Zalakomár Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2012. (V. 25.) önkormányzati rendelete

Zalakomár község nemzeti vagyonáról, a vagyonhasznosítás szabályairól

Hatályos: 2016. 10. 26- 2017. 09. 28

Zalakomár Község Önkormányzata

Képviselő-testületének


 14/2012.  (V. 25.) önkormányzati rendelete


Zalakomár község nemzeti vagyonáról, a vagyonhasznosítás szabályairól


(egységes szerkezetben a 11/2013. (V. 28.) önkormányzati rendelettel, valamint az 5/2014. (VI. 4.) önkormányzati rendelettel, a 18/2015. (IX.30.) önkormányzati rendelettel és a 18/2016. (X.25.) önkormányzati rendelettel)




Zalakomár Község Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában foglalt, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 8. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § 6. pontjában, 6. § (5) bekezdésében, 6. § (6) bekezdésében, 11. § (16) bekezdésében, 13. § (1) bekezdésében, 18. § (1) bekezdésében; a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ában, 109. § (4) bekezdésében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 97. § (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:


  1. A rendelet hatálya



1. § (1) A rendelet hatálya Zalakomár Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) vagyonára terjed ki.


(2) Az önkormányzati tulajdonú lakás és nem lakás célú helyiségekre, a vállalkozás céljára kijelölt földterületekre, az említett vagyontestek elidegenítésére, közterületek hasznosítása esetén az e vagyontárgyakra vonatkozó önkormányzati rendeletek szabályait kell alkalmazni az e rendeletben nem szabályozott ügyekben és eljárásokban.


Az önkormányzati vagyon



2. § Az Önkormányzat vagyona törzsvagyonból és üzleti vagyonból áll. Az önkormányzat törzsvagyona forgalomképtelen vagy korlátozottan forgalomképes vagyon.


  1. Törzsvagyon



3. § (1) Forgalomképtelen vagyontárgyak:

  1. a Nvtv. 5. § (4) bekezdésében megjelölt vagyontárgyak, valamint
  2. mindaz a vagyon, amelyet törvény, vagy az Önkormányzat rendelete nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonnak minősít.


(2) Az Önkormányzat tulajdonában álló forgalomképtelen vagyontárgyak:

a) a helyi közutak és műtárgyaik,

b) a járdák, terek és parkok,

c) a vizek és vízi közműnek nem minősülő közcélú vízi létesítmények,

d) a levéltári anyagok, tervtárak terv- és iratanyagai,

e) a védett természeti területek,

f) mindaz a vagyon, melyet törvény, vagy az Önkormányzat képviselő-testülete rendeletével annak nyilvánít.

Az önkormányzat tulajdonában lévő forgalomképtelen vagyontárgyak a rendelet 1. mellékletében vannak felsorolva.


(3) Az ingatlan forgalomképtelensége megszűnik, amennyiben a külön jogszabály alapján lefolytatott telekrendezési eljárásban megváltozik az ingatlan jellege, vagy a telekrendezési határozat végrehajtása érdekében a tulajdonosok megállapodnak.


(4) A forgalomképtelenség megszüntetéséhez az Önkormányzat képviselő-testülete döntése szükséges.


4.§ (1) Korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak:

  1. a műemlékek, műemlék jellegű ingatlanok,
  2. a muzeális gyűjtemények és muzeális emlékek,
  3. közművek,
  4. önkormányzati költségvetési szervek használatában lévő vagyon,
  5. középületek,
  6. közüzemi tevékenységet ellátó egyszemélyes vagy többségi önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságban vagy közhasznú társaságban, valamint az elsődlegesen nem közüzemi jellegű, önkormányzati vagyonkezelést ellátó, egyszemélyes vagy többségi tulajdonú gazdasági társaság(ok)ban lévő önkormányzati részesedések (tagsági jogok),
  7. köztemetők,
  8. sportpályák és sportcélú létesítmények,
  9. erdők.

Az önkormányzat tulajdonában lévő korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak a rendelet 2. mellékletében vannak felsorolva.


(2) A korlátozottan forgalomképes törzsvagyon csak az Önkormányzat képviselő-testülete egyedi döntése alapján minősíthető át és idegeníthető el.


  1. Üzleti vagyon



5. § Üzleti vagyon mindazon vagyontárgy, amely nem tartozik a törzsvagyon körébe. Az önkormányzat tulajdonában lévő forgalomképes vagyontárgyak (üzleti vagyon) a rendelet 3. mellékletében vannak felsorolva.






  1. Vagyonkimutatás, a vagyon nyilvántartása



6. § (1) Az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyontárgyakról a jogszabályokban meghatározott módon folyamatos nyilvántartást, vagyonkatasztert vezet. Az Önkormányzat vagyonát a hatályos jogszabályok alapján a Körjegyzőségi Hivatal tartja nyílván.


(2) A vagyonkimutatás az Önkormányzat tulajdonában - a költségvetési év zárónapján - meglévő vagyoni állapot szerinti kimutatása, melynek célja az önkormányzati vagyontárgyak tételes kimutatása.


(3) A vagyonkimutatásban szerepeltetni kell az önkormányzati vagyont terhelő kötelezettségeket is.


(4) A vagyonkimutatás az önkormányzati vagyont törzsvagyon, ezen belül forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes vagyon, valamint üzleti vagyon (nem törzsvagyon) bontásban, az egyes vagyoncsoportokon belül:

  1. az ingatlanokat és a vagyoni értékű jogokat tételesen, beszerzési (bruttó) értéken,
  2. az ingó vagyontárgyakat (gépek, berendezések) vagyonkezelőnként összesített mérleg szerinti (nettó) értéken,
  3. ha jogszabály eltérően nem rendelkezik, az értékpapír vagyont tételesen és mérleg szerinti értéken,
  4. a vagyonkezelőnek átadott ingatlan vagy értékpapír vagy vegyes portfolió vagyont tételesen és a vagyonkezelési szerződés szerinti induló értéken, vagy - az évenkénti beszámolók alkalmával korrigált vagyoni értéken - vagyonkezelőnként veszi számba. A vagyonkezelőnek az átadott portfolió értékelését a tőkepiacról szóló 2001. évi CXX tv. alapján kell elvégezni.
  5. A vagyonkimutatás a könyvviteli nyilvántartásban szereplő eszközökön és kötelezettségeken kívül a „0”-ra leírt használatban lévő, és használaton kívüli eszközök állományát, az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII.24.) Korm. rendelet     44/A. §-a  alapján érték nélkül nyilvántartott eszközök állományát (mint képzőművészeti alkotás, régészeti lelet, kép- és hang archívum, gyűjtemény, kulturális javak), intézményenként természetes mértékegységben tartalmazza. A kezességgel, és garancia-vállalással kapcsolatos függő kötelezettségeket is be kell mutatni.


(5) A vagyonkimutatást az éves költségvetési beszámolóhoz (zárszámadáshoz) csatolva az Önkormányzat képviselő-testületének kell bemutatni.


7. § (1) A vagyonkimutatás alapját képező nyilvántartás(ok) állományának felfektetéséről és folyamatos vezetéséről, valamint a vagyonkimutatás összeállításáról, az ingatlanok esetében a vagyonkataszterben szereplő adatok egyezőségéről, - az önkormányzati vagyonkezelő szervek közre- működésével - jegyző gondoskodik.


(2) Az Önkormányzat tulajdonában lévő eszközök – kivéve az immateriális javakat, a követeléseket (ideértve az adott kölcsönöket, a beruházási előleget és az aktív pénzügyi elszámolásokat) – leltározását mennyiségi felvétellel, a csak értékben kimutatott eszközök (az immateriális javak, a követeléséket, az idegen helyen tárolt - letétbe helyezett, portfolió-kezelésben, vagyonkezelésben lévő értékpapírok, dematerializált értékpapírok) és a források leltározását egyeztetéssel kell végrehajtani.


(3) Az Önkormányzat eszközeit és forrásait évente leltározza. Kivételt képeznek az ingatlanok, a gépek, berendezések, felszerelések, a járművek, az üzemeltetésre átadott, koncesszióba adott, vagyonkezelésbe vett eszközök, melyek leltározása kétévente történik.



  1. Az önkormányzati vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásának közös szabályai



8. § (1) A tulajdonosi jogokat az Önkormányzat képviselő-testülete, vagy átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja.


(2) A tulajdonosi jogok gyakorlója az Önkormányzat vagyontárgyait e rendelet keretei között bízhatja másra, adhatja át üzemeltetésre. A vagyontárgyak vagyonkezelésbe történő átadása előtt e rendelet 16-19. §-a szerinti vagyonkezelési szerződést kell kötni.


