Rétközberencs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2015.(VII.31.) önkormányzati rendelete

Egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól és díjáról

Hatályos: 2015. 08. 01

Rétközberencs Község Önkormányzata Képviselő-testülete, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ban és a Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 42. §-ban kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1.§ (1) Önkormányzat által a házasságkötésre kijelölt hivatali helyiség a Iskola épülete, valamint az önkormányzati hivatal polgármesteri tárgyalója, a hivatali munkaidőt az önkormányzati hivatal szervezeti és működési szabályzata határozza meg.

(2) Hivatali helyiségen vagy hivatali munkaidőn kívül anyakönyvi eseményt, munkaszüneti napok kivételével az alábbiak szerint lehet lebonyolítani:

a) hétfőn, kedden, szerda, csütörtökön 13.00 és 17.00 óra,

c) pénteken 12.00 és 16.00 óra

d) szombaton 9.00 és 18.00 óra között.

(2) A hivatali helyiségen vagy hivatali munkaidőn kívül, valamint az (2) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérően történő anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelmet, az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg írásban kell benyújtani a rendelet 1-2. függeléke szerinti nyomtatványon.

(3) Nem engedélyezhető hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolítása különleges körülmények között (föld alatt, víz alatt, levegőben, nyomás alatt, mozgó járműben, a résztvevők testi épségét veszélyeztető egyéb körülmények között), illetve vallás gyakorlására szolgáló épületben.

2.§ (1) Az önkormányzat hivatali munkaidőben, valamint az 1.§ (2) bekezdésében meghatározott időpontokban térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiséget.

(2) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény, hivatali helyiségben történő lebonyolításáért nem állapít meg szolgáltatási díjat.

(3) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja 30.000,-Ft+ÁFA/esemény.

(4) A házasulni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében, az egészségügyi és szociális intézményben, vagy az érintettek valamelyikének lakásán lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.

3.§ (1) A díjfizetési kötelezettség az önkormányzat házi pénztárába történő készpénz befizetéssel, vagy az önkormányzati hivatal fizetési számlájára történő átutalási megbízással teljesíthető.

(2) A díjnak készpénzben történő befizetését, illetve átutalási megbízással való teljesítését az erről szóló bizonylat másolati példányával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A díjmegfizetését legkésőbb az anyakönyvi esemény időpontját megelőző egy héttel kell teljesíteni.

(3) Kétség esetén a díjfizetést igazoló bizonylat eredeti példányának bemutatására kötelezhető az ügyfél.

(4) A befizetett díjat vissza kell utalni a díjat megfizető részére, ha

a) az anyakönyvi esemény lebonyolítása az önkormányzat hibájából meghiúsul,

b) A házasulni kívánók valamelyike szándékától eláll és ezen irányú jognyilatkozatát, az anyakönyvi esemény tervezett dátuma előtt legalább 5 nappal a jegyzőnek benyújtja.

(5) A díj meg nem fizetése esetén az anyakönyvi eseményt, hivatali munkaidőn kívül vagy hivatali helyiségen kívül megtartani nem lehet.

4.§ (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti, bruttó 10.000,-Ft díjazás illeti meg.

(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti, bruttó 15.000 Ft díjazás illeti meg

5. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően indult eljárások során kell alkalmazni.