Alsóörs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (IV. 18.) önkormányzati rendelete
a környezetvédelemről szóló 9/2004.(VI.25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 04. 19- 2023. 04. 19Alsóörs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (IV. 18.) önkormányzati rendelete
a környezetvédelemről szóló 9/2004.(VI.25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Alsóörs Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. és 5. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 46. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a környezetvédelem általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztálya véleményének kikérésével a következőket rendeli el: a következőket rendeli el:
1. § A környezetvédelemről szóló 9/2004.(VI.25.) számú önkormányzati rendelt 31. §-a helyébe az alábbi szöveg lép:
„(1) Minden önkormányzati tulajdonú közterület felbontásához - függetlenül annak burkolatától, – közterület-felbontási engedély szükséges. A közterület-felbontási engedély tartalmazza a közterület-felbontással érintett terület használati díját is, melynek díjtételeit a 5. számú melléklet tartalmazza.
(2) Nem kell közterület-felbontási engedélyt kérni, amikor a közművezeték meghibásodása és annak halaszthatatlan helyreállítása miatt kell a közterületet felbontani. Ez esetben a közművezeték tulajdonosa a meghibásodás miatti felbontást 24 órán belül köteles bejelenteni a közterület kezelőjénél, a bejelentésben meg kell jelölni a helyreállítás időpontját. A továbbiakban a közterület-felbontás helyreállításának szabályai megegyeznek az engedéllyel történő felbontás utáni helyreállítás szabályaival.
(3) A közterület-felbontási kérelem tartalmazza:
a) a részletes kiviteli tervet, mely tartalmazza a felbontás módját, a felbontásnál használatos technológiát és alkalmazandó gépeket, a felbontás térbeli és időbeli ütemezését, továbbá a helyreállítás módját, a helyreállításnál alkalmazandó technológiát és anyagokat, azok tömörítésének, szerkezeti vastagságának mértékét. b) a kérelemben rögzíteni kell a bontásért és helyreállításért felelős személy nevét,
szakképesítését, kamarai nyilvántartási számát, valamint a helyreállítás vállalt határidejét.
(4) A közterület-felbontási engedély tartalmazza kérelmező azonosító adatain túl:
a) helyszín megnevezését (utca, házszám, hrsz.),
b) munkavégzés időpontját,
c) helyreállításért felelős cég, személy megnevezését,
d) helyreállítási előírásokat (szilárd útburkolat, járda, kavicsolt földút, parkosított terület,
útpadka esetén),
e) letéti díj összegét, a kedvezményezett számlaszámát.
(5) A közterület-helyreállítás befejezésekor helyszíni szemlére kerül sor a TEMUSZ. intézményvezetője vagy annak megbízottja és a közterület felbontását kérő részvételével. A helyszíni szemlén tapasztaltak jegyzőkönyvben kerülnek rögzítésre.
(6) A közterület felbontását kérő a helyreállítás szakszerűségének és első osztályú minőségének biztosítása érdekében letéti díjat köteles fizetni a közterület-felbontás megkezdéséig. Letéti díj megfizetése nélkül a közterület-felbontás nem kezdhető meg. A letét díj biztosítja az Önkormányzat által elvégzendő helyreállítás fedezetét arra az esetre, ha a kérelmező nem végzi el a helyreállítást, vagy nem megfelelő minőségben végzi el azt. A letéti díj az Önkormányzat által nyitott letéti számlára kerül és akkor fizethető vissza, ha a kérelmező a helyreállítást határidőben, megfelelő minőségben elvégezte és a helyreállítástól számított 180 nap eltelt. Amennyiben az Önkormányzat a kérelmező nem határidőben, vagy nem megfelelő minőségben történő helyreállítása miatt saját hatáskörében rendeli meg más vállalkozónál a helyreállítás elvégzését, abban az esetben azt a letéti díjból, számlával igazolhatóan jogosult elvégeztetni. A letéti díj visszafizetésre kerülő összegére kamat nem jár. A letéti díj vagy fennmaradó részének visszafizetésére a közterület-bontás és – helyreállítás befejezését igazoló, a felek által felvett jegyzőkönyv aláírását követően de csak a 180 napos határidő lejártát követő 8 munkanapon belül kerül sor.
(7) A letéti díj mértéke: A közterület-felbontás díjtételei:
Szilárd útburkolat felbontása 150.- Ft/m2/nap
Járda/térkő burkolat felbontása 120.- Ft/m2/nap
Nem szilárd burkolat, vagy föld- és zöldfelület 100.- Ft/m2/nap A közterület felbontásáért fizetendő minimális díj: 10.000.- Ft A közterület-felbontás esetén irányadó letéti díj mértéke:
Szilárd útburkolat felbontása 15.000.- Ft/m2
Járda/térkő burkolat
felbontása 7.000.- Ft/m2
Nem szilárd burkolat, vagy
föld- és zöldfelület 4.000.- Ft/m2
(8) Tilos közutat járdát – a (2)-ben írtak kivételével- felbontani a június 1 és augusztus 31 közötti időszakban.”
2. § Ez a rendelet 2023. április 19-én lép hatályba.