(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy

  1. a tulajdonosi jog gyakorlója döntései alapján a szerződéseket megkösse, aláírja
  2. ellenőrizze a szerződésben foglaltak teljesítését és indokolt esetben megtegye azokat a jognyilatkozatokat, amelyek szerződés felbontására vagy megszüntetésére irányulnak, vagy érvényesítse az önkormányzat igényeit, ideértve bírósági eljárás megindítását is,
  3. önállóan elutasítson olyan szerződési ajánlatokat, amelyek elfogadása jogszabályi rendelkezéssel, vagy önkormányzati határozatban előírtakkal ellentétes lenne,
  4. közműszolgáltatók részére közművezetékek elhelyezése céljára vezetékjogot, vagy szolgalmi jogot, vagy használati jogot önkormányzati ingatlanokon olyan mértékig biztosítson, amelyek az érintett ingatlanok rendeltetés szerinti felhasználását nem befolyásolják,
  5. vezeték-, szolgalmi- és használati jogot biztosító szerződéseket az önkormányzat, mint jogosult javára egymillió forint értékhatárig önállóan megkössön,
  6. hozzájáruljon közterület használatához, vagy erre szerződést kössön, ha a használat közterületként nyilvántartott földrészlet rendeltetésének megfelelő használatát biztosítja,
  7. telekalakítási eljáráshoz, valamint közút, közterület területének rendezése miatt szükségessé váló adásvételi és csereszerződések megkötése nettó 1.000.000 Ft-ot meg nem haladó értékre;
  8.  közút, vagy egyéb közterület rendeltetésű ingatlan tulajdonjogának ellenérték nélküli megszerzését tartalmazó szerződések megkötése;


(4) Az önkormányzati tulajdonban (rész-tulajdonban) lévő gazdasági társaság, közhasznú társaság legfőbb szerve ülésén a részvénytársaságnál eseti, egyéb társaságnál általános meghatalmazással képviselteti magát a tulajdonosi jog gyakorlója, vagy szerződéses vagyonkezelés esetén - meghatalmazás alapján - a vagyonkezelő.


  1. Az önkormányzati vagyon hasznosítása



9. § (1) Az önkormányzati vagyon hasznosításának célja Zalakomár község önkormányzatának kötelező és önként vállalt feladatai hatékony és eredményes ellátása.


(2) Hasznosítás alatt az egyes vagyontárgyak használata, bérbe, használatra, haszonbérbe vagy haszonkölcsönbe, üzemeltetésbe adása, vagyonkezelésbe adása, apportálása, valamint a kötelező önkormányzati feladatok ellátásához nem szükséges vagyon elidegenítése értendő.

(3) Az önkormányzati vagyon hasznosításának előkészítésekor a tulajdonosi jog gyakorlója részére előterjesztést kell készíteni. Ennek során számba kell venni a feltételeket, vizsgálni kell a jövedelmezőséget, javaslatot kell tenni az alternatívák mérlegelésével a legmegfelelőbb hasznosítási formára.

(4) A vagyonhasznosítás során a hasznok szedéséből származó bevételek az önkormányzatot illetik meg.


10. § Az önkormányzat nevében az arra jogosult a következő esetekben mondhat le részben, vagy egészében követeléséről:

  1. csődegyezségi megállapodásban,
  2. bírói egyezség keretében,
  3. felszámolási eljárás során, ha a felszámoló által írásban adott nyilatkozata alapján az várhatóan nem térül meg,
  4. ha a követelés bizonyítottan csak veszteséggel vagy aránytalanul nagy költségráfordítással érvényesíthető,
  5. kötelezett bizonyítottan nem lelhető fel.


11. § Amennyiben a követelés behajthatatlan, úgy a követelésről való lemondásról a képviselő-testület dönt.


  1. Az önkormányzati vagyon ingyenes és kedvezményes átengedése, a felajánlott vagyon elfogadásának szabályai



12 § (1)[1] Az önkormányzati vagyon ingyenes hasznosítása, vagyonkezelésbe adása, tulajdonjogának ingyenesen átruházása a Nvtv. 11. § (13) bekezdése és 13. § (3) bekezdése figyelembe vételével történhet.


(2) Az önkormányzati vagyon ingyenes vagy kedvezményes megszerzéséről és önkormányzati vagyon átruházásáról a képviselő-testület határoz.


(3) Ha a vagyonról az Önkormányzat vagy intézménye vagy egyéb szervezete javára lemondtak, a vagyon csak abban az esetben fogadható el, ha a kedvezményezett a vagyon elfogadásával együtt járó tulajdonosi kötelezettségek teljesítésére képes.


  1. A vagyonhasznosítás eljárási rendje és nyilvánosságának szabályai



13. § (1) A vagyon elidegenítését, hasznosítását

  1. a képviselő-testület
  2. a polgármester kezdeményezheti.


(2) Az önkormányzati vagyon elidegenítése, használatba vagy bérbeadása, vagy más módon történő hasznosítása, főszabályként pályáztatási eljárás eredményeként történhet.


(3) Nem kell versenyeztetési eljárást tartani:

  1. amennyiben az önkormányzati vagyontárgy piaci értéke nem éri el:
    • ingó vagyon esetén az 1.000.000 Ft-ot,
    • ingatlan vagyon esetén az 3.000.000 Ft-ot,
  2. vagyontárgynak többségi önkormányzati tulajdonú vállalkozásba vitele esetén;
  3. mezőgazdasági művelésre alkalmas földterület haszonbérbe adásakor;
  4. bérleti időszak meghosszabbításakor;
  5. állami feladatot ellátó állami szerv elhelyezése esetén;
  6. határozatlan idejű bérleti szerződés esetén – 10 évet meghaladó bérleti jogviszony után – a bérlemény bérlő számára történő értékesítésekor;
  7. kisajátításnál csereingatlan biztosítása esetén;
  8. telekhatár-rendezés esetén.
  9. ingó vagyon értékesítése esetén, amennyiben az olyan személy részére történik, aki az adott vagyontárgyat legalább két éve kizárólagosan használja.


(4) A versenyeztetési eljárás és a vagyonkezelői jog átruházásának szabályait e rendelet 1., 2., függelékei határozzák meg. A szabályzat rendelkezéseit az önkormányzati vagyont kezelő, hasznosító szerv vagy személy a képviselő-testület által jóváhagyott vagyonkezelési szerződés rendelkezésének megfelelően köteles alkalmazni.


(5) A tulajdonosi jog gyakorlója hoz döntést az alábbiakról:

  1. ingatlanvagyontárgy hasznosításának módja (értékesítés, bérbeadás, használatba adás, társaság alapításánál apportként szolgáltatás),
  2. a szerződés céljának meghatározása,
  3. érték elfogadása vagy megállapítása (ingatlan vételár, kikiáltási ár, apport érték, bérleti vagy használati díj mértéke, ellenértéke),
  4. ingatlanértékesítés esetén részletfizetési kedvezmény biztosítása és ezzel egy időben a vételár hátralék értékállóságának biztosítása, a vételár hátralékra alkalmazható kamat évi mértékének megállapítása,
  5. szerződés időtartamának meghatározása
  6. árverésre kijelölés vagy pályázatra kijelölés, ez utóbbi esetén a pályáztatás módja,
  7. ingatlan csere céljára történő biztosítása,
  8. a rendeletben fel nem sorolt esetekben a tipikus vagy a gyakorlatban ritkán előforduló szerződéstípushoz sorolható szerződések megkötése során azokról az alapvető szerződéses feltételekről való rendelkezés, melyek hiányában szerződés nem jöhet létre.


(6) A tulajdonosi jog gyakorlója a részletfizetési kedvezmény megállapítása során az önkormányzati költségvetés vizsgálatát követően külön kérelemre, maximum két év időtartamra adhat részletfizetési lehetőséget. A részletfizetés a fizetendő teljes összeg 50 %-a lehet, minimum a szerződéskötéskor érvényben lévő jegybanki alapkamat kikötése mellett. Részletfizetés esetén annak visszafizetését jelzálogjog bejegyzéssel kell biztosítani.



  1. Önkormányzati intézmények vagyonhasználati joga



14. § Az önkormányzati intézmények annak a törzsvagyonnak a használati jogát gyakorolhatják, amely adott intézmény Alapító Okiratában vagy vagyonkimutatásában szerepel. Kötelesek a vagyontárgyakkal jó gazda módjára bánni, állagmegóvásukról, karbantartásukról és felújításukról gondoskodni.


