Csanádapáca Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017 (II.27.) önkormányzati rendelete
Csanádapáca község 2017. évi költségvetéséről
Hatályos: 2017. 02. 28- 2017. 05. 29Csanádapáca Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017 (II.27.) önkormányzati rendelete
Csanádapáca község 2017. évi költségvetéséről
Csanádapáca Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
A rendelet hatálya
2. §
Az Önkormányzat költségvetési szervei
Gyöngyfüzér Szociális Szolgáltató Központ
(a továbbiakban: GYSZSZK)
Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal
(a továbbiakban: KÖH)
3. §
Az Önkormányzat és költségvetési szervei 2017. évi költségvetése
839 595 E Ft |
bevétellel |
---|---|
839 595 E Ft |
kiadással |
0 E Ft |
hiánnyal |
203 553 E Ft
1 043 148 E Ft
214 466 E Ft |
Költségvetési maradvánnyal |
4. § A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a rendelet 1. melléklete részletezi 2017. évre vonatkozóan.
5. § (1) Az Önkormányzat 2017. évi kiemelt kiadási és bevételi előirányzatai főbb jogcím-csoportonként az alábbiak szerint kerülnek meghatározásra:
A. Költségvetési kiadások: |
|
I. Működési kiadások összesen (1.+2.+3.+4.+5.): |
524 995 |
1. Személyi juttatások összesen: |
300 189 |
1.1. GYSZSZK személyi juttatásai |
107 663 |
1.2. Önkormányzat |
127 766 |
1.3. KÖH személyi juttatásai |
64 760 |
2. Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó összesen: |
57 426 |
2.1. GYSZSZK SZHA és munkaadókat terhelő járulékai |
22 593 |
2.2. Önkormányzat SZHA és munkaadókat terhelő járulékai |
19 736 |
2.3. KÖH SZHA és munkaadókat terhelő járulékai |
15 097 |
3. Dologi kiadások összesen: |
152 123 |
3.1. GYSZSZK dologi kiadásai |
56 890 |
3.2. Önkormányzat dologi kiadásai |
87 694 |
3.3. KÖH dologi kiadásai |
7 539 |
4. Ellátottak pénzbeli juttatásai összesen: |
8 511 |
4.1. Önkormányzat ellátottak pénzbeli juttatásai |
8 511 |
5. Egyéb működési kiadások összesen: |
6 746 |
5.1. Önkormányzat egyéb működési kiadások államháztartáson belülre összesen |
206 |
5.1.1. Helyi önkormányzatoknak |
30 |
5.1.2. Önkormányzati társulásoknak |
176 |
5.2. Önkormányzat működési célú pénzeszközátadás ÁH-on kívülre összesen |
6 540 |
5.2.1. Civil szervezeteknek |
3 040 |
5.2.2. Háztartásnak működési célú szociális kölcsön |
1 500 |
5.2.3. Vállalkozásoknak (Kis-Csanád Nonprofit Kft.) |
2 000 |
II. Felhalmozási kiadások összesen (1.+2.+3.): |
63 238 |
1. Beruházási kiadások összesen: |
18 079 |
1.1. GYSZSZK beruházási kiadásai |
1 150 |
1.2. Önkormányzat beruházási kiadásai |
16 829 |
1.3. KÖH beruházási kiadásai |
100 |
2. Felújítási kiadások összesen: |
44 159 |
2.1. Önkormányzat felújítási kiadásai |
44 159 |
3. Egyéb felhalmozási kiadások összesen: |
1 000 |
3.1. Önkormányzat lakástámogatás (letelepedési támogatás) |
1 000 |
III. Pénzforgalom nélküli kiadások összesen: |
132 801 |
1. Önkormányzat fejlesztési célú tartalék |
127 801 |
2. Vis Maior tartalék |
5 000 |
A. Költségvetési kiadások összesen: I. + II. + III. |
721 034 |
B. Finanszírozási kiadások összesen: |
118 561 |
1. Államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése |
8 561 |
2. Kincstárjegy vásárlás |
110 000 |
C. KIADÁSOK ÖSSZESEN (A.+B.) |
839 595 |
D. Irányítószervi támogatási kiadások összesen: |
203 553 |
1. GYSZSZK működési célú intézményfinanszírozása |
118 317 |
2. GYSZSZK felhalmozási célú intézményfinanszírozása |
150 |
3. KÖH működési célú intézményfinanszírozása |
84 986 |
4. KÖH felhalmozási célú intézményfinanszírozása |
100 |
E. Költségvetési bevételek: |
|
I. Működési bevételek összesen (1.+2.+3.+4.): |
500 182 |
|
360 336 |
1.1. Önkormányzatok működési támogatásai összesen: |
214 325 |
1.1.1. Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása |
100 718 |
1.1.2. Települési önk. Szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása |
110 601 |
1.1.3. Települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása |
3 006 |
1.2. Egyéb működési célú támogatások ÁH-on belülről összesen: |
146 011 |
1.2.1. GYSZSZK működési célú támogatások ÁH-on belülről összesen: |
9 226 |
1.2.1.1. Elkülönített állami pénzalaptól |
9 226 |
|
|
1.2.2.1. Központi költségvetési szervtől |
15 701 |
1.2.2.2. Fejezettől |
3 076 |
1.2.2.3. Társadalombiztosítási Alaptól |
6 514 |
1.2.2.4. Elkülönített állami pénzalaptól |
100 219 |
1.2.2.5. Önkormányzattól |
11 275 |
2. Közhatalmi bevételek összesen: |
43 492 |
2.1. Helyi adók összesen: |
36 050 |
2.1.1. Magánszemélyek kommunális adója |
8 000 |
2.1.2. Állandó jelleggel végzett iparűzési adó |
28 000 |
2.1.3. Idegenforgalmi adó – tartózkodás után |
50 |
2.2. Átengedett központi adók összesen: |
6 000 |
2.2.1. Gépjárműadó |
6 000 |
2.3. Bírságok, pótlékok és egyéb közhatalmi bevételek összesen: |
1 332 |
2.3.1. Pótlékok, bírságok |
250 |
2.3.2. Mezőőri járulék |
1 082 |
2.4. KÖH Közhatalmi bevételek összesen: |
110 |
2.4.1. Igazgatásszolgáltatási díj |
110 |
3. Működési bevételek összesen: |
93 402 |
3.1. Áru és készletértékesítés ellenértéke összesen: |
20 217 |
3.1.1. GYSZSZK bevétele |
47 |
3.1.2. Önkormányzat bevétele |
20 170 |
3.2. Szolgáltatások ellenértéke összesen: |
5 262 |
3.2.1. GYSZSZK bevétele |
1 819 |
3.2.2. Önkormányzat bevétele |
3 443 |
3.3 Közvetített szolgáltatások ellenértéke összesen: |
219 |
3.3.1. Önkormányzat bevétele |
219 |
3.4. Tulajdonosi bevételek összesen: |
3 537 |
3.4.1. Önkormányzat bevétele |
3 537 |
3.5. Ellátási díjak összesen: |
54 505 |
3.5.1. GYSZSZK bevétele |
54 505 |
3.6. Kiszámlázott általános forgalmi adó összesen: |
7 662 |
3.6.1. GYSZSZK ÁFA bevétele |
3 018 |
3.6.2. Önkormányzat ÁFA bevétele |
4 644 |
3.7. Kamatbevételek összesen: |
2 000 |
3.7.1. Önkormányzat kamatbevételek |
2 000 |
4. Működési célú átvett pénzeszközök összesen: |
2 952 |
4.1. Működési célú kölcsönök visszatérülése ÁH-on kívülről összesen: |
1 500 |
4.1.1. Háztartásnak nyújtott kamatmentes szociális kölcsön visszatérülés |
1 500 |
4.2. Működési célú pénzeszközátvétel ÁH-on kívülről összesen: |
1 452 |
4.2.1. Működési célú pénzeszközátvétel vállalkozásoktól |
1 452 |
II. Felhalmozási bevételek összesen (1.+2.+3.): |
14 947 |
1. Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről összesen: |
12 822 |
1.1. Önkormányzat elkülönített állami pénzalapoktól |
12 822 |
2. Felhalmozási bevételek összesen: |
1 125 |
2.1. Önkormányzat felhalmozási bevétele |
1 125 |
3. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök összesen: |
1 000 |
3.1. GYSZSZK felhalmozási célú átvett pénzeszközök háztartásoktól |
1 000 |
E. Költségvetési bevételek összesen = I. + II. |
515 129 |
F. Finanszírozási bevételek |
110 000 |
1. Kincstárjegy beváltás |
110 000 |
G. PÉNZFORGALMI BEVÉTELEK ÖSSZESEN (E+F): |
625 129 |
C. Kiadások és G. Bevételek összesítésének |
-214 466 |
egyenlege (hiány vagy többlet): G. – C. : |
|
H. Költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló pénzforgalom |
|
nélküli bevételek összesen: |
|
1. Előző évek maradványának igénybevétele |
214 466 |
1.1. GYSZSZK működési célra |
214 |
1.2. Önkormányzat működési célra |
30 860 |
1.3. Önkormányzat felhalmozási célra |
181 092 |
1.4. KÖH működési célra |
2 300 |
I. Irányítószervi támogatás bevételei összesen: |
203 553 |
1.1. GYSZSZK működési célú intézményfinanszírozása |
118 317 |
1.2. GYSZSZK felhalmozási célú intézményfinanszírozása |
150 |
1.3. KÖH működési célú intézményfinanszírozása |
84 986 |
1.4. KÖH felhalmozási célú intézményfinanszírozása |
100 |
6. § Az Önkormányzaton keresztül megvalósuló pénzeszköz átadás
7 746 E Ft – ebből 6 746 E Ft működési célú és 1 000 E Ft felhalmozási célú - melyek részletezését a rendelet 4. melléklete tartalmazza.
