Zalakomár Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2012. (V. 25.) önkormányzati rendelete
Zalakomár község nemzeti vagyonáról, a vagyonhasznosítás szabályairól
Hatályos: 2015. 10. 01- 2016. 10. 24Zalakomár Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2012. (V. 25.) önkormányzati rendelete
Zalakomár község nemzeti vagyonáról, a vagyonhasznosítás szabályairól
2015-10-01-tól 2016-10-25-ig
Zalakomár Község Önkormányzata
Képviselő-testületének
14/2012. (V. 25.) önkormányzati rendelete
Zalakomár község nemzeti vagyonáról, a vagyonhasznosítás szabályairól
(egységes szerkezetben a 11/2013. (V. 28.) önkormányzati rendelettel, valamint az 5/2014. (VI. 4.) önkormányzati rendelettel )
Zalakomár Község Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában foglalt, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 8. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § 6. pontjában, 6. § (5) bekezdésében, 6. § (6) bekezdésében, 11. § (16) bekezdésében, 13. § (1) bekezdésében, 18. § (1) bekezdésében; a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ában, 109. § (4) bekezdésében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 97. § (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
- A rendelet hatálya
1. § (1) A rendelet hatálya Zalakomár Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) vagyonára terjed ki.
(2) Az önkormányzati tulajdonú lakás és nem lakás célú helyiségekre, a vállalkozás céljára kijelölt földterületekre, az említett vagyontestek elidegenítésére, közterületek hasznosítása esetén az e vagyontárgyakra vonatkozó önkormányzati rendeletek szabályait kell alkalmazni az e rendeletben nem szabályozott ügyekben és eljárásokban.
Az önkormányzati vagyon
2. § Az Önkormányzat vagyona törzsvagyonból és üzleti vagyonból áll. Az önkormányzat törzsvagyona forgalomképtelen vagy korlátozottan forgalomképes vagyon.
- Törzsvagyon
3. § (1) Forgalomképtelen vagyontárgyak:
- a Nvtv. 5. § (4) bekezdésében megjelölt vagyontárgyak, valamint
- mindaz a vagyon, amelyet törvény, vagy az Önkormányzat rendelete nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonnak minősít.
(2) Az Önkormányzat tulajdonában álló forgalomképtelen vagyontárgyak:
a) a helyi közutak és műtárgyaik,
b) a járdák, terek és parkok,
c) a vizek és vízi közműnek nem minősülő közcélú vízi létesítmények,
d) a levéltári anyagok, tervtárak terv- és iratanyagai,
e) a védett természeti területek,
f) mindaz a vagyon, melyet törvény, vagy az Önkormányzat képviselő-testülete rendeletével annak nyilvánít.
Az önkormányzat tulajdonában lévő forgalomképtelen vagyontárgyak a rendelet 1. mellékletében vannak felsorolva.
(3) Az ingatlan forgalomképtelensége megszűnik, amennyiben a külön jogszabály alapján lefolytatott telekrendezési eljárásban megváltozik az ingatlan jellege, vagy a telekrendezési határozat végrehajtása érdekében a tulajdonosok megállapodnak.
(4) A forgalomképtelenség megszüntetéséhez az Önkormányzat képviselő-testülete döntése szükséges.
4.§ (1) Korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak:
- a műemlékek, műemlék jellegű ingatlanok,
- a muzeális gyűjtemények és muzeális emlékek,
- közművek,
- önkormányzati költségvetési szervek használatában lévő vagyon,
- középületek,
- közüzemi tevékenységet ellátó egyszemélyes vagy többségi önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságban vagy közhasznú társaságban, valamint az elsődlegesen nem közüzemi jellegű, önkormányzati vagyonkezelést ellátó, egyszemélyes vagy többségi tulajdonú gazdasági társaság(ok)ban lévő önkormányzati részesedések (tagsági jogok),
- köztemetők,
- sportpályák és sportcélú létesítmények,
- erdők.
Az önkormányzat tulajdonában lévő korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak a rendelet 2. mellékletében vannak felsorolva.
(2) A korlátozottan forgalomképes törzsvagyon csak az Önkormányzat képviselő-testülete egyedi döntése alapján minősíthető át és idegeníthető el.
- Üzleti vagyon
5. § Üzleti vagyon mindazon vagyontárgy, amely nem tartozik a törzsvagyon körébe. Az önkormányzat tulajdonában lévő forgalomképes vagyontárgyak (üzleti vagyon) a rendelet 3. mellékletében vannak felsorolva.
- Vagyonkimutatás, a vagyon nyilvántartása
6. § (1) Az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyontárgyakról a jogszabályokban meghatározott módon folyamatos nyilvántartást, vagyonkatasztert vezet. Az Önkormányzat vagyonát a hatályos jogszabályok alapján a Körjegyzőségi Hivatal tartja nyílván.
(2) A vagyonkimutatás az Önkormányzat tulajdonában - a költségvetési év zárónapján - meglévő vagyoni állapot szerinti kimutatása, melynek célja az önkormányzati vagyontárgyak tételes kimutatása.
(3) A vagyonkimutatásban szerepeltetni kell az önkormányzati vagyont terhelő kötelezettségeket is.
(4) A vagyonkimutatás az önkormányzati vagyont törzsvagyon, ezen belül forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes vagyon, valamint üzleti vagyon (nem törzsvagyon) bontásban, az egyes vagyoncsoportokon belül:
- az ingatlanokat és a vagyoni értékű jogokat tételesen, beszerzési (bruttó) értéken,
- az ingó vagyontárgyakat (gépek, berendezések) vagyonkezelőnként összesített mérleg szerinti (nettó) értéken,
- ha jogszabály eltérően nem rendelkezik, az értékpapír vagyont tételesen és mérleg szerinti értéken,
- a vagyonkezelőnek átadott ingatlan vagy értékpapír vagy vegyes portfolió vagyont tételesen és a vagyonkezelési szerződés szerinti induló értéken, vagy - az évenkénti beszámolók alkalmával korrigált vagyoni értéken - vagyonkezelőnként veszi számba. A vagyonkezelőnek az átadott portfolió értékelését a tőkepiacról szóló 2001. évi CXX tv. alapján kell elvégezni.
- A vagyonkimutatás a könyvviteli nyilvántartásban szereplő eszközökön és kötelezettségeken kívül a „0”-ra leírt használatban lévő, és használaton kívüli eszközök állományát, az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII.24.) Korm. rendelet 44/A. §-a alapján érték nélkül nyilvántartott eszközök állományát (mint képzőművészeti alkotás, régészeti lelet, kép- és hang archívum, gyűjtemény, kulturális javak), intézményenként természetes mértékegységben tartalmazza. A kezességgel, és garancia-vállalással kapcsolatos függő kötelezettségeket is be kell mutatni.
(5) A vagyonkimutatást az éves költségvetési beszámolóhoz (zárszámadáshoz) csatolva az Önkormányzat képviselő-testületének kell bemutatni.
7. § (1) A vagyonkimutatás alapját képező nyilvántartás(ok) állományának felfektetéséről és folyamatos vezetéséről, valamint a vagyonkimutatás összeállításáról, az ingatlanok esetében a vagyonkataszterben szereplő adatok egyezőségéről, - az önkormányzati vagyonkezelő szervek közre- működésével - jegyző gondoskodik.
(2) Az Önkormányzat tulajdonában lévő eszközök – kivéve az immateriális javakat, a követeléseket (ideértve az adott kölcsönöket, a beruházási előleget és az aktív pénzügyi elszámolásokat) – leltározását mennyiségi felvétellel, a csak értékben kimutatott eszközök (az immateriális javak, a követeléséket, az idegen helyen tárolt - letétbe helyezett, portfolió-kezelésben, vagyonkezelésben lévő értékpapírok, dematerializált értékpapírok) és a források leltározását egyeztetéssel kell végrehajtani.
(3) Az Önkormányzat eszközeit és forrásait évente leltározza. Kivételt képeznek az ingatlanok, a gépek, berendezések, felszerelések, a járművek, az üzemeltetésre átadott, koncesszióba adott, vagyonkezelésbe vett eszközök, melyek leltározása kétévente történik.
- Az önkormányzati vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásának közös szabályai
8. § (1) A tulajdonosi jogokat az Önkormányzat képviselő-testülete, vagy átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja.
(2) A tulajdonosi jogok gyakorlója az Önkormányzat vagyontárgyait e rendelet keretei között bízhatja másra, adhatja át üzemeltetésre. A vagyontárgyak vagyonkezelésbe történő átadása előtt e rendelet 16-19. §-a szerinti vagyonkezelési szerződést kell kötni.
