Buj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (II. 28.) önkormányzati rendelete
a képviselő - testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2014. (XII.23.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2015. 03. 01- 2020. 01. 31Buj Község képviselő-testületének 2/2015 (II.28.) önkormányzati rendelete
a képviselő - testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2014. (XII.23.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2015. 03. 01- 2020. 01. 31
Buj Község Önkormányzat Képviselő – testület Magyarország helyi önkormányzatairól szóló CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 143.§ (4) bekezdés a., pontja és Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d., pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2014. (XII.23.) önkormányzat rendelet (továbbiakban: SZMSZ) módosításáról a következőket rendeli el:
1.§. A SZMSZ 1.§ (3) bekezdése c., pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„ (3) Buj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi Bizottság),”
2.§. A SZMSZ 3.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„3.§
- A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át:
a., települési támogatás
b., köztemetés hatásköreit.”
3.§. A SZMSZ 3.§ (4) bekezdését hatályon kívül helyezi.
4.§. A SZMSZ 24.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
24.§(2) A Pénzügyi Bizottság 7 tagból áll, a bizottsága elnöke és 3. tagja önkormányzati képviselő, 3 tagja nem önkormányzati képviselő.”
5.§ Az SZMSZ 2. melléklete helyébe e rendelet 2. melléklete lép.
2. melléklete
A bizottságok részletes feladatai
A Pénzügyi Bizottság feladatai:
1./ Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámolók tervezeteit.
2./ Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás /vagyonnövekedés-csökkenés/ alakulását.
3./ Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.
4./ Javaslatot tesz helyi adó megállapítására.
5./ Véleményt nyilvánít az önkormányzati törzsvagyon korlátozottan forgalomképes vagyontárgyai forgalomképessé történő átsorolására, valamint véleményt nyilvánít önkormányzati tulajdon elidegenítésre kijelöléséről.
6./ Figyelemmel kíséri és ellenőrizheti a polgármesteri hivatal és az intézmények pénzügyi gazdálkodását.
8./ Külön megbízás alapján ellenőrzést végez az nevelési intézményben.
Az Ügyrendi bizottság feladatai:
- Lebonyolítja a Képviselőtestület titkos szavazását.
- Összeférhetetlenségi, méltatlansági bejelentések kivizsgálása.
- A polgármester és a képviselők vagyon-nyilatkozatának kezelése, vizsgálata.
- Az önkormányzati tulajdonú ingatlanok értékesítése esetén lefolytatja a nyilvános árveréseket.
6.§ Az SZMSZ 3. melléklete helyébe e rendelet 3. melléklete lép.
3. melléklete
Buji Polgármesteri Hivatal ügyrendje
Általános rendelkezések:
A polgármesteri hivatal megnevezése:
Buji Polgármesteri Hivatal
Székhelye: 4483.Buj, Rákóczi utca 1.
A Polgármesteri Hivatal az önkormányzat Képviselő-testületének szerveként az önkormányzat működésével, az önkormányzati és államigazgatási ügyek döntésre történő előkészítésével, és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat látja el.
Biztosítja a polgármester és a jegyző önálló feladat- és hatásköreinek gyakorlásával kapcsolatos döntések előkészítését.
Segíti a képviselő-testület és bizottságai, valamint az alpolgármester munkáját.
A polgármesteri hivatal jogállása: jogi személyiséggel rendelkező önálló költségvetési szerv.
A polgármesteri hivatal feladatai:
A polgármesteri hivatal tevékenysége a képviselő-testület, annak bizottságai munkája eredményességének elősegítésére irányul, ellátja a jogszabályokban meghatározott feladatokat, valamint előkészítő, szervező, végrehajtó, ellenőrző és szolgáltató tevékenységet folytat.
A polgármesteri hivatal a képviselőtestület tevékenységével kapcsolatban:
- szakmailag előkészíti az önkormányzati rendelet-tervezetet, a testületi előterjesztést, a határozati javaslatot, valamint vizsgálja a törvényességet,
- nyilvántartja a képviselőtestület döntéseit,
- szervezi a képviselőtestület döntéseinek végrehajtását, a végrehajtás ellenőrzését,
- ellátja a képviselőtestület munkájával kapcsolatos egyéb nyilvántartási, ügyviteli, adminisztrációs feladatokat.