7. § Az Önkormányzatnál és költségvetési szerveinél megtervezett felhalmozási kiadások előirányzatának összege 62 238 E Ft. A beruházási és felújítási kiadások előirányzatainak célonkénti részletezését - feltüntetve az Európai Uniós és Hazai forrásokat - a rendelet 5. melléklete tartalmazza.
8. § A Képviselő-testület 2017. évre az önkormányzat létszám előirányzatát együttesen 174 főben a 6. mellékletben foglalt részletezettségnek megfelelően határozza meg a következők szerint:
a) Az önkormányzat és költségvetési szerveinek létszám-előirányzatát 83 fővel hagyja jóvá, ebből:
aa) a GYSZSZK létszám előirányzata 46 fő,
ab) az önkormányzat létszám előirányzata 16 fő,
ac) a KÖH létszám előirányzata 21 fő.
b) A közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzatát 90 fővel hagyja jóvá, ebből:
ba) a GYSZSZK létszám előirányzata 9 fő,
bb) az Önkormányzat létszám előirányzata 81 fő.
c) A személyi juttatásban részesülő választott tisztviselők létszáma 1 fő.
9. § A Képviselő-testület az év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről szóló előirányzat felhasználási ütemtervet mind a bevételi, mind a kiadási főösszeget tekintve a 7. mellékletben részletezettek szerint - egyezően a költségvetési rendelet 2. és 3. mellékletével – önkormányzati szinten összesen 1 043 148 E Ft-tal jóváhagyja.
10. §
11. § (1) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 9. melléklet tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat költségvetési évet követő három év tervezett előirányzatainak főbb csoportok szerinti keretszámait a rendelet 10. melléklete tartalmazza.
12. § Az Önkormányzat által 2017. évre tervezett közvetett támogatásokat a rendelet 11. melléklete tartalmazza.
A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok
13. § (1) A Képviselő-testület a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 132. § szerinti illetményalapot 2017. évben 38.650,- Ft-ban állapítja meg.
(2) A köztisztviselőket megillető cafetéria-juttatás éves keretösszege 2017. évben 200.000 Ft/év/fő, mely összeg tartalmazza a munkáltató által fizetendő járulékokat is.
14. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(3) A költségvetési szerveknél az egységes rovatrend K1102. Normatív jutalmak és K1103 Céljuttatás, projektprémium rovatai költségvetési kiadási előirányzatok terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend K1101. Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12%-áig vállalható kötelezettség.
(4) Amennyiben a költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át és a tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor az irányító szerv a költségvetési szervnél önkormányzati biztost jelöl ki.
15. § A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az ideiglenesen szabad pénzforrások hozam elérése érdekében történő befektetésére.
Az előirányzatok módosítása
16. § (1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönthet.
(2) A költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai saját hatáskörben módosíthatók, a kiadási előirányzatok egymás között átcsoportosíthatók. A polgármester a saját hatáskörben végrehajtott módosításokról, átcsoportosításokról a Képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja.
(3) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre. Az átcsoportosítás során a személyi juttatások költségvetési kiadási előirányzatai a jogszabályon, jogerős vagy fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható bírósági, hatósági döntésen, vagy más, a fizetési kötelezettség összegét vagy az összeg megállapításának módját, továbbá a felek valamennyi jogát és kötelezettségét megállapító kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettségen alapulva növelhetők, az egységes rovatrend K336. Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások rovat költségvetési kiadási előirányzata pedig csak a K1. Személyi juttatások rovatai költségvetési kiadási előirányzatai terhére növelhető.
(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
(5) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(6) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani.
(7) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az évközben kapott póttámogatások és terven felüli átvett pénzeszközök (pályázaton nyert források) nyilvántartásba vételére és cél szerinti felhasználására. Az ezzel kapcsolatos előirányzat változásokat a soros költségvetési rendelet módosításakor a költségvetési rendeleten át kell vezetni.
A gazdálkodás szabályai
17. § (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) Az önállóan működő költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(3) A közös önkormányzati hivatal az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában köteles naprakész nyilvántartást vezeti.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
18. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról külső szakember útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
Záró rendelkezések
19. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2017. január 1. napjától kell alkalmazni.
(2) Ez a rendelet 2018. december 31-én hatályát veszti.
2/a. melléklet