(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy
- a tulajdonosi jog gyakorlója döntései alapján a szerződéseket megkösse, aláírja
- ellenőrizze a szerződésben foglaltak teljesítését és indokolt esetben megtegye azokat a jognyilatkozatokat, amelyek szerződés felbontására vagy megszüntetésére irányulnak, vagy érvényesítse az önkormányzat igényeit, ideértve bírósági eljárás megindítását is,
- önállóan elutasítson olyan szerződési ajánlatokat, amelyek elfogadása jogszabályi rendelkezéssel, vagy önkormányzati határozatban előírtakkal ellentétes lenne,
- közműszolgáltatók részére közművezetékek elhelyezése céljára vezetékjogot, vagy szolgalmi jogot, vagy használati jogot önkormányzati ingatlanokon olyan mértékig biztosítson, amelyek az érintett ingatlanok rendeltetés szerinti felhasználását nem befolyásolják,
- vezeték-, szolgalmi- és használati jogot biztosító szerződéseket az önkormányzat, mint jogosult javára egymillió forint értékhatárig önállóan megkössön,
- hozzájáruljon közterület használatához, vagy erre szerződést kössön, ha a használat közterületként nyilvántartott földrészlet rendeltetésének megfelelő használatát biztosítja,
- telekalakítási eljáráshoz, valamint közút, közterület területének rendezése miatt szükségessé váló adásvételi és csereszerződések megkötése nettó 1.000.000 Ft-ot meg nem haladó értékre;
- közút, vagy egyéb közterület rendeltetésű ingatlan tulajdonjogának ellenérték nélküli megszerzését tartalmazó szerződések megkötése;
(4) Az önkormányzati tulajdonban (rész-tulajdonban) lévő gazdasági társaság, közhasznú társaság legfőbb szerve ülésén a részvénytársaságnál eseti, egyéb társaságnál általános meghatalmazással képviselteti magát a tulajdonosi jog gyakorlója, vagy szerződéses vagyonkezelés esetén - meghatalmazás alapján - a vagyonkezelő.
- Az önkormányzati vagyon hasznosítása
9. § (1) Az önkormányzati vagyon hasznosításának célja Zalakomár község önkormányzatának kötelező és önként vállalt feladatai hatékony és eredményes ellátása.
(2) Hasznosítás alatt az egyes vagyontárgyak használata, bérbe, használatra, haszonbérbe vagy haszonkölcsönbe, üzemeltetésbe adása, vagyonkezelésbe adása, apportálása, valamint a kötelező önkormányzati feladatok ellátásához nem szükséges vagyon elidegenítése értendő.
(3) Az önkormányzati vagyon hasznosításának előkészítésekor a tulajdonosi jog gyakorlója részére előterjesztést kell készíteni. Ennek során számba kell venni a feltételeket, vizsgálni kell a jövedelmezőséget, javaslatot kell tenni az alternatívák mérlegelésével a legmegfelelőbb hasznosítási formára.
(4) A vagyonhasznosítás során a hasznok szedéséből származó bevételek az önkormányzatot illetik meg.
10. § Az önkormányzat nevében az arra jogosult a következő esetekben mondhat le részben, vagy egészében követeléséről:
- csődegyezségi megállapodásban,
- bírói egyezség keretében,
- felszámolási eljárás során, ha a felszámoló által írásban adott nyilatkozata alapján az várhatóan nem térül meg,
- ha a követelés bizonyítottan csak veszteséggel vagy aránytalanul nagy költségráfordítással érvényesíthető,
- kötelezett bizonyítottan nem lelhető fel.
11. § Amennyiben a követelés behajthatatlan, úgy a követelésről való lemondásról a képviselő-testület dönt.
- Az önkormányzati vagyon ingyenes és kedvezményes átengedése, a felajánlott vagyon elfogadásának szabályai
12 § (1)[1] Az önkormányzati vagyon ingyenes hasznosítása, vagyonkezelésbe adása, tulajdonjogának ingyenesen átruházása a Nvtv. 11. § (13) bekezdése és 13. § (3) bekezdése figyelembe vételével történhet.
(2) Az önkormányzati vagyon ingyenes vagy kedvezményes megszerzéséről és önkormányzati vagyon átruházásáról a képviselő-testület határoz.
(3) Ha a vagyonról az Önkormányzat vagy intézménye vagy egyéb szervezete javára lemondtak, a vagyon csak abban az esetben fogadható el, ha a kedvezményezett a vagyon elfogadásával együtt járó tulajdonosi kötelezettségek teljesítésére képes.
- A vagyonhasznosítás eljárási rendje és nyilvánosságának szabályai
13. § (1) A vagyon elidegenítését, hasznosítását
- a képviselő-testület
- a polgármester kezdeményezheti.
(2) Az önkormányzati vagyon elidegenítése, használatba vagy bérbeadása, vagy más módon történő hasznosítása, főszabályként pályáztatási eljárás eredményeként történhet.
(3) Nem kell versenyeztetési eljárást tartani:
- amennyiben az önkormányzati vagyontárgy piaci értéke nem éri el:
- ingó vagyon esetén az 1.000.000 Ft-ot,
- ingatlan vagyon esetén az 3.000.000 Ft-ot,
- vagyontárgynak többségi önkormányzati tulajdonú vállalkozásba vitele esetén;
- mezőgazdasági művelésre alkalmas földterület haszonbérbe adásakor;
- bérleti időszak meghosszabbításakor;
- állami feladatot ellátó állami szerv elhelyezése esetén;
- határozatlan idejű bérleti szerződés esetén – 10 évet meghaladó bérleti jogviszony után – a bérlemény bérlő számára történő értékesítésekor;
- kisajátításnál csereingatlan biztosítása esetén;
- telekhatár-rendezés esetén.
- ingó vagyon értékesítése esetén, amennyiben az olyan személy részére történik, aki az adott vagyontárgyat legalább két éve kizárólagosan használja.
(4) A versenyeztetési eljárás és a vagyonkezelői jog átruházásának szabályait e rendelet 1., 2., függelékei határozzák meg. A szabályzat rendelkezéseit az önkormányzati vagyont kezelő, hasznosító szerv vagy személy a képviselő-testület által jóváhagyott vagyonkezelési szerződés rendelkezésének megfelelően köteles alkalmazni.
(5) A tulajdonosi jog gyakorlója hoz döntést az alábbiakról:
- ingatlanvagyontárgy hasznosításának módja (értékesítés, bérbeadás, használatba adás, társaság alapításánál apportként szolgáltatás),
- a szerződés céljának meghatározása,
- érték elfogadása vagy megállapítása (ingatlan vételár, kikiáltási ár, apport érték, bérleti vagy használati díj mértéke, ellenértéke),
- ingatlanértékesítés esetén részletfizetési kedvezmény biztosítása és ezzel egy időben a vételár hátralék értékállóságának biztosítása, a vételár hátralékra alkalmazható kamat évi mértékének megállapítása,
- szerződés időtartamának meghatározása
- árverésre kijelölés vagy pályázatra kijelölés, ez utóbbi esetén a pályáztatás módja,
- ingatlan csere céljára történő biztosítása,
- a rendeletben fel nem sorolt esetekben a tipikus vagy a gyakorlatban ritkán előforduló szerződéstípushoz sorolható szerződések megkötése során azokról az alapvető szerződéses feltételekről való rendelkezés, melyek hiányában szerződés nem jöhet létre.
(6) A tulajdonosi jog gyakorlója a részletfizetési kedvezmény megállapítása során az önkormányzati költségvetés vizsgálatát követően külön kérelemre, maximum két év időtartamra adhat részletfizetési lehetőséget. A részletfizetés a fizetendő teljes összeg 50 %-a lehet, minimum a szerződéskötéskor érvényben lévő jegybanki alapkamat kikötése mellett. Részletfizetés esetén annak visszafizetését jelzálogjog bejegyzéssel kell biztosítani.
- Önkormányzati intézmények vagyonhasználati joga
14. § Az önkormányzati intézmények annak a törzsvagyonnak a használati jogát gyakorolhatják, amely adott intézmény Alapító Okiratában vagy vagyonkimutatásában szerepel. Kötelesek a vagyontárgyakkal jó gazda módjára bánni, állagmegóvásukról, karbantartásukról és felújításukról gondoskodni.
15. § Az önkormányzati intézményeknél feladatváltozás miatt feleslegessé vált ingatlanok hasznosításáról a képviselő-testület dönt. Az intézmények feleslegessé vált ingatlanjainak értékesítésére vonatkozó döntést megelőzi az adott ingatlannak a korlátozottan forgalomképes vagyoni körből való kivonása és üzleti vagyonná történő átminősítése. Ugyanígy kell eljárni az intézményi ingatlanok hasznosítása esetén, ha az ingatlannal/ingatlanrésszel kapcsolatos Önkormányzat által meghatározott közszolgálati igény megszűnik.
- Az önkormányzati vagyon vagyonkezelésbe adása
16. § (1) A Képviselő-testület a helyi önkormányzat tulajdonában lévő korlátozottan forgalomképes és üzleti vagyonának meghatározott körét a Mötv. 109. § (1) bekezdése és a Nvtv. 11. §-a, valamint e rendelet keretei között, önkormányzati közfeladat ellátása érdekében vagyonkezelésbe adhatja.
(2) A vagyonkezelői szerződés megkötéséről szóló döntés joga és szerződés tartalmának meghatározása kizárólagosan a képviselő-testület hatásköre, mind a pályáztatással, mind a kijelöléssel történő vagyonkezelésbe adás esetében.
(3) A képviselő-testület által vagyonkezelésbe adott vagyont a vagyonkimutatás elkülönítetten tartalmazza.
17. § (1) A vagyonkezelésbe adást megelőzően meg kell határozni azt az önkormányzati közfeladatot, feladatkört, melynek ellátása hatékonyabban látható el a vagyonkezelő által.
