Kup Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016.(II.22.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

Hatályos: 2016. 02. 23 - 2016. 05. 27

Kup Község Önkormányzat képviselő-testületének

1/2016 (II. 22.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről


Kup Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23-24. §-ában, valamint az Államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm.rendeletben (továbbiakban: Ávr.) foglaltak alapján a 2016. évi költségvetéséről a következőket rendeli el.


A rendelet hatálya

1.§

A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint annak költségvetési szervére a Vadrózsa Német Nemzetiségi Óvodára.


A költségvetés bevételei és kiadásai

2. §

(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2016. évi összesített költségvetését az alábbiak szerint fogadja el:


  1. költségvetési bevételét 34.639.626 Ft-ban

aa) működési költségvetési bevételét 34.639.626 Ft-ban



  1. költségvetési kiadását 44.270.986 Ft-ban


ba) működési költségvetési kiadását 43.437.580 Ft-ban

ebből:

- személyi jellegű kiadások 14.342.000 Ft-ban

- munkaadókat terh. járulékok 3.669.000 Ft-ban

- dologi kiadások 19.352.000 Ft-ban

- ellátottak pénzbeli juttatása 4.239.880 Ft-ban

- egyéb működési célú kiadások 1.834.700 Ft-ban


bb) tartalék 833.406 Ft-ban


c) finanszírozási kiadását 1.018.640 Ft-ban

ebből:

- ÁHT-én belüli megelőlegezések visszafizetése 1.018.640 Ft-ban


  1. költségvetési egyenlegének összegét: - 10.650.000 Ft-ban állapítja meg


  1. a költségvetési hiány belső finanszírozását szolgáló előző évek pénzmaradványának igénybevétele 10.650.000 Ft


  1. a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége nincs.


  1. az általános tartalék összegét 833.406 Ft-ban hagyja jóvá.


  1. az Önkormányzat összesített éves létszám előirányzatát 6 főben, a közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzatát 1 főben hagyja jóvá



(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását összesítetten a rendelet 1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.


(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.


(4) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának az igénybevételét rendeli el.


(5) Intézményi térítési díjak 01.01-től


  1. Óvoda: 450 Ft

  • tízórai 80 Ft

  • ebéd 290 Ft

  • uzsonna 80 Ft


A költségvetés részletezése

3. §

  1. Az Önkormányzat költségvetési évet követő három év tervezett bevételi és kiadási előirányzatainak keretszámait főbb csoportokban a 3. melléklet mutatja be.

  2. Az Önkormányzat előirányzat felhasználási tervét a 4. melléklet mutatja be.

  3. A költségvetési hozzájárulásokat az 5. melléklet mutatja be.

  4. A céljellegű támogatásokat részletező kimutatást a 6. melléklet szerint fogadja el.

  5. Az Önkormányzat felújítási kiadásainak célonkénti részletezését a 7. melléklet szerint fogadja el.

  6. Európai uniós forrásból finanszírozott támogatással az önkormányzat nem rendelkezik.

  7. A Képviselő-testület a kiadások között 10.650.000 Ft általános tartalékot állapít meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát a Képviselő-testület fenntartja magának.

  8. Többéves kihatással járó döntések számszerűsítését a 9. melléklet mutatja be.



Az Önkormányzat és az irányított intézmények költségvetése

4. §

(1) A Képviselő-testület a 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, költségvetési szervenkénti megoszlását, az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 8.1-8.2. mellékletek szerint határozza meg.


(2) A Képviselő–testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az Önkormányzat, valamint a költségvetési szervei összeállított, tartalmi és formai szempontból ellenőrzött költségvetését az önkormányzati rendelet-tervezet Képviselő-testület elé terjesztésének határidejét követő 30 napon belül a Kincstár területi szervéhez nyújtsa be.





A 2015. évi költségvetés végrehajtásával kapcsolatos szabályok

5. §

  1. Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.


  1. Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.


  1. Az önkormányzat gazdálkodása során az év közben létrejött költségvetési többlet pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosítható. A költségvetési többlet hasznosításával kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1 millió forintig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester az ezzel kapcsolatos intézkedéséről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást adni köteles.


  1. A költségvetési hiány csökkentése érdekében év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.


  1. Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.


6. §

  1. Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönt.


  1. A Képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.


  1. A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.


  1. A Képviselő-testület az előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.


  1. Amennyiben az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.


  1. A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani.


A gazdálkodás szabályai

7. §

  1. A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.


  1. A költségvetési szervek az alapfeladataik ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkeznek.


  1. Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani.


  1. A költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.



A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

8. §

  1. Az Önkormányzat a költségvetés végrehajtását belső ellenőrzés keretében ellenőrzi. A belső ellenőrzési feladatokat a Pápakörnyéki Önkormányzatok Feladatellátó Társulása keretében működő ellenőrzési társulás végzi az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelet-tervezet előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.


  1. A jegyző köteles olyan kontrolltevékenységeket kialakítani, melyek biztosítják a kockázatok kezelését, hozzájárulnak a célok eléréséhez. Minden tevékenységre vonatkozóan biztosítani kell a folyamatba épített, előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzést (FEUVE). A költségvetési szervek vezetői kötelesek a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet szerinti nyilatkozatban értékelni a költségvetési szerv belső kontrollrendszerének minőségét.


Átmeneti gazdálkodás

9. §

  1. Az Áht. 25. § (3) alapján – mivel az Önkormányzat 2016. január 1-jéig a költségvetési rendeletét nem alkotta meg – a polgármester jogosult az Önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére, és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére.


  1. A polgármester a 2016. évi költségvetés elfogadásakor – az (1) bekezdésben foglaltak alapján – a Képviselő-testületnek beszámol, a Képviselő-testület a beszedett bevételeket és a teljesített kiadásokat e rendeletbe beépítve fogadja el.


Záró rendelkezések

10. §

E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.



Kup, 2016. február 11.



Hiér Judit                                                        Bóka Istvánné

polgármester                                                 jegyző



Záradék


A rendelet kihirdetve:

Kup, 2016. február 22.



Bóka Istvánné

jegyző

Mellékletek