Kup Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016.(II.22.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

Hatályos: 2016. 07. 26 - 2017. 05. 26

Kup Község Önkormányzat képviselő-testületének

1/2016 (II. 25.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről



Kup Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23-24. §-ában, valamint az Államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm.rendeletben (továbbiakban: Ávr.) foglaltak alapján a 2016. évi költségvetéséről a következőket rendeli el.


A rendelet hatálya

1.§


A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint annak költségvetési szervére a Vadrózsa Német Nemzetiségi Óvodára.


A költségvetés bevételei és kiadásai

2. §


(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2016. évi összesített költségvetését az alábbiak szerint fogadja el:


  1. költségvetési bevételét 35.528.992 Ft-ban1

aa) működési költségvetési bevételét 35.528.992 Ft-ban2


b) belföldi finanszírozási bevételét 111.609 Ft-ban3



c) költségvetési kiadását 46.984.352 Ft-ban4


ca) működési költségvetési kiadását 43.696.617 Ft-ban5

ebből:

- személyi jellegű kiadások 14.470.519 Ft-ban6

- munkaadókat terh. járulékok 3.706.239 Ft-ban7

- dologi kiadások 20.509.893 Ft-ban8

- ellátottak pénzbeli juttatása 3.002.000 Ft-ban9

- egyéb működési célú kiadások 2.007.966 Ft-ban10


cb) felhalmozási költségvetési kiadását 955.000 Ft-ban11

ebből:

- beruházás 955.000 Ft-ban12


cc) tartalék 2.332.735 Ft-ban13


d) finanszírozási kiadását 1.130.249 Ft-ban14

ebből:

- ÁHT-én belüli megelőlegezések visszafizetése 1.130.249 Ft-ban15



  1. költségvetési egyenlegének összegét: - 12.474.000 Ft-ban állapítja meg


  1. a költségvetési hiány belső finanszírozását szolgáló előző évek pénzmaradványának igénybevétele 12.474.000 Ft


  1. a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége nincs.


  1. az általános tartalék összegét 2.332.735 Ft-ban hagyja jóvá


  1. az Önkormányzat összesített éves létszám előirányzatát 6 főben, a közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzatát 1 főben hagyja jóvá



(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását összesítetten a rendelet 1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.


(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.


(4) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának az igénybevételét rendeli el.



(5) Intézményi térítési díjak 01.01-től


  1. Óvoda: 450 Ft

  • tízórai 80 Ft

  • ebéd 290 Ft

  • uzsonna 80 Ft


A költségvetés részletezése

3. §


  1. Az Önkormányzat költségvetési évet követő három év tervezett bevételi és kiadási előirányzatainak keretszámait főbb csoportokban a 3. melléklet mutatja be.

  2. Az Önkormányzat előirányzat felhasználási tervét a 4. melléklet mutatja be.

  3. A költségvetési hozzájárulásokat az 5. melléklet mutatja be.

  4. A céljellegű támogatásokat részletező kimutatást a 6. melléklet szerint fogadja el.

  5. Az Önkormányzat felújítási kiadásainak célonkénti részletezését a 7. melléklet szerint fogadja el.

  6. Európai uniós forrásból finanszírozott támogatással az önkormányzat nem rendelkezik.

  7. A Képviselő-testület a kiadások között 2.232.735 Ft általános tartalékot állapít meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát a Képviselő-testület fenntartja magának.

  8. Többéves kihatással járó döntések számszerűsítését a 9. melléklet mutatja be.

(9) Az Önkormányzat beruházási kiadásainak célonkénti részletezését a 10. melléklet szerint

fogadja el




Az Önkormányzat és az irányított intézmények költségvetése

4. §


(1) A Képviselő-testület a 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, költségvetési szervenkénti megoszlását, az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 8.1-8.2. mellékletek szerint határozza meg.


(2) A Képviselő–testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az Önkormányzat, valamint a költségvetési szervei összeállított, tartalmi és formai szempontból ellenőrzött költségvetését az önkormányzati rendelet-tervezet Képviselő-testület elé terjesztésének határidejét követő 30 napon belül a Kincstár területi szervéhez nyújtsa be.




A 2015. évi költségvetés végrehajtásával kapcsolatos szabályok

5. §


  1. Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.


  1. Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.


  1. Az önkormányzat gazdálkodása során az év közben létrejött költségvetési többlet pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosítható. A költségvetési többlet hasznosításával kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1 millió forintig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester az ezzel kapcsolatos intézkedéséről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást adni köteles.


  1. A költségvetési hiány csökkentése érdekében év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.


  1. Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.



6. §


  1. Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönt.


  1. A Képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.


  1. A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.


  1. A Képviselő-testület az előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.


  1. Amennyiben az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.


  1. A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani.




A gazdálkodás szabályai

7. §


  1. A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.


  1. A költségvetési szervek az alapfeladataik ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkeznek.


  1. Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani.


  1. A költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.



A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

8. §


  1. Az Önkormányzat a költségvetés végrehajtását belső ellenőrzés keretében ellenőrzi. A belső ellenőrzési feladatokat a Pápakörnyéki Önkormányzatok Feladatellátó Társulása keretében működő ellenőrzési társulás végzi az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelet-tervezet előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.


  1. A jegyző köteles olyan kontrolltevékenységeket kialakítani, melyek biztosítják a kockázatok kezelését, hozzájárulnak a célok eléréséhez. Minden tevékenységre vonatkozóan biztosítani kell a folyamatba épített, előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzést (FEUVE). A költségvetési szervek vezetői kötelesek a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet szerinti nyilatkozatban értékelni a költségvetési szerv belső kontrollrendszerének minőségét.





Átmeneti gazdálkodás

9. §


  1. Az Áht. 25. § (3) alapján – mivel az Önkormányzat 2016. január 1-jéig a költségvetési rendeletét nem alkotta meg – a polgármester jogosult az Önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére, és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére.


  1. A polgármester a 2016. évi költségvetés elfogadásakor – az (1) bekezdésben foglaltak alapján – a Képviselő-testületnek beszámol, a Képviselő-testület a beszedett bevételeket és a teljesített kiadásokat e rendeletbe beépítve fogadja el.




Záró rendelkezések

10. §


E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.



Kup, 2016. július 12.



Hiér Judit Bóka Istvánné

polgármester jegyző



Záradék


A rendelet kihirdetve:

Kup, 2016. július 25.



Bóka Istvánné

jegyző




1-15 Módosítva Kup Község Önkormányzat 8/2016 (VII.25.) Önkormányzati rendelete alapján.