15. § Az önkormányzati intézményeknél feladatváltozás miatt feleslegessé vált ingatlanok hasznosításáról a képviselő-testület dönt. Az intézmények feleslegessé vált ingatlanjainak értékesítésére vonatkozó döntést megelőzi az adott ingatlannak a korlátozottan forgalomképes vagyoni körből való kivonása és üzleti vagyonná történő átminősítése. Ugyanígy kell eljárni az intézményi ingatlanok hasznosítása esetén, ha az ingatlannal/ingatlanrésszel kapcsolatos Önkormányzat által meghatározott közszolgálati igény megszűnik.



  1. Az önkormányzati vagyon vagyonkezelésbe adása



16. § (1) A Képviselő-testület a helyi önkormányzat tulajdonában lévő korlátozottan forgalomképes és üzleti vagyonának meghatározott körét a Mötv. 109. § (1) bekezdése és a Nvtv. 11. §-a, valamint e rendelet keretei között, önkormányzati közfeladat ellátása érdekében vagyonkezelésbe adhatja.


(2) A vagyonkezelői szerződés megkötéséről szóló döntés joga és szerződés tartalmának meghatározása kizárólagosan a képviselő-testület hatásköre, mind a pályáztatással, mind a kijelöléssel történő vagyonkezelésbe adás esetében.


(3) A képviselő-testület által vagyonkezelésbe adott vagyont a vagyonkimutatás elkülönítetten tartalmazza.


17. § (1) A vagyonkezelésbe adást megelőzően meg kell határozni azt az önkormányzati közfeladatot, feladatkört, melynek ellátása hatékonyabban látható el a vagyonkezelő által.


(2) A vagyonkezelésbe adás az önkormányzati feladatellátás feltételeinek hatékony biztosítása, amely a Mötv. 109 § (3) bekezdésében meghatározott célból történhet. 


(3) Az önkormányzati vagyon vagyonkezelésbe adása a rendelet melléklete szerinti pályáztatási szabályzat szerinti nyilvános pályázati eljárás lefolytatásával, majd vagyonkezelési szerződés megkötésével történik.


(4) A feladatellátás átadását célzó döntést megelőzően részletes elemzést kell készíteni, mely keretében értékelni kell a célt szolgáló vagyon állapotát, alkalmasságát, annak működtetési, várható felújítási és fejlesztési költségeit, s mindezeknek az önkormányzati költségvetésre gyakorolt hatását is.


(5) Az önkormányzat vagyonának kezelője a Nvtv. 11. § (1) bekezdésének megfelelő szervezet lehet. 


(6) Az önkormányzati vagyont kezelő szerv a rábízott vagyonról – az Önkormányzat közfeladatainak sérelme nélkül – e rendelet és más hatályos jogszabályok, valamint a vele kötött vagyonkezelési szerződésben foglaltak szerint gondoskodik. 


(7) A vagyonkezelő szerv a szerződéssel reá ruházott jogok gyakorlását saját szervezete útján vagy - az önkormányzattal kötött szerződéssel összhangban – más, a Nvtv. 11. § (11) bekezdése c) pontjának megfelelő szereplők közreműködésével látja el, azonban az általa alkalmazott harmadik személy (alvállalkozó) eljárásáért úgy felel, mintha maga járt volna el és azokat a jogosultnak be kell jelentenie.


(8) A vagyonkezelői joggal felruházott szervezetek az átalakulással egyidejűleg kötelesek szerződéseiket a működési forma változás miatt felülvizsgálni és ha szükséges a szerződések módosítását kezdeményezni.


(9) Az önkormányzati vagyon kezelője jogosult a működés feltételeként rábízott vagyontárgyak:

  1. birtoklására,
  2. használatára, hasznainak szedésére.

(10) Az önkormányzati vagyon kezelője köteles a működés feltételeként rábízott vagyontárgyak:

  1. biztosítására,
  2. a közterhek viselésére,
  3. a vagyon jó gazda módjára történő megőrzésére,
  4. a gazdálkodás szabályai szerinti használatára és gyarapítására,
  5. fenntartásával, üzemeltetésével, karbantartásával kapcsolatos feladatok ellátására. 


18. § (1) A vagyonkezelési szerződésben az önkormányzati döntést figyelembe véve meg kell határozni:

  1. a vagyonkezelési jog gyakorlásának terjedelmét, mértékét és korlátait, az esetleges korlátozások pontos megjelölésével,
  1. a közfeladat ellátása érdekében a vagyonkezelésbe adott eszközöknek az önkormányzat számviteli nyilvántartási adataival megegyező tételes jegyzékét értékével együtt, az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésének módját és formáját,
  2. az ellenőrzéssel kapcsolatos eljárást, teljesítésének biztosítékait,
  3. a vagyonkezeléssel kapcsolatos beszámolási kötelezettség módját, az elszámolási kötelezettség tartalmát. A vagyonkezelési szerződés melléklete - a vonatkozó jogszabályi lehetőségekkel összhangban - az elkészített elszámolási rend, amely biztosítja, hogy a vagyonkezelő saját vagyonától elkülönítetten, analitikus nyilvántartások útján tételesen kimutassa a vagyonkezeléssel kapcsolatos bevételeit, költségeit, számláit, vagyon- és pénzmozgásokat, a vagyonkezeléssel kapcsolatos beszámolót a vagyonkezelőnek a tárgyévet követő év február 28-ig kell elkészíteni.
  4. a felmondási lehetőségeket és feltételeket, felmondási időt. Ezzel összefüggésben ki kell kötni, hogy a vagyonkezelő súlyos szerződésszegése esetén, vagy ha az ellenőrzésre feljogosított tevékenységét akadályozza, a szerződés azonnali hatállyal felmondható.
  5. a vagyonkezelési szerződésben az is kiköthető, hogy a kezelőt csak a szerződésben meghatározott eredmény elérése esetén illeti meg díjazás, mely azonban nem érinti a vagyonkezeléssel kapcsolatban felmerült költségek megtérítését,
  6. az átvevő a vagyont érintő beruházást, fejlesztést megelőzően köteles beszerezni az átadó írásos hozzájárulását is,
  7. a vagyonkezelő a beruházást, felújítást, ha annak fedezete önkormányzati forrásból származik csak az önkormányzat költségvetési rendeletében, vagy egyéb testületi határozatokban szabályozott módon és keretek között végezheti, az egyéb forrásból megvalósuló beruházások és felújítások esetében a feltételeket a vagyonkezelési szerződésben kell rögzíteni,
  8. a vagyonkezelési szerződés szerződésszerű teljesítésének biztosítására szolgáló mellékkötelezettségeket (letét, engedményezés, stb.) és egyéb biztosítékokat,
  9. a vagyoni, személyi és szakmai jellegű feltételek igazolásának módját,
  10. a vagyon megterhelésével kapcsolatos tiltást,
  11. a vagyonkezelési szerződés megszűnésének eseteit, azaz:
  1. határozott időtartamú vagyonkezelési szerződésben meghatározott időtartam elteltével,
  2. a szerződés felmondásával,
  3. közös megegyezéssel,
  4. határozatlan időtartamú vagyonkezelési szerződés esetén a szerződés felmondásával,
  5. közös megegyezéssel,
  6. a vagyonkezelő halálával,
  7. vagy jogutód nélküli megszűnésével,
  8. az adott vagyontárgyra vonatkozóan a vagyontárgy megsemmisü-lésével, vagy
  9. a gazdasági társaság, vagy a közhasznú társaság jogutód nélküli meg-szűnésével,
  10. a szerződésben, vagy a vonatkozó jogszabályokban meghatározott egyéb ok, vagy feltétel bekövetkezése esetén. 
    1. felmondási idő:
  1. rendes felmondás esetén legalább 6 hónap,
  2. rendkívüli felmondás esetén legalább 1 hónap,
  3. a felmondás azonnali hatállyal történhet, ha a vagyonkezelő a vagyonban kárt okoz, vagy magatartása közvetlenül károkozással fenyeget,

a feladatellátásra vonatkozó szabályok megszegése miatt az érintett szakmai bizottság, a vagyon kezelésével kapcsolatos szabályok és szerződési kikötések megszegésekor kezdeményezheti a képviselő-testületnél a szerződés megszüntetését.


(2) A vagyonkezelési szerződés tartalmazza a Nvtv. 11. § (11) bekezdése szerinti nyilatkozatokat.


19. § (1) A vagyonkezeléssel kapcsolatos ellenőrzés megszervezésével és elvégzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáért Zalakomár Község Önkormányzatának Jegyzője felelős.


(2) Az ellenőrzés feladata a vagyonnal való gazdálkodás vizsgálata, ennek keretében a nyilvántartás hitelességének, teljességének és helyességének ellenőrzése, továbbá a jogszerűtlen, szerződésellenes, vagy a tulajdonos érdekeit sértő vagyongazdálkodási intézkedések feltárása és a jogszerű állapot helyreállítása.


