Csanádapáca Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017 (II.27.) önkormányzati rendelete

Csanádapáca község 2017. évi költségvetéséről

Hatályos: 2017. 02. 28- 2017. 05. 29

Csanádapáca Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017 (II.27.) önkormányzati rendelete

Csanádapáca község 2017. évi költségvetéséről

2017.02.28.

Csanádapáca Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. §

A rendelet hatálya

A rendelet hatálya Csanádapáca Község Önkormányzatának Képviselő-testületére (a továbbiakban Képviselő-testület), annak bizottságaira, a közös önkormányzati hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervre (intézményre) terjed ki.

2. §

Az Önkormányzat költségvetési szervei

(1) Gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv:

Gyöngyfüzér Szociális Szolgáltató Központ

(a továbbiakban: GYSZSZK)

(2) Közös fenntartású gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv:

Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal

(a továbbiakban: KÖH)

3. §

Az Önkormányzat és költségvetési szervei 2017. évi költségvetése

(1) A Képviselő-testület Csanádapáca Község Önkormányzatának (továbbiakban: Önkormányzat) 2017. évi költségvetését:

839 595 E Ft

bevétellel

839 595 E Ft

kiadással

0 E Ft

hiánnyal

állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület az irányítószervi támogatás bevételi és kiadási előirányzatát

203 553 E Ft

összegben határozza meg.
(3) A Képviselő-testület az intézményi finanszírozás kötelező beépítése után a költségvetés bevételi és kiadási főösszegét

1 043 148 E Ft

összegben határozza meg.
(4) A Képviselő-testület a költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló költségvetési maradvány igénybevételét

214 466 E Ft
33 374 E Ft
181 092 E Ft

Költségvetési maradvánnyal
-ebből működési
felhalmozási

hagyja jóvá.
(5) A Képviselő-testület 2017. évben és az azt követő években nem tervezi olyan 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötését a felhalmozási célú hiány finanszírozása érdekében, melyhez a Kormány hozzájárulása szükséges.

4. § A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a rendelet 1. melléklete részletezi 2017. évre vonatkozóan.

5. § (1) Az Önkormányzat 2017. évi kiemelt kiadási és bevételi előirányzatai főbb jogcím-csoportonként az alábbiak szerint kerülnek meghatározásra:

adatok E Ft-ban

A. Költségvetési kiadások:

I. Működési kiadások összesen (1.+2.+3.+4.+5.):

524 995

1. Személyi juttatások összesen:

300 189

1.1. GYSZSZK személyi juttatásai

107 663

1.2. Önkormányzat

127 766

1.3. KÖH személyi juttatásai

64 760

2. Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó összesen:

57 426

2.1. GYSZSZK SZHA és munkaadókat terhelő járulékai

22 593

2.2. Önkormányzat SZHA és munkaadókat terhelő járulékai

19 736

2.3. KÖH SZHA és munkaadókat terhelő járulékai

15 097

3. Dologi kiadások összesen:

152 123

3.1. GYSZSZK dologi kiadásai

56 890

3.2. Önkormányzat dologi kiadásai

87 694

3.3. KÖH dologi kiadásai

7 539

4. Ellátottak pénzbeli juttatásai összesen:

8 511

4.1. Önkormányzat ellátottak pénzbeli juttatásai

8 511

5. Egyéb működési kiadások összesen:

6 746

5.1. Önkormányzat egyéb működési kiadások államháztartáson belülre összesen

206

5.1.1. Helyi önkormányzatoknak

30

5.1.2. Önkormányzati társulásoknak

176

5.2. Önkormányzat működési célú pénzeszközátadás ÁH-on kívülre összesen

6 540

5.2.1. Civil szervezeteknek

3 040

5.2.2. Háztartásnak működési célú szociális kölcsön

1 500

5.2.3. Vállalkozásoknak (Kis-Csanád Nonprofit Kft.)

2 000

II. Felhalmozási kiadások összesen (1.+2.+3.):

63 238

1. Beruházási kiadások összesen:

18 079

1.1. GYSZSZK beruházási kiadásai

1 150

1.2. Önkormányzat beruházási kiadásai

16 829

1.3. KÖH beruházási kiadásai

100

2. Felújítási kiadások összesen:

44 159

2.1. Önkormányzat felújítási kiadásai

44 159

3. Egyéb felhalmozási kiadások összesen:

1 000

3.1. Önkormányzat lakástámogatás (letelepedési támogatás)

