Felsővadász község képviselő testületének 5/2018 (V.16.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2018. 05. 17- 2020. 02. 10

Felsővadász községi Önkormányzat Képviselőtestületének

5/2018.(V.16.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról


Felsővadász községi Önkormányzat Képviselőtestülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d). pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. fejezet


Általános rendelkezések


1.§.

(1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése:

Felsővadász községi Önkormányzata

(2) Az Önkormányzat székhelye:

3814 Felsővadász, Ady E. u. 1. sz.

(3) Az Önkormányzat működési területe Felsővadász község közigazgatási területére terjed ki.

(4) Az Önkormányzat jelképe: a címer, a zászló.


  1. fejezet


Az Önkormányzat feladata, hatásköre


2. §.

(1) Az Önkormányzat köteles gondoskodni a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (továbbiakban: Mötv.) 13.§. (1) bekezdésében meghatározott feladatok ellátásáról.

(2) Az önként vállalt feladatok tekintetében az éves költségvetésben, a gazdálkodást meghatározó pénzügyi tervben a fedezet biztosításával egyidejűleg kell állást foglalni.

(3) A Képviselőtestület által átruházott hatásköröket a Szervezeti és Működési Szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) 1. sz. melléklete tartalmazza.


  1. fejezet


     A Képviselőtestület működése


  1. A Képviselőtestület összehívása


3. §.

(1) A Képviselőtestület tagjainak száma: 5 fő. Tagjainak névsorát az 1. sz. függelék tartalmazza.

(2) A Képviselőtestület alakuló, rendes és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.

(3) A Képviselőtestület szükség szerint, de évente legalább 6 alkalommal ülésezik.

(4) A Képviselőtestületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és a részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.

(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően - halasztást nem tűrő esetben - az írott anyag kiküldésétől el lehet tekinteni. Az ülés összehívása történhet telefonon, e-mailben, vagy hivatalsegéd közreműködésével, de a sürgősség okát a testületi ülésen közölni kell.

(6) A Képviselőtestület üléseire a települési képviselőkön kívül tanácskozási joggal meg kell hívni:

a.) jegyzőt,

b.) a napirendi pontok előadóit,

c.) a Felsővadászi Cigány Nemzetiségi Önkormányzat elnökét,

d.) önszerveződő közösségeket képviselő személyt,

e.) akiket a polgármester és a Képviselőtestület indokoltnak tart.


2. A Képviselőtestület ülése, az ülésvezetés szabályai, előterjesztés


4. §.

(1) A Képviselőtestület üléseiről jelenléti ívet kell vezetni, melyet minden jelenlévőnek alá kell írnia.

(2) A polgármester a képviselőtestületi ülés vezetése során          

a) megnyitja, illetve berekeszti az ülést,

b) megállapítja a határozatképességet és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri,

c) előterjeszti az ülés napirendjét,

d) napirendi pontonként vezeti a vitát,

e) szavazásra bocsátja a határozati javaslatot, rendelet tervezetet,

f) megadja, illetve megvonja a szót,

g) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltér a tárgyalt témától vagy ismétlésbe bocsátkozik,

h) biztosítja a képviselők interpellációs és kérdezési jogának gyakorlását,

i) biztosítja az ülés zavartalan rendjét.

(3) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik.


(4) A képviselőtestületi ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében

a) figyelmeztetheti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ,

b) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja.


(5) Ha a nyilvános ülésen megjelent érdeklődők a tanácskozás rendjét megzavarják, rendre utasíthatók, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezhetők. Szükség esetén, legfeljebb 1 óra időtartamra szünet rendelhető el.


(6) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során:

a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt legfeljebb 5 perc időtartamban, szóban kiegészítést tehet, ha az új információkat tartalmaz

b) az előterjesztőhöz a képviselőtestület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyekre az előterjesztő köteles választ adni legfeljebb 5 perc időtartamban.


(7) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor legfeljebb 5 perc időtartamban. Ha ugyanaz a személy ugyanazon napirenddel kapcsolatban ismételten hozzászólásra jelentkezik a polgármester a második és a további hozzászólásokat 1 percre korlátozhatja. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.


(8) A képviselőtestület tagjai, valamint a bizottságok, a vita lezárásáig bármely előterjesztéshez módosító indítványt nyújthatnak be a képviselőtestülethez.


(9) Az előterjesztő - figyelemmel a vitában elhangzottakra - az előterjesztésben szereplő javaslatot, illetve a módosító javaslatot benyújtó javaslatát a vita lezárásáig megváltoztathatja, vagy visszavonhatja.


(10) A vita lezárására bármely képviselő javaslatot tehet, melyről a képviselőtestület vita nélkül határoz.


(11) Bármely képviselő, illetve a napirend előadója a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.


(12) A polgármester a határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület- az elhangzás sorrendjében- majd az eredeti határozati javaslatról.