(2) A vagyonkezelésbe adás az önkormányzati feladatellátás feltételeinek hatékony biztosítása, amely a Mötv. 109 § (3) bekezdésében meghatározott célból történhet.
(3) Az önkormányzati vagyon vagyonkezelésbe adása a rendelet melléklete szerinti pályáztatási szabályzat szerinti nyilvános pályázati eljárás lefolytatásával, majd vagyonkezelési szerződés megkötésével történik.
(4) A feladatellátás átadását célzó döntést megelőzően részletes elemzést kell készíteni, mely keretében értékelni kell a célt szolgáló vagyon állapotát, alkalmasságát, annak működtetési, várható felújítási és fejlesztési költségeit, s mindezeknek az önkormányzati költségvetésre gyakorolt hatását is.
(5) Az önkormányzat vagyonának kezelője a Nvtv. 11. § (1) bekezdésének megfelelő szervezet lehet.
(6) Az önkormányzati vagyont kezelő szerv a rábízott vagyonról – az Önkormányzat közfeladatainak sérelme nélkül – e rendelet és más hatályos jogszabályok, valamint a vele kötött vagyonkezelési szerződésben foglaltak szerint gondoskodik.
(7) A vagyonkezelő szerv a szerződéssel reá ruházott jogok gyakorlását saját szervezete útján vagy - az önkormányzattal kötött szerződéssel összhangban – más, a Nvtv. 11. § (11) bekezdése c) pontjának megfelelő szereplők közreműködésével látja el, azonban az általa alkalmazott harmadik személy (alvállalkozó) eljárásáért úgy felel, mintha maga járt volna el és azokat a jogosultnak be kell jelentenie.
(8) A vagyonkezelői joggal felruházott szervezetek az átalakulással egyidejűleg kötelesek szerződéseiket a működési forma változás miatt felülvizsgálni és ha szükséges a szerződések módosítását kezdeményezni.
(9) Az önkormányzati vagyon kezelője jogosult a működés feltételeként rábízott vagyontárgyak:
- birtoklására,
- használatára, hasznainak szedésére.
(10) Az önkormányzati vagyon kezelője köteles a működés feltételeként rábízott vagyontárgyak:
- biztosítására,
- a közterhek viselésére,
- a vagyon jó gazda módjára történő megőrzésére,
- a gazdálkodás szabályai szerinti használatára és gyarapítására,
- fenntartásával, üzemeltetésével, karbantartásával kapcsolatos feladatok ellátására.
18. § (1) A vagyonkezelési szerződésben az önkormányzati döntést figyelembe véve meg kell határozni:
- a vagyonkezelési jog gyakorlásának terjedelmét, mértékét és korlátait, az esetleges korlátozások pontos megjelölésével,
- a közfeladat ellátása érdekében a vagyonkezelésbe adott eszközöknek az önkormányzat számviteli nyilvántartási adataival megegyező tételes jegyzékét értékével együtt, az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésének módját és formáját,
- az ellenőrzéssel kapcsolatos eljárást, teljesítésének biztosítékait,
- a vagyonkezeléssel kapcsolatos beszámolási kötelezettség módját, az elszámolási kötelezettség tartalmát. A vagyonkezelési szerződés melléklete - a vonatkozó jogszabályi lehetőségekkel összhangban - az elkészített elszámolási rend, amely biztosítja, hogy a vagyonkezelő saját vagyonától elkülönítetten, analitikus nyilvántartások útján tételesen kimutassa a vagyonkezeléssel kapcsolatos bevételeit, költségeit, számláit, vagyon- és pénzmozgásokat, a vagyonkezeléssel kapcsolatos beszámolót a vagyonkezelőnek a tárgyévet követő év február 28-ig kell elkészíteni.
- a felmondási lehetőségeket és feltételeket, felmondási időt. Ezzel összefüggésben ki kell kötni, hogy a vagyonkezelő súlyos szerződésszegése esetén, vagy ha az ellenőrzésre feljogosított tevékenységét akadályozza, a szerződés azonnali hatállyal felmondható.
- a vagyonkezelési szerződésben az is kiköthető, hogy a kezelőt csak a szerződésben meghatározott eredmény elérése esetén illeti meg díjazás, mely azonban nem érinti a vagyonkezeléssel kapcsolatban felmerült költségek megtérítését,
- az átvevő a vagyont érintő beruházást, fejlesztést megelőzően köteles beszerezni az átadó írásos hozzájárulását is,
- a vagyonkezelő a beruházást, felújítást, ha annak fedezete önkormányzati forrásból származik csak az önkormányzat költségvetési rendeletében, vagy egyéb testületi határozatokban szabályozott módon és keretek között végezheti, az egyéb forrásból megvalósuló beruházások és felújítások esetében a feltételeket a vagyonkezelési szerződésben kell rögzíteni,
- a vagyonkezelési szerződés szerződésszerű teljesítésének biztosítására szolgáló mellékkötelezettségeket (letét, engedményezés, stb.) és egyéb biztosítékokat,
- a vagyoni, személyi és szakmai jellegű feltételek igazolásának módját,
- a vagyon megterhelésével kapcsolatos tiltást,
- a vagyonkezelési szerződés megszűnésének eseteit, azaz:
- határozott időtartamú vagyonkezelési szerződésben meghatározott időtartam elteltével,
- a szerződés felmondásával,
- közös megegyezéssel,
- határozatlan időtartamú vagyonkezelési szerződés esetén a szerződés felmondásával,
- közös megegyezéssel,
- a vagyonkezelő halálával,
- vagy jogutód nélküli megszűnésével,
- az adott vagyontárgyra vonatkozóan a vagyontárgy megsemmisü-lésével, vagy
- a gazdasági társaság, vagy a közhasznú társaság jogutód nélküli meg-szűnésével,
- a szerződésben, vagy a vonatkozó jogszabályokban meghatározott egyéb ok, vagy feltétel bekövetkezése esetén.
- felmondási idő:
- rendes felmondás esetén legalább 6 hónap,
- rendkívüli felmondás esetén legalább 1 hónap,
- a felmondás azonnali hatállyal történhet, ha a vagyonkezelő a vagyonban kárt okoz, vagy magatartása közvetlenül károkozással fenyeget,
a feladatellátásra vonatkozó szabályok megszegése miatt az érintett szakmai bizottság, a vagyon kezelésével kapcsolatos szabályok és szerződési kikötések megszegésekor kezdeményezheti a képviselő-testületnél a szerződés megszüntetését.
(2) A vagyonkezelési szerződés tartalmazza a Nvtv. 11. § (11) bekezdése szerinti nyilatkozatokat.
19. § (1) A vagyonkezeléssel kapcsolatos ellenőrzés megszervezésével és elvégzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáért Zalakomár Község Önkormányzatának Jegyzője felelős.
(2) Az ellenőrzés feladata a vagyonnal való gazdálkodás vizsgálata, ennek keretében a nyilvántartás hitelességének, teljességének és helyességének ellenőrzése, továbbá a jogszerűtlen, szerződésellenes, vagy a tulajdonos érdekeit sértő vagyongazdálkodási intézkedések feltárása és a jogszerű állapot helyreállítása.
(3) Az összefoglaló ellenőrzési jelentés az alábbiakat tartalmazza:
- a tulajdonosi ellenőrzés által végzett tevékenység bemutatása,
- a tulajdonosi ellenőrzés által tett megállapítások és javaslatok.
(4) Az ellenőrzést szükség szerint a helyszínen, vagy adatbekérés útján, elsősorban a tulajdonosi ellenőrzés végrehajtásához szükséges dokumentációk értékelésével és a belső szabályzatokban található leírások, útmutatók, valamint a részletes vizsgálati programban meghatározott ellenőrzési módszerek alkalmazásával kell végrehajtani.
11. A vagyonszerzés szabályai
20. § (1) A vagyongyarapításról a képviselő-testület határozattal dönt, az alábbi tartalommal:
a)a vagyonelem megnevezése, ingatlan esetén helyrajzi számának megjelölése,
b)forgalmi értékének megjelölése,
c)a szerzés módja,
d)az önkormányzat által vállalt fizetési feltételek,
e)az önkormányzat ajánlati kötöttségének időtartama.
(2) Ingatlantulajdon megszerzése esetén a döntés előkészítése során vizsgálni kell, hogy az ingatlan megszerzése milyen önkormányzati célok megvalósításához és milyen feltételek mellett alkalmas, fel kell tárni a továbbhasznosítási lehetőségeit, illetve a várható üzemeltetési költségek körét és nagyságát is.
(3) Önkormányzati tulajdonszerzést megelőzően a vagyontárgyról forgalmi értékbecslést kell készíttetni.
21. § Az önkormányzat törvény által előírt, vagy önként vállalt feladata ellátásához ingatlant bérelhet, albérletbe vehet, vagy használatba, egyéb módon hasznosításra átvehet, erről a képviselő-testület a polgármester javaslata alapján hoz döntést.
12.Záró rendelkezések
22. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő 4. napon 2012.május 29. napján lép hatályba.