1 000

III. Pénzforgalom nélküli kiadások összesen:

132 801

1. Önkormányzat fejlesztési célú tartalék

127 801

2. Vis Maior tartalék

5 000

A. Költségvetési kiadások összesen: I. + II. + III.

721 034

B. Finanszírozási kiadások összesen:

118 561

1. Államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése

8 561

2. Kincstárjegy vásárlás

110 000

C. KIADÁSOK ÖSSZESEN (A.+B.)

839 595

D. Irányítószervi támogatási kiadások összesen:

203 553

1. GYSZSZK működési célú intézményfinanszírozása

118 317

2. GYSZSZK felhalmozási célú intézményfinanszírozása

150

3. KÖH működési célú intézményfinanszírozása

84 986

4. KÖH felhalmozási célú intézményfinanszírozása

100

E. Költségvetési bevételek:

I. Működési bevételek összesen (1.+2.+3.+4.):

500 182


1. Működési célú támogatások államháztartáson belülről összesen:

360 336

1.1. Önkormányzatok működési támogatásai összesen:

214 325

1.1.1. Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása

100 718

1.1.2. Települési önk. Szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása

110 601

1.1.3. Települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása

3 006

1.2. Egyéb működési célú támogatások ÁH-on belülről összesen:

146 011

1.2.1. GYSZSZK működési célú támogatások ÁH-on belülről összesen:

9 226

1.2.1.1. Elkülönített állami pénzalaptól

9 226



1.2.2. Önkormányzat működési célú támogatások ÁH-on belülről



136 785

1.2.2.1. Központi költségvetési szervtől

15 701

1.2.2.2. Fejezettől

3 076

1.2.2.3. Társadalombiztosítási Alaptól

6 514

1.2.2.4. Elkülönített állami pénzalaptól

100 219

1.2.2.5. Önkormányzattól

11 275

2. Közhatalmi bevételek összesen:

43 492

2.1. Helyi adók összesen:

36 050

2.1.1. Magánszemélyek kommunális adója

8 000

2.1.2. Állandó jelleggel végzett iparűzési adó

28 000

2.1.3. Idegenforgalmi adó – tartózkodás után

50

2.2. Átengedett központi adók összesen:

6 000

2.2.1. Gépjárműadó

6 000

2.3. Bírságok, pótlékok és egyéb közhatalmi bevételek összesen:

1 332

2.3.1. Pótlékok, bírságok

250

2.3.2. Mezőőri járulék

1 082

2.4. KÖH Közhatalmi bevételek összesen:

110

2.4.1. Igazgatásszolgáltatási díj

110

3. Működési bevételek összesen:

93 402

3.1. Áru és készletértékesítés ellenértéke összesen:

20 217

3.1.1. GYSZSZK bevétele

47

3.1.2. Önkormányzat bevétele

20 170

3.2. Szolgáltatások ellenértéke összesen:

5 262

3.2.1. GYSZSZK bevétele

1 819

3.2.2. Önkormányzat bevétele

3 443

3.3 Közvetített szolgáltatások ellenértéke összesen:

219

3.3.1. Önkormányzat bevétele

219

3.4. Tulajdonosi bevételek összesen:

3 537

3.4.1. Önkormányzat bevétele

3 537

3.5. Ellátási díjak összesen:

54 505

3.5.1. GYSZSZK bevétele

54 505

3.6. Kiszámlázott általános forgalmi adó összesen:

7 662

3.6.1. GYSZSZK ÁFA bevétele

3 018

3.6.2. Önkormányzat ÁFA bevétele

4 644

3.7. Kamatbevételek összesen:

2 000

3.7.1. Önkormányzat kamatbevételek

2 000

4. Működési célú átvett pénzeszközök összesen:

2 952

4.1. Működési célú kölcsönök visszatérülése ÁH-on kívülről összesen:

1 500

4.1.1. Háztartásnak nyújtott kamatmentes szociális kölcsön visszatérülés

1 500

4.2. Működési célú pénzeszközátvétel ÁH-on kívülről összesen:

1 452

4.2.1. Működési célú pénzeszközátvétel vállalkozásoktól

1 452

II. Felhalmozási bevételek összesen (1.+2.+3.):

14 947

1. Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről összesen:

12 822

1.1. Önkormányzat elkülönített állami pénzalapoktól

12 822

2. Felhalmozási bevételek összesen:

1 125

2.1. Önkormányzat felhalmozási bevétele

1 125

3. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök összesen:

1 000

3.1. GYSZSZK felhalmozási célú átvett pénzeszközök háztartásoktól

1 000

E. Költségvetési bevételek összesen = I. + II.

515 129

F. Finanszírozási bevételek

110 000

1. Kincstárjegy beváltás

110 000

G. PÉNZFORGALMI BEVÉTELEK ÖSSZESEN (E+F):

625 129

C. Kiadások és G. Bevételek összesítésének

-214 466

egyenlege (hiány vagy többlet): G. – C. :

H. Költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló pénzforgalom

nélküli bevételek összesen:

1. Előző évek maradványának igénybevétele

214 466

1.1. GYSZSZK működési célra

214

1.2. Önkormányzat működési célra

30 860

1.3. Önkormányzat felhalmozási célra

181 092

1.4. KÖH működési célra

2 300

I. Irányítószervi támogatás bevételei összesen:

203 553

1.1. GYSZSZK működési célú intézményfinanszírozása

118 317

1.2. GYSZSZK felhalmozási célú intézményfinanszírozása

150

1.3. KÖH működési célú intézményfinanszírozása

84 986

1.4. KÖH felhalmozási célú intézményfinanszírozása

100

(2) Az Önkormányzat és költségvetési szervei kiemelt bevételi előirányzatainak kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti alakulását a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(3) A felhasználási kötöttséggel bíró állami támogatásokat és hozzájárulásokat jogcímenként a rendelet 2/a melléklete szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.
(4) Az Önkormányzat és költségvetési szervei kiemelt kiadási előirányzatainak kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti részletezését a rendelet 3. melléklete tartalmazza.
(5) Az önkormányzat a kiadások között 5 000 E Ft általános, 127 801 E Ft fejlesztési célú céltartalékot állapít meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület fenntartja magának.
(6) A finanszírozási kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület fenntartja magának.

6. § Az Önkormányzaton keresztül megvalósuló pénzeszköz átadás

7 746 E Ft – ebből 6 746 E Ft működési célú és 1 000 E Ft felhalmozási célú - melyek részletezését a rendelet 4. melléklete tartalmazza.

7. § Az Önkormányzatnál és költségvetési szerveinél megtervezett felhalmozási kiadások előirányzatának összege 62 238 E Ft. A beruházási és felújítási kiadások előirányzatainak célonkénti részletezését - feltüntetve az Európai Uniós és Hazai forrásokat - a rendelet 5. melléklete tartalmazza.