(3) Az összefoglaló ellenőrzési jelentés az alábbiakat tartalmazza:

  1. a tulajdonosi ellenőrzés által végzett tevékenység bemutatása,
  2. a tulajdonosi ellenőrzés által tett megállapítások és javaslatok.


(4) Az ellenőrzést szükség szerint a helyszínen, vagy adatbekérés útján, elsősorban a tulajdonosi ellenőrzés végrehajtásához szükséges dokumentációk értékelésével és a belső szabályzatokban található leírások, útmutatók, valamint a részletes vizsgálati programban meghatározott ellenőrzési módszerek alkalmazásával kell végrehajtani.


11. A vagyonszerzés szabályai

20. § (1) A vagyongyarapításról a képviselő-testület határozattal dönt, az alábbi tartalommal:

a)a vagyonelem megnevezése, ingatlan esetén helyrajzi számának megjelölése,

b)forgalmi értékének megjelölése,

c)a szerzés módja,

d)az önkormányzat által vállalt fizetési feltételek,

e)az önkormányzat ajánlati kötöttségének időtartama.

(2) Ingatlantulajdon megszerzése esetén a döntés előkészítése során vizsgálni kell, hogy az ingatlan megszerzése milyen önkormányzati célok megvalósításához és milyen feltételek mellett alkalmas, fel kell tárni a továbbhasznosítási lehetőségeit, illetve a várható üzemeltetési költségek körét és nagyságát is.

(3) Önkormányzati tulajdonszerzést megelőzően a vagyontárgyról forgalmi értékbecslést kell készíttetni.


21. § Az önkormányzat törvény által előírt, vagy önként vállalt feladata ellátásához ingatlant bérelhet, albérletbe vehet, vagy használatba, egyéb módon hasznosításra átvehet, erről a képviselő-testület a polgármester javaslata alapján hoz döntést.




                   12.Záró rendelkezések



22. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő 4. napon 2012.május 29. napján lép hatályba.


(2) Jelen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás és vagyonhasznosítás szabályairól szóló 21/2004. (XI. 30.) és az azt módosító 7/2005.( IV.20.), 3/2006. (II.23.), 12/2006. (VI.29.), 4/2007. (III.19.), 11/2007. (VI.27.), 14/2010.(XI.10.), 7/2011.(II.01.), 21/2011.( V.31.) önkormányzati rendelet.



Varga Miklós                                                             Papné Szabó Mónika

polgármester                                                                       körjegyző





A rendelet kihirdetve:


Zalakomár, 2012. május 25.



Papné Szabó Mónika

      körjegyző




1. melléklet[2]



Önkormányzati törzsvagyon forgalomképtelen ingatlanok



Sorszám

Hrsz

Megnevezés

Telek nagysága m²


Földterületek


1

4

Közút

436


2

39

Vízelvezető árok Petőfi u. 65.

524


3

55

Vízelvezető árok Petőfi u.

365


4

63

Közút Petőfi u.25.

1730


5

65/2

Közpark Petőfi u.

6931


6

72/1

Közterület Petőfi u. 20.

1290


7

72/2

Parkoló Petőfi u.1.

5558


8

72/3

Petőfi utca

20113


9

72/4

Közút Petőfi u.

123


10

155

Széchenyi utca

3788


11

201

Közút Kossuth u.

1521


12

203/1

játszótér Kossuth u. 57.

3849


13

206

Vízelvezető árok Kossuth u. 51.

849


14

227

Gyalogút Kossuth u. 17.

505


15

251

Közterület Petőfi u. 1.

552


16

255/1

Árpád utca

5950


17

255/3

Buszmegálló Petőfi u. 11.

130


18

255/5

Kerékpárút Árpád u.

4033


19

276

Vízelvezető árok Árpád u. 46.

686


20

304

Vízelvezető árok Árpád u. 102.

344


21

307

Közút Árpád u. 106.

513


22

323

Vízelvezető árok Árpád u. 128.

330


23

324/4

Vízelvezető árok Árpád u.130.

25


24

325

Közút Árpád u. 130.

486


25

398

Dózsa Gy. u. É.

5732


26

415/3

Kerékpárút Árpád u.

50


27

415/5

Arany J. utca

2347


28

434

Dózsa Gy. Utca

3599


29

474

Közút Kossuth u. 78.

968


30

479

Gyalogút Kossuth u. 84.

1526


31

513

Vízelvezető árok Bercsényi u. 2.

332


32

526

Közút Bercsényi u. 24.

1918


33

527

Közút Kossuth u. 116.

2757


34

551

Bercsényi M. utca

8300


35

580

Zrínyi M utca

2845


36

586/2

Közterület Kossuth u. 17.

770


37

586/3

Járda Kossuth u.

3516


38

586/5

Kerékpárút Kossuth u.

2326


39

586/6

Kossuth utca

6594


40

622

Táncsics M. utca

2929


41

634/1

Kerékpárút Tavasz u.

407


42

634/3

Járda Tavasz u.

409


43

654

Attila utca

5454


44

668/1

Közpark Ispita

20319


45

677

Attila utca

1560


46

742

Közút Fő u. 69.

1599


47

793/3

Közút Ady u. 22.

176


48

796/2

Közpark Ady u. 2.

2121


49

807

Közút Ady u. 18.

1787


50

808

Temető Ady u.

19861


51

838

Ady utca

1526


51

845/1

Járda Ady utca

1469


52

845/3

Vízelvezető árok Ady utca

393


53

845/4

Vízelvezető árok Ady utca

90


54

845/5

Vízelvezető árok Ady utca

190


55

852/1

Közút Tavasz u.

2250


56

852/3

Kerékpárút Tavasz u.

4655


57

882

Közút Ady u.

201


58

885/1

Vízelvezető árok Ady u.

196


59

885/3

Vízelvezető árok Ady u.

104


60

901

Ady utca

681


61

921

Közút Ady u.

1056


62

997

Kerékpárút Tavasz u.

98859


63

999

Közút Hunyadi u.

723


64

1021

Közút Hunyadi u. 116.

1135


65

1022

Közút Hunyadi u. 116.

186


66

1035

Hunyadi utca D

12123


67

1087

Közút Erzsébet tér

690


68

1101/3

Közterület Rákóczi u. 8/B

193


69

1118

Rákóczi utca

1410


70

1119/14

Közút Rákóczi u.

2734


71

1129

Közút Rákóczi u.

142


72

1219/1

Vízelvezető árok Rákóczi u.

171


73

1219/3

Járda Rákóczi u.

316


74

1219/4

Vízelvezető árok Rákóczi u.

120


75

1219/5

Járda Rákóczi u.

70


76

1219/6

Járda Rákóczi u.

993


77

1220

Zöldterület Erzsébet tér

16002


78

1221

Hunyadi utca É

12906


79

1272

Vízelvezető árok IV. Béla u.

360


80

1281

Közút IV. Béla u. 18.

1741


81

1286

Közút IV. Béla u.

519


82

1301/2

Vízelvezető árok IV. Béla u.

1396


83

1303

IV. Béla utca

6577


84

1337/2

Fő utca

15989


85

1355

Közút Fő u. 76.

374


86

1356

Vízelvezető árok Fő u. 76.

202


87

1369

Vízelvezető árok Fő u. 100.

259


88

1378/2

Közút Tavasz u. 12.

2667


89

1379

Kerékpárút Tavasz u.

1779


90

1380/1

Közterület Tavasz u.

6403


91

1387

Vízelvezető árok Tavasz u.

603


92

1390

Ifjúság utca

7327


93

1410/1

Vízelvezető árok Tavasz u.

1133


94

1410/3

Vízelvezető árok Tavasz u.

1167


95

1411/1

Járda Tavasz u.

99


96

1411/5

Közút Tavasz u.

1930


97

1440/2

Vízelvezető árok Tavasz u.

350


98

1440/3

Vízelvezető árok Ispita

1033


99

1440/7

Közút Ispita

779


100

1440/9

Közút Ifjúság u.

2270


101

1440/11

Vízelvezető árok Tavasz u.