(2) Jelen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás és vagyonhasznosítás szabályairól szóló 21/2004. (XI. 30.) és az azt módosító 7/2005.( IV.20.), 3/2006. (II.23.), 12/2006. (VI.29.), 4/2007. (III.19.), 11/2007. (VI.27.), 14/2010.(XI.10.), 7/2011.(II.01.), 21/2011.( V.31.) önkormányzati rendelet.
Varga Miklós Papné Szabó Mónika
polgármester körjegyző
A rendelet kihirdetve:
Zalakomár, 2012. május 25.
Papné Szabó Mónika
körjegyző
1. melléklet[2] | ||||
Önkormányzati törzsvagyon forgalomképtelen ingatlanok | ||||
Sorszám | Hrsz | Megnevezés | Telek nagysága m² | |
Földterületek | ||||
1 | 4 | Közút | 436 | |
2 | 39 | Vízelvezető árok Petőfi u. 65. | 524 | |
3 | 55 | Vízelvezető árok Petőfi u. | 365 | |
4 | 63 | Közút Petőfi u.25. | 1730 | |
5 | 65/2 | Közpark Petőfi u. | 6931 | |
6 | 72/1 | Közterület Petőfi u. 20. | 1290 | |
7 | 72/2 | Parkoló Petőfi u.1. | 5558 | |
8 | 72/3 | Petőfi utca | 20113 | |
9 | 72/4 | Közút Petőfi u. | 123 | |
10 | 155 | Széchenyi utca | 3788 | |
11 | 201 | Közút Kossuth u. | 1521 | |
12 | 203/1 | játszótér Kossuth u. 57. | 3849 | |
13 | 206 | Vízelvezető árok Kossuth u. 51. | 849 | |
14 | 227 | Gyalogút Kossuth u. 17. | 505 | |
15 | 251 | Közterület Petőfi u. 1. | 552 | |
16 | 255/1 | Árpád utca | 5950 | |
17 | 255/3 | Buszmegálló Petőfi u. 11. | 130 | |
18 | 255/5 | Kerékpárút Árpád u. | 4033 | |
19 | 276 | Vízelvezető árok Árpád u. 46. | 686 | |
20 | 304 | Vízelvezető árok Árpád u. 102. | 344 | |
21 | 307 | Közút Árpád u. 106. | 513 | |
22 | 323 | Vízelvezető árok Árpád u. 128. | 330 | |
23 | 324/4 | Vízelvezető árok Árpád u.130. | 25 | |
24 | 325 | Közút Árpád u. 130. | 486 | |
25 | 398 | Dózsa Gy. u. É. | 5732 | |
26 | 415/3 | Kerékpárút Árpád u. | 50 | |
27 | 415/5 | Arany J. utca | 2347 | |
28 | 434 | Dózsa Gy. Utca | 3599 | |
29 | 474 | Közút Kossuth u. 78. | 968 | |
30 | 479 | Gyalogút Kossuth u. 84. | 1526 | |
31 | 513 | Vízelvezető árok Bercsényi u. 2. | 332 | |
32 | 526 | Közút Bercsényi u. 24. | 1918 | |
33 | 527 | Közút Kossuth u. 116. | 2757 | |
34 | 551 | Bercsényi M. utca | 8300 | |
35 | 580 | Zrínyi M utca | 2845 | |
36 | 586/2 | Közterület Kossuth u. 17. | 770 | |
37 | 586/3 | Járda Kossuth u. | 3516 | |
38 | 586/5 | Kerékpárút Kossuth u. | 2326 | |
39 | 586/6 | Kossuth utca | 6594 | |
40 | 622 | Táncsics M. utca | 2929 | |
41 | 634/1 | Kerékpárút Tavasz u. | 407 | |
42 | 634/3 | Járda Tavasz u. | 409 | |
43 | 654 | Attila utca | 5454 | |
44 | 668/1 | Közpark Ispita | 20319 | |
45 | 677 | Attila utca | 1560 | |
46 | 742 | Közút Fő u. 69. | 1599 | |
47 | 793/3 | Közút Ady u. 22. | 176 | |
48 | 796/2 | Közpark Ady u. 2. | 2121 | |
49 | 807 | Közút Ady u. 18. | 1787 | |
50 | 808 | Temető Ady u. | 19861 | |
51 | 838 | Ady utca | 1526 | |
51 | 845/1 | Járda Ady utca | 1469 | |
52 | 845/3 | Vízelvezető árok Ady utca | 393 | |
53 | 845/4 | Vízelvezető árok Ady utca | 90 | |
54 | 845/5 | Vízelvezető árok Ady utca | 190 | |
55 | 852/1 | Közút Tavasz u. | 2250 | |
56 | 852/3 | Kerékpárút Tavasz u. | 4655 | |
57 | 882 | Közút Ady u. | 201 | |
58 | 885/1 | Vízelvezető árok Ady u. | 196 | |
59 | 885/3 | Vízelvezető árok Ady u. | 104 | |
60 | 901 | Ady utca | 681 | |
61 | 921 | Közút Ady u. | 1056 | |
62 | 997 | Kerékpárút Tavasz u. | 98859 | |
63 | 999 | Közút Hunyadi u. | 723 | |
64 | 1021 | Közút Hunyadi u. 116. | 1135 | |
65 | 1022 | Közút Hunyadi u. 116. | 186 | |
66 | 1035 | Hunyadi utca D | 12123 | |
67 | 1087 | Közút Erzsébet tér | 690 | |
68 | 1101/3 | Közterület Rákóczi u. 8/B | 193 | |
69 | 1118 | Rákóczi utca | 1410 | |
70 | 1119/14 | Közút Rákóczi u. | 2734 | |
71 | 1129 | Közút Rákóczi u. | 142 | |
72 | 1219/1 | Vízelvezető árok Rákóczi u. | 171 | |
73 | 1219/3 | Járda Rákóczi u. | 316 | |
74 | 1219/4 | Vízelvezető árok Rákóczi u. | 120 | |
75 | 1219/5 | Járda Rákóczi u. | 70 | |
76 | 1219/6 | Járda Rákóczi u. | 993 | |
77 | 1220 | Zöldterület Erzsébet tér | 16002 | |
78 | 1221 | Hunyadi utca É | 12906 | |
79 | 1272 | Vízelvezető árok IV. Béla u. | 360 | |
80 | 1281 | Közút IV. Béla u. 18. | 1741 | |
81 | 1286 | Közút IV. Béla u. | 519 | |
82 | 1301/2 | Vízelvezető árok IV. Béla u. | 1396 | |
83 | 1303 | IV. Béla utca | 6577 | |
84 | 1337/2 | Fő utca | 15989 | |
85 | 1355 | Közút Fő u. 76. | 374 | |
86 | 1356 | Vízelvezető árok Fő u. 76. | 202 | |
87 | 1369 | Vízelvezető árok Fő u. 100. | 259 | |
88 | 1378/2 | Közút Tavasz u. 12. | 2667 | |
89 | 1379 | Kerékpárút Tavasz u. | 1779 | |
90 | 1380 | Járda Tavasz u. | 2077 | |
91 | 1387 | Vízelvezető árok Tavasz u. | 1358 | |
92 | 1390 | Ifjúság utca | 7327 | |
93 | 1410/1 | Vízelvezető árok Tavasz u. | 1133 | |
94 | 1410/3 | Vízelvezető árok Tavasz u. | 1167 | |
95 | 1411/1 | Járda Tavasz u. | 99 | |
96 | 1411/5 | Közút Tavasz u. | 1930 | |
97 | 1440/2 | Vízelvezető árok Tavasz u. | 350 | |
98 | 1440/3 | Vízelvezető árok Ispita | 1033 | |
99 | 1440/7 | Közút Ispita | 779 | |
100 | 1440/9 | Közút Ifjúság u. | 2270 | |
101 | 1440/11 | Vízelvezető árok Tavasz u. | 1051 | |
102 | 1440/12 | Zöldterület Tavasz u. | 1042 | |
103 | 1440/13 | Zöldterület Tavasz u. | 1042 | |
104 | 1440/14 | Zöldterület Tavasz u. | 1042 | |
105 | 03/17 | Közút | 3342 | |
106 | 046 | Külterületi út | 6333 | |
107 | 062 | Külterületi árok | 5270 | |
108 | 063/3 | Közút | 3749 | |
109 | 071 | Külterületi árok | 1545 | |
110 | 073 | Külterületi árok | 2835 | |
111 | 075 | Külterületi árok | 8619 | |
112 | 077 | Külterületi út | 7590 | |
113 | 079 | Külterületi árok | 3511 | |
114 | 081 | Külterületi út | 2049 | |
115 | 085 | Külterületi árok | 5333 | |
116 | 086/2 | Temető | 744 | |
117 | 089 | Külterületi árok | 11252 | |
118 | 093 | Külterületi árok | 1918 | |
119 | 098 | Külterületi árok | 6296 | |
120 | 0102 | Külterületi út | 7696 | |
121 | 0104 | Külterületi út | 26096 | |
122 | 0108 | Külterületi út | 29876 | |
123 | 0112/12 | Közút | 2729 | |
124 | 0120 | Külterületi út | 13167 | |
125 | 0121 | Külterületi út | 2121 | |
126 | 0123 | Külterületi út | 13167 | |
127 | 0132 | Külterületi árok | 895 | |
128 | 0134 | Külterületi út | 926 | |
129 | 0145 | Külterületi út | 8968 | |
130 | 0147 | Külterületi út | 457 | |
131 | 0149 | Külterületi út | 591 | |
132 | 0155 | Külterületi árok | 4990 | |
133 | 0166 | Külterületi árok | 4654 | |
134 | 0200 | Külterületi árok | 1839 | |
135 | 0201 | Külterületi árok | 3849 | |
136 | 0203 | Külterületi árok | 3198 | |
137 | 0205 | Külterületi árok | 4413 | |
138 | 0206 | Külterületi árok | 5042 | |
139 | 0207 | Külterületi árok | 3609 | |
140 | 0208/16 | Közút | 4628 | |
141 | 0209 | Külterületi árok | 3555 | |
142 | 0211 | Külterületi árok | 2444 | |
143 | 0213 | Külterületi árok | 2720 | |