A polgármesteri hivatal a képviselő-testület bizottsága működésével kapcsolatban:
- biztosítja a feladat jellegének megfelelően a bizottság működéséhez szükséges ügyviteli feltételeket,
- tájékoztatást nyújt a bizottsági kezdeményezés megvalósítási lehetőségéről, valamint szakmailag véleményezi a bizottsághoz érkező kérelmet, javaslatot,
- gondoskodik a bizottsági döntés nyilvántartásáról és végrehajtásáról.
A polgármesteri hivatal az önkormányzati képviselő munkájának segítése érdekében:
- elősegíti a képviselő jogainak gyakorlását,
A polgármester, alpolgármester munkájával kapcsolatban:
- döntést készít elő, szervezi a végrehajtást,
- segíti a képviselőtestületi munkával kapcsolatos tisztségviselői tevékenységet,
- nyilvántartja a polgármester döntéseit.
A polgármesteri hivatal a pénzügyi, gazdálkodási, vagyonkezelési, intézményi gazdálkodási, ellenőrzési feladatok körében ellátja:
- intézményi tervezés, beszámoltatás, intézményi gazdálkodás irányítását,
- beruházás, felújítás előkészítését, lebonyolítását,
- belső gazdálkodás szervezését, a belső létszám és bérgazdálkodást, intézményi pénzellátását,
- költségvetési intézmények ellenőrzését, az intézmény számviteli munkájának irányítását,
- részt vesz az önkormányzat intézményeivel kapcsolatos szervezési, irányítási, ellenőrzési feladatok ellátásában, szakmai segítő tevékenységet folytat,
- az önkormányzat ingatlanvagyonával, vagyoni érdekeltségeivel, és egyéb vagyonával kapcsolatos közgazdasági, pénzügyi, jogi feladatokat,
- közreműködik más államigazgatási, önkormányzati hivatali szervekkel való kapcsolattartásban,
- végzi az iktatást, irattárazást.
Polgármester, alpolgármester:
A polgármester feladatát és hatáskörét a jogszabályok, valamint a képviselőtestület határozza meg.
A polgármester főbb feladatai a polgármesteri hivatal működésével kapcsolatban:
- jegyző útján irányítja a hivatalt,
- meghatározza a hivatal feladatait az önkormányzat munkájának szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában,
- dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági jogkörökben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja,
- a jegyző kezdeményezésére javaslatot tesz a képviselőtestület hivatalának belső szervezeti tagozódására, a hivatal munkarendjére, ügyfélfogadás rendjére,
- saját feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás, az utalványozás és az ellenjegyzés rendjét,
- meghatározza azok körét, akiknek a jegyző általi kinevezéshez, vezető megbízásához, felmentéséhez, vezetői megbízásának visszavonásához, jutalmazásához az egyetértése szükséges,
- a helyi önkormányzat nevében kötelezettséget vállalhat, erre más személyt is felhatalmazhat,
- összehangolja mindazon feladatokat, amelyek a képviselőtestület és a bizottságok munkájával összefüggnek, részt vesz a szakmai egyeztetésekben, figyelemmel kíséri és segíti, valamint ellenőrzi a bizottságok döntéseinek végrehajtását,
- intézkedik államtitkot, vagy szolgálati titkot sértő cselekmény elkövetése esetén, továbbá a titoksértés megelőzése és megszüntetése iránt.
Az alpolgármester a polgármester által meghatározott feladatokat látja el.
Jegyző:
A jegyző a polgármesteri hivatal vezetője, aki szakmailag felelős a hivatal működéséért.
Tevékenysége során felelős közérdeknek, és a jogszabályoknak megfelelő szakszerű, pártatlan és igazságos, a színvonalas ügyintézés szabályainak megfelelő ellátásáért.
A jegyző feladatai a jogszabályokban meghatározottakon túlmenően különösen a következők:
A testület működésével kapcsolatban:
- összehangolja az előkészítő munkát, gondoskodik a törvényességről, a jogszabályok, önkormányzati rendeletek, határozatok rendelkezéseinek betartásáról,
- figyelemmel kíséri az előterjesztések, döntési tervezetek előzetes bizottsági megtárgyalását,
- figyelemmel kíséri a testületi ülések menetét törvényességi szempontból, ha a döntéseknél jogszabálysértést észlel, köteles jelezni,
- gondoskodik a jegyzőkönyvek vezetéséről, a döntések eljuttatásáról az érintettek részére.