1051


102

1440/14

Óvoda

7806


103

03/17

Közút

3342


104

046

Külterületi út

6333


105

062

Külterületi árok

5270


106

063/3

Közút

3749


107

071

Külterületi árok

1545


108

073

Külterületi árok

2835


109

075

Külterületi árok

8619


110

077

Külterületi út

7590


111

079

Külterületi árok

3511


112

081

Külterületi út

2049


113

085

Külterületi árok

5333


114

089

Külterületi árok

11252


115

093

Külterületi árok

1918


116

098

Külterületi árok

6296


117

0102

Külterületi út

7696


118

0104

Külterületi út

26096


119

0108

Külterületi út

29876


120

0112/12

Közút

2729


121

0120

Külterületi út

13167


122

0121

Külterületi út

2121


123

0123

Külterületi út

13167


124

0132

Külterületi árok

895


125

0134

Külterületi út

926


126

0145

Külterületi út

8968


127

0147

Külterületi út

457


128

0149

Külterületi út

591


129

0155

Külterületi árok

4990


130

0166

Külterületi árok

4654


131

0200

Külterületi árok

1839


132

0201

Külterületi árok

3849


133

0203

Külterületi árok

3198


134

0205

Külterületi árok

4413


135

0206

Külterületi árok

5042


136

0207

Külterületi árok

3609


137

0208/16

Közút

4628


138

0209

Külterületi árok

3555


139

0211

Külterületi árok

2444


140

0213

Külterületi árok

2720


141

0215

Külterületi árok

2720


142

0218

Külterületi árok

2784


143

0220

Külterületi árok

3083


144

0225/2

Külterületi út

2807


145

0225/4

Külterületi út

2282


146

0227/1

Külterületi út

19357


147

0227/2

Külterületi út

1021


148

0243

Külterületi árok

782


149

0245

Külterületi árok

3200


150

0248

Külterületi árok

3469


151

0253

Külterületi árok

1831


152

0286/13

Közút

1278


153

0300/1

Közút

3241


154

0302/3

Dögkút

68898


155

0303

Külterületi árok

3334


156

0304

Külterületi árok

1838


157

0359

Temető

4073


158

0386/1

Közút

1127


159

0386/24

Közút

1438


160

0386/27

Vízelvezető árok

298


161

0386/36

Közút

1734


162

0386/40

Közút

956


163

0386/47

Közút

7915


164

0386/63

Közút

2304


165

0386/73

Arany J. utca

7618


166

0488/10

Közút

3973


167

0527/21

Közút

9824


168

0542

Vízelvezető árok

160


169

0545

Vízelvezető árok

579


170

0548

Vízelvezető árok

249


171

0555/10

Közút

2275


172

0556/2

Külterületi árok

3239


173

0556/7

Külterületi árok

4863


174

0576/16

Külterületi árok

651


175

0597/5

Közút

4934


176

0598

Vízelvezető árok

1631


177

0600

Közút

784


178

0217

árok

4518


179

0283

saját használatú út

792


180

0287

saját használatú út

1790


181

0294/3

árok

7128


182

0294/5

árok

1474


183

0294/6

árok

1059


184

0298

saját használatú út

1114


185

0311

árok

1.2425


186

0317

sajáthasználatú út

1399


187

0321

árok

4942


188

0327

saját használatú út

654


189

0330

árok

6052


190

0332

árok

7100


191

0337

árok

1.5875


192

0341

saját használatú út

1305


193

0343

árok

4148


194

0345

árok

993


195

0346

árok

2157


196

0347

árok

363


197

0357

saját használatú út

2.1667


198

0363

saját használatú út

4041


199

0367

árok

4235


200

0369

árok

975


201

0372

árok

1731


202

0374

árok

2262


203

0376

árok

6228


204

0377

saját használatú út

718


205

0380

árok

8914


206

0382

saját használatú út

4756


207

0387

árok

249


208

0392

saját használatú út

2271


209

0394

saját használatú út

1704


210

0401

saját használatú út

4.8671


211

0402

árok

351


212

0404

árok

5434


213

0408

saját használatú út

1989


214

0411

árok

957


215

0418

árok

924


216

0444/3

saját használatú út

6581


217

0446/2

saját használatú út

757


218

0446/3

saját használatú út

149


219

0446/4

saját használatú út

2909


220

0450

árok

2344


221

0453

saját használatú út

4185


222

0446

saját használatú út

1.0140


223

0477

saját használatú út

1908


224

0479

árok

1498


225

0480

saját használatú út

5251


226

0482/1

saját használatú út

1481


227

0482/3

saját használatú út

2450


228

0483

saját használatú út

247


229

0484/1

árok

715


230

0484/2

árok

51


231

0485/1

árok

176


232

0485/2

árok

29


233

0486

árok

501


234

0487

árok

597


235

0488/18

közút

1876


236

0488/19

közút

1520


237

0489

árok

1.7775


238

0494

árok

293


239

0495/2

árok

2327


240

0497

árok

319


241

0499

árok

462


242

0500

árok

1057


243

0510

saját használatú út

3056


244

0512

saját használatú út

1027


245

0514

saját használatú út

1116


246

0515

árok

1416


247

0516

árok

979


248

0518

árok

2584


249

0521

saját használatú út

821


250

0530

árok

524


251

0534/1

töltés

2131


252

0534/2

töltés

2816


253

0535

töltés

1477


254

0536

töltés

184


255

0538

töltés

253


256

0540

töltés

1026


257

0551/2

árok

2084


258

0575

árok

1493


259

0577

árok

1525


260

0581

árok

1174


261

472

Kiskomáromi temető

18504


262

1380/2.

Beépítetlen terület

2159






2. melléklet[3]








 Önkormányzati törzsvagyon korlátozottan forgalomképes ingatlanok



Sorszám

Hrsz

Megnevezés

Telek nagysága m²


Földterületek


1

19/1

Vízmű Petőfi u. 105.

310


2

057

Vízmű Balatonmagyaród

702


3

0204/2

Vízmű Galambok

304


4

0216/2

Vízmű Galambok

468


5

0522/12

Szemétlerakó telep

8928












Telek és épület


1

19/1

Vízmű Petőfi u. 105.

310


2

107/3

Vízmű  Galambok Petőfi u. 45.

2402


3

240

Fecskefészek kulcsos Petőfi u. 8.

1637


4

243

Idősek klubja, Petőfi u. 6.

1676


5

254

Művelődési ház Petőfi u. 9.

1880


6

260

Orvosi rendelő Árpád u. 16.

2949


7

274

Lakóház Árpád u. 44.

2937


8

544

Töltés

13646


9

623/2

Telephely Táncsics u.

51


10

797

Orvosi rendelő Ady u. 2.

1082


11

840

Sporttelep, Tavasz u. 75.

4381


12

1101/4

Szennyvízátemelő Rákóczi u. 8/C

120


13

1246/1

Irodaépület Hunyadi u. 1.

553


14

1247/2

Idősek klubja Fő u. 2.

1676


15

1292/1

Szennyvízátemelő IV. Béla u.

187


16

1332

Harangláb

7


17

1381

Polgármesteri Hivatal Tavasz u. 13.

4935


18

1382/1

Általános Iskola Tavasz u. 15.

14642












Ingatlan: Építmény: Ültetvény


1

1/2

Beépítetlen terület

2520


2

839

Sportpálya

15564


3

1246/1

Irodaépület

553


4

057

Vízmű Balatonmagyaród

702


5

0148/3

Tó Galambok

35872


6

0543

Erdő

59140


7

0546

Erdő

32218


8

0549

Szennyvíztelep

2938


9

0148/2

Erdő Galambok

14243


10

0148/4

Tó Galambok

54124


11

0148/5

Nádas és gazdasági épület

7309



3. melléklet[4]









Önkormányzat üzleti vagyona forgalomképes ingatlanok





Sorszám

Hrsz

Megnevezés

Telek nagysága m²



Földterületek



1

57

Lakóépület, Petőfi u. 37.

1444



2

159

Lakótelek Széchenyi u. 8.

1182



3

228

Lakóház Petőfi u. 20.

944



4

385/2

Beépítetlen terület Dózsa u.

2327



5

548

Zrínyi u. 18. telek

537



6

578

Beépítetlen terület Bercsényi u.

2017



7

599

Beépítetlen terület Bercsényi u.

2062



8

600

Beépítetlen terület Bercsényi u.

2073



9

601

Beépítetlen terület Bercsényi u.

2360



10

744

Beépítetlen terület, Fő u. 69. kert vége

1718



11

825/3

Gyep külterület

963



12

919

Beépítetlen terület Ady u.

669



13

946/2

Beépítetlen terület Ady u.

1030



14

1016/2

Beépítetlen terület Hunyadi u. 116.

2161



15

1018

Beépítetlen terület Hunyadi u. 116.

1066



16

1019

Beépítetlen terület Hunyadi u. 116.

448



17

1024

Beépítetlen terület Hunyadi u. 116.

410



18

1027/1

Beépítetlen terület Hunyadi u. 116.

416



19

1028

Beépítetlen terület Hunyadi u. 116.

1987



20

1030

Beépítetlen terület Hunyadi u. 116.

460



21

1040

Beépítetlen terület Hunyadi u.

1307



22

1043

Beépítetlen terület Hunyadi u.

2413



23

1098

Beépítetlen terület Rákóczi u.

1933



24

1100

Beépítetlen terület Rákóczi u.