144 | 0215 | Külterületi árok | 2720 | |
145 | 0218 | Külterületi árok | 2784 | |
146 | 0220 | Külterületi árok | 3083 | |
147 | 0225/2 | Külterületi út | 2807 | |
148 | 0225/4 | Külterületi út | 2282 | |
149 | 0227/1 | Külterületi út | 19357 | |
150 | 0227/2 | Külterületi út | 1021 | |
151 | 0243 | Külterületi árok | 782 | |
152 | 0245 | Külterületi árok | 3200 | |
153 | 0248 | Külterületi árok | 3469 | |
154 | 0253 | Külterületi árok | 1831 | |
155 | 0286/13 | Közút | 1278 | |
156 | 0300/1 | Közút | 3241 | |
157 | 0302/3 | Dögkút | 68898 | |
158 | 0303 | Külterületi árok | 3334 | |
159 | 0304 | Külterületi árok | 1838 | |
160 | 0359 | Temető | 4073 | |
161 | 0386/1 | Közút | 1127 | |
162 | 0386/24 | Közút | 1438 | |
163 | 0386/27 | Vízelvezető árok | 298 | |
164 | 0386/36 | Közút | 1734 | |
165 | 0386/40 | Közút | 956 | |
166 | 0386/47 | Közút | 7915 | |
167 | 0386/63 | Közút | 2304 | |
168 | 0386/73 | Arany J. utca | 7618 | |
169 | 0488/10 | Közút | 3973 | |
170 | 0527/21 | Közút | 9824 | |
171 | 0542 | Vízelvezető árok | 160 | |
172 | 0545 | Vízelvezető árok | 579 | |
173 | 0548 | Vízelvezető árok | 249 | |
174 | 0555/10 | Közút | 2275 | |
175 | 0556/2 | Külterületi árok | 3239 | |
176 | 0556/7 | Külterületi árok | 4863 | |
177 | 0576/16 | Külterületi árok | 651 | |
178 | 0597/5 | Közút | 4934 | |
179 | 0598 | Vízelvezető árok | 1631 | |
180 | 0600 | Közút | 784 | |
181 | 0217 | árok | 4518 | |
182 | 0283 | saját használatú út | 792 | |
183 | 0287 | saját használatú út | 1790 | |
184 | 0294/3 | árok | 7128 | |
185 | 0294/5 | árok | 1474 | |
186 | 0294/6 | árok | 1059 | |
187 | 0298 | saját használatú út | 1114 | |
188 | 0311 | árok | 1.2425 | |
189 | 0317 | sajáthasználatú út | 1399 | |
190 | 0321 | árok | 4942 | |
191 | 0327 | saját használatú út | 654 | |
192 | 0330 | árok | 6052 | |
193 | 0332 | árok | 7100 | |
194 | 0337 | árok | 1.5875 | |
195 | 0341 | saját használatú út | 1305 | |
196 | 0343 | árok | 4148 | |
197 | 0345 | árok | 993 | |
198 | 0346 | árok | 2157 | |
199 | 0347 | árok | 363 | |
200 | 0357 | saját használatú út | 2.1667 | |
201 | 0363 | saját használatú út | 4041 | |
202 | 0367 | árok | 4235 | |
203 | 0369 | árok | 975 | |
204 | 0372 | árok | 1731 | |
205 | 0374 | árok | 2262 | |
206 | 0376 | árok | 6228 | |
207 | 0377 | saját használatú út | 718 | |
208 | 0380 | árok | 8914 | |
209 | 0382 | saját használatú út | 4756 | |
210 | 0387 | árok | 249 | |
211 | 0392 | saját használatú út | 2271 | |
212 | 0394 | saját használatú út | 1704 | |
213 | 0401 | saját használatú út | 4.8671 | |
214 | 0402 | árok | 351 | |
215 | 0404 | árok | 5434 | |
216 | 0408 | saját használatú út | 1989 | |
217 | 0411 | árok | 957 | |
218 | 0418 | árok | 924 | |
219 | 0444/3 | saját használatú út | 6581 | |
220 | 0446/2 | saját használatú út | 757 | |
221 | 0446/3 | saját használatú út | 149 | |
222 | 0446/4 | saját használatú út | 2909 | |
223 | 0450 | árok | 2344 | |
224 | 0453 | saját használatú út | 4185 | |
225 | 0446 | saját használatú út | 1.0140 | |
226 | 0477 | saját használatú út | 1908 | |
227 | 0479 | árok | 1498 | |
228 | 0480 | saját használatú út | 5251 | |
229 | 0482/1 | saját használatú út | 1481 | |
230 | 0482/3 | saját használatú út | 2450 | |
231 | 0483 | saját használatú út | 247 | |
232 | 0484/1 | árok | 715 | |
233 | 0484/2 | árok | 51 | |
234 | 0485/1 | árok | 176 | |
235 | 0485/2 | árok | 29 | |
236 | 0486 | árok | 501 | |
237 | 0487 | árok | 597 | |
238 | 0488/18 | közút | 1876 | |
239 | 0488/19 | közút | 1520 | |
240 | 0489 | árok | 1.7775 | |
241 | 0494 | árok | 293 | |
242 | 0495/2 | árok | 2327 | |
243 | 0497 | árok | 319 | |
244 | 0499 | árok | 462 | |
245 | 0500 | árok | 1057 | |
246 | 0510 | saját használatú út | 3056 | |
247 | 0512 | saját használatú út | 1027 | |
248 | 0514 | saját használatú út | 1116 | |
249 | 0515 | árok | 1416 | |
250 | 0516 | árok | 979 | |
251 | 0518 | árok | 2584 | |
252 | 0521 | saját használatú út | 821 | |
253 | 0530 | árok | 524 | |
254 | 0534/1 | töltés | 2131 | |
255 | 0534/2 | töltés | 2816 | |
256 | 0535 | töltés | 1477 | |
257 | 0536 | töltés | 184 | |
258 | 0538 | töltés | 253 | |
259 | 0540 | töltés | 1026 | |
260 | 0551/2 | árok | 2084 | |
261 | 0575 | árok | 1493 | |
262 | 0577 | árok | 1525 | |
263 | 0581 | árok | 1174 |
2. melléklet | ||||
Önkormányzati törzsvagyon korlátozottan forgalomképes ingatlanok | ||||
Sorszám | Hrsz | Megnevezés | Telek nagysága m² | |
Földterületek | ||||
1 | 19/1 | Vízmű Petőfi u. 105. | 310 | |
2 | 057 | Vízmű Balatonmagyaród | 702 | |
3 | 0204/2 | Vízmű Galambok | 304 | |
4 | 0216/2 | Vízmű Galambok | 468 | |
5 | 0522/12 | Szemétlerakó telep | 8928 | |
Telek és épület | ||||
1 | 19/1 | Vízmű Petőfi u. 105. | 310 | |
2 | 107/3 | Vízmű Galambok Petőfi u. 45. | 2402 | |
3 | 240 | Fecskefészek kulcsos Petőfi u. 8. | 1637 | |
4 | 243 | Idősek klubja, Petőfi u. 6. | 1676 | |
5 | 254 | Művelődési ház Petőfi u. 9. | 1880 | |
6 | 260 | Orvosi rendelő Árpád u. 16. | 2949 | |
7 | 274 | Lakóház Árpád u. 44. | 2937 | |
8 | 544 | Töltés | 13646 | |
9 | 623/2 | Telephely Táncsics u. | 51 | |
10 | 797 | Orvosi rendelő Ady u. 2. | 1082 | |
11 | 840 | Sporttelep, Tavasz u. 75. | 4381 | |
12 | 1101/4 | Szennyvízátemelő Rákóczi u. 8/C | 120 | |
13 | 1246/1 | Irodaépület Hunyadi u. 1. | 553 | |
14 | 1247/2 | Idősek klubja Fő u. 2. | 1676 | |
15 | 1292/1 | Szennyvízátemelő IV. Béla u. | 187 | |
16 | 1332 | Harangláb | 7 | |
17 | 1381 | Polgármesteri Hivatal Tavasz u. 13. | 5884 | |
18 | 1382/1 | Általános Iskola Tavasz u. 15. | 20005 | |
Ingatlan: Építmény: Ültetvény | ||||
1 | 1/2 | Beépítetlen terület | 2520 | |
2 | 839 | Sportpálya | 15564 | |
3 | 1246/1 | Irodaépület | 553 | |
4 | 057 | Vízmű Balatonmagyaród | 702 | |
5 | 0148/1 | Víztározó Galambok | 65472 | |
6 | 0543 | Erdő | 59140 | |
7 | 0546 | Erdő | 32218 | |
8 | 0549 | Szennyvíztelep | 2938 |
3. melléklet[3] | ||||
Önkormányzat üzleti vagyona forgalomképes ingatlanok | ||||
Sorszám | Hrsz | Megnevezés | Telek nagysága m² | |
Földterületek | ||||
1 | 57 | Lakóépület, Petőfi u. 37. | 1444 | |
2 | 159 | Lakótelek Széchenyi u. 8. | 1182 | |
3 | 228 | Lakóház Petőfi u. 20. | 944 | |
4 | 385/2 | Beépítetlen terület Dózsa u. | 2327 | |
5 | 548 | Zrínyi u. 18. telek | 537 | |
6 | 578 | Beépítetlen terület Bercsényi u. | 2017 | |
7 | 599 | Beépítetlen terület Bercsényi u. | 2062 | |
8 | 600 | Beépítetlen terület Bercsényi u. | 2073 | |
9 | 601 | Beépítetlen terület Bercsényi u. | 2360 | |
10 | 744 | Beépítetlen terület, Fő u. 69. kert vége | 1718 | |
11 | 825/3 | Gyep külterület | 963 | |
12 | 919 | Beépítetlen terület Ady u. | 669 | |