3. A tanácskozás rendje, szavazás


5. §.

(1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során:

a.) az előadó a napirendhez a tanácskozás előtt szóban kiegészítést tehet,

b.) az előadóhoz a Képviselőtestület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid választ adni.

(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor, Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama az 5 percet nem haladhatja meg. az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.

(3) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a tanácskozás bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

(5) A tanácskozás lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határozat. A tanácskozás lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.

(6) A tanácskozás lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(7) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a tanácskozásban elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület, majd a javaslatokkal és módosításokkal kiegészített eredeti javaslatról.

(8) A testület alakszerű határozat nélkül dönt:

a.) feladat-meghatározást nem tartalmazó előterjesztések elfogadásáról,

b.) információs jelentés tudomásul vételéről,

c.) interpellációra adott válasz elfogadásáról.


6. §.

(1) A Képviselőtestület döntéseit (határozat, rendelet) általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.

(2) A személyesen érintett képviselőtestületi tag érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban tartózkodik.

(3) Ha a képviselő személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a következő jogkövetkezmények alkalmazhatók:

a) az első kötelezettség mulasztását követően a polgármester felhívja a figyelmét, hogy a jövőben tegyen eleget a bejelentési kötelezettségének:

b) a következő alkalommal bírság kiszabására kerülhet sor.

(4)  Név szerinti szavazást bármelyik képviselő indítványozhat a szavazás megkezdése előtt, annak rövid indokolásával. Az indítványról a képviselőtestület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(5) Név szerinti szavazásánál a jegyző betűrendben felolvassa a képviselőtestület tagjainak névsorát, a jelenlévő önkormányzati képviselők nevük felolvasásakor „igen” – „nem” „tartózkodom” kijelentéssel szavaznak. A leadott szavazatok a képviselőtestület üléséről készült jegyzőkönyvben név szerint rögzítésre kerülnek.

6) Titkos szavazást bármely képviselő kezdeményezhet, a kezdeményezésről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

(7) A titkos szavazást az Ügyrendi Bizottság jelenlévő tagjai bonyolítják le.

(8) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon történik, urna igénybevételével.

(9) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet készít az Ügyrendi Bizottság elnöke, mely tartalmazza a szavazás helyét, napját kezdő és befejező időpontját, a bizottság tagjainak a nevét, a szavazás során felmerült körülményeket, a szavazás eredményét.

(10) Az Ügyrendi Bizottság elnöke a szavazás eredményét ismerteti a képviselőtestülettel.

(11) A titkos szavazásról szóló jegyzőkönyv a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv mellékletét képezi.


4. Kérdés és interpelláció


7. §.

(1) A képviselőtestület tagja a képviselőtestület ülésén az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetésként vagy tudakozódásként kérdést tehet fel. Kérdés intézhető a polgármester, alpolgármester, bizottság elnöke, a jegyző, aljegyző felé.


(2) A kérdésre a megkérdezettnek lehetőleg a képviselő-testület ülésén kell választ adni. A kérdést legfeljebb 3 perces időkeretben lehet feltenni és a válasznak lényegre törőnek kell lennie. A válaszadás időtartama nem haladhatja meg a 3 percet. Amennyiben összetett probléma felvetésről van szó a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján 15 napon belül, írásban kell választ adni.


(3) A képviselőtestület tagjai a testület ülésén a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez valamint a jegyzőhöz, aljegyzőhöz önkormányzati ügyekben, szóban vagy írásban interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában vagy intézkedés elmulasztása esetén lehet előterjeszteni.


(4) Az interpellációt a polgármesternél az ülést megelőző 3 nappal vagy az ülésen, a napirend megtárgyalásának megkezdése előtt, írásban kell benyújtani. A polgármester az interpellációt haladéktalanul továbbítja a címzettnek.


(5) Amennyiben az interpellációt a képviselő-testület ülését megelőző 3 napon belül nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 30 napon belül írásban kell választ adni, és ennek tartalmáról a soron következő testületi ülésen tájékoztatást adni.


(6) A képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik. Ha az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, a képviselőtestület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt az elfogadásáról vagy a kérdés további napirenden tartásáról. Amennyiben a képviselőtestület az interpellációra adott választ elutasítja, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melybe az interpelláló képviselőt is be kell vonni.


5. A tanácskozás rendjének fenntartása


8. §.

(1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:

a.) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, vagy sértő kifejezéseket használ. Ismételt figyelmeztetést követően megvonhatja tőle a szót,

b.) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a Képviselőtestület tagjához méltatlan magatartást tanúsít,

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.

(3) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.


6. A jegyzőkönyv


9. §.

(1) A testületi ülésről, bizottsági ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a jegyző évente beköttet és elhelyez az irattárban.