13242



25

1116

Beépítetlen terület Hunyadi u. 38/B

6590



26

1119/1

Beépítetlen terület Rákóczi u.

575



27

1119/2

Beépítetlen terület Rákóczi u.

575



28

1119/3

Beépítetlen terület Rákóczi u.

605



29

1119/4

Beépítetlen terület Rákóczi u.

608



30

1119/5

Beépítetlen terület Rákóczi u.

626



31

1119/6

Beépítetlen terület Rákóczi u.

641



32

1119/7

Beépítetlen terület Rákóczi u.

654



33

1119/8

Beépítetlen terület Rákóczi u.

669



34

1119/9

Beépítetlen terület Rákóczi u.

680



35

1119/10

Beépítetlen terület Rákóczi u.

687



36

1119/11

Beépítetlen terület Rákóczi u.

691



37

1119/12

Beépítetlen terület Rákóczi u.

695



38

1119/13

Beépítetlen terület Rákóczi u.

698



39

1119/15

Beépítetlen terület Rákóczi u.

648



40

1119/16

Beépítetlen terület Rákóczi u.

651



41

1119/17

Beépítetlen terület Rákóczi u.

654



42

1119/18

Beépítetlen terület Rákóczi u.

659



43

1119/19

Beépítetlen terület Rákóczi u.

662



44

1119/20

Beépítetlen terület Rákóczi u.

666



45

1119/21

Beépítetlen terület Rákóczi u.

669



46

1119/22

Beépítetlen terület Rákóczi u.

669



47

1159

Kert Rákóczi u.

3244



48

1168

Kert Rákóczi u.

2335



49

1243

Bérlakás Hunyadi u. 7.

2698



50

1247/1

Fő u. 2 szolgálati

516



51

1283

Beépítetlen terület IV. Béla u.

1365



52

1287

Beépítetlen terület IV. Béla u.

4304



53

1382/2

Lakóház Ifjúság u. 18.

1475



54

1422

Beépítetlen terület Tavasz u. 39.

756



55

1423

Bérlakás Tavasz u. 41.

854



56

039/1

szántó

5922



57

039/5

szántó, mocsár

3241



58

041/1

Gyep, erdő

6053



59

0133/3

szántó

5748



60

0148/1

szántó

3519



61

0153/4

Gyep

4736



62

0156/4

Szántó, gyep

7210



63

0342

Külterületi gyep

1471



64

0386/26

Erdő Ormándpuszta

1926



65

0386/35

Gyep Ormándpuszta

3478



66

0386/48

Gyep Ormándpuszta

937



67

0386/76

Beépítetlen terület Ormándpuszta Arany j. u. 18.

406



68

0386/81

Szántó Ormándpuszta Zrínyi u. 46.

6175



69

0522/5

Gyep

404



70

0552/8

Gyep

1601



71

0552/9

Gyep

1047



72

0552/10

Gyep

400



73

0597/2

Gyep

5218



74

0597/4

Gyep

5673



75

0599/15

Gyep

1097



76

0601/2

Szántó

3384



77

0606

Gyep

2315



78

01045

Nagybakónak zártkert

1059



79

190/1

Kivett udvar

836



80

190/2

Kivett beépítetlen terület

940



81

190/3

Kivett beépítetlen terület

523



82

275/1

Gazdasági épület, udvar

907



83

851

Kivett telephely (településüzemeltetési központ)

13585



84

248

Kivett beépítetlen terület

811




















1. függelék

Zalakomár Község Önkormányzatának

Versenytárgyalási Szabályzata



I. Szabályzat célja:

  • meghatározza a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott bruttó forgalmi értéket meghaladó üzleti önkormányzati vagyon értékesítése, a vagyon feletti vagyonkezelési jog, a vagyon használatának, vagy hasznosítási jogának átengedése esetén alkalmazandó szabályokat.
  • szabályozza a Versenytárgyalás előkészítéséhez és lebonyolításához kapcsolódó feladatokat,
  • juttassa érvényre a nyilvánosság és az esélyegyenlőség elvét.


II. A szabályzat alkalmazásában:

  1. kiíró (ajánlat kérő): Zalakomár Község Önkormányzata
  2. ajánlattevő: aki az ajánlati felhívás alapján ajánlatot tesz
  3. nyilvános eljárás: az ajánlattevők köre előre meg nem határozható, vagy a meghatározott ajánlattevői körbe tartozók száma nem ismert
  4. zártkörű (meghívásos) eljárás: ha a kiíró az érdekelteket megfelelő határidő kitűzésével kizárólag közvetlenül hívja fel ajánlattételre, és kizárólag a kiíró által meghívottak nyújthatnak be ajánlatot
  5. egyfordulós eljárás: az olyan eljárás, amelynek kiírása során a kiíró az összes eljárási feltételt ismerteti, és a kiíró az első fordulóban benyújtott ajánlatok alapján hozza meg döntését
  6. többfordulós eljárás: az olyan eljárás, amelyet a kiíró többfordulóban hirdet meg, az ajánlati dokumentációban az összes eljárási feltételt ismerteti, és amelynek első fordulójában érvényes ajánlatot tett résztvevők közül a kiíró képviselője . az előre meghatározott és közzétett szempontok alapján . kiválasztja a következő forduló résztvevőit és felhívja őket ajánlataik módosítására
  7. lebonyolító: Zalakomár Község Önkormányzat Körjegyzőségi Hivatala, vagy az önkormányzat által megbízott személy vagy szervezet.


III. A versenytárgyalás típusa

  1. A versenytárgyalás nyilvános, vagy zártkörű. Az eljárás típusáról a kiíró dönt.
  2. Az eljárások főszabályként nyilvánosak, csak kivételesen - rendkívül indokolt esetben (önkormányzati érdek) - kerülhet sor zártkörű eljárás kiírására. Zártkörű versenytárgyalás esetén a kiíró köteles egyidejűleg és azonos módon a versenytárgyalási felhívás megküldésével legalább három érdekeltet írásban felhívni az ajánlattételre. A zártkörű versenytárgyalásra - ha e szabályzat másként nem rendelkezik - a nyilvános versenytárgyalásra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
  3. A versenytárgyalási eljárást kettő, vagy annál több fordulóban is meg lehet hirdetni. Ebben az esetben második, vagy azt követő fordulóban - a kiíró által előre meghatározott és közzétett szempontok alapján - az első forduló eredményeképpen kiválasztott ajánlattevők vehetnek részt.



IV. A versenytárgyalás meghirdetése


A versenytárgyalást legalább 1 megyei lapban, a helyben szokásos módon kell meghirdetni.

A Versenytárgyalási pályázati felhívás közzétételéért a lebonyolító a felelős.


V. A versenytárgyalási felhívás tartalma


A versenytárgyalási felhívásnak tartalmaznia kell különösen:

  • a kiíró szerv megnevezését, székhelyét
  • lebonyolító megnevezését, székhelyét
  • a felhívás célját, jellegét, több forduló esetén a fordulók számát
  • az eljárás tárgyaként értékesítésre, hasznosításra szánt vagyon megjelölését
  • ingatlan esetén az értékesítendő üzleti, vagy üzleti vagyonná nyilvánítható önkormányzati vagyon ingatlan-nyilvántartási adatait, közműellátottságát
  • a versenytárgyalási ajánlat(ok) beadásának helyét és idejét,
  • az ajánlati kötöttség időtartamát
  • a versenytárgyalással kapcsolatban tájékoztatást adó személy nevét és telefonszámát
  • a benyújtott ajánlatok bontási eljárásának helyét, módját és időpontját
  • ajánlati biztosíték megjelölését, rendelkezésre bocsátásának határidejét és módját
  • a kiíró azon jogának fenntartását, hogy az eljárást eredménytelennek nyilváníthatja
  • a kiíró a kiírásban előírhatja, hogy az ajánlatok benyújtásakor az ajánlattevő ajánlati garanciát és szerződéstervezetet is csatoljon, vagy a kiíró által megküldött szerződéstervezet elfogadásáról nyilatkozzon
  • kiíró azon jogának fenntartását, hogy a nyertes ajánlattevő visszalépése esetén a versenytárgyalási eljárás soron következő helyezettjével kössön szerződést


VI. A versenytárgyalási felhívás visszavonása


Az Önkormányzat a versenytárgyalási felhívást az ajánlatok benyújtására megjelölt határidőig indokolás nélkül visszavonhatja.

A versenytárgyalási felhívás visszavonását a versenytárgyalás meghirdetésével azonos módon kell közzétenni.


