Lovas Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2021 (III.3.) önkormányzati rendelete

A helyi önkormányzat 2021. évi költségvetéséről

Hatályos: 2021. 10. 05- 2021. 10. 05

Lovas Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2021 (III.3.) önkormányzati rendelete

A helyi önkormányzat 2021. évi költségvetéséről

2021.10.05.

Lovas Község Önkormányzat Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése szerinti hatáskörében a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 27/2021. (I.29.) korm. rendelettel kihirdetett veszélyhelyzetben, az Alaptörvény 32. Cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. Cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya Lovas Község Önkormányzatára terjed ki.

2. Általános rendelkezések

2. § (1) A rendelet meghatározza az önkormányzat kötelezően vállalt feladatai ellátásához szükséges rendes és rendkívüli bevételeket, kiadásokat, figyelemmel a foglalkoztatottak létszámára, továbbá a 2021. évi gazdálkodás főbb szabályait.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltak végrehajtását az önkormányzat képviselő-testülete, polgármestere, jegyzője - a gazdálkodás szabályszerűségének ellenőrzése mellett - belső ellenőrzés révén ellenőrzi.

3. A költségvetés bevételei és kiadásai

3. § (1) A képviselő-testület a helyi önkormányzat 2021. évi költségvetését az alábbiak szerint határozza meg:

1

Költségvetési bevételek

58.669.138

Ft-ban

2

Finanszírozási bevételek

71.894.121

Ft-ban

3

Költségvetési működési célú
kiadások

57.076.114

Ft-ban

4

Tartalékok

28.287.003

Ft-ban

5

Költségvetési felhalmozási célú kiadások

43.455.342

Ft-ban

6

Finanszírozási kiadások

1.744.800

Ft-ban

7

Bevételek és kiadások főösszege

130.563.259

Ft-ban

(2) A költségvetési hiány összege 0 forint.
(3) Az önkormányzat kiadásait és bevételeit az 1-2. melléklet, COFOG szerinti megbontását a 15-16. mellékletek szerint állapítja meg.
(4) A kötelező és önként vállalt feladatok megbontása a 14. melléklet szerinti.

4. Finanszírozás

4. § (1) Az önkormányzat költségvetési hiányt nem tervez a 2021. évben.

(2) A képviselő-testületnek hitelállománya nincs.

5. Helyi adó bevételek

5. § Az önkormányzat helyi adó bevételeit a 3. melléklet szerint állapítja meg.

6. Működési célú támogatások, működési célú átvett pénzeszközök, működési bevételek

6. § Az önkormányzat a működési célú támogatásokat (a központi költségvetésből nyújtott támogatásokat kivéve), működési célú átvett pénzeszközöket és működési bevételeket a 4. melléklet szerint határozza meg.

7. Költségvetési támogatás

7. § Az önkormányzat költségvetési támogatását a 5. melléklet tartalmazza.

8. Felhalmozási célú bevételek

8. § Az önkormányzat a felhalmozási célú bevételeket a 6. melléklet szerint határozza meg.

9. Európai Uniós projektek

9. § Az önkormányzat EU-s projektjeit, azok jelenlegi állását az 7. melléklet tartalmazza.

10. Közvetett támogatások

10. § Az önkormányzat közvetett támogatásait a 8. melléklet tartalmazza.

11. Beruházás/felújítási kiadások

11. § Az önkormányzat a beruházásokat és felújításokat a 9. melléklet szerint határozza meg.

12. Átadott pénzeszközök

12. § Az önkormányzat a székhely önkormányzatnak, civil szervezeteknek, alapítványoknak, egyesületeknek, egyéb nonprofit szervezeteknek, nyújtott egyéb működési célú kiadásait a 10. melléklet szerint állapítja meg. A pénzeszköz átadás keretösszege az előző évekhez hasonlóan, biztosítja a helyi szervezetek településen végzett munkájának támogatását is.

13. Ellátottak pénzbeli juttatásai

13. § Az önkormányzat szociális jellegű kiadásait a 11. melléklet tartalmazza. Ezen kiadások tartalmazzák a törvény által szabályozott, illetve önkormányzati rendelet által meghatározott szociális kiadásokat.

14. Létszám-előirányzatok

14. § Az önkormányzat várható 2021. évi létszámszükségletét a 12. melléklet tartalmazza. Lovas Község Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat korrigált költségvetési létszámkeretét 7 főben állapítja meg, melyből

a) 1 fő választott tisztségviselő

a) 2 fő közalkalmazott

a) 1 fő Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó és

a) 3 fő közfoglalkoztatott.

15. Költségvetési mérleg

15. § Az önkormányzat összesített költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban a 13. melléklet tartalmazza.

16. Előirányzat-felhasználási terv

16. § Az önkormányzat előirányzat-felhasználási tervét a 15. melléklet szerint határozza meg.

17. Általános- és céltartalék

17. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat tartalék kiadásait 28.287.003.- Ft-ban hagyja jóvá.

(2) Az általános tartalék felhasználásáról a képviselő-testület dönt. A tartalék terhére hozott döntések alapján a képviselő-testület negyedévenként, de legkésőbb a 2021. évi költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, 2021. december 31-i hatállyal dönt a költségvetés rendeletének módosításáról.

18. Többéves kihatással járó kötelezettségek

18. § Az önkormányzatnak többéves kihatással járó kötelezettsége nincs, részletezését a 18. melléklet tartalmazza.

19. Adósságot keletkeztető ügyletek

19. § Az önkormányzat 2021-ban és az azt követő három évben Magyarország gazdasági stabilitásról szóló törvény szerinti adósságot keletkeztető ügyletet nem tervez, részletezését a 19. melléklet tartalmazza.