(2) A jegyzőkönyv az Mötv. 52 § (1) bekezdésében foglaltakon kívül tartalmazza:

a) a távolmaradt képviselők nevét,

b) az ülésre esetlegesen késve érkezők nevét és az érkezésük időpontját,

c) az ülés bezárásának időpontját.

(3) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell a meghívót, az előterjesztéseket, jelenléti ívet, a titkos szavazásról szóló jegyzőkönyvet, a polgármester és a jegyző aláírásával ellátott rendeletet.


7. Közmeghallgatás


10. §.

(1) Képviselő testület a lakossággal való közvetlen kapcsolattartás érdekében évente egy alkalommal közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás időpontját a testület határozza meg.

(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről a lakosságot a helyben szokásos módon legalább 5 nappal korábban tájékoztatni kell.

(4) Közmeghallgatást a képviselő testület külön is elrendelhet egy-egy nagyobb horderejű, a lakosság szélesebb rétegét érintő kérdésben.


8. Az önkormányzati rendeletalkotás


11. §.

(1) Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

  1. a polgármester,
  2. a képviselő,
  3. a képviselőtestület bizottsága,
  4. a jegyző,
  5. a kisebbségi önkormányzat elnöke,
  6. a civil szervezet képviselője.

(2) Az önkormányzat rendeletét helyben szokásos módon ki kell hirdetni.

(3) Helyben szokásos módnak minősül: önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés.


9. A jegyző törvényességi észrevétele


12.§.

(1) A jegyző, ha törvénysértő döntési javaslatot vagy működést észlel, köteles erről azonnal tájékoztatni a Képviselőtestületet.

(2) A törvényességi jelzést követően a Képviselőtestület vagy elnapolja a napirend megtárgyalását és a döntéshozatalt, vagy újratárgyalja az érintett napirendet. Ha a törvényességi jelzés a Képviselőtestület működését érinti, a polgármester intézkedik a törvényes működés helyreállításáért.

(3) Amennyiben a Képviselőtestület a jegyző törvényességi jelzése ellenére sem módosítja a kifogásolt határozati javaslatot vagy rendeleti szövegezést, abban az esetben a jegyző a jegyzőkönyvben a döntéshozatalt követően feltünteti a jogszabálysértés tényét, és annak kapcsán kialakított véleményét.


  1. fejezet


                                         A települési képviselő


13. §.

( 1) A képviselő főbb kötelezettségei:

a.) köteles tevékenyen részt venni a Képviselőtestület munkájában,

b.) köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,

c.) köteles felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,

d.) köteles bejelenteni személyes érintettség a döntéshozatalnál,

e.) köteles bejelenteni, ha akadályoztatva van a képviselőtestületi ülésén való részvételben.


  1. fejezet


   A képviselőtestület bizottságai


14. §.

(1) A Képviselőtestület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A Képviselőtestület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a.) Vagyonnyilatkozat-ellenőrzési és Összeférhetetlenségi Bizottság

(3) A Képviselőtestület állandó bizottságai tagjainak névsorát a 2. függelék tartalmazza.





  1. fejezet


  1. A polgármester, alpolgármester


15. §.

(1) A polgármester megbízását főállásban látja el.

(2) A Képviselőtestület egy alpolgármestert választ saját tagjai közül, aki társadalmi megbízatásban látja el a feladatait.

(3) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselőtestület ülését a korelnök hívja össze és vezeti.

(4) A Képviselőtestület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:

a.) települési támogatás,

b.) rendkívüli települési támogatás megállapítása,

c.) települési temetési segély,

d.) szociális étkeztetés,

e.) közterület használattal kapcsolatos engedély kiadása,

f.) az önkormányzat mindenkori éves költségvetéséről szóló rendeletben ekként meghatározott jogosultságok.

(5) A polgármester, a Hivatalban szerdai napokon 800 1200  óra között tart fogadónapot.


  1. Jegyző, aljegyző


16. §.

(1) A Közös Önkormányzati Hivatal polgármesteri jegyzőt és aljegyzőt neveznek ki.

(2) A jegyző, aljegyző ellátja a Mötv. 81. §. (3) bekezdésében foglalt feladatokat.

(3) A jegyzőt terheli a törvényességi jelzés (szignalizációs) kötelezettsége.

(4) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén, a jegyzői feladatok ellátásával másik település jegyzőjét kell a helyettesítés céljából megbízni, az ok felmerülésétől számított legfeljebb 6 hónap időtartamra.



  1. Közös Önkormányzati Hivatal


17. §.

(1) Homrogd, Monaj, Nyésta, Felsővadász, Gadna, Kupa községek képviselőtestületei az önkormányzatok működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására Homrogd székhellyel közös hivatalt tartanak fenn, határozatlan időre.