VII. Az ajánlati biztosíték

  1. Az eljárásban való részvétel ajánlati biztosíték (pályázati biztosíték) adásához köthető, melyet a kiíró által a dokumentációban meghatározott időpontig és módon kell a kiíró rendelkezésére bocsátani.
  2. A biztosítékot a felhívás visszavonása vagy az ajánlatok érvénytelenségének megállapításának esetén vagy, ha a szerződéskötés a kiírónak felróható okból hiúsult meg, vissza kell adni.
  3. nem jár vissza a biztosíték, ha a kíirás szerint megkötött szerződést biztosító mellék kötelezettséggé alakul át, továbbá akkor sem, ha az ajánlattevő az ajánlati kötöttség időtartama alatt ajánlatát visszavonta, vagy a szerződés megkötése neki felróható vagy az ő érdekkörében felmerült más okból hiúsult meg.
  4. A nyertes ajánlattevő esetében a befizetett biztosítás a vételárba (bérleti díjba) beszámításra kerül, azonban ha a szerződéskötés neki felróható vagy érdekkörében felmerült más okból hiúsul meg, a biztosítékot elveszti. Az elveszett biztosíték Zalakomár Község Önkormányzatának költségvetését illeti meg.
  5. A kiíró az ajánlati biztosíték után kamatot nem fizet.


VIII. A versenytárgyalási ajánlat, ajánlati kötöttség


  1. Az ajánlatnak tartalmaznia kell különösen:
  • ajánlattevő kifejezett nyilatkozatát a versenytárgyalási felhívás feltételeinek elfogadására
  • a bruttó ajánlati árat,
  • szerződéstervezetet (amennyiben a versenytárgyalási felhívás szerint ez csatolandó),
  • amennyiben az ajánlattevő gazdálkodó szervezet, 30 napnál nem régebbi eredeti cégkivonatot, a képviseletre jogosult aláírási címpéldányát,
  • annak meghatározását, hogy az ajánlat mely része üzleti titok,
  • annak meghatározását, hogy az ajánlat mely információi közölhetők a többi ajánlattevővel,
  • annak meghatározását, hogy ajánlattevő hozzájárul-e a többi ajánlattevővel való együttes tárgyaláshoz.
  1. Az ajánlattevők ajánlataikat zártan, cégjelzés nélküli borítékban, minimum két példányban (egy eredeti és egy másolati példány) kötelesek az ajánlatok benyújtására nyitva álló időpontban és helyen, az adott eljárásra utaló jelzéssel, személyesen vagy postai úton benyújtani.
  2. Ha a felhívás biztosítékadási kötelezettséget ír elő, az ajánlat csak akkor érvényes, ha az ajánlattevő igazolja, hogy a felhívásban megjelölt összegű biztosítékot az ott megjelölt formában és módon a kiíró rendelkezésére bocsátotta.
  3. Az ajánlattevő ajánlati kötöttsége, ha a kiírás másként nem rendelkezik . akkor kezdődik, amikor az ajánlatok benyújtására nyitva álló határidő lejárt.
  4. Az ajánlattevő ajánlatához a kiírásban meghatározott időpontig, de legalább a benyújtási határidő lejártától számított 60 napig kötve van, kivéve, ha a kiíró ezen időponton belül a nyertes ajánlattevővel szerződést köt, vagy az ajánlattevőkkel írásban közli, hogy az eljárást eredménytelennek minősíti.
  5. Az ajánlattevő nem tilthatja meg az alábbi adatok, tények nyilvánosságra hozatalát:
    • név (cégnév),
    • lakóhely (székhely),
    • olyan tény vagy információ, amely az ajánlat elbírálásánál értékelésre kerül.


IX. A versenytárgyalási ajánlat(ok) benyújtási határideje


A versenytárgyalási felhívásban az ajánlat(ok) benyújtásának határidejét a versenytárgyalás tárgyára tekintettel úgy kell meghatározni, hogy az elegendő legyen az ajánlat(ok) megfelelő elkészítésére és benyújtására.


X. A versenytárgyalási ajánlatok érkeztetése, bontása és ismertetése


  1. Az ajánlatok beérkezése során az ajánlatot tartalmazó borítékra rá kell vezetni az átvétel pontos időpontját.
  2. Beérkezett ajánlatok felbontása zártkörűen vagy nyilvánosan történhet.
    • zártkörű a bontás, ha csak a kiíró és lebonyolító képviselői vannak jelen
    • nyilvános a bontás akkor, ha kiíró és a lebonyolító képviselőin kívül más meghívott személyek valamint az ajánlattevők, vagy meghatalmazottaik is jelen lehetnek


Az ajánlat(ok) nyilvános felbontásánál ismertetésre kerül:

  • ajánlattevő(k) neve, cégneve,
  • ajánlattevő(k) lakóhelye, székhelye,
  • az ajánlat lényeges eleme: (pl:ár)


A kiíró az ajánlatok felbontása után köteles megállapítani, hogy az ajánlatok közül melyek érvénytelenek.


Érvénytelen az ajánlat, ha:

  • azt az ajánlat benyújtására meghatározott határidő eltelte után nyújtották be,
  • az nem felel meg a versenytárgyalási felhívás feltételeinek.


Az érvénytelen ajánlatot tevők a versenytárgyalás további szakaszában nem vehetnek részt.

Eredménytelennek nyilvánítható a versenytárgyalás:

  • ha egyik ajánlattevő sem tesz a Képviselő-testület által. a versenytárgyalás alapjául - meghatározott feltételeknek megfelelő ajánlatot.
  • ha nem nyújtottak be ajánlatot, vagy ha a benyújtott ajánlatok mindegyike érvénytelen.


XI. A versenytárgyalás lebonyolítása


  1. A versenytárgyalás lebonyolítását - a Hivatal érintett szakértőinek bevonásával – a Körjegyzőségi Hivatal, illetőleg a lebonyolító végzi.
  2. Több ajánlat benyújtása esetén együttes versenytárgyalásra akkor kerülhet sor, ha ehhez valamennyi ajánlattevő hozzájárul. Ellenkező esetben az ajánlattevőkkel külön-külön kell tárgyalni.
  3. A versenytárgyalásról jegyzőkönyvet kell készíteni és 5 munkanapon belül valamennyi ajánlattevő részére meg kell küldeni. A jegyzőkönyv elkészítése és az érintettek részére történő megküldése lebonyolító feladata.
  4. Az ajánlattevő(k) a tárgyalások során korábbi ajánlatukhoz képest csak ugyanolyan, vagy az Önkormányzat részére kedvezőbb ajánlatot tehetnek.


XII. A Versenytárgyalási Bizottság, az ajánlatok értékelése


  1. A Versenytárgyalási Bizottság vezetőből és 3 tagból  áll.

Vezető: Zalakomár Község Polgármestere, akit távollétében az általa kijelölt alpolgármester helyettesít

  1. Tagjai: A Képviselő-testület által delegált képviselők.
  2. A versenytárgyalás lebonyolításához a vezető vagy az általa kijelölt alpolgármester és a Bizottság legalább 2 tagjának együttes jelenléte szükséges. A tárgyalást a Bizottság vezetője vezeti.
  3. A Versenytárgyalás Bizottsági munkájához kapcsolódó adminisztratív feladatokat a lebonyolító látja el.
  4. Versenytárgyalás Bizottsági véleményezi a benyújtott ajánlatokat és javaslatot tesz a Képviselő-testület felé.


XIII. Az ajánlatok elbírálása


Az ajánlatok közül az összességében legkedvezőbb feltételeket tartalmazó, megalapozott ajánlat mellett kell dönteni.

Ha az ajánlat(ok) elbírálása során bizonyos kérdések tisztázása szükséges, az Önkormányzat az ajánlattevőktől felvilágosítást kérhet.

A tárgyalások lezárását követően az ajánlatok elbírálásáról, a versenytárgyalás eredményességéről vagy eredménytelenségéről Zalakomár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete dönt.

A Képviselő-testület döntéséről az ajánlattevőket a Körjegyzőségi Hivatal írásban 3 munkanapon belül értesíti.




XIV. Összeférhetetlenségi szabály


A versenytárgyalás lebonyolításánál be kell tartani az összeférhetetlenségi szabályokat, azaz a lebonyolításában , vagy a Bizottság munkájában nem járhat el aki az ajánlatot tevő természetes személy közeli hozzátartozója vagy az ajánlatot tevő gazdálkodó szervezettel munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, annak vezető tisztségviselője, vagy felügyelő bizottságának tagja, vagy aki az ajánlattevő gazdasági szervezetében tulajdonnal rendelkezik, vagy ezen személyek közeli hozzátartozója. (Ptk. 685. §.(b).pont).



Zalakomár, 2012. május 24.




