3. Figyelemmel kíséri az önkormányzati rendelet-tervezetek, képviselői-testületi határozatok megalkotását, előkészítését az általa felügyelt feladatkörök vonatkozásában.

4. Figyelemmel kíséri a kulturális, művészeti és sport programok tervezését, különösen az állami ünnepi megemlékezéseket.

5. Véleményezi a szakterületéhez kapcsolódó terveket, azok pénzügyi kihatásait.

6. Kapcsolatot tart a szakterületét érintő civil szervezetekkel.

5. melléklet

A Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság feladatai

1. Közreműködik az éves költségvetési koncepció kialakításában.

2. Közreműködik az éves költségvetésről szóló önkormányzati rendelet-tervezet előkészítésében.

3. Közreműködik a költségvetésről szóló önkormányzati rendelet módosításának előkészítésében.

4. Közreműködik a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló /zárszámadás/ elkészítésében.

5. Előkészíti a helyi adókról szóló önkormányzati rendelet-tervezeteket.

6. Értékeli az önkormányzat által alapított költségvetési szervek ellenőrzésének tapasztalatait.

7. Ellenőrzi az önkormányzat vagyonával történő gazdálkodást.

8. Javaslatot tesz téma-, cél- és utóvizsgálatok megtartására.

9. Javaslatot tesz az átmenetileg szabad pénzeszköz felhasználására.

10. Évenként egyszer ellenőrzi a képviselők, bizottsági tagok és elnökök tiszteletdíjának és költségtérítésének kifizetését és elszámolását.

11. Figyelemmel kíséri az önkormányzatot érintő pénzügyeket.

12. Közreműködik a városfejlesztési koncepciók, programok, tervek kialakításában és véleményezi ezen programtervezeteket.

13. Figyelemmel kíséri a városrekonstrukciót, a műemlék, illetve műemlék jellegű ingatlanok hasznosítását.

14. Figyelemmel kíséri a nagyobb önkormányzati beruházásokat.

15. Figyelemmel kíséri a kommunális szolgáltatások fejlesztését.

16. Figyelemmel kíséri az önkormányzati tulajdonban lévő vagyontárgyak hasznosítását vagy elidegenítését.

17. Kezdeményezheti a zajvédelem érdekében csendes övezet kialakítását.

18. Figyelemmel kíséri a helyi jelentőségű természeti értékek megóvását, őrzését, fenntartását, bemutatását és helyreállítását.

19. Szervezi és ellenőrzi a környezetvédelem terén hozott jogszabályok végrehajtását.

20. Nyilvántartja, ellenőrzi és kezeli az önkormányzati képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatát.

21. A Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság – egyebek között közreműködik – az önkormányzatnál és intézményeinél:

a, az éves költségvetési javaslat és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteinek előkészítésében,

b, figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás /vagyonnövekedés-, csökkenés/ alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;

22. Figyelemmel kíséri a közüzemi szolgáltatást végző önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaságok tevékenységét.

23. Figyelemmel kíséri az ingatlankezelés– és fenntartás alakulását az önkormányzati vagyont illetően.

24. Figyelemmel kíséri az önkormányzat stratégiai jellegű fejlesztési elképzeléseit.

25. Figyelemmel kíséri az önkormányzat által benyújtásra kerülő európai uniós és egyéb pályázatokat.

26. Figyelemmel kíséri az önkormányzat és a Hivatal informatikai ellátottságát, és fejlesztésének lehetőségeit.

27. Figyelemmel kíséri az önkormányzati közutak állapotát, javaslatot tesz azok felújítására.

28. Figyelemmel kíséri a közlekedés helyzetét, az utak, hidak és közterek állapotát, és erről a képviselő-testületet tájékoztatja.

6. melléklet

A Humán Erőforrás Bizottság feladatai

1. Közreműködik az önkormányzat kulturális, oktatási, valamint testnevelési és sporttevékenységéről szóló koncepciójának kidolgozásában.

2. Közreműködik az előkészítésnél a művészeti alkotás közterületen, önkormányzati tulajdonban, illetve nem önkormányzati tulajdonban álló épületen való elhelyezésénél, áthelyezésénél, lebontásánál.

3. Előkészíti a közterületek elnevezését és emlékmű állítását.

4. Koordinálja az önkormányzat művelődési és oktatási intézményeinek tevékenységét.

5. Figyelemmel kíséri az önkormányzat által kiírt, a város művészeti, kulturális életének gazdagítását szolgáló pályázatokat.

6. Figyelemmel kíséri a városi sportegyesületek támogatását.

7. Figyelemmel kíséri a sportegyesületeknél az önkormányzati támogatás felhasználását.

8. Kezdeményezi a kulturális, művészeti és sport rendezvényeket.

9. Részt vesz az állami, a nemzeti és az önkormányzati ünnepek programjának előkészítésében, és közreműködik az ünnepségek rendezésében.

10. Együttműködik az egyházakkal, karitatív szervekkel, és a szociális gondoskodás területén tevékenykedő társadalmi szervezetekkel.

11. Figyelemmel kíséri a konkrét szociális jellegű helyi intézkedéseket.

12. Figyelemmel kíséri a városban a hátrányos helyzetben lévő néprétegek helyzetének, élet- és munkakörülményeinek alakulását.