A hivatal működésével kapcsolatban:
- hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás, az ellenjegyzés és az utalványozás rendjét,
- a polgármesteri hivatal belső szervezeti tagozódására, munkarendjére és az ügyfélfogadás rendjére javaslatot készít a polgármesternek,
- gyakorolja a munkáltatói jogokat a hivatal köztisztviselői tekintetében,
- irányítja a személyzeti munkával kapcsolatos feladatokat, a dolgozók továbbképzését,
- gondoskodik arról, hogy a hivatali munka végzéséhez szükséges feltételek rendelkezésre álljanak,
- vezeti, összehangolja és ellenőrzi a hivatalban folyó munkát,
- elkészíti a polgármesteri hivatal tevékenységéről szóló beszámolót, amelyet a képviselőtestület elé terjeszt,
- - irányítja a polgármesteri hivatal gazdálkodási tevékenységét,
A hivatal belső szervezeti felépítése:
A Polgármesteri Hivatal egységes, belső szervezeti egységre nem tagozódik.
A Polgármesteri Hivatal létszáma: 12,5 fő,
Ezen belül: vezető 2 fő (1 fő polgármester, 1 fő jegyző)
ügyintéző 8 fő,
kisegítő 0,5 fő,
szakfeladatot ellátó 2 fő.
Működési szabályok:
A Polgármesteri Hivatalt a jegyző, illetve felhatalmazás alapján más köztisztviselő jogosult képviselni.
A képviselő-testület a polgármester, illetve felhatalmazás alapján az alpolgármester jogosult képviselni.
A kötelezettségvállalás, ellenjegyzés és utalványozás, valamint érvényesítés rendjét külön szabályzat szabályozza.
A polgármesteri hivatal hivatalos körbélyegzője: Buji Polgármesteri Hivatal
A bélyegzőkről a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.
A hivatalos bélyegző lenyomatát csak a kiadmányozásra jogosult aláírásával ellátott kiadmányokon lehet használni.
A hivatal dolgozói utasítást közvetlenül a hivatal vezetőjétől kaphatnak.
A hivatal valamennyi dolgozója köteles utasításait végrehajtani, rendelkezéseinek megfelelően eljárni.
A hivatal dolgozói a hivatal tevékenységével, feladatával összefüggő jelentősebb kérdésekben kötelesek a hivatal vezetőjének véleményét kikérni, illetve azokról rendszeres tájékoztatást adni.
A polgármesteri hivatal dolgozóját a tudomására jutott állami, szolgálati és üzleti titok tekintetében titoktartási kötelezettség terheli.
E titoktartási kötelezettség – az adatvédelemről szóló törvény rendelkezéseinek alapulvételével – kiterjed az ügyfél személyiségi jogainak védelmére is.
A hivatal vezetője a munkaköri leíráson túl szükség esetén átmenetileg szóban és írásban a dolgozókat meghatározott feladatok végzésére más szakterületre is átcsoportosíthatja.
Kiküldetést a polgármester és a jegyző rendelhet el.
Értekezletek:
A polgármester szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal értekezletet tarthat a polgármesteri hivatal dolgozói részére. A jegyző a hivatal dolgozói teljes, vagy szűkebb köre részére havonta, illetve indokolt esetben legalább egy alkalommal munkaértekezletet hívhat össze.
A polgármesteri hivatal munkarendje:
A polgármesteri hivatalban munkanapokon hétfőtől csütörtökig 7,30 órától 16.00 óráig, pénteken 7,30 órától 13,30 óráig tart.
Ebédidő: 12.00 órától 12.30 óráig tart.
A polgármesteri hivatalban az ügyfélfogadás rendje egységes.
A hivatal dolgozói ügyfélfogadást a következők szerint tartanak:
Hétfő: 8 – 12 óra között és 13-16 óra között
Kedd: 8 – 12 óra között,
Szerda: 8 – 12 óra és 13 – 16 óra között,
Csütörtök: Ügyfélfogadás nincs,
Péntek: 8 – 12 óra között.
A jegyző és a polgármester hétfő - szerda 8-12 óra között fogadóórát tart. A fogadóórára előzetesen be kell jelentkezni a polgármesteri hivatalban.