  Varga Miklós                                                                        Papné Szabó Mónika

   polgármester                                                                             körjegyző





2.függelék


Az önkormányzati közfeladat átadásának és a hozzá kapcsolódó vagyonkezelői

jog átruházásának pályázati eljárása



I. A PÁLYÁZAT KIÍRÁSA


  1. A pályázat - tárgyalásos vagy tárgyalás nélküli - nyilvános eljárás, amelyet legalább egy országos és egy helyi lapban, valamint szükség esetén a közfeladatot érintő ágazati közlönyben kell meghirdetni, amelyben meg kell jelölni a pályázati dokumentáció rendelkezésre bocsájtásának helyét, időszakát és egyéb feltételeit, továbbá az elektronikusan megküldhető dokumentumok körét, valamint a rendelkezésre bocsátásának esetleges pénzügyi ellenértékét és annak pénzügyi feltételeit.


  1. A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:
    1. A pályázatot kiíró szervezet nevét, címét, telefon- és telefaxszámát (email)
    2. Az átadandó közfeladat leírását
    3. Az átadandó közfeladat ellátásának helyét
    4. A pályázó, közös pályázók és az alvállalkozók személyi és szakmai felkészültségével kapcsolatos alkalmassági feltételeket és azok igazolási módját
    5. A pályázati dokumentáció átvételének helyét, módját és feltételeit
    6. A pályázat benyújtásának módját, határidejét és helyét
    7. A pályázatok bontásának helyét, időpontját és a bontás nyilvánosságára történő utalást
    8. A pályázatok elbírálásának módját
    9. Közfeladat ellátására is irányuló pályázat esetén az Áht. 105/A § (2) bekezdésében foglalt feltételeket
    10. A Kiíró azon jogának fenntartását, hogy a pályázatot indokolás nélkül eredménytelennek nyilvánítsa vagy pályázati felhívását - az ajánlatok benyújtására nyitva álló határidő lejártáig - jogkövetkezmények nélkül visszavonja, vagy tartalmát módosítsa
    11. A pályázattal kapcsolatban tájékoztatást nyújtó személy nevét és telefonszámát



II. PÁLYÁZATI BIZTOSÍTÉK


  1. A pályázaton való részvétel pályázati biztosíték adásához köthető.


  1. A biztosítékot vissza kell fizetni:
    1. A pályázók részére a pályázati felhívás visszavonását, a pályázatok érvénytelenségének vagy az eljárás eredménytelenségének megállapítását követő 10 napon belül.
    2. A nyertes pályázó, valamint a második legkedvezőbb pályázatot tevő részére, a szerződéskötést követő 10 napon belül, a többi pályázó részére az eredményhirdetést követő 10 napon belül.


  1. Nem jár vissza a biztosíték, ha:
  1. A pályázati felhívás szerint az a megkötött szerződést biztosító mellék-kötelezettséggé alakul át.
  2. A pályázó az ajánlati kötöttség időtartama alatt pályázatát visszavonta.
  3. A szerződés megkötése a pályázónak felróható vagy az ő érdekkörében felmerült más okból hiúsult meg.



III. A PÁLYÁZATOK BENYÚJTÁSÁRA NYITVA ÁLLÓ HATÁRIDŐ,
KIEGÉSZÍTÕ TÁJÉKOZTATÁS


1. A pályázatok benyújtására a hirdetmény első megjelenésétől számított legalább
20 naptári nap álljon rendelkezésre.


2. A pályázó részére a megalapozott pályázat benyújtása érdekében a pályázó kezdeményezésére a Kiíró kiegészítő felvilágosítást nyújt. Ennek formája lehet: írásbeli, helyszíni bejárás és konzultáció. Ennek során az esélyegyenlőséget a Kiírónak biztosítani kell.



IV. A PÁLYÁZATI FELHÍVÁS ÉS AZ AJÁNLAT VISSZAVONÁSA,
MÓDOSÍTÁSA


1. Ha a Kiíró a pályázati kiírásban fenntartotta a pályázat tartalmának módosítására vonatkozó jogát, és azzal él, akkor az ajánlattételi határidőt legalább 10 naptári nappal meg kell hosszabbítani.


2. A Kiíró jogosult a pályázati felhívást a pályázatok benyújtására nyitva álló határidő lejártáig jogkövetkezmények nélkül visszavonni.


3. A pályázó a benyújtásra nyitva álló határidő lejártáig a pályázatát bármikor visszavonhatja.



V. A PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSA, BONTÁSA


  1. A pályázat összeállításának költségei a pályázót terhelik, postázási késedelem vagy egyéb a pályázón kívüli okból eredő késedelem kockázatát a pályázó viseli.


  1. A pályázatok bontása nyilvános, a pályázók és meghatalmazottjaik részvételének biztosításával.


  1. A pályázó a pályázatában - kifejezetten és elkülönített módon, mellékletben - közölt üzleti titok nyilvánosságra hozatalát megtilthatja. A pályázó azonban nem tilthatja meg az alábbi adatok, tények nyilvánosságra hozatalát:
    • név (cégnév),
    • lakóhely (székhely),
    • olyan tény vagy információ, amely az ajánlat elbírálásánál értékelésre kerül.


  1. A pályázatok bontásáról jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet 5 munkanapon belül meg kell küldeni az összes pályázónak.



VI. A PÁLYÁZATOK ÉRTÉKELÉSE, ELBÍRÁLÁSA


  1. A pályázat érvénytelenné nyilvánításának esetei:
    1. A részletes pályázati kiírásban meghatározott pályázat benyújtási határidejének lejárta után benyújtott pályázat.
    2. A pályázati biztosíték nem vagy nem az előírtaknak megfelelő teljesítése.
    3. A pályázó, a közös pályázók, alvállalkozó az előírt alkalmassági feltételeknek nem felel meg.
    4. A pályázat a pályázati felhívásban, a pályázati dokumentációban vagy a jogszabályokban meghatározott feltételeknek nem felel meg.
    5. A pályázaton való részvétel kizáró okainak teljesülése.
    6. Az eljárás időtartamának indokolatlan elnyújtása, nem egyértelmű ajánlatok megadása, nem rendeltetésszerű joggyakorlás.


  1. A benyújtott pályázatokat a Kiíró által felkért Bíráló Bizottság véleményezi és köteles a Kiírónak döntési javaslatot tenni. A Bíráló Bizottság tagjait titoktartási kötelezettség terheli.


  1. A Bíráló Bizottság tagja, vagy közeli hozzátartozója nem lehet:
  1. A pályázó
  2. A pályázó alkalmazottja vagy más szerződéses jogviszony keretében foglalkoztatottja
  3. A pályázó tulajdonosa, résztulajdonosa vagy tagja, vezető tisztségviselője, amennyiben a pályázó jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság.
  4. Az, aki vezető tisztségviselője vagy tulajdonosa, résztulajdonosa olyan gazdasági társaságnak, amelynek a pályázó a tulajdonosa (résztulajdonosa) vagy vezető tisztségviselője.


  1. Az összeférhetetlenségi ok fennállását az érintett haladéktalanul köteles a Kiíró felé jelezni.


  1. A Bíráló Bizottság a pályázatok értékelése során, felvilágosítást kérhet a pályázóktól a nem egyértelmű pályázati kijelentések tisztázása érdekében, a többi pályázó egyidejű értesítése mellett. Ez nem eredményezheti a pályázat tartalmi elemeinek módosítását, csak azok értelmezését szolgálhatja.


  1. Érvényes az a pályázat, amely mind formai, mind pedig tartalmi szempontból megfelel a pályázati felhívásban és a pályázati dokumentációban foglalt feltételeknek, alkalmassági előírásoknak.


  1. A benyújtott pályázatok közül a pályázati dokumentációban foglalt elbírálási részszempontok alapján, az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő pályázót kell az eljárás nyertesének kihirdetni. A Kiíró döntése szerinti azon jogának fenntartását, hogy a nyertes ajánlattevő visszalépése, vagy a vele történő szerződéskötés meghiúsulása esetén jogosult a soron következő legelőnyösebb ajánlatot tevővel szerződést kötni.


  1. A pályázatok elbírálásáról, a pályázati eljárás eredményességéről vagy eredménytelenségéről Zalakomár Község Önkormányzata Képviselő-testülete dönt.


  1. Az eljárás eredményéről való döntésről a Kiíró valamennyi pályázót köteles értesíteni a döntést követő 15 napon belül.





Zalakomár, 2012. május 24.





 Varga Miklós                                                                       Papné Szabó Mónika

 polgármester                                                                                  körjegyző


[1]

Módosította a 11/2013. (V. 28.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013. május 29. napjától.

[2]

Módosította a 18/2016. (X.25.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2016. október 26-tól.

[3]

Módosította a 18/2016. (X.25.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2016. október 26-tól.

[4]

Módosította a 18/2016. (X.25.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2016. október 26-tól.