13 | 946/2 | Beépítetlen terület Ady u. | 1030 | |
14 | 1016/2 | Beépítetlen terület Hunyadi u. 116. | 2161 | |
15 | 1018 | Beépítetlen terület Hunyadi u. 116. | 1066 | |
16 | 1019 | Beépítetlen terület Hunyadi u. 116. | 448 | |
17 | 1024 | Beépítetlen terület Hunyadi u. 116. | 410 | |
18 | 1027/1 | Beépítetlen terület Hunyadi u. 116. | 416 | |
19 | 1028 | Beépítetlen terület Hunyadi u. 116. | 1987 | |
20 | 1030 | Beépítetlen terület Hunyadi u. 116. | 460 | |
21 | 1040 | Beépítetlen terület Hunyadi u. | 1307 | |
22 | 1043 | Beépítetlen terület Hunyadi u. | 2413 | |
23 | 1098 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 1933 | |
24 | 1100 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 13242 | |
25 | 1116 | Beépítetlen terület Hunyadi u. 38/B | 6590 | |
26 | 1119/1 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 575 | |
27 | 1119/2 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 575 | |
28 | 1119/3 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 605 | |
29 | 1119/4 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 608 | |
30 | 1119/5 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 626 | |
31 | 1119/6 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 641 | |
32 | 1119/7 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 654 | |
33 | 1119/8 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 669 | |
34 | 1119/9 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 680 | |
35 | 1119/10 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 687 | |
36 | 1119/11 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 691 | |
37 | 1119/12 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 695 | |
38 | 1119/13 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 698 | |
39 | 1119/15 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 648 | |
40 | 1119/16 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 651 | |
41 | 1119/17 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 654 | |
42 | 1119/18 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 659 | |
43 | 1119/19 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 662 | |
44 | 1119/20 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 666 | |
45 | 1119/21 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 669 | |
46 | 1119/22 | Beépítetlen terület Rákóczi u. | 669 | |
47 | 1159 | Kert Rákóczi u. | 3244 | |
48 | 1168 | Kert Rákóczi u. | 2335 | |
49 | 1243 | Bérlakás Hunyadi u. 7. | 2698 | |
50 | 1247/1 | Fő u. 2 szolgálati | 516 | |
51 | 1283 | Beépítetlen terület IV. Béla u. | 1365 | |
52 | 1287 | Beépítetlen terület IV. Béla u. | 4304 | |
53 | 1382/2 | Lakóház Ifjúság u. 18. | 1475 | |
54 | 1422 | Beépítetlen terület Tavasz u. 39. | ||
55 | 1423 | Bérlakás Tavasz u. 41. | 854 | |
56 | 039/1 | szántó | 5922 | |
57 | 039/5 | szántó, mocsár | 3241 | |
58 | 041/1 | Gyep, erdő | 6053 | |
59 | 0133/3 | szántó | 5748 | |
60 | 0148/1 | szántó | 3519 | |
61 | 0153/4 | Gyep | 4736 | |
62 | 0156/4 | Szántó, gyep | 7210 | |
63 | 0268/2 | Szántó | 3521 | |
64 | 0284/3 | Szántó | 3341 | |
65 | 0342 | Külterületi gyep | 1471 | |
66 | 0386/26 | Erdő Ormándpuszta | 1926 | |
67 | 0386/35 | Gyep Ormándpuszta | 3478 | |
68 | 0386/48 | Gyep Ormándpuszta | 937 | |
69 | 0386/76 | Beépítetlen terület Ormándpuszta Arany j. u. 18. | 406 | |
70 | 0386/81 | Szántó Ormándpuszta Zrínyi u. 46. | 6175 | |
71 | 0522/5 | Gyep | 404 | |
72 | 0552/8 | Gyep | 1601 | |
73 | 0552/9 | Gyep | 1047 | |
74 | 0552/10 | Gyep | 400 | |
75 | 0597/2 | Gyep | 5218 | |
76 | 0597/4 | Gyep | 5673 | |
77 | 0599/15 | Gyep | 1097 | |
78 | 0601/2 | Szántó | 3384 | |
79 | 0606 | Gyep | 2315 | |
80 | 01045 | Nagybakónak zártkert | 1059 | |
81 | 190/1 | Kivett udvar | 836 | |
82 | 190/2 | Kivett beépítetlen terület | 940 | |
83 | 190/3 | Kivett beépítetlen terület | 523 |
1. függelék
Zalakomár Község Önkormányzatának
Versenytárgyalási Szabályzata
I. Szabályzat célja:
- meghatározza a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott bruttó forgalmi értéket meghaladó üzleti önkormányzati vagyon értékesítése, a vagyon feletti vagyonkezelési jog, a vagyon használatának, vagy hasznosítási jogának átengedése esetén alkalmazandó szabályokat.
- szabályozza a Versenytárgyalás előkészítéséhez és lebonyolításához kapcsolódó feladatokat,
- juttassa érvényre a nyilvánosság és az esélyegyenlőség elvét.
II. A szabályzat alkalmazásában:
- kiíró (ajánlat kérő): Zalakomár Község Önkormányzata
- ajánlattevő: aki az ajánlati felhívás alapján ajánlatot tesz
- nyilvános eljárás: az ajánlattevők köre előre meg nem határozható, vagy a meghatározott ajánlattevői körbe tartozók száma nem ismert
- zártkörű (meghívásos) eljárás: ha a kiíró az érdekelteket megfelelő határidő kitűzésével kizárólag közvetlenül hívja fel ajánlattételre, és kizárólag a kiíró által meghívottak nyújthatnak be ajánlatot
- egyfordulós eljárás: az olyan eljárás, amelynek kiírása során a kiíró az összes eljárási feltételt ismerteti, és a kiíró az első fordulóban benyújtott ajánlatok alapján hozza meg döntését
- többfordulós eljárás: az olyan eljárás, amelyet a kiíró többfordulóban hirdet meg, az ajánlati dokumentációban az összes eljárási feltételt ismerteti, és amelynek első fordulójában érvényes ajánlatot tett résztvevők közül a kiíró képviselője . az előre meghatározott és közzétett szempontok alapján . kiválasztja a következő forduló résztvevőit és felhívja őket ajánlataik módosítására
- lebonyolító: Zalakomár Község Önkormányzat Körjegyzőségi Hivatala, vagy az önkormányzat által megbízott személy vagy szervezet.
III. A versenytárgyalás típusa
- A versenytárgyalás nyilvános, vagy zártkörű. Az eljárás típusáról a kiíró dönt.
- Az eljárások főszabályként nyilvánosak, csak kivételesen - rendkívül indokolt esetben (önkormányzati érdek) - kerülhet sor zártkörű eljárás kiírására. Zártkörű versenytárgyalás esetén a kiíró köteles egyidejűleg és azonos módon a versenytárgyalási felhívás megküldésével legalább három érdekeltet írásban felhívni az ajánlattételre. A zártkörű versenytárgyalásra - ha e szabályzat másként nem rendelkezik - a nyilvános versenytárgyalásra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
- A versenytárgyalási eljárást kettő, vagy annál több fordulóban is meg lehet hirdetni. Ebben az esetben második, vagy azt követő fordulóban - a kiíró által előre meghatározott és közzétett szempontok alapján - az első forduló eredményeképpen kiválasztott ajánlattevők vehetnek részt.
IV. A versenytárgyalás meghirdetése
A versenytárgyalást legalább 1 megyei lapban, a helyben szokásos módon kell meghirdetni.
A Versenytárgyalási pályázati felhívás közzétételéért a lebonyolító a felelős.