20. Az Önkormányzat 2021-2024. évekre vonatkozó tervezett előirányzat keretszámai

20. § Lovas Község Önkormányzata 2021-2024. évre vonatkozó kiadási-bevételi összegét a 20. melléklet részletezi.

21. Bér, Béren kívüli, és béren kívüli juttatásnak nem minősülő juttatások

21. § (1) Lovas Község Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat dolgozói – kivételt képeznek a közfoglalkoztatás keretében dolgozók - részére biztosított cafetéria juttatást bruttó 200.000 Ft/fő/év összegben állapítja meg. A juttatás éves összege biztosít fedezetet a hozzá kapcsolódó, a juttatást teljesítő munkáltatót terhelő közterhek megfizetésére is.

(2) Amennyiben a munkavállaló év közben megszakítja munkaviszonyát, a juttatások időarányosan illetik meg. Azon juttatás-elemet, melyre nem jogosult a munkavállaló, vissza kell fizetnie. A munkaviszonyával kapcsolatos elszámoló lapon feltüntetésre kerül az őt megillető, kifizetett összeg, illetve a visszafizetés ténye is.

(3) Részmunkaidős munkavállalót munkaideje arányában illeti meg a juttatás.

(4) Felmentési idejét töltő munkavállalót a felmentési idejére is megilleti a juttatás.

(5) Az Alsóörsi Közös Önkormányzati Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapját a képviselő-testület 2021. évre 47.000 Ft-ban állapítja meg.

22. Előre nem tervezhető bevételek, kiadások

22. § (1) Az önkormányzat feladatai ellátása érdekében, az alapító okirat szerinti tevékenységi körben pályázatokat nyújthat be, közvetlen pénzbeli támogatást, felajánlást fogadhat el. Az olyan tevékenységi körbe tartozó célra, amit a költségvetési szerv alapító okirata nem tartalmaz, pályázat nem nyújtható be. A vállalt cél megvalósítása a költségvetési szerv alapító okirata szerinti tevékenysége ellátásának biztonságát nem veszélyeztetheti.

(2) Az (1) bekezdés szerinti pályázat benyújtásához minden esetben a képviselő-testület előzetes hozzájárulása szükséges.

(3) A pályázaton való részvételhez történő hozzájárulás megadása előtt vizsgálni kell a pályázattal megvalósítandó cél működési-kiadási vonzatát, annak több évre szóló kihatását.

(4) Több évre kiható működési kiadás esetén vagy, ha a pályázat benyújtásához a saját forrás nem biztosított, a pályázat benyújtásának előzetes engedélyezésével kapcsolatos hatáskört a képviselő-testület gyakorolja. Az engedély megadásával egyidejűleg a képviselő-testület az önkormányzat előirányzatát módosítja.

(5) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett - a képviselő- testület hatásköréből át nem ruházható ügyeket kivéve – a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, életveszélyt, súlyos balesetveszély elhárítása céljából esetenként 200.000 Ft összeghatár erejéig dönthet. Amennyiben a kiadások fedezete nem áll rendelkezésre az adott évi költségvetésben, akkor a szükséges forrás megteremtése érdekében a polgármester - kiadási főösszeget nem érintő - előirányzat átcsoportosításról dönthet, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet. Az előirányzat átcsoportosítást a soron következő költségvetési rendelet módosításakor a költségvetési rendeletben át kell vezetni.

23. A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

23. § A helyi önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

24. § (1) A képviselő-testület az e rendeletben meghatározott kiadási előirányzat mértékéig támogatja a helyi civil önszerveződő közösségeket, egyházakat.

(2) A támogatás igénylés szabályait Lovas Község Önkormányzata Képviselő-testületének a civil szervezetek és egyházak támogatásáról, valamint az államháztartáson kívüli források átvételéről szóló 2/2020 (I.31.) önkormányzati rendelete határozza meg.

(3) Az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően társadalmi szervezetek, alapítványok, helyi civil önszerveződő közösségek, egyházak, vállalkozások támogatásáról a képviselő-testület az általános tartalék, valamint a többletbevételek terhére hozhat döntést.

25. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a költségvetésben előírt bevételek beszedésére, és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.

26. § (1) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítást a képviselő-testület engedélyezhet.

(2) A képviselő-testület a bevételi előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát, kiadási előirányzatai közötti átcsoportosítási jogát a kiemelt előirányzatokon belül – személyi juttatások, munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó, dologi kiadások, ellátottak pénzbeli juttatásai, és egyéb működési célú kiadások, a felhalmozási költségvetés beruházások, felújítások, és egyéb felhalmozási kiadások – a polgármesterre ruházza át. Az átcsoportosítás nem terjedhet ki kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosításra. Az átcsoportosításokat követően a képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatni kell. Az átruházott hatáskörben hozott döntés a későbbi évekre vonatkozóan többletkiadással nem járhat.

27. § Az év közben keletkező központi és egyéb pótelőirányzatok felosztásáról, bevételi-kiadási előirányzatok módosításáról a polgármester előterjesztése alapján a képviselő-testület dönt a költségvetési rendelet módosításakor. A képviselő-testület legkésőbb a 2021. évi költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, 2021. december 31-i hatállyal dönt a költségvetés rendeletének módosításáról.

28. § (1) Felújítás, beruházás csak akkor indítható, ha a szükséges fedezet rendelkezésre áll.

(2) Az önkormányzat közbeszerzési értékhatárt elérő beruházásaira, felújításaira és beszerzéseire a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény rendelkezéseit és az önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatát kell alkalmazni. A közbeszerzési értékhatárokat el nem érő árubeszerzések, építési beruházások és szolgáltatások megrendelése esetén a Beszerzési Szabályzatban foglaltak szerint kell eljárni.

24. Záró rendelkezések

29. § Ez a rendelet a kihirdetést követőnapon lép hatályba.