Ügyfélfogadási időtől függetlenül az országgyűlési képviselőt, a képviselőtestület és bizottsági tagjait a hivatal dolgozói kötelesek fogadni.
Házasságkötést, egyéb családi, társadalmi rendezvények szervezését és tartását munkaidőn kívül, heti szabad- és pihenőnapokon, munkaszüneti napokon a már kialakult szokások, gyakorlat és igény szerint a hivatal dolgozóinak el kell látni, melyet külön rendelet szabályoz.
A munkaidő kezdetét és befejezését jelenléti íven, a kiküldetés tényét, - a kiküldetési hely feltüntetésével – a hivatal dolgozói saját kezűleg kötelesek távozási naplóba bejegyezni. A jelenléti ívben történő bejegyzéseket a jegyző ellenőrzi:
A napi munka befejezése után elzáratlanul ügyirat és bélyegző nem maradhat.
Munkaidő után a hivatali helyiségekben tartózkodást a jegyző engedélyezheti.
A hivatali helyiségekben elhelyezett leltári tárgyakért annak használója felel.
A nyilvántartás szerint átadott bélyegzők használatáért a bélyegzőt átvevő személy felel.
A bélyegzők nyilvántartásának vezetéséről a jegyző gondoskodik.
Helyettesítés és kiadmányozás rendje:
Az önkormányzat jegyzőjét – tartós távolléte esetén – a képviselőtestület által kijelölt, a képesítési előírásoknak megfelelő személy helyettesíti.
Az ügyintézők átmeneti akadályoztatása esetén helyettesítésükről az önkormányzat jegyzője gondoskodik.
Kiadmányozás joga jogszabályi felhatalmazás alapján jegyzőt illeti meg.
Akadályoztatása esetén a kiadmányozást a jegyző által megbízott személy látja el.
Szabadság igénybevételének rendje:
A jegyző minden évben február utolsó napjáig szabadságolási tervet készít a polgármesteri hivatal dolgozói által megfogalmazott igények figyelembevételével. Szabadságot a hivatal működőképességének figyelembevételével lehet kiadni.
A szabadság kiadása iránti kérelmet a szabadság megkezdése előtt 15nappal a jegyzőhöz kell előterjeszteni.
A szabadságolási tervtől eltérő időben történő szabadság kiadásának csak indokolt esetben van helye.
A dolgozók szabadság nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
Nyomtatvány és anyagigénylés:
Nyomtatvány és anyagigényléseket havi bontásban kell elkészíteni, és leadni az anyaggazdálkodással foglalkozó ügyintézőnek.
Fénymásoló használata:
A fénymásolót csak a polgármesteri hivatal dolgozója kezelheti. Nem hivatali célú igénybevétel esetében díjat kell a fénymásolásért fizetni
Telefonhasználat:
A telefonhasználatot számítógépes szoftver segítségével dolgozónként követni lehet. A jegyző folyamatosan ellenőrzi a telefon használatának jogosságát. A jogtalan telefonhasználat, valamint a magánkódon keresztül lefolytatott beszélgetések költségeit a dolgozó köteles befizetni.
7.§ Az SZMSZ 4. melléklete helyébe e rendelet 4. melléklete lép.
4. melléklet
A képviselő-testület névsora
- Barta Miklós Ferenc (polgármester)
- Dr. Balogh Roland
- Erdélyi Árpád
- Fekete Katalin
- Harkály Gyuláné
- Takács László (alpolgármester)
- Toma László
Pénzügyi Bizottság (7 tag)
Elnök: Erdélyi Árpád képviselői tag
Tagjai: Fekete Katalin képviselői tag
Harkály Gyuláné képviselői tag
Toma László képviselői tag
Buhajla János külsős tag
Kiss Józsefné külsős tag
Pócsik Mihály külsős tag
Ügyrendi Bizottság (3 tag)
Elnök: Harkály Gyuláné
Tagok: Dr. Balogh Roland
Erdélyi Árpád
8.§ Ez a rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba, a hatálybalépést követő második napon hatályát veszti.
Buj, 2015. február 26.
Barta Miklós Ferenc Dr. Németh Károly
polgármester jegyző
A rendeletet 2015. február 28-án kihirdettem.
Dr. Németh Károly
jegyző