V. A versenytárgyalási felhívás tartalma
A versenytárgyalási felhívásnak tartalmaznia kell különösen:
- a kiíró szerv megnevezését, székhelyét
- lebonyolító megnevezését, székhelyét
- a felhívás célját, jellegét, több forduló esetén a fordulók számát
- az eljárás tárgyaként értékesítésre, hasznosításra szánt vagyon megjelölését
- ingatlan esetén az értékesítendő üzleti, vagy üzleti vagyonná nyilvánítható önkormányzati vagyon ingatlan-nyilvántartási adatait, közműellátottságát
- a versenytárgyalási ajánlat(ok) beadásának helyét és idejét,
- az ajánlati kötöttség időtartamát
- a versenytárgyalással kapcsolatban tájékoztatást adó személy nevét és telefonszámát
- a benyújtott ajánlatok bontási eljárásának helyét, módját és időpontját
- ajánlati biztosíték megjelölését, rendelkezésre bocsátásának határidejét és módját
- a kiíró azon jogának fenntartását, hogy az eljárást eredménytelennek nyilváníthatja
- a kiíró a kiírásban előírhatja, hogy az ajánlatok benyújtásakor az ajánlattevő ajánlati garanciát és szerződéstervezetet is csatoljon, vagy a kiíró által megküldött szerződéstervezet elfogadásáról nyilatkozzon
- kiíró azon jogának fenntartását, hogy a nyertes ajánlattevő visszalépése esetén a versenytárgyalási eljárás soron következő helyezettjével kössön szerződést
VI. A versenytárgyalási felhívás visszavonása
Az Önkormányzat a versenytárgyalási felhívást az ajánlatok benyújtására megjelölt határidőig indokolás nélkül visszavonhatja.
A versenytárgyalási felhívás visszavonását a versenytárgyalás meghirdetésével azonos módon kell közzétenni.
VII. Az ajánlati biztosíték
- Az eljárásban való részvétel ajánlati biztosíték (pályázati biztosíték) adásához köthető, melyet a kiíró által a dokumentációban meghatározott időpontig és módon kell a kiíró rendelkezésére bocsátani.
- A biztosítékot a felhívás visszavonása vagy az ajánlatok érvénytelenségének megállapításának esetén vagy, ha a szerződéskötés a kiírónak felróható okból hiúsult meg, vissza kell adni.
- nem jár vissza a biztosíték, ha a kíirás szerint megkötött szerződést biztosító mellék kötelezettséggé alakul át, továbbá akkor sem, ha az ajánlattevő az ajánlati kötöttség időtartama alatt ajánlatát visszavonta, vagy a szerződés megkötése neki felróható vagy az ő érdekkörében felmerült más okból hiúsult meg.
- A nyertes ajánlattevő esetében a befizetett biztosítás a vételárba (bérleti díjba) beszámításra kerül, azonban ha a szerződéskötés neki felróható vagy érdekkörében felmerült más okból hiúsul meg, a biztosítékot elveszti. Az elveszett biztosíték Zalakomár Község Önkormányzatának költségvetését illeti meg.
- A kiíró az ajánlati biztosíték után kamatot nem fizet.
VIII. A versenytárgyalási ajánlat, ajánlati kötöttség
- Az ajánlatnak tartalmaznia kell különösen:
- ajánlattevő kifejezett nyilatkozatát a versenytárgyalási felhívás feltételeinek elfogadására
- a bruttó ajánlati árat,
- szerződéstervezetet (amennyiben a versenytárgyalási felhívás szerint ez csatolandó),
- amennyiben az ajánlattevő gazdálkodó szervezet, 30 napnál nem régebbi eredeti cégkivonatot, a képviseletre jogosult aláírási címpéldányát,
- annak meghatározását, hogy az ajánlat mely része üzleti titok,
- annak meghatározását, hogy az ajánlat mely információi közölhetők a többi ajánlattevővel,
- annak meghatározását, hogy ajánlattevő hozzájárul-e a többi ajánlattevővel való együttes tárgyaláshoz.
- Az ajánlattevők ajánlataikat zártan, cégjelzés nélküli borítékban, minimum két példányban (egy eredeti és egy másolati példány) kötelesek az ajánlatok benyújtására nyitva álló időpontban és helyen, az adott eljárásra utaló jelzéssel, személyesen vagy postai úton benyújtani.
- Ha a felhívás biztosítékadási kötelezettséget ír elő, az ajánlat csak akkor érvényes, ha az ajánlattevő igazolja, hogy a felhívásban megjelölt összegű biztosítékot az ott megjelölt formában és módon a kiíró rendelkezésére bocsátotta.
- Az ajánlattevő ajánlati kötöttsége, ha a kiírás másként nem rendelkezik . akkor kezdődik, amikor az ajánlatok benyújtására nyitva álló határidő lejárt.
- Az ajánlattevő ajánlatához a kiírásban meghatározott időpontig, de legalább a benyújtási határidő lejártától számított 60 napig kötve van, kivéve, ha a kiíró ezen időponton belül a nyertes ajánlattevővel szerződést köt, vagy az ajánlattevőkkel írásban közli, hogy az eljárást eredménytelennek minősíti.
- Az ajánlattevő nem tilthatja meg az alábbi adatok, tények nyilvánosságra hozatalát:
- név (cégnév),
- lakóhely (székhely),
- olyan tény vagy információ, amely az ajánlat elbírálásánál értékelésre kerül.
IX. A versenytárgyalási ajánlat(ok) benyújtási határideje
A versenytárgyalási felhívásban az ajánlat(ok) benyújtásának határidejét a versenytárgyalás tárgyára tekintettel úgy kell meghatározni, hogy az elegendő legyen az ajánlat(ok) megfelelő elkészítésére és benyújtására.
X. A versenytárgyalási ajánlatok érkeztetése, bontása és ismertetése
- Az ajánlatok beérkezése során az ajánlatot tartalmazó borítékra rá kell vezetni az átvétel pontos időpontját.
- Beérkezett ajánlatok felbontása zártkörűen vagy nyilvánosan történhet.
- zártkörű a bontás, ha csak a kiíró és lebonyolító képviselői vannak jelen
- nyilvános a bontás akkor, ha kiíró és a lebonyolító képviselőin kívül más meghívott személyek valamint az ajánlattevők, vagy meghatalmazottaik is jelen lehetnek
Az ajánlat(ok) nyilvános felbontásánál ismertetésre kerül:
- ajánlattevő(k) neve, cégneve,
- ajánlattevő(k) lakóhelye, székhelye,
- az ajánlat lényeges eleme: (pl:ár)
A kiíró az ajánlatok felbontása után köteles megállapítani, hogy az ajánlatok közül melyek érvénytelenek.
Érvénytelen az ajánlat, ha:
- azt az ajánlat benyújtására meghatározott határidő eltelte után nyújtották be,
- az nem felel meg a versenytárgyalási felhívás feltételeinek.
Az érvénytelen ajánlatot tevők a versenytárgyalás további szakaszában nem vehetnek részt.
Eredménytelennek nyilvánítható a versenytárgyalás:
- ha egyik ajánlattevő sem tesz a Képviselő-testület által. a versenytárgyalás alapjául - meghatározott feltételeknek megfelelő ajánlatot.
- ha nem nyújtottak be ajánlatot, vagy ha a benyújtott ajánlatok mindegyike érvénytelen.
XI. A versenytárgyalás lebonyolítása
- A versenytárgyalás lebonyolítását - a Hivatal érintett szakértőinek bevonásával – a Körjegyzőségi Hivatal, illetőleg a lebonyolító végzi.
- Több ajánlat benyújtása esetén együttes versenytárgyalásra akkor kerülhet sor, ha ehhez valamennyi ajánlattevő hozzájárul. Ellenkező esetben az ajánlattevőkkel külön-külön kell tárgyalni.
- A versenytárgyalásról jegyzőkönyvet kell készíteni és 5 munkanapon belül valamennyi ajánlattevő részére meg kell küldeni. A jegyzőkönyv elkészítése és az érintettek részére történő megküldése lebonyolító feladata.
- Az ajánlattevő(k) a tárgyalások során korábbi ajánlatukhoz képest csak ugyanolyan, vagy az Önkormányzat részére kedvezőbb ajánlatot tehetnek.
XII. A Versenytárgyalási Bizottság, az ajánlatok értékelése
- A Versenytárgyalási Bizottság vezetőből és 3 tagból áll.
Vezető: Zalakomár Község Polgármestere, akit távollétében az általa kijelölt alpolgármester helyettesít
- Tagjai: A Képviselő-testület által delegált képviselők.
- A versenytárgyalás lebonyolításához a vezető vagy az általa kijelölt alpolgármester és a Bizottság legalább 2 tagjának együttes jelenléte szükséges. A tárgyalást a Bizottság vezetője vezeti.
- A Versenytárgyalás Bizottsági munkájához kapcsolódó adminisztratív feladatokat a lebonyolító látja el.
- Versenytárgyalás Bizottsági véleményezi a benyújtott ajánlatokat és javaslatot tesz a Képviselő-testület felé.
XIII. Az ajánlatok elbírálása
Az ajánlatok közül az összességében legkedvezőbb feltételeket tartalmazó, megalapozott ajánlat mellett kell dönteni.
Ha az ajánlat(ok) elbírálása során bizonyos kérdések tisztázása szükséges, az Önkormányzat az ajánlattevőktől felvilágosítást kérhet.
