Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 25/2022. (X. 10.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat költségvetésének végrehajtási szabályairól szóló 4/2022. (II.21.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2022. 10. 11- 2022. 10. 11

Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 25/2022. (X. 10.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat költségvetésének végrehajtási szabályairól szóló 4/2022. (II.21.) önkormányzati rendelet módosításáról

2022.10.11.

Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (4) bekezdésében, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (2) bekezdés h) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) Az önkormányzat költségvetésének végrehajtási szabályairól szóló 4/2022. (II. 21.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Polgármester – a szakirodák javaslata alapján, a Közgazdasági Iroda véleményének figyelembe vételével – jogosult)

„b) bármelyik költségvetési előirányzat javára és terhére az Általános tartalék, a Pályázati céltartalék új fejlesztésekhez, a Közbeszerzések és műszaki többletköltségek tartaléka, az energiaválság tartalékkeret, a Lezárult beruházások, garanciális javítások céltartaléka és egyéb feladatok költségvetési előirányzatokra és előirányzatokról átcsoportosítani,”

[azzal, hogy az a) - b) pont esetén az átcsoportosítással új költségvetési előirányzat is létrehozható.]

(2) Az önkormányzat költségvetésének végrehajtási szabályairól szóló 4/2022. (II. 21.) önkormányzati rendelet 2. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Az önkormányzat kiadási költségvetési előirányzatai terhére vállalt feladatok teljesítésére - beleértve az alapok terhére elszámolható feladatokat, de ide nem értve az importból származó gép, műszer beszerzést - vonatkozó szerződéseknek az alábbiakat kell tartalmaznia:

a) önkormányzatot terhelő fizetési kötelezettség teljesítési határideje a szerződés aláírásának napjától, illetve a kibocsátott számla kézhezvételétől számított 10. nap, 2 millió Ft összeget meghaladó számla esetében 20. nap. A kizárólagos önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok által kibocsátott számlák, szerződések esetében a fizetési határidő értékhatártól függetlenül a kibocsátott számla kézhezvételétől számított 10. nap. A Polgármester egyedi elbírálás alapján engedélyezheti a számla kifizetésének határidő előtti teljesítését. A közbeszerzési eljárás keretében kötött szerződések esetén a hatályos közbeszerzési törvény szerint történik az ellenszolgáltatás teljesítése.

b) a tényleges megvalósításnak megfelelő pénzeszköz átadás ütemezését,

c) a jogszabályi előírásokkal összhangban a szakmai, műszaki teljesítés minőségi és mennyiségi jellemzőinek meghatározását, határidejét,

d) a nem határidőben történő teljesítés esetén a kötelezett, a szerződő partner a tényleges teljesítés időpontjáról köteles a jogosultat értesíteni: késedelmes teljesítés esetén az eredeti teljesítési határidőt megelőző 15 napon belül, előteljesítés esetén a várható teljesítést megelőző 15 nappal,

e) a kötelezett késedelme esetén kötbérfizetési kötelezettség előírását,

f) nettó összeg + ÁFA megjelölést,

g) elektronikus számla befogadására való rendelkezéseket,

h) a szerződő partner bankszámla számát, székhelyét, adószámát vagy adóazonosító jelét, cégkapu/ügyfélkapu/hivatali kapu címét, azzal, hogy az önkormányzat papír alapon és elektronikus úton is jogosult a kommunikációra,

i) a fordított adózás alá eső ügyletekre vonatkozó szerződések megkötésekor a szerződő feleknek közösen és egybehangzóan nyilatkozniuk kell arról, hogy esetükben a fordított adózás alá eső jogügylet valamennyi törvényi alkalmazási feltétele fennáll és az ügylet vonatkozásában a fordított adózás alá eső általános forgalmi adót a termék megrendelője, illetve a szolgáltatás igénybe vevője vallja be és fizeti meg az állam részére,

j) a rendeletmódosítás hatályba lépését követően megindított beszerzési eljárások esetében a szerződés iktatószámát,

k) a rendeletmódosítás hatályba lépését követően megindított beszerzési eljárások esetében szerződés szerinti rendelkezést arra vonatkozóan, hogy a partner által kiállított papír alapú vagy elektronikus számlán szerepelnie kell a szerződés iktatószámának.

A j) - k) pont rendelkezéseit a megrendelők esetében is alkalmazni kell.”

2. § Az önkormányzat költségvetésének végrehajtási szabályairól szóló 4/2022. (II. 21.) önkormányzati rendelet 8. § (7) és (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(7) Az Oktatási támogatási keret felhasználásáról a Kulturális, Oktatási, Idegenforgalmi és Ifjúsági Bizottság dönt. A megállapított támogatás felhasználási és elszámolási határideje – a 4. § (10) bekezdéstől eltérően – legkésőbb a tárgyévet követő év augusztus 31.

(8) A keretekből - az Oktatási támogatási keret kivételével - természetes személy nem támogatható.”

3. § Az önkormányzat költségvetésének végrehajtási szabályairól szóló 4/2022. (II. 21.) önkormányzati rendelet 9. §-a a következő (17) bekezdéssel egészül ki:

„(17) Az Önkormányzati Gazdálkodási kör, a kizárólagos önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok, valamint Önkormányzati fenntartású költségvetési szervek energiaválság tartalékkeretének felosztásáról, a felosztás év közbeni módosításáról a Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Bizottság dönt az illetékes szakiroda, a társaság vagy a költségvetési szerv indoklással és számszakilag alátámasztott támogatási kérelme alapján. A támogatási kérelemben kizárólag energiacélú működési-, és felhalmozási kiadás szerepelhet. A támogatás kiutalására csak a Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Bizottság által jóváhagyott kérelem alapján kerülhet sor, a jóváhagyást követő 8. napon belül.”

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.