8. § A Képviselő-testület 2017. évre az önkormányzat létszám előirányzatát együttesen 174 főben a 6. mellékletben foglalt részletezettségnek megfelelően határozza meg a következők szerint:

a) Az önkormányzat és költségvetési szerveinek létszám-előirányzatát 83 fővel hagyja jóvá, ebből:

aa) a GYSZSZK létszám előirányzata 46 fő,

ab) az önkormányzat létszám előirányzata 16 fő,

ac) a KÖH létszám előirányzata 21 fő.

b) A közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzatát 90 fővel hagyja jóvá, ebből:

ba) a GYSZSZK létszám előirányzata 9 fő,

bb) az Önkormányzat létszám előirányzata 81 fő.

c) A személyi juttatásban részesülő választott tisztviselők létszáma 1 fő.

9. § A Képviselő-testület az év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről szóló előirányzat felhasználási ütemtervet mind a bevételi, mind a kiadási főösszeget tekintve a 7. mellékletben részletezettek szerint - egyezően a költségvetési rendelet 2. és 3. mellékletével – önkormányzati szinten összesen 1 043 148 E Ft-tal jóváhagyja.

10. §

1. Az Önkormányzat és intézményei 2017. évet követő áthúzódó kötelezettségvállalásait a 8. melléklet tartalmazza.
(2) Az Önkormányzatnak adósságot keletkeztető ügyletekből fennálló kötelezettsége nincs.

11. § (1) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 9. melléklet tartalmazza.

(2) Az Önkormányzat költségvetési évet követő három év tervezett előirányzatainak főbb csoportok szerinti keretszámait a rendelet 10. melléklete tartalmazza.

12. § Az Önkormányzat által 2017. évre tervezett közvetett támogatásokat a rendelet 11. melléklete tartalmazza.

A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

13. § (1) A Képviselő-testület a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 132. § szerinti illetményalapot 2017. évben 38.650,- Ft-ban állapítja meg.

(2) A köztisztviselőket megillető cafetéria-juttatás éves keretösszege 2017. évben 200.000 Ft/év/fő, mely összeg tartalmazza a munkáltató által fizetendő járulékokat is.

14. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(3) A költségvetési szerveknél az egységes rovatrend K1102. Normatív jutalmak és K1103 Céljuttatás, projektprémium rovatai költségvetési kiadási előirányzatok terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend K1101. Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12%-áig vállalható kötelezettség.

(4) Amennyiben a költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át és a tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor az irányító szerv a költségvetési szervnél önkormányzati biztost jelöl ki.

15. § A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az ideiglenesen szabad pénzforrások hozam elérése érdekében történő befektetésére.

Az előirányzatok módosítása

16. § (1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönthet.

(2) A költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai saját hatáskörben módosíthatók, a kiadási előirányzatok egymás között átcsoportosíthatók. A polgármester a saját hatáskörben végrehajtott módosításokról, átcsoportosításokról a Képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja.

(3) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre. Az átcsoportosítás során a személyi juttatások költségvetési kiadási előirányzatai a jogszabályon, jogerős vagy fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható bírósági, hatósági döntésen, vagy más, a fizetési kötelezettség összegét vagy az összeg megállapításának módját, továbbá a felek valamennyi jogát és kötelezettségét megállapító kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettségen alapulva növelhetők, az egységes rovatrend K336. Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások rovat költségvetési kiadási előirányzata pedig csak a K1. Személyi juttatások rovatai költségvetési kiadási előirányzatai terhére növelhető.

(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.

(5) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(6) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani.

(7) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az évközben kapott póttámogatások és terven felüli átvett pénzeszközök (pályázaton nyert források) nyilvántartásba vételére és cél szerinti felhasználására. Az ezzel kapcsolatos előirányzat változásokat a soros költségvetési rendelet módosításakor a költségvetési rendeleten át kell vezetni.

A gazdálkodás szabályai

17. § (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2) Az önállóan működő költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.

(3) A közös önkormányzati hivatal az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában köteles naprakész nyilvántartást vezeti.

A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

18. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról külső szakember útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

Záró rendelkezések

19. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2017. január 1. napjától kell alkalmazni.

(2) Ez a rendelet 2018. december 31-én hatályát veszti.

Csanádapáca, 2017. február 22.

2/a. melléklet