13. Figyelemmel kíséri a veszélyeztetett kiskorúak helyzetét, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységet.

14. Közreműködik az egészségügyi beruházások, fejlesztések, nagy értékű eszköz- és műszer beszerzések előkészítésében.

15. Közreműködik az egészségügyi alapellátások, illetve szakrendelések működési, tárgyi feltételeinek biztosításában.

16. Ellenőrzi az egészségügyi rendtartás megvalósulását.

17. Tájékozódik a város közegészségügyi és járványügyi helyzetéről.

18. Közreműködik az önkormányzat lakásgazdálkodásáról szóló rendelet-tervezet előkészítésében.

19. Javaslatot tesz az önkormányzati bérlakásokat, illetve a nem lakás céljára szolgáló helyiségeket érintő kérdésekben.

7. melléklet

A képviselő-testület által a bizottságokra átruházott hatáskörök
Vasvár Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Humán Erőforrás Bizottságra a következő hatásköröket ruházza át:
1) A szociális jellegű önkormányzati bérlakás igénylése nyilvántartásba vételének elbírálása.
2) Elbírálja a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjra beadott hallgatói pályázatokat.

8. melléklet4

A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök

1. A város címere és zászlója díszítő jelképként való használatának engedélyezése

2. A közterület rendeltetéstől eltérő, eseti, meghatározott időre szóló használatának engedélyezése és az erre vonatkozó szerződés megkötése

3. Az engedélyezett közterület használati díj fizetésének részben vagy egészben történő elengedése

4. A filmforgatási célú közterület használat engedélyezése

5. Szociális ellátások körében:

a./ lakhatáshoz kapcsolódó lakásfenntartási támogatás,
b./ természetben nyújtott települési ingyenes tűzifa juttatási támogatás
c./ pénzbeli rendszeres települési támogatások.
6. A díszsírhely adományozása
7. Az önkormányzati vagyon tulajdonosi jogok gyakorlásának körében:
7.1. telekalakítási eljáráshoz, valamint közút, közterület területének településrendezési terv végrehajtása során történő rendezése miatt szükségessé váló adásvételi és csereszerződések megkötése nettó 200.000 Ft-ot meg nem haladó értékre;
7.2 településrendezési tervben közút, vagy egyéb közterület rendeltetésű ingatlan tulajdonjogának ellenérték nélküli megszerzését tartalmazó szerződések megkötése;
7.3. közművezetékek elhelyezése céljára vezetékjogot, szolgalmi jogot, vagy közérdekű használati jogot biztosító szerződések megkötése, feltéve, hogy e jogok biztosítása nem eredményez változást, vagy korlátozást az érintett önkormányzati tulajdonú ingatlanok településrendezési terv szerinti felhasználhatóságában;
7.4. az önkormányzat, mint jogosult javára vezeték-, szolgalmi- és használati jogot biztosító szerződések megkötése nettó 200.000 Ft értékhatárig;
7.5. bérleti szerződéskötés a beépíthető és nem beépíthető, önállóan gazdaságos módon nem használható földrészletek hasznosítására,
8. A polgármesteri keret felosztása
9. "A településkép védelméről" szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. 0 (2) bekezdésében foglalt településképi eljárások hatásköre.

9. melléklet5

A képviselő-testület által a jegyzőre átruházott hatáskörök

1. „A közúti közlekedésről” szóló 1988. évi I. törvény 46. § (1) bekezdés a) pontja alapján a 3. § (2) bekezdésében, 7. § (3) bekezdésében, 12. § (5) bekezdésében, 14. § (1) bekezdés a) pontjában, 15. § (1) bekezdésében, 29. § (9) bekezdésében, 29/B. § (2) bekezdésének a) pontjában, 33. § (2) bekezdésében, 36. § (1), (3) és (4) bekezdésében, 37. § (2) és (3) bekezdésében, 41. §-ban, 42. § (3) bekezdésében, 42/A. § (1) és (2) bekezdésében, és a 43. § (1) bekezdésében meghatározott közútkezelői hatáskör.

2. „A közterületek elnevezéséről és a házszám-megállapítás szabályairól” szóló 2/2023.(I.30.) önkormányzati rendelet 4. §-ában meghatározott házszám-megállapítás.

3. „A közösségi együttélés alapvető szabályairól és azok elmulasztása jogkövetkezményeiről” szóló 10/2023.(VI.8.) önkormányzati rendeletben foglalt közösségi együttélés alapvető szabályainak megszegése, elmulasztása miatt indult eljárás lefolytatása.

10. melléklet

A képviselő-testület által a Vasi Hegyhát Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök
1.) Egészségügyi alapellátások körében:
a hétvégi, hétközi központi orvosi ügyelet ellátása (vásárolt közszolgáltatás révén)
2.) A szociális feladatok körében:

a) étkeztetés

b) házi segítségnyújtás

c) családsegítés

d) nappali ellátás (idősek klubja)

3.) A gyermekvédelmi feladatkörben:

a) gyermekjóléti alapellátás

b) helyettes szülői feladat

1

A 14. § (1) bekezdése a Vasvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 18. § a Vasvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 2. melléklet a Vasvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 8. melléklet a Vasvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 9. melléklet a Vasvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.