(2) A Homrogdi Közös Önkormányzati Hivatal székhelye:

  1. Homrogd, Rákóczi u. 4. sz.

(3) A Közös Hivatal ügyfélfogadási rendje:

hétfő: 8.00-12.00 és 13.00-15.00

kedd: 8.00-12.00 és 13.00-15.00

szerda: nincs ügyfélfogadás

csütörtök: 8.00-12.00 és 13.00-15.00

péntek: nincs ügyfélfogadás

( 4) A jegyző ügyfélfogadását a Közös Hivatal székhelyén tartja.




  1. fejezet


                                                               Társulások


18. §.

(1) A Társulások alapítására, bármely Társulásba történő belépésre vagy onnét történő kiválásra a polgármester tesz javaslatot a Képviselőtestület részére.

(2) A Szikszói Kistérségi Többcélú Társulásra átruházott hatáskörök:

a.) orvosi ügyeleti feladatellátás megszervezése és működtetése.

b.) a Szikszói Kistérségi Szociális Szolgáltató Központon keresztül biztosítja a szociális és gyermekjóléti feladatokat,

b.) családsegítést,

c.) jelzőrendszeres házi segítségnyújtást.

(4) Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök:

a.) hulladékgazdálkodási feladatok ellátása.


  1. fejezet


    Az önkormányzat gazdasági alapja


19. §.

(1) Az Önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket külön önkormányzati rendelet határozza meg.

(2) A Képviselőtestület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét a központi költségvetési törvény határozza meg.

(3) A kormányzati funkciókat a 2. sz. melléklet tartalmazza.


  1. fejezet


Nemzetiségi önkormányzat


20. §.

(1) Az Önkormányzat a Felsővadászi Cigány Kisebbségi Önkormányzat működéséhez biztosítja a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben meghatározott személyi és tárgyi feltételeket a cigány kisebbségi önkormányzattal kötött együttműködési megállapodásban szabályozott módon.

(2) A Képviselőtestület a rendelkezésre álló anyagi eszközök arányában biztosítja a Felsővadászi Cigány Kisebbségi Önkormányzat részére a működéshez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbiak szerint:

(3) Helyiséghasználat biztosítása:

a.) a Képviselőtestület a kisebbségi önkormányzat részére a 3814 Felsővadász, Ady E. u. 1. szám alatti (Önkormányzati Hivatal), az Önkormányzat tulajdonát képező ingatlanban biztosít igény szerint az önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiség ingyenes használatát,

b.) az Önkormányzat az a.) pontban meghatározott helyiség infrastruktúrájához kapcsolódó rezsiköltségek és fenntartási költségeket viseli.

(4) Az Önkormányzat a Kisebbségi Önkormányzat külön kérelmére a működésével kapcsolatos, eseti jellegű események ellátását szolgáló intézmények (pl. közmeghallgatás, rendezvények, stb.) lebonyolítására az Önkormányzat egyéb helyiségeit is ingyenesen biztosítja.

(5) A Kisebbségi Önkormányzat működéséhez szükséges adminisztratív feladatokat a Homrogdi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője, igazgatási ügyintézője, a gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási feladatokat a pénzügyi-gazdálkodási ügyintéző látja. el.

(6) A jegyző vagy az általa megbízott személy.

a.) részt vesz a kisebbségi ülés előkészületeiben,

b.) a testületi ülésről jegyzőkönyvet készít és gondoskodik a Nemzeti Jogtár honlapján való közzétételről,

c.) jelzi a Kisebbségi Önkormányzat felé, amennyiben törvénysértést észlel,

d.) ellátja a Kisebbségi Önkormányzat működésével kapcsolatos nyilvántartási és iratkezelési feladatokat,

e.) gondoskodik a Kisebbségi Önkormányzat működésével kapcsolatos közérdekű adatok, valamint közérdekből nyilvános adatok megismerhetővé tételéről.

(7) A Kisebbségi Önkormányzat képviselőtestületének az Njtv-ben meghatározottak szerinti javaslatot, kezdeményezést az előterjesztésre vonatkozó szabályok betartásával a polgármesternek címezve kell benyújtania.

(8) A Polgármester a helyi nemzetiséget érintő, a nemzetiségi önkormányzat elnöke által benyújtott előterjesztést köteles a Képviselőtestület soron következő ülésére beterjeszteni és az előterjesztőt tanácskozási joggal meghívni.


  1. fejezet


    Záró rendelkezések


21. §.

(1) A rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

(2) Ezzel egyidejűleg az 6/2011. (IV.09) önkormányzati rendelet hatályát veszti.


Felsővadász, 2018. május 16.




Fehér Krisztián                                                                         Fürjesné Jadlóczki Dóra

   polgármester                                                                                         jegyző




A rendelet kihirdetésre került.

Felsővadász, 2018. május 16.




                                  Fürjesné Jadlóczki Dóra

                                                  jegyző


Mellékletek