A tárgyalások lezárását követően az ajánlatok elbírálásáról, a versenytárgyalás eredményességéről vagy eredménytelenségéről Zalakomár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete dönt.
A Képviselő-testület döntéséről az ajánlattevőket a Körjegyzőségi Hivatal írásban 3 munkanapon belül értesíti.
XIV. Összeférhetetlenségi szabály
A versenytárgyalás lebonyolításánál be kell tartani az összeférhetetlenségi szabályokat, azaz a lebonyolításában , vagy a Bizottság munkájában nem járhat el aki az ajánlatot tevő természetes személy közeli hozzátartozója vagy az ajánlatot tevő gazdálkodó szervezettel munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, annak vezető tisztségviselője, vagy felügyelő bizottságának tagja, vagy aki az ajánlattevő gazdasági szervezetében tulajdonnal rendelkezik, vagy ezen személyek közeli hozzátartozója. (Ptk. 685. §.(b).pont).
Zalakomár, 2012. május 24.
Varga Miklós Papné Szabó Mónika
polgármester körjegyző
2.függelék
Az önkormányzati közfeladat átadásának és a hozzá kapcsolódó vagyonkezelői
jog átruházásának pályázati eljárása
I. A PÁLYÁZAT KIÍRÁSA
- A pályázat - tárgyalásos vagy tárgyalás nélküli - nyilvános eljárás, amelyet legalább egy országos és egy helyi lapban, valamint szükség esetén a közfeladatot érintő ágazati közlönyben kell meghirdetni, amelyben meg kell jelölni a pályázati dokumentáció rendelkezésre bocsájtásának helyét, időszakát és egyéb feltételeit, továbbá az elektronikusan megküldhető dokumentumok körét, valamint a rendelkezésre bocsátásának esetleges pénzügyi ellenértékét és annak pénzügyi feltételeit.
- A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:
- A pályázatot kiíró szervezet nevét, címét, telefon- és telefaxszámát (email)
- Az átadandó közfeladat leírását
- Az átadandó közfeladat ellátásának helyét
- A pályázó, közös pályázók és az alvállalkozók személyi és szakmai felkészültségével kapcsolatos alkalmassági feltételeket és azok igazolási módját
- A pályázati dokumentáció átvételének helyét, módját és feltételeit
- A pályázat benyújtásának módját, határidejét és helyét
- A pályázatok bontásának helyét, időpontját és a bontás nyilvánosságára történő utalást
- A pályázatok elbírálásának módját
- Közfeladat ellátására is irányuló pályázat esetén az Áht. 105/A § (2) bekezdésében foglalt feltételeket
- A Kiíró azon jogának fenntartását, hogy a pályázatot indokolás nélkül eredménytelennek nyilvánítsa vagy pályázati felhívását - az ajánlatok benyújtására nyitva álló határidő lejártáig - jogkövetkezmények nélkül visszavonja, vagy tartalmát módosítsa
- A pályázattal kapcsolatban tájékoztatást nyújtó személy nevét és telefonszámát
II. PÁLYÁZATI BIZTOSÍTÉK
- A pályázaton való részvétel pályázati biztosíték adásához köthető.
- A biztosítékot vissza kell fizetni:
- A pályázók részére a pályázati felhívás visszavonását, a pályázatok érvénytelenségének vagy az eljárás eredménytelenségének megállapítását követő 10 napon belül.
- A nyertes pályázó, valamint a második legkedvezőbb pályázatot tevő részére, a szerződéskötést követő 10 napon belül, a többi pályázó részére az eredményhirdetést követő 10 napon belül.
- Nem jár vissza a biztosíték, ha:
- A pályázati felhívás szerint az a megkötött szerződést biztosító mellék-kötelezettséggé alakul át.
- A pályázó az ajánlati kötöttség időtartama alatt pályázatát visszavonta.
- A szerződés megkötése a pályázónak felróható vagy az ő érdekkörében felmerült más okból hiúsult meg.
III. A PÁLYÁZATOK BENYÚJTÁSÁRA NYITVA ÁLLÓ HATÁRIDŐ,
KIEGÉSZÍTÕ TÁJÉKOZTATÁS
1. A pályázatok benyújtására a hirdetmény első megjelenésétől számított legalább
20 naptári nap álljon rendelkezésre.
2. A pályázó részére a megalapozott pályázat benyújtása érdekében a pályázó kezdeményezésére a Kiíró kiegészítő felvilágosítást nyújt. Ennek formája lehet: írásbeli, helyszíni bejárás és konzultáció. Ennek során az esélyegyenlőséget a Kiírónak biztosítani kell.
IV. A PÁLYÁZATI FELHÍVÁS ÉS AZ AJÁNLAT VISSZAVONÁSA,
MÓDOSÍTÁSA
1. Ha a Kiíró a pályázati kiírásban fenntartotta a pályázat tartalmának módosítására vonatkozó jogát, és azzal él, akkor az ajánlattételi határidőt legalább 10 naptári nappal meg kell hosszabbítani.
2. A Kiíró jogosult a pályázati felhívást a pályázatok benyújtására nyitva álló határidő lejártáig jogkövetkezmények nélkül visszavonni.
3. A pályázó a benyújtásra nyitva álló határidő lejártáig a pályázatát bármikor visszavonhatja.
V. A PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSA, BONTÁSA
- A pályázat összeállításának költségei a pályázót terhelik, postázási késedelem vagy egyéb a pályázón kívüli okból eredő késedelem kockázatát a pályázó viseli.
- A pályázatok bontása nyilvános, a pályázók és meghatalmazottjaik részvételének biztosításával.
- A pályázó a pályázatában - kifejezetten és elkülönített módon, mellékletben - közölt üzleti titok nyilvánosságra hozatalát megtilthatja. A pályázó azonban nem tilthatja meg az alábbi adatok, tények nyilvánosságra hozatalát:
- név (cégnév),
- lakóhely (székhely),
- olyan tény vagy információ, amely az ajánlat elbírálásánál értékelésre kerül.
- A pályázatok bontásáról jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet 5 munkanapon belül meg kell küldeni az összes pályázónak.
VI. A PÁLYÁZATOK ÉRTÉKELÉSE, ELBÍRÁLÁSA
- A pályázat érvénytelenné nyilvánításának esetei:
- A részletes pályázati kiírásban meghatározott pályázat benyújtási határidejének lejárta után benyújtott pályázat.
- A pályázati biztosíték nem vagy nem az előírtaknak megfelelő teljesítése.
- A pályázó, a közös pályázók, alvállalkozó az előírt alkalmassági feltételeknek nem felel meg.
- A pályázat a pályázati felhívásban, a pályázati dokumentációban vagy a jogszabályokban meghatározott feltételeknek nem felel meg.
- A pályázaton való részvétel kizáró okainak teljesülése.
- Az eljárás időtartamának indokolatlan elnyújtása, nem egyértelmű ajánlatok megadása, nem rendeltetésszerű joggyakorlás.
- A benyújtott pályázatokat a Kiíró által felkért Bíráló Bizottság véleményezi és köteles a Kiírónak döntési javaslatot tenni. A Bíráló Bizottság tagjait titoktartási kötelezettség terheli.
- A Bíráló Bizottság tagja, vagy közeli hozzátartozója nem lehet:
- A pályázó
- A pályázó alkalmazottja vagy más szerződéses jogviszony keretében foglalkoztatottja
- A pályázó tulajdonosa, résztulajdonosa vagy tagja, vezető tisztségviselője, amennyiben a pályázó jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság.
- Az, aki vezető tisztségviselője vagy tulajdonosa, résztulajdonosa olyan gazdasági társaságnak, amelynek a pályázó a tulajdonosa (résztulajdonosa) vagy vezető tisztségviselője.
- Az összeférhetetlenségi ok fennállását az érintett haladéktalanul köteles a Kiíró felé jelezni.
- A Bíráló Bizottság a pályázatok értékelése során, felvilágosítást kérhet a pályázóktól a nem egyértelmű pályázati kijelentések tisztázása érdekében, a többi pályázó egyidejű értesítése mellett. Ez nem eredményezheti a pályázat tartalmi elemeinek módosítását, csak azok értelmezését szolgálhatja.
- Érvényes az a pályázat, amely mind formai, mind pedig tartalmi szempontból megfelel a pályázati felhívásban és a pályázati dokumentációban foglalt feltételeknek, alkalmassági előírásoknak.
- A benyújtott pályázatok közül a pályázati dokumentációban foglalt elbírálási részszempontok alapján, az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő pályázót kell az eljárás nyertesének kihirdetni. A Kiíró döntése szerinti azon jogának fenntartását, hogy a nyertes ajánlattevő visszalépése, vagy a vele történő szerződéskötés meghiúsulása esetén jogosult a soron következő legelőnyösebb ajánlatot tevővel szerződést kötni.
- A pályázatok elbírálásáról, a pályázati eljárás eredményességéről vagy eredménytelenségéről Zalakomár Község Önkormányzata Képviselő-testülete dönt.
- Az eljárás eredményéről való döntésről a Kiíró valamennyi pályázót köteles értesíteni a döntést követő 15 napon belül.
Zalakomár, 2012. május 24.
Varga Miklós Papné Szabó Mónika